Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
K Norbi
addikt
Isten őrizz ilyen szar olajos fosokat beletenni!! [link]
Milyen előnnyel jár a sportlégszűrő?
Minimális teljesítmény-növekedés érhető el vele, de csak akkor, ha nyitott kipufogó is van a gépen, és az üzemanyag-ellátó rendszert is utánaállítják. A sportlégszűrő ezek nélkül semmiféle előnnyel nem kecsegtet, ráadásul az ápolása sok vesződséggel jár, így ha nem sajtolod ki az összes lóerőt a motorodból, leginkább csak pénzkidobás.
Olyan kérdést tett fel, amelyet nagyon sokan kérdeznek, és bizony van egy kis kuszaság a fejekben. A gyári szűrők 99%-a papírbetétes száraz szűrő. Ezek semmilyen gondoskodást nem igényelnek, csak cserét adott időközönként. Ha kezdenek eltömődni, akkor a légáteresztő képességük romlik, de nem szívnak be akkor sem szűretlenül koszt. A szűrési küszöbük márkától függően 5-15 mikron között van. A sportszűrők általában valamilyen szövet vagy szivacs alapúak, amelyeken a levegő áthaladva sokszor irányváltoztatásra kényszerül és a megfelelően kent szűrőbe a levegővel szálló szennyeződés beletapad. A szűrési küszöb nagyon függ a szűrő anyagától és a megfelelően felvitt, jó minőségű szűrőolajtól. Optimális esetben a szűrési küszöb akár 5 mikron alatti is lehet, egyes mérések szerint akár 2 mikron is. Viszont ha a felület elkezd telítődni, a szűrőolaj elpárolog, kiszárad vagy csak eltelítődik, akkor a szűrési küszöb (ellentétben a papírszűrővel!) nem csökken, hanem romlik, akár szűretlenül is átszívhat akár 1 mm-es részeket is. Persze a sportszűrők kisebb áramlási ellenállást képviselnek, ezért elméletileg a töltéscserét javíthatják. Viszont megfelelő működésük alapja a gyakori, poros úton közlekedve akár napi (!) tisztítás. Én az 5000 km-es tisztítást és kenést ritkának érzem, még városi környezetben is.
Ami pedig a kopást illeti, a szemcsemérettől is függ, hogy hova jut be, elsősorban a hengerfal és gyűrű kapcsolata a legveszélyesebb, itt okoz kárt a bejutó szennyeződés. Összefoglalva: a megfelelően kent és jó minőségű szűrőanyaggal szerelt sportszűrő szűrési hatásfoka elérheti a papírszűrőét, meg is haladhatja, de a szűrési hatásfok rohamosan romlik, ahogy a szűrő koszolódik, nem tömődik el, hanem szűretlenül "átszív". Versenyen ez előny, nem kell feladni a versenyt. A papírszűrő pont fordítva, viszont az eltömődik egy idő után, ezért pl. versenycélra alkalmatlan. Utcára én a papírszűrőt javasolom, biztonságosabb a motornak, sportcélra pedig a nedves szivacs vagy egyéb kent szűrőket.
[ Szerkesztve ]