Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Ismerkedés a Zyxel NSA325 v2-vel
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
-
LOGOUT
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
válasz
EQMontoya #172377 üzenetére
Igen, akartam is írni egy szösszenetet erről, ha már megadatott a dolog.
A két autó:1999-es Mazda MX-5 NB 1,8, Torsen sperr, klíma
2001-es Toyota MR2 mk3 1,8 VVT-i, sperr, klímaAlapvető különbség ugye a középmotoros elrendezés, ami miatt kétszéles a felni/gumi páros is, ez alapvetően sok mindent meghatároz érzéseim szerint. A kormánya sokkal könnyebb, mint az Emikszé, hiszen elöl nem sok súly nyomja a tengelyt, emiatt kanyarban még tanulni kell, hogy miként kanyarodjak (kell jobb gumi is, mert a mostani nem az igazi), baromi közvetlen, de sokkal könnyebb túlkormányozni, mint a Mazdát.
Kanyarban a gázelvételnél kiegyenesíti a kanyart...tehát vagy gáz nélkül nagyanyóba kanyarodsz vagy nyomod neki végig, akkor a sperr behúzza, nagyon jó az egyensúlya, bár a Mazda alatti Tein stabilitása azért hiányzik, elférne egy kicsivel kevesebb dőlés, de ezen lehet itt is javítani.
A beltér nagyobb, magasabb emberek is kényelmesebben elférnek benne, állítható magasságában az ülőlap és a kormányoszlop is, ami nagy segítség, szó szerint a padlón lehet helyet foglalni, Nem mellesleg a szélzaj is kisebb, nem kavar úgy be a szél, pedig volt nagy szélfogó az Emikszben is. A váltó hasonlóan kattanós és rövid, bár más az érzet, hiszen itt bowdenes a szerkezet, nem közvetlen a fogaskerekeket rakod arrébb.
A motor varázslat...bár még nem érzem 100-asnak, de így is meglepő amit produkál, gyanítom a VVT-i és a 100 kg súlykülönbség ami segít, de hiába a barom hosszú váltója (100-nál 2800-at forog, szemben a Mazdával, ami 90-nél tartott 3000-nél...) alulról is igen kellemes nyomatékot produkál, lehet vele előzni, nem feltétlen kell olyan hevesen visszagangolni, hogy bármi is történjen.
Összességében ad olyan élményt, csak másképp, mint az MX-5, nem annyira magától értetődő az első perctől kezdve, hogy ezzel Fittipaldi lehetek büntetlenül, mert kevésbé engedékeny. Pl. jómagam is még eddig 2x mertem rálegyezni a gázra kanyarban, hogy megindítsa a seggét, míg az MX-5-nél az volt a csoda, ha nem így tettem.Persze ez idővel változni fog, teljesen jóindulatúan csinálja, amit csinál, és azért annak van egy feelingje, amikor mögötted morog a blokk
Ja és ami nekem fontos:
A rozsda teljes hiánya és a szintén átgondolt japán tervezés miatt alapvető szervizes feladatokat gyerekjáték végezni rajta (értsd: futómű kiszedése kompletten, hosszbordás csere, olajcsere, fékek, beltéri elemek).Úgyhogy ha valaki ezen gondolkodik én bátran merem ajánlani, de csak miután volt MX-5-öse, mert a klubélet ott létező dolog és nagyon bírom őket, csomó jó haver/ismerős lett már ennyi idő után is, amit nem kívánok megszakítani, szerencsére ők is szívesen látnak ezzel is bárhol.
Az MR2 itthon ritka, klubélet is visszafogott, ha vidéki vagy, akkor szinte nincs is, viszont ez is drágul és nem mellesleg odakint is van értéke, ami azért az MX-5-nél nem feltétlen jellemző.Nagyjából ennyi első levegőre.
tboldi:
Ezeket megnézem, köszi!vilike:
Eddig 2:0..
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 4060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Új szintre emelnéd a géped sebességét? Ne várj tovább!
- Samsung Galaxy A35 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest