Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [cigam:] Milyen NAS-t vegyek?
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Szoszo94:] Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#89309696
törölt tag
A 2.2 a gumiszerelős ökölszabály, mindent annyira fújnak, mert az átlag kocsik 99%-a elgurulgat annyin.
Illetve a csóróbb régi autók nyomása szokott ez lenni, a 13/14 colos felnin a ballonosabb 175/185-60/65/70 gumik az ezer kiló környéki kocsikon. De még a Swifté is ennyi.
A könyvében lesz benne vagy ha fiatalabb akkor a B oszlopon, esetleg tanksapkán. Vagy tippelgetni lehet súly, kerékméret, súlyeloszlás alapján vagy neten kalkulátor is megmondja.
[ Szerkesztve ]
3L1T3
addikt
Aztán még se sikerült!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
CactuS
Arcképgyáros
Látom náluk is van baj bőven, nem csak nálunk vannak hülyék.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
AMD Power
titán
20 éves F Astra , 175/70 R13 gumikkal!
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
fant0mi
addikt
szabonagyur
félisten
A City-ben még van egy L is a PRNDS mellé, szóval az nyert
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
az a normál, de mostanában a gyártók bevetnek mindent, hogy kisebb legyen a fogyasztás/co2 kibocsátás:
pl.:eco gumi 2,5-2,8 bárra fújva
defektjavító készlet, pótkerék helyett (-10-15kg)
kisebb tank 50 helyett 35 literes (-10-15kg) stb
a felsoroltakkal ingyen nyernek 20-30kg-ot és 2-3dl-t
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Ezt de régen láttam... mindig "alway look on the bright side of life" jut eszembe erről.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Köszönjük, nem hiszem hogy Superb lesz belőle, hatalmas, nem férek el tőle a garázsban
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
brumi1024
veterán
Mininél 3.2 a gyári ajánlás
brumi1024
veterán
Attól függ mit nézünk. 100-ig jobb a Tesla, negyedmérföldön már nem. Kanyargós útra/pályára meg szintén nem kérdés melyiket vinném.
[ Szerkesztve ]
Az lehet, de a keréknyomás-szenzor csak 2 alatt jelez. Csak azért tudom, mert volt már defektem.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
CactuS
Arcképgyáros
Hát... Gyári adatok esetén az amerikaiak máshogy mérik a 0-60-at, mint nálunk a 0-100-at. Másrészt Tesla esetén egy menüben turkálást követően tudsz csak akkorát gyorsulni és azt sem feltétlenül többször.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
+ Aggregátor
Tényleg, volt bennük W(Inter) gomb is , olyant Vectra B-ben láttam utoljára.
Pláne
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
MunezXBK
nagyúr
Nálam is van, bámulatosan lassú úgy.
oliwire
őstag
Na hát én is erre gondoltam, mikor a lassú átkelésről volt szó, hogy bicskanyitogató
Én ilyenkor KRESZ-ben kötelezővé tenném a dudálást
[ Szerkesztve ]
rbalint88
addikt
Bizony, szomszednak volt Porsche 968, az is 2-bol indult alapbol, pedig csak 4 gangos. Csak nagy gyorsulasnal hasznalta az egyest. Ehhez kepest a Volvo geartronic mindig egyesbol indul, pedig hat gangon jatszhat. Gondolom meg lehet fogni kb egy litert a fogyasztason azzal, hogy nem keveri annyira az olajat, anno a passatom is 1.8T tiptronic komboval 14litereket evett Bp-i hasznalatban mondjuk ez most megy az audinak is kezivel, csak ez nehezebb 400kiloval, erezni is varosban, hogy nincs kedve mindig lenduletbe hozni ezt a nagy testet
Qru
MODERÁTOR
A Skodában meg PRNDSM van. Bár M-be csak a motorfék miatt szoktam áthúzni (erős lejtőn M1-ben jövök le mert amúgy D-ben felvált 2-esbe).
#nincsbennetarcsi
ivana
Ármester
Régen legalább nem rohadvány nehéz malomkereket raktak az autókra. Gondolkodtam, hogy a lanciara kéne 15-ös alufelni, aztán rájöttem, hogy amilyen szarok az utak sokkal jobb a gyári 14-es (185/60-as gumi kell rá).
Ja igen úgy tűnik a szerkezet nem igazán szereti az E10-et, a teletank 100-as benzintől elmúlt a motorhiba visszajelzős probléma.
6030D
Ármester
Reggeli Vác - Csepel - Vác [kép]
4,8-cal fordultam, visszafelé már sor volt az Obinál meg a Hungárián. M2 115, a többi a forgalom ritmusában. Jól ki van találva ez a másfeles benzines.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Qru
MODERÁTOR
Nah erre írtam a múltkor, hogy ilyen tsi fogyi mellett felesleges a tdi.
Tsebacsi: Hát nem is ajánlanám nyugodt szívvel. Bár üde színfolt lenne az életedben, hogy ez nem az olajat, hanem a vizet eszi.
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Nem tudom, mennyit eszik egy ilyenben egy tdi, de tippre azt mondom, hogy amire "kitalálták" (autópályán egész nap 140-150-nel), ott tuti lehet 1-1,5 l különbség. Persze ahhoz is sokat kell menni, hogy megérje.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Qru
MODERÁTOR
Cserébe sokkal bonyolultabb a tdi, több a hibalehetőség, szóval hosszú távon megint más lesz a matek. TDI annak jó aki nem 10 évre veszi és nagyon sokat megy pályán.
#nincsbennetarcsi
Coyot
őstag
Ezzel amugy nem értek egyet, mindben van részecskeszűrő kéttömegű, meg magas nyomású rendszer. Láttunk már benzinesben is beszarni olyat, nem olcsó
Má' nem
Qru
MODERÁTOR
Persze a benzines is bonyolultabb lett de akkor is sokkal kevésbé nyírja DMF-t, sokkal kevésbé kormol, így a GPF is sokkal hosszabb élettartamú és egyáltalán nincs SCR... Sokkal kevésbé érzékeny a benzines a rosszabb üzemanyag minőségre. Ismerős a Samsungnál melózik, van üzemük Romániában is. Ott ki van adva, hogy Romániában nem tankolhatnak gázolajat mert sorra bemattoltak tőle a céges KIA-k.
#nincsbennetarcsi
Coyot
őstag
Én csak a saját és ismerősi tapasztalatból indulok ki. A 20 éves szaromba 300k km-nél cseréltem először kéttömegűt. Ez alapban kiszolgált 2 tulajt 15 év alatt. Akinek van köreimben DPF-es autója 250k km felett járnak a gyári DPF-el. Ez csak annak szopóág aki így veszi meg ezeket az autókat (vagy 500k ról 130-ra visszatekerve ugye).
Nem kamionból kell tankolni a c*gány csávótól a nagyfalu szélén és akkor egyik üzemanyaggal sem lehet probléma. Az hogy a románok ott mit csináltak a gázolajjal gondolom megint egyedi probléma, mivel rájuk is vonatkozik feltételezem a sok előírás ezzel kapcsolatban.
Utoljára dízel üzemanyag érzékenység a nagysikerú első szériás 1,5dCi Clionknál volt - a gyárilag rosszul választott üzemanyagszűrő miatt.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
Scarabeus
tag
Sziasztok! Opel Astra G, 1.6 benzin (XEL motorkód), 2000-res. (380 ezer km, csak gondolom páran ezután azt mondjátok majd, hogy az egész autót selejtezni kéne..) Az a helyzet, hogy gyorsuláskor az autó rángat, van hogy nagyobbakat, van hogy kisebbeket. Főleg a 2-es de méginkább 3-as sebességben 40 km/h környékén. Ha felér 50-re majd utána 60-70nél nem produkálja annyira, de néha itt is.
Gyújtótrafócsere történt tegnap bontott összetört Astrából, hazafelé a 25kmen érezhetően sokat javult, majd ma már ismét olyan, mint a csere előtt. Ezelőtt pedig 4 gyertyacsere történt.
Valakinek valami ötlete miért csinálja, rossz irányban tapogatózunk? Mi lehet a megoldás?
[ Szerkesztve ]
Oneplus One --> Samsung S7 Edge --> Oneplus 7 Pro 8/256 --> Samsung S22 Ultra 12/256 --> Oneplus 11 16/256 // "Y2XSXW7" kuponkód a WOLT-on 2x 1000 ft kedvezményért!
oliwire
őstag
lambda szondák rendben vannak? O2 érzékelőnek hozza talán az OBD.
MasterMark
titán
Gyertya, gyertyakábelek, esetleg a lambdaszonda ahogy már írták.
Switch Tax
Scarabeus
tag
Az a helyzet, hogy nem tudom, mivel 2000res a kocsi és csak OBD II volt kéznél, ebayen meg OBD 1et sehogy se találok így nem tudtunk ránézni. De rendben, megnézzük mindenképpen. Köszi a segítséget.
A lambdaszondát hol találjuk? Magunknak kitudjuk cserélni? Ugyanis a gyújtótrafó 4 csavar, 5 perc volt, ezért 20 ezret egy szerelőnek nem szívesen adnánk ki. :)
[ Szerkesztve ]
Oneplus One --> Samsung S7 Edge --> Oneplus 7 Pro 8/256 --> Samsung S22 Ultra 12/256 --> Oneplus 11 16/256 // "Y2XSXW7" kuponkód a WOLT-on 2x 1000 ft kedvezményért!
oliwire
őstag
szívesen! Ha jól emlékszem, 2 is van benne, egy elől a motortérben, egy meg hátul a kipufogórésznél. Legalábbis így emlékszek rá, 4 éve volt egy 1.4-es G Astrám, de a motorkódra már nem emlékszek.
Szerk.:
A motortéri szerintem könnyebben megoldható, de a hátsót nem kellett bütykölni rajta, így annak a nehézségét nem tudom megmondani.
Ez talán segíthet, nem néztem végig, csak bele-bele tekergettem, de hasznosnak találom: [link]
[ Szerkesztve ]
Szoszo94
őstag
ESC off, fék+gáz és finoman megindulni előre, forgó kerekekkel.
brumi1024: 210km/h-ig nekem is 3/3.2bar (elöl/hátul), fölötte 3.2/3.4
Váltó: nálam is akad kapcsoló, PWR/Normál/Snow, utóbbinál kettesből indul. Egyébként PRND+S, az S állás a kormányváltós kapcsolgatós mód. Ezt szerpentinezéshez használom, hosszabb kanyaroknál a pwr módban is képes felváltani - pedig egyébként egész sokáig tartja a fordulatot és nyomatékcsúcsra váltogat olyankor vissza fékezésnél. Ja meg keresztbe menni is jobb a manual mód, az automata már viccelt meg drift közben felváltással
Fogyi 11.8 lett, ebben benne van a fertőszentmiklósi drag is.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
grizlisandor
addikt
Opel topik, biztos tudnak segíteni, sok GAstra tulaj is van.
Scarabeus
tag
Ez a videó biztosan nagyon sokat fog segíteni, tényleg köszi!
#172985 grizlisandor: Köszi szépen, betettem oda is, a lambdaszondának pedig még ma neki esünk.
Oneplus One --> Samsung S7 Edge --> Oneplus 7 Pro 8/256 --> Samsung S22 Ultra 12/256 --> Oneplus 11 16/256 // "Y2XSXW7" kuponkód a WOLT-on 2x 1000 ft kedvezményért!
Qru
MODERÁTOR
Kecsó mellé kellett lejönni, erről beszélek: 6.1 bc szerint
És nem kell AdBlue-val szarakodnod meg ilyenek. Én meg pancsolhatom a bele az ammóniás lópisit.
Viszont mióta átállítottam sport módba a radaros tempomatot sokkal jobb. Nem vár olyan sokat a visszagyorsítással, nem fékez túl korán sem mint eddig.
A végén még megkedvelem...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
ivana
Ármester
Hasonló korú és futásteljesítményű Zafirán nálunk kétszer volt ilyen:
- Elment a szelepdekni tömítés és folyt az olaj a gyertyákra felülről
- Légtömegmérő és az első lambda szonda hibás volt
Qru
MODERÁTOR
Használat függő is, itt 250k km környékén egr és dpf csere, a DMF halál már nem lett megvárva (érezhetően az utolsókat rúgta). 2.0 tdi B6 Passat.
Igaz a legtöbben nem is 20 évre vesznek autót, szívjon vele a 2.-3. tulaj.
#nincsbennetarcsi
Zoli-bácsi
senior tag
Annak szerintem felesleges nekiesni, inkább új trafót plusz kábeleket tegyetek bele és a gyertyát se ártana cserélni, hiába "csak" 4ezer Km van bennük, a rossz gyújtás miatt simán lehet hogy tönkrementek.
ivana
Ármester
Rohadt drága hozzá a trafó, nem kéne azt cserélni anélkül, hogy ismerten hibás lenne. Gyertyakábel meg nincs benne.
Scarabeus
tag
Mint leírtam, az új trafó és a gyerták cseréje megtörtént.
Oneplus One --> Samsung S7 Edge --> Oneplus 7 Pro 8/256 --> Samsung S22 Ultra 12/256 --> Oneplus 11 16/256 // "Y2XSXW7" kuponkód a WOLT-on 2x 1000 ft kedvezményért!
Zoli-bácsi
senior tag
Azt írtad, hogy bontott trafó került bele.
6030D
Ármester
A miénk mondjuk nem egy felszerelt kocsi, tehát könnyű is, az is számít egy Superbhez képest. Lehet, vagy 300 kg különbség.
Csak el kellene már olvasni azt a használatit, nem...?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Scarabeus
tag
Az normális működés, hogy a gyerták megtisztítást követően 1 nap után tiszta kormosak?
A trafó nem hiszem hogy hibás lenne, mert közvetlen csere után úgy suhant, mint újkorában, aztán 1 nap után jött vissza a rángatás.
[ Szerkesztve ]
Oneplus One --> Samsung S7 Edge --> Oneplus 7 Pro 8/256 --> Samsung S22 Ultra 12/256 --> Oneplus 11 16/256 // "Y2XSXW7" kuponkód a WOLT-on 2x 1000 ft kedvezményért!
molnarpeter
nagyúr
Ismerős autójában a légtömegmérő okozott rángatást. Ha lenne hibajelzés a műszerfalon, azt ki lehetne villogtatni diagnosztikai eszköz nélkül is, vagy esetleg fb csoportokban körül lehetne nézni, hátha van valakinek megfelelő eszköze a környékeden. Selejtezni? Azt kéne még, hogy lenne úgy meg a millió km?
Lambda hiba a fogyasztáson is meg szokott látszani, abban volt mérhető változás? Olajat nem eszi?
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Kábelt is szoktak cserélni ilyenkor, ha az volt a rossz kinyírja újra a trafót tudtommal.
ivana
Ármester
Továbbra sincs benne gyújtókábel
oliwire
őstag
Áramot akkor honnan kap a gyertya? Vagy csak fogalomzavarban lehetek, mert nekem volt vezeték a gyertyákhoz, és nekem az opelnél bizony mozgott, kontaktos volt, és néha így leállt egy henger is. Check engine azonnal mosolygott a műszerfalon.
#89309696
törölt tag
Az őzbarna színt akkor kapják meg, ha hosszabb utakra van használva. Viszont ha úgy is kormos akkor túl dús keveréket kap ami lehet lambdaszonda hiba is.
Gyertyaképet alapjáraton meg pár Km után nem érdemes nézni, mert nem alakul ki a valós kinézete.