Hirdetés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- DPD tapasztalatok
- Asszociációs játék. :)
- exLátóasszonyok & Táltosok topikja
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Egy korszak vége
- ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig II.
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
Hogy ne menjen tovább: körömlakk vagy átlátszó ragasztós védőfólia?
nem csinálnék vele semmit, a furatot viszont ledugóznám/raknék bele csavart, hogy ne menjen tele kosszal.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tin
veterán
Cube minőségi fényezés
Kezemben maradt az a kis darab. Karbon villába ragasztott alumínium menet, és hát a fényezés így sikerült.Hogy ne menjen tovább: körömlakk vagy átlátszó ragasztós védőfólia?
-
peetie1
aktív tag
válasz Ringman #291789 üzenetére
Általában lehet állítani, hogy beleszámolja e vagy ne. Az alapértelmezés az szokott lenni, hogy a pedálfordulatot a 0-k nélkül átlagolja, a wattot pedig 0-val együtt.
A törlés 1 perces mutatvány, nekem annyit megér, hogy ne kelljen a retkes láncot/görgőket még csak nézni se A rongy kimosása a sok idő, mert azzal kézzel pepecselni kell azért mire kijön belőle a wax retek
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz A Zéé #291784 üzenetére
Mivel a bicajjal nagyon durván el lehet menni a kütyüzés irányába, ezért olvass viszonylag keveset, tekerj minél többet, had szokjon hozzá a tested a mozgáshoz...Aztán ha pár hónap után kezdenek eljönni az olyan dolgok, hogy min lehetne javítani komfort, sebesség... egyebek szempontjából is, akkor kezdj el komolyabban foglalkozni ezzel..
...hát ezt példásan összefoglaltad!#291791ZavaBalazs...erről ez jut eszembe....meg az, hogy mennyivel jobb ha mondjuk ezt (a magyarul annyira nyersen csak kapuzárási pániknak nevezett időszakot) inkább kerékpáron éled meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz peetie1 #291793 üzenetére
lenyűgöző ez az odafigyelés (nem csak nálad), hetekig le sem mosom a bringát egy eső után, nem hogy láncot törölgessek
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZavaBalazs
őstag
válasz (ex)Cat #291774 üzenetére
Ami még jó minőség nagyon és ott tényleg lehet engedni - vannak kanyar fotósok is jellemzően - az a Mátraháza - Parádsasvár parkolóig tartó szakasz. Ami esetleg problémás ez utóbbin az hogy itt sok a motoros és ha épp nincs rendőri jelenlét, akkor tolják neki rendesen.
ezért is sajnáltam, hogy idén a mátra ring fordítva ment, tavaly marha jó volt ott lejtőzni. persze most fordítva mászni se volt rossz, a mátraháza->mátrafüred szintén jó minőségű lejtő, jópofa volt a lejtős lassúrajt motoros rendőrös felvezetéssel (ahogy ebbe az emelkedő jobbosba ömlött bele a mezőny eleje, az belülről nézve rohadt feelinges volt), meg így legalább happy end volt a vége, nem egy kicsit ingerszegény környezetben való mászókázás.motorosok voltak is dögivel, állítólag amikor biciklis rendezvény van, szeretnek kitódulni, hogy körbepisiljék a területüket. egyik ismerősöm (vasággyal 45 kilós csaj) mellett a vállát súrolva ment el az egyik faszparaszt, de minket is előztek többen belülről, nagyon befektetve, ha valamelyik kicsit elnézi, mi csak moziztunk volna.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #291773 üzenetére
a 0 pf-et az átlagba szerintem nem számolják bele a szoftverek.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
addikt
Mindenki arról ír, amiről akar, nem az a gond. A probléma,
mint fulton baromságaival, hogy az elrettentő példa terjed, aztán a laikusok azt hiszik, hogy valami földönkívüli csoda a waxolás, és még nem is jó. Szóval rosszul csinálsz valamit, és ezt oldalnyi hsz-eken keresztül dokumentálva reklámozod. Az ember meg már csak olyan, hogy a képeket szereti nézni, olvasni nem annyira, s annyi raktározódik el benne - ezek alapján teljesen jogosan - hogy a waxolás sz@r.Mint írtam, felesleges 2x megkenni, felesleges végigkenni a sort. Attól még dupla annyi wax van a rendszerben. Ezért kerül neked annyi Smoove a lánc külső lapjaira. Szerintem.
racskobalazs: többen vannak itt, akik x ideje úgy döntöttek egyszercsak, hogy felállnak a fotelből. A lényeg, hogy menj, mindegy mennyit, amennyi jól esik. Én munkába járással kezdtem, az nagyon jó ilyen szempontból, mert rendszeres, és nincs kifogás. Aztán majd egyre többet bírsz, meg érezni fogod, hogy tényleg jó hatással van az ember életére.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Friczy
senior tag
válasz racskobalazs #291783 üzenetére
Kezdőnek, újrakezdőnek gyakorlatilag semmi extra, a lényeg a rendszeresség és a fokozatosság. Én is közel húsz év kihagyás után kezdtem újra, eleinte csak munkába járás (2x8 km), utána hosszabb utak, 30-50 km egy-egy alkalommal, később jöttek a hosszabb teljesítménytúrák (arra jó volt, hogy jó néhány útvonalat megismertem, ezek közül elég sok most is kedvenc köröm lett), egyre hosszabb távokkal, így aztán eljutottam néhány 200 feletti napi távhoz pár év alatt. Kifejezett edzést ilyesmit sose csináltam.
Az éves teljesítményem a kezdeti majdnem 2000 km-ről szép lassan felment 6-8000-re, teljesen vegyesen közlekedés, túrázás. Szerintem ez elég arra, hogy valamennyire karbantartson. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #291779 üzenetére
Amióta számolom a csapásszámot azt látom, hogy aszfalton 85-95 között hajtom, elején, még kipihenve 95 körül és fölötte, később már inkább 88-90 körül ami terepen, döngölt, vagy akár sziklás de már ismert nyomvonallal rendelkező, nem túl meredek 7-8% alatti terepen 80 körülire gyengül míg nagyon meredeken, kövesen, gyökeresen ahova úgy kínozom fel magam fáradtan már hetven körül, picit fölötte, de már akár jóval hetven alá is be-benézek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
A Zéé
addikt
válasz racskobalazs #291783 üzenetére
a legjobb tanács, hogy ülj fel rá, és tekerj!
Először kicsiket, aztán egyre többet, ahogy a tested engedi.
Én 2015-ben hagytam abba a viszonylag rendszeres mozgást, tavaly októberben kezdtem el újra, biciklivel. Az első alkalommal kb. 3 km volt a táv, amit bírtam, utána remegett a lábam, mint a kocsonya, és az hazafelé menő dombon már tolni kellett a szamarat. Most már kezdek eljutni oda, hogy egy dombosabb 40 km-et, vagy egy sík 60 km-et már egész jól végig bírok.Mivel a bicajjal nagyon durván el lehet menni a kütyüzés irányába, ezért olvass viszonylag keveset, tekerj minél többet, had szokjon hozzá a tested a mozgáshoz. Persze először jól be kell állítani magadhoz a gépet, de ebben talán segítettek a boltban, ahol szervizelték. Aztán ha pár hónap után kezdenek eljönni az olyan dolgok, hogy min lehetne javítani komfort, sebesség... egyebek szempontjából is, akkor kezdj el komolyabban foglalkozni ezzel.
Just a simple Lineman...
-
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Nem tudom ide illik-e de nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy milyen tanácsaitok vannak annak, aki mondjuk 3-4 év teljes inaktivitás után szeretne újra mozogni és ehhez a bringázást választaná?Régebben tollasoztam, de az nagyon messze van és drága (5-8k/óra a pálya), úszni valahogy nincs affinitásom, és van egy viszonylag egész jó bringám ami ott pihent a pinyóban arra várva, hogy valaha ismét használva legyen. Szóval elvittem szervízbe, megcsináltak rajta mindent, most menetkész.
Lényegében covid óta kb semmit se mozogtam, így gondolom teljesen leépültem minden téren, most viszont szeretnék újra elkezdeni mert nem akarom couch potatoként végezni (meg dokik is mondják egy ideje, hogy kéne kéne mert sok a stressz és a mozgás a legjobb rá).Mindenféle tippet, trükköt, tanácsot szívesen fogadok!
Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
Friczy
senior tag
Ezzel önmagában nincs baj, csak én úgy érzem, mostanában szinte nekiugrasz annak, aki nem waxolja a láncot, és bármi pozitívat mond az olajozásról. Erre érkeztek olyan reakciók, amelyek neked nem tetszenek. Kezdesz elvadulni, azért jelzek neked vissza, mert láthatóan nem érzékeled. Lépj egy picit hátra, és gondolkozz el.
-
flash-
veterán
válasz parandroid #291773 üzenetére
persze, de most én mondjuk egy edzés aktiv részére vonatkoztatott pedálfordulatra gondoltam (intervalloknal az intervallok pedálfordulatja, illetve pl alapozásnál az alapozó zona pedálfordulatja.) nekem is már kisebb a pulzus 85 ös pf-nél ahhoz képest mint amikor elkezdtem erre figyelni 4-5 éve, de tovább már nem javul sem ez, se nem tudok jobban forgatni, vagy célzott gyakorlatokat kellene erre végeznem (amit szoktak javasolni ilyen olyan edzéstervekben) vagy többet edzeni amivel tovább szokná a keringés, de ha nem birok jelenleg ennél többet menni addig nálam ez úgy néz ki nem fejlődik. az biztos hogy most alapozás kicsit talán jobban sikerült olyan szempontból hogy hiába megyek legkeményebb 12 vagy 6-8 perceket(utóbbi nagyon lihegős tehát gondolom vo2 max körül lehet ) nem birom feltolni a pulzust nagyon 170 felé(de még 168ra is nehezen), eleján pedig még 160ig is baromi nehéz. (elmúlt években 2-3ik intervallnál már 180ig felment ha nem vettem vissza, még korábban 186 ig de akkor nem alapoztam) igaz, erő meg kisebb mint tavaly ilyenkor..
persze nincs edzőm se bemért zónáim, se wattmérőm úgyhogy így osztom az észt, de érzéssel + gyakorlattal van egy kialakitott hr zóna ami valószinüleg a valós közelében lehet.
persze próbáltam már egy z2 vagy z4 edzésen úgy megválasztani a az áttételt hogy menjen a 90pf a megfelelő zónában, de se nem kényelmes, allandoan lassul vissza a labam,és pl alapozok 90 pf-nél nem birnék 3-4 órát végig pörgetni 130-as pulzuson, és a lábam se érezne semmit (ki tudja lehet a labam z1 ben terhelődne ,legalabbis annyira könnyű lenne a labnak az ellenállás) ilyen 82-84 körül ha "pörgetek érzem is hogy tekerek, de nem is durran be a lábam, másnap tudok rá edzeni ugyanúgy bármit. eddig ez nálam bevállt, de persze nem vagyunk egyformák, inkább csak sajat tapasztalat leírásaként irtam ezeket(meg most megfázás miatt már szombat óta nem tudok menni tekerni és sok az időm )(ex)Cat : Kékestető: jaa én nem az aszfaltos útra gondolok(már már arra is évek óta készülök, tavaly lett is volna rá kraft, de jött a kulcscsonttörés, rá+10kg és formavesztés úgyhogy most 1 évig megint esélyem sincs rá ) hanem valami nem enduro-s nem trailes útvonalra hanem klasszik montisra, merretekerjek.hu- oldalon csak annyit látok hogy a kékestől minden irányból kezdődik valami út ami kb 2 kilóméterig tart, tehát így nem áll össze nekem a kép a fejembe vajon van e valami a környéken ami aztán felvisz és montival tekerhető útvonal
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz (ex)Cat #291774 üzenetére
Ehhez nekem nem is tudom milyen sor kellene hátra.
ki lehet számolni, lásd ebben a cikkben, vannak netes kalkulátorok áttétekhez, leadott wattokhoz:
Hills Are Not Harder Than The Flat, Says ScienceEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #291777 üzenetére
Nekünk, terepeseknek emelkedőn szerintem gyakran nem is ajánlott a pörgetés, tudom, elsőre hülyén hangzik, de technikás mászásokon nem csak nehéz pörgetni, hanem technikailag rosszabb is, mint az izomból tekerés. Amikor méterenként az akadályok miatt belassul vagy megáll a bringa és egy nagyobb sziklán vagy gyökéren izomból hajtva kell átlendítened a bringát, magas pedálfordulattal ez kb. lehetetlen produkció lenne. Szal a 80+ rpm inkább csak döngölt földúton, aszfalton jó, amint technikázni kell és gyakran kigyorsulni hirtelen nulláról, vagy átlendülni akadályokon, a pörgetés már nem az igazi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #291770 üzenetére
Ja, mondjuk be lehet iktatni intervallum edzest a bringazasnal
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #291771 üzenetére
En azt tapasztalom sosincs izomlázam.
...én erre reagáltam.#291774(ex)Cat...egyenesben a 90 nem nagy kunszt, de hosszú mászásoknál bizony ember legyen a talpán aki tartani tudja, terepen hosszú mászásoknál pedig már egyenesen ritkaságszámba megy.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
mauimagic
senior tag
válasz szuszinho #291730 üzenetére
Gratulálok, itt a "doksi" hozzá, gondolom a kínaiak nem küldtek.
Jó hír, hogy a gyártásnál keletkezik a szennyezés oroszlánrésze, a melegítéssel viszont óvatosan, ha füstölne a wax, ne inhaláld be
Tudom, minimális mennyiség, viszont sosem bomlik le, örökre elintézi a talajt, vizet...[ Szerkesztve ]
-
(ex)Cat
senior tag
válasz fulton #291767 üzenetére
A Kékes? A Mátraháza - Kékes kiváló! Azt pár éve aszfaltozták végre újra (akkoriban még k.szar volt) Gyöngyös - Mátraháza olyan szokásosan szar helyenként. De aki tud ereszkedni, annak nem okoz gondot szerintem.
Ami még jó minőség nagyon és ott tényleg lehet engedni - vannak kanyar fotósok is jellemzően - az a Mátraháza - Parádsasvár parkolóig tartó szakasz. Ami esetleg problémás ez utóbbin az hogy itt sok a motoros és ha épp nincs rendőri jelenlét, akkor tolják neki rendesen.
[291772 ReFleXx]
Ez volt a 11. Innen le tudod tölteni. De amúgy tök egyszerű, mert elindulsz a Mátraháza parkolóból és feltekersz egészen a kőig. Mondjuk országútival inkább csak a Kékes parkoló végéig, mert azzal szerintem nem nagyon járható az a kis szakasz onnan.Én a szegmenseket nem is szoktam nézni, mert csak elkeseredek azon, milyen k. lassú vagyok a többiekhez képest. Mondjuk alföldi "gyerekként" sose ment nekem a szint mászás. Cserébe az ereszkedés se
[291771 fulton]
Nekem valahogy sosem ment a magasabb pedálfordulat. Én mindig relatív alacsony 80 körülin mentem. Sőt ha fáradtam, akkor sokszor volt rám jellemző, hogy leraktam hátul a legkisebbre, elől marad nagyon és úgy lassú fordulaton tudtam uazt a tempót menni - szigorúan síkon ugye - mint előtte és nem éreztem annyira megterhelőnek.
Manapság azért már igyekszem 90 körüli pedálfordulattal menni, de azt valahogy elképzelni se tudom, ezt emelkedőn hogy lehet tartani. Ehhez nekem nem is tudom milyen sor kellene hátra. Biztos valami 50-es nagy tányérral véződő.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz flash- #291763 üzenetére
A 90-es pdf-ot azért csak megcélozni lehet, mert ez egy átlag a végére. Fölé úgyis ritkán mész, amikor meg nem tekersz, az meg lehúzza, aztán a végén lesz belőle jó esetben valami 80+. Minél hoszabb a ride, annál kevesebb.
A pulzus meg übungssache, azaz be kell edzeni, eleinte persze, magasabb, ha pörgetsz, aztán majd beáll valahol lejjebb, csak sokat kell csinálni. No meg meg kell tanulni használni a váltót, illetve elfogadni, hogy ha visszakapcsolsz, akkor lassulsz. Az, hogy tartsd a 90 körüli pdf-ot, nem azt jelenti, hogy mindenképpen a 11-esen, vagy a 13-ason kelllenni a láncnak hátul, nyugodtan fel lehet pakolni a nagyobbakra is… Aztán ahogy fejlődik az izomzat, menni fognak a kisebbek is erőlködés nélkül magasabb fordulattal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
fulton
addikt
válasz flash- #291768 üzenetére
Az lehet igen. Nem szokasom alacsony pf en menni. 85 (80-90) ami nekem finom legtobbszor. Előfordul hogy alacsony pf -el tekerek de ritka..teszem azt egy hosszú kirándulós út-on vagyok és egy olyan részen haladok ahol az adott tempót amit tartani akarok kényelmesen vihető pl 2 fokozattal lentebb is.. itt a pf beesik de komfortos marad és ilyenkor a pulzus is visszább esik kicsit...amolyan spórolok vele. ilyen praktikak ezek.
Hasaggymeg:
Tudom mi az volt már életemben.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #291766 üzenetére
Próbálj valami olyant csinálni jó intenzíven amit amúgy nem szoktál (felülés, fekvőtámasz, mittoménmi), vagy menj egy sokkal keményebbet mint szoktál és meglátod mi az izomláz. A fokozatos terheléstől nem lesz izomláz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
Motoszkál valami a fejemben , jo lenne valami modellező oldal..érdekelnek a "matekok".
Azon gondolkodtam, szerintetek, ha kormányt fixnek vesszük, legyen 95cm magasan. Ha a nyerget mondjuk fentebb allítom, akkor az aerobb lesz vagy sem. Igen hót jelentéktelen a különbség, de érdekelne. Mert ugye ha mondjuk a nyerget lentebb veszed (azért mert...) es mellé a kormányt is - tiszta sor h "gyorsulsz.". De mi a helyzet, ha csak a nyereg magasságod nő a kormányt nem állítod hozzá..hm. én azt gondolom, ilyen esetben inkább aerobb leszel hiszen maga a front" nem emelkedik, viszont a nyereg igen - fekvösebb is lesz. -
flash-
veterán
válasz fulton #291766 üzenetére
Szerintem azert nem mert nagyobb az ellenallas ha alacsonyabb pedalforsulattal mesz, jobban megterheli az izomzatot. Probalj alapozni alacsony pedalfordulattal 3-4 orat masnapra fogod erezni a labad mert a gyorsan fáradó (gyors) izom rostjaid jobban hasznaltad, mig konnyebb de kisse pörgetősebb pedalfordulatnal ugyanolyan pulzuson a lassú, lassan fáradó rostokat hasznalod nagyobb aranyban.nyilvan 85 helyett 80al alapozok az par orara n olyan magy kulombseg, de 85 helyett 60al az mar olyan mintha sulyzoznék.
Alvás kell de minden izomrostnak megvan mennyi pihenes kell. Ha ez nalad nehezen jelentkezik az tok jo siman lehet, de szerintem mindenkinel elojon csak lehet nalad tobb terheles utan mert formaban vagy 🤔[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz flash- #291763 üzenetére
Szerintem az izomláz az inkább edzettseg fuggo ... Ti nem igy gondoljátok? En azt tapasztalom sosincs izomlázam. pedig úszok is(kopkopkop). Izomfáradtság előfordul nagyobb/keményebb utak után másnap, amiben szint is volt... de ott is inkább a kevés pihenés a ludas olyankor. Nagyon sokat számit a kellő alvás egy kvázi komolyabb út után.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Napfénysüti #291739 üzenetére
ProBike Garage
-
flash-
veterán
válasz lsebestyen #291725 üzenetére
Szerintem nem kell a magas pf-et hajkuraszni azert mert az a "profi"
Egyreszt van errol is kutatas hogy amatőroknek nem annyira ajanlott:
linkMasreszt ha egy Valter Attila lehoz egy Giro szakaszt (pl a mai) 81-es átlag pedalfordulattal, de a többi tekerésenek nagyresze is 85-87cad-el megy, akkor nem hiszem hogy ennyire kellene nekünk hobbistáknak a 90et megcélozni.(de nezhettek stravan mas profikat is, akad nehagy 80as pf-el pl Tim van Dijke 68as pf)
Nyilván mindenkinek mas a fiziologiaja, de van egy ertelmes hatar, lehet hogy tudnék 90el porgetni 1-2órát intenziven, de ha masnapi tervezett alapozast emiatt kihagyom mert jobban kihajtom magam, vagy a szalagok fajnak, viszont ha 83-84el megyek keményen, es masnap is birok aztan alapozni minden gond nélkül, akkor elég a 83-84 is. En igy nézem a dolgot. Plane ha a kisebb fordulattal gyorsabb vagyok. De meg is fordíthatom a dolgot.
Ha 82-84el alapozok, masnap birok menni keményet. , de ha 65el vagy 90el alapoznék (ami nem is biztos hogy egyáltalán menne) az biztos hogy masnapra hulla lennék illetve a szalagok fajnanak(nembeszelve arról hogy a wattzóna biztos nem z2 lenne 65pf korul hanem több) . Olyan pedálfordulatot erdemes megcelozni legtöbbszor, ami nem okoz nagyobb stresszt mint ami szukseges. Nyilván egy felperces par perces max intervallnal fel lehet menni 90re mert ott mar olyan az attetel amit másképp nem is birnal, viszont itt eleve masnapra meglesz az izomlaz es valószínűleg kell utana piheno nap ha 20-30 perc max megvan összesen.[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #291760 üzenetére
Igen, pont ez tortent ma, mentem folfele 24 fogon asszem es ahogy kezdett kemenyedni, ugy valtogattam szepen nagyobbra, es probaltam tartani a 12km/h tempot felfele, aztan mar olyan wattokba voltam hogy sejtettem negbosszulja ez magat
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #291752 üzenetére
Ertem, koszonom. Lehet valahol a ketto kozott lesz az igazsag akkor
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #291745 üzenetére
Az a baj, hogy a Flat Mount leginkább outikra lett kitalálva, így oda nem is kellett sosem adapter. Pár (váz)gyártó elkezdte erőltetni MTB-re is (pl. Cube), így már kell az átalakító adapter, mert nem fog minden fék gyártó majd külön Flat Mount MTB változatot csinálni (bezzeg MT200-ból van ). Így kellő tapasztalat híján nincs is sok értelmes adapter FM-ra.
A régi IS-ről Post Mountra sem mindegy milyen gyártó melyik fékjéhez rakja az ember, így én is például a Shimano fékhez csak is Shimano adaptert vettem, nem akartam kísérletezni. Amúgy is olcsón kapni akár logó nélkül OEM változatban. Amikor én vettem még nem volt, így nekem 4ezerbe került a Shimano logó. Asszonyéra egy ezresbe került csak. Egyet meg adtak az MT200 hátsó fék mellé.
A gravel terén káosz van még, útkeresés, így van amelyik FM van amelyik PM, bár inkább az előbbi a gyakoribb. De legalább van horror áron GRX FM fék.
nismoka: A Soudal azért lenne nekem jó, mert itt a városomban több helyen kapni és olcsó. Viszont idegesítő lenne a gyakori kenés. Igaz este ráérne a csöpögtetés, lenne ideje megdermedni reggelig.
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz lsebestyen #291748 üzenetére
A pulzusodat hogy erintette a magasabb pf?
-
lsebestyen
addikt
válasz -=RelakS=- #291738 üzenetére
Kell hozzá némi alázat az biztos. Legalábbis én eléggé elszomorodtam, amikor 90-es fordulattal csak vánszorogtam. De hosszútávon bejön ezt garantálom.
-
Maximum1
őstag
válasz Napfénysüti #291739 üzenetére
Garmin connect
-
rétisün
veterán
válasz vallas #291740 üzenetére
szeles. nagyon, de visszafelé már egész jó volt. csak addigra már tele lett a hócipőm
amúgy csak a határig mentem, sőt még az se volt eredetileg betervezve, csak hogy megyek Őri-Bajánsenye, oonnan tovább fél hatig, aztán ahol éppen leszek, megeszem a müzlimet, és viszafordulok. de aztán félkor még volt kb. másfél kili, az emelkedők nagy részén már túl voltam, úgyhogy miért ne.....így lett 103 km, átlag meg szinte mínuszban
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Ringman
nagyúr
válasz Fall-N #291744 üzenetére
hát ezt a vázat néztem, aztán van itthon egy mecha flat mount fék - spyre C - (meg hátsó váltón és középcsapágyon kívül gyak. minden) egy újabb bringához. de szerintem dobom ezt a projektet.
ez koskormányos lenne, egyeneskormányhoz rövid ez a váz.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #291682 üzenetére
Hogy őszinte legyek én nem erőltetném a Flat Mount féket, ha nem FM a váz vagy a villa. Ha PM-es akkor előbb vennék XT féket. Kivéve ha koskormány van és nincs más megoldás (ezt nem tudom az van-e neked).
Szt meg végképp nem néztem, hogy mennyire kompatibilis egy koskormányos outi)/gravel fékvéltó egy MTB-s féktesttel.
-
Fall-N
veterán
válasz peetie1 #291673 üzenetére
A láncon a fekete olaj még csak egy dolog lenne, de a váltógörgőn és az első lánctányéron sokkal gázabb az összeállt fekete trutyi. Ha hozzáér az ember akkor csak Ultra Derm-mel jön le. Sokszor beleragad haj, "májusfa" gyösz stb. tiszta undorító.
Olvasgatok a témában és tényleg rászánom magam a waxra. Az viszont igaz, hogy a PTFE spray sokkal tisztább, mint a csepegtetős olaj, csak kevesebb ideig bírja. De ha hozzáér az ember a lánchoz, ugyanúgy fekete nyomot hagy.
Egyelőre azt látom tőletek, hogy a Smoove feketedik, a főzős wax szép tiszta, a Squirt és az UFO elvileg jó. Welltide és a Soudal, Decathlon wax meg nem jó.
-
Ringman
nagyúr
válasz -=RelakS=- #291738 üzenetére
válts olyan könnyű áttétre, ahol már zavar, ha nem haladsz, aztán hagyd ott
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-=RelakS=-
veterán
válasz lsebestyen #291725 üzenetére
Ez csak azért érdekes, mert évek óta szeretném magam 90rpm-re feledzeni, csak nagyon nem megy
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fulton
addikt
Aztmondják tartósabb ez a főzéses waxos dolog.
Azt továbbra sem értem mi okoz akkora gondot a smoove felhordásanál. én most fogom a lancot cserélni kb 700km ment el 2 kenéssel nálam. a másik tisztán lezart zacsiban pihen. Előveszem, minden szemre csepp, beforgat ellenöriz es kész pár perc az egész.
Le van nullázva a 2 szervizpont. A felső a csere esedékességére jelez, az alsó meg a kenések megejtésére.
-
dom1n0
senior tag
Ja és még egy pozitív tapasztalat, egyszer felfújtam a foltozott gumit, majd a cseregumit is ezzel az alis mini aksis pumpával, simán bírta, szerintem marha hasznos, könnyű, mezzsebben elfér:
[link] -
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #291727 üzenetére
Ezek is nagyon szépek, főleg az első, de megmondom őszintén, arrafelé kicsit fosnék tekerni. Egyreszt nem tudom, a közlekedési kultúra milyen, illetve ott vannak a mackók… Szóval akkor már inkább az Alpok, nekem közelebb is van.
Feldberg meg itt van a falu szélén, igaz, csak 880 méter magas, de a Majna meg olyan 100 m-en folyik, szóval mire az ember felér, a köztes kis emelkedőkkel így is 1000+ m szint lesz benne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szuszinho
őstag
válasz Napfénysüti #291729 üzenetére
Akkor legyen ez a wax
végszavaképe
-
Napfénysüti
nagyúr
Kicsit eldurvult ez a wax téma.
Bezzeg az én bringám ma kapott új sort (11-30 lesz a 11-28 után) meg láncot, holnap mehetek is érte.Més que un club!
-
Tin
veterán
válasz fulton #291720 üzenetére
Na ja
Először csináltam, és sokkal könnyebb volt, mint gondoltam, és igazából sokkal kényelmesebb, mint a Smoove-ot elsőre felvinni egy frissen tisztított láncra. Oké, ezt meg fel kell törni, meg még egy pár km kell a bringán is a teljes betöréshez.
Kíváncsi leszek, hogy milyen lesz a főzős waxon menni, és arra is, hogy milyen erre rá-smooveozni majd. Ha párszor még rámegyek Smoove-al forgatás előtt, akkor a 3 lánccal amúgy sem kell túl gyakran főzőcskéznem. Na majd kiderül.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #291722 üzenetére
...akkor hozom én is a legfinomabbakat:
1. [link] (lehet szemezgetni benne, van néhány szegmens, mi aljából tetejére mentünk, de lassan, egy pihenővel, nejemmel)
2. [kép] ...és az örök kedvenc.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz parandroid #291722 üzenetére
Csak nem olyan szép, eléggé megállt itt az idő, szerencsére felfele nem érdekel mert magaddal vagy elfoglalva, lefele meg gyorsan jössz azért.
-
lsebestyen
addikt
válasz -=RelakS=- #291714 üzenetére
Mostani bringás "szájensz" márpedig az, hogy a 90 rpm az arany középút. Persze kell néha tartani talpalós edzéseket is (leginkább résztávokat és nem teljes edzéseket), de alapvetően az lenne a mérvadó amit 90rpm-en tekersz. De ez már picit a ló túloldalának tűnhet, nyilván aki nem szeret "pörgetni" az menjen ahogy jól esik. Mindenesetre tanulható a dolog, mert amikor elkezdtem outizni, akkor nekem is mondták, hogy túl alacsony fordulaton tekerek, utána tudatosan figyeltem rá.
Van persze amikor elfogy az áttétel, de az a ritkább.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #291661 üzenetére
Tesztelési fasságom miatt ma hozzányúltam a stem, és nyeregcsőhöz is. Megszűnt, nem tudom melyik volt hihetetlen. Mi tud oda bekerülni ha még vizet sem látott a kerék.. A pára baz? eszem** megáll komolyan. De érdekes a szelep kis zizegése meg nem zavar annyira sem h tegyek ellene
[ Szerkesztve ]
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #291721 üzenetére
Igen, köszi, én is így érzem.
Igazából a (túl) lassú tempó nekem kicsit olyan fura, instabil érzést ad, ezen kell dolgoznom, hogy ha éppen csak 6-al megyek, de stimmel mellé a watt, akkor ez van, ez egy lassú menet -
parandroid
félisten
válasz Maximum1 #291716 üzenetére
Ez nekem tetszik, csak meg kéne ezt is csinálni. Majdnem olyan, mint a mi Feldbergünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz dom1n0 #291704 üzenetére
Nem olyan vészes az, csak elsőre kissé túltoltad és ellőtted rakétáidat idő előtt, nem indultál kellő alázattal a hegynek. Mikor már tudod mennyi az annyi teljesen más felmenni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
dom1n0
senior tag
válasz peetie1 #291713 üzenetére
Köszi, ilyesmin gondolkoztam én is. Az utsó 3.5 a Kékesig vonatkozik, vagy Mátraházáig?
Most azt éreztem, hogy ez a hátul 30 lehet mentálisan húz inkább, hogy amikor már azon megyek, nincs benne egy biztonsági fokozat még lekönnyíteni, mikor itt - ott van benne egy komolyabb fal.Maximum1: Jogos, azért olyan számokat írt a garmin fölfelé 3mp átlag wattnak ami hihetetlen volt nekem xD
Amúgy volt értelme menni, nőtt az FTP intervals.icu szerint elég sokat, meg a vo2max is ment egyet fel
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz -=RelakS=- #291711 üzenetére
Más azért egy 15 km hosszú folyamatos emelkedőt kitekerni úgy hogy tudod az utolsó 2 km a legkeményebb.
dom1n0
A tempó öli meg a versenylovat. -
Ringman
nagyúr
válasz dom1n0 #291704 üzenetére
Pedálfordulatra végig figyeltem, 80-85 körül volt végig felfelé, viszont egy két kanyarban azért jó lett volna hátra egy 32 sor, vagy esetleg még nagyobb, mert érzésem szerint azok a részek öltek meg, ahol akartam tartani a tempót, pf-et is, de a szervezet nem úgy gondolta, aztán ugye jöttek a 170+ pulzusok, amiket annyira én nem szeretek erőltetni, mert utána 2-3 nap off van.
jövök akkor megint a hülyeségemmel, miszerint az áttétek túl nagyok, aztán az egón kívül nem tudom kit zavar a nagyobb hátsó sorEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
-=RelakS=-
veterán
válasz dom1n0 #291712 üzenetére
Biztos, hogy veri felfelé.
Amit 60-as pf mellett 135-140-es pulzussal sokáig tudok hajtani, az 80-90-es pf mellett 160-170-re biztos felviszi a pulzusomat, és percek alatt kidöglök.
Arra kell vigyázni, hogy csak annyira nyúzzon meg, hogy még kapj levegőt, azt meg úgy éred el, hogy váltasz vissza. Feltéve, hogy van hova
Hungaroring Gold Tribün mögött én is beleestem abba, hogy 22/32-es áttétellel kellett felpiszmognom magam. Ott aztán minden volt, csak pörgetés nem.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
peetie1
aktív tag
válasz dom1n0 #291712 üzenetére
Akkor menj 70es fordulattal Csinálj 1:1 áttételt, 34/34 mondjuk. És még azzal is kelleni fog 20 percig 2.8 w/kg az utolsó 3.5kmre. (ezt csak azért tudom ilyen pontosan mert én is kB így kezdtem ahogy te ) Vagy a másik megoldás hogy megállsz közben, ha kell akkor többször is...
-
dom1n0
senior tag
válasz f_sanyee #291710 üzenetére
De az lett volna, limit fölött mentem az ölte meg a dolgot.
Maximum1: Az a baj nekem a 80 is már újdonság, a 60 már kellemetlenül lassú nekem jelen pillanatban, de megyek még próbálom lejebb vinni, de az kb olyan mint a diafilmvetítés ...
Relaks: Én is így érzem, pörgetve sokkal komfortosabb nekem.
Az nagy kérdés a pulzust mennyire veri oda...[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Maximum1 #291708 üzenetére
Én a hétvégén 90-es pedálfordulaton mentem fel egy 10%-os szakaszokkal megtűzdelt emelkedőn. (aztán lehet, hogy ezt csak az óra haluzta, mindegy)
Még az elején beváltottam granny gear-re, aztán hadd menjen. Cserébe mentem 10-12km/h-val
Bringagépen amúgy úgy tapasztaltam, hogy pörgetve ugyanaz a nehézségi fokozat könnyebb, mint lassan, bizonyos határok között.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
mauimagic
senior tag
válasz Hasaggymeg #291691 üzenetére
mai túlzott waxolósdi itt kihozta belőlem, sajnálom
Szerinem nincs miért szégyenkezned, ez a mai eresztés annyira erősre sikerült, hogy görcsbe állt az ujjam a sok görgetés miatt...
Ha a hardcore waxxerek csak annyi időt töltenének a nyeregben, mint amennyit a lánc buzerálásával, szerintem a Jónás gyereknek fel kéne kötnie a Kanemcsolét ... -
szkink
aktív tag
-
dom1n0
senior tag
Na végül vettem a bátorságot és nekimentem a Mátrának ma ebéd után bicóval, hát azért ez egészen más foci mint ami dombokon eddig mentem bárhol
Gyöngyös széléről indultam, igazából célt nem határoztam meg, úgy akartam menni amíg még úgymond komfortosan megyek, megvan a lendület.
Máztafüredig ez egész jól is ment, aztán ahogy gorombodott a hegy, úgy estem szét
Sás-tó-ig mentem végül fel, ott már kezdett tényleg lefőni a kávé, limit felett mentem már ott legalább 5 perce
350M szint volt ez így egyben.
Pedálfordulatra végig figyeltem, 80-85 körül volt végig felfelé, viszont egy két kanyarban azért jó lett volna hátra egy 32 sor, vagy esetleg még nagyobb, mert érzésem szerint azok a részek öltek meg, ahol akartam tartani a tempót, pf-et is, de a szervezet nem úgy gondolta, aztán ugye jöttek a 170+ pulzusok, amiket annyira én nem szeretek erőltetni, mert utána 2-3 nap off van.
Természetesen az utsó 3 kilin kaptam egy defektet, először foltozni próbáltam, de az nem lett jó, így komplett belső csere lett, kb 20 perc alatt sikerült abszolválni.Ennyit a beszámolóról, és lenne egy kérdésem, van aki használt/használ outi sram féket?
Elvileg minden oké a fékkel, de valahogy a fékerő és moduláció elmarad a shimano után.
Próbáljak másféle betétet, a gyári lehet kevés komolyabb lejtőkhöz?
Vagy ez ilyen szokjam meg? -
nagyúr
válasz ZavaBalazs #291702 üzenetére
téli?
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz Dark Archon #291700 üzenetére
Na akkor váltsunk témát, kell valakinek nyomott áron egy kék 2XL-es kemalocsi (nuku zacsi, nem volt még rajtam) kantáros nadrág?
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #291700 üzenetére
Jó, hát tanulom, na, mellesleg te se ezzel a fejedben születtél. Látod a képet, nincs igazán túltolva így is képződik valamennyi gyurma a görgőkön és a kazettán, de igazából minimális. Annyi, hogy én azért húzom kétszer végig, mert a kettő között megkenem az összes lánckereket Smoove-al, végigváltva a láncot.
Amúgy meg a Kemaloce sz.rok nélkül sem telik el nap, úgyhogy nem érdekel. Van, akit meg ez érdekel, azért írtam le, és csináltam képeket. Akinek nem tetszik, átugorja.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest