Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [HThomas:] Nikon D500 wishlist
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
Kornel
veterán
régi szép emlékek.
1500-ös négykörlámpással a bükkbe
egyszer majdnem megfogtam ónosesőbe a szalagkorlátot
Qru: jó kép, mennyiért adod a verdát?
[ Szerkesztve ]
albgab
aktív tag
Sziasztok!
Adott egy 2005-ös évjáratú Kia Picanto 1.0 LX Cool.
Nemrég vettük.
Hibajel volt kicseréltük a vezérműtengely jeladót és el is múlt a hibajel.
Most időnként van jelzés, de vagy törlöm vagy magától megszűnik.
Úgy vettük meg a kocsit hogy előtte vezérlést cseréltek.
A fogyasztás viszont 6,7-re jött ki. (főúton, 1 személlyel)
Az volna a kérdésem hogy ez miért lehet?
Ahogy olvastam lehet lambdaszonda, vezérlés nem jó lett megcsinálva illetve valami hőmérséklet jeladó.
Tippek esetleg? Vagy esetleg ezek hülyeségek?
Köszi a segítséget
tomiii.
aktív tag
Haverom is erre járt tegnap meg ma egy E30-cal.
(#21252) kornelka: Az a baj ez teljesen széria 1200-es. Sok mindenre nem jó, de arra mindenképp használható, hogy a sok benzint ne a patakba öntsük.
szerk.: Jó, de ez 50 sincs kb.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Azért van az a pénz...
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
nekem is széria volt az ezeröccsi, de azért 75 euro0-ás pacival nem ment olyan rosszul
mai napig visszasírom néha, pont a héten emlegettem
Qru: gondolom, de mit vennél helyette, jobbat biztos nem
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ugyanilyet csak WRX kvitelben (az 230 ló és 350 Nm gyárilag).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
LógaGéza
addikt
Köszönöm, ez bejött, csak úgy mint K Norbi első videója.
Köszönöm mindkettőtöknek!
Viszont elég nagy parasztságra vall a szerelőtől, hogy nem volt képes ennyit elmondani
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
lsc
nagyúr
A szerelő ebből a tudásból él, Te meg ezt a tudást fizeted meg nála, nem értem a gondodat.
Az élet kegyetlen .
LógaGéza
addikt
Elvittem hozzá a kocsit, megcsinálta a szervizet, amit én kifizettem, ebben benne volt a hiba kiütése is - amit ő elfelejtett megcsinálni. Másnap itthon vettem észre - a szerelő 100km-el arrébb, most menjek vissza egy 5seces műveletért?
Azt már nem is említem meg, hogy szegről-végről rokon... Bár lehet pont ezért nem mondta el
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
lsc
nagyúr
Itt azt írod hogy megcsinálta [link], csak nem bírtad ellesni, most akkor megcsinálta vagy nem. Azt már csak halkan mondom szervizbe nem 100 km-re kell hordani a kocsit hacsak nem muszáj, de erre úgy látom Te is rájöttél.
De utoljára, a szerelők a tudásukból élnek, azt kell megfizetni, egy masszőrt is hiába kérdezel hogy mondja meg ingyen hol nyomkodd meg a fájós hátad. Ha nem tetszik tanuld ki a szakmát aztán hajrá.
[ Szerkesztve ]
Az élet kegyetlen .
LógaGéza
addikt
Előző szerviznél csinálta, nem most. Aláírom, minden szakmát ki kell tanulni, de én ha pl egy PC-n elfelejtek bármilyen alap dolgot beállítani, amit az ügyfél kért, akkor ha felhív, hogy nem úgy megy ahogy megbeszéltük, és 3 kattintásból megoldható, akkor elmondom neki szívesen, úgyis elfelejti rá 2 napra, hogy hogyan volt. Ezek szerint én állok rosszul a dolgokhoz, hogy nem mindenben a pénzlehúzást nézem?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
golyani
addikt
Üdv!
Következik az olajcsere aztán szemet szúrt nekem ez a Sustina 5w-30-as olaj, Jelenleg Eneos 0w-20-at használtam. Az alany egy 1,6-os Valvematicos Auris (92k km). 0W-20-al az olajfogyás 15-16k km alatt ~ 5dl, kb ennyit önthettem utána. Aztán most gondolkozom a Sustinán, végülis a szervízben is 5W-30-at öntenek bele, csak azt nem tudom hogy pontosan miből (talán Total vagy Mobil1). Érdeklődnék tapasztalatok iránt az olajjal kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Jó híg olaj van benne (hsd-nél még el is menne de sima 1,6-ba...) de a fogyásod minimális. A Sustina jó olaj, ha azért pörgetni is szoktad én tuti inkáb 5W30-ra váltanék. A fogyit kicsit megdobja majd de nem számottevően cserébe majd csökken az olajfogyás.
#nincsbennetarcsi
golyani
addikt
Gyári ajánlott olaj a 0w20 meg az 5w30 is. Eleinte szerviz töltötte 5W30-cal, utána álltam át a hígabbra, de fogyasztásban max 2 deci változás lehetett. 7 alatt simán eljárok vele nyáron. Jártam mostanában huzamosabban Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon akkor bement 6,5 alá is .
Amúgy nem tudom mennyire lehet helyes a megfigyelésem, de mintha 10000 km fölött történt volna a fogyás nagyobbik része, olyan mintha elfáradt volna az olaj . Na maholnap megálmodom, mert pénteken vinni kell.
rbalint88
addikt
Inkább vegyél Mannolból Toyo/Lexus OEM olajat, ami elég olcsó, viszont jó és cserélgesd 10ezrenként. Többet érsz vele, mint egy hiperszuper drága olaj 20ezrenkénti cseréjével.
Qru
MODERÁTOR
Kb annyit hozott nálam is amikor 5W40-ről 5W30-ra váltottam. A hígabb olaj miatt kisebb lesz a motor belső (súrlódási) ellenállása. Én azért inkább 10k-s ciklusokat tartanék de végülis ha nem nagypapa korodig akarod használni akkor jó a 15k-s ciklus is.
Ez az a változat ami Atkinson ciklusban jár részterhelésen?
Mert akkor bőven jó a 0W20-as olaj bele (feltéve ha nem koppon hajtod tartósan).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Hali, vezetéstechnikai tréningen volt már valaki? Hol és melyik jó? Esetleg Pécs körül?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
golyani
addikt
Nem ez normál Otto motor (132Le, 160Nm). Koppon ugyan nem hajtom, pályát is kb 3x-4x lát egy évbe. A napi használat az 50% vidék/15%elkerülő/35%város eloszlásban 50-60km.
Qru
MODERÁTOR
Akkor arra bőven elég egy "egyszerűbb" olaj ami tudja a gyári specifikációkat. Pl amit előttem ajánlottak.
mod:
FerNandor: drivingcamp-et dicsérik nagyon, noha én még nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Köszi, azt gugliban megtaláltam, van ára
Akarnék majd menni ilyenre.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
En 5w30 es 10.000 km-enkenti csere mellett vagyok
stickermajom
addikt
Egy olyan profi tréningre én is elmennék szívesen.
Qru
MODERÁTOR
Van, ne is mondd... Egyik fórumtárs a Hungaroringi tanpályán volt, az se rossz amúgy de ez a best most itthon. Még a környező országokból is ide járnak (Szlovákia, Ausztria, Szlovénia, stb).
Amúgy hasznos csak elég borsos ára van még egy futottak még kategóriás pályán is. Jah és szólok az ilyen pár órás tanfolyások semmit nem érnek kb. A felét átszövegelik eleve, elméleti oktatás címén elmondják azt amit már gyerekkorodban is tudtál.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Én azt az egésznapos, 8 órásat néztem. valami 40 vagy 45 ezer Ft.
Majd azért olvasgatok utána, meg youtube-on is van biztos egy-két videó. De mindenképp el kéne menni egyre. Vagy összeállni sokan, hátha kedvezményesebb
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Qru
MODERÁTOR
Ha van kedvesség akkor vevő lennék a témára. Több itteni fórumtárs volt már (igaz ők a Ringen lévő pályán, jó kis videókat posztoltak fb-ra) érdemes videókat nézni róla, már abból is lehet tanulni.
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Amúgy látom, ti is beszélgettetek a Mannol olajról. Összehasonlításképpen, ehhez képest milyen?
Én nem értek ezekhez az adatokhoz..
[link]
[link]
A Mannol viszont jóval olcsóbb és mondjuk van is helyben, el tudok menni, megvenni. Csak tulajdonságaikban milyenek egymáshoz képest?
(#21276) Qru FB-s tartalomhoz tudsz adni valami támpontot?
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
raczger
őstag
Én drivingcampben voltam tavaly, totalcar szervezte és elég olcsón lehetett menni a kb másfél órás tréningen (kb 5k volt). Egyszer mindenképp hasznos, habár nekem nem voltak meglepő dolgok, rántópadnál is sikerült elsőre megfognom az autót (annak ellenére, hogy bénáztam ).
Belülről felvettem videóra, sajnos a pályából nem látszik semmi.
Érdemes lehet kivárni valami akciót (totalcar szokott néha hirdetni, bár idén már nem fog, mert pont most volt, illetve kuponos oldalakon is előfordulhat ilyen akció).
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
Qru
MODERÁTOR
Mivel nem az ismerőseid nem látnád, hiába linkelném be ide. De tetszőlegesen keress ilyen vidiket yt-on, ugyanazt látod.
Olaj:
Mannol jó, azt nézd, hogy 100 fokon minél közelebb legyen az ideális 10mm2/s-es VI indexhez (az autógyártók ehhez méretezik a motorjaikat).
Meg persze a hideg oldali VI index is fontos elvégre a motor kopásának kb 90%-át olyan üzemben szedi össze élete során.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Ebben az esetben akkor a Mannol 13,4 viscosity at 100°C jobb, mint az ELF 14,7-es értéke?
Az a másik micsoda, amit mondasz, azt hol találom?
Raczger köszi. Azt a totalcaros akciót hol kell figyelni majd?
Majd tavasszal akarok valamit szerintem, addig tájékozódom. Jó lenne csoportosan menni, biztos lenne érdeklödö, hátha olcsóbb lenne.
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Qru
MODERÁTOR
Igen. A gyártók alapvetően (1-2 ritka kivételtől eltekintve) 100 fokos hőmérsékletre és 10 mm2/s-re tervezik a motorjaikat, minél közelebb van hozzá az olajod annál jobb.
Nekem pl 12,1 mm2/s-et tud az olajom 100 fokon ([link]).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Köszi. És ennek az értéknek köze van a motor halk járásához is?
És az a hidegoldali index, amit még mondtál, az melyik?
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
raczger
őstag
totalcar.hu-t kell olvasni, oda szokták kiírni, pl a legutóbbi: [link]
Ezek kevésbé részletesek, ellenben nem kerül sokba.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-v-
addikt
Ja én is a hungaroringi pályán voltam, valami közepesen gagyin, hát szerintem nagy 0 volt, én elég csalódott voltam utána
Qru
MODERÁTOR
40 fokos értéket adnak meg a gyártók általában, ott is a minél kisebb érték a jobb. Annál folyósabb, annál jobb a kenési értéke.
#nincsbennetarcsi
2003-ban a Hungaroringen, 2011-ben Tökölön voltam. Előbbi sokkal profibb technikailag (infrastruktúra), utóbbin személyesebb a tanácsadás.
Nem tudom az árakat, céges volt mindkettő. 40 ezret biztos nem adnék értük zsebből.
FerNandor
őstag
Az oké, de ilyen technikai jellemzők között hol találom, melyik érték az?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
FerNandor
őstag
Qru írta:
"Meg persze a hideg oldali VI index is fontos elvégre a motor kopásának kb 90%-át olyan üzemben szedi össze élete során."
"40 fokos értéket adnak meg a gyártók általában, ott is a minél kisebb érték a jobb. Annál folyósabb, annál jobb a kenési értéke."
Ez pontosan mi? Ezt hol találom?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-v-
addikt
Hat abban amit linkelt.
A sajat olajadra meg annak a speckojaban
FerNandor
őstag
Hát én nem találom az övében sem. Mi az a "hidegoldali VI index"?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-v-
addikt
Hat meglepo modon a 40 fok melle van irva a 40 fokhoz tartozo ertek
FerNandor
őstag
Ja, így oké. Csak azt írta, hogy "40 fokos értéket adnak meg a gyártók". Én azt gondoltam, hogy úgy, mint ahogy elötteírta a 10mm²/s-nál és akkor az olaj tud mondjuk 13,7-et. Azért nem azt néztem, hogy "viscosity at 40°C". Hanem az olaj képességeinél kerestem 40-hez közelítö értéket. Így oké.
Hát ezek alapján, akkor a Mannol olaj jobb, mint az ELF...
És egyébként akkor a 40°C a hidegoldali index? 40° az nem éppen hideg
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Qru
MODERÁTOR
Igen, nem fogalmaztam elég egyértelműen, a 40 fokhoz tartozó sűrűségi indexre (VI = Viscosity Index) gondoltam.
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Köszi Nem gondoltam, hogy ez a Mannol olaj jobban teljesít, mint az ELF.
Amúgy ezek szintetikusak vagy csak van bennük valami szintetikus hányad? Mert elég olcsó ahhoz képest.. Ez a Mannol van itt helyben, érdemes akkor ezek alapján kipróbálni szerintetek?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
Qru
MODERÁTOR
Manol jó cucc (amúgy német), nagyon korrekt olaj! Szintetikus, nyugodtan vedd meg.
#nincsbennetarcsi
FerNandor
őstag
Köszi. Kipróbálom akkor a dCi-be. 10ezrenként úgyis cserélem.
Csak azért kérdeztem, mert régebben olvastam, hogy csak az teljesen szintetikus, amire az van írva, hogy "fully synthetic" vagy 100% synthetic. Ezek meg csak valami szintetikus technológiával elöállított olajok.
Egyébként most megnéztem a Motul xcess 8100 5W40-es olaját, aminek szintén van RN jóváhagyása. És annak is magasabbak az értékei, mint a Mannolnak, pedig az kb 2x annyiba kerül.. [link] biztos a kisebb értékek a jobbak?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
SzlobiG
félisten
Szvsz nem mérvadó ez az érték pl gyári ford 10 alatt van.
Qru
MODERÁTOR
Azért az más, a Motul egy teljesen szintetikus olaj ami az élettartama vége felé is hozza ezeket az értékeket, egy részszintetikus pedig nem fogja (az alapolaj itt ásványi ami elfárad egy idő után).
De ha 10k vagy 1év csereperiódust betartod akkor nem lesz gond a Mannol-al sem.
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
"biztos a kisebb értékek a jobbak?"
Azt írták egy cikkben ha lenne olyan olaj ami 0 és 100 fokon is 10-es viszkozitást produkálna akkor olyan sűrűn kéne cserélni mint a váltókban.
"10ezrenként úgyis cserélem."
Sokan vallják hogy a csúcs szuper méregdrága olajok hosszú csereperiódusos használatánál jobb a sűrűn cserélt olcsóbb olaj*.
*A motor számára előírt szabványt teljesítő.
"csak az teljesen szintetikus, amire az van írva, hogy "fully synthetic" vagy 100% synthetic."
Ez ennél kicsit bonyolultabb, pl Amerikában előfordul hogy ugyanarra az olajra nem írhatják rá hogy fully synthetic, míg Európában igen.
Give them hell Ukraine!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Használt monitorok
- 2db Acer AW2000h F2 blade szerver 2x4db AW170H F2 blade-del eladó!
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T