Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Kedves sztrávások,a Rose-tól ez a fickó írta,hogy zsírozzam meg a pedált. Valami pro volt anno.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
Miattam ne költs pénzt Ha veszel akkor olyat vegyél amiről már ránézésre is érződik, hogy jobban nyeli el a rezgést.....mint pl az enyém. Az enyém egy hosszabb hátranyúlású verzió, plusz a képenlátható kialakítás + a karabon eredménye szerintem az, hogy érződik különbség.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ggeleven
őstag
válasz lugosi #162296 üzenetére
Ha van készleten, akkor csak apróságot (ülésmagasság pl) kell állítani és kész is. Speedbike-nél van virtuális séta, ott láthatod is, hogy hogyan tárolják. Mondjuk most nagy a hajtás náluk is, nem tudom hogy áll a készlet. A gari miatt amúgy is kell, hogy szerviz állítsa össze a bicót.
20%-os kedvezmény az éves AlzaPlus+ előfizetésre! Keress privátban!
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #162289 üzenetére
Hasaggymeg, jjeahh, cdl: köszönöm, lehet keresek majd valami tanulményt esti mesének .
[ Szerkesztve ]
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
cdl
senior tag
válasz INTELligent #162281 üzenetére
A keringésed terheled inkább, nem az izmaidat, izületeidet.
Állóképességed fog nőni szerintem.
Az Én térdeim igencsak viseletesek, ha izomból tekerek, elkezdenek fájni.
Viszont most már, hogy belejöttem, a heti 350-400 km gond nélkül megvan így.
Nem fáj semmi. 50 fölött már vigyázni kellxy.zsolt. Írhattad volna, hogy semmi különbség. Így kicsit közelebb kerültem még egy kis pénzköltéshez
-
zsocy
őstag
válasz lugosi #162292 üzenetére
Attól függ hogy kéred, ha beüzemeléssel akkor elvileg össze van rakva, váltók, fékek beállítva. A kormány el van fordítva, ülés (és talán a kerék) nincs berakva, a többi része menetkész. Egyébként gondolom úgy jön ahogy a gyárból kiengedték, be kell valahol üzemelni (nullrevízió). Ez amúgy a garanciához is feltétel.
-
MODERÁTOR
Hogy megy ez ha az ember neten rendel biciklit? A speedbike.hu és mmbike.hu oldalakat nézegettem. Mennyire van összerakva a bicikli, vagy mennyire legózós?
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #162287 üzenetére
Egyénfüggő, enyémet elcsesztem ezzel az izomból tekeréssel és a haveromé is elkezdett kattogni. Mondtam is neki, hogy ideje megtanulja a pörgetést, amíg még nem késő, így mostanában kezdett kb. 60-as csapással tekerni, az nála már pörgetős...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Sefter #162288 üzenetére
Cube jobb mert bár fékje gyengébb (MT200 vs.MT400),de ott a Paragon teló mely a trekkingeknél kábé a csúcs,és a váltó/hajtómű is magasabb szintű...na meg félkiló cukorral könnyebb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #162281 üzenetére
Sok tanulmány született a témában és tényleg én is leginkább a csapásszámból veszem észere,hogy valaki mugli-e (vagy e-bikeos ),de ha nem tanulod,nem olvasol róla csak mész sokat és teljesítménycentrikusan,akkor egy idő után automatán olyan csapásszámmal mész ami neked megfelelő,legkevésbé megterhelő...és ez különbözik,nem egyforma minden kerékpárosnál.Arról is van tanulmány,hogy könnyen át lehet esni a ló túloldalára ezzel a pörgéssel,vagyis egy bizonyos csapásszám után,lábtól,egyéntől és még ki tudja mitől függően,már elkezdesz arra is energiát használni,hogy mozgasd lábaidat,ami már nem hatékony,ugyebár.
Mérőm nincs de így ha néha rászámolok akkor mindig 80 és 90 között pörgetek síkon,szélcsendben,pihenten 90,néha 100-hoz közel is,fáradtan inkább a 80-hoz közelebb,hegyen viszont lassabban nyomom,visszaesek 60-70 közé,ha nagyon meredek akkor még 60 alá is.Ha ezen csak úgy,"erőből" változtatok,azonnal romlik a teljesítményem.jjeahh...van ott piszok a karmok üreges közepében,sőt egyik másik lát6ólag már kapott is kis követ,sziklát,aszfaltot. Amúgy meg a Stamp3 öntisztító!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #162277 üzenetére
Ezt nem hiszem el, ennyire tisztán tartani csak görgőn lehet a pedált. Vagy talán még azon sem, mert ugy-e a házban is porosodik
INTELligent: ezek szerint még nem ment tönkre a térded
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162254 üzenetére
Utánanéztem ennek a kuplungolajnak, mert sose hallottam róla. A kuplungtárcsák váltóolajban úsznak, a hidraulikus kuplung meg fékolajjal működik.
Szóval még mindig nem tiszta melyikre gondolt a kolléga, de megelőlegezem neki a váltóolajat mert arra láttam utalásokat máshol is.
Mondjuk abból azért van többfelé viszkozitás, de gondolom nem oszt-szoroz túl sokat. -
marel09
csendes tag
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #162280 üzenetére
Miért jobb amúgy a nagyobb pedálfordulat alacsonyabb áttételen? Erőnlétet biztosan fejleszt, de azon kívül (ok, ez is elég érv; lehet én is fogok majd ilyenre rámenni - utazósebességen én szeretem, ha érzem a vasat magam alatt = ha nem olyan könnyű tekerni).
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
xy.zsolt
őstag
válasz flash- #162270 üzenetére
Egy hónapja letoltam 30km-t konstans 100as CADon. A bringa beállításait teszteltem nem magamat, de azt kell mondjam nem fáradtam el jobban mint 90es csapásszámnál. És a átlagom is 32 km/h lett.....Könnyebb áttéten tekertem, kezdésnek én is ezt ajánlom.....és nem biztos, hogy sokkal lassabb leszel mint a megszokott. [link]
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
addikt
válasz Runner_fxr #162254 üzenetére
ki a Fox guru kolléga, ha nem titok? Köszi
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Na ez egyszerű mint a faék,1 tökéletesen forgó zárt ipari csapágy,meg egy síkcsapágy,ami maga a pedál test meg a tengely felületkezelt része,mert mást (igus csapágyat,vagy mit) én ott nem láttam. Most forog mint a veszedelem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
-
cdl
senior tag
válasz flash- #162270 üzenetére
Idő és gyakorlás. A pörgetést először az agyadnak kell megtanítani. Amikor nagy volt a lelkesedésem, olvasgattam róla. Ez egyén függő. Vannak pro versenyzők is, akik nehezen fejlesztik ezt a dolgot.
Tavaly szinte mindig elszállt a pulzusom pörgetés közben. Aztán most tavaszra kezd beérni a dolog. Egyre többet tudok menni 90 fölött is. Persze itt az alföldön könnyű alapozni
Mást sem csinálok egész évben.Más. Valaki váltott már alu nyeregcsőről karbonra?
Lenne egy ajánlat karbon nyeregcső+nyereg kombóra az aprón.
Ugyanolyan nyergem lenne mind a két bringán, ez jó lenne.
A karbon nyeregcsövön mit nyer az ember?
Gyakorlati vélemény érdekelne.
Elméletileg biztos jobb a rezgéscsillapítása, de gyakorlatilag?
Mivel használok folyamatosan alu és karbon bringát is, Én nem tapasztalok írdatlan nagy különbséget közöttük.
Persze kevesebb rezgés jön át, de elég pici a különbség a 2 bringám között érzésre.
Nem tudom kicserélni a csövet, más az átmérő.
Súlyban 7-10 dkg lenne a nyereség, az nem érdekel. -
jjeahh
nagyúr
Ha nem lenne tilalom, úgy kitekernék most ide
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz flash- #162270 üzenetére
Ezt a helyi bringaboltban is mondták egyszer, de nem tudom mi az alapja. Annyi, hogy campa specifikus bowdenek kellenek, mert picit kisebb (itt amúgy a campa a régebbi szabvány). Campa fék nem használható shimano fékváltóval, mert nagyobb a húzása a campa fékváltónak, plusz a féken van a kioldó. Fordítva működik. Nyilván campa kerékhez campa sor kell, meg campa kazetta leszedő, de ez szintén nem okoz gondot, amúgy szerelni ugyan úgy kell.
Egyedül a powertorque hajtás szívás, nekem pl. olyan van. Na azt szétszedni borzalmas. Cserébe az ultratorque-hoz csak egy imbusz kell De a powertorque is ezerszer tartósabb, mint a HT2. Szerencsétlen HT2 nem a legjobban tömített csapágy.
-
6030D
őstag
válasz itouchfan #162268 üzenetére
+Csokicsibesz: ja, valszeg én is át rakom jövőre. 1-2 futamra elmennék, de 8000-ért nem körözök ugyanott, akkor már elmegyek 24 órázni. Amúgy júni elején ha lehet, akkor nem emberek közé megyek versenyezni, hanem elviszem a gyerkőcöt a nagyszüleihez, hogy lássák 4 hónap után. Már ha mehetek a megyén kívülre büntetés nélkül.
flash-: hát próbálom a keringésem javítani mert egyenlőre 80-85 ös pedálfordulatnál magasabb a pulzusom mintha ugyanazt a sebességet 70es-65 ös fordulattal hoznám..ezt vajon hogy lehet fejleszteni? mármint hogy magasabb" fordulaton csökkenjen a pulzus..
Lehet, csak el kell fogadni, hogy közben eleinte nem úgy halad a bringa. Kisebb áttétel, pörgetés, lassabb sebesség, alacsonyabb pulzus.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zsocy
őstag
válasz flash- #162270 üzenetére
Ironikusan írtam hogy szebb és jobb a campa, nagyjából egyforma szinten van az összes igazából. Ez csak olyan hitvita, mint pl a német vagy japán autók, xbox vagy PlayStation...
Azt viszont nem ironikusan írom hogy nem nehezebb szervizelni, max a helyi szerelő nem ért hozzá, ezért mondta ezt. -
flash-
veterán
válasz zsocy #162178 üzenetére
A helyi szerelő aki egyébként szervizel egy sikeres versencsapatnak is, óvva int a campától, azt mondja maceárásabb a szervizelése (nyilván ez az ő tapasztalata)egyébként sem vagyok olasz fan semmiben sem és tourt se nézek nekem a kerékpár élmény mellet aboszolút sport és ennyi ..
"flash...az szerintem éppen,hogy pörgetős.":
nagy a szakadék ahogy nézem. a hétvégi koca bringások ,heti 1-3x tekerők 60-70 es pedálfordulattal tekernek, akik pedig a környékemen sportolnak(versenyeznek akár amatör akár magasabb szinten) 90 alá ahogy nézem csak emelkedőn mennek..
hát próbálom a keringésem javítani mert egyenlőre 80-85 ös pedálfordulatnál magasabb a pulzusom mintha ugyanazt a sebességet 70es-65 ös fordulattal hoznám..ezt vajon hogy lehet fejleszteni? mármint hogy magasabb" fordulaton csökkenjen a pulzus..[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #162267 üzenetére
Mondjuk nekem ez a "zárt" verseny elég furcsa. Valósznűleg én ezt kihagyom, egy 3km-es pályán körözgetni nekem eléggé furcsának tűnik.
Abban reménykedem, hogy legalább a Crosskovácsit megtartják, az fasza lenne.De én már elengedtem az egész szezont a fenébe. Az mondjuk frankó lenne, ha lehetne 1-2 ilyen csoportos tekerst szererzni, ha már versenyek nincsenek idén.
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #162267 üzenetére
Szerintem korrekt. Még csak most olvasgatom, de a "zárt pályás XCO" részleteit az emailhez csatolt dokumentumokban írják le, nem?
Nekem az nem tiszta, hogyha átviszem a nevezésem 2021-re a 4 maratonra, attól függetlenül benevezhetek az XCO-kra?
Igen, 8000 Ft/futam.
Mondjuk a kb 3 km pályán egy 30 km futam még oké, de egy 60 km, 3 órás körözgetés azért durva[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
6030D
őstag
Aki nevezett a Superior MTB Challenge-re, az nézzen a mailt.
Röviden: a meghirdetett sorozat nem lesz, de lesz helyette zárt körű "XCO" sorozat vagy átvihető jövőre a nevezés. Linket neten nem találtam hozzá.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zsocy
őstag
válasz metrion #162263 üzenetére
Nincs ilyen, minden fenék egyedi, minden igény más.
Kezdésnek mérd meg az ülőcsont távolságod, az alapján lehet esetleg keresni, bár alapvetően a sportos nyergek keskenyek is.
A bbb vanguardot pl páran használják itt, köztük a topikgazda is, szóval az csak jó lehet -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #162261 üzenetére
Nekem ilyen "rémálmaim" a váltóval és a féktárcsával vannak.Szerencsére a hozzáértők nem tesznek ilyen szentségtörést a muglik meg nem igazán tudják milyen galibát okozhatnának a határolócsavarok és a finom-állítók össze-vissza tekerésével,a tárcsákra juttatott olajról nem is beszélve.
metrion...az összefoglaló idevágó része megvolt? Csak mert a nyereg kiválasztása egy meglehetősen hálátlan procedúra,tanácsot adni benne pedig a legnehezebb. Válaszd ki a kellő szélességet (mérd le),aztán párnázottságot (minél többet tekersz,annál kevésbé párnázott és keskenyebb orrú ajánlott),utána döntsd el kivágott legyen-e vagy sem,aztán húzd meg az árát illetően a lélektani határt,majd nézz körül a kínálatban és máris töredékére szűkül a kör.
(#162265) zsocy...IMIKE-nek is ilyen van. Amúgy tényleg jó,már eltörtem egyet és újra ugyanolyant vásároltam,de nem amolyan városnéző,3napigkerülömaBalatont nyereg,inkább intenzív kerékpározásra ajánlom. Széles csípőm (ülőcsont távolság 135mm) miatt valahol 150 mm fölött keresgéltem,ami egyből tizedére csökkentette a kínálatot,de ez nekem telitalálat volt.Előtte Selle Italia Qbick volt,azt is szerettem,bár az nem kivágott és picit párnázottabb..
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Mi most a legjobb ár/érték aranyú nyereg? 100 kghoz, nagy fenékhez. Szeretném ha jól is nézne ki, meg valami sportosabb lenne.
[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz manager2220 #162249 üzenetére
Ezek a fali tartók kb egyformák, ha aggódsz hogy megsértik a bringát tegyél rá valami plusz párnázást, de nem szokott gond lenni ha fel és lerakásnál vigyázol.
Vízszintesre pl ez a Peruzzo jó lehet, vagy dupla áron a Thule, függőlegesnek pedig ez a BBB vagy ez a behajtható Topeak. Egyikről sem fog leesni a bringa.
Nagyon sok mód van, lehet egy egyszerű garázskampó is jó töredék árért. -
ZolkoW
őstag
válasz INTELligent #162250 üzenetére
Már többször írtam itt, én a nyereg szögére vagyok legérzékenyebb, de azért az előre-hátra mozgás is sokat számít. Eközben a stucni hosszán már 30mm-t növeltem, és kevésbé érzem :)
A nyeregszög tenyleg durva, legutóbb (van az az elöl-hátul csavaros billegős beállítású rögzítés, elég elterjedt, a legjobb benne hogy fokozatmentes) tekertem a hátsó csavaron kb fél fordulatot, ez kb. szemmel nem látható hátrébb billenést eredményezett. mentem vele pártíz km-t, majd visszaállítottam inkább . Eszembe is jutott, ha a bolt előtt lelakatolt bringához odalopódzna valaki egy imbusszal,hogy elállítsa, lehet hogy nagyobb bosszúságot okozna, mintha lelopja valamimet .
(ez csak aszfaltra érvényes, montival, hegyen sosem egy pózban ülök végig)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz NomAd_82 #162245 üzenetére
Anno kölcsön 26-os régi montival 25km körön majd' megdöglöttem és a hátsóm 1 hétig fájt utána. Aztán vettem újabb normálisabb 29-est és hirtelen 150km-t is le tudtam tekerni, sőt, ha nincs túl sok mászás benne, 200km-t is simán elképzelhetőnek tartom. Szal én azt mondom, hogy egyrészt mtb és mtb között óriási is lehet a különbség még akkor is, hogy mindkét mtb azonos alkategória (ebben az esetben xc), másrészt meg rengeteget számít, hogy mennyire hajtod szét magad (pulzus), 130-150bpm-en ki lehet tekerni a világból, ugyanakkor 160 fölött simán lehet, hogy 20km után megdöglesz. Nagyon számít a guminyomás is, hogy iszol-e eleget, pótolod-e az elégetett kalóriát stb. és nem, nem csak versenyzők kell minderre odafigyeljenek, mert mindannyian emberből vagyunk, egy kezdő is ugyanúgy eléhezhet. Az edzettség is sokat hozzátesz a dologhoz, ha rendszeresen tekersz hosszabbat, idővel megszokod, jobban bírod. Személy szerint én nem szeretem a crosstrekkingeket, mert túlárazott lebutított diétás mtb-nek tartom, de sok mindent el lehet azzal is művelni ha elég bátor vagy, a haverinám ezt pl. anno Kellys Phanatic 70-el nyomta le viszonylag nehéz terepen... mondjuk én nem vállaltam volna be, olyan gumikal terepen halálfélelmem van .
Zsohi: ízlés kérdése minden, de én hagynám ahogy van, ha minden más alkatrész fekete és letisztult lesz rajta, szerintem szép kis különc bringa lesz . Első blikkre ijesztőek ezek a színek, de hozzá lehet szokni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
INTELligent
senior tag
válasz NomAd_82 #162255 üzenetére
Ha már nyomás, jjeahh dobta be a napokban ide, én hasznát vettem, lehet neked is segít: pressure guide.
ggeleven: ez tetszik, csatoltam is hozzá a strava-t.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
NomAd_82
aktív tag
válasz ivana #162248 üzenetére
Köszi a választ mindenkinek.
Akkor az alapvető beállításokkal kezdem. Lehet amatőr a dolog részemről de mivel több évig pihent a bringa és szinte új állapotban van, nem is állítottam rajta semmit akkor sem. A gumit is érzésre fújom, akkor lehet a nyomás is elégtelen benne. LOL -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #162244 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ggeleven
őstag
válasz Jester01 #162247 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz, de én pl ezzel tetetek hozzá adatokat. Érdekes utólag visszanézni. https://klimat.app/
20%-os kedvezmény az éves AlzaPlus+ előfizetésre! Keress privátban!
-
INTELligent
senior tag
válasz NomAd_82 #162245 üzenetére
Saját magamból kiindulva: nem lehet, hogy szimplán az erőnléted miatt érzed, hogy ennyit bírsz? Nekem a bringám tavaly nyár óta van meg, most március óta lett több időm tekerni. Múltkor mentem a montimmal egy 60-as kört, az utolsó 10 km már nem kellett volna .
Szóval én most elkezdtem erősíteni.bardi: ezt sose bírtam elhinni. Az elmúlt időszakban eszméletlen sokat szöszöltem a nyereggel, hogy na még egy picit előbbre, na most picit hátra. De ennek elvileg nem kellene olyan óriási változást jelentenie (cáfolj meg és én elfogadom). Racionálisan hozzáállva a dolgohoz és csak a számokat nézve: ha a nyereg pár mm-t mozdul, akkor egy olyan sokszög oldalai változnak meg mm-nyit, aminek az oldalhossza m-es nagyságrendben vannak, vagyis elvileg kb zéró a hatás. Múltkor ~10°-ot forgattam a fékkaron, na azt megéreztem, sokkal kényelmesebb lett, de ahogy a nyerget tologatom picit ide-oda, valószínűleg csak a placebo ondatja velem, hogy jobb/rosszabb lett.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
manager2220
tag
válasz manager2220 #162142 üzenetére
Ötlet? Tapasztalatok?
-
ivana
Ármester
válasz NomAd_82 #162245 üzenetére
Szerintem a kezdők egyik alapvető hibájába esel, nem eszel, nem iszol. Vagy csak simán keményen nyomod neki, én pl. egy 20-as körön is le tudom magam fárasztani ha nagyon megyek. (Sőt én jobban kedvelem ezt a műfajt, mint a hosszú túrát.) Ettől függetlenül tudok menni 100-akat napokig.
Egy trekking nem lesz szignifikánsan gyorsabb mint egy monti, sőt egy aszfalt gumis XC montinál egy trekking általában lassabb. Egy outi sem annyival gyorsabb síkon, egy dolog van ami outival sokkal jobb: mászni. Plusz lefelé ha jó az út outival jobban lehet menni, mert bele tudsz tekerni, plusz rá lehet feküdni rendesen.
-
Jester01
veterán
strava időjárási infó doboz az valami új prémium szolgáltatás?
Jester
-
bardi
senior tag
-
NomAd_82
aktív tag
válasz evilskati #162239 üzenetére
Köszi a kimerítő választ,
így még tanácstalanabb lettem.
Most ezer cikket olvasok és próbálom a legjobbat választani.
A lényeg, hogy mtb-vel meghalok az aszfalton ( szinte csak ott járok ) 50 km után azt mondom nem bírok többet menni. Terep is inkább a normálisabb típusú.
Azért élőben megpróbálom meglesni a gépet.
Köszi -
maximilian4
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szucsinka #162232 üzenetére
Nem tudom mit mondjak most,miután az egyik legjobbal is akadnak gondjaim. Tüske az kevésnek tűnik,amúgy jól néz ki.Vegyél,majd számolj be.
Teasüti...vannak itt jobbak is mint pl. tapPered,"Ő"személyes névmással illetni kerékpárokat,alkatrészeket,fló érzés,és persze a legjobb,a Decathlonos félkemény kerékpár.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
evilskati
aktív tag
válasz NomAd_82 #162160 üzenetére
Szia!
Bár a topilakók nálam jóval komolyabban űzik a bringázást, de azért leírom a tapasztalataimat.
Én pont egy Gepida Alboin 300 CRS-t vettem, szintén rengeteg cikk elolvasása után. Igaz egy régebbi modellt, ilyet. Alkatrészek szempontjából belépő szintet képvisel, a középcsapágy a leggyengébb pont, egyébként teljesen használható, gond nincs vele.
Szerintem MTB-hez képest a nagyobb sebességérzést inkább a hajtás más áttételtartománya adja. Ezt főleg aszfalton lehet kihasználni.
Viszont hiába cross, szerintem terepezésre alkalmatlan a kerékpár, az enyémen gyárilag Schwalbe CX Comp gumik voltak, nem túl széles, nem is túl keskeny. Ez egyben előnye és hátránya is. Aszfalton lehetne keskenyebb, terepen lehetne szélesebb. Nem tudom nálatok milyen földutak vannak, de nálunk általában traktorok járják, így elég rázós az élmény, főleg ha több fűcsomó is keresztezi az utadat. Kavicsos úton pedig a legnagyobb baj, hogy a nagyobb kavicsok veszélyesen megdobják a kereket.
Aszfalton a teleszkóp talán felesleges súlyfelesleg, terepen azért jól tud jönni. Azt nem mondanám, hogy aszfalton sem ér semmit, mert próbáltam úgy menni, hogy lockoltam a teleszkópot, és sokkal jobban átadja az út a rezgéseket a kezednek, amitől tud zsibbadni. Lock nélkül ezt nem éreztem. Persze lehet, hogy ezen tudna segíteni egy filléres kesztyű vagy a gyári "ergonomikus" markolat helyett valami puhább darab.
Éppen ezért, én a mostanában sokat tárgyalt Gravel kerékpárokat nézegetem, a koskormány miatt több fogási lehetőség áll rendelkezésre, mely hosszútávon nagyobb kényelmet biztosít. De ezzel pont az bajom, hogy olyan, mint a Cross, kicsit ez is, kicsit az is akar lenni. Ezzel a hibrid kategóriával már egyszer befürödtem.
Mindenesetre a Cross és a Gravel mellett is szól a "túrásabb" üléspozíció a road vagy MTB-hez képest.
Félre értés ne essék, szeretem, tekerem, kiszolgál rendesen. De ma már nem feltétlenül ezt venném.
-
xy.zsolt
őstag
-
itouchfan
senior tag
[link] - Gravel VS. Hardtail MTB
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Teasüti
nagyúr
válasz maximilian4 #162226 üzenetére
Analóg = nem elektromos??
Edison meg forog a sírjában.
Ezt a kifejezést hogyan sikerült ráaggatni a hagyományos bringákra?
Mechanikus esetleg?[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #162154 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zsohi #162221 üzenetére
Szerintem nem rossz, ha minden más fekete lesz rajta szép lesz . De pl egy színes nyereg vagy feliratokkal telepakolt felni már lehet giccsessé tenné.
metrion: barkácsolj egy gyűrűt valamiből a furatba. Keress rá arra, hogy "schrader rim to presta adapter" vagy valami ilyesmi és a gugli megmutatja kb hogy kell kinézzen. Nekem a Mavic kerekeimben gyárilag volt ilyen adapter, azzal használom a presta tubeless szelepeket.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
metrion
aktív tag
Előre is bocsánat a kérdésért, de gyárilag autoszelepes felnibe utólag lehet tenni Presta szelepes belsőt, mivel az utóbbi 2 mm-el vékonyabb? A kontraanyát fordítva kell feltekerni és ennyi?
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #162224 üzenetére
nem, de piszkosul berázta a bringát....olyan sebességnél ez már nem játék. Az viszont érdekes, hogy picivel előtte is tekertem KOM-ot ahol hasonló sebességre gyorsítottam, de akkor még nem volt ez a gond....pedig akkor még egy vasúti átjárón is áthajtottam némi szintemelkedéssel.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #162226 üzenetére
A hómofiszos szörfözés mellék6ása.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #162219 üzenetére
Kuplung olaj! Ezt a Fox guru kolléga üzeni?
Kuplung olajról még nem hallottam, azt hittem eddig az a váltóval van egy házban általában.
Bár nem vagyok autószerelő.
És kuplung olajból csak egyféle van?#162222
Mi az az analóg?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
xy.zsolt
őstag
A mai tekerés tanulsága.....jól meg kell húzni az első kereket mert 50km/h felett síkon is el lehet szállni. Megúsztam, de a sportszelet majdnem becsúszott a gatyámba
Zsohi: legalább ködben is észrevesznek az úton amúgy nem rossz....régen még óckodtam én is az ilyen színvilágtól, de ahogy egyre inkább teret nyert úgy szoktam hozzá.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #162191 üzenetére
Faxa! A súlyáról mit tudsz mondani? Azoktól a lógó tyúkbelektől a Spéci alján mindenképp jó,hogy megszabadultál. Mindenképp el kellene gyere erre a Naszályba vele mostanság,olyan a betonná keményedett,sziklás,kavicsos földút,hogy a tegnapelőtt lefele azt hittem leszakad a vesém.Olyannyira,hogy még én is elkezdetem álmodozni milyen lehet egy össztelóssal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geckowize
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hachiko95 #162182 üzenetére
Imént írtak...it sounds like it needs a bit of grease. ..vagyis csináld meg ha nem tetszik b@zdmeg! Visszakérdezek,hogy marad-e a garancia ha hozzányúlok,mert ha igen adok neki zsírt seperc alatt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz geckowize #162208 üzenetére
A decathlonból a legolcsóbb ajánlható bringa az ST520. Ez még sajnos nagyon gagyi.
A hajtókar méretet felejtsd el, az nem igazán számít, főleg nem kezdőknek.
Ilyen árban kb. használt vintage montiból van értelmes, minden mást felejts el. 100k körül vannak ilyen belépő új cuccok amik már használhatóak. Bár szerintem az új bringák továbbra is a decathlonos ST540-nél kezdődnek. [link]
(#162211) 6030D Szerinem csak egy normális külső kell, a slime meg borzalmas.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz 6030D #162211 üzenetére
Biztos, hogy külön lesz. Még az egy azonos connect apphoz kötött 2 garmin eszköz (óra + bike computer) sem tud adatokat merge-elni, hát még külön gyártós cuccoknál.
Ja, megjött a gyári tartó is az edge explore-hoz. Azért észrevehető, hogy nem valami ali-s bóvli, nem véletlenül kérték meg az árát. Az alján van egy gopro tartó is, akár lámpának, akár akciókamerának, szóval most lehet majd videózgatni is. A lapított kormány miatt kellett ugyan kicsit kendácsolni, mert a gyári gumigyűrű nem ment a bilincs alá, de megoldottam.
Az Explore fog még kapni egy feket szilikontokot, ez abfejér szín elég meredek a zöld-fekete biciklin.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
őstag
válasz _adaml21_ #162207 üzenetére
Tapasztalat nincs, de tuti, hogy két külön lognak veszi.
metrion: ha a drótos se olcsóbb, akkor én a hajtogatóst venném, más az alapanyag, könnyebb, szerelni is jobb. A belsőbe löttyhöz nem értek, de a Slime-ot szokták szeretni, csak 2 évente cserélni kell (nemrég volt téma).
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
metrion
aktív tag
válasz 6030D #162199 üzenetére
Lehet, írtam az Ebikenak, hogy mi a gyártói cikkszáma. Viszont kérdeznék egy olyat, hogy ha drótperemest veszek ugye belsővel, abba lehet tenni defektgátlót (presta és auto szelep)? Ha igen a Muc-Offos jó? Illetve melyik a jobb: hajtogatható, belsővel vagy drótperemes, belsővel?
Mik az előnyök, hátrányok? Lehet elengedem ezt a tubelesst, annyit nem ér nekem.
Köszönöm! -
geckowize
őstag
válasz geckowize #162208 üzenetére
Az alábbiról mi a véleményetek a fenti célokra?
MTB KERÉKPÁR ST 50, 26”, FEKETE ROCKRIDER -
geckowize
őstag
Sziasztok,
Barátnőmmel szeretnénk egy-egy biciklit vásárolni, kb 100 000 forint környékén, ha az alábbi feltételekkel lehetséges.
Felhasználás:
Általános biciklizgetés, túrázás, trackingTovábbi szempontok:
- Előny lenne egy első teleszkóp
- Jó lenne, ha relatíve könnyebb lenne, mivel társasház 2. emeletéről/emeletére lenne le/felcipelveBarátnőm
- ajánlott vázmérete 45 cm (18")
- ajánlott hajtókar mérete: 170 mmÉn
- ajánlott vázméretem 52 cm (20.5")
- ajánlott hajtókar méretem: 170/172.5 mmTundátok ajánlatot adni ezekkel a feltételekkel?
A válaszokat előre is köszönöm!
-
_adaml21_
őstag
STRAVA-s kérdésem lenne, nem találtam külön topikot, hátha itt kapok rá választ.
Eddig: egy Apple watch S4 beépített Apple health alkalmazásával rögzítettem tekeréseimet, ami az idő, táv, és pulzusadatokat szépen tárolja. Majd ezt importáltam STRAVA-ba, egy mozdulattal.
Terv: vennék egy alap GPS-es kerékpár órát, mondjuk egy Bryton Rider 15-öt, amivel adott esetben trackelném az aktivitásaimat, lehetséges, hogy egy pedálfordulatmérőt is vennék hozzá, hogy azt is rögzítse. Viszont külön pulzusmérőt nem szeretnék, azt szeretném, ha továbbra is a watch-al rögzíteném.
Kérdés: Tehát, ha elindítok az Apple Watch-on egy STRAVA edzést (vagyis ezúttal nem a beépített app-al, hanem a STRAVA appal), és ezzel párhuzomosan elindítanék egy Bryton-on is egy rögztítést, az edzés végén a Bryton-ból feltöltött adatokat a STRAVA összemerge-elné az Apple Watch-on elindítottal? Vagy két külön edzésnek látná? Van ezzel kapcsolatban valakinek tapasztalata?
Köszi előre -
Zsohi
őstag
válasz Toobee #162204 üzenetére
Árban az Intense jobb volt, erősen leértékelve vettem közvetlenül a gyártótól. Amúgy nem is igazán értem, 2017-től kezdve a mai napig semmi nem változott a színen kívül és közel 40%-ot ellengettek az árból az "idei" modellhez képest és ugyan az a garancia jár mellé. Jó persze ez a neon narancs és citrom elég meredek, de 1500$ maradt a zsebemben ezáltal.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
JoinR
őstag
válasz 6030D #162184 üzenetére
80 alatt vagyok valamivel.
Eredetileg ezt a reklámot láttam, csak rákerestem és ránézésre találtam ugyanolyan ebay-en olcsóbban (az öntvény pontosan ugyanaz, persze az anyag még lehet más) - aztán azóta látom, hogy mindenki ugyanazt a többéves Tioga ülést másolja, ami egy kicsit más árkategória
Videókon amúgy elég rugalmasnak tűnt a "márkázott" (Vertu) másolat is. -
Zsohi
őstag
válasz Toobee #162200 üzenetére
Ja, szép kis történet ez és remélem szépen végződik.
Amúgy ma kaptam egy mail-t a bike-components-től:
"Hello Miklos,
unfortunately we read your email too late.
We currently have a high volume of emails and inquiries, which is why we cannot read the emails in time.
The order has already been canceled and refunded. Sorry for the inconvenience we have caused you.
Best regards,
Alexandra
return and claim department"Ezt pedig egy héttel ezelőtt küldték:
"Hallo Miklos,
Your order has been returned to us.
Due to the current world situation, a shipment to your country is currently not possible.
Here is a link from the DHL, under to FAQ "Are there any restrictions to international mail and parcel services?" you can see that your land is also mentioned. (https://www.dhl.de/en/privatkunden/kampagnenseiten/coronavirus.html)
I had to cancel your order, we will refund the entire amount back to you.A reshipment is right now not possible.
I'm sorry for the inconvenience.
Mit freundlichen Grüßen
Alexandra
Service"Azért sajnálom, hogy abból a Liteville vázból nem lett semmi, tele volt jó elgondolásokkal és jó megoldásokkal. A másik oldalon viszont ez az Intense papíron jobban megfelel annak amit kerestem és nem mellékes, hogy valószínűleg meg fog állni a súlya éppen csak 14 kiló alatt.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Anime filmek és sorozatok
- Google Pixel topik
- LG LCD és LED TV-k
- Milyen autót vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 5
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest