Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- exLátóasszonyok & Táltosok topikja
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Egy korszak vége
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Csalók a Facebookon. De ennyi???
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
ReFleXx
addikt
How to buy a MTB
jopofa video2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Piftuka
veterán
Srácok, "vótmá"...?
Új, magyar kerékpár márka: AROZAÉn drukkolok minden magyar vállalkozásnak, és jó dolog, hogy egy tapasztalt versenyző áll mögötte, de...
Csak én gondolom, hogy élettartam garancia a vázra ide, minőségi alkatrészek oda, a csúcsmodell nagyon drága ~1 millió forintért?"Aquila non captat muscas."
-
parandroid
félisten
válasz Csápájev #290380 üzenetére
"Bringa gumit hol lehet leadni?"
Bárhol, ahol árulnak ilyet, kötelezően át is kell vegyék a hulladékot. Akkor is, ha nem náluk vetted. Nem érdemes visszaélni a helyzettel, de ha 1-1 darabbal is bunkóznak, mehet a feljelentés a környezetvédelemnél/fogyasztóvédelemnél. Ugyanez igaz a hulladékudvarra is amúgy. Ahol nem mellékesen soha semmit nem akarnak átvenni. Legutóbb üres öblösüvegeket vittem fel a hulladékudvarba két kartonnal anyám garázsából, ment a hiszti, hogy nincs helye, meg tele az üvegkonténer, meg ide ne hozzam. Mondtam, hogy akkor ide letettem, azt csinál vele, amit akar. Az a gyanúm, hogy a német rendszám miatt némi kenőpénzt/jattot szeretett volna kapni az öreg, nem tudom, mi a divat arrafelé, ha készséges lett volna, valszeg kap is a végén. Két öreg számítógépem volt még, egy szkennerem, meg egy CRT TV-m, azokkal érdekes módon nem volt gondja, még kipakolni is segített, gondolom arra volt kereslet.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
gordonfreemN
addikt
válasz gordonfreemN #290355 üzenetére
Amennyiben más is keresné a jövőben a küllőanya (nippli) és a küllő kapcsolatának feltételeit (mennyi menet hova miért) az itt választ talál:
[link]
Ha valaki esetleg fáradt elolvasni, a lényeg:
Jó beállítás:
Rossz beállítás:¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Lacko32
tag
válasz Hasaggymeg #290392 üzenetére
Köszi a felvilágosítást, leszokok a magasnyomásúról, az elmúlt 15 évben rengeteg bringát tönkretettem vele. Nem is értem, minek használtam eddig. Csak tőled kellett volna tanácsot kérnem.
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacko32 #290377 üzenetére
Azt (magyarul )droppernek hívják és messze nem az a szerepe, hogy beállitsd rajta milyen magasan jó neked a nyereg...ez, meg a 60°C fokra állított magasnyomásúval ajánlott kerékpármosás együtt arra enged következtetni, hogy nem sokat kerékpározol.
6030D...oJan jó bringám még nem volt mely gumival felszerelt hátsó kerekét 60km/h-ra hajtva ne ugrált volna az állványon. 🫣
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacko32
tag
válasz leroyclub #290389 üzenetére
Hirtelenjében én sem tudtam difit tenni aközött, amit küldtél, de ez mtb inkább, amit küldtem. Bár a kritériumoknak “nagyából” megfelel.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
leroyclub
senior tag
válasz Maximum1 #290387 üzenetére
Köszönöm, ez a Focus jól néz ki, és elég jól felszereltnek tűnik.
Amit Lacko32 linkelt az MTB? Egyébként mi a különbség, kicsit mintha feljebb lenne összehegesztve elől a váz, de a kormány is hasonló. Más testtartásban ülünk rajta? Első blikkre meg sem tudod különböztetni őket...
Piftuka: Köszi figyelni fogom itt is! -
Friczy
senior tag
válasz Piftuka #290303 üzenetére
Nem muszáj, minden megtanulható. Vagy majdnem minden. Persze ennek az a hátulütője, hogy megfelelő szerszámok is kellenek. Régen pár szerszámmal mindent darabokra lehetett szedni egy biciklin, most már szinte mindenre célszerszámok kellenek, azokból a jófajta drága, ráadásul mindig kitalálnak valami újat, és. lehet, hogy egy újabb bringához a szerszámkészlet felét is le kell cserélni. Cserébe nem függsz a szerviztől, tényleg csak a nagyobb munkákra kell elvinni. Ha szerencséd van, akkor ezekre ritkán van szükség. A jelenleg rendszeresen használt bringáim még nem láttak szervizt, igaz, nem is kellett velük sokat foglalkozni. A legrégebbi közülük nagyjából most öt éves, egyszer kellett rajta féket cserélni, azon kívül csak gumicsere volt, lánc tisztítás és cserélgetés, és eleinte párszor centrírozni kellett a kereket, és utánállítani a váltóbowdent.
Pedig egyik sem vitrinben tartott bringa. -
Maximum1
őstag
válasz Maximum1 #290383 üzenetére
Ez jobban felszerelt.
Kicsit drágábban, csomagtartó, sárvédő stb... -
Piftuka
veterán
válasz leroyclub #290373 üzenetére
Egy tipp: Ha használt bringákat is nézegetsz, akkor szerintem érdemes itt is körülnézni: [Bringabarát]
A vállalkozó Németországból hoz be bolti bemutató darabokat (vannak időnként gyári új példányok is), és alig használt, váráslásba beszámított bringákat.
Rendszeresen megy áruért, a meglévő készlet is pörög, szóval érdemes érdeklődni.Amennyiben Győrött laksz, azért szvsz Fejér Megye nem a világvége onnan. (Mielőtt lejönnél, mindenképpen hívd fel időpont egyeztetésre!)
Én a Google-ban keresgélve találtam rá a boltjára, és nála vettem meg a csodás kis "Stevens 6X" cross trekking bringámat.
"Aquila non captat muscas."
-
Maximum1
őstag
válasz Lacko32 #290379 üzenetére
Ilyen van itthon is, amúgy Crosstrekkinget keres.
#290373 leroyclub
Nem rossz gép, havernak is ilyenje van, szereti.
Most adta el Dark Archon a sajátját, megmondja ér e ez ennyit.
Amibe bele lehet kötni az a hajtás nem integrált és a kerekek is gyengék, de egynek jó.
-
Piftuka
veterán
válasz lsebestyen #290309 üzenetére
Esetleg megoldod saját magad egy jó kis csiszolópapírral, és készítesz egy kiváló nyers, "relic" dizájnt a gyári festék eltávolításával... Akkor már nem tud mi repedezni.
"Aquila non captat muscas."
-
ZavaBalazs
őstag
válasz 6030D #290366 üzenetére
gumi rendben van, meg eddig nem jelentkezett, csak tegnap kezdte. de tényleg nem értem, mi köze lehetne ennek az elsőhöz,
40-nel tekerek -> nem csinálja,
60-nal tekerek -> nem csinálja,
40-nel gurulok -> csinálja.
és annyi is megoldja, hogy mondjuk 30-as fordulattal beletekerek, amikor mondjuk 80-90 kéne ahhoz, hogy erőt is fejtsek ki.
lehet rosszul jellemeztem, nehéz leírni, gyere el, próbáld ki kicsit olyan érzés, mintha motorfék lenne a bicikliben, és a vázból érzem a vibrációt, nem az első kerék inog.wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Csápájev
őstag
Ezt az aldis pumpát próbálta már valaki?
Extra kérdés: bringa gumit hol lehet leadni? Nálunk a hulladék udvarban sem veszik át
[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz leroyclub #290373 üzenetére
Ha már Győr, pici idő ráfordítással tudsz spórolni. [link]
Ha veszel egy pályamatricát, megtankolod a kocsit olcsóbban jössz ki.Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
leroyclub
senior tag
válasz parandroid #290375 üzenetére
Igen a nyeregcsőre gondoltam Még kezdő vagyok na. 2 napja tudtam meg hogy egyáltalán létezik ilyen.
-
Lacko32
tag
válasz parandroid #290375 üzenetére
A nyereg csőből létezik teleszkópos változat, sőt, amit vágni se kell, akkorára csúsztatod össze, amekkora kell. Nekem anno a Mongoose-ba volt ilyen nyeregcső, nem buta dolog.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #290375 üzenetére
Lehet, hogy nyeregcsőre gondolt. Vagy rugóval alátámasztott nyeregre
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Lacko32
tag
válasz arcitec #290369 üzenetére
Mire a kerti slaggal leveretem, lemegy a nap. Nyilván lehet szabályozni a víz erősségét, hőfokát. 60 fokon nem vadul szoktam átmosni a vázat meg a kerekeket. Ugyan a féknyereg és tárcsa vízet kap, mi baja lesz?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
leroyclub
senior tag
válasz Maximum1 #290308 üzenetére
Köszönöm az infót, inkább valami márkásabb használtat néznék. Eddig a Cube, Ghost, Merida gépeket nézegettem. Mi az ami még ajánlott lehet? Pár dolog már van a fejembe hogy milyet szeretnék: hidrós tárcsafék, teleszkópos nyereg, rejtett bowden, az áttételezést még nem tudom jobban utánaolvasok majd.
Erről mi a véleményetek? Pont jó a méret.
https://hardverapro.hu/apro/cube_nature_exc_2020_2/friss.html -
Speedy007
őstag
válasz mauimagic #290370 üzenetére
Hétvégém mindig erről szól hogy amit észre veszek hétköznap azt ilyenkor orvosolom, így kaptam szét tegnap a hátsó váltót is amit még az életemben nem csináltam még pláne kuplungossal
Egy hete a gyerek bicaját szettem szét ahol nincsen monoblokk csak golyó kosaras csapágyazás és zsíroztam át a kormány csapággyal együtt. Jövő héten jön a nagyobbik lányomnak a használtan vett "24-a bicaj azzal is el leszek darabig[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz Speedy007 #290365 üzenetére
A cucc, amit keresel, a féktisztító lesz. Alapos mosás magasnyomásúval, majd azzal átfújod a tárcsákat, betéthez is befújhatod. Kompresszorral pedig kifújod. Mechanikus fék nem túlzottan igényel karbantartást, az vagy fog, vagy nem. Freodor szállópor mindig lesz, az a betét összetételétől is számít, meg nyilván a tárcsától, hogy mennyire zabálja.
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
arcitec
addikt
válasz Speedy007 #290362 üzenetére
[Tárcsafék Tisztító] Nem kell belőle sok, soha nem fogy el. Persze nem túránként,
én max 2x 1 évben, de legfőképp tavasszal. Még törölgetni sem kell elpárolog.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
6030D
őstag
válasz ZavaBalazs #290356 üzenetére
Én is az első kerékre tippelnék, gumi mindenhol egyformàn van felrakva, nem üt? Ha hajtásban van, akkor meg pörgesd fel állványon 60 fölé, ott is remegnie kell.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Speedy007
őstag
válasz parandroid #290363 üzenetére
Rotort és a betéteket, kár nem csináltam róla képeket hogy nézett ki 2 hét esős használat után.
-
PartyShan
aktív tag
válasz fulton #290329 üzenetére
+1 szavazat innen is erre [sks airchecker 2] Felrakásnál semmi levegő nem szökik, levételnél nagyon minimális. Több egymás utáni mérésnél is ugyanazt mutatja, vagyis annyival kevesebbet, amennyi a levételnél elszökik. Van benne "real time measurement", ezzel istök jól be lehet állítani a nyomást, ha túlfújta volna az ember, vagy akár menetközben, ha túl keménynek éreznéd a kereket. Hasznos, szerintem.
-
Speedy007
őstag
Elfejtettem kérdezni korábban , hidraulikus tárcsaféket milyen időközönként kell takarítani? Olvastam róla hogy a gyantás betétek jobban kopnak esős időben (bár azt vettem észre ha két esős idő között takarítom le a rotort és a betétet akkor a következő megázás alatt gyorsabban kopik össze a betét a rotor össze mivel a gyantás betét jobban esős időben), az elmúlt 2 hét "tartós" esős időjárás után elől és hátul tiszta fék poros volt a rotorok illetve betétek is nyiszorogtak megálláskor igaz normális volt a fékerőm csak bosszantott a hang . Mert nekem ez új hogy alig két hónapja pucoltam át a rendszert mikor BBB BBS-53-ra váltottam és most megint kezdhettem elölről. Ilyent a V-Féknél nem tapasztaltam ott csak akkor kellet takarítani ha végképp nem fogott a fék.
Tudom ezzel a problémával én vagyok egyedül így -
Maximum1
őstag
válasz fulton #290359 üzenetére
Nem kell neki sok, van sok videó a jelenségről, a motorokon a kormányon van lengéscsillapító, hogy ne legyen ilyen.
Gondolom a gravelek majd kapnak ilyet is.
Én térdel támasztom a vázat mikor ereszkedem, biztos ami biztos alapon.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Maximum1 #290357 üzenetére
én kaptam a meridán 40 fölött
Akkor belemásztam ebbe, külföldi oldalakon olvastam a témában sokat.
pl Volt egy srác, Giant TCR vett nem kevés összegért és sajnos sokszor kapott, 40 környékén is írta. Teljesen elment az önbizalma a bringával, nem mert már ereszkedni sem. Gariban cserélték neki a kereket, villát .. semmi nem segített, végül ha jól emlékszem kénytelen volt megválni a bicótól.
Én azt mondom valszeg nála is az lehetett amit nálam gondoltam, nem jól illeszkedett a geóra az illető. Szerintem ez nagyban közre játszhatott. De ez csak egy (saját) vélemény.Volt akinek a hosszabb stem segített, állítólag ki lehet jönni belőle, ha a térdeddel közre zárod a felsőcsövet és nem görcsösen markolod a kormányt stb....
Állítólag vannak hajlamosító tényezők mint meredek fejcsőszög stb...de én úgy vettem észre mindenki csak találgat miért is lehet.(Balázs esetét nem vonnám ide, nem is azért írtam, csak arra reflektáltam amit írtál hogy CSAK nagy sebességnél jöhet elő) de kétségtelen ott nagyobb az esély rá.
ui: én sem engedem magam 60 fölé...főleg ezekkel a kerekekkel. Egy szél lökés komoly gondot okozhat olyan tempónál már.
[ Szerkesztve ]
-
Lacko32
tag
válasz sebgutkopf #290136 üzenetére
Köszi a választ!
Időközben megfejtettem, hogy ez egy Zoom Forgo névre hallgató csoda, vagy micsoda. Még nem ért haza hozzám, egy kedves ismerősöm szánta nekem, mondván, én több hasznát veszem. Annyi fix, hogy Void Bos tag van benne, Saint hajtás, olajos Shimano fékek, meg egy pár Easton kerék. L-es váz, amúgy képeken rendben van. Nagyából mi értéket képviselhet így látatlanba?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
Maximum1
őstag
válasz fulton #290344 üzenetére
Ez csak 60-65km/h felett jelentkezik, ha ütést kap, kavics, gödör akármi, volt nekem is, nem egy jó élmény, azóta inkább 60 környékén szoktam ereszkedni.
Pro tipp: ha ilyenbe kerültök, térdet a vázra kell szorítani az megszünteti a vibrálást.ZavaBalazs
Mavic kerék, van még kérdés?[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
Keréképítős kérdésem lenne:
Dt350 agy, xm421 felni.
A küllő menetéből mennyinek kellene minimum beérni a küllőanyába (azt hiszem nipli a másik neve)?Csak mert vicces kedvében a dt swiss kalkulátor 293-mat adott a dt revolution küllőre fék oldalra, olvastam, hogy ilyen esetben jobb lefele kerekíteni, azaz 292mm-es küllő lett.
Ugyanakkor variáltam is egyet, mert végül a vastagabb competition küllő mellett döntöttem. Aztán mikor megkaptam mindent, ellenöriztem ujra a méreteket és látom, hogy a competition-re már 294-et ír. Remek.Nos ennek az lett a vége jeleneg, hogy középre húzva és centírozás (így is helyes...) után a "hosszabbik oldali küllő menete úgy 2/3-ig van betekerve az anyába.
A kérdés ez volna, gond-e ez és inkább cseréljem, vagy a 70kg-om alatt elfogadható még ez is?¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
fulton
addikt
válasz flash- #290353 üzenetére
azt olvastam ilyen szempontból nagyon jól fel lehet tenni, anélkül hogy érdemi levegő szökne ki. Ezt szeretem a schwalbe-ben is am. Szeretem míg el nem b* dik a gumi benne.
A topeak amit anno rendeltem, azt nem tudtam úgy feltenni hogy ne szökjön ki sok levegő/szintén levételkor.
(kinek mi a sok ugye.. )[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #290352 üzenetére
mindig ugyanazt méri. amig ráteszed -leveszed valami nevetségesen kevés levegő persze kimegy, talán 1 század bar
de a pumpa lehelyezésnél meg nálam fél bar megy ki...
ezért tarton full értelmetlennek mikor csinálnak egy köpeny légnyomás tesztet, hogy x külső milyen nyomásokon milyen ,aztán mühelypumpa mérőjét használják ami levételkor enged ki a belsőből mert nem tudod úgy leszedni hogy ne engedjen[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #290350 üzenetére
biztos lehetsz benne hogy nem az airchecker téved ennyit.pláne hogy mindegyik autós kompresszor mást mutat,ha utána rámérek aircheckerrel, eleve azoknak a fejegységét odavágják a földhöz, használja boldog-boldogtalan,ott van esőbe,hóba, dobálják,már el is állítódik,meg aztán szerinted viszik évente kalibrálni? amig szét nem szakad addig ott van oszt jónapot..
elvileg lehet venni kalibráltat,vagy kalibráltatni, az biztos drága,de autónál is érzem, hogy ha sks el állitom be 2.2 barra akkor nem ragad a földhöz a kerék,de nem is pattog az autó.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #290329 üzenetére
sks airchecker 2. (korábban volt a magyar decahtlon webáruházos kinálatában hogy nincs készleten,így rányomtam hogy értesítsen ha elérhető, 5 nap múlva be is szerezték - gondolom pont ezért - és már rendeltem is,most nem látom hogy árulnák vagy hogy rajta lenne e webshopon egyáltalán)
nagyon jó, nekem bevállt.
nyeregtáskába is elfér.autónál is szoktam használni.durva hogy eddig még egyetlen egy benzinkutas kompresszor se volt közel se pontos autókerék fújásnál, egyik 2.3 bar helyett tévesen 3 bart mér, másik pedig 2.7-et,stb,stb..
hasznos nem csak indulás előtti beállítás miatt hanem pl. azért is ha defekted van és mondjuk rányomsz egy co pumát az országúti külsőre,pl 28c, a co2 patron egy szempillantás alatt felnyomja 8 barra, így ezzel vissza tudod engedni kivánt értékre(5.5barra)
v[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #290347 üzenetére
betennék egy másik első kereket és megnézném mit csinál úgy.
[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz cattus #290343 üzenetére
dettó, alakul a cyclist tan
fulton: nem, valami műszaki hiba. biciklin belülről jön, kb olyan, mintha 2 dolog, aminek gond nélkül el kéne fordulnia egymáson, szorulna/erősen súrlódna.
#290345velizare: nincs nyolcas/tojás, meg tényleg, amint beletekertem akár csak 20-as csapásszámmal, azonnal megszűnt.
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
nem hiányzok a stravának azt hallottam szoktak kupont adni csak "gyere vissza" a táborba
-
nagyúr
válasz ZavaBalazs #290340 üzenetére
centír?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
fulton
addikt
-
cattus
addikt
válasz ZavaBalazs #290340 üzenetére
Jaja, én voltam. A naptejet meg jól elfelejtettem szóval az arcom is felvette a bringa / mez színét.
Do the thing!
-
-
ZavaBalazs
őstag
válasz cattus #290319 üzenetére
te voltál az a bordó culáger, ugye? oda akartam menni az első pihenőnél köszönni, de pont befejezték a srácok a defektjavítást, és menés volt
én eléggé ódzkodtam ettől a (tavalyihoz képest) fordított útvonaltól, de nem volt vele baj. az elején a lassúrajtot kultúráltan sikerült lehozni (mondjuk utána amikor szabadon engedtek minket, kicsit tülekedős volt...), az meg nagyon feelinges volt, amikor a mezőny beömlött abba az emelkedős jobbosba, TV-s kameraállásos mászáson meg visszafogottan mentünk, maradt benne, de nem baj, legalább nem vagyok hullataláltam egy márkatársat is:
mondjuk nagyon nem kellett keresni, mert már régebbi ismerős
más: érdekes jelenséget produkált a bringa, olyan 40 körüli tempónál tekerés nélkül gurulva erősen vibrált, és valami "maró" hangot adott ki (kicsit olyan érzés volt, mint egy szarul beállított V-fék, ami fékezéskor sikít meg vibrál, csak sokkal intenzívebben), ha akár csak enyhén, terhelés nélkül beletekertem, megszűnt (izgis volt minden kanyart pedálozva venni a végén a lejtőn ), ezért a szabadonfutóra tippelek, mavic ksyrium SLR kerék, valakinek ötlete?
[ Szerkesztve ]
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #290332 üzenetére
Megnéztem ha már belinkelted, mégha trollkodásra is, szeretem az ilyen modern kis cuccokat, de legyünk őszinték , ennek nem sok haszna van. Egyszer max megállsz ha úgy érzed nagyon "kemény" az eleje - és engedsz belőle (nyomásmérő zsebben)
Több mint 100 ropit erre kifizetni sok (2db)... hát valakinek biztos megéri.[ Szerkesztve ]
-
Piftuka
veterán
válasz DonThomasino #290066 üzenetére
"Mi a vélemènyetek , esetleg pròbálta e valaki ?
[link]"
Jelzem, hogy én nem vagyok "kerékpár guru", de láttam a kérdésedet, és hogy ne maradj válasz nélkül...Első blikkre, és másodikra is egy korrektül összerakott, pofás, letisztult dizájnnal rendelkező városi bringának tűnik. Figyelembe vége, hogy itthon milyen városi bringákat adnak ebben az árkategóriában, még az ára is korrekt szerintem.
A nyereg típusának, a rugós villának és állítható kormánynak köszönhetően valószínűleg a kényelemmel nem lesz probléma, ha ilyet veszel.
A kérdés, hogy mennyibe kerül postával együtt? Van-e kipróbálási (és ha nem jó a mérete, akkor visszaküldési) garancia rá?
A komolyabb észrevételeket majd megteszik a témához itt nálam sokkal jobban értő fórumtársak...
"Aquila non captat muscas."
-
Kro
tag
Nah azt hiszem elengedem ezt a közúton, autók közötti tekerést. Eddig kétszer merészkedtem ki közéjük, de mindkétszer majdnem baleset lett a vége.
A mainál az engem előzni készülő autós nem vette észre, hogy őt is épp előznék, így ilyen dupla előzés lett belőle. Pont egyszerre értek mellém, a túlsó autó félig már lent az útról, persze nem 90-el ment. Sodródott jobbra-balra, azt hittem keresztbe fordul és a másik meg neki megy, de megtudta fogni végül.
Úgy elvette a kedvem a tekeréstől, hogy le is rövidítettem a tervezett kört. Pedig nyíl egyenes útszakasz volt, néha 1-1 autóval, nem értettem igazán... Talán az volt a szerencsém, hogy a középső autós nem igazán tudta mi is történik és nem húzta rám a kormányt ijedtében. Az utána következő szembeszél már csak hab volt a tortán.
Én az izgalmas bringázást nem így képzelem el, szóval marad a kerékpárút. -
addikt
-
lsebestyen
addikt
válasz balintbaba #290332 üzenetére
Egészen eddig nem értettem minek van a Karooban keréknyomás mező.
-
fulton
addikt
-
balintbaba
tag
válasz fulton #290329 üzenetére
Én Quarq Tyrewiz alá nem adnám.
Először trollkodni akartam, aztán rájöttem, hogy neked tényleg valami ilyen kéne.
-
Piftuka
veterán
válasz parandroid #290307 üzenetére
"Tekertél te már bmx-et? Mert arra például teljesen alkalmatlan."
Nem tekertem. Az én szüleimnek nem volt pénze ilyesmire.
Én egy jobb módú rokonomtól kaptam meg az ő gyerekkori CSEPEL Tacskó kerékpárját. Azzal jártam mindenhová, amíg ki nem nőttem.
(Egyébként frankó kis bringa volt; arany metál színben, vajszínű üléssel és fogantyúval, szép krómozott sárvédőkkel és alkatrészekkel, "férfi" vázzal.)Viszont akkoriban sok osztálytársnak, meg a téren a srácoknak BMX-e volt. Nem véletlenül említettem a "BMX banditák" című filmet is. Az akkoriban ('80-as évek közepe-vége) csak növelte a népszerűségét még itthon is.
A srácok, haverok tényleg azzal jártak mindenhová. Le a térre focizni, elugrani közösen fagyizni, ki az erdőbe, stb.
Ezért mondom, hogy a BMX amolyan "mindenes" bringa volt mindazok számára, akik ilyet használhattak.
"Aquila non captat muscas."
-
fulton
addikt
Ki milyen kézi nyomás ellenőrzőt javasolna, ami hordozható is. Schwalbe airmax - om volt eddig, több is, de belefáradtam...a kis gumi betét állandóan - hamar kikopik, és onnan vagy mér vagy nem, lazán jár benne/mérés közben is ereszt. Emiatt sok levegő el is szökik mérésenként...
Valami olyan kellene, ami kompakt (mezzseb), de méréskor nem is enged ki levegőt le és fel helyezéskor sem van kiszemelt, de "meghallgatnám" a javaslatokat is.
A topeak D2 próbáltam, nem volt jó számomra - mert mérésenként sok levegő elszökött.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #290312 üzenetére
Lemaradtam valamiről? A Cube nem vált be végül?
-
Zoliwrc
aktív tag
Majdnem 30, itt-ott nem túl jó az út, máshogy gördül rajta a bicaj, és a szél is DEGEC irányából fújt ma délután. Autó alig-alig ezen a körön.
Holnap monti...
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #290315 üzenetére
Hát orbeának van egy patika gépe, de ez is 1.1 körül van [link]
-
cattus
addikt
Ma megvolt a Mátra Ring, nagyon jó volt, a hármon amin eddig voltam talán ez volt a legjobb. Kezdés előtt lehetett ilyen EÜ-s sátorban mindenféle tesztet csinálni, a végén meg nagyon jól esett a babgulyás. Hosszú táv 97km / 1100m volt (meglett az 1% ). Térgyes kép sajna nem készült elfoglalt hogy majd meghaltam az utolsó emelkedőn.
Do the thing!
-
Tin
veterán
Mai 62 km / 640m ride. Mivel az elmúlt 2 hétben vacak idő volt, és nem tudtam túl sokat menni, egy könnyebb utat vállaltam be mára: 99% aszfalt, javarészt bringaút. Végre rövid ruhás idő volt, benzinkút betervezve féltávon, minden klappolt.
A célhelyen belefutottam egy terepbringa-versenybe, ami az óváros macskaköves meredek útjain került megrendezésre. Már a vége felé értem oda, egy szakaszra beengedtek minket a mezőny után, de máshol meg lépcsőkön kellett cipelnem a bringát. Azért nem lehetett szar itt versenyezni (nyilván lefelé)
A 99% aszfaltról mutatok pár képet. Az első képen lévő szakasz még le volt zárva, de már járható volt, hónap végén adják át. Radschnellweg-nek hívják, gyakorlatilag bringás autópálya. A képek szerintem magukért beszélnek:
Ez egy másik ugyanilyen bringaút, csak ezt már tavaly átadták:
Ja, alig vannak ivóvizes kutak. Az útra direkt beraktam kettőt megnézni, de egyik sem működött. Ez azért gáz.
-
6030D
őstag
válasz parandroid #290310 üzenetére
Nem úgy kellett volna mondani, Uhh, de jó bringa, tolnàm!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
mauimagic
senior tag
válasz lsebestyen #290315 üzenetére
Pár év és jön új "gamechanger" bringa, akkor majd lesz olcsón gravel
Egy montis ismerős szerint: "A gravel a jövő fatbike-ja"[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz parandroid #290310 üzenetére
Lol
Dom1no: kene valami az 520 és a sram etap verzió közé...1.2 misit nem adnék perpill gravel bicóért. Decás görgős/téli bicót eladnám, gravel ezekre jó lenne és tudnék menni gravelezni a többiekkel, esetleg majd versenyekre is. Na az a Sava pont jó is lenne erre, de majd nézek használtakat is normálisabb màrkából.
-
addikt
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #290312 üzenetére
Mindegy, csak vegyél valamit
-
addikt
No, ma elvitték a Nulane-t. Véget ért egy korszak.
Gőzöm sincs, hogy helyette MTB-t veszek-e, vagy görgőt vagy semmit. Gravelt nem, ahhoz túl hasonló az Endurace.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #290309 üzenetére
Én is néha elcsábulok a decas gravelek irányába, de eddig egyrészt sikerült visszafogni magam (nincs rá pénzem így könnyű ), másrészt megfogadtam ha veszek akkor az elektromos váltás meg karbon váz ott is már elvárás lesz, így meg hirtelen 1m+-ra ugrik az ár...
-
parandroid
félisten
válasz lsebestyen #290309 üzenetére
Én az utcán nézelődve pont ma jegyeztem meg asszonynak, hogy lehet, hogy akarok egy gravelt. Nem tudom, hogy a fülest azért kaptam-e, mert már megint biciklit akarok, vagy azért, mert gravelt... De biztos nem azért, mert amit néztünk, azt pont egy bögyös maca tolta át az úton.
[ insert turning around from girlfriend to look at another girl meme here, but photoshop a gravel bike next to the new girl ]
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Maximum1
őstag
válasz leroyclub #290295 üzenetére
Dechatlonbol ilyen kerettel ezt szoktuk ajánlani , ez egy jól felszerelt gép, jobban néz ki mint képeken, ha teheted menj el nézd meg.
Újban sajna nem olyan sok az a 300 más gyártónál még mindig durva árak vannak.
Vagy kinézel valami használtat a bolhán, jofogáson, marktplészen, bárhol, belinkeled és valaki megszakérti.
Hobbinak marad a bringa fenntartása, tudunk ajánlani lánc cserélgetést 100 km-enként, waxolás 150km-enkén, teljes generált 300km-enként, még a kádban fürdetés is jó buli.
A fennmaradó összegből vehetsz egy jó navigációt és azzal is bekerülhetsz a naviparások klubjába hobbynak tudom ajánlani ezt is.
Elődje van az alzába, nem tudom ér e ennyit, valaki megírja.[ Szerkesztve ]
-
Piftuka
veterán
válasz lsebestyen #290291 üzenetére
Az összes SAVA kerékpárját 50%-os árengedménnyel adta akkor az ALZA akkor ~1-2 hétig.
A fotón látottak alapján nem bánom, hogy végül nem azok közül választottam.
Igaz, szerintem "csak" a festés repedt meg, de ilyen drága kerékpár esetében ez megengedhetetlen hiba. Használjanak más komponensű festéket, ami nem reped, hanem nyúlik a terhelés hatására.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Friczy #290189 üzenetére
"Sokan vannak itt, akik nem tudnak egy kónuszos agyat beállítani, így aztán az 'korszerűtlen' "
Én sem tudom beállítani, nem értek a kerékpárok szervizeléséhez. (Azt sem tudom, mi az a "kónuszos agy", és technológiailag milyen más megoldások vannak.)
Tudom, volt itt korábban is javaslat arra, hogy ha az ember nem akarja, hogy egy figyelmetlen szervizes összekarcolja a bringa szép festését, akkor javítsa, szervizelje saját maga...
No, de ha egyszerűen nem ért hozzá a kerékpáros, csak használni akarja (és tudja) a saját járművét? Muszáj egy szerviz szolgáltatásait igénybe vennie.
"Aquila non captat muscas."
-
Fall-N
veterán
válasz Because #290301 üzenetére
Igen az apró vackokból is kijön nagy összeg. Asszonynak maradék alkatrészekből és olcsó, alap kiegészítőkből építettem meg a biciklit és így is nagyobb összeg jött ki, mibt amire számítottam. Igaz a váz festése is belekerült csak az anyagköltséggel 25 ezerbe. Többek között ezért vettem magamnak új vázat, mert mire átfestettem volna egy használt vázat, többe jött volna ki, mint az új Csepel váz.
Magamnak is a vázcseréhez vettem új FUNN kormánycsapágyakat, FUNN Stryge stucnit az is belekerült 20-30 közötti összegbe. És még tervben van egy új nyeregcső is nekem (27,2 mm-s).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest