Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#17551) zoo8800 válasza TaaT (#17537) üzenetére


zoo8800
veterán

Katt

Botrányosan környezetszennyezők az Euro 6-os dízelautók

A tanulmány megállapította többek között azt is, hogy a Mazda6 2,2 literes Skyactiv dízelmotorja átlagosan négyszeresen lépi túl a határértéket, lakott területen belüli emelkedős, fekvőrendőrös szakaszon azonban 12,6-szeres a határérték-túllépés mértéke.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#17552) bitpork válasza zoo8800 (#17551) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Én most komolyan nem értem: komolyan bárki feltételezte hogy bármelyik ótó képes a laboros eredményt hozni? Akkor amikor a szabályozás lehetővé tette, hogy egy egy nagyon kicsi autóval átlagolhassák pl a co2 kibocsájtást?! Nem magukat kellene a sok szemellenzős parasztnak megbüntetni inkább? Szíjjon gázt a sok bolond :((( Pont mint a sok fekfőrendőrt kirakó marha: lehet h nem száguldanak a motorkocsik, de hogy tüdőrákban döglik meg a ottlakó, az sanszos. :O

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17553) tomiii. válasza bitpork (#17552) üzenetére


tomiii.
aktív tag

"komolyan bárki feltételezte hogy bármelyik ótó képes a laboros eredményt hozni?"

és még minket béklyóznak meg itt a fórumon, hogy kivan vágva a katalizátor a 20 éves autók alól :C

(#17554) szőröscica válasza zoo8800 (#17551) üzenetére


szőröscica
addikt

Ezt mantrázom már mióta, hogyha elmész egy tiszta levegőjű helyre, pl. osztrák sícentrumba, és elgurul melletted a legújabb csúcs dízel Audi/BMW/akármi, lehet érezni, hogy mennyire fojtogató, büdös kipufogógázuk van. Egy benzinessel ugyanez nincs.

(#17555) bitpork válasza szőröscica (#17554) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Csak nem érzed, de van.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17556) zoo8800 válasza bitpork (#17555) üzenetére


zoo8800
veterán

A benzinesnek illata van, a dízelnek bűze. :))

rip and tear, until it is done

(#17557) bitpork válasza zoo8800 (#17556) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Attól hogy a benzolnak nincs olyan fojtó bűze, még ugyan olyan veszélyes.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17558) zoo8800 válasza bitpork (#17557) üzenetére


zoo8800
veterán

Az autózás soha nem volt, és belátható időn belül nem is lesz környezetbarát dolog. De még az autógyártás se túl környezetbarát. :)
Majd ha az örök élet + 1 nap kocsikat a helyben megtermelt napenergiából előállított árammal töltjük, talán akkor...

rip and tear, until it is done

(#17559) bitpork válasza zoo8800 (#17558) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ezért nem értem a hátonpörgést a vw esetén. A japánok meg az embertelen munkatempóval ölnek a kitelepített gyáraikban. Mi a különbség?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17560) SzlobiG


SzlobiG
félisten

hvg-s cikk volt linkelve?

Már pár EU-s ország is kivizsgálást indított jutott-e ezekbe az országokba az érintett motorokból és egy új károsanyag mérést vezetnek be. Kíváncsi leszek erre nagyon hova lyukadnak ki nálunk marad minden a régibe. :DD

(#17561) SzlobiG válasza SzlobiG (#17560) üzenetére


SzlobiG
félisten

Még egy kis adalék amire sokan kíváncsiak voltunk kiderült, hogyan csaltak a mérések ideje alatt.

Kicsit érdekesek a jelek amiket figyelt a motorvezérlő, de úgy látszik működik. A kormányt valóban nem forgatják ez már elég hozzá. Kipróbálnám egy nagyon hosszú egyenes szakaszon valóban vissza vesz-e a teljesítményből csak úgy a hecc kedvéért. :DD

(#17562) zoo8800 válasza bitpork (#17559) üzenetére


zoo8800
veterán

A VW esetében konkrét csalás van. Nem (csak) a mérési mechanizmus bugyutasága miatt nem reális a mért emissziós érték, hanem a konszern szó szerint csalt a mérésen a mérést felismerő algoritmussal. Az amcsiknál amúgy is sokkal erősebb a fogyasztóvédelem, mint pl. Európában.
Pár éve a Kia-Hyundai amiatt szívott, mert a kocsijai pár decivel (!) többet fogyasztottak, mint amit a katalógus írt.

Fura egy nép egyébként az amerikai*: az nem zavarja őket, hogy egy kocsi 15-20 litert eszik vegyesben, csak a kipufogógázok legyenek tiszták. A CO2 nem zavarja őket.

* Tudom, nincs olyan, hogy amerikai, de érthető, mire gondolok. :)

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#17563) tresh válasza zoo8800 (#17562) üzenetére


tresh
addikt

Az amcsiknál amúgy is sokkal erősebb a fogyasztóvédelem, mint pl. Európában.

Itt a lényeg :K De azért ennyi erővel kb minden gyártót perelhetne a fogyasztási adatok végett mert mindenki tudja hogy az egy adott körülmények közötti optimális fogyasztás nem pedig valós használati.

(#17564) lsc válasza Qru (#17545) üzenetére


lsc
nagyúr

Városon kívül annyit eszik mint más benzines, mi ezzel a gond?

Az élet kegyetlen .

(#17565) AMD Power


AMD Power
titán

Az EU már régóta tudott a VW-csalásról
Mások is gyanúsak, de még nincs új érintett

Nagyon nagy gázok vannak már itt. :(

"Világszerte sok millió ember bízik meg márkánkban, autóinkban és technológiáinkban. Végtelenül sajnálom, hogy elárultuk bizalmukat" - mondta Winterkorn, aki egyúttal bocsánatot kért az ügyfelektől, a hatóságoktól és a közvéleménytől a Volkswagen által elkövetett "hibáért". A vezérigazgató jelezte, hogy jelenleg nem tud minden kérdésre választ adni, de azt ígérte, hogy a lehető leggyorsabban, legalaposabban és legátláthatóbb módon vizsgálják ki az ügyet.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#17566) szőröscica válasza AMD Power (#17565) üzenetére


szőröscica
addikt

És ezért miért vagy szomorú? Ha felmenne a benzin ára két forinttal, még megérteném, de így nem.

(#17567) tresh válasza AMD Power (#17565) üzenetére


tresh
addikt

Nagy csodák nincsenek más gyártók is tuti trükköznek most náluk bukott ki elsőnek mert valaki köpött..2009-óta nyomják ezt és senkinek nem tűnt fel csak most hirtelen egyik napról a másikra.. fura ez nekem. Ettől függetlenül sajnálni nem fogom őket és összedőlni se fognak.

(#17568) MunezXBK válasza szőröscica (#17566) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Most lett olcsóbb, mégse örül. :D

(#17569) AMD Power válasza szőröscica (#17566) üzenetére


AMD Power
titán

Érzem azért a cinikus választ , és kötekedést így kedvesen válaszolok rá én is. Azért te hüly* mert a családom, meg a gyerekem és én is azt a levegőt szívjuk be amit állítólag ezek a clear dízel hulladékok telefújnak minden féle szarral. :(( Az tény ,hogy az autózás messze nem a környezetbarátságról szól ,de nem mind1 milyen mértékben szennyező és egészségkárosító. Főleg ha több millió autóról van szó. :U

MunezXBK Látom még te is ott vagy leragadva. :(

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#17570) tresh válasza AMD Power (#17569) üzenetére


tresh
addikt

Legyen 200ft a benya és már adom is el a fos dízelem és ülök bele a 4.2 a8 ba :D Bár nem tudom melyikkel szennyezném jobban a levegőt :U Túl van ez lihegve szerintem

(#17571) Gergőke88 válasza AMD Power (#17569) üzenetére


Gergőke88
addikt

Szerinted az F Astrából friss hegyi levegő jön ki.... :U ?

(#17572) Qru válasza lsc (#17564) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az, hogy sokat eszik?! Ezért nem alternatíva a dízel ellen ilyen körülmények között. Ezért nem vettem hibridet én sem, mert 80-90%-ban pályán vagy országúton megyek. Pedig nagyon szemeztem a ct200h-val... De ott nem eszik kevesebbet mint egy sima benyós akkor meg minek fizessem ki a hibrid rendszer vaskos felárát?

mod:

zoo8800:

"az nem zavarja őket, hogy egy kocsi 15-20 litert eszik vegyesben, csak a kipufogógázok legyenek tiszták."

Itt a trükközésen van a hangsúly nem a fogyasztás Ott a Hyundai/Kia akik a fogyasztásmérésen trükköztek, őket is megbüntették pedig 1-2 dl volt az eltérés...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#17573) parandroid válasza tresh (#17567) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Na igen, azért az biztosan benne van, hogy az EU-ban könnyebben vásárol be egy EU autógyár politikusokból, mint US-ben, ahol inkább az ottani autógyártók lobbija az erősebb. Gyanítom, itt is ők állnak a háttérben, csak aztán nehogy visszacsapjon ez a fene nagy újraméricskélés, meg környezetvédelmi hepaj, mert a végén még kiderül, hogy a sokliteres (x>2,5) benzinmotorok sem feltétlenül ózonpajzsot építik, meg termelik a belélgezehető oxigént.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#17574) roberto211 válasza AMD Power (#17569) üzenetére


roberto211
őstag

Clean*

Amúgy részben egyetértek de amíg egy 30éves fekete füstöt okádó ikarus megy a forgalomba addig menni fognak a hasonló dízelek is hiába ....Sajnos.

Rajtam múlna olyan adót szabnék rájuk h kétszer meggondolnák mielőtt dízelbe ülnének.. Pláne a huszonéves dízelek esetében.. Ipar számára meghagynám ingyenesnek, civilek meg adózzanak.

[ Szerkesztve ]

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#17575) AMD Power válasza Gergőke88 (#17571) üzenetére


AMD Power
titán

Én ezt egyszóval sem írtam. De ha egy 1.7D Isuzu F Astra lenne mellette tesztelve biztos elég eltérő eredmények születnének.

Ami viszont kiverte nálam a biztosítékot ez a magaslóról való beszélgetés velem , amihez én baromira nem vagyok hozzászokva. Ok itt a fórumon persze egy avatar mögött nem nehéz produkálni magát senkinek sem. Vannak itt egy páran akik baromira el vannak ájulva maguktól. És unom a folyamatos kóstolgatást. Ami megy itt is meg a Milyen VAG-os autót vegyek topicban. Sokan nem véletlenül kerülik itt el ezeket a témákat.

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#17576) bitpork válasza AMD Power (#17569) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ez most nagyon álszent tőled. Ha abban reménykedsz h a benzin nem fossa teli a levegőt akkor olvass utána mit okoz a benzol a levegőben.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17577) kk831228 válasza AMD Power (#17569) üzenetére


kk831228
addikt

Hú de nagy környezetvédő lett hirtelen mindenki... ;] Gondolom akkor Te Tesla-val, meg biciklivel járkálsz... :U ;]

[ Szerkesztve ]

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#17578) tresh válasza parandroid (#17573) üzenetére


tresh
addikt

:K Pedig sanszos hogy egymásra fogják borogatni a sz*rt és mindenkinél menni fog ezerrel a vizsgálat és abba is biztos vagyok hogy lesz bukta főleg ha a Merci is hirtelen megállította a dízel projektet elég gyanús :)

(#17579) Burt1793 válasza AMD Power (#17575) üzenetére


Burt1793
veterán

Az 1.7d isuzu motort a 2 literes 150 lovas vw motorral összevetve lenne más eredmény szerinted? Biztos kevesebb káros anyagot bocsát ki a vw motor. Amúgy a családban van egy ilyen idei motoros vw, azért dízel, mert országúton és autópályán van használva, város kb 10% (Bp.), összesített átlag (idén, 7 hónap alatt ment bele szűk 40 ezer kilométer) 5,2l/100km úgy, hogy nincs tojás a tulaj lába alatt, mindenhol a trafi által mért értéken megy vele vagy gyorsabban és elég dinamikusan. Egy hasonló teljesítményszintű 1.4 150 lovas tsi jóval gyengébb a kevesebb nyomaték miatt és ugyanilyen használattal 8-9 litert fogyasztana. 200 ezer km-ig garanciás az autó, ott lesz lecserélve, addig simán többszörösen visszahozza azt az elhanyagolható felárat.
Persze az is igaz, hogy vannak, akik nem ilyen felhasználásra veszik a dízelt, de erre ez az ajánlott, jóval nagyobb a hatásfok, nem véletlenül van a teherautókban is ilyen motor.

(#17580) parandroid válasza bitpork (#17576) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Fejezzük be ezt az álszentesezést, mindenki tökéletesen tisztában van vele, hogy a benzingőz mérgező, itt most annak az illúziónak a szertefoszlásáról van szó, hogy a dízel mennyivel jobb a környezetnek, mert tiszta, és kevesebbet fogyasztasz belőle (csóróság van, ugye), ráadásul még nyomatékosabb és erősebb is tőle az autó (lényeg a zöld gondolkodás), meg turbó (ja, az már a benzinben is van, ha kell, ha nem), meg visszaregenerálás (ja nem, az pont otrombán és durván szennyez), amiben épeszű ember már eleve nem hitt, de mégis mindig vallásháború lett belőle.

Tényleg olyan ez az egész, mint a politika, (meg a vallás), ha nem azt mondod, amit én, akkor komcsi / libsi / zöld / náci / meráni (konzervatív református, modern hottentotta, izraelita muszlim, szélsőséges hindu, vagy militarista buddhista) vagy.

Arról lenne itt nagyba' szó, hogy durván nyomuklt a kampány a dízel üzemanyagú robbanómotorok mellett, mert ezeknek a jó tulajdonságaira volt a piacon igény, ezért szándékosan elcsalták, eltussolták, illetve agyonhallgatták a vele kapcsolatos problémákat, aki pedig ezt szóvá merte tenni, az a fenti bekezdésben foglaltakat kapta.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#17581) lsc válasza Qru (#17572) üzenetére


lsc
nagyúr

Most is benzinesed van ha jól rémlik, pályán az sem eszik keveset, illetve egy hibrid sem enne többet. Az meg tudott dolog hogy a hibrid előnye a város, ennyi, ha sokat mész pályán akkor nem Te vagy a célközönség.
Ja és hol az a vaskos felár? Meg kell nézni az auris és a yaris hybridek árát, annyi mint más gyártónál a dízel. Hol van a vaskos felár?

[ Szerkesztve ]

Az élet kegyetlen .

(#17582) Mágus2 válasza lsc (#17581) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

A teljesítményhez képest esznek sokat pályán a hibridek, mert nehezek. Nem mindegy, hogy milyen dinamika tartozik az adott fogyasztáshoz. ;)

(#17583) bitpork válasza parandroid (#17580) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Rendben Te fejezd be az álszentezést. Soha senki nem mondta egy megveszekedett betűvel sem, hogy a dízel jobb a környezetnek. Annyit mondtam ( a többieket legorombíthatod a saját hibáik miatt), hogy a kevesebb üa felhasználás nagy úr.

Soha nem volt részemről vallásháború. AMD nek pedig azírt írtam hogy álszent, mert a szennyezést a gyerekei egészségével említette egy lapon, miközben ő is autófelhasználó, és olyat mondott h egy isuzu 1.7 d nek mások az eredményi. Persze hogy mások, nem ugyan az a motor, de van rá 10k jmf-m hogy ugyanúgy átlépi a határértékeket mint bármi más.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17584) AMD Power válasza bitpork (#17583) üzenetére


AMD Power
titán

Rosszul fogalmaztam és félreérthető voltam. Az enyém mellé raknának egy Isuzu dízelt akkor lenne hatalmas eltérés a károsanyag-kibocsátásának szempontjából. Dízel és benzin között.

[ Szerkesztve ]

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#17585) lsc válasza Mágus2 (#17582) üzenetére


lsc
nagyúr

Az Auris Hybrid 6,59 millió forintos alapára nem olcsó, viszont ha belevesszük, hogy viszonylag jó felszereltséget (pl. automata klíma, tempomat, elektromosan behajtható tükrök, tolatókamera, Bluetooth-os kihangosító és érintőképernyő is szériában jár), valamint automataváltót kapunk dízeles fogyasztással és benzines kulturáltsággal nyakon öntve, akkor már érthető a plusz.

A konkurenseket elnézve sem járunk feltétlenül jobban. Egy ugyanígy felszerelt, menetdinamikailag az Auris HSD-vel pariban lévő 1.2 TSI VW Golf például 6,47 millió forintot kóstál a listaár szerint, s másfél literrel azért többet is fogyaszt. Nem jobb a helyzet az Opel Astra és a Ford Focus esetében sem, ahol ráadásul automatával kevésbé gazdaságos, és/vagy drágább hajtásláncokat kapunk. A diszkontvételt jelen esetben a Renault Mégane jelenti, amely hasonló szintű felszereltséggel akciósan 5,92 millió forintba fáj – automatával, 110 lóerős dízellel. De a Hyundai i30/Kia Cee’d páros is megmarad kedvezménnyel 6 millió alatt, igaz, azok hajtáslánca kicsit többet fogyaszt.

Idézet innen [link], ez a teljesítményhez képest sokat esznek meg tök értelmetlen, gondolom ezt Te sem gondolod komolyan. Mennyit eszik ez a lényeg, hogy a vasedényhez képest-e az a háromlábú lőtéri kutyát nem érdekli.

Az élet kegyetlen .

(#17586) zoo8800 válasza Qru (#17572) üzenetére


zoo8800
veterán

Nem teljesen értelek, ugyanazokat írod nekem, mint amiket én is írtam abban a hsz-ben, amire reagáltál...
(Kia-ügy; trükközés a méréssel)

rip and tear, until it is done

(#17587) bitpork válasza AMD Power (#17584) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Akkor én értetttem félre mea maxima kula culpa. Viszont a benzin másban rosszabb. Szerintem nyugodtan konkludálható h környezetkímélő géperejű járómű nem van.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17588) Mágus2 válasza lsc (#17585) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nekem itt a dimbes-dombos környéken nem mindegy, hogy meg tudok-e előzni egy kamiont vagy maradok mögötte 20-30km-t. Ezért nem alternatíva az 1.2tsi, meg ez az auris sem. 1.8 tól fölfelé kell nézelődnöm, mindegy hogy dízel vagy benzin, csak menjen. ;)

(#17589) lsc válasza Mágus2 (#17588) üzenetére


lsc
nagyúr

Igen, Mo "hegyesebb" még svájcnál is, ezért csak 1,8-tól felfelé :U .
Mindkettőtöknek eltérőek az igényei az átlagtól, ezért oda nem jó a hibrid, de erről nem csak a hibrid tehet, mint írod az 1,2 tsi sem lenne jó pedig azt szerintem többet vesznek mint hibridet. Átlagos magyar viszonyokra bőven jó egy hibrid, az 1,8-as motorral már a pálya sem probléma, engem csak a "csúszó kuplung effektus" zavar benne, de ez az én bajom, valószínűleg megszoknám egy idő után.

Az élet kegyetlen .

(#17590) EQMontoya válasza bitpork (#17559) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ejj, mik repkednek itt. Távolkeleten a legtöbb helyen sajnos nem frankók a munkakörülmények, de ezt azért ne keverjük ide szerintem, nagyon más a dolog. :)

Vegyük végre tudomásul, hogy a dízellobi az EU-nak és a német gyártóknak a közös "szüleménye", csak sajnos közel sem annyira jó, mint hisszük.

Már az adózásából is látszik, hogy komoly lobbi van mögötte, mert a gázolaj fajhője nagyobb, és kevesebb rajta a jövedéki adó, tehát vásárolt energiát tekintve bőven kevesebb adót fizet (10-20%), aki dízellel jár. És emellett ugye láthatóan több szart is pufog ki.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17591) Burt1793 válasza lsc (#17585) üzenetére


Burt1793
veterán

Dízeles fogyasztás lassan közlekedve, de amint dinamikusabbra kellene venni a dolgot megnő a fogyasztás, elfogy a szusz az aksiból. Városban tényleg a hibrid a jobb, de nagyon kevés embernek van pénze új autóra és sajnos nálunk 6 millióból használt autót vesznek nagyobb presztízzsel, nem egy undorító belsejű (gagyi műanyagok, nulla ergonómia) alsó középkategóriás autót.

A csúszó kuplung nem zavaró, vezettem multitronic audit 2 literes tdi-vel ;] és van nagyrobogóm cvt-vel.

(#17590) EQMontoya: Ezt a "láthatóan"-t hogyan érted? A benzines honda civic kipufogóján több korom van, mint a 2 literes 150 lovas tdi vw-n. :C

[ Szerkesztve ]

(#17592) kk831228 válasza parandroid (#17580) üzenetére


kk831228
addikt

Ez most egy jó érv lesz a benzin vs diesel témához kb... ;])

A környezetvédelemről meg csak annyit hogy nézzünk szét nyugodtan a környezetünkbe hogy mennyien járkálnak hibrid vagy elektromos autóval, és még annak is egy bizonyos % - ára lehet csak rábeszélte az eladó, nem magától választotta... :B Na kb. ennyi embert érdekel a környezetvédelem... :B

"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317

(#17593) tresh válasza lsc (#17589) üzenetére


tresh
addikt

Még jó hogy Szlovákiába él a kolléga ahol 5 km belül több emelkedő van mint Mo-n összesen ;]

(#17594) bitpork válasza tresh (#17593) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Éppen akartam írni, de hát az élet mán csak ilyen ;]

(#17590) EQMontoya: a lobi max kormányzati szinten működik. Az emberek nagy része nem lát tovább a péztárcájánál ;) És még ott is elfelejti a dioptriás szemüveget felvenni .

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17595) tresh válasza EQMontoya (#17590) üzenetére


tresh
addikt

Már az adózásából is látszik, hogy komoly lobbi van mögötte, mert a gázolaj fajhője nagyobb, és kevesebb rajta a jövedéki adó, tehát vásárolt energiát tekintve bőven kevesebb adót fizet (10-20%), aki dízellel jár. És emellett ugye láthatóan több szart is pufog ki.

Jah mert míg a user megkapja a kúton az alap 95-ös nyálat mennyi finomításon megy keresztül ? Az a folyamat pont arról híres hogy óvja a környezettet. A dízel pont az olcsó előállítási költségek végett és teljesítmény/fogyasztás aránya végett van jelen. Nem fog senki se neked a MAN kamionba 7000cm3 is turbós benyát gyártani mert mire leér Pestről-Fehérvára már újra tankolni fogsz.

(#17596) EQMontoya válasza Burt1793 (#17591) üzenetére


EQMontoya
veterán

Jah, szar fos, gagyi hibridek, ilyen például a GS450H, illetve a CT200H. Full műanyag belül mindkettő, semmi ergonómia. Jah, bocs, nem. :)

Láthatóan: jól láthatóan ebből van most a botrány, hogy bizony pufognak. Attól, hogy nem látod, még van.

tresh: nyilván a kamion legyen dízel, van a dízelnek létjogosultsága. A probléma csak az, hogy már az üzemanyagárak aránytalan adóztatása is a dízel felé tereli az átlag autóst is, és ez szerintem nem frankó.

bitpork: az nem elég lobbi, hogy aránylag kisebb adó van a gázolajon, cserébe sok embert foglalkoztatnak a gyártók? :) Így lettünk dízelkontinens, és ez sehol máshol nem lett ekkora trend.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17597) bitpork válasza EQMontoya (#17596) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

A 450h-t én is sokat nézegettem, de olyan kicsi a csomagtartója hogy gyk nincs. Emiatt nagyon esélytelen hogy egyedülálló kocsiként itt álljon nálam. És nem is lesz addig amíg ilyeneket gyártanak. Akkor már egy v8.

2012ben az összesadótartalom a gázolajon 61% volt a benzinen 58%. Melyik is a drágább?

[ Szerkesztve ]

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#17598) zoo8800 válasza EQMontoya (#17596) üzenetére


zoo8800
veterán

Vezettem már CT200H-t, az tényleg egy gagyi. Jól működik, de hogy mi benne a prémium, és miért kerül sokkal többe, mint egy Auris hibrid, arra nem jöttem rá.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#17599) EQMontoya válasza bitpork (#17597) üzenetére


EQMontoya
veterán

450: jah, az első széria emiatt nem játszana nálam sem. A 2013 utáni frankó, de az még nagyon drága.

A benzin jövedéki adója ~120ft/l, a gázolajé ~110ft/l.
Ha hosszáveszed, hogy a gázolaj fűtőértéke kb. 36mJ/l, a benziné pedig csak 33, akkor látszik ám a turpisság. :)

zoo8800: kiváncsi lennék, szerinted mi benne a gagyi. Az Auris tényleg gagyi belülről, de a CT-ben van tisztességes kárpit, Alcantara ülés, rendes futómű, stb.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#17600) Mágus2 válasza lsc (#17589) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Nem Svájc ez, de nem is Magyarország. :(

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.