Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17701) EQMontoya válasza Qru (#17698) üzenetére


EQMontoya
veterán

Városban simán elmászkánék egy CT-vel, de arra drága.

Same rules apply!

(#17702) SzlobiG válasza trassher (#17684) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ameddig ennyi kőolaj van nem fogják engedni ezeknek a térhódítását ebbe biztos lehetsz, nem hiába megy háború a kőolaj miatt. Ez is pénzről szól az egész ha most "hirtelen" mindenki konnektoros autót venne és csak villannyal használná döntő többségben kivenné meg az üzemanyagot? Senki...

(#17703) Morris válasza SzlobiG (#17702) üzenetére


Morris
veterán

Pedig a kőolaj rengeteg mindenhez kell. Pl alumínium gyártás stb. Nyilván az autók elsődleges üzemanyagforrása, de ha elfogy akkor nem csak az autók nem fognak menni, hanem az ipar is megáll.

(#17704) SzlobiG válasza Morris (#17703) üzenetére


SzlobiG
félisten

Igen, de a legnagyobb pénzforrást az üzemanyagkutak hozzák és még nagyon sok évig elvagyunk látva. :)

(#17705) SzlobiG


SzlobiG
félisten

"A márkák közül a Skoda már kedden elismerte, hogy a gyártó második generációs Octavia, Fabia és Superb modelljeiben is használta az EA189-kódú motorblokk-család valamelyik tagját. Jellemzően a kétliterest, amely a korábban milliószámra forgalmazott 1.9 literes TDI-t váltotta. A cseh gyártó a sajtón keresztül közölte, hogy azok a korábbi modellek, amelyek esetleg érintettek a csalásban, vélhetően egy szervezett visszahívási akció keretében lesznek átprogramozva."

Ezen jót röhögtem: "A helyzet paradoxona, hogy a Skoda is éppen a leginkább környezetbarátként reklámozott Greenline kiadású autóiban használta ezeket, az EA 189-es jelű motorokat." :DD

(#17706) gaborbol válasza parandroid (#17675) üzenetére


gaborbol
őstag

Valahol olvastam, (nem biztos, hogy halal pontos statiasztika) hogy a nagy teherhajokra semmifele kibocsajtassal kapcsolatos szabalyozas nincs jelenleg eletben. Azok is diesel motorral mennek, de a valami nagyon szennyezo uzemanyagot egetnek minek koszonhetoen 260 szor annyi karos anyagot eregetnek mint az osszes auto egybeveve.
Nem vedem a diesel kocsikat, en Prius-szal jarok, a kovetkezo kocsi is az lesz csak ujabb, a 3.0l es v6-ba meg evi 6-8k km csorog.
De ennyi erovel akkor repulore senlm kene ulni.A hajo meg annyira szennyez, hogy a kocsik hozzajuk kepest szinte elenyeszo. Persze nem partolom a hazugsagot es a vasarlok megteveszteset sem.

(#17707) zoo8800 válasza bitpork (#17686) üzenetére


zoo8800
veterán

A BMW i3-ra gondoltam, de aztán eszembe jutott, hogy az nem hibrid, hanem elektromos autó.

rip and tear, until it is done

(#17708) Elemental válasza SzlobiG (#17705) üzenetére


Elemental
addikt

Átprogramozás az hogy segíthet? Hiába nyomod, nem megy? :)

(#17709) MunezXBK


MunezXBK
nagyúr

(#17710) kk831228 válasza MunezXBK (#17709) üzenetére


kk831228
addikt

Mint mindegyik, valószínűleg... ;] :K

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#17711) fi:zi'k válasza MunezXBK (#17709) üzenetére


fi:zi'k
nagyúr

Ez jó nagy bili lesz.

96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄

(#17712) EQMontoya válasza fi:zi'k (#17711) üzenetére


EQMontoya
veterán

Több, mint valószínű, hogy kicsit át fogja rendezni a tendenciákat. Legyünk realisták, kódolva volt a jelenlegi rendszerbe.

Same rules apply!

(#17713) bitpork válasza EQMontoya (#17712) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Kódolva van, sajnos. Most az a dili hogy még szigorúbbak lesznek. Jelentem nem lehet már hova fejleszteni., hogy pénzt hozzon.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17714) zoo8800 válasza MunezXBK (#17709) üzenetére


zoo8800
veterán

Szokásos autónavigátor színvonal. :D

Csalásról (egyelőre) szó sincs, mindössze annyi ismert, hogy az X3 is elhasalt egy teszten.

rip and tear, until it is done

(#17715) tresh válasza zoo8800 (#17714) üzenetére


tresh
addikt

Hát az nem csalás csak most nem sikerült az az érték ;] Tegnap még jó volt :DDD

(#17716) zoo8800 válasza tresh (#17715) üzenetére


zoo8800
veterán

Vicces vagy. :D
Szerintem jelentős részben az eddigi mérési (vagyis: vizsgáztatási) rendszer hibája, hogy egy autó csak a próbapadon tudja hozni az értékeket, utcai használat alatt pedig nem. A kocsik sajnos a mérésre vannak felkészítve, mert az (vagyis eddig az volt) volt a számonkérés alapja. A kocsik kibocsátását terhelés nélkül, alapjáraton, és egy fix, magas fordulaton mérték, most pedig az utcai körülményeket vették figyelembe. A gyártók pedig nem tehettek mást, mint alkalmazkodtak a rendszerhez...
A VW abból a szempontból mindenképp elítélendő, hogy egy külön algoritmus észlelte, hogy épp vizsgázik a kocsi, és erre az időszakra váltott a motorvezérlés. Szerintem ez a konkrét csalás.
Kíváncsi vagyok, hogy melyik gyártó nem fog megbukni ezeken a valós körülmények közt végzett teszteken. :)

rip and tear, until it is done

(#17717) tresh válasza zoo8800 (#17716) üzenetére


tresh
addikt

Szerintem ha akarják akkor mindegyik gyártónál találnak valamit, most meg már mindenkire rá mennek erősen. Lesz még itt bukfenc bőven :U

(#17718) gaborbol válasza tresh (#17717) üzenetére


gaborbol
őstag

Valoszinu majdnem az osszes el fog.Totalcaron ott a link, hogy a Mazda 6 skyactive D, Opel zafira 1.6 is elverzett.

(#17719) Calogero válasza zoo8800 (#17714) üzenetére


Calogero
addikt

És más mások is ([link]

Mazda 6 Skyactiv D,Opel Zafira 1.6

(#17720) zoo8800 válasza Calogero (#17719) üzenetére


zoo8800
veterán

Itt magyarul is írnak a három kocsiról.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#17721) tresh válasza gaborbol (#17718) üzenetére


tresh
addikt

Jön még ez mellé pár biztos :))

(#17722) rover45


rover45
senior tag

Sziasztok, van egy gyári Audi rádióerősítőm. A gyári cikkszáma: 8d5 035 225
Ez pedig egy kép róla.
Van olyan, aki tudna segíteni a helyes bekötésében?

[ Szerkesztve ]

(#17723) D4rkm4n


D4rkm4n
őstag

Szerintetek mit tudok akkor csinálni, ha már 2 hete a szerelőnél parkol a verdám, és baszik megcsinálni?

Éppen egy hete hívtam fel, mert múlt hét péntekre ígérte, hogy készen lesz az autó. Csütörtökön azt mondta, hogy már akart engem hívni, azzal kapcsolatban, hogy nem a hengerfejek mentek szét, hanem a 4-ből 3 hengerhüvely repedt szét. Akkor kérdeztem, hogy mégis mikorra lesz készen? Nem mondott semmit, arra hivatkozott, hogy a motor feljavítását egy külső szerelőnek adják ki, nála van a motor.

Most kedden felhívtam megint, hogy legkésőbb pénteken (azaz holnap) kellene a kocsi feltétlenül. Azt mondta, hogy még vissza se kapta a motort a szerelőtől, nekik pedig 2 nap kell az összerakáshoz, mert hogy ők nagyon precízen összeszerelik.

Mi a frászt csináljak, hogy végre komolyan vegye a határidőket? Közöljem vele, hogy -10% levonás az árból minden napért, vagy mi?!

"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."

(#17724) bitpork válasza D4rkm4n (#17723) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha most elkezdesz vele keménykedni, lehet h sz@r autót kapsz vissza.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17725) D4rkm4n válasza bitpork (#17724) üzenetére


D4rkm4n
őstag

Ha a végén jelentem be neki, hogy akkor -50k az árból, akkor meg nem kapom vissza a slusszkulcsot. :D

"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."

(#17726) MunezXBK válasza rover45 (#17722) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Van egy antenna bemenet, egy kimenet, meg egy 12V-os ág.

Nem értem mi a 4 összetevő rajta. :D

(#17727) EQMontoya válasza bitpork (#17724) üzenetére


EQMontoya
veterán

+1, keménykedni inkább fizetésnél.
Mennyi lesz?
-93 ezer.
-Két hetet vártam rá, és fel sem bírtál hívni, 70 jó lesz?
-Nem, hát belevert az index a kartergázba és különben is beteg volt a tevém!
-Oké, akkor legyen 60! :)

Same rules apply!

(#17728) Mágus2 válasza D4rkm4n (#17725) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Ha az a hiba, amit írtál és nem cserélhetőek a hengerek, akkor a blokk cserés. Ha meg cserélhetőek, minek speci másik gépműhely?

(#17729) Typhoon47 válasza D4rkm4n (#17723) üzenetére


Typhoon47
őstag

Most már semmit. Megvárod míg kész lesz, leellenőrzöd amennyire tudod majd kifizeted és a büdös életbe nem viszed oda többet.

"Education is important but big biceps are importanter"

(#17730) D4rkm4n válasza EQMontoya (#17727) üzenetére


D4rkm4n
őstag

150.000 előleget otthagytam nála, szóval az ember egy kis igyekezetet elvárna. :(((

Mágus2: Hát, elvitték a motort a szerelőhöz, aki UV festéssel (?) megnézte, hogy mi a helyzet, és ő jött rá, hogy a hengerfej fasza, a hüvelyek repedtek szét. Nekem a fószer azt mondta, hogy azokat cserélni kell, ami a végösszegen nem fog dobni, mivel a hengerfej feljavítással kalkuláltunk, de a hüvelyek cseréje annyiba lesz, mint a hf. feljavítása.

Engem az baszott fel, hogy kedden szóltam neki, hogy KELLENI fog péntekre az autó. Szerdáig meg tudják csinálni simán a motort, csütörtökön és péntek délelőtt pedig bőven van idejük beszerelni. Ő is boldog, hogy kifizetik, meg én is, hogy van autóm.

[ Szerkesztve ]

"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."

(#17731) rover45 válasza MunezXBK (#17726) üzenetére


rover45
senior tag

Mi egyenlőre oda jutottunk, pusztán elméleti síkon, hogy a 4-es csatlakozik a tetőn lévő antennára, a 3-as kap a fejegységtől kapcsolt 12V-ot, a 2-es csatlakozó feletti kis hengerre megy a fejegység felé menő antenna jel. De az 1-esre 2-esre nincs kimondott tippünk sem :D

(#17732) Brumi˘ válasza MunezXBK (#17726) üzenetére


Brumi˘
addikt

Egy test még kell neki, nem?

(#17733) bitpork válasza D4rkm4n (#17725) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha szegedi vagy tok fuvarban segíni.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17734) EQMontoya válasza D4rkm4n (#17730) üzenetére


EQMontoya
veterán

Milyen verda ez, hogy sikerült kinyírni a perselyeket? (Már ha ugye perselyezhető a blokk...)

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17735) Skillet


Skillet
addikt

dízel ellenes vagyok, sokan tudják rólam. őszintén remélem, hogy ettől befosik a dízel. de nem gondoltam volna, hogy ez megeshet még a mi életünkben. kezdett a dolog itt-ott élesedni, plusz adókat vetettek ki rá, évről-évre egyre több cikk, hogy mennyire káros...
volt egy norma, amit teljesíteni kellett volna. nem tudták. gondolom az lett volna a normális, ha azt mondják, szorri, de ez nekünk nem fog menni, lehetetlen ezeket az értékeket hozni, de szerintünk más sem tudja, úgyhogy tessenek majd mindenki körmére nézni. ehelyett csalt, mindegyik. egyik sem mondta ezt.
páran írtak itt érdekességeket. pl, hogy a kormos civic kipuf mé nem baj? milyen civic? lehet, hogy 1 liter olajat (motorolajról van szó!) eszik 100 kilométerenként :) úgyhogy persze neki is a körmére kellene nézni :D de amúgy szinte mindegyik autó kormol valamennyire, tény. szerintem azt nem állította senki, hogy nem. csak azt mondom, hogy a dízel sokkal inkább teszi ezt.
az meg, hogy melyik kipufogón rakódik le a korom, melyiken nem... szerintem tökmindegy. nem hiszem, hogy az jó tesztnek számít, ha megnézzük az autók kipufogóját :D
valaki írta, hogy egyesek szerint aki a gyerekeinek nem akar rosszat, az nem vesz dízelt.
mire jött a nagy eszmefuttatás: nekünk 100 éve van egy fostos mercédesz dízelünk. nem érezzük a szagát, nincs vele semmi baj. meg mi amúgy is itt ülünk bent, a kipuf meg ugye hátul van, ide nem jön be a szag.
na ne már, ez most komoly? :D na ez a tipikus emberi hozzáállás, hogy leszarom, mi van a többiekkel, csak én számítok :) ezen behaltam. de ha előttük megy egy ugyanolyan szutyok és annak a szarját meg ők szívják? addig nem jutunk el a gondolkodásban? ha már az nem érdekel, hogy a miénket meg a mögöttünk lévő szívja?
és a gyalogosok, bicajosok?
a másik kedvencem: a gyárak több mocskot tolnak ki, akkor az én dízelem most mé baj?
:D mint amikor a gyerkőc hazajön a suliból és beszámol az intőről. miután kapta a szemináriumot, előjön a pistikével, aki szintén intőt kapott :D akkor jön a következő szeminárium, hogy ki a pék f@szát érdekel a pistike? pistikével foglalkozzon az ő édes anyukája. :)
ja, meg a: kevesebbet fogyaszt a dízel, így kevésbé káros :) aham. akkor egy hülye példa annak, aki így látja: 1gramm ciánt vagy 1 kg banánt enne meg szívesebben?
unokatesóm azt mondja, ki az a hülye, aki saját maga ellensége, és nem azt a fost veszi meg, amelyik kevesebbet fogyaszt?
én meg akkor kérdem, ki az, aki saját maga ellensége és dízelt pöfögtet a saját pofájába?
letojom a benzinest is, azt sem védem. bevallom, hogy a sok szar közül a kevésbé szart választottam. sokan ezt tesszük, nem csak autóknál maradva.
amúgy meg a nép hülye. meg kell neki mondani, hogy mit csináljon. sajnos, de ez van.
persze nem a dízel lobbis majmoknak. hanem valakiknek -akik persze nem is léteznek, csak egy mesebeli világban-, akiket nem a pénz vezérel. fejlesszék tovább a benzinest. vagy etanolt basztassák, vagy legyen hibrid (és persze legyen TÁNC!), elektromos hajtás, gáz, hidrogén hajtás vagy bármi, ha tényleg kevésbé szar a többi szarnál. és ha az a nagyon zöld valami majd futószalagon lesz, sorozatgyártásban, gyanítom kellemesebb ára lesz, mintha csak pár grínpísz aktivista segge alá raknának 3 darabot. hiszen az a nagy baja mindenkinek, hogy én nem veszem meg, mert drága. tény. de akkor a sok fasz ott fent ne a szutykot futtassa, hanem álljanak ki valami tényleg zöld dolog mellett. barmok.
amúgy is szar az egész világ. a környezetünket teljesen kinyírjuk, magunkkal együtt.
a szelektív gyűjtést is tolják, közben meg a gyártókra nem figyelnek. a kajás, meg mindenféle csomagolások 90%-a a sima szemétben végzi, mert gyakorlatilag lehetetlen papírnak, fémnek vagy műanyagnak nevezni. majd ha egy millió liter ivóvizet elkúrtál rá, hogy leválaszd őket egymásról... akkor talán.
beteg :)

ja és nem vitázni jöttem. az enyém is csak egy vélemény a sok közül.
:R
és nézzenek csak a körmére a benzineseknek is!

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#17736) D4rkm4n válasza EQMontoya (#17734) üzenetére


D4rkm4n
őstag

2003-as 1.2-es benzines Corsa.

[ Szerkesztve ]

"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."

(#17737) SzlobiG válasza Calogero (#17719) üzenetére


SzlobiG
félisten

Na pont a mazda motorja. :D

Egy se lesz ami teljesíteni fogja a menetkozbeni mérés alatt.

(#17738) rover45 válasza Skillet (#17735) üzenetére


rover45
senior tag

+1 :R

(#17739) MunezXBK válasza Brumi˘ (#17732) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Utólagoshoz nem kell, azért nem értem.

(#17740) Elemental válasza Skillet (#17735) üzenetére


Elemental
addikt

Én nem vagyok dízel ellenes, de az AUTÓ motorjába benzin való. :)
Viszont azt ne meséld be nekem légyszi, hogy te azért nem szereted a dízeles gépeket, mert környezetszennyezők. Ez csak egy utólagos érv. Te a benzines gépeket szereted, és vitában jól hangzik, hogy a dízel gépek több káros anyagot bocsátanak ki. Nevezhetsz önzőnek, de nekem az utolsó szempontok egyike a környezettudatosság. (és szerintem még sok embernek, csak ezt szégyennek érzik egyesek bevallani)

(#17741) EQMontoya válasza D4rkm4n (#17736) üzenetére


EQMontoya
veterán

Pff, abba ennyiért egy teljes bontott blokkot kaptál volna szerintem.

Same rules apply!

(#17742) Qru válasza Skillet (#17735) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ja mert a turbóbenyósok azok hegyi levegőt pufognak ki. :D Mielőtt halálba kívánnánk a dízeleket, nem árt tisztán látni:

Ezerszer mérgezőbbek a turbós benzinmotorok

#nincsbennetarcsi

(#17743) MunezXBK válasza EQMontoya (#17741) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ha nem kettőt.

(#17744) EQMontoya válasza Qru (#17742) üzenetére


EQMontoya
veterán

Sejthető volt sajnos, évek óta pofázta mindenki (szaksajtó, környezetvédők, stb), hogy szar az irány.
Amikor kiderült, hogy a közvetlen befecskendezős benzinesek is kormolgatnak, különösen a turbók, akkor már lehetett sejteni, hogy ez így nagyon nem lesz jó. Aztán amikor jöttek a fotók a 60-90e után bontott Prince motorokról, akkor már világosan látszott, elvégre ami benn lerakódik, abból ki is jut.

Kezdem azt hinni, hogy a kis sorhatommal kb. a legkörnyezetkímélőbb módon közlekedek, elvégre én csak CO2-t pufogok, de az legalább nem rákkeltő. :)

Same rules apply!

(#17745) Qru válasza EQMontoya (#17744) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jah de az én szívócső befecsis atmoszférikus motorom csak euro 4-es besorolást kapott. Néznék meg mit tud az enyém terhelésen meg egy modern euro 6-os mondjuk szállópor kibocsátás terén.
Leesne az álluk azt garantálom a diffin...

mod:

Mert ugye nem a CO2-től leszünk tüdőrákosak hanem a szállóportól csak ezt nem nyomatják az üveggázhatással szemben.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#17746) Mágus2 válasza Qru (#17742) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

De jó kép, ott a 3 dudu a szívócsövön. :D Miért ne lenne jó? A képen egy 1.2TSi-van. :K

Skillet dízel ellenes vagyok Eddig olvastam, mivel meg fogod magyarázni, miért jobb a benzin. Egyik sem jó, ha környezet tudatos lennél, nem vennél új telefont, laptopot, minden 2. éven. Eldobható pohárból és üvetgből sem innál... sorolhatnám :P

Nem szereted a dízelt, te dolgod, én sok mindent nem szeretek, de nem fogom megmagyarázni, hogy az miért nem jó.

[ Szerkesztve ]

(#17747) Qru válasza Mágus2 (#17746) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

:DDD Elsőre ki sem szúrtam. Legalább tették volna oda, hogy képünk ilusztrációnak sem jó. :D

#nincsbennetarcsi

(#17748) EQMontoya válasza Qru (#17745) üzenetére


EQMontoya
veterán

Az egészben egyébként az a poén, hogy a CO2 kibocsátáshoz minimális köze van az autózásnak, a legnagyobb kibocsátó ugye az állattenyésztés... :)

Az enyém még csak Euro3, de nincs korom a kipuffban így 195k km után sem.

Szóval a nagy környezetvédelemben lecseréltünk marginális mennyiségű CO2-t sok rákkeltő szarra. Remek, ez aztán megérte! Abban 99%-ig biztos vagyok, hogy ez a szabályozás a valakinek (német trió?) lobbija volt, vagy valami, mert véletlenül nehéz ennyire szart csinálni.

Same rules apply!

(#17749) Qru válasza EQMontoya (#17748) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Valószínűleg igen, de fordult a szél így a saját nyakukba hull a k@ki. Van ez így...

Jopp, Euro3: akkor az még jól veszi a gázt. Enyémben megőrjít, hogy elveszem a lábam a gázról és tartja a fordulatot emiatt nem is lehet gyorsan rántás nélkül váltani ha tolod neki.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#17750) EQMontoya válasza Qru (#17749) üzenetére


EQMontoya
veterán

Háát... mondjuk úgy, hogy veszi a gázt, ettől sajnos nem vagyok elájulva. Lehet gázfröccsel visszaváltani, de nincs az a "hú, de azonnal pörög!" érzés. Van régi karbisom, na az jól veszi a gázt. :)

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.