Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Én magamnak cserélem, így biztosan az kerül bele és úgy, ahogy szeretném.
(#172320) kisza25: 😱
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Ebben az idoben hogy mashogy?
Same rules apply!
sokallom
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
amúgy megrendeltem, október 6-ig vállalták, hogy ideér
molnarpeter köszi a linket
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
grizlisandor
addikt
Én is onnan vettem most a télit, gumis topikban találsz több tapasztalatot.
#31600896
törölt tag
Üdv.
Ford Focus MK2-be szeretnék üléshuzatot, de valami minőségibbet, mint a Tesco-s és társai. Ki milyet ajánl? Elsősorban fekete érdekel. Néztem az emagot, de a kínálat nem ütötte meg azt a bizonyos mércét.
Qru
MODERÁTOR
Náluk nézz szét: [link]
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Piroska autó üléshuzat esetleg érdekes lehet.
Salex1
senior tag
Kaptam tegnap egy gyorshajtás csekket. A levélben írják, hogy 116-al mentem 90 helyett (csak egy előzés idejéig). Viszont a neten látható 3 kép egyikén sem szerepel a pillanatnyi sebesség, ki van húzva. Támadható ez, vagy hagyjam a fenébe?
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
En biztos kernek ra tajekoztatast, hogy a rendelkezesre allo foto alapjan nem 116kmh 90 helyett, igy az iratmegismerei jogom alatt kerem azon dokumentumokat, akik alatamaszthjak az allaitast
I humbly and respectfully decline™
molnarpeter
nagyúr
Tuti nincs több kép, nem lehet görgetni vagy valami?
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Qru
MODERÁTOR
Nem szokták elérhetővé tenni csak azt/azokat a képet ahol egyértelműen beaznosítható az autó. Maga a gyorshajtás tényét rögzítőt - ha ettől eltérően van rögzítve, azt külön kell kérned. Majd kapsz egy elmosódott képet vagy olyat amin nem látszik a rendszámod de ott lesz a 116 km/h-s mérés.
#nincsbennetarcsi
Brandynew
őstag
Itt a kamionos volt a hibás, igaz? Elég rossz a képminőség, de nem látom, hogy indexelne balra.
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Mindegy lett volna ha indexel is.
Az indexelés nem jár semmilyen előjoggal, attól még a másik sávnak elsőbbsége van. Nem kapsz azért elsőbbséget mert indexelsz.
Egyébként ahogy nézem ütközést kerül el, mert előtte megálltak. De így is szabálytalan, mert akkor nem tartott elég követési távolságot.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
6030D
Ármester
Igen, megállt a sor és félre rántotta. Mondjuk az az ideiglenes korlát is érdekes, hogy meg sem mozdul, ahogy átrepül rajta a CC.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
brumi1024
veterán
Valoszinuleg nem figyelt, igy a tukorbe se nezett, 6 masodpercnel mar latszik, hogy eleg gyorsan kozelit az elotte levohoz. Mondjuk a dashcamesnek meg nem atjutasi lehetoseget kellene keresnie, hanem megallni es megnezni, hogy nem tortent-e szemelyi serules.
6030D: Ez egy Passat B9 inkabb.
[ Szerkesztve ]
Szerintem azért állt oda jobbra, jogy ne menjenek bele hátulról, amúgy 60- as táblához mérten mentek vagy 80-90- el
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Brandynew
őstag
Ahogy látom, nem ér hozzá a korláthoz, a saját kerekein pattan fel, a korlát fölött átrepülve.
brumi1024
veterán
Ha 140-nel megy lehet hogy megussza... Egy ideje mar a kamion mellett ment a Passatos, nem volt annyira nagy a sebessegkulonbseg.
EQMontoya
veterán
A sajat kerekein nem pattan fel egy oldaliranyu utestol, hanem megcsuszik oldalra.
Same rules apply!
Bászki... Horror!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
ivana
Ármester
Ez nem egy defekt? Amikor átér az eleje már füstölő gumikkal fékez, kizárt ha benézte akkor felépülne a fékhatás ilyen gyorsan.
sutszi
veterán
Van ott több fotó...csak görgetni kell. Egy ismerősöm is így nézte... Aztán észrevettük hogy ott lehet görgetni egy kis részén. Nagyon hulladék a felület. De rajta leszel..
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
gooool
őstag
Sziasztok!
Nos az MX-5 nemrég elment, így már csak az MR2 maradt, amit itthon szépítek/építek, amivel igen sokat tanulok és szerencsére a rozsda hiánya miatt minden szépen lejön/kijön.
De felmerült az e heti Parc Fermé adásból az ötlet haverral, hogy meg kellene próbálni a Suzuki Swift rallycross OB-t, de legalábbis kellene egy régi Suzi, amit kibelezünk, itt-ott kis okosítás, semislick és irány a nyílt napok világa low cost költségekkel.
Mit gondoltok mennyire elborult ötlet a dolog?
Egy 3 ajtós bódé a cél, 1,3-as motorral, aminek kiszednénk a belsejét, plusz minden mást, ami nem kell, maradna két ülés (az anyós természetesen opcionális), sportkormány, merevítések (haver hegesztő, össze tudjuk dobni, nyilván nem lesz homológ, de nem is kell).
Filléres alkatrészek (és a könnyű otthoni szerelhetőség miatt) és karosszéria elemek okán sokkal inkább merném ennek rúgni pl. Kakucson, mint a Toyotának, hiszen ott egy jó gumiszett fáj annyiba, mint itt egy komplett donor autó.
Hülye vagyok teljesen, vagy merjek belevágni?
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
tboldi
nagyúr
Én támogatom az ötletet, más is van ilyen elvetemült.
A videók leírásában megtalálod a módosítások listáját, már ami a motort illeti.
Amúgy egy másik ötlet: 1.6-os szedán Swift, összkerekes verzió, amiből ki kell hajítani az első féltengelyeket, meg a viszkokuplungot, így kapsz egy RWD hajtást.
Plusz az egyliteres váltója a legrövidebb, kicsi pályákra, ahol nincs nagy maximális sebesség, oda az lesz a jobb.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Tenyleg, ha mar birtokoltad mindkettot, osszehasonlitva milyen az MX5 es az MR2?
Same rules apply!
-v-
addikt
Toljad neki
tboldi
nagyúr
gooool
őstag
Igen, akartam is írni egy szösszenetet erről, ha már megadatott a dolog.
A két autó:
1999-es Mazda MX-5 NB 1,8, Torsen sperr, klíma
2001-es Toyota MR2 mk3 1,8 VVT-i, sperr, klíma
Alapvető különbség ugye a középmotoros elrendezés, ami miatt kétszéles a felni/gumi páros is, ez alapvetően sok mindent meghatároz érzéseim szerint. A kormánya sokkal könnyebb, mint az Emikszé, hiszen elöl nem sok súly nyomja a tengelyt, emiatt kanyarban még tanulni kell, hogy miként kanyarodjak (kell jobb gumi is, mert a mostani nem az igazi), baromi közvetlen, de sokkal könnyebb túlkormányozni, mint a Mazdát.
Kanyarban a gázelvételnél kiegyenesíti a kanyart...tehát vagy gáz nélkül nagyanyóba kanyarodsz vagy nyomod neki végig, akkor a sperr behúzza, nagyon jó az egyensúlya, bár a Mazda alatti Tein stabilitása azért hiányzik, elférne egy kicsivel kevesebb dőlés, de ezen lehet itt is javítani.
A beltér nagyobb, magasabb emberek is kényelmesebben elférnek benne, állítható magasságában az ülőlap és a kormányoszlop is, ami nagy segítség, szó szerint a padlón lehet helyet foglalni, Nem mellesleg a szélzaj is kisebb, nem kavar úgy be a szél, pedig volt nagy szélfogó az Emikszben is. A váltó hasonlóan kattanós és rövid, bár más az érzet, hiszen itt bowdenes a szerkezet, nem közvetlen a fogaskerekeket rakod arrébb.
A motor varázslat...bár még nem érzem 100-asnak, de így is meglepő amit produkál, gyanítom a VVT-i és a 100 kg súlykülönbség ami segít, de hiába a barom hosszú váltója (100-nál 2800-at forog, szemben a Mazdával, ami 90-nél tartott 3000-nél...) alulról is igen kellemes nyomatékot produkál, lehet vele előzni, nem feltétlen kell olyan hevesen visszagangolni, hogy bármi is történjen.
Összességében ad olyan élményt, csak másképp, mint az MX-5, nem annyira magától értetődő az első perctől kezdve, hogy ezzel Fittipaldi lehetek büntetlenül, mert kevésbé engedékeny. Pl. jómagam is még eddig 2x mertem rálegyezni a gázra kanyarban, hogy megindítsa a seggét, míg az MX-5-nél az volt a csoda, ha nem így tettem. Persze ez idővel változni fog, teljesen jóindulatúan csinálja, amit csinál, és azért annak van egy feelingje, amikor mögötted morog a blokk
Ja és ami nekem fontos:
A rozsda teljes hiánya és a szintén átgondolt japán tervezés miatt alapvető szervizes feladatokat gyerekjáték végezni rajta (értsd: futómű kiszedése kompletten, hosszbordás csere, olajcsere, fékek, beltéri elemek).
Úgyhogy ha valaki ezen gondolkodik én bátran merem ajánlani, de csak miután volt MX-5-öse, mert a klubélet ott létező dolog és nagyon bírom őket, csomó jó haver/ismerős lett már ennyi idő után is, amit nem kívánok megszakítani, szerencsére ők is szívesen látnak ezzel is bárhol.
Az MR2 itthon ritka, klubélet is visszafogott, ha vidéki vagy, akkor szinte nincs is, viszont ez is drágul és nem mellesleg odakint is van értéke, ami azért az MX-5-nél nem feltétlen jellemző.
Nagyjából ennyi első levegőre.
tboldi:
Ezeket megnézem, köszi!
vilike:
Eddig 2:0..
[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
anorche1
őstag
Ez amugy er valamit? Azon kivul, hogy a kormany nem lesz forro. Erezhetoen kevesbe melegszik fel a napon hagyott auto?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
tboldi
nagyúr
Nem tudom, most vettem életemben először, még csak ezután jön a tapasztalatszerzés.
szerk.: Na, meg mostanság fél óránál többet nemigen áll az autó napsütésben, emiatt nem is tervezem olyan gyakran használni, csak ha úgy adódik, hogy mégis több időt ácsorog, akkor van mihez nyúlni.
[ Szerkesztve ]
Nem tudjátok véletlenül hogy büntetőpont akkor is jár hogyha nem állítottak meg, tehát nem szabtak ki helyszíni bírságot, hanem csak a fix trafi kapott le? Mert ugye fix trafi esetén nem állapítható meg a vezető személye, csak akkor ha megállít a rendőr.
iPhone 13 Pro Max
stickermajom
addikt
Szerintem ugyanannyira felmelegszik, de könnyebb lehűteni, mert a műszerfal nem lesz 50 fokos, ami még 10 km klímázás után is ontja a meleget magából.
fant0mi
addikt
Ha nem allitanak meg, nem allapitjak meg az elkoveto szemelyet, ilyenkor nincs buntetopont.
[ Szerkesztve ]
Szoszo94
őstag
A bakonyszentlászlóin kint voltam én is, mint néző, voltak szép pillanatok
anorche1: sokat ér, a műszerfal nem forrósodik fel, így az autóban nem lesz annyira dögmeleg, mint nélküle lenne. Ehhez még egy sötétítés B oszloptól hátrafele és egész jó is vagy, csak ne állj a kocsival É-D irányba, mert akkor oldalról ugyanúgy besüt a nap
jozsi252: objektív felelősség, nincs pont
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Ezért ajánlottam, mert ez merev és megáll rendesen+ jobban veri vissza a fényt az a felület
anorche1: nem melegszik fel a műszerfal/kormány/ülés...
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
grizlisandor
addikt
Köszi a segítségeteket!
iPhone 13 Pro Max
tboldi
nagyúr
Apumnak is megtetszett, úgyhogy az imént vettünk még egyet a WagonR-be is.
vans?
őstag
Megint a biztonsagos tereles az M1-en.
hábm bábm
#89309696
törölt tag
Hát ma nagyon meleg volt bssza meg, megsütött engem is. Megyek a motorral, mögöttem kocsi, nem nagyon akart megelőzni bár közel volt úgyhogy kellett volna neki, úgyhogy indexelek neki menjen, de csak nem előz meg. Elkezdek kicsit lassítani, félrehúzódni, index még kint, de ő is lassít. Hát mondom megállok teljesen és elengedem akkor úgy, intettem is neki még gurultam közben. Megálltam teljesen az út szélén, hátranézek mondom wtf ő is megállt csak néz rám. Akkor látom, hogy én hülye ökör marha balra indexeltem végig. Csak tudnám miért, mikor jobbra akartam.
Kinyomtam aztán el is tipliztem onnan, utána már megelőzött a kocsi is. Nem csodálom.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Annyira nem melegszik fel plusz kevésbé éri az UV sugárzás. Később kezd el málni a kormány meg a műszerfal teteje.
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
A fekete műanyagok nem lesznek 70 fokosak csak 50, később mállik le a műanyag, a légbeömlők sincsenek annyira átforrósodva a klíma könnyebben kezd el hűteni. De az utastér levegője az majdnem változatlan, nagyon kicsivel hidegebb, de gyakorlatilag ugyanúgy egy dögmeleg autóba ülsz be amiből rögtön ki akarsz szállni.
Az egész autót le kéne takarni ilyen fényvisszaverőssel, úgy már talán komolyabban is működne.
[ Szerkesztve ]
sutszi
veterán
Szintén így tettem ma délután!
Pont ilyet kerestem már tavaly is... végre minden szempontnak megfelel. Köszi a tippet kisza25!
anorche1 : Van értelme. Tavaly volt egy egyszerű változata ennek amit itt most körbe örülünk mind. Az akkor szétszakadt idén még nem volt időm keresni újat... Jelentős a hőmérséklet különbség. Egyrészt a kormány, műszerfal és a kárpitok sem melegszenek fel annyira. Én utcán parkolok és nincs árnyék... Minden túlzás nélkül mondom, hogy indulás előtt 10 perc szellőztetés meg klíma megy, hogy egyáltalán be tudjunk ülni. Éget az ülés...és minden felület amihez hozzá lehet érni. Mivel a felületek sugározzák kifelé a meleget még a benti levegő is forróbb és lassabban hűl le...
Ha felteszel egy ilyet, akkor azért kevésbé rossz és gyorsabban lehet behűteni a belteret.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
geckowize
őstag
Szia,
Előrébb jutottunk a hiba okát illetően, a kocsihoz való bal+-os akksival sem indult be.
Valószínűleg itt azzal van baj, hogy akksicsere után nem a riasztó távirányítójával lett nyitva/zárva és emiatt riaszt, viszont ez eddig azért nem volt világos, mert a duda már egy ideje nem működik, és a riasztó hangja maga a duda volt, amikor még működött, de már nem működik egy ideje.
Onnan lehet így hang nélkül tudni, hogy riaszt, hogy az index is villog, az elakadásjelző is (anélkül, hogy a gomb be lenne nyomva), valamint a középkonzolon lévő security feliratú piros led is villog, gyújtás ráadása után is.
A távirányítót már régóta nem használjuk, mióta néhány alkalommal ok nélkül elkezdett össze-vissza riasztani, amit sosem tudtunk igazán, hogy sikerült megoldani, próbálgattunk mindent, aztán egyszer csak abbahagyta, mondanom sem kell, az egész város figyelmét magunkra vonva, mivel iszonyat hangos a duda, amit ugye riasztásra is használ.
Rákeresve egyébként a Toyota távirányítókra a google-n egyáltalán nem találtam hasonló távirányítót, és mivel nem is magába a fő slusszkulcsba vannak beépítve a gombok, hanem külön van, Toyota felirat nélkül, valamint a kormány melletti műszerfal részen is van egy nem gyári piros led, ezekből arra következtetünk, hogy ez egy utólagosan beszerelt riasztó lehet (használtan vettük, így nem tudtuk eddig biztosra).
Megtaláltam Garvisoron az autómentéssel és Toyota szereléssel is foglalkozó Ódor Autócentrumot, amelynek az autómentésre kirakott számának felhívásakor biztosítottak (gondolom a traileres), hogy meg lehet javítani távirányító nélkül is egy ilyen hibát, de aztán ahogy beérkezett az autó, felhívott maga a szerelő, elmondtam mi a hiba és erre azt reagálta, hogy ha ez utólagosan beszerelt riasztó, ezzel nem tudnak mit kezdeni, mert ez már elektronika. És amúgy is csak hétfőn lesz idejük ránézni.
Emiatt muszáj volt utánanéznem, hogy mitévő legyek, találtam is egy ilyen trükköt távirányító nélküli orvoslásra:
1. Bedugni a slusszkulcsot
2. Gyorsan a Run pozícióból az Off-ba 5x elfordítani
3. Start pozícióba fordítani és elindítani a kocsit
Ez elvileg kiiktatja a riasztót és lehetővé teszi a motor elindítását, mivel jelenleg akksicsere után maga a riasztó az ami nem engedi a motort beindítani.
Közben természetesen a megoldottam, hogy a távirányító is felkerüljön vidékről hozzám, ezzel az ottani szerelőnk szerint működni fog úgy, hogy egyszerűen kinyitom vele a kocsit és bezárom.
Ha viszont ez a 2 megoldás sem működik, keresnem kell egy olyan szerelőt, aki foglalkozik elektronikával, és gondolom ezek közül is olyat, aki Toyota elektronikával.
Garvisoron kerestem ezt is, a Piros Autószervizt adta ki, van valakinek tapasztalata ezzel?
Az Ódor Autócentrumból 16 km-t kellene ebben az esetben trailereztetni a Piros Autószervizbe, melyik trailer szolgáltatást ajánlanátok erre? 12.000 Ft-ért vállalja az Ódorral szerződött traileres.
Vagy esetleg van bárkinek bármilyen tippje, hogy ki tudna segíteni ilyen utólagosan beszerelt, nem gyári riasztós problémában?
(#172202) EQMontoya : megnéztem ezt a Toyotech hibrid autószervizt, de úgy látom, hogy ez hibridekre specializálódott, a Yarisom viszont diesel, de azért köszi.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Vidd el egy riasztós szakihoz, és szedesd ki. Anno mi is sokat szívtunk utólagos riasztóval (szintén előző tulaj rakatta be), ki is szereltettük a pitlibe.
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Muter is ilyen, nyomja a féket és rángat a kocsi majd lefullad.
Nekem a legelső automatánál se volt ilyen gondom, hogy pedált kerestem, annyira a DNS-embe van ivódva. De még az automata-kézi váltogatással se volt gondom sose, pontosan tudom melyikben ülök. A legelső automatás köreim is vajsimák voltak.
Kéziváltót viszont továbbra se tudok használni, mint egy vérbeli blfsz. És már húszezer Km körül járok és vagy 10 féle autót vezetek közben az 5 év alatt az autócserék is vajsimák egyik nap egyik, másik nap másik. Semmi izé nincs benne, de hát ja a sorszámozott kar középen az.... Nálam kettőstömegű nem húz le 100 ezer-nél többet.
[ Szerkesztve ]
sagesz93
addikt
Hol lehet kapni ezt a fajtát, melyik boltban, itt GYMS megyében?
sutszi
veterán
Tesco, valami laser ... a neve. 899HUF.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB