Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#55665) Jaffa75 válasza Declare (#55661) üzenetére


Jaffa75
őstag

a DPF-et úgy képzeld el, mint egy méhsejt keresztmetszetű szűrőt, ahol minden második le van zárva. Ezzel tartják bent a kormot, amit bizonyos időszakonként el-, (ki)éget - ezt hívják regenerálásnak. Ha minden jól megy, akkor ezt nem nagyon érzékeled vezetés közben (a régebbiek cériumos anyagot nyomtak bele (Pl. Ford), ennek van egy 1,25 literes tartálya hátul, a folyadék literje nagyjából 25k/; az újabbak között már vannak piezósak is), bár vannak kritériumai - (pl: Citroen), hogy a tank minimum félig legyen - hogy elindítsa a folyamatot. Ha sok a városi használat akkor ha elindítja is, nem bizti hogy lefut a program (mondjuk leállítod a közepénél mert nem tudsz róla), illetve nincs folyamatos kellő fordulatszám sem hozzá...
Ennek következménye, hogy ez a hiba is megfogja az autót, nem fog menni - jön a kényszerregenerálás, ami kb. egy félórás mutatvány, ahol laptopról indítják a mutatványt, kb 3-4000-es fordulaton gyilkolják a vasat (a kipuffrendszer a betonon nyomot is hagyhat :Y ) hogy kiégesse a kormot...

Ha ez sem vezet eredményre, akkor 3 út marad: ultrahangos tisztítás (kb 50k), csere, vagy a kiherélés...

Ha belehibáztam volna, akkor majd Mágus kijavít :K :C - én csak szenvedő alanya voltam ennek a remek rendszernek :B ! :DDD

Szerk: mire beírtam az önálló esti monológomat meg is válaszolta! :DD

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.