Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
HKorn
addikt
Max a DCT miatt nagyobb kockázat, többi az ugyanaz, mint a HSD viszont ezáltal autószerűbb is, mint a vonyító CVT váltó, ez tetszik benne.
Run&Ride
CactuS
Arcképgyáros
Ha dobsz be képet, akkor ránézek ha gép elé kerülök.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
A Merga LPG-vel még vállalható. V8-at nem szeretnék tankolni.
BigBlackDog
veterán
rbalint88
addikt
meg a koksz HSD-vel az a tapasztalat, hogy hamar rá lehet érezni a gázpedálra, nekem legalábbis nem fáj. egy helyzet van, ami nagyon nem a barátja, ha emelkedőn akarsz erőset gyorsítani és az akku is le van merülve. ha még a motor is hideg, ez igazán kínos
focvis: hobbiautónál nem szempont annyira a fogyi. ha nem dugózól vele, biztos megáll 15 alatt
Qru
MODERÁTOR
Köszi! [link]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Csütörtökön nekem is feltűnt, hogy mintha több lenne a bogárfelhő. Pénteken meg találtam egy tetemet a műszerfal tetején.
molnarpeter
nagyúr
Hmm, W211 E55 AMG meg egy MiEV klón?
HKorn
addikt
Koksz direkt befecsiseknél mikor jelentkezik jellemzően? Egy Auris HSD-t is elfogadnék természetesen. Igazából ki kellene próbálni ezeket, nem vezettem még hibridet.
Run&Ride
BigBlackDog
veterán
Az M6 szélén olyan felhőkben voltak, mintha füstölne a szalagkorlát. De akkor több helyen is erre lehet számítani.
tboldi
nagyúr
Ja, az kimaradt, hogy én csak városon belül láttam ezeket a rajokat, de akkor igen.
rbalint88
addikt
nem tudom a hibridség mennyire befolyásolja a kokszot, de simánál akár 50k km-nél már igényelheti a tisztítást. szerintem az Elantra is megtáltosodna kicsit egy tisztítástól így 117e km-nél...
240e km-es Prius 2-t tudok mutatni, az újak csak jobbak zaj és erő tekintetében.
gzbotii
veterán
Te mióta jársz Toyota HSD-vel? Én Polonál maradtam le. Vagy az szervizben van?
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
grizlisandor
addikt
Az utcánkban az egyik typec hajt egy Mercit hasonló korú lehet mint a ha-s link,csak Coupé. Nagyon menő, hogy nincs B oszlop.
Integrale
veterán
Akkor az egy CL lesz valoszinuleg.
"Bad reklám is reklám too"
grizlisandor
addikt
Holnap reggel, ha kint áll lefotózom majd, úgy könnyebb lesz azonosítani.
Qru
MODERÁTOR
M0-on nem vt semmi bogarfelho. Meglepoen tiszta maradt a kocsi.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
kell még neki egy debadge és tökéletes sleeper
BigBlackDog
veterán
Hát, az úgy volt, hogy kiütötték alólam a Polót az M1-en. Elvileg már javulgat (karosszériának nekiestek, de futómű alkatrészek még nem jöttek meg), de szerintem még legalább egy hét, ha nem több, mire visszakaphatom. Egy napra volt egy Picanto, aztán másfél hétre egy 1.5 dizli Fóka, most megy egy C-HR, mint csereautó. Már érnek ezzel is a közepes távú tapasztalatok, ha van igény, akkor írok egy szösszenetet.
[ Szerkesztve ]
fant0mi
addikt
A kintrol behozottra is ervenyes itthon a garancia. A szervizkonyve rendben kell legyen. (A Hyundainal az itthoni autoknak csak elektronikus szervizkonyve van, papiros nincs; viszont kulfoldon csak papiros van. A kulfoldi kocsi szervizkonyve kesobb sem viheto bele az elektronikus szervizkonyves rendszerbe, az mar marad papiros.)
Qru
MODERÁTOR
Van igény! Toljad!!
#nincsbennetarcsi
Peter.70
őstag
Várjuk a tapasztalatokat
HKorn
addikt
Ok köszi
Run&Ride
Üzemanyagtank: 80l, "Hajdú bojlert" a csomeszba.
HKorn
addikt
C-HR tapasztalat érdekelne engem is
Run&Ride
rbalint88
addikt
A4 is 70 liter, az a plusz 3-4k a teletankig már nem számít
-v-
addikt
Csak ha a fogyasztásról is esik szó.
stickermajom
addikt
Egy hibrid C-HR-nél lehet másról beszélni?
BigBlackDog
veterán
Nyugi, Rád külön is gondoltam!
Coyot
őstag
Persze, a csodálatos vonalairól.
Má' nem
BigBlackDog
veterán
Akkor írnék néhány sort a saját tapasztalataimról és véleményemről a C-HR-rel kapcsolatban. Néhány napja van nálam, eddig kb. 700 kilométert tettem bele. Egész konkrétan egy 2019-es példány, 1.8-as hibrid hajtáslánccal, Selection felszereltséggel.
Első hibrid, amit vezetek hosszabb távon is, nekem bejön. A bégetés furcsa volt az elején, de nem mondanám zavarónak (jó a motor zajszigetelése). Indulásnál meglepően nagyot lép és érzetre 70-80 km/h sebességig egész virgonc. Országúton átlagosnak mondanám, autóúton és pályán már nem árt szerintem türelmesebbnek lenni. A gyorsulás nagyon lineáris, eddig csak néhány padlógázas gyorsítás esetén éreztem minimális rántást, mikor bekapcsolódott a hajtásba a benzinmotor is. Ami tetszik, hogy nincs késlekedés, ahogy lenyomtam a gázpedált, érzem is a hatását. A Polo DSG-je padlógáznál jóval lassabban reagál, össze nem mérhető a szememben a C-HR reakcióidejével.
A fék egy kicsit furcsa volt az elején, mivel elég mélyre kellett benyomni a fékpedált, mire elkezdett harapni. Gondolom addig csak rekuperál és az üzemi féket nem használja. Nem zavaró, de hozzá kell idomítanom magam.
A kormányzásban nagy érdekesség nem volt, viszont érzésre elég jól fordult a méretéhez képest. Utána olvasva ki is derült, hogy a Polóhoz képest is még 20 centivel kisebb a fordulóköre.
A futómű egész ügyes, a Focus után érezhetően jobban ráz, de a Polóhoz mérten szebben csillapítja az úthibákat és nem akar a hátsó kerék sem elugrálni. Szerintem a 18-as kerékkel is komfortos, de azért már nem árt figyelni a kátyúkat, hogy mit kell kikerülni.
Az elején a gördülési zajt nagyon soknak éreztem, de tudatosult bennem, hogy 18-as, viszonylag széles gumik (225/50, Michelin Primacy 3) vannak rajta. Szóval a mérethez képest nem annyira sok a gumizaj. Városi tempó mellett csendes, országúton már erősen függ a belső zajszint a burkolat minőségétől. Autópályán 130-140-es tempó körül viszont hangosnak érzem, sok a gördülési- és a szélzaj is (mondjuk viszonylag magas, nagy homlokfelülettel). A Polo sem feltétlen halkabb, csak talán mélyebb tónusú a beszűrődő zaj, így ott kevésbé zavaró számomra. Aztán lehet, hogy csak csalnak az emlékeim.
Az ülések most már kezdenek kényelmesebbek lenni, de nem egyszerű megtalálnom az optimális pozíciót. Mondjuk valószínűleg ez az én hibám, az S60-ban másfél év után is állítgattam az ülést, sosem volt az igazi. :DDD Az én testalkatomhoz nem mondanám kicsinek az ülőlapot, de azért érzem, hogy széltében nem a legtágasabb, illetve lehetne kicsit hosszabb is. Ami furcsa, hogy már ~16e kilométer után elkezdett kopni a bőr a bal oldalon. Vagy ennyire tartós, vagy az előző gazdája rendelkezett speciális testalkattal/mozgással.
A fejegység eléggé körülményes és viszonylag lassú szerintem (mivel Android Auto nincs, így a beépített navit kell használnom). A JBL hifi nem sok pluszt ad egy tisztességes széria hangrendszerhez képest a hallottak alapján, a név miatt azért többre számítottam. Mondjuk megfelelő hangerő esetén már enyhén rezgeti a belső visszapillantó tükörlapját, szóval a mélynyomó működése tetten érhető. 😊
Az elektromos kütyük tetszenek a sávelhagyás figyelmeztető-sávtartó kivételével. Szerintem ez utóbbi még nem igazán hasznos jelenlegi formájában. Eddig négyszer csipogott sávelhagyás miatt, de mind a négy alkalom fals riasztás volt. A sávtartót egyszer próbáltam ki (üres autóúton). Enyhén közelítve a bal oldali szaggatott vonalhoz irányjelző nélkül az utolsó utáni pillanatban nyúlt bele és alig érezhetően kormányozott jobbra. Ezt követően a jobb oldali vonalhoz már nagyobb szögben érkezett meg az autó és itt már nem volt elég a hangyafsznyi korrekció, hogy ne lépje át a vonalat. Szóval tovább nem erőltettem a dolgot.
Az adaptív tempomat jól teszi a dolgát. A legnagyobb követési távolságot egy kicsit kevésnek érzem eseménydúsabb autópályán. Összességében viszont óvatosabb, mint a Polóban lévő, de ez közelebb is áll a saját vezetési stílusomhoz. A sávváltásokat és az autó elé besorolókat is jól kezeli, nem megy a nyakukra. Egyedül az hiányzik kicsit a Polóból, hogy bal irányjelző hatására ne akarjon rögtön fékezni, ha beér a beállított távolságra egy másik járművet. Polónál ilyenkor még kicsit enged közelebb menni (vagy rágyorsít), hogy segítse az előzést.
LEDes fényágyú érezhetően erősebb és homogénebb, mint a Polóban és meglepődtem, hogy milyen jól használható az automata távfény (azért nem árt felügyelni, néha kell a segítség).
A kulcs nélküli rendszer jól működik, ahogy hozzáérek a kilincshez, azonnal nyitja az autót (a Polo esetén kell várni fél-egy másodpercet, mire kinyit).
A belső tér minősége (anyaghasználat és összeszerelés) egyértelműen a Polo felett áll. Nincs nagyon zörgés, recsegés, egyben van minden. Kellemes a beltér anyaghasználata is. Az ajtók meg meglepően szépen csukódnak még egy Polo/Leon(/Golf) után is.
Alapvetően egy finom műszer szerintem, de azért egy-két idegesítő (?japános?) aprósága van; pl. csak 12 órás formátumot ismerő digitális óra, a háttámla dőlésszögének fokozatmentes állításának hiánya, illetve a csomagtérajtó nyitásnál nyitja a teljes autót is. Mondjuk szerintem ezekkel együtt lehet élni. A magas építés miatt nem éreztem különös előnyt (más SUVot eddig nem igazán vezettem), inkább egy Corolla felé kacsingatnék személy szerint.
Végére hagytam a fogyasztást, hogy biztosan mindenki végigrágja magát az irományon. Biatorbágy-Gyula oda-vissza, autóúton és főúton, tartva a korlátokat 5.43 l/100 km lett. A mai etapra -250 km M6, 130-140 km/h közötti egyenletes tempóval és 40 km főút- pedig 7,43 l/100 km jött ki. Nagy meglepetés nem ért, nem pályatempónál jön ki az előnye ennek az 1.8-as hibridnek. BC a tapasztalat szerint lefelé csal 2-4 decit. Szóval az eddigi kilométerek alapján kb. ugyanannyit, vagy talán kicsivel többet eszik, mint a Polo, de magasabb építésű és tömegben is van némi többlet (1444 kg vs 1200 kg). Mondjuk ez legyen a legkisebb baj, jó eséllyel tartósság terén köröket fog verni a 1.0 TSi-száraz DSG párosra.
Qru
MODERÁTOR
A gyulai körre jó az a fogyi, a Jazz 5.6-ot kért bp-i indulás/érkezéssel ezen a távon (E10&klíma).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
En a Konara vagyok kivancsi (valamikor elviszem Mol Limoval ha latok), amiota a Hungaroring nyiltnapon talalkoztam eggyel.
[ Szerkesztve ]
rbalint88
addikt
akartam tesztvezetni egy 1.6 t-gdi-t, de egyrészt túl kicsi a hely a kocsiban, másrészt a látványosan semmittevő hölgyemény a szalonban következő hétre akart időpontot adni... nem akartam bemutakozni neki, hogy csókolom, a Vevő vagyok... minek mennek emberek ilyen hozzáállással kereskedelmbe, ügyfelezni?
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
Konát elég furcsa vezetni. Egyrészt anyagminőségben szokásos Hyundai, kopogós műanyagokkal, szemben egy e-niroval, másrészt látszik rajta, hogy nem elektromos autónak tervezték. Baromi könnyű az orra, az úthibákon hajlamos elmászni, ha kicsit is gyengébb a tapadás. Viszont kapar, mint malac a jégen, így erősebbnek érződik.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Bmeg... koronát olvastam....
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
pècsimunkás
addikt
Én is
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
NDK versenyautó: 100 lóerős rali Wartburgot kínálnak eladásra
A mobile.de-s link a cikkből. Csodálkozom, h ennyiért még nem vette meg senki.
simonjoe
senior tag
Jó reggelt!!
Korábban írtam, h a nejemnek szaladgálós autót kerestünk 500k-ig.
Sajnos ebben az árfekvésben mindenhol zsákutcába futottunk. Emeltük a tétet 1,2-re. Kérlek segítsetek, az alábbi felhozatal közül kellene választani:
Suzuki Splash 1,0 2009-es 1,1 milla
Toyota Aygo 1,0 2005-ös 950k
Honda Civic 1,6 2003-as 1milla (ez erősen kérdéses a karosszéria állapota miatt)
Suzuki Swift 1,5 2007-es 1,2 milla
Honda Jazz 1,4 2006-os 1,2 milla
Szerintetek melyik az a kategória ami kevésbé roller??? 1edül az Aygo-ra adnak 1év garanciát, mert az márkakereskedésből jönne.
Csak benzines kellene, mert alapvetően 10-30km a max. táv.
THX!!!
Joe
fant0mi
addikt
En magam a Jazz meg a vasalo Swift kozott gondolkoznek.
grizlisandor
addikt
Amelyik jobb állapotban van, meg minél fiatalabb legyen.
Én is a Swift/Jazz párosból választanék.
AMD Power
titán
Swift/Jazz! Én a tömeg autókat mindig is jobban preferáltam, így még inkább a Swift.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Qru
MODERÁTOR
Ha nem számít a jó pakolhatóság akkor Swift. A Swift, olcsóbban fenntartható mint a Jazz.
#nincsbennetarcsi
rbalint88
addikt
Splash jo, de 1,2 motorral az igazi. Aygo elegge fapad. Civic regi, elengednem. Swift jo, 1,5-nel a valtoval se szokott gond lenni, csak az abs kocka lehet kockazat, ha nem csereltek a fekfolyadekot. Jazz-t majd megszakertik a felkent papjai
Felvennem meg a listara a corsa d-t es grande puntot, valamint a g astrat es ford fiestat. De a pug 207 se rossz
Ha nincs szétrúgva / rohasztva a Swift, akkor azt venném. A Splash se lehet rossz, az 1.0 kérdőjeles számomra. Az Aygo aranyos + faék, ugyanakkor puritán.
Ha nem csak japán jöhet szóba, akkor ennyiből kijön egy 2009-2010-es 6j seat ibiza 1,4 -el (1,2 12v kerülendő)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nem Eagle fórumtárs volt az? Mintha neki lenne egy Lagunaja a merga mellett és Pécsi is, nem?
Majd 25 ezer hozzászólás után léptem be újra szept elsején, és kb max 5 napot "tekertem" vissza apránként olvasni, nem írni, csak olvasni, de erre most válaszolok..Szóval, ebből egy sem állja meg a helyét. Nincs már amg merci, nincs laguna és bár most "itthon" vagyok, de sokszor írtam, hogy elmegyek, mert nagyon tele a tököm az országgal és úgy is tettem. Szóval már Pécsi sem vagyok, sőt azelőtt sem voltam az, inkább már Bólyi. A merci mellett volt egy másik német izom autóm is, de mind a kettőt eladtam, teljes csöndre vágytam már így 50 év tájékán.
Na nem elektromos személyében, hanem egy Bmw V12 760i, 2020 januári kiadás most a partner. A fogyasztás, ahogy az eddigi autóimnál is, ennél sem érdekel. És nem tatásan vezetem ezt a "hajót". Rögtön elrúgom, ahol csak lehet. Egyszerűen imádom, hogy úgy siklik, mint egy bivalyerős szellem, hang nélkül...
Üdv
[ Szerkesztve ]
simonjoe
senior tag
Köszönöm szépen a segítségeteket. Kezd káosz lenni a fejemben, nem gondoltam volna, h ez ennyire macera! Le kell ülepednie a sok infónak a fejemben, mert lassan két hónapja ezen kattogok. Ráadásul a Zasszony sem könnyíti meg a dolgom, mert ezek tetszenek neki. Mutogattam én neki az Opel-től a Seat-ig mindent, de nem lehet rávenni másra. Ez is kezd az őrületbe kergetni. Már haladás, h leszűkült 5-6 típusra. Ja, és még az országjárás előtt vagyunk, mert mind a világ másik végén van. Ráadásul tényleg csak másodlagos autónak kellene.
(#176395) Qru: Mennyire drágább a fenntartása?? Igazából az a lényeg, h ne sokat legyen szervizben, az, h pl. egy komplett olajcsere duplája a Suzuki-hoz mérten pont le..xarom! Csak ne az legyen vele, h hol ez, hol az adja be a kulcsot rajta-benne. 1ébként én szívem szerint a Jazz-re tenném a voksom, de tényleg nem én döntök. Csak terelgetni próbálom az irányt, persze a Ti hathatós segítségetekkel.
Joe