Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Magnum_
nagyúr
Imádom is nagyon
Elmentem ezt a hsz-t, hogy linkolhassam par holnap mulva, amikor jon az oszinten? Kezdetu, nagyon hosszu hsz
I humbly and respectfully decline™
Doki16
addikt
A francba, elfelejtettem odairni, hogy egyelőre :D
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
Csabroncka
addikt
A fogyasztásnövekedés azt egy teljes tank (min. 50 liter) elpörkölését követően tudod kimérni. Eddig ugye korábban azért mondtam nektek, hogy nem lehet a 95 és 100-as között fogyasztás különbséget mérni, mert egyszerűen mérési hibahatár alatt volt (~3-5%). Most már ki lehet mérni, de nem fog 8 literről -10 re nőni ez baromság max 10%, de inkább 5%!
A másik ami miatt jobban aggódnék (ettől kevésbé paráznak), hogy azért sokkal hamarabb elkezd kigyantásodni az etanol miatt az üzemanyag, egy etanolos E10 negyed évet sem bír.
Klímavédelemhez és ehhez az autózzunk már villannyal, hogy megoldjuk a helyzetet:
Kína napi CO2 kibocsájtása: 14.000.000 Kg
Magyarország napi CO2 kibocsájtása: 140.000 Kg
Autód kibocsájtása CO2/100 km (kb): 0,14 Kg/100 Km
Szóval a sok kicsi nem fog sokra menni !
"in medias res"
Néztem Toyota videókat de én ettől a bégetős fel-le ugráló és ingázó fordulatszám és teljesítmény mutatótól a falra másznék.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Ahhoz, hogy bégessen, nagyon hülyén kell vezetni.
Akkor béget, ha hirtelen beletaposol a gázba, például elkezdesz hirtelen gyorsítani, majd fékezel.
De miért kezdenél el egy hirtelen gyorsítást 10 másodpercenként?
Még a piros lámpától is el lehet indulni normálisan, bégetés nélkül.
De honnan jött ez a bégetés szó, arra hogy felpörög a motor?
Manuális váltónál nem szoktak gyorsítás előtt visszakapcsolni is pörgetni a motort?
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Akkor Magyarország arányaiban 40%-al szennyzőbb, mint Kína. Ugye 1,4 milliárd vs 10 millió az 140* annyi lakos és 100*- os co2, ha nem csak hasra ütöttél
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
(#154957) sugarforce válasza Csabroncka (#154953) üzenetére
sugarforce
őstag
Pontos statisztikat nem tudok most lobogtatni, majd kesobb megkeresem, de az a 140g co2/100 km elegge ala van love, azert ennel lenyegesen tobb az atlag.
Ha a klimavedelmet nezzuk a sok kicsi igenis sokra megy, ne lokalisan gondolkozz.
Csabroncka
addikt
Nem hasra ütöttem, az évest könnyen megtalálod elosztod!
sugarforce: sajnos ebben az esetben ez nem így van, mert Európa is teljesen más dimenzió az USA-hoz és Kínához képest, arról nem is beszélve, hogy az ide készült autók és az USA-ba vagy Kínába készült autók CO2 kibocsájtása is más . Ja a 140-nel alá lőttem, de direkt. Az akkumlátorok miatt pedig nem a közlekedés foglya megváltani a világot. (első körben a lignit és szénerőműveket kellene teljesen felszámolni, aztán lehetne tovább menni)
"in medias res"
dugynok
senior tag
Mondjuk én kivàncsi lennék egy olyan tanulmànyra is a nagy környezetvédés mellett, hogy az etanol előàllìtàsàhoz kellő alapanyagtól az benzinbe kerülésig (tehàt gyàrtàs is) mennyivel környezetkìmélőbb a benzin előàllìtàsàtól. Szóval az egész előàllìtàs + fogyasztàskülönbség = co kibocsàjtàs mérleg érdekelne.
CactuS
Arcképgyáros
Ahogy írták, ha hülyén vezeted akkor béget, pl: ha folyamatosan nyomkodod a gázpedált. Egy sima váltós autó ugye nem sok mindent csinál ilyenkor mondjuk 6. fokozatban, a CTV rendszerűek viszont próbálnak fordulatot optimalizálni a gázpedálhoz képest. Kb. pár nap alatt rutinróka lesz az ember CVTből, nem kell ezen aggódni. Ha egyszer lesz egy olyan tali, amire eljutok, akkor viszem asszony Aurisát és kipróbálhatod.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
Jah ezt észrevettem én is. Mikor áttértem az Auchan 98-ra (ami E5-ös Mol 100-as adalék nélkül) akkor a sima E5 95-höz képest 0,5 liter vol a fogyi előny az első pár tankolás után. Örültem is mint majom a farkának. Most ott tartok (21k km E5 95-ös és 5k km E5 100-as adattal a hátam mögött), hogy a difi már csak 0,06 liter/100 km a 100-as javára.
Gyakoraltilag nem eszi kevesebbet viszont alul erezhetően nyomatékosabb a 100-assal a motor, ami meglepett mert azt hittem egy ilyen öreg szívónál nem számít semmit, de az ECU ezek szerint megis csak ismeri ezt a magas oktánszámot.
#nincsbennetarcsi
Csabroncka
addikt
A csökkentés akkor fog megvalósulni, ha a fosszilis energiahordozók kitermelésének mennyisége is csökken (csökken? = nem) erről ennyit! Mindenki magyaráz jobbra-balra (ültess fát, ne szemetelj, véd a fákat, növényeket (ami önmagában egy szép dolog), indiánokat ), amíg a fosszilis energiahordozók kitermelése így néz ki, addig egy dekát sem fog érdemben csökkenni a CO2 kibocsájtás! Csak szólnék
A többi pedig csak egy megjegyzés: mivel a szénatom tudja a kémiát ezért minden egyes grammjából majdnem 4Xannyi tömegű CO2 lesz - szóval ez a helyzet... (sajnos)
"in medias res"
Laptiming [link]. BMW M2 Competition és M3 e92 tuning.
Szvsz legjobb egy egész évet nézni, így lesz benne hideg téli, nyári klímás, stb. üzemeltetési körülmény.
Az etanol + egyéb alternatív energia témához:
A kőolaj főként autoriter berendezkedésű államokból (arabG-k, oroszok) származik (kivétel pl. Norvégia). Nem helyes az ilyen rezsimeket életben tartani. Az etanolt mi magunk meg tudjuk termelni. Az urán is az oroszoktól jön, OK, azonban ott nem tudnak zsarolni vele, rendelkezésre áll alternatív forrásból is elegendő (pl. USA [demokrácia-export ]), sőt a Mecsekben is bányásztuk*.
*Azt nem tudom, hogy a mecseki urán kompatibilis-e Pakssal.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Márciusban tértem át a 98-asra akkor márciusban visszatérek rá. Addigra kb 0 lesz a fogyikülönbség az E5 95-höz képest, mert az a 0,06 is már kb semmi.
#nincsbennetarcsi
Csabroncka
addikt
Az uránnal az a baj, hogy még dúsítani is kell. Az oroszok egész jól megoldották, mert a reprocesszálással együtt kivitték Szibériába a nagy semmi közepére mindentől távol, mert eléggé szennyező tevékenység.
"in medias res"
Qru
MODERÁTOR
Az inkább gr/km lesz, nem /100 km, nem? Csak azért mert az 1.2-es Jazzünk is 131 gr/km-t tol ki magából.
#nincsbennetarcsi
Gyerek nézi (3 éves) a bácsin nincsen sisak, ez így veszélyes
Kedvet kapott
[kép]
Persze a motort is ellenőrizni kell, meg a folyadék szinteket.
[kép]
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
[CS]Blade2
addikt
Az átalakítási folyamatok a kész – az autó tankjáig eljuttatott – üzemanyag
energiatartalmára fajlagosított mennyiségekkel szemléltethetők jól. Az alábbi, 2. ábrán
látható, hogy 1 megajoule (MJ) energiatartalmú (vagy 1 liter) benzin előállításához 0,19 MJ
(vagy 0,19 liter benzinnel egyenértékű) energiát kell befektetni ahhoz, hogy a kitermelendő
kőolajból az autó tankjáig eljuttatott üzemanyag legyen.
Kukoricaalapú bioetanol esetén a földművelés, és azon belül a műtrágya előállítása igényli
a legtöbb energiát. A betakarított kukorica feldolgozása már kisebb energiaigényű, ez annak is
köszönhető, hogy a folyamat során hasznos melléktermékek keletkeznek, amelyek kiváltják
ezen termékek egyéb előállítási módjait, ezáltal csökken a bioetanolra számolt energiaigény.
Sajnos Magyarországon a bioetanol nem képes pozitív energiamérleget produkálni – azaz
több energiát igényel az előállítása, mint amennyit az elégetése során nyerünk –, ennek
ellenére a felhasználása kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a fosszilis
tüzelőanyagoké (a bioetanol elégetését karbonsemlegesnek tekintjük). A repce esetén már
megvalósulhat a pozitív energiamérleg.
[link]
1,3 liter-t kell elégetni, hogy 1 liter a kocsidba kerüljön, ha etanolból oldanák meg az etanol gyártásához az energiát.
Csak arra jó, hogy bizonyos országok bizonyos városaiban jobb legyen, máshol meg sokkal rosszabb, pont mint az akkupackos elektromos autóknál.
Komoly!
EQMontoya
veterán
Kőolaj is van alternatív forrásból (pl palaolaj) elegendő, csak az amcsik/kanadaiak nem fogjak kiszedni, ameddig olcsó. De arra mar pont eleg, hogy lenyomják az árakat.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Tanúlságos, kb erre számítottam a CO2 egyenleget nézve.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Gaben92
őstag
Nekem meg 0,7L-el jobb a fogyasztásom E5-el mint E10-el. Ugyanazon a ~636km-es úton mérve viszont eltérő körülmények között. 80km tapasztalata alapján azért ilyet ne jelentsünk már ki. Menj egy-egy kört ugyanazon az útvonalon mindkettővel ami legalább 500km (de inkább egy teljes tank) és majd nézd meg akkor.
Másik topikból bemásolom ide (csak, hogy legyen hosszú távú tapasztalat is).
Alany: CT 200h (1.8 HSD)
Utvonal: Tampere - Toholampi oda vissza (636km, kulterulet de nem autopalya)
Sebesseg: nagyreszt 80 tempomat, nehol csak 60, nagyon keves 100,
Eredmenyek:
95 E10, Michelin Primacy 4 16", stabil +18 fok, nyar, napos ido, klima kikapcsolva: 5,6L/100km
98 E5, Michelin X-Ice North 4 (szöges) 16", stabil -2 fok, tel, havas/jeges ut, esö, klima +24-en vegig: 4,9L/100km
Meg merem kockáztatni, hogy nyáron E5-el ezt az utat simán lehoztam volna 5,6-ból.
Teljesség igénye miatt: A fogyasztási adatok úgy születtek, hogy mindkét esetben ugyanarról a benzinkútról indultam, és hazafelé ugyanott álltam meg tankolni. A 98 E5-ös út már akkor volt mikor már 7 hónapja csak azzal jártam, szóval nem a "hirtelen meglepődés" okozta.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
[CS]Blade2
addikt
Én 500-600km-t járok havonta, és még azonos gumival a hőmérséklethez képest fordítottan is tudja hozni a fogyasztást. Az útvonalak 95%-ban ugyanazok.
Mióta fent van a téli gumi mentem már 8.0-al 8.7-el és 8.3-al.
Klímám nem működik.
Ergó valószínűleg csak a forgalom képes -3 és +3 decit produkálni. Lassabban mennek előtted, kevés, átlagos lámpát fogsz, vagy mind megállít, stb. Pár fékezés, megállás és újra kigyorsítás okozhat ekkora eltérést.
Nem lehet ezt igazán kimérni. Az energiatartalomból kiszámított elméleti még talán jobb lenne, de akkor pontosan kellene az adott két benziné.
Az E5-ös maximum 5%-ot tartalmazhat, de lehet, hogy csak 3% van benne. Az E10-es meg minimum valami 6,1 vagy 6,3-at, ha jól rémlik, és a max. a 10.
Ha 4,99 volt az E5 és 9,99 az E10, akkor mondhatjuk, hogy literenként 0,05 liter energiatartalma lett a 1/3-a. (magyarul fél deci minőségi helyett van benne fél deci híg f*s.)
Az 10 literenként 0,16 liter.
Az durván 1 tank benzinnél nincs 1 liter.
Ergó, ha 60 literhez még tankolsz +1 liter minőségit, akkor vagy ugyanott energiatartalomban.
Az én fogyasztásom közelebb van a 10-hez, így durván 0,15 fogyasztásnövekedéssel számolhatok / 100km. Ergó 8-al már sosem fog elmenni E10-el, a 8,15 lesz a legkevesebb.
E85-el ellenőrizhető: A 85%-a az 1/3-a. Az 0,28. Az 10 literenként 2,8 liter, és szerintem az stimmel is, annó aki E85-el ment, az kb ilyet mondott, hogy 10 liter helyett 12,8 körül eszik, ergó 2-3 literrel többet.
100km-en 8 helyett közel 10-et.
Nézzétek azért át, hogy jó-e a számítás.
Elolvastam, jó anyag, köszönöm!
Egyetlen jelentősebb hibát vélek felfedezni benne. Az abszolút jogos, hogy az EV-knél nem a NEDC norma szerinti kamu hatótávolságot vették figyelembe, hanem a felhasználók által mért eredményeket (USDE). DE - és azt gondolom, ebben egyetértünk - a hagyományos autók esetében sem szabad a full kamu NEDC értékekkel számolni, helyesebb lett volna pl. a spritmonitoron összegyűlt tapasztalatokat alapul venni. (Tippre ez kb. 1,5-ös szorzó lehet.)
Másik hiba, az EV-k fogyasztását is szorozhatjuk 1,1-gyel, a kb. 10%-os töltési veszteség miatt.
-v-
addikt
A "jó kis" RBMK-ba nem kellett dúsítani, ment puruttyával
fant0mi
addikt
Volt benne tarcsi.
Mennyivolt az atlagfogyasztasa? 3,6
[ Szerkesztve ]
#89309696
törölt tag
A 4T fűnyírómotor nem pörög többet 3000-nél és elég komoly nyomatékot ad le alul, úgyhogy a fűnyírók számára sértés a Honda és nem fordítva.
Mire újra autóvásárlásunk lesz, addigra szerintem már nem kell majd egyterű, kiröpülnek a kölkeink.
Viszont elgondolkodtam, hogy majdan ha tényleg az Astra (F) csere lesz, akkor lehetne a rövidtávos dolgokra a benzin-phev-plugin irány. Gondolom olyanra kifejezetten alkalmas az ilyen, hogy 10km falu -> város, 5-10km városon belül kb 10 megállással, majd haza a városból megint 10km.
Jó, hogy már most azon spekulálok, mi lesz/lehet majd két év múlva...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
dugynok
senior tag
Köszönöm, az utolsó mondatodban összefoglaltad mire is akartam kijukadni Annyit hozzà tennék, hogy az etanolhoz szükséges kukorica termeléséhez a területet mondjuk egy erdőtől (és élővilàgàtól) vesszük el... Ha màr azt mondjàk a zöldek, hogy egyél kevesebb marhàt, mert a legelőik miatt ìrtjàk az esőerdőt.
Toyota Yaris-t használok 111LE-s Hankook W452 175/65 R15 gumival ami a 3. szezont kezdte meg, bár ez nem releváns mert a következő bekezdésben leírt problémát újkorába is csinálta.
Szóval ha nedves az út és 0 fok környéke van, vagy akár +5 fokba is előjön, szerintem jobban csúszik mint kellene. Nem csak hirtelen fékezéskor veszem észre, hanem néha elinduláskor is. Pedig nem 2000-es fordulaton indulok el a kocsival, hanem olyan 1200-1300-as fordulaton max. Ha meg kicsit sietősen kell elindulni, akkor kapar rendesen.
Ma pl. észrevettem hogy 2. fokozatba is kicsit több gázt adtam és elpörgött az első kerék.
Hóba semmi gondom nincs a gumival, de nedves úton eléggé elvérzik szerintem.
Más is tapasztalt hasonló dolgot ezzel a gumival?
Mondeo-nál a Kleber Krisalp HP3-nál nem tapasztaltam ezt, illetve előtte Goodyear Ultragrip volt rajta, annál sem. Lehetséges hogy az a néhány néhány száz kg + amivel több a Mondeo ennyit számítana?
iPhone 13 Pro Max
#89309696
törölt tag
Guminyomások jó értékre vannak fújva? Nyáron/egész évben volt használva? Ha kézzel megnyomkodod a lamelláit akkor puha, érezhetően elhajlanak vagy kőkemény?
Gyári előírt 2.3 illetve 2.2 a hátsóra, ennél picivel többet szoktam bele fújni, 2.35 meg 2.25. Keménynek nem mondanám egyáltalán a lamelláit. Ahogy vége a télnek egyből jön fel a nyári Bridgstone, szóval nyáron nincs használva egyáltalán.
iPhone 13 Pro Max
#89309696
törölt tag
Akkor a gumi jó. A súly is sokat számít az is lehet. Meg a motor nyomatékeloszlása is, ez dízel vagy turbóbenzin esetleg?
Szívó benzines. Szóval nincs nagy nyomaték sem, ezért furcsállom. 2017.30. gyártású a gumi, szóval 2.5 éves lehet kb.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
Magnum_
nagyúr
Nagyon cuki 🥰
I humbly and respectfully decline™
Annyira berreget, hogy folyt a nyál a plexin
Magnum_: köszi
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Magnum_
nagyúr
[link] napkozben nem zarom le a parkolomat a parkolasgatloval lustasagbol, igy biztos, ami biztos, jelzem, hanyas a kabat.
I humbly and respectfully decline™
molnarpeter
nagyúr
Alpha move
[ Szerkesztve ]
Majd jól beparkol egy ukrán rendszámú, fekete X7-es.
Szoszo94
őstag
Legyen egy kis autós képcsokor is az etanolos témát megszakítva Az ígért képek.
Face link, sajna csak oda dobta fel a srác a képeit.
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Magnum_
nagyúr
I humbly and respectfully decline™
#89309696
törölt tag
Kár azért a két ezüst BMW-ért.
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
Biztos szuper jo lehetett.
Wolfie: az ezust eleg szep lenne, nem tudom, miert kellett az M-es tukor ra.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
#89309696
törölt tag
Ecsettel felcsapva a hűtőrácsra az M színek... A kocsi jó lenne, csak le kellene takarítani róla ami nem rávaló.
A másik ezüst az gyári lámpás? Mint egy Multipla.
A fekete kicsit gengszteres, de amúgy az se tűnik rossznak. Szürkében jobb lenne.
[ Szerkesztve ]
sugarforce
őstag
Bocs igazad van, elirtam
Magnum_
nagyúr
Azokat meg se neztem, most potoltam. Nem festett, Alirol fillerekert lehet venni racsra pattinthato M performance sport gmbh teljesitmenynovelot, ez az lesz. Ja, a lampa is angel eyes. Hat, valoban kar erte, az elso kepen nagyon szep allapotunak tunik kivulrol.
Kar fikazni, mivel tudjuk, hogy de gustibus non est diaputandum. De akkor is elrontja
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™