Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
MasterMark
titán
Szerintem kicsit para az aksis dashcam.
De olcsóbban mint a Viofo a 70mai-k nem rosszak állítólag.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Valamit valamiért, anélkül bukod a parkolási sérüléseket, parkolási gtk-t. Én nem félek tőle. A telefonom ugyanolyan eséllyel gyullad ki.
Igen.
Ott egy magasnyomású tároló csatlakozója szivárgott; a higrogén-oxigén később beindult és utána vitte magával a tárolóban lévő többi naftát.
Igazából ezért 'sunyi'...na, jó: hatványozottan rizikós a sűrített, illetve cseppfolyósított hidrogén (nem ugyanaz a kettő):
1) maximális hatékonysághoz 700bar környéki nyomással tárolják, ami a légköri nyomásnak közel ugyanennyiszerese (670-680atm?); emellett pl. 1kg likvid H kb. 10-12 literes térfogattal bír, ami kb. 10-12 m3 gáz halmazállapotában 'szobahőmérsékleten'...ergo amikor ez pl. sérülés okán kiszabadul a kontrolált közegből és képes energiát felvenni a környezetéből (t.i. közel abszolút nulla fok vs átlagos környezeti hőmérséklet), akkor qrva gyorsan 1000-szeresére tágul. Már ez önmagában őrült kinetikus energiát szabadít fel, és akkor még nem lobbant el semmi.
Arra reflektálva, hogy 'hisz eddig is volt gázos kocsi': 1kg LPG kb. 2 liternyi térfogat cseppfolyós formában és kb. 0.5 m3 gázhalmazállapotban; ergo mindössze 'negyede' a fun factor...mindazonáltal a felhasználás is teljesen másként történik, szóval alma-körte...
2) a H oxigénnel keveredve qrva instabil, ergó lobbanékony (durranógáz kémiaóráról...). Elég ha csak szivárgás van, a H/O már attól belobban, ha csúnyábban ránézel - és nem érezni, látni, hogy a jelen van-e.
Ugye ez volt a norvég állomáson is: a csatlakozó szivárgot, valami (bármi...) belobbantotta a keveréket, a 'robbanás' (sic!) leverte a csatlakozót, a gáz elkezdett tágulni, a légnyomás szétverte a tárolót és a lökéshullám megtolta a környéket.
Ezzel szemben a benzin a késztermék formájában az elvárható gondosság figyelembevételével kifejezetten biztonságos, vagy inkább rizikósemleges: rugalmasan tárolható, szinte minden kémiai/fizikai behatásra közömbös...még a cigerettát is elolthatod benne; a koncentrált benzinpára az más, az lobban... A dízel pedig még ennél is kevésbé reaktív.
Félreértések elkerülése végett: nem értek az autógyártáshoz, sem a energetikához...emellett nekem teljesen mindegy, hogy mivel megy a kocsi: sűrített hidrogénnel, fúziós elemmel, elektrolízisre váró csapvízzel, gőzzel, dínódzsússzal...vagy akár nekem kell a tankba pisálnom, hogy tekerjen a méter; pont nem érdekel, hogy 'mi hajtsa'. Ugyanakkor az eddigiekben kiforrott alapokra helyezett 'belsőégésű status quo' fényében fogyasztói szemmel minden alternatíva egy 'gombhoz a kabátot' próbálkozás.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
Ferenciek terénél megint fel van túrva az egyik oldal, sávelhúzással.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Jelen állás szerint semmilyen szinten nem lenne kevesebb a co2 kibocsátás hidrogén hajtású autókkal (előállítási költsége, hidrogén előállítás, szállítás, motor hatásfok...) és
Az a vonzósága sincs meg, hogy olcsóbb lenne így közlekedni, mert 1kg hidrogén 9euro, egy tankba 5kg megy amivel 500-550km tehető meg, viszont 3perc alatt újra tölthető.
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
#30610944
törölt tag
Ezért kell akksi nélkülit venni és az biztosíték dobozba bekötni.
Nálam nagy munka lesz ma.
Felni és gumi csere. 16ról megyek vissza 15re. Kíváncsi vagyok mennyivel lesz más a vezetési élmény.
[ Szerkesztve ]
barnam_
nagyúr
M1/M7 kivezetőn meg olyan volt, mintha autómentes nap lenne
Amikor én jöttem, 6 után kicsivel, Egér úti lehajtó után már araszolás ment a BAH-ig. Mondjuk az ott és akkor általános, akkor szoktam elszürcsölni a kávémat a termoszból.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Az is igaz. Most, hogy mondod, nekem is belső világításra van kötve, ami állandó.
#30610944
törölt tag
Nálam az egyik az ablak törlőre a másik meg valami f outlet, tudja a fene mi az de még nem robbant fel az autó még minden működik.
EQMontoya
veterán
Tiszta szerencse, hogy megszuntettek az aluljarot ott, igy legalabb egy savra leszukitve allhat a fel Budapest egy lampanal.
Olyan maganyos lampavasak allnak ott a kornyeken...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
CactuS
Arcképgyáros
70mai szériában azt hiszem kondi van, nem is sima akku, én nem tartok tőle, nekem is az van, bár nekem elég volt a kisebb, a frissített 70mai 1s.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
MasterMark
titán
Mind a két 70mai-ban lítium akku van. Viofo-kban mind kondi.
A telefon meg jellemzően nincs napon egész nap az ablakban sok-sok fokban. Amúgy be is lehet venni elrakni, kis kényelmetlenség, de nem akkora gond. Persze a parkolás felvételt így is bukod, mondjuk annak szerintem nem sok értelme van amúgy sem, mert nem fog látszani a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
CactuS
Arcképgyáros
Lehet, hogy li-po akku van benne, nekem nem ez nem volt szempont, de attól sem tartok. Lezavartam nagyon sok km-t, szélvédőre felakasztott telefonnal, működő navigációval, volt, hogy klíma nélküli autókban még anno és úgy, hogy reggeltől estig mentem vele és max annyi időre vettem ki a telefont, amíg autót cseréltem. Egyik eszköznek se volt soha baja.
Saját autómmal mondjuk nagyon ritkán parkolok telibe a napon (bőrös autóval nem is túl jó ötlet). Cégnél árnyék van a nap döntő többségében, otthon meg a ház árnyékot ad a felhajtóra a nap nagy részében.
A parkolási sérülésre amúgy nehéz jó megoldást találni, mert jellemzően pont oldalról fordulnak rá az autóra és ha utána nem megy el előtte az autó, akkor nem fog látszódni. Én nem ezért vettem (plusz nálam fent pont rátakar a hővédő sötétítő fólia is).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
A legnagyobb ökörség volt, kb az egyetlen jól működő forgalmi megoldás volt Pesten. Ja nem, ott van még a Nyugati felüljáró. Szerencse, hogy azt is el akarják bontani...
#nincsbennetarcsi
Hát zavarja az ottélőket, na
Komolyan a magyar néha megérdemli a sorsát (az átlag, mi meg az átlag miatt szívunk ).
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Ilyenkor örülök csak igazán, hogy vidéken lakom, gyereket oviba viszem 5perc oda, 3perc vissza (8km) iroda ugyanez, meg B lelle, Bbogláron kb mindent elérek ennyi idő alatt, de Fonyód 15perc (16km) Ltóti 15 perc (15km), de még Siófok is 27perc (41km)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
tboldi
nagyúr
Én is vidéki vagyok, de 6 km-t nem bírok 10 perc alatt megtenni, inkább 15 szokott lenni.
Ha Győrbe megyek, akkor is több idő Móvárból kikecmeregni, mint amennyit a pályán töltök (általában Abdánál szoktam lejönni).
[ Szerkesztve ]
Gaben92
őstag
"5perc oda, 3perc vissza"
Mikor megerkezel az ovihoz a hazad 3 km-el odebb teleportal?
Ugy latom kap nalad is a motor hidegen rendesen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Vagy az ovi fele megy a nép, visszafelé nem?!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Gaben92
őstag
Az tul egyszeru lenne. A teleportalos peco sokkal menöbb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Qru
MODERÁTOR
Az kb doktorüzem. Bár ha időnként mész többet is akkor nem kell nagyon rövid csereperiódust tartani.
#nincsbennetarcsi
CactuS
Arcképgyáros
Szerintem inkább csak annyi, hogy az ovinál nem a szomszéd felhajtója előtt centizik és így gyorsabb.
(Bocs. )
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Nagyon kipihentétek magatokat a hétvégén
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Gaben92
őstag
Apropo csereperiodus.
CT 200h-ba beleraktam olyan 8000km-t aprilis eleje ota, ebböl olyan 7000 autopalya, a maradek pedig 3-15 km-es rövid tavok. En elsö körben arra gondoltam, hogy olyan 10k km körul viszem olajcserere, de lehet kitolom kicsit mert meg szinre meg mindig jol nez ki az olaj. Raadasul penteken szerelik be az elektromos allofutest + belterfutest, szoval onnantol a hideginditas se lesz annyira hideg.
CactuS:
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Qru
MODERÁTOR
Simán kitolhatod 1-2 ezerrel főleg, ha vmi jobb(an adalékolt) olaj van benne. Ha mész pályán elpárolog a víz meg a benzin is az olajból, így sokkal lassabban öregszik az olaj.
Bár igazából a hidegindítások száma a mérvadó, mert a savasságot lekötő adalékok egyből dolgoznak, de ha telítődik akkor már nem köti meg és szépen elindul a kémiai korrózió a motorban.
#nincsbennetarcsi
Gaben92
őstag
Most valami olcso Comma 0W20 olaj van benne, de nem tudom pontosan milyen. Mielött vettem az autot azelött lett lecserelve, aztan gondoltam egyszer belefer. Ez volt az egyetlen alkalom, hogy nem markaszervizes olajcsere volt. Toyota Tampere csinalja majd a következö szervizt (olaj, szurök, gyertyak, bolygomuben olaj, talan elsö fektarcsak is, na meg uj legzsakok mert a robbanos Takata annyira nem menö...) onnantol mar jobban fogom magam erezni kicsit.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Hat de a doktoruzem az jo nem? Azok a legmegkimeltebb, vigyazott autok
Awww
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
bbubby00
őstag
Csak meghirdettem az NA-m. Buzi vagyok és veszek egy BoxsterS-t
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Ennyire kell a fájás?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
tboldi
nagyúr
Te mondtad írtad.
BigBlackDog
veterán
Hol fogod merni használni? Mondjuk garázsban nem mutat rosszul.
Jól teszed. Max. eladod szezonban, ha nem tetszik.
Nekem is kell valami hülyegyerek verda!!!!
Van egy eladó garis Focusom
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
bbubby00
őstag
Ugyan úgy túrázni fogom használni, hogy őszinte legyek. Tehát igen, csak hosszú hegyi túrákra fogom előkaparni a garázsból, mert veszek mellé egy hülyegyerek NA-t
Tehát hamarabb fogom elérni a 12havi olajcsere periódust, mint a 10ezret.
[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Csipszes motorerő már megvan, flex van, levágjuk a tetejét?
EQMontoya
veterán
En is gondolkodtam mar rajta, aztan arra jutottam, hogy arra az evi 8000 km-re, amit hobbiautoba rakok, eleg egy jo MX5.
Same rules apply!
bbubby00
őstag
Én pont ezért akarom lecserélni valami "komolyabbra". Mivel évi 6-10ezres futás nem sok. Sőt, ha ugye lesz egy NA meg egy Boxster, akkor szinte lefeleződik ez a szám, tehát 6ezres futáshoz jó lehet. A Mazdába több belemenne, azt napi szinten a párommal használnánk, ugye plussz a klubos túrák
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
Úgyse láttam még kombi kabriót, Let's Do It!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Gaben92
őstag
kombrió
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Qru
MODERÁTOR
A lufipatronokat cserelik csak, maga a zsak nem hibas. Nekem a Hondaban meg a Subaruban is csereltek mar oket.
Am egy korabbi szomszedunk olajmernok volt, o azt mondta hogy sokkal fontosabb az h idoben csereld mint sem h nagyon draga olajat tegyel bele.
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Faternak (gépészmérnök) is van egy kapcsolódó örök igazsága - bármilyen olaj jobb, mint ha nem lenne kenés Persze ez inkább szükséghelyzetekre érvényes.
Gaben92
őstag
Remeltem is mert vicces lenne kibontani a fuggonylegzsakot a helyeröl. Alvazszam alapjan csak azok tudnak nagyot pukkanni..
En leginkabb az "idöben jo minösegut" oldalon vagyok. 12k-nal semmikepp sem tolnam tovabb, de lenyegeben attol fug fuggeni a dolog, hogy a melo hogy alakul. Van, hogy nem kell mennem semerre, de elöfordulhat barmikor egy 2000km-es kiterö. Aprilis elejen lett cserelve az olaj, a heten megyek 700km-t, szoval hamarabb erem el a km korlatot mint az egy evet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Összeségében, ipari szinten egyáltalán nem az; de igazából semmi sem az, ahol energiából hasznos munkát állítanak elő, és ezt már maga az energiamix determinálja, nem a munka folytatólagos produktuma.
A vidóban sem ok nélkül pedzegették a a mögöttes energifelhasználás tisztaságát; ami kiragadott példaként, ideális célként lebegtetve teljesen korrekt.
A fosszilis energihordozókkal az a szerencsénk, hogy 'készen kaptuk' őket, t.i. a természet elvégezte az előállítás munkafázisát évszázmilliók alatt mire mi egyáltalán lemásztunk a fáról (vagy világnézetileg ki melyik verziót preferálja), és nekünk már csak logisztikázni, előkészíteni és (f)elhasználni kell; ez az a paraktikus előny, amit roppant nehéz bármivel is kiegyenlíteni. Cserébe egy olyan komponenst vezetünk vissza az egyenletbe (t.i. ökoszisztéma), ami anno a természet bedobozolva félretett 'nem eleme R-nek' felcímkézéssel.
Egyelőre a fosszilis energihordozókra alapozni olyan, mint Churchill demokráciája (*): egyáltalán nem jó, de nincs jobb (kivéve a talán hybrid megoldások, de a nap végén azok is csak derivatívák).
(*) “Democracy is the worst form of government, except for all the others.”
Nevermind...
Qru
MODERÁTOR
Attol meg elegge szet kell kapni ne felj.
En most 5k km utan csereltem (kicsit belekeveredtem a szabvanyokba) de amugy en is csak 10k utan szoktam. Api SL ment bele amit a gyarto enged de nem ajanl, igy inkabb ledobtam elobb egy SN-esre (SM vagy jobb az ajanlott).
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
G5 GT Sport kell neked.
CactuS
Arcképgyáros
Áh, éjjel mindkét gyerek nálunk aludt. A hercegnő alapból egy ketrecharcos, a fiatalúr meg általában úgy érkezik, hogy előbb erőből bevágja közénk a párnát, 2. körben jönnek a plüssg*cik és az alvós kutyus, majd a takaró, végül anya hátán átfordulva megérkezik közénk, megfogja az ujjam és kb. 10 másodperc múlva alszik tovább. Én meg nézek a sötétben hosszú percekig, hogy ez már megint mi volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Gaben92
őstag
Gondolom, hogy nem lesz egyszeru muvelet, mert 4-5 orat mondtak a muveletre, viszont amig naluk pihen az auto kapok egy IS 300h-t. (Erösen gondolkodom, hogy visszautasitom, es kerek valami szart, nehogy megszeressem es költsegekbe verjem magam )
CactuS: "2. körben jönnek a plüssg*cik és az alvós kutyus, majd a takaró, végül anya hátán átfordulva megérkezik közénk, megfogja az ujjam és kb. 10 másodperc múlva alszik tovább."
Az ujjfogos reszt leszamitva nalunk ugyanezt csinalja a macska. Csak alvos kutyus helyett alvos tigrise van, meg ö hajnali 4-5 körul mar nekiall lebontani a lakast mert ehen akar pusztulni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.