Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#154201) Doki16 válasza Qru (#154197) üzenetére


Doki16
addikt

Itt azért van tarcsi bőven :) Engem már régóta nem. Megtanultam elengedni a Toyota hibrid korszakomból. Ma is lazán végigautóztam 150 km-t közúton 95 tempomattal. Pedig a 62-es Magyarország egyik legjobb minőségű útja :)

(#154199) yodamester10: Jah valami matrica kellene, hogy "Vigyázz majdnem GTI" :D
Amúgy nekem pont ezért tetszik így az alap felnivel, mert nem hivalkodó. Már kérdezték meg, hogy miért van az e-Golfon kipufogó :D

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#154202) tboldi válasza Qru (#154197) üzenetére


tboldi
nagyúr

Rosszul csinálod, én tarcsi nélkül kóstolgatok másokat. Időnként be is jön (lásd Qashqai-os eset). :D

[ Szerkesztve ]

(#154203) Qru válasza yodamester10 (#154199) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A nincs tartalékot, a nyomatékszegény autókra mondják (nincs benne tartalék). És mivel szívóbenzines autóm van ezért előszeretettel köszörülik rajtam a nyelvüket a többiek.

#nincsbennetarcsi

(#154204) cappa72 válasza yodamester10 (#154194) üzenetére


cappa72
nagyúr

Minél messzebbre engedd el, annál jobb. Én már úsztam meg így balesetet.

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#154205) yodamester10 válasza cappa72 (#154204) üzenetére


yodamester10
őstag

Nehéz megállni a 120 lóerős civic után :D de majd igyekszek.

(#154206) kisza25 válasza Qru (#154203) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Mondjuk ez is relatív, mert a volt i30-am 220 Nm 1250-2750-es fordulaton, aztán a tipo 2 masodpercet ráver 0-100-on a 127 Nm-al

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#154207) Motion_Blur válasza kisza25 (#154206) üzenetére


Motion_Blur
félisten

De amikor egy 80-al tötymörgőt kellett megelőzni akkor elég volt odalépni és tudtál előzni, nem kellett 3-ba visszacsapni, aztán mászni a hegyet a nyomatékcsúcsig.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#154208) Qru válasza kisza25 (#154206) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Minden relatív. Lehet ezt csűrni de egy turbós motorhoz képest minden szívóbenzines motor (a hibrideket ide nem értve) nyomatékszegény.
Egy bizonyos űrtartalom alatt. Volt szerencsém egy 5.4 literes V12-es autót vezetni, na abban azért volt már tarcsi szívó létére. :))

#nincsbennetarcsi

(#154209) pècsimunkás válasza Qru (#154208) üzenetére


pècsimunkás
addikt

Biztos nem volt rossz, de azért kell az a csiga :U

;]

Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!

(#154210) pit stop válasza yodamester10 (#154199) üzenetére


pit stop
addikt

Még nem dobták be.
Budapest 100 év múlva követi a példát :D (előtte lincselnének érte)
Mondjuk OT-rel kíváncsi lennék mi a helyzet...

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#154211) kisza25 válasza Motion_Blur (#154207) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Rohadt hosszú váltó volt benne, nagyot ejtett és nehéz volt abban az ideális 1250-2750- ben tartani, ami sokkal inkább 1750-3000 volt.
Csak annyira volt hosszú a váltó, hogy 60- ig nem volt kényelmes a 4. fokozat, helyben szinte 2-3-ban jártam, pályán meg 140- nél forgott 3000-et.
Pályázni jó volt vele, városban járni gyötrelem, országút okés, de igazán sehol sem indult meg, igaz az is csak 90 ló volt.
80-as tempo, az pont rossz volt neki, mert a 3. az már sok volt a 4 meg kevés. Sehol sem indult meg igazán. Nem annyira emlékszem, hogy pontosan hol volt a vége 1-1 fokozatban, mert 4000-4500 környékén mindig elváltottam, mert nem volt értelme pörgetni.
Ami biztos, hogy mindegy volt neki, hogy egyedül ülök benne vagy négyen. Az én vezetési stílusomal 5,2 lett a 10000 km átlaga, és volt országúti etap 3,8-as fogyival (i30 sw 1400kg). Ugye a tipo 7,5-8 ugyanabban a stílusban.
Amúgy a tipoban meg rövid a váltó, 80-nál azt is csak 4.-be szúrom vissza.
Már több, mint 2 éve eladtam az i30-at és azóta a 4. autót kormolom :Y :P

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#154212) #89309696 válasza pècsimunkás (#154209) üzenetére


#89309696
törölt tag

20psi alatt szóba se állunk senkivel.

;]

(#154213) Motion_Blur válasza kisza25 (#154211) üzenetére


Motion_Blur
félisten

Ja hogy dízel volt az i30? Azt hittem hogy benzin valamiért.

Én is tapasztalom hogy papíron hiába erősebb, és másfélszer nyomatékosabb a céges 1.5dCi, a Jetta a kis 1.2 TSI-vel sokkal jobban autózható.

110LE/260Nm vs 105LE/175Nm

Mindegyik EURO V és az önsúly is ugyanaz.

Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

(#154214) Qru válasza pècsimunkás (#154209) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

326 ló volt eredetileg, hogy most mennyi nem tudni mert chip után nem lett lemérve.

#nincsbennetarcsi

(#154215) kisza25 válasza Motion_Blur (#154213) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Igen 1,4 crdi 90 ló 220 Nm
Jobb szeretem a benzinest pörgetni, már csak a hangja miatt is, az eddigi összes autóm közül ez a tipo a kedvencem :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#154216) Qru válasza kisza25 (#154215) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Na ott a tartalék látod, a 2.5i motoros autóm tud 230Nm-t... És ez gyári adat, valójában biztos, hogy kevesebbet tud. Az más kérdés, hogy a hosszú váltóval megölték az érzést a crdi-ben de az nem is gyorsulni való.

Vezettem 1.4i Jazz-t meg 1.4 TSI Jettat is, hát zongorázni lehet a különbséget.

#nincsbennetarcsi

(#154217) Reggie0 válasza Jorus (#154181) üzenetére


Reggie0
félisten

Akkor felreertettem, bocsi.

(#154213) Motion_Blur: Ezek az adatok csak csucsertekek, a nyomatekgorbe alakja sem mindegy.

[ Szerkesztve ]

(#154218) Peter.70 válasza Qru (#154203) üzenetére


Peter.70
őstag

Azért a Jazz-ben van tartalék. Megy mint a golyó :D

(#154219) gzbotii válasza Motion_Blur (#154213) üzenetére


gzbotii
veterán

1.5 dCi nagyon más karakterisztika mint a TDI, pl. Kell pörgetni, 3000rpm alatt halott. Amikor először vezettem Dustert, néztem is, hogy mi ez...

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#154220) tboldi válasza Peter.70 (#154218) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ja, kb. mint egy 20 kilós csapágygolyó egyenetlen betonon és 3 km/h-s szélben. :DDD

Amúgy átérzem, amit Qru írt, nem volt túl örömteli visszaülni a Jazz-be sem a 1.4T Suzukik, sem az 1.5T Civic után. :D

[ Szerkesztve ]

(#154221) -v-


-v-
addikt

Ez a lada nagyon fasza lesz :K [link]

(#154222) kisza25 válasza -v- (#154221) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

ja néztem, kiváncsi leszek rá én is :K

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#154223) Qru válasza -v- (#154221) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez jobb: [link]

;]

#nincsbennetarcsi

(#154224) Tsebacsi válasza tboldi (#154220) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Vezetnék egy 1.5T 182 Lovas civic-et, kíváncsi vagyok tényleg olyan jól megy-e.

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#154225) EQMontoya válasza Qru (#154208) üzenetére


EQMontoya
veterán

Majd gurulunk valamikor egy kort az IS-sel. Nem tépi le alul a fejed, de alacsonyabb fordulaton közel 300nm azert elég. Előzéseket kivéve meg is old kb mindent 3000 alatt.

És elnézve pl Tsebacsi fogyasztási adatait, a Focushoz képest mondjuk 1-2 liter pluszban, amiért kárpótol a szebb hang és a kicsit több erő.

Szoval nem rosszak ezek a mai kis turbók, de csak nagyon speciális körülmények között (országúton 90) esznek sokkal jobban, mint a régi, hasonlóan erős szívók.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#154226) Qru válasza EQMontoya (#154225) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Szuper! Menjünk! :C

Volt 1.8 TSI-nk, azért ezek a turbóbenzinesek nem a takarékosságukról híresek a valóságban.

#nincsbennetarcsi

(#154227) yodamester10


yodamester10
őstag

Az lehetséges,hogy 7-es golf-ban nem világít a gyújtáskapcsoló nyílás?Megszoktam a Hondánál.

(#154228) focvis válasza Qru (#154226) üzenetére


focvis
veterán

1.8 csíről nem tudok nyilatkozni; az alap 1.4 160-ig igen csak jól fogyaszt minden terepen; a 2.0 városban szomjas, viszont autópályán kárpótol* mind fogyasztásban, mind dinamikában.

@yodamester: nem világít (talán egyik kommersz németben sem világít).

[ Szerkesztve ]

(#154229) EQMontoya válasza focvis (#154228) üzenetére


EQMontoya
veterán

De az 1.4 csak 140 lo, azt egy 1.8, vagy max 2.0 szivoval érdemes összevetni.

Lesz mondjuk 1 liter előnye, de nem váltja meg a világot.

Same rules apply!

(#154230) focvis válasza EQMontoya (#154229) üzenetére


focvis
veterán

A 122 lovasról (200 Nm) tudok személyes tapasztalatok alapján beszámolni; az kb. egy hagyományos 1.8/2.0 szívó dinamikáját tudja. Országúton 5-6 liter ha nem mész 110-nél gyorsabban; 160-nál 8-8,5; vegyesben 7-7,5 (nálam).

Ha összehasonlítás a célod; az IS300-t (3000 ccm szívóbenya) a Munez féle 170 lovas, turbós-kompresszoroshoz érdemes mérni [link] , azonban a fogyasztásáról csak ő tud érdemben nyilatkozni. (Ha nézi. :D)

(#154231) MunezXBK válasza focvis (#154230) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Személyautó alattam nem eszik keveset, úgyhogy ne kérdezzen senki. :D

(#154232) #89309696


#89309696
törölt tag

Tapolca Mol
95 E10
100 E5 (449Ft)
D B7
D+ B7

Meglátszik milyen sűrűn tankolok, rossz oldalra álltam. De mivel g#cilusta vagyok inkább áthúztam a kocsi felett a csövet, odacsaptam a tetőre azt már folyt is bele. #problemsolved
A medvémet ismételten kiröhögték.
Drága az üzemanyag itt, ha azt nézem a Holtankoljak szerint Budapesten 435-450 között mozognak. :U

A lényeg nehogy lemaradjon. :D

[ Szerkesztve ]

(#154233) gzbotii


gzbotii
veterán

Igazi Darwin díjas. (9gag videó)

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#154234) yodamester10 válasza gzbotii (#154233) üzenetére


yodamester10
őstag

Én már húznám is ki az ablakon.

(#154235) #89309696 válasza gzbotii (#154233) üzenetére


#89309696
törölt tag

Karácsony előtt mutatták, elvileg a mami betrinkelt valami 2%-ra.
Elképesztő mennyire nyugodt mindenki, látszik nem itthon történt.

(#154236) Biqci válasza yodamester10 (#154234) üzenetére


Biqci
aktív tag

Néhány héttel korábban már láttam ezt a videót és van tovább is. A végén ki is szedték a nőt a kocsiból, full piás volt...

Akkor te is láttad már, Farkas :D

[ Szerkesztve ]

"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin

(#154237) EQMontoya válasza focvis (#154230) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ezek korrekt adatok valóban, ennél egy 1.8 szívó azért egy literrel többet eszik.

A 170 lovas tsi csak azért egy liga, mert egy 30 centivel és 300 kilóval kisebb autóban van.

Same rules apply!

(#154238) Doki16 válasza focvis (#154230) üzenetére


Doki16
addikt

Szerintem zseniálisak ezek a TSI motorok fogyasztás szempontjából.
Tegnap mentem egy Dujv-Fehérvár-Dujv távot egyhuzamban végig fix 95 tempomattal. Végig hibridben ment a kocsi mert nem volt áramom. Tehát lényegében a 150 lovas 1.4TSI oldott meg mindent, az 1600 kilós kocsi hajtását és az akkumulátor töltését. Kis érdekesség, hogy ha töltésre kapcsolom a benzinmotort haladás közben akkor 11 litert eszik sík úton és 20-22 kWh-val tölt. Ennyi lett a végeredménye az útnak. [kép] Ebben volt 25km beletöltés a benzinmotor által menet közben. Teljesen üres lett az akkumulátor amikor hazaértem a képet már a töltőn csináltam azért van benne ennyi.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#154239) Qru válasza focvis (#154228) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az 1600+ kg-os Superb tesbe zárva (160/250) nem is ment kimondottan jól és nem is evett keveset. Egy kicsi/könnyű bódéban biztos jobban teljesít. :K

Fehér Farkas: A jobb oldalon van a tanknyílásod? Állítólag amelyik irányban áll a töltőpisztoly a műszerfali piktogramon azon az oldalon van...
Jó drága, ma 420,9-ért tankoltuk a MOL 100-as literét itt.

#nincsbennetarcsi

(#154240) tboldi válasza Qru (#154239) üzenetére


tboldi
nagyúr

A WagonR-nél biztosan nem. :D
[kép1], [kép2]

Meg a Jazz-nél sem.
[kép3], [kép4]

Egy kis nyilacska szokott lenni a piktogram megfelelő oldalán, de nem minden típusnál. Amúgy nagy általánosságban elmondható, hogy az európai autókon a jobboldalon van, az ázsiaikon meg a baloldalon. A Fordnál meg teljes katyvasz. :D

A TC-n is volt egy ilyen témájú cikk.

[ Szerkesztve ]

(#154241) molnarpeter válasza Qru (#154239) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Szoktam én is nézni a piktogramot, sokszor van kis nyíl mellette, azt szeretem, de annak hiányában azt hiszem nem mindig stimmel az orientáció. Legalábbis dereng egy halvány emlék, hogy nyíl hiányában arra hagyatkoztam, és beállva vagy másik oldalon volt, vagy még előtte inkább kiszálltam és megnéztem :D

tboldi: illetve kisteherautó esetén is jellemzően bal oldalon van, gyorsabb :)

[ Szerkesztve ]

(#154242) Qru válasza tboldi (#154240) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Subarun is a jobboldalon van.

#nincsbennetarcsi

(#154243) #89309696 válasza Qru (#154239) üzenetére


#89309696
törölt tag

Nyilacska arra mutat ha van, a pisztolyos nem. Ugyanez a műszerfala a Kangoonak is és annak bal oldalon van és jobbon a piktogram. Bal oldalon kéne lennie mindegyiknek úgy a logikus, ott szállsz ki, meghagyod az ajtónyitás távot a kútól is miatta, utcán parkolva az úttest felé néz, nem a sötét járdához vagy bokorhoz.

(#154244) Qru válasza #89309696 (#154243) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor ez urban legend tényleg. :D Nem lenne jó ha egy oldalon lenne, a kúton is mindenki 1 oldalra akarna állni.

#nincsbennetarcsi

(#154245) EQMontoya válasza Qru (#154239) üzenetére


EQMontoya
veterán

En 398-ért vettem az Auchan 98-cat múlt héten.

Same rules apply!

(#154246) molnarpeter válasza #89309696 (#154243) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Tudtommal az az elv, hogy a kipuval átellenes oldalra teszik. Na most a Ducato és tsai esetén mindkettő bal oldalon van :D Füst, zaj, károsanyag miatt gondolom próbálják inkább az útra irányítani a csövet, járda helyett.

(#154247) yodamester10 válasza Qru (#154244) üzenetére


yodamester10
őstag

Van aki megoldja okosba :DD
[link]

(#154248) cappa72 válasza yodamester10 (#154247) üzenetére


cappa72
nagyúr

:DDD
Jajjajjjajjj

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#154249) #89309696


#89309696
törölt tag

(#154250) EQMontoya válasza Qru (#154244) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ha, az MX5-tel bármelyik oldali kútról lehet tankolni. :P

Same rules apply!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.