- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- V.Milán: 04.15. Ki mit csinál ma?
- hcl: Xiaomi pumpa pumpálás
- Gurulunk, WAZE?!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
-
LOGOUT
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Kempetlen #167603 üzenetére
Az outi és a monti vonal nem kompatibilis! Outi esetén 68mm-es a csapágyház és nincs hézagoló, monti esetén ide 3 hézagoló is kéne. Az outis csapágy maga ráadásul 1mm-el szélesebb mindkét oldalon, mivel van olasz menetes középrész is hozzá, ott meg a csapágyház 70mm.
(#167606) bardi Aztán csodálkozol, ha elhagyod a balos hajtókart...
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Kempetlen #167496 üzenetére
igen, elkezdtem utánajárni ami egyelőre kimerült abban hogy feltúrom a netet, lévén hogy a környékbeli kerékpárüzletek 10-11-14 órakor hajlandóak kinyitni, addig volt időm
a keresés közben pedig azt láttam, hogy ahol volt webshop, ott nem árultak ilyen terméket, vagy ha igen, akkor az hajtókar-specifikus volt a geometria minden formájával.
google képkeresés adott egy találatot azt is vidéken.
éppen ezért gondoltam arra, hogy (miután a házi feladatot elvégeztem) megkérdezem az itteni közösséget, van-e értelme egyáltalán feszülni erre, vagy ez nem kurrens alkatrész ne is keressem mert nem tartanak, mert akkor nem strapálom magam.
reszerk: bocs hogy nem 26-os fixin tanítom a gyerekemet biciklizni. becsuktam magam mögött az ajtót, rossz helyen járok, elnézést.
-
Kempetlen
tag
válasz
Kempetlen #167339 üzenetére
Shimano SM-BB92?
Vagy van valami olcsóbb, kompatibilis változat? -
6030D
őstag
válasz
Kempetlen #166953 üzenetére
Elkezdtem írni, de abbahagytam, mert nem igazán az, amit szeretnél.
Szóval Straván láttam már olyat, hogy valakinek 180 órát logolt, gondolom futott a háttérben mobilon és nem állította meg. Tehát ez jó lehet neked is, widgetként kirakod, amikor mész akkor elindítod, ha nem, akkor megállítod. Bár a kettő között lehet, hogy egyenest húz be. A másik, hogy bármivel rögzíted, és vannak ilyen fit fájl összefűző, vagdosó alkalmazások, oldalak, és ott az egyes etapjaidat összerakod, mindig bővítve az aznapival. Ezen kívül jobb ötletem nincs.
-
Sleek
senior tag
válasz
Kempetlen #166670 üzenetére
Én is belefutottam a ramaty Conti belsőbe.. Mindegyik a szelep mellett az összeillesztésnél adta meg magát. Az a vicc ,hogy a decathlonos noname 700ft s belső meg röhögve bírja..
A tavalyi conti belsőkből volt ami 150km után megadta magát . De nem szúrásos defekt hanem egyszerűen szétment a gumi. -
zsocy
őstag
válasz
Kempetlen #166666 üzenetére
A belső Conti, a külső és a szalag Schwalbe. Belsőt is Scwalbet akartam, de hirtelen kellett és csak Conti volt a boltban. Mondjuk nekem belefér, a rituálé része hogy indulás előtt ránézek és fújom.
Egyébként amilyen idő mostanában van, lehet 30 fokos levegőn felfújod, jön egy eső és már csak 20 fok van, kisüt a nap és újra 30 csak 90% páratartalommal... Belső legyen a talpán aki ezt leköveti nyomásban
Amúgy a következő nekem is Scwalbe lesz, ez nem is kérdés, de most már elhasználom ami van. -
bundli
tag
-
manager2220
tag
válasz
Kempetlen #166596 üzenetére
Kösznönöm! Neked is itouchfan!
-
Chiftain
aktív tag
válasz
Kempetlen #166505 üzenetére
Első alkalommal biztos furcsa lesz, de azért ha használja az embert, hozzá szokik és menni fog azzal is az irányítás. Aztán egy idő után mindegy lesz, kos kormánnyal is meglesz a totális irányítás érzése. Városban biztos nem használnék széles kormányt, sokkal több hátránnyal jár szerintem mint a szélesebb (és emiatt irányíthatóbb) kormány.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
Kempetlen #166469 üzenetére
nyilván jobb az fvk, de itt most a flat kormányra szerelt szarvval érvelt....hogy kb ugyanaz a story....pedig nem. Én azoknak javaslom a flat kormányt akik amúgy sem használják ki a koskormány előnyeit.....mert akkor tényleg alternatívát jelent a flat kormányon a szarv.....jóval olcsóbb megoldás
-
Kempetlen
tag
válasz
Kempetlen #165537 üzenetére
Amúgy ajánlom nagyon ezt a metál szinter + színezett lakk módszert nagyon annak, aki festetné a bicóját. Ezzel lehet elérni ezt a szép hatást, ahogy különböző szögekben más színnel ragyog a váz, nem kell hozzá speckóbb festés. Megfelelő képet nem tudok sajnos mellékelni, ezek élőben királyak.
-
sbi85g
csendes tag
válasz
Kempetlen #164478 üzenetére
Ahogy irtam, nem zarkozom el a hasznaltaktol. Az a ketto amit belinkeltem nekem elsore szimpatikusnak tunik.
Egyebkent jokat hallottam a Riverside 500rol is ha mar megemlited a Decathlont. Carrera Crossfire 1-em volt korabban es talan az is valami hasonlo kategoria lehet.
-
zsocy
őstag
válasz
Kempetlen #164460 üzenetére
Én is ilyen Dedát használok, öntapadós és vastag, de vagy én raktam fel bénán (benne van a pakliban) vagy más a baj, de fél év után elkezdett lecsavarodni, elmozogni picit. Nem szakad, csak mintha jönne szét a tekerés, van ahol már kilátszik a kormány.
Plusz ez nem tapadós anyag, inkább picit csúszós bőrszerű, sima felület. Én most inkább valami tapadósabb, hasított bőrszerűbb anyagút raknék fel magamnak.ZolkoW, ez volna a drágább Decás tapadós szalag?
-
ZolkoW
őstag
-
válasz
Kempetlen #163922 üzenetére
A shimano fékváltókkal leginkább az a baj, hogy baromi bonyolultak belül, nehéz javítani. Vagy újat vennék vagy használtan szettet. Egy darab használtan eleve gyanús, azt mindenképpen jól nézd át.
A campa és az SRAM jóval egyszerűbb belül, sőt igazából majdnem ugyan az a kettő, csak a campánál külön kioldó kar van, a sram pedig egy karral oldotta meg. Eredetileg a campa fékváltók sachs campa közös fejlesztés volt. A SRAM váltó gyártása pedig konkrétan a sachs öröksége.
-
zsocy
őstag
válasz
Kempetlen #163926 üzenetére
2. Fékváltókart szabad használtan? 105 vagy Ultegra lenne a szint.
mindent szabad használtan, csak állapot kérdése a dologFékváltókarnál talán annyi a nehezítés hogy sok alkatrész rejtve van, nem látod milyen az állapota és beépítés előtt ki sem tudod próbálni igazán.
3. Egyszerű, fekete bandázsból mit javasolnátok?
Nekem Deda Mistral lyukacsos fekete van fent, de nem vagyok tőle elájulva, lehet ma már Lizardskin DSP 2.5-öt vennék. Én jobban szeretem ha tapadósabb az anyag, ez meg nem az. Viszont puha.
4. És kormányból? 44-46 centis, oversized kéne.
Szintén Deda, Zero1 46 centis van fent, az oversized testemhez kell most ekkora. Ezzel nincs is gondom, jó kormány, a gramm minuszok meg nem igazán érdekelnek amíg a testemnél kiló plusszok vannakA kormányt és a szalagot is hazai webshopból rendeltem, semmi gond nem volt, sőt szóltak hogy a mellé rendelt stucni (az is Deda) nem jó méret a kormányhoz, direkt kértem-e ilyet? Amikor tisztáztuk átírták, és már jót küldtek. Lehet külföldről olcsóbb lett volna, de nekem inkább akkor gyorsan kellett, nem bántam meg hogy tőlük jött.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kempetlen #163922 üzenetére
alap bandázs: Deca, azt hiszem, 2500-ért van.
menő bandázs: Deca, 5e körül, pikkelyszerű apró mintával, kívül gumis. az marhajól tapad, és elég vastag a szivacsrétege is.
Nekem egy ilyen (igaz, ezúttal BBB felirattal) várja, hogy véglegesnek mondjam ki a fékváltókarok helyzetét, és akkor következőre ezt kapja. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Kempetlen #163922 üzenetére
Ha német, akkor ezekkel is elégedett vagyok:
Bike24 - 3 nagyobb értékű rendelésem van innen
bike-components - innen 2
Hibike - 2 nagyobb értékű
Bike-discount is jó és Rose a kedvencem, bár utóbbinál már nincs 10 eur kupon, csak 2,95 eur és szűkebb a kínálat, mint bike24-en. Ha UK is jó, chainreaction is elmegy, evans is okés, a wiggle viszont részemről abszolút nem ajánlott, szinte mindíg szívtam velük és ha gond van nem hajlandóak válaszolni. -
barcasattila
csendes tag
válasz
Kempetlen #163390 üzenetére
Értem amit mondasz, nem egy kategóriában utazunk, az én igényeimnek ez teljesen megfelel: https://wd40.hu/specialist-motorbike/lanckeno-spray/
@Mezga Aladár
Ha nekem ettől tönkremegy bármi is azt kicserélem magamnak, egy lánccseréért nem fogok fizetni senkinek, bár lehet ez az én falusi hozzá nem értésem. -
barcasattila
csendes tag
válasz
Kempetlen #163382 üzenetére
A féktisztítónak éppen az a lényege, hogy elpárolog ezért féktisztító, valaki írta, hogy rongyra fújva használja, pedig közvetlen a láncra fújva tisztít igazán, nem véletlen jön nagy nyomással a palackból. wd40 helyett pedig azt használsz amit akarsz, az átlagnak teljesen jó.
-
válasz
Kempetlen #162998 üzenetére
Szerintem borzasztó a 26-os kínálat jelenleg, egy éve 100-120 környékén értelmes 26-os hidrós tárcsa + XT monti volt. Az ilyenek felmentek mostanság ilyen 200-ra, annyiért meg egy vicc, akkor már inkább az XC 50. Az legalább tubeless ready és 29-er, plusz meglepően könnyű bringa és 1x szett van rajta.
(#163000) Hasaggymeg Az utóbbi pár évben lett az acera, meg alivio jobb, de még mindig nem érik el szerintem egy sora színvonalát. A pár évvel ezelőtti szemét az meg kb. használhatatlan, annál a 90-es évekbeli acera, alivio is jobb. A shimanonak volt egy rossz korszaka, amiből akkor lábaltak ki amikor elkezdték száműzni teljesen a négyszöget. Mióta nincs négyszöges hajtásuk sokkal jobb a színvonal. (A tourney-t hagyjuk, az ázsiába tervezett ipari hulladék.).
-
Zsohi
őstag
válasz
Kempetlen #162828 üzenetére
Nekem van egy outi és most jött egy carbon monti, de én nem igazán érzem azt a hatalmas különbséget. A szar út az ugyan úgy szar is marad, a veséd is kiszakad ha kráterbe hajtasz, csak nem annyira és a csuklód is törik, csak nem szilánkossá.
Ironikus módon a legnagyobb különbséget outin érzem hibátlan aszfalton, aluval 10 bar nyomáson olyan mintha egy vibrátort kötnének a vázra, míg a carbonnal olyan mintha egy tükör felületén hajtanák végig. A merevség tekintetében viszont tényleg igazad van, égés és föld a különbség, az első pedálfordulatnál már érezni a különbséget és jobban is tartja a nyomvonalat.
(#162837) Because: Na én ezért használok olyan térvédőt ami közel a bokámig leér, ha a lábszáram beszélni tudna nem bírna hálálkodni.
-
xy.zsolt
őstag
válasz
Kempetlen #162828 üzenetére
én 3 éve alu vázzal + villával és 10 bárra fújt 23as gumikkal kezdtem az outis pályafutásom .... jött is a könyökfájdalom, viszont vesekövem nem lett
Most a karbon váz, karbon nyeregcső kombó 25ös 7barra fujt gumikkal ahhoz képest olyan mintha trabantból egy bentley-be ülnél
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Kempetlen #162803 üzenetére
& nmate91: Nem tom, én eddig úgy éreztem, hogy más érzés az enyémen gurulni, mintha picivel jobban csillapít, cserébe hajlamos berezonálni. Ugyanakkor ha pl. leszállva az egyik pedált próbálom oldalirányban izomból taposni, nem hajlik annyira a váz, mint a haveroké. De persze simán lehet, hogy az egész placebo
. Acélt is teljesen másnak érzem amúgy és kíváncsi lennék a karbonra is, hogy milyen, azt sosem próbáltam.
-
ZolkoW
őstag
-
parandroid
félisten
válasz
Kempetlen #162736 üzenetére
Durmi_88: Semmiképpen ne add fel a bringázást, de kommersz új bringát ne vegyél. Ilyen terhelés alatt sajnos minden fokozottan fog elhasználódni rajta. Én is inkább egy használt, masszívabb, acélvázas, merevvillás példányt keresnék, aztán ahogy fejlődsz, nem fogod majd sajnálni, amikor váltani tudsz egy jobbra.
p
-
parandroid
félisten
válasz
Kempetlen #162536 üzenetére
Tudom, próbáltam, de ios-en nem buli. Mindegyiknek van valami háklija, ami miatt nem szeretem. Asztali gépen, laptopon operát használok, de az utóbbi hónapokban hetente ha egyszer bekapcsolom őket...
Amúgy az az érzésem, hogy a linkelt blogon fix méretű a szövegdoboz, szóval azt a szöveget semmilyen böngésző nem tördelné újra kicsinyítéskor.p
-
válasz
Kempetlen #161978 üzenetére
Talán a Mondraker lehetett? Ők gyártanak hosszabb vázakat az átlagnál, bár azóta sok víz lefolyt a Dunán és szépen átvették a többiek is ezt a hosszabb, laposabb geot. 2+ m magassággal valóban nem könnyű a választás, mert egy XL is lehet kicsit egy ilyen magas embernek.
[link] XL méretben 515-ös Reach, talán elég lenne neked, ez a gép bírja is a zúzást.Teasüti: Van aki a 150mm-t is Trail-nek hívja, ez gyártónként eltérhet. Nyilván kinek mi, nekem is kevés a 120, de a nagy átlagnak biztos, hogy elég.
-
barcasattila
csendes tag
válasz
Kempetlen #161670 üzenetére
A lehetőségeim erre a boltra korlátozottak mivel szép kártya szállás zsebbel tudok fizetni. innen kellene a legjobb/ legkevésbé gyenge megoldást választani, 29er mtb-t szeretnék vagy esetleg ha nincs akkor 27.5. inkább várjak erre: [capriolo level 9.4] vagy itt minden darab "kuka" és válasszak külső szerint? talán 27.5-ből [dema pegas 5.0] , full alap felhasználásra.
-
-
peugeotmate
őstag
válasz
Kempetlen #160187 üzenetére
Köszi a választ!
A csiszolópapírt a nyeregcsőre érted? Tuti lejöjjön róla minden? Az új nyeregcsőnél akkor szerinted reális, hogy pl a szórt felülete segíthet megtapadni a felületen?
Amúgy ma voltam egy bringaszervizben (villogót muszáj volt vennem), ott a szervizes azt mondta hogy a Cube bringák alu váza nem túl minőségi (és akkor most finoman fejeztem ki magam), ezért gyorsan kikopnak belül, kifényesednek. Ezért is csúszkálhat a nyereg szerinte. Több ilyen Cube-bal is találkozott, amelyik csúszkált. Szerintem azért nem rossz a Cube váza, úgyhogy majd miután kicsit kezdte a fikázást kicsit túltolni, megállítottam.
Ezt a karbonzsírt már hallottam én is egy barátomtól meg most Tőled. Illetve a szervizes srác is bedobta, hogy kenhet egyet a nyeregcsövemre, hátha segít. Szerintem teszek egy próbát vele!Köszi!
Hasaggymeg
Köszönöm Neked is!Gondolom a teflonos olaj a karbonzsírral lehet már sok lenne viszont.
xy.zsolt
Tőlem úgy nyerték el 2 napja az egiyket, hogy nem is tudtam hogy az enyém.Valami 5 éve húztam be az Info Parknál a Duna-partot. És úgy tűnik kijelöltek egy szegmenst később pont oda.
-
Kempetlen
tag
válasz
Kempetlen #160181 üzenetére
És akkor egy példa a montira: Focus Whistler SL 29
Erre mehet egy Schwalbe Hurricane, vagy valami full slick, és meg is vagy.
Nagyjából úgy 500% élmény pluszban az eredetileg írt trekkingekhez képest.Btw: érdekes lett ez a 2020-as Hurricane.
Kíváncsi vagyok, mennyire halk az eddigiekhez képest aszfalton. Továbbra is ugyanez a futóéles megoldás szerencsére. A legjobb a javarészt aszfalt és kevés földutas használatra.
-
gonger
senior tag
válasz
Kempetlen #160176 üzenetére
Magasság 175 cm
Belső lábhossz 78 cm
súly 72 kgAmi tényleg fontos: porckorong kiboltosulás miatt derékfájós vagyok, ha nagyon előre kell dőlnöm, de a városi tápos bringa csopper kormányt azért kerülném :-)
Egy 8,5 kg-os országútit adtam el, szóval a súlyban mindenképpen szoknom kell a nagyobbat, de inkább a kényelem a fontos.
Montit eddig nem néztem, de tudom a körmös, terepgumit le lehet cserélni . -
gonger
senior tag
válasz
Kempetlen #160172 üzenetére
A végén megtartom a patika Csepel Royal ***-t, ami ezek alapján a vasárban menne el :-)
de az a gondom, hogy fáj rajta a derekam. Fitness-t ezért vetném el, ott is általában negatív geo-kat látok.
Viccet félretéve 200 körül tényleg ilyen szarok ezek a bringák egy hétvégi családos felhasználásra?
Én a lentebb emlegetett Neuzert sem látom jobbnak. -
CartmanLand0
senior tag
válasz
Kempetlen #159534 üzenetére
Tudtommal ez egy kerékpáros topik ahol lehet kérdéseket feltenni, és a hozzáértök ha tudnak segítenek. Ezért probálkoztam itt segitséget kérni ... jelenleg nem tudok videot nézni olyan helyen vagyok ahol alig van internet a mobilomon. a váltó tipusa : Shimano Tourney Slrs35 Revoshift 7-es ... kis egyszerü váltó.
-
Somatom
veterán
-
nrg.960
tag
válasz
Kempetlen #159480 üzenetére
Valami adaptert keress hozzá ami kb 10-15cm hosszú felületen felfekszik a nyeregvázcső belső falára.
Mert ha csak bedobsz egy 27,2 csövet, amit a bilinccsel meg is fogatnál hogy agyig összehúzod, az kb 1cm-en fogná a csövet aztán ahogy mozogna szépen elrepesztené a vázat.[link] ilyesmire gondolok, de ha hosszabb lenne az még jobb lenne. Legalább a felsőcső és a nyeregvázcső talalkozasa alá érjen 1cm-el.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Kempetlen #159483 üzenetére
Elnézést a feltételezésért, de 1000%, hogy jól mérted? Csak mert volt már ellenpélda erre a fórumon is
De ha tényleg annyi, a sörösdobozból néhány réteg jó lehet valóban.
Ezzel kapcsolatos tapasztalataim: A sörösdoboz hézagoló működik. Én bevagdostam és kihajtogattam a felső peremét (1-2mm), hogy ne essen bele a nyeregvázcsőbe.
Ami NEM működött, legalábbis hosszabb távon: a zsugorcső (létezik alkalmas átmérőjű zsugorcső, és jó ötletnek tűnt, de szétnyúzódik a bilincs szorításától, nem ajánlom. Nem volt jó az öntapadós alumíniumszalag (légtechnikai szerelő-) sem, ugyanezen okból. -
arn
félisten
válasz
Kempetlen #159226 üzenetére
majd 30 eve montizom, 15 hasznalok tarcsafeket, de fogalmam nincs rola...
meg ez az egesz mondanivalo onnan indult, hogy tesztkeppen tettem fel, es ha nem talalom elegnek, akkor visszacserelem.
olvasd vissza, amiket irtam, ne csak kiragadj reszleteket. ismerni kell a sajat, a bringad stb korlatait, hol hasznalod, etc. a bringagyartoknak ez utobbirol nincs fogalmuk, minden esetre aruljak a bringakat.
de asszem en itt befejeztem a meddo vitat. -
arn
félisten
válasz
Kempetlen #159213 üzenetére
nem... egyreszt nem megyek agyatlanul, masreszt van annyi tapasztalatom, hogy ismerem a sajat es a bringam hatarait. en nem azt mondtam, hogy ez kell mindenkinek, hanem azt, hogy ahol en es ahogy en bringazom, oda egyelore eleg. nem tapasztaltam furcsasagot a mukodesben, a fekezes karaktere valtozott.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Kempetlen #159213 üzenetére
Főleg ha mindennek a tetejébe még kva gyökeres-köves is és szedi ki a kormányt a kezedből
.
Runner_fxr: ja, erre gondoltam én is
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Kempetlen #158417 üzenetére
Ez azért a ló túloldala
f4lcon: én nem vagyok annyira Cube fan, de ez az Elite mennyire jól néz ki basszus
Más, sajnos a karanténnek hála eljött az ideje, hogy én is feltegyek egy ilyen kérdést
: Decathlonos görgők ajánlottak? Valami nagyon olcsó kéne, újan és nem az a felugrok rá fajta, hanem amiben rögzíteni lehet a bringát. Semmi extra elvárásom nincs az áron kívül, csak azért kéne, hogy a kijárási tilalom ideje alatt is tudjak itthon alapozni. Vagy ez eleve nagy elvárás?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Kempetlen #158354 üzenetére
Régen volt ennek értelme, de ma talán drágább lenne egy ilyen szett, mint egy Deore hidrós fék, vagy nem? Sőt, szerintem már a teljesen belépő fapados shimano hidrósak is jók és nagyon olcsók, ennyiért egy hasonlóan harapós mechanikus szettet összehozni gondolom képtelenség. Outi-cx-gravelen még van létjogosultsága a mechanikus fékeknek, mert valamiért igazán olcsó hidrós fékváltókarok még nincsenek, szal ha mechanikusod van, csak aranyáron tudsz hidrósra váltani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- LG 55CS6 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest