Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17651) SzlobiG válasza bitpork (#17650) üzenetére


SzlobiG
félisten

Szvsz a súlyadó sokkal szemetebb módon húz le mint a baleseti adó.
Még mindig örüljünk hogy a nyugati országokhoz képest mennyivel olcsóbb a kgfb itthon.

(#17652) bitpork válasza SzlobiG (#17651) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mármint a teljesítményadó? :U A helyzet az, hogy nem igazán tudok belekötni, mert az önkormányzatok abból tartják fenn az utakat helyben ( azt most hagyjuk hogy milyen sikerrel )

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17653) szilva01 válasza bitpork (#17652) üzenetére


szilva01
őstag

A garazsbeallojukat maximum.

(#17654) TaaT


TaaT
veterán

Mennyivel jobban járt volna a VW ha beragad a gázpedál és vagy elromlik a gyújtáskapcsoló és meghal több száz ember. :U

Give them hell Ukraine!

(#17655) tboy93 válasza TaaT (#17654) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ja, a takata botrany is most volt, aztan az alig kapott hirverest, pedig sokkal tobb autot erintett :)

(#17656) bitpork válasza TaaT (#17654) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Semmivel. Ha nem a VW akkor más. Teljesen mind1, csak ok legyen sötéten hőzöngeni. Az érbegek problémáját is nem kicsit túllihegték szvsz.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17657) EQMontoya válasza bitpork (#17652) üzenetére


EQMontoya
veterán

Sajna csak egy részéből, egy részét lenyúlja tőlük az állam. :(
Mindezt úgy, hogy a benzinből befolyó jövedéki adó és áfa kb. hétszerese annak, amibe itthon az utak jó minőségű fenntartása kerülne, de nem kap ennyit a közűtkezelő és az AAK.
Egyik ismerős egy megyei közútkezelőnél dolgozik, onnan vannak az infók.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17658) trassher válasza tboy93 (#17638) üzenetére


trassher
addikt

A felcsúti kisvasút újraindítására fizetjük.

Redmi Note 7

(#17659) tresh válasza trassher (#17658) üzenetére


tresh
addikt

Ha kiépítik hozzám plusz munkahelyig a vonalat és ingyen mehetek vele akkor támogatom ;]

(#17660) trassher válasza tresh (#17659) üzenetére


trassher
addikt

De csak miután kifizetted a kisvasút teljesítményadójának rád eső részét ;]

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#17661) tresh válasza trassher (#17660) üzenetére


tresh
addikt

off course ;]

(#17662) Typhoon47 válasza tresh (#17661) üzenetére


Typhoon47
őstag

*of ;]

[ Szerkesztve ]

"Education is important but big biceps are importanter"

(#17663) EQMontoya válasza Typhoon47 (#17662) üzenetére


EQMontoya
veterán

Amit Ő írt, az is értelmes. Pl. egy német tanfolyam említése ebben a topikban, az off course :))

Same rules apply!

(#17664) zoo8800 válasza tresh (#17661) üzenetére


zoo8800
veterán

ó helló hádújudú ;]

rip and tear, until it is done

(#17665) AMD Power válasza tboy93 (#17638) üzenetére


AMD Power
titán

Sajnos a semmire. Vicc. Nekem is hála az Égnek eddig soha nem volt károkozásom. És mégis fizetni kell. Baromság.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#17666) SzlobiG válasza szilva01 (#17653) üzenetére


SzlobiG
félisten

Kb ja... És motorra is elkérnek nevetséges összegeket.

Taat: Már kiderült, hogy mi volt a csalás nem a max 2500-as fordulat.

(#17667) TaaT


TaaT
veterán

Amikor nem beszélnek hülyeséget a TC-nél. :U VW-botrány: mindenki hazudik

Azért kíváncsi vagyok vérszemet kapnak-é amcsiéknál, biztos másokra is rá lehet húzni a lepedőt, csak kell egy kicsit túrni a szennyesben...

Give them hell Ukraine!

(#17668) bitpork válasza TaaT (#17667) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

És ehhez a TC kellett? Egy napja ezt beszéljük itt, még én is ezt mondtam. Legalább tudjuk hogy vannak olvasóink :)

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17669) SzlobiG válasza TaaT (#17667) üzenetére


SzlobiG
félisten

Kár hogy a cikk elsiklik az mellett, hogy külön szoftvert fejlesztettek erre ami felismeri, hogy teszt történik és veszi vissza a lóerőt meg nyúl bele a kipufogó gáz kibocsátáshoz. A hangsúly ezen van, biztos vagyok benne hogy a többi motor se felelne meg menet közben, de ott nincs ilyen csalás pados mérés alatt.

Szóval megérdemelte a vw ezt a "clean" dízellel.

Most biztos neki állnak vizsgálgatni a többi autót kíváncsi leszek pados mérés esetén hány gyártó épített be ilyen softot az ecuba. :U

(#17670) bitpork válasza SzlobiG (#17669) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Szerinted a merci ok nélkül jelentette be a teljes dejzel divízió megszűnését? :U

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17671) TaaT válasza SzlobiG (#17669) üzenetére


TaaT
veterán

"biztos vagyok benne hogy a többi motor se felelne meg menet közben"

Akkor meg ki nem szarja le hogy csaltak vagy sem, a végeredmény ugyanaz. :U

Give them hell Ukraine!

(#17672) trassher válasza bitpork (#17670) üzenetére


trassher
addikt

És ha bejelentették akkor mi van? Ha ők is csaltak akkor már tök mindegy lesz e ezután dízel motorjuk vagy sem, a bünti akkor is jár.

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#17673) parandroid válasza TaaT (#17671) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Amikor a kibocsátott szennyező anyagok értéke alapján fizetik az adót, vagy kapnak meg engedélyeket, akkor rohadtul nem mindegy. Főleg az első esetben, ez konkrét adócsalás, amire most már bizonyíték is van. Nem csak az autógyáraknak kellemetlen ez, a kormányok is szorulnak (főleg az EU országokban), mert teljesen nyilvánvaló, hogy vagy nagyon hülyének, vagy nagyon korruptnak kellett ahhoz lennie a rendszernek, hogy ezt így éveken keresztül ilyen totál átlátszóan és nyílt színen tudja mindenki csinálni. Persze nyilvánvaló volt, hogy kurta nagy gondok vannak az autóiparral, csak senki le se szarta, mert a következmények nemzetgazdasági szempontból is totálisan beláthatatlanok, szóval inkább dugták a fejüket a saját seggükbe.

trassher: A gond az, hogy csalás nélkül az előírt értékek egyszerűen nem hozhatók. Az egész EURO5-6-7-x+1 besorolási rendszer, ami pl nekünk itt van EU-ban, úgy ahogy van, teljesen használhatatlan, betarthatatlan, és nem elhanyagolható tényező abban, hogy az autógyárak ennyire belelovallták magukat az össznépi adathamisításba.

p

[ Szerkesztve ]

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#17674) SzlobiG válasza bitpork (#17670) üzenetére


SzlobiG
félisten

Várjunk még azzal, hogy a merci megszünteti a dízel fejlesztéseit néznék azért egy kimutatást melyik motorból mennyit adnak el. :) Na meg ha ők is csaltak akkor teljesen mind1, hogy most mit jelent be a bünti menni fog nekik is ha kiderül.

(#17675) parandroid válasza parandroid (#17673) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

De talán a 444-é a legjobb összefoglaló eddig.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#17676) Qru válasza trassher (#17672) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem azért törölték a dízel projektet, hanem azért mert most hogy szigorodni fognak az ellenőrzések már nem éri meg nekik továbbfejleszteni a dízel motorokat hogy tartani tudják az euro 7-es előírásokat. Tehát olcsóbb a hibrid rendszert használniuk a továbbiakban, mint továbbfejleszteni a meglévő dízel motorokat.

#nincsbennetarcsi

(#17677) trassher válasza Qru (#17676) üzenetére


trassher
addikt

Ezt értem de ez a hibrid móka még nagyon nem tart ott ahol kellene. Akárhogy is nézzük ez a technológia még mindig egyfajta kompromisszum.

Redmi Note 7

(#17678) AMD Power válasza parandroid (#17675) üzenetére


AMD Power
titán

Jó ez a cikk. :K

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#17679) Morris válasza trassher (#17677) üzenetére


Morris
veterán

Azért, mert eddig nem voltak rákényszerítve, hogy ezt fejlesszék. Idő/pénz kérdése és megoldják.

(#17680) -v- válasza Morris (#17679) üzenetére


-v-
addikt

(#17681) trassher válasza Morris (#17679) üzenetére


trassher
addikt

Töltőállomás kéne hozzá minden benzinkúton, akkor már nem lenne ekkora gond vele. De ugye még akkor is ott van a töltési idő mint probléma.

Redmi Note 7

(#17682) bitpork válasza trassher (#17681) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Várj. A klasszikus hybridnek nem kell külön töltő, mert a benzinmotor tölti, nem?

(#17683) EQMontoya : a priusnál sem tölti a motor? Én aszittem hogy a motor a fő töltési forrás. :B

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17683) EQMontoya válasza bitpork (#17682) üzenetére


EQMontoya
veterán

Leginkább a fékezés tölti, de amúgy igazad van.
Lehet, hogy tudja tölteni a motor normál üzemben is, de alapvetően szerintem a motorfék és a fékezés tölti. Gondolj bele, ha a motorral előállított energiából töltjük fel, hogy azzal később megsegítsük a motort, azzal nem igazán nyernénk semmit. :)

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17684) trassher válasza bitpork (#17682) üzenetére


trassher
addikt

Igen de ha elkapják a gyártók tökét és kell a környezetbarát ótó akkor ha eszük van ráállnak a tisztán elektromosra nem? Erre értettem hogy kell a töltőhálózat mert a hibrid csak egy köztes lépcső az én olvasatomban.

Redmi Note 7

(#17685) zoo8800 válasza bitpork (#17682) üzenetére


zoo8800
veterán

Mégse

rip and tear, until it is done

(#17686) bitpork válasza EQMontoya (#17683) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Na de van nekik tisztán elektronyos üzemjük is. Vagy mintha az RX400%/Gs450H nál és a priusnál is olvastam volna hogy van 5-10km tisztán villanyos üzeme. Márpedig akkor pont ezt teszik az én megítélésem szerint.

(#17684) trassher: szerintem nem lesz ennek akkora hatása. Első körben csak a tesla és fischer rendelkezik ez irányú patenttel és működő megoldással.Ez mindenkit lenullázna még ha Tusk ki is akarta/akarja adni ingyen - annál jobb üzletember ő :) Második körben a világ nyersanyagkészlete véges. Ha most hirtelen mindenki elkezd akkukat gyártani, viccesen lemerül minden és gyanús h a nyersanyagáraknak szevasz. Harmadiknak meg ugyan nézzük már meg az atomenergiától való elfordult *világot Fukushima után. Ugyan miből töltenénk ennyi tisztán villanyos autót? Pláne amíg Simon L szerint azért nem jó a napelem mert este is kell áram :W

(#17685) zoo8800: most már ki vele, ne idegesíts! ;)

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17687) szőröscica válasza bitpork (#17686) üzenetére


szőröscica
addikt

A Tesla semmivel nem különb egy Leaftől, csak marha nagy akkut pakoltak alá.

(#17688) j.bravo válasza trassher (#17684) üzenetére


j.bravo
addikt

Itt jön akkor be az örök, és tök jogos vita, hogy az erőmű, ahonnan az áram jön, mivel is üzemel, vagy mennyire jó a kéményen a részecske-, meg ilyen-olyan szűrő...
Meg hatásfok, a teljes láncra vetítve, stb.

szerk.: Lassú voltam, bitpork megelőzött.

[ Szerkesztve ]

Whatever.

(#17689) bitpork válasza szőröscica (#17687) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A leaf normálban 200km max. Azért a tesla -még ha nagyobb akkuval is- ennél többet tud. És ne felejtsd el, hogy nem kis pályázik a szolgáltatásokkal. Nem azonos a közönsége. A Leaf városban jó, meg az olyan csóróknak mint mi itt. De nem mi vagyunk az igazi piac, így a fejlesztések is felülről fognak leszivárogni. Ahogy a priusnál is volt: amikor a celebeknél divat lett, leszivárgott lassacskán.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17690) EQMontoya válasza bitpork (#17686) üzenetére


EQMontoya
veterán

Az ugye megvan, hogy ha csak a motorral töltjük az akkut (tehát némi többlet energia felhasználásával "tartalékot" képzünk), az összességében nem igazán eredményezhetne megtakarítást, mert akkor feltaláltuk volna az örökmozgót?

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17691) trassher válasza bitpork (#17686) üzenetére


trassher
addikt

A probléma abból fakad hogy amíg van kőolaj addig nem fog teret nyerni más hajtóanyag mert ebben van a pénz. Ha annyira zöld világot akarnának akkor nem tűntek volna el sorra azok akik feltalálták már a víz alapú hajtóanyagot. :)

Redmi Note 7

(#17692) szőröscica válasza bitpork (#17689) üzenetére


szőröscica
addikt

Nyilván jobb autó, csak azért írtam, mert jelenleg azért ez az egyetlen viszonylag használható autó, mert hatalmas akku van benne, és így spórolósan megjárható vele egy Bp-Miskolc-Bp is. Semmi csoda nincs benne, bármelyik autógyártó tudna ilyet csinálni.

(#17693) bitpork válasza EQMontoya (#17690) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Természetesen. De csak maga a fk nem tud anynit törlteni h a motor legyen a másodlagos forrás szerintem. Nincs vele tapasztalatom sajnos :B

(#17691) trassher : ki tudja mi van a háttérben. Majd ha vmi napvilágra kerül, foglalkozom a tényekkel, de jelen pillanatban megállnék a chemtrailnél :DDD

(#17692) joamilestoné: bármelyik autógyártót üdvözlök aki meg akarja tenni a sok beszéd helyett :R

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17694) Burt1793 válasza EQMontoya (#17690) üzenetére


Burt1793
veterán

A prius úgy működik, hogy az atkinson motor meghatározott fordulatszámokon tud pörögni (legjobb hatásfokú fordulatokon (spórolós, töltős, gyorsítós)), tehát, ha mész 50-nel és üres az aksi, akkor kicsit magasabb fordulaton pörög a motor és közben töltődik az aksi. Tud olyat is, hogy alapjárat környékén forog és a villanymotor hajt. Mindenféle opció van, a motorok (asszem összesen van vagy 4) össze vannak kötve.

(#17695) trassher válasza bitpork (#17693) üzenetére


trassher
addikt

Oké ;]

[ Szerkesztve ]

Redmi Note 7

(#17696) Qru válasza trassher (#17677) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

És nem is mindehol jobb a hibird fogyasztása mint a dízelé, pl autópálya ahogy erről már korábban is volt szó. A hibrid bizony kompormisszum a dízelhez képest. :K

#nincsbennetarcsi

(#17697) EQMontoya válasza Qru (#17696) üzenetére


EQMontoya
veterán

Fogyasztásban kompromisszum, autópályán többet eszik, az tény.
Azért ha választani kell, hogy egy GS450h vagy egy duplaturbós, 200 lovas négyhengeres dízel mondjuk egy BMW-ben vagy Merciben, egyértelműen a GS kellene.
Egyszerűen annyival kulturáltabb, finomabb, hogy nem egy liga.

A sorhatos finom BMW-kért pedig nagy kár.. :(

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17698) Qru válasza EQMontoya (#17697) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

No igen, és akkor még nem számoltunk a várható karbantartási költségekkel. Úgy mint magas nyomású befecsi rendszer, turbó, kettőstömegű lendkerék, DPF, AdBlue, stb... Ezek nincsenek benne egy hibridben. Akksit meg lehet cellánként is cserélni, úgy meg elég jól eloszlik a költség és amúgy is sokáig bírják ezek az akkuk.

mod:

Anno nagyon szemezetem a ct200h-val de az nem volt elég erős és mivel 80-90%-ban városon kívül megyek fogyiban sem lett volna nekem olyan nagy nyereség. Meg picit gyengének is találtam az az igazság... Pont a múlt héten kóstolt be egy a lámpánál. Háát, nem egy ligában játszunk, jó a kúton se annyit fizet mint én az is igaz. :D

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#17699) szőröscica válasza EQMontoya (#17697) üzenetére


szőröscica
addikt

Activehybrid BMW-t kell venni. Sor6+villanymotor. :DDD Nagyobb modellekben azt hiszem V8-as.

(#17700) bitpork válasza szőröscica (#17699) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

V8-s villanymotor? :Y

;]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.