Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Qru
MODERÁTOR
ABS kocka lesz a ludas, tipikus Suzuki betegség. Ha nincs cserélve rendszeresen a fékolaj attól tönkre megy. Sajnos az ára nagyon is reális...
#nincsbennetarcsi
több cég foglalkozik felújítással, ajánlani nem tudok, de Google első találatok ígéretesek
"... and I hope you have a great day!"
Dyingsoul
veterán
Förtelmesen írtam le a problémámat. Egyszerűbb, ha megmutatom:
Ugyanakkor megjegyzem a ragasztó csíkokat nem én tettem fel, az előző tulaj műve. Egy kalap kakát ér, mert már mikor elhoztam másnap elengedte. Valószínűleg egy ideje azzal lehetett megcsinálva és elfáradt.
Szóval én ezt úgy képzeltem el, hogy veszek egy spray-t, a ragasztó csíkokat leszedem és spray-el rögzítem. Marha zavaró egyébként a visszapillantóban ez a lelógó darab.
A nagy kérdés csak az, hogy hol kapható spray és milyet érdemes venni.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
freeknight
őstag
Én is sokallom a 150-t az abs kocka cserére.
Jól kiépült iparág van már a felújítás mögött, 60 körül megcsinálják (általában nem a tiedet kapod vissza, hanem küldenek egy másik "refurbot", a tiedet később javítják és passzolják ugyanígy tovább). Szóval ez a szerviz vagy 90k munkadíjat számol fel, ami erre a cserére irreális, vagy gyári újat tesznek be, ami nem éri meg, mivel a felújított élettartama is kvázi végtelen, ha innentől cseréli benne az olajat rendszeresen.
[ Szerkesztve ]
Párom unixtól rendelt pont neki is golf4 és neki is lóg a kárpit, de most már nagyon sok helyen, én mondtam neki, hogyha én azzal megragasztom nagyon csúnya lesz, a szivacs van elporladva azért engedte el a ragasztás
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Dyingsoul
veterán
Nekem nincs elporladva a szivacsom. Mi az a pkn? Ez a márkája? És akkor az nem vált be vagy igen?
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
#89309696
törölt tag
Ahogy a többiek írták a rituálét. Ha türelmetlen vagy halkan megjegyzem, hogy nyugodtan otthagyhatod P és kézivel, 10 autóból 9-cel így csinálnak. Elméletben létezik a hajtáslánc terhelés, szerintem meg ha menet közben kibír 100 lóerőket többszázezer Km megtételével, akkor túl van gondolva.
Az van ráírva, hogy 25 fok alatt ne használd és télen vette, aztán mire jó idő lett már mindenhol lógott és abban maradtunk, hogy kárpitoshoz elvisszük.
Szombaton meg tudom nézni mi a neve a ragasztónak, mert akkor van váltásunk és abban a házban maradt amit kiadunk.
Szerintem ezaz
Amúgy emagon is van kárpit ragasztó más fajta
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Jah csak menet közben nem egy fix ponton terhelődik a vezérlés folyamatosan, így meg igen.
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Nem, mert reteszeli a váltót ha automata. Nem a motor fogja mint manuálisnál. Legalábbis hagyományos hidrodinamikusnál.
A váltóban a reteszre terhel rá.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
#89309696
törölt tag
Sokallom, a fele reálisabb lenne. 150-ért a gyári újat kellene belerakniuk, de azt meg felesleges egy ilyen korú autóba. Korabeli Suzukiknál típushiba, gyenge eresztés az ABS kocka és megförmednek a magyaros fékfolyadék csereperiódustól, túl messze vagyunk Japántól és nem szeret minket.
Ha kicseréltetted a kockát utána 2-4 évente cseréltesd a fékfolyadékot, mert megint megförmed.
Miért a vizsgán derült ki? Az ABS kocka minden gyújtástál, indításnál és menet közben folyamatosan ellenőriz, a hibalámpának azonnal világítania kell vagy már előtte párszor fel kellett villannia, ha szakaszos kezdeti beszorulás van. Vagy véletlen egybeesés, hogy pont műszakin ment tönkre és nem pár nappal előtte-utána?
Qru
MODERÁTOR
Aha, és DSG-n nőttem fel... akkor a hidrósnál nem terheled. Ezt jó tudni.
#nincsbennetarcsi
Ha nem figyelek és rosszul állok meg, akkor az enyém irtózatosat tud reccsenni mikor kiveszem P-ből és terhelve van. Nem hiszem, hogy kellemes neki
Srácok ne beszéljünk már hülyeséget komolyan. és ne vigyétek be a többieket az erdőbe.
(#172264) MasterMark: Innentől már szinte mind1 hogy a váltón valami vagy a retesze törik el, egyik se leányálom, ne így álljon meg senki, maradjunk ennyiben.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
MasterMark
titán
Igen, mert terhelés van a reteszen, és azt ki kell húznia onnan. A retesznek biztos nem tesz jót, el is törhet.
Nem tudom mire gondolsz, hirdodinamikusnál nincs közvetlen összekötettés a motorral, így az nem tudná megfogni az autót. A P ugyanaz mint az N plusz a retesz.
szerk.: A retesz konkrétan erre való, ki kell bírnia az autót. De minenképp jobb a kézifékkel megfogni.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
#89309696
törölt tag
Valamelyik szelep is mindig nyitva van parkolás közben akkor is ha üresben van, a rugója pedig összepréselve, akkor sajnáljam a rugót is, mert szegény feszül?
Tudom bunkó vagyok, mert egy autófanatikus topikban nem vagyok autófanatikus.
Qru
MODERÁTOR
Igen, ezért nem állunk feleslegesen kinyomott kuplunggal.
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Hangulatos függöny
Same rules apply!
MasterMark
titán
Hát a DSG-t nem tudom, de azt hiszem az ugyanolyan mint a manuális alapelveket nézve.
Switch Tax
mandleee
tag
Köszi neked és @dellfanboy-nak is. Mindig tanul valamit az ember.
#89309696
törölt tag
Hidrósnál elgurulsz D-ben álló motornál, két ventilátor (turbina) egymással szemben olajjal felöntve, nincs folytonos mechanikus kapcsolat, az szépen elforog ha annyira kicsi a fordulat, hogy a hidrodinamikus elvek nem érvényesülnek. Sőt szerintem az egyes fokozat lamellái is elcsúsznának egymáson, mert nincs olajnyomás ami összenyomja őket. A lockup ami a két turbinát összezárja elvileg állóhelyzetben nincs, mert ott a retesz ami helyettesíti a rögzítést, valószínű pont az említett ok miatt, hogy az egyes fokozat lamellái is elcsúsznak.
DSG-n mivel van mechanikus kapcsolat a motorral elvileg kéziként működik, de nekem az az érzésem, hogy ott a kuplungot/kuplungokat szintén az olajnyomás szorítja a helyére menet közben és nem egy tányérrugó, álló motornál nincs olajnyomás itt se, így elgurulna mivel ott is elcsúsznának odaszorító erő nélkül, szóval ott is kell lennie retesznek.
De ezt egy DSG szaki tudná igazán, nem tudni melyik gyártó milyen saját ötleteket dobált bele a váltóiba.
Semmi baja nem lesz a valtonak, sik terepen nyugodtan lehet P-zni. Egy nagyon massziv fogaskerekbe akad be, igy.
A reccsenes meg azert van mert a fogaskerekek kozott nagyobb a hezag, ezert tud gurulni meg egy picit az auto az uzemi fek elengedesekor. Ilyenkor a rogzito nekifeszül a fognak es amiatt az ellenallas. Ezek orokke birjak.
#89309696
törölt tag
Elvileg OBD-t is olvasni kellene, amit én még sose láttam vagy kitörölnek mindent és úgy készítenek print screent vagy nem tudom hogyan oldják azt meg.
Helyette van a gyújtáson és járó motornál is fotózás, gyújtáson ugye világítania kell, hogy működik a visszajelző (nincs leragasztva), járó motornál a lámpának el kell aludnia, hogy nincs hiba (légzsák, ABS, katalizátor, minden ilyen).
Ezt ugye úgy szokták kiküszöbölni, hogy legtöbbször csak járó motornál van kép ahol nem világít már (mert le lett takarva belülről).
Vagy utólag takarják le, első képen világít, másodikon már le van takarva, de ugye exif adat van a fotókon tehát pár perc alatt meg kell csinálni a letakarást, amit félig kibontott műszerfallal megoldanak. Aztán az is lehet, hogy senki nem nézi az exif adatot és ráérnek.
A Kangoonál a légzsákhiba jelző beindítás után mindig elalszik és kb. 5 sec múlva világít fel újra, ha hiba van (szórakoztam az ülés alatti csatlakozóval egy időben). Na ott ezt a "bugot", gondolkodási időt lehet kihasználni műszakin egy fotó erejéig.
Leleményesség.
Kiemelném a sík terepen kikötést.
Lejtőn kézifék, ráterhel, majd a P.
A használati útmutató is írja. Minek szétgyilkolni, majd ajvékolni, hogy 500 lesz az automata-felújítás.
Szoszo94
őstag
Győrben gyártott Audikban a retesz eléggé be van koptatva és kibírja 10kmph-nál való berakást is! Sokszor sietni kellett na, nem volt idő megállni sem
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Dyingsoul
veterán
Rengeteg féle kárpit ragasztó van. Azért jöttem a topikba, hogy tanácsokat kérjek, de úgy látom ez egy újkeletű probléma és senkinek nincs ebben tapasztalata még.
De igazad van, nem hezitálok rajta tovább mert felesleges megrendelem ezt amit linkeltél, köszi érte.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
#89309696
törölt tag
A szekvenciális váltók is borzalmasan recsegnek, mert az a normális működési hangjuk. Ha jól tudom ezek a reteszek X erőhatás után kilökődnek amúgy is (ezért nem szabad csak P-ben hagyni), nem végtelen a fékerejük. Ahogy a kéziféknek is megadnak értéket, hogy mekkora erőhatásra kell megtartania a kocsit, a retesz is kilökődik (gondolom pont azért, hogy ne törjön le).
focvis
Mert nem teszi tönkre. Sok mindent ír a gépkönyv amit nem tartunk be. A topikon kívül ki rakja még így le a kocsit?
Akinek van némi esze, vagy empátiája a műszaki dolgok irányában. Elég egy pici lejtő, ohne kézifék, és fáj kivenni P-bôl a váltót mert feszül, erőből kell húzni.
A kézifékkel nem vagyok empatikus, primitív szerkezet; a húzogathatót szerettem menet közben is húzogatni. (-> 1x szalagkorlát lett a vége ).
stickermajom
addikt
"a húzogathatót szerettem menet közben is húzogatni."
Aztán ugye elmúltak a fiatal évek..
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
Kicsit más téma, ki hogyan védi az autó belsejét a naptól?
Én vettem most egy ilyet, tescoban most 800Ft, merev, nem esik le és eddig elég hatékonynak bizonyult.
Az olcsóbb 400Ft-os meg a kalaptartóra van rakva
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
#89309696
törölt tag
Én kívül raktam még mikor érdekelt ilyen, hogy a hőt ne bentre verje vissza. És mivel pont 800Ft ezért senkinek nem jutott eszébe lelopni.
Két ajtóval csukattam oda, meg alul az ablaktörlőkkel és nem vitte le a szél. Mondjuk a vizet nagyon kicsit bevezette, de csak pár cseppet az meg nem érdekelt szintén.
tboldi
nagyúr
Sehogy, azt a ~30 percet kibírja, amíg a boltban vagyok, a nap többi részében meg garázsban áll.
[ Szerkesztve ]
Bevezeti a vizet, ez tök vastag és merev, ezt nem tudod odacsukni, pont ilyet akartam. Amúgy az ajtó tömítés is megunja egy idő után és nem fog rendesen zárni.
Van olyanom is amit kívülre kell rakni, az egy vékony cucc, de azt télen használtam a hó miatt, meg a jég miatt, mert azzal nem kellett ablakot kaparni.
tboldi: nekem nincs garázs, amúgy ha a boltba megyek be, akkor is berakom, egy mozdulat az egész, mondjuk akkor csak ráterítem belülről, nem tapasztom fel, de nem lesz dögmeleg az autóban. Az oldal ablakok sötétítve vannak jobban.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
BigBlackDog
veterán
Mélygarázsba állok. Ha mégsem, akkor pont ugyanilyen fényvisszverővel. Mondjuk a sajátom kicsit kisebb méretű a szélvédőhöz képest, minimális gyűrődéssel befér,
Ok felétek mélygarázsok vannak, errefelé meg balcsipart, meg borospincék, igaz ezekben nem az autó hűsöl
Boros pincém amúgy nekem is van, szőlőlugast tervezek a kocsinak 2 in 1
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Qru
MODERÁTOR
Igen, lévén hogy az egy robotizált kézi váltó.
Fehér Farkas: Létezik száraz DSG is, csak hogy tovább árnyaljuk a dolgot.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
6030D
Ármester
Nem lehet szerezni oda egy bontott kárpitot?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
#89309696
törölt tag
Vagy megnyúlt a bovden és már hiába húzta.
MasterMark
titán
Ez konkrétan melyik? Megvan még a papírja?
Switch Tax
tboldi
nagyúr
Amelyiken “lepkeszerű” mintával verődik vissza a fény, meg fogod ismerni, mert a másik nem ilyen. Vasárnáp én is elmentem mellette a móvári Tescóban, utána káprázott a szemem.
brumi1024
veterán
Zöld MX-5 NB ismerős valakinek (Sturcz Anti instagramján láttam egyet, ahhoz hasonló)? Autót kormoltam sétáltattam Pilisvörösvár környékén és a 10-esen Vörösvár és a solymári Auchan közti Mol kút előtt “fánkozott” nagyban.
Magnum_
nagyúr
Mi az a fankozas?
I humbly and respectfully decline™
tboldi
nagyúr
eastsider
nagyúr
Hét közben mélygarázs , hétvégén Balcsi (meg M7en szenvedés) remélem most jobb idő lesz
[ Szerkesztve ]
Szoszo94
őstag
Egész pontosan egy ilyennel:
#Aliexpress US $0.80 20%OFF | VODOOL 150*70cm Car Windshield Sunshade Front Rear Window Sun Shade Visor Shield Cover Solar UV Protection Curtain parasol coche (A képeken gyökér módon van felrakva, be lehet tolni teljesen a szélvédőig az alját és a tetejét is)
Bevált, két éve van meg. Felrakni egyedül tíz mp, levenni és összehajtani sem több. Van egy fém szál benne (vagyis kettő), úgyhogy merev és pont akkora az egész, hogy a tetőkárpit és a műszerfal megfogja. Azért a napellenzőt még rá szoktam hajtani, ha netán le akarna esni a helyéről.
Anyósülés mögé szoktam csak betenni, általában úgyis egyedül kocsikázok, így egyszerűen elérem és nem is zavar. Ha meg mások is beülnek, hátrarakom a csomagtartóba.
Rengeteget számít egyébként, még negyed órára is felrakom ha megállok a napon
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
megnéztem a blokkon nincs rajta a típusa, a szelektívet meg ma vitték el, 899 Ft és egyik fele hagyományos, a másik fele meg ilyen szivárványos, két fajta volt kirakva összesen, ez tök merev 70x150-es, nekem nagy lenne, de két végén 1-1 lapot visszahajtok így jó
Szoszo94: elég furin néz ki
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
bozont
veterán
Palmatex is jó erre a célra.
Ezt en is igy gondolom, egyebkent is, a kezi es uzemi feknek eleg alap tudasnak kellene lennie jogositvany birtokaban.
Egyebkent ha menet kozben huzod P-be, nem tortenik semmi mar a mai automataknal, sot, R-be is teheted, 130-nal is csak a tolatoradar kapcsol be
Mindenesetre a parkolo fogaskerek hibajarol meg soha nem hallottam, de biztosan szet lehet kuldeni a megfelelo erok hatasara.
Nekem 1997 óta van jogsim, 2000 óta van autóm, de még soha nem vezettem automataváltós autót
Mondjuk szerintem megoldanám
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg