Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
arcitec
addikt
válasz nmate91 #163376 üzenetére
Mentem már át én is a piroson pont úgy ahogy írod,meg még máshol is, de ha szabálytalan és ha jön a rendőr - és látja is - akkor úgy jártam. Neki meg az a dolga, hogy intézkedjen. Ennyi ....Inkább létezik sok böszme bringás, megy eszetlenül még kis agyat sem használ.... lehetne sorolni ...
[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Gergőke88
addikt
Sziasztok,
errol vélemény?
184cmhez jó lehet?
[link] -
Teasüti
nagyúr
válasz trialboj #163351 üzenetére
150 mm-es játékmonti. Nem kap amúgy túl sokat. Talán ötször ha legurultam vele a Mecsekről úgy igazán keményen 50 km/h körüli maxszal. A mostani lakóhelyemen meg nincsenek hegyek, így max ilyen egy perces lejtőket lát néha. Egyszerű tekerészésre használom főleg. Meg most trükközni tanulgatok vele. Talán az endo tanulgatása a legnagyobb igénybevétel, amit a fék kapott hetek óta.
(Mondjuk a motorom fékét forraltam már fel egy parkolóban stoppie tanulgatása közben...) -
goccer
aktív tag
Sziasztok! Női trekking bringát keresnénk 100k körül 19"-es méretben, tudnátok valamit ajánlani jó ár/érték aránnyal? Boltban a Csepel TRC 100-at ajánlották (volna, ha lenne raktáron). Esetleg valami hasonlót tudtok mondani más márkából? Ja igen, az fontos lenne, hogy SZÉP kártyával lehessen fizetni, szóval Jófogás nem játszik.
-
barcasattila
csendes tag
válasz Kempetlen #163390 üzenetére
Értem amit mondasz, nem egy kategóriában utazunk, az én igényeimnek ez teljesen megfelel: https://wd40.hu/specialist-motorbike/lanckeno-spray/
@Mezga Aladár
Ha nekem ettől tönkremegy bármi is azt kicserélem magamnak, egy lánccseréért nem fogok fizetni senkinek, bár lehet ez az én falusi hozzá nem értésem. -
Teasüti
nagyúr
válasz barcasattila #163353 üzenetére
Igen így gondolkodom, amiben nem segítettek a szervizesek sem, akik szintén azon az állásponton voltak, h felesleges hozzányúlni ha nincs baja.
És nem is szar helyekre hordtam, Pécsen pl. az Imperátorban volt szervizben Magyarországon utoljára.De épp ez az, h ez van leírva a "nagy könyvben", h ne nyúlj hozzá ha nincs baja.
Én is a gyári előírás szerint tartom karban a gépeimet, nyilván van tartva a bicikli üzemórája a rúgószervizekhez (ProBikeGarage), nyilván van tartva a motor futásteljesítménye (Drivvo). A DOT fékfolyadékot abban én is időben cserélem. Mondjuk abba is szintetikus olaj van és mérföldre pontosan cserélem, de ha a japán 8000 mérföldet írt a kézikönyvbe, akkor minek cseréljem 3000 km-enként? Mondjuk az autó az pont leszart igáslónak van használva, de az itt a szigetországban úgyis fogyóeszköz.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #163374 üzenetére
Szerintem is diktatúra van,hisz már sem a piroson nem lehet átmenni,sem az igazoltatást megtagadni,de még rúgdosni a rendőrt sem.Kérdem én,milyen ország ez,Észak Korea?! Az meg külön szerencse,hogy nem rendőrnek álltam,mert nem csak hangoskodnék,de bizony eljárna a kezem is ha egy ilyen neveletlen némber megrúgna intézkedés közben!
ZolkoW...abban reménykedek most már nyomtaCC nekem is egy...pedált. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kempetlen
tag
válasz barcasattila #163386 üzenetére
Abban igazad van, hogy rongyra fújva semmit sem ér a tárcsaféktisztító. De akkor sem azért, mert instant elpárolog, hanem mert egyszerűen úgy nem jut annyi volumen a láncra, hogy a láncszemek közt bármit is csináljon. Az úgy max felületi tisztításra jó.
Viszont a WD40 határozottan nem lánckenésre való. A full száraz, rodzsásan hagyott láncra jó, ha legalább az rákerül, de ugyanennyi erővel lehetne étolaj is. A normális láncolaj – vagy az egyéb alternatív megoldás – előnye abban rejlik, hogy a viszkozitása révén valóban ken is, puhítja az alkatrészek közti utődést-surlódást, és nem szednek fel annyi koszt. Itt mindig a kenés/kosz arány számít. A WD40 mindkettőben szar. Az jó a zsanérok befújkálására, de bringaláncra már nem, oda némileg sűrűbb, jobb tulajdonságú anyag szükséges a jó kenéshez. A WD40 és a műszerolaj nem a profik, de még csak nem is az átlag, hanem a full hozzá nem értők kenőanyaga.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz barcasattila #163386 üzenetére
"az átlagnak teljesen jó"
Ez nem azt jelenti hogy jó.
De az átlag szereti hallgatni hogy recseg ropog a lánc és fizetni a szerviznek idő előtt a javítás/alkatrészek árát?! -
barcasattila
csendes tag
válasz Kempetlen #163382 üzenetére
A féktisztítónak éppen az a lényege, hogy elpárolog ezért féktisztító, valaki írta, hogy rongyra fújva használja, pedig közvetlen a láncra fújva tisztít igazán, nem véletlen jön nagy nyomással a palackból. wd40 helyett pedig azt használsz amit akarsz, az átlagnak teljesen jó.
-
Szabi®
addikt
Erre esetleg nem tud valaki valami tippet ?
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Poplacsek #163380 üzenetére
Oké hogy Rohloff de kb ennyi, az a fék egy őskövület, esőbben alig fog, nekem a kisebbik testvére volt HS11, úgy tudom ami ezen van képes a felnit is összeroppantani.
Ennyi pénzért inkább vennék egy nexus 8 ast újonnan, az egy butított alfine 8, ha jól tudom csak a tömítések gyengébbek benne, de ugyan úgy made in japan .
Nézz körül itt is, ez mind prémium bringa normális szerviz háttérrel. -
Kempetlen
tag
válasz itouchfan #163352 üzenetére
HELYETT barcasattila (#163353):
A féktisztító nem azonnal párolog, én ráadásul a láncra szoktam fújni közvetlen. Lehet vele takarítani. A WD40 pedig nem kenésre való, mert arra a célja vannak sokkal jobb cuccok, amik nem cseszik szét a láncot és nem szedik úgy a koszt. Ha ilyen alap dolgokat nem ismersz, akkor lehet, hogy érdemes lenne még egy kicsit tapasztalni.
[ Szerkesztve ]
-
Poplacsek
senior tag
válasz Maximum1 #163372 üzenetére
(#163372) Maximum1 & (#163341) Tothgera30 !
Köszönöm a véleményeket, linkeket Nektek is! Talán el is döntöttem, hogy egy új v. újszerű Alfine11-es, vagy ha mákon van, akkor egy használt de jó állapotú Rohloff agyváltós Trekkingre neveznék be. 190cm-es magasságomhoz 58-60cm körüli vázméret lenne a legjobb. Erről vélemény?[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz nmate91 #163376 üzenetére
Én is pirosozom, de ésszel./már ha van ilyen/
Deák Tér, elengedem a 9es buszt /vagy mi most a száma/ mögülem a balfasz ezerrel elmegy és kiharcolja az elsőbbségét a busszal szemben az meg satufékez.
0 a kultúrája a bringázásnak az országban.
Sofőr vagyok Pesten napi 9 órában, látok ezt azt és mentem meg egy pár balfasznak az életét nap mint nap, a kedvencem ezek a bringás ételkiszállítók, ez egy külön faj.Azteeek egyetértek, ezt nevelték az emberekbe, nem a szabályokat.
[ Szerkesztve ]
-
Azteeek
tag
válasz Maximum1 #163374 üzenetére
Sajnos ott tartunk, hogy a rendőrnek könyörögnie kellene az ilyeneknek. Ha igazolja magát és együtt működik az égvilágon semmi nem történt volna, az ilyen típusú emberre igenis ráférne a nevelés, csak sajnos itt mindenkinek "jogai" vannak míg a kötelességeket elfelejtik.
-
itouchfan
senior tag
válasz jjeahh #163364 üzenetére
Igen, de nem az a kérdés, hogy mindenkinek látnia kell, az a probléma, hogy elvileg hiába van jól beállítva a Strava, mégsem jelenik meg a csoportban a ride és ez nem csak erre a körre vonatkozó probléma, amit szeretnék megoldani egy Strava guru segítségével.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
nmate91
tag
válasz Maximum1 #163374 üzenetére
Igaz, 1,5 hónapja jöttem le vidékre, de előtte is már volt ilyen bőven. Megelőzöm, de beáll elém a lámpánál, majd baszik időben indulni stb.
Egyébként tegye fel a kezét, aki naponta közlekedik Budapesten, de még egy piroson sem ment át. Nagyváros, van egy ritmusa, ez ilyen. Pl. egy gyalogátkelő lámpánál nem fogok szobrozni 1 percet, amikor nincs gyalogos, ha a következő lámpától indulok, kapkodás nélkül is gyorsabban tudok haladni, mert tovább érek a zöldhullámon (pl Kis körút).
-
Maximum1
őstag
Hoppá!
Még több ilyet, sajnos ezek az újdonsült járvány bringások azt hiszik mindent szabad.
Tekerhetetlen már a belváros és a felkapottabb helyek a sok idióta miatt, nem húzódik jobbra, egymás mellett tekerget a család, leszarják a másikat, látom hogy lát, de nem érdekli, nem egyszer a fűre kell húzódnom az méregdrága gumimmal.
Pénteken a 2 balfasz egymás mellett tekert a Hungárián a 70-es táblánál a 2 ipari hulladékkal, úgy hogy mellettük megy a 4 méter széles járda + bringa út.
Remélem jó témát dobtam fel.[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Poplacsek #163319 üzenetére
Volt egy láncos Alfine 8 -asom, semmi gondom nem volt vele, szerettem, de elkezdtem erdőbe járkálni és váltottam.
Arra készülj hogy van egyfajta ellenállása a tekerésnek, úgy olvastam a szíjasoknak még több.
Cube-nak van a Hyde szériája, aprón is szokott lenni elég sűrűn.
Szerintem ha egy alfine 11-est tudnál venni az mindenre elég.
Ezt kipróbálnám, de ennyiért inkább mást vennék.
Van egy Csoport, itt is tudsz informálódni. -
cdl
senior tag
válasz bringasisti #163365 üzenetére
Hogy mit bír ki, senkit nem érdekel. Gyári előírásról beszélünk.
-
Toobee
veterán
válasz arcitec #163367 üzenetére
Azt meg hagyjuk már mikor ilyen matuzsálemekkel szerzett tapasztalattal térítenek a modern rendszerekkel kapcsolatban. Bezzeg a Ladánál így meg úgy volt, az MTZ is elment sütőolajjal, meg a többi okosság. Nem baj ha valaki igénytelen, csak ne állítsa be úgy, mintha az lenne a normális.
-
arcitec
addikt
válasz Tothgera30 #163341 üzenetére
5 éves autóban szar a fékolaj khümm.. Ott akkor más is szar ... tudom ... Volt egy autóm több mint 15 év után lett cserélve,de addig is tökéletes volt .. És nem én nem akartam cserélni ..
Lehúzások azok vannak, mint a klíma gázzal is, pénzbevétel általa -..[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
bringasisti
őstag
Mikor -20 ban a két márkával elindulsz akkor a kocsi útfekvése 20 kilométer után lazább lesz. Mert az olaj a lengéscsillapító belsejében mivel örvénylik megváltozik a viszkozitása. A fék az más kérdés. Ott nem változik semmi azért mert a fékolaj az nem olaj hanem alkohol származék. Ezért volt régen hogy a levegő pára tartalmát felvette, de a mostani már 6 évet simán kibír.
BENEFON DELTA--------N8
-
itouchfan
senior tag
válasz xy.zsolt #163360 üzenetére
Eddig is arra volt állítva... Talán az lehet, hogy haverral mentem és neki nincs engedélyezve a group activity, és ezért nem nyilvános nekem sem?
A régebbi tekeréseim látszottak vagy látszanak a csoportban, ha esetleg valaki látja? Mert minden engedélyezve van, mégse megy...
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
STC Speed
őstag
válasz bringasisti #163357 üzenetére
De van fékolaj DOT 4 és 2 éves a gyári előírások! Sokan ezért szívják meg, hogy elmennek nyaralni pl Alpokba a 10 éves fékolajjal és jön a meglepi ha nem szakaszosan fékeznek, hanem folyamatosan.
-
cdl
senior tag
válasz bringasisti #163357 üzenetére
Igazad van, fékfolyadékot használnak. A 2 év csak a BMW és a merci előírása ,a többit nem ismerem.
-
xy.zsolt
őstag
válasz itouchfan #163355 üzenetére
Nem látszik! Állítsd a tekerésnél a CERUZA jelnél (edit this activity) a Privacy Controls részen Everyone pozicióba
Jjeahh: Köszi...eddig ezt a csoportot nem dobta a strava nekem....akkor ide csatlakozom a másik helyett
itouchfan a tekerésed ebben a csoportban sem látszik, szóval állítanod kell ahogy írtam az imént[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
STC Speed
őstag
Szerintetek a BP-i decathlon mikor nyitnak?
-
zoli03
őstag
-
barcasattila
csendes tag
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Gyakorlati ember vagy míg a többiek a "nagy könyvben" megírtak szerint csinálják, lehet cserélgetni de minek? Mint a kollégám aki félévente teszi a premium olajat az autóba 3000km után, ezt is lehet de minek?
Senkit sem szeretnék megbántani de itt olvasgatva néhány tanácsot a hajam égnek áll, az azonnal párolgó féktisztítót rongyra fújva használni lánc tisztításra és a wd40 nem ken? inkább nézzenek tudatlannak de úgy használom ahogy a tapasztalat szerint hatékony. -
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #163334 üzenetére
+Jester: nem értem, a láthatóságnál "everyone" van beállítva, a csoportban benn van, végignéztem most a beállításokat, hogy el van-e állítva valami de nem találtam. Valami ötletetek nincs esetleg?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
trialboj
őstag
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Jaj na idegesítsél már, ilyen nincs. Hát akkor te vagy egy vadállat vagy aki sosem fékez, vagy ez a bringa nincs is használva? Milyen gép, monti? hol jársz vele? melyik modell?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #163323 üzenetére
Nézd a jó oldalát, legalább nem télen jártál így . Az durva, hogy neked a 140-150 bpm túlélésnek számít, nekem meg kb. bemelegítésnek, az átlagsebességünkben meg van kb 10km/h különbség .
Teasüti: biztos fékje is válogatja, de nekem a BR-M446 fékemben az olaj másfél év után fekete volt. Nem vagyok biztos abban, hogy a fékpor miatt, az is lehet, hogy az állandó forrósodás miatt elhasználódik, megfő . Anno egyszer az egyik szokásos lejtőcske után megálltam és véletlenül a lábszárammal hozzáértem a tárcsához, kellemetlen egy érzés volt, kb ropogósra sütte a börömet .
Más, ha már mászóka, a múltkor megpróbáltam itt kimászni és egy helyen már nem bírtam tovább hajtani, meg féltem, hogy hanyatt esek, muszáj volt kipróbáljam milyen is az a hírös "pushbike"
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
válasz Tothgera30 #163346 üzenetére
Én nem erre a következtetésre jutottam.
Aszondja a Shimano kézikönyv, h "It is recommended to replace the oil inside the reservoir tank if it becomes severely discolored."
Hát ez még barátok közt is nagyon távol áll az elszineződéstől, ha a rózsaszín az eredeti színe. Amit a képen látsz az nem a tartály aljának a színe, hanem ott mélyebb a tartály és jobban kijön a folyadék saját színe. A munkahenger és a furat elég közel van a felszínhez így vízszintesben, azért tűnik ott közel színtelennek az olaj.
Amúgy Maguráéknál meg úgy gondolják, hogy cserélni sem kell egyáltalán, csak ha vmi nem oké. Nem gondolom, hogy itt bárki jobban tudná e két gyártónál a karbantartás módját, én meg megkockáztatom és elhiszem amit leírnak a kézikönyveikben.
Megfőzve se volt soha az én használatomban. Nedvességet nem veszi fel. És a fékhatás is teljesen rendben van. Ez, mint hidraulika olaj szerintem teljesen korrekten látja el jelenleg is a feladatát. Szennyeződés nincs, legalábbis szabad szemmel látható az nincs. Elfosni se fosta még el magát 8+ év alatt, szóval a tömítések, szimmeringek és karmantyúk is rendben vannak.
Change my mind. -
Tothgera30
Ármester
válasz Teasüti #163345 üzenetére
Valószínűleg arra hogy eddigi trehányság vagy hozzá nem értés miatt elmaradt olajcseréket érdemes minél hamarabb megejteni. A képen a tartály alján elszineződés látható, egy teljes fékolajleengedés, tartály takarítás és feltöltés biztosan nem árt a rendszernek. Másrészt ezt a nyolc éves olajcsere periódust érdemes sűrűbben, évente cserélni. Ahogy írtad is, nem nagy összeg, és lényegesen jobb lesz a használhatósága.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Teasüti
nagyúr
válasz Teasüti #163344 üzenetére
Visszavonom, nincs szükségem olajcserére.
8 éve van nálam a bringa. Soha nem volt cserélve ezidő alatt és használtan vettem ismeretlen előélettel.
A Shimano kézikönyv azt írja akkor kell cserélni, ha belekukkantva a tartályba komoly elszíneződést látok. Nos, ez teljesen víztiszta és megközelítőleg rózsaszín, mint a gyári.
Mire enged ez következtetni?
-
Teasüti
nagyúr
Azt tudja vki mennyi olaj kell egy szett fékbe kb? 50 ml flaska elég? Vagy 100 ml?
Shimano is nevetséges áron adja az olajat. Ez még a Fox-ra is rálicitál. Már majdnem tintapatron árban van. -
Szabi®
addikt
Üdv srácok lenne egy kis problémám,van egy Cruiser California biciklim,shimano nexus 3 sebességes agyváltóval.
Második harmadik fokozatban ciripelő hangot ad ki.Első fokozatban meg nem.
Van egy jelölés az agyváltónál, ott jól áll sárga jelölés a két csík közt második fokozatban.
Tudok vele valamit kezdeni ? Vagy van valami tippetek mi lehet a gond[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz Tothgera30 #163341 üzenetére
Nem tudom én mit csinálok rosszul, de nekem a 95 kilómhoz menetfelszerelésben az m820 se képes azonnal satuzni 200/200 tárcsával, még a hátsó kereket sem, amint elér egy bizonyos hőfokot már igen. A Hope fékem meg aztán téynleg reménytelen, az csak akkor képes satuzni ha már szinte supermani erővel tépem a kart.
A valaha volt egyetlen egy fékem ami képes volt igaz satura, az egy totál lelakott Elixir CR volt valami no name betéttel.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Tothgera30
Ármester
válasz jjeahh #163293 üzenetére
Köszönöm az elismerő szavakat. Pont olyan lett, amilyet építeni szerettem volna. Nem is szívesen cserélném le. Ez még ugyan az a Barzo szett. Volt rajta másik is, teszt jelleggel, de nem láttam értlemét váltani. Viszont a bicaj nagyon keveset van használva, de legalább az időszakos szervizeket megkapja. Ha majd valamikor eladom, valaki jól fog vele járni.
#163303 Stauffenberg: Öreg hiba hogy csak Bp-re szűkíted, másrészt jófogás apró ilyenkor eléggé pörög. Ha ilyen felhasználásra magamnak keresnék, biztosan egy használt, (Nexus) agyáltós trekking kerékpárt keresnék, alu vázzal. Ezek minimális szervízigényű darabok, mondhatjuk hogy örök élet és egy nap. Muteromnak pont ilyen távolság napi megtételére kerestünk, és ő teljesen elégedett vele.
#163319 Poplacsek: Egy barátom egy acél vázra épített Alfine agyváltós szíjhajtásos géppel futárkodik. Már valami 15 ezer km körül jár vele, és lényegi kopás nem látszik, ha sáros csak bő vízzel lemossa, és az eső vagy víz nem árt neki. Szerintem az egyik legjobb döntés.
#163325 Teasüti: Azt hiszem autóknál is 2-4 év az előírt csereperiódus. Mi az épp 5 éves autónkban cseréltünk, mert nem tudni előtte mikor volt. Az már csak hab a tortánt hogy a fékolajba került szennyeződések az ABS jeladótömböt hamar kinyírják. Illetve épp pár hete a robogóban is, és lényegesen jobb lett a fékhatás, pedig még betétet sem cseréltem. A Shimano tárcsafékek nagy része, középkategóriától egy újjal használható. Nem is nagyon nézek más márkájú fékeket, ezek beváltak, minden van hozzá, és az ásványi olaj is egy hűlyebiztos cucc. Bár még az acél SS-emen is M6000, a karbonyon meg M8000 van, de ezek mint a horgony, és 160-as tárcsától nem kell nagyobb a 75kg-omhoz.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #163308 üzenetére
Az olyan zasszonyos 13-14 órás,hajnalban indulós,büfében,cukiban evős,egyszer fürdős,sötétedésre hazaérős kör ahol a bruttó átlag lesz vagy 13km/h,nettó meg 18-20.
(#163339) Teasüti...ez érdekes mert én a BR-M 615 -tel egy ujjal leszakítom a hátsó gumit,vagy fejre állok,amit éppen szeretnék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163338 üzenetére
Lehet az újak ezerszer jobbak, nekem csak az öreg BR-M765-ös fékekkel van tapasztalatom. Egy ujjal is lehet vele biztonságosan lejtőzni, de satuzni csak két ujjal tudok.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163335 üzenetére
de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz.
Komolyan? Pedig komolyan elgondolkoztam, hogy egy ujjas fékre váltok a Shimano-ról. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163325 üzenetére
A dugattyú bedolgozza a fékport, nem véletlenül lesz akár pár hónap alatt fekete a rózsaszínű olaj. Nem mennék most bele egy tudományos adok-kapok beszélgetésbe, de azért az autó és motor fékrendszereket ne hasonlítsuk a kerékpárhoz, előbbi brutál módon túl van biztosítva, méretezve, ott ezek a problémák kevésbé jönnek elő, egy kerékpár fékrendszer sokkal érzékenyebb. Amúgy meg autós és motoros körökben is szokás fékolajat cserélni, maximum Te nem szoktál. A Gilera robogómban is iszonyat változást hoz egy fékolajcsere. Ahol elhanyagolják annak a fékrendszere egy fos lesz. Ezt pedig tapasztalatból mondom, mivel elég sokat foglalkoztam robogókkal is. Felőlem mindenki azt használ amit szeretne, de tapasztalatból mondom, hogy a DOT olajos kerékpár fékrendszerek mind szarok! Nem tudom ezt neked tudományos képletekkel, meg számításokkal alátámasztani, ez igaz , de azt tudom, hogy a szervizben ha meglátok egy Sram/Avid vagy egyéb DOT olajos féket, kiver a víz. Sokkal több a baj ezekkel.
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zsohi #163330 üzenetére
Az más tészta. A motorosok eleve hisztisebbek a gépeikre. Annak patentnak kell lennie egész évben.
Hordják is szerelőhöz, mint a katonatiszt.Pályázni amúgy extrém igénybevétel, ott nem elfogadható a lecsökkent forráspont. Érthető, ha cserélik folyamatosan. Gondolom nekik ez olyan dolog, mint a hegymászóknak a karabíner. Nem tudni sikerült-e felforralni vagy jó-e még.
Autóban engem sosem fenyegetett a veszély, h felforr a fék A-ból B-be. Fék nélkül is tudok közlekedni, ha nagyon papásra veszem a figurát. Ha hegyen laknék, akkor elgondolkoznék a cserén.
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz zoli03 #163327 üzenetére
A Shimano 12 sebességes lánca más és egyenlőre senki más nem készít kompatibilis láncot.
(#163325) Teasüti: Pályanapokra alkalmanként is szokták cserélni a DOT folyadékot, én min évente lecserélem az autóban és az csak közutakat lát.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
A DOT amúgy nem igazán kezdi ki a fékrendszert, ez vmi tévhit. Nem eszi meg a gumit vagy ilyesmi. Lehet a lakk megfakul tőle, arra külön felhívják a figyelmet, hogy ha fényezésre kerül akkor azonnal le kell törölni. De nem azért kell lecserélni 1-2 évente, mert megeszi a tömítéseket. Elvégre akkor is csak olajat cserélsz benne, nem felújító készletet veszel hozzá.
Azért kell lecserélni, mert a DOT folyadék felveszi a nedvességet és így lecsökken a forráspontja egy idő után, majd elmegy a fékhatás ha helyzet van.
De érdekes amúgy ez a csereperiódus is, mert autós környezetben nem egy bevett gyakorlat fékolajat cserélni. Évekig járnak a DOT fékfolyadékkal is és csak akkor cserélik, ha nem fasza vmi.
Az ásványi olaj nem veszi fel a nedvességet, egyes vélemények szerint 6-8 évig is használható gond nélkül. Magura kézikönyvében pl. az van, hogy nincs is szükség olajcserére, mert nem öregszik az ásványi olajuk. Akkor indokolt csak, ha vmi nem szupi vagy megbontod a rendszert. -
itouchfan
senior tag
válasz ggeleven #163294 üzenetére
Jelen, ma mentem egyet! Fel is vagyok háborodva, elmegy az ember bringázni és 110 új hsz...
Szerintem a fárasztó benne a szar út, kanyarok, vasúti átkelők miatti rengeteg megállás majd gyorsítás utazó sebességre, kerülgetes-fekezes, ismét gyorsítás.. 8 óra lett ma, de ez abszolút kényelmes tempóban volt, nem rohantunk, nem is körbe menni terveztünk csak elindultunk aztán miért ne... De jó kihívás, jó ötlet, én ajánlom.
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
6030D
őstag
válasz jjeahh #163313 üzenetére
Már így is minden bajom volt, erre jött ez..- áhhh, endurózni akarok. Amúgy van abban még potenciál, mert egyrészt az egész menet alatt a túlélésre mentünk (meg hogy jó legyen a watt), másrészt azt sem tudtam, hol van szegmens. Röhögtünk ma is, hogy ha ezt valaki nézi Straván, akkor nem olyan vészes, csak nem mindegy, hogy kemény földút van, vagy 15 cm homok. Volt olyan, hogy a felni nem látszott ki a homokból, és nem_bírtam_te_ker...ni. Megállt a bringa. Nem csak nekem, a másik srácnak is volt ilyen. Olyan jó volt, holnap nem is megyek. (kerék lapos, délelőtt eső, délután program)
ggeleven: kétféle módon érdemes dönteni az irányról, szerintem. Az egyik, hogy az északi parttal kezdesz, mert abban van szint, az a fárasztóbb. A másik, hogy megnézed reggel a szélirányt, és szembe szélben indulsz. Mondjuk nekünk az út 80 %-ban szemből fújt, de ez már csak ilyen.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ggeleven
őstag
válasz rétisün #163296 üzenetére
Oh, köszi a blogposztot, jó volt olvasni! Gratula így 9 év távlatából.
Én sem a partról indulnék amúgy. Szüleim Marcaliban laknak, ami kb 15 km a parttól. Másik kérdés az irány. Ahogy nézem nincs különösebben nehéz része, de lehet hogy jobb lenne az elején letudni a unalmas déli részt? (Mivel a környéken nőttem fel, ezért nekem a sok emlék miatt nem is lesz annyira unalmas ). Mondjuk ha a délin indulok és valami gond lenne és Tihanyból visszajönnék komppal akkor meg kétszer lenne meg a déli part. Ebből kiindulva lehet, hogy Keszthely-Tihany-Siófok irány lenne a jobb. Na ezt még átgondolom.(#163299) arcitec
Nem az élvezet miatt mennék, mert láttam már rengetegszer a Balaton ezer arcát (józanul, részegen, kirándulva, éltem egy évet Zamárdiban is, stb), hanem abszolút a kihívás miatt. Soha semmilyen sportkihívást nem teljesítettem még, amit fiatalabb koromban elképzeltem (kétszer bokaszalag szakádás, szarakodó térdek, lustaság), de úgy gondolom, hogy ez most teljesíthető lenne. Csak azért mennék, hogy bizonyítsam magamnak, hogy igen, meg tudtam csinálni.(#163300) Hasaggymeg
Növesztek rá körmöt, meg viszek kis sikosítót, hogy jobban csússzon...(#163309) ivana
Mostanában Kispest-Gyál-Ócsa-Üllő-Vecsés-Kispest távon megyek, ami szintén nem mondható izgalmasnak, szóval az unalommal nem lesz baj. Meg mint fentebb említettem régi balatoni gyerekként nekem kicsit más lesz (remélem).(#163311) inifini
6 óra?! Na az nem az én világom. Örülök, ha körbeérek. Se technikám, se erőm nincs hasonlót sem menni. Augusztusban vettem a bicót tunyulás ellen (meg mostanra jöttem rá, hogy nem is gáz BP-en bicózni) és eleinte a céghez bemenős 8 km is lefárasztott rendesen. Szeptember-októberre viszont már nem okozott a 60-80 km.Más. Szerelős szakik!
Streamable
Mi a tököm lehet ez a hang? A héten külsőt cseréltem, ülést állítottam, illetve valami vízszerű trutyin át kellett mennem út közben és a tárcsafék kicsit piszkolódhatott. Középről, előröl jön a hang. A videó felénél nem hajtottam és akkor felgyorsult a nyöszögés. Megálltam többször meghúzni az ülés rögzítését, kivettem az első kereket és megigazítva visszatettem, letöröltem a féktárcsát és mégis lehetett hallani utána is, de már nem ennyire hangosan. Van valami ötlet? Vagy a hajtásban nyiszoghat valami? Nem voltam részeg, csak lefelé nézegettem és emiatt mentem részeg kacsa módjára.20%-os kedvezmény az éves AlzaPlus+ előfizetésre! Keress privátban!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
Fékpor? Hogy kerül fékpor egy zárt rendszerbe?
-
Poplacsek
senior tag
Sziasztok!
Valami minőségibb trekking bringát szeretnék venni és egyre jobban érdekel a szíjhajtás. Akinek van tudna tapasztalatot osztani a Nexus - Alfine - Rochloff agyváltókról és úgy általában a szíjas megoldásról a láncossal szemben?
pl.: KTM Life 8 Belt '20 vs. KTM Life 1964 '20
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Hínár929
tag
válasz Azteeek #163316 üzenetére
Szia,
Itt egy összefoglaló, hátha segít. -
Somatom
veterán
-
MODERÁTOR
Köszönöm mindenkinek a választ öntapadós foltozószett témában!
-
-
bardi
senior tag
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
A tömítésnek nem kéne semmit éreznie, mert más anyaga van a két különböző rendszerbe valónak. Legalábbis autóknál így van, de feltételezem bringáknál se fognak ugyan olyat rakni mindenbe, már csak azért se, mert pl a DOT-hoz való tömítések ásványi olajjal találkozva megdagadnak.
'92 Honda VFR 750
-
ivana
Ármester
válasz jjeahh #163297 üzenetére
Ott a sheldon brown féle módszer, 1x rendszerrel még nem próbáltam, de ott is működnie kell csak a ráhagyást kell módosítani.
Rárakod hátul és elöl is a legnagyobbra és ráhagysz még 2-4 láncszemet, 3x-en inkább többet, rövid kanalas outin akár nullát. Szerintem 1x esetén 4 szem ráhagyás lesz szükséges, mert leginkább kanálhossz függő.
(#163298) Azteeek Nem hiszem, ez túl párnázottnak tűnik.
(#163294) ggeleven Egy nap alatt sose mentem körbe, de szerintem egy dögunalom lenne. Nem látom túl sok értelmét. A déli part borzalmas bringával, az északin viszont érdemes menni a hegyekbe is.
(#163308) 6030D +1 a déli part bringával még sörrel is unalmas. Főleg 40 fokban.
(#163303) Stauffenberg Inkább decathlon, bár sajnos ennyiért ott is elég alja lesz.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #163300 üzenetére
Sétálós 20 km/h az milyen?
Én is voltam, még 2015-ben kölcsön bringával. Azóta terveztem, hogy kellene még egyszer, valahogy gyorsan, de ha a déli parton elmegyek 1-2 órát tekerni, akkor elmegy a kedvem. Azt tényleg csak sörözve lehet bírni. Talán egyszer a TdPelso-n, ha lesz hozzá bringa.
Amúgy egy terepes körön már gondolkodtunk, csak az hosszabb, jóval.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
arcitec
addikt
válasz Stauffenberg #163303 üzenetére
Itt tudsz találni ,Ausztriából hozza a használtakat minőségi német bringák ... : [link]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
-
vallas
őstag
válasz Hasaggymeg #163286 üzenetére
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok,
tudom a járvány óta mindenki ugyanazt a lehetetlent keresi, de családon belül megnőttek az igények kerékpárra. Én becsülettel átnéztem a Bikemag és Testbike használt kínálatát (legalábbis ide Budapestre rászűkítve a keresést), de nem volt egy hű de nagy választék, sajnos. Pedig vettem már így használt bringát.
Amúgy kb erre kéne:
- Dunához, haverhoz, rokonhoz elgurulós bringa kell (nem szállunk tömegközlekedésre jeligével)
- Utanként 5-10 kilométer, nem sporteszköz kell
- Városi használat, alkalmanként döngölt földút
- Mellőznénk a semmire nem jó, de cserébe tolvajcsábító alkatrészeket (teleszkóp, tárcsafék)
- Kb 70-80 ezer forintos keret (bringánként, több is kéne)
- Nem baj ha a kopó alkatrészeket idővel valami minőségibbre le lehet majd cserélni
- Az sem baj, ha nem dögnehézNa most ezzel kb szinte a Decathlon meg Hervis belépő trekking meg MTB bringáira szűkül a keresés. De ha tudtok valami bringaboltot, aminek a kínálatára még érdemes ránézni, annak örülök (ha vannak felújított használt bringáik, még jobban).
Köszi!
-
arcitec
addikt
válasz Runner_fxr #163301 üzenetére
Erre lennél kedves véleményt mondani?
A hátsó váltón van egy gumi,illetve volt, mert elszakadt a kapocs(ragasztás alatt) ennek mi a célja? : [kép] kb itt volt : [kép]Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #163195 üzenetére
Egy fékporos olaj ugyan hogy tudná ugyan úgy ellátni a feladatát mint a tiszta? Megváltozott az összetétele, dugulást okozhat, dugattyú szorulást stb. Minek ezt megvárni? Nem egy akkora tétel.
A motorolaj is addig jó amíg viszonylag tiszta. Tudom, hogy itt is megoszlanak a vélemények, meg a gyári ajánlások is eléggé érdekesek, de azért 10 ezer km után érdemes lecserélni egy motorolajat is.
Somatom: Igen tisztában vagyok vele, hogy a DOT 5 az más és nem keverhető, de amúgy a kerékpárok fékein szerepel is az, hogy milyen DOT olajat használhatsz hozzá, általában 4 vagy 5.1, de a 4 is teljesen jó.
Nem vagyok vegyész, de tudtommal a DOT egy szintetikus olaj az ásványi meg természetes. Én a gyakorlatban annyit érzek ebből, hogy az ásványi olaj nem különösebben irritatív, míg a DOT maró hatású és a fényezésnek sem tesz jót. Ebből kiindulva nyilván a tömítések is megérzik a különbséget. Arról nem is beszélve, hogy a DOT olajos fékek sokkal macerásabbak, sokkal több a meghibásodás és a légtelenítésük is nehezebb.trialboj: Valószínűleg azért állok másképp hozzá mint Teasüti, mert míg Ő csak a saját kerékpárját szereli, én naponta 10-et. Nincs idő minden egyes kerékpárral egész nap tökölni, hogy hátha jó lesz. Más az amikor a sajátodról van szó, elmegy az ember a végletekig, hogy megússza alkatrész csere nélkül. Ez egy szervizben nem működik, itt gyorsan, jól és tartósan kell megoldani egy problémát! Shimano fék esetében ha nem lehet sima légtelenítéssel megoldani, akkor fékkar, féknyereg, vagy komplett fék csere lesz a megoldás. A tapasztalat azt mutatja, hogy ha egy fék ereszt, akkor annak a napjai meg vannak számlálva, rendesen megcsinálni aligha lehet. Az ügyfél meg nem fél megoldást akar sok pénzért, hanem rendes megoldást. A Shimano alapvetően megbízható fékeket gyárt, ezt most is így gondolom, de persze minden meghibásodhat. Az biztos, hogy 10-szer több fékproblémával találkozom nem Shimano termékek esetén.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Lexus, Toyota topik
- Politika
- Milyen autót vegyek?
- Az Intel felvázolta mi kell az Arrow Lake-S optimális működéséhez
- Formula-1
- Gran Turismo
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- További aktív témák...
- Philips Lumea Advanced SC1997/00 villanófényes IPL szőrtelenítő
- Tymo Ring kerámia hajsimító fésű új 6hó jótállás!
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, Care Refresh, FPV Controller, ND Filter szett
- Xiaomi Mi hajszárító új 6hó jótállással!
- DJI Air 2s FMC (Fly More Combo) drón - 5 akkumulátor, koffer
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest