Hirdetés
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- AuraSync kibeszélő topic
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Egy korszak vége
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kiskopika
senior tag
Én múltkor megelőztem egy bácsit, aztán rám tapadt jött velem. De 5km után ujra beállt előre, nekem pont lekellett fordulni intett aztán ment tovább. Szóval gondolom ez is beállítotság és pofa kérdése.
Azóta az öreget már vagy 5 szor láttam hol kocsiból hol szemből szerintem le se száll a bringáról -
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #250891 üzenetére
Nem állította senki, hogy hülyék. Azt állítottam, hogy nem ott van a 2-es zónám, ahol mondod, és hogy az a formula, ami alapján számolják, elavult, mert gyakorlatilag egy össznépességre alkalmazott általános képlet, ami nem veszi figyelembe az egyedi eseteket. Nyilván ezért alapbeállítás a készülékeken is, és bár nincs Garminom, de azért rákerestem, és éppenséggel átállítható. Gondolom nem véletlenül.
Amúgy meg nem én mondom, hogy nem ott vannak a zónáim, hanem a nálam sokkal okosabbak. Korábban írtam is erről egy hozzászólást, esetleg olvasd el.
Ettől függetlenül számodra lehet, hogy éppen a Garmin alapbeállításai szerintiek a zónáid, de nekem nem 50 a nyugalmi pulzusom, és nem 60 éves vagyok.
-
Because
őstag
Tudnátok ajánlani sisakot MTB erdő/városban járkáláshoz ebike.hu-ról?
(nagyon maximum 20000Ft) -
-
tknof1871
őstag
válasz Fall-N #250861 üzenetére
Azt is mérlegeld mennyit használnád, mert évi egy két alkalomért drága lenne.
Monoblokk csere + 1 kerék centírozás 11k forint alatt. Ha én csinálom a megtakarításból nem jön ki a BBB TorqueSet 0-24 Nm ára. De azt sajnáltam, hogy 1 hétig tartott. Macerásabb volt a közlekedés. Csábít a gondolat, hogy megtanuljak kerékpárt szerelni, alaposan karbantartani. Leszedni a kazettás váltót, a láncot és végre alaposan megpucolni. Megzsírozni amit meg kell. Hétvégén úgy se mozdulok ki. A lajhár tempómban is elégnek kell lennie valamire.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
.LnB
titán
válasz Hasaggymeg #250893 üzenetére
Nem vagyok ismerős arra fele. De nem tűnt réginek az út. És tényleg marha szép. Meg érdekes. Van kis fahíd, alagút, meg minden.
Más: Ahhoz azért kell pofa, hogy valaki beálljon a másik mögé több 10km-ekre húzatni magát nem!? Egy csávó simán megcsinálta ma. Se szó se beszéd, csak jött mögöttem. Még köszönni se köszönt. Én ezt tuti nem csinálnám, vagy akkor előre megyek vezetni én is..
Mondjuk beálltam én is egy szlovák bácsi mögé. Nyomta a Babettával vagy Jawa-val (nem tom). Jöttünk 35km/h körül. Kicsit pihentem mögötte. Mutattam magamat a tükörbe, hogy azért tudja, hogy ott vagyok. Aztán elmentem neki. De mikor megelőztem, intettem neki, megköszöntem.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Vagy 15 éve megcsinálták Zebegény-Szob között, aztán vagy 5 éve Nagymaros-Zebegény között,( közkívánatra 2x is egymás után ), aztán nemtom...előbbi az hamar tönkrement, talán most fel lehet újítva azt láttad, rég nem jártam arra.
Mézga Aladár...akinek nem inge ne vegye magára, de ez tulajdonképp egy elég gyakori jelenség itt, vagyis idetéved valaki kérdezni és néhány hét kérdezősködés és guglizás múlva már arra is amit kérdez jobban tudja a választ mint más. Így aztán előfordul az a faramuci helyzet is, hogy az aki egész életében bringázott összesen 5000 kilométert megmondja a tutit annak aki évente többet teker ötezernél. Egy biztos, a neten szörfözve még senkiből sem lett valamirevaló kerékpáros.
Rohir...Ő?!😨...talán ez. ...amúgy meg húszezerért aligha rossz üzlet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
.LnB
titán
Srácok. Ez a Szobtól - Vácig tartó bringaút mióta van ennyire megcsinálva? Sose voltam még arra, de elképzelni se tudtam volna, hogy ilyen szép lesz. Marha jó az egész. Bár nagy a forgalom, kerülgetni kell az embereket.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #250887 üzenetére
Attól függ mennyire "egysíkúan" kerékpározol, ha van sík és hegy is és pörgetsz meg végigváltod a sebességeket akkor 1.0-ig is elmehet a 10s és alatti sor...nekem elment.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #250886 üzenetére
Nem. A 2-es zónám a 140-150 közötti bpm. A te számításod idejétmúlt és helytelen, mégis sok helyen alkalmazzák. Rosszul.
-
STC Speed
őstag
válasz gordonfreemN #250688 üzenetére
Kerékpárboltban is mérték a láncom és én is otthon 0.75-öt (BBB tool).
Ilyenkor még használhatom kicsit, vagy inkább cseréljem most? -
chubby2o6
senior tag
válasz ZolkoW #250883 üzenetére
A Reconé is egyszerűbb és pont ezért jobb is. A gyűrűn alul van egy határoló, az nem engedi elfordulni a villavállon [link] Nem tudom, számítana-e az a cc. 2 mm, amennyit építene, ha áttenném a Judyra. Mondjuk ehhez szét kéne bombázni a villát.
Használni én is ritkán szoktam a lockot, általában elfelejtem Múltkor megjártam Csepelt, kb. 50 km oda-vissza, ebből kb. 40 nettó aszfalt. Másnap itthon jutott eszembe, hogy akár le is zárhattam volna[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz stickermajom #250875 üzenetére
Kimaradt
-
ZolkoW
őstag
válasz chubby2o6 #250867 üzenetére
én is a Rebáét tettem rá először, az fémből van, és talán pont azonos a fenti linken lévővel. Majd jött az eladás, nem biztos, hogy ezért, talán már előtte visszatettem, megjavítva. A kart én nem nagyon használtam, csak játszottam vele néha, többet volt anélkül a bicikli, mint azzal. És talán azért igazgattam egyáltalán, mert nem jól állt a kilépő bowden.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Tin
veterán
Én a saját térdfájdalmam miatt most beleástam kicsit magam a bike fitting témakörbe, és elég sokat tanultam belőle. Leírom a saját gondolatmenetem, aztán ha szerencséd van, tudod alkalmazni magadra is.
A térd elejének fájdalmát alacsony nyeregnek, a hátsó rész fájdalmát magas nyeregnek tulajdonítják. A két oldal fájdalmát a rossz (kifelé-befelé álló) lábtartásnak. A nyeregmagasságról rengeteg cikk és videó van, többsége ellentmond egymásnak. Abban viszont egyetért mindenki, hogy első körön meg kell találnod a felső pontot próbálgatással, és azt alapul venni. Az "ülj fel tedd a sarkad a pedálra és nyújtsd ki" egy jó kiindulópont. Onnantól kezdd el emelni a nyerget fél centinként, amíg a pedálozáskor a lábad még a pedálfordulat alján is képes erőt kifejteni, és nem csak "átsiklik", ahogy fordul körbe a pedál. Ha megvan az átsiklás, esetleg táncol a csípőd is, akkor már magas. Onnantól picit lefelé, és megvan a pont. Lehet, hogy 2 mm-eket kell állítgatni. És valószínű, hogy az ülés pozícióját is állítanod kell előre vagy hátra, és persze minden állítás között menj egyet nagyobb kört, hogy érzésre milyen. A kormány elérés távolsága is változhat, vagyis lehet, hogy a térded rendbe kerül, de közben a nyakad vagy a kezed fog elkezdeni fájni a más testtartás miatt. Ha megvan a felső állás, és minden másban jónak tűnik a beállítás, akkor használd egy ideig, és nézd meg, hogy úgy milyen. Ha pörgetős típusú tekerő vagy, akkor kicsivel lejjebb kell állítanod a nyeregmagasságot. Ha megvan a felső állás, akkor elvileg mindent megtettél a felső térdfájdalom ellen, amit a magasságal tudtál. Ja, ne felejtsd el előtte megjelölni a magasságot és pozíciót, hogy vissza tudj térni hozzá.
Ha tudsz angolul, ezt a két videót ajánlom a témában: [link] [link] Elég jól körbejárják a témát, és sok gyakorlati tapasztalat kiesik belőlük. Mindkét videóban egy bicajos korábbi beállításait írja felül a szakértő (tudomány), és mindkettőből ugyanaz jön le: a test megszokja a pozíciót. Nálad is valószínűleg az történt, hogy hozzászoktál a városihoz, alkalmazkodott a tested a pozícióhoz, és a korábbi országúti beállításod már nem alkalmas a mostani testtartásodhoz, és ezért jön ki a fájdalom. A nyeregmagasság és -pozíció állítás egy semennyibe sem kerülő kísérlet arra, hogy kizárd a bicikli okozta problémákat. Lehet persze, hogy a kormánymagasság nem jó, vagy valami más, de akkor nem a térded fájna. De lehet az is, hogy a hajtókar hossza más a két bicajon.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #250870 üzenetére
Milyen volt az előző vázad? Ha jó neki akkor boltoljátok meg. Jó a Stevens is, csak a méret legyen jó. Azzal meg nem kell foglalkozni, hogy papíron 26"-os a váz, belemegy a 27,5-ös is. Egyémbe is az 50/554-es gumi mellett még van 5-6 centi hely, simán befér a nagyobb kerék. Ezért is vettem meg ezt a vázat, mert lehet később korszerűsíteni egy 27,5-ös szettel.
-
gordonfreemN
addikt
-
avl
senior tag
közelebb a 60-hoz, mint 50-hez
35+ eve rendszeresen tekerek
mostani orszagutin 2008 ota, es evek ota nem allitva nyereg es a kormany pozicioja
varosival is tekergek neha 50km-t is 1 napvarosival semmi gondom
orszagutin es tekeresek utan 1-2 napig is, iden a bal terdem mögött es felette faj (bal labas vagyok, 2013-ban lett ganglion a bal terdem felett, az azota az evek soran kisebb lett, de most is megvan, sosem fajt)mi lehet ez ? mitöl lehet ez ? hol van ilyenekhez jo tanacs, leiras ?
azt hiszem kiprobalok 0.5-1.0 cm-t engedni a nyeregmagassagon
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #250859 üzenetére
Ez mondjuk épp csak egy válasz volt a kolléga felvetésére, miszerint neki nő a pulzusa az alacsony PF-tól.
De amúgy meg alkati kérdés, minden ember más. Én inkább kérdezek és megpróbálom a mások véleményeit megszűrve lehetőleg az elejétől "jól" csinálni, más meg csak csinálja, és tanul a hibáiból, aztán majd idővel kialakul. Az út vége ugyanaz, a cél elérése időben más.
Te az a típus vagy, hogy kell komputer, megkérdezed, és veszel egy 530-ast. Én meg az, aki szétolvassa a netet, megnézi a teszteket, és a végén vesz egy 840-est (példát mondtam, semmit nem vettem). A harmadik meg megveszi az olcsó kínait, mert az is megfelel az igényeinek. Az egyik ember letörli egy ronggyal a láncot, majd műszerolajat csepegtet rá, én lemosom zsíroldóval és fogkefével megkefélem, majd láncolajat használok, a harmadik meg 200 km-enként leveszi a láncot, kifőzi, majd ultrahangos tisztítóban megtisztítja, aztán pedig befőzi az új prémium waxszal. Az egyik használja a bicajhoz adott gumit belsővel, a másik TL gumit olcsó löttyel, a harmadik pedig a prémium löttyöt is ml-re méri ki, és betart minden előírást. Vagy az egyik összerakja a bringát tapasztalatból, a másik meg ferdén üti be a csapágyat.
Engem sem érdekel a láncfőzés meg a napokig tartó szerelés-bénázás, de azokat nem olvasom el. Ahogy az újra és újra felmerülő lötyizés vagy a hány fokban tegyük a szelepre a kétezer forintos nyomásmérőt téma. De miért gond ez, elfér, van egy kör, akit érdekel, és azok válaszolnak rá, bekapcsolódnak a beszélgetésbe. Ha nem érdekelne senkit a téma, akkor nem lenne belőle thread újra és újra. Azt megértem, hogy téged (és másokat) ez éppenséggel nem érdekel, de remélem azért elfér a többi téma között, mert nekem viszont sokat segítenek a srácok.
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250871 üzenetére
Ha jössz a vázért, akkor hozzad őket
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250868 üzenetére
Nekem a Stevens inkább tűnik jónak, mint a Gary Fischer, de ne kapkodd el, szerintem 26-os vázra nincs már akkora kereslet, hogy esetleg elvigye valaki előled.
Csak halkan mondom, hogy az alis aluvázam még megvan
Menetfúróm nincs, de majd hétfőn beviszem melóhelyre ezt a szart, ott van hozzá minden, még csavarbolt is van a közelben, bár nem tudom, 5-ös hernyócsavart tartanak-e. -
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #250854 üzenetére
Megvolt, többször szétszedtem/ük, semmi. Emberrel csináltuk, aki sok éve szerel bicajokat, bár ez nem jelent semmit, de csak meghúzott már pár ilyet. Majd egyszer csak összejött. Valszeg amit mondasz is, a kp gyűrű nem tudott valamiért a helyére menni. Már oké
Véleményt fogadok tőled is a lenti stevens vázra (meg bárkitől), érdemes-e, vagy adódhat azert jobb is
chubby2o6: még nem jó és már nem jó közé kell belőni
Menetfúró van?[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #250864 üzenetére
Én sem piszkáltam volna, ha nem fordul el lockoláskor, de elfordult. Lehet, gyárilag nem volt eléggé meghúzva.
Viszont nagyon vékony a vonal a kvaannyátmégmindigforog meg a bsszamegelszálltamenet között . -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #250862 üzenetére
...de azt miért kell bántani, leszedni, neked, mint felhasználó? Én használtam egy évet, de azt sem tudtam van ilyen. Mozgott?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz chubby2o6 #250856 üzenetére
Csak belefúrtam. Műanyag lévén valszeg csak a kézi menetfúró utolsó fokozatát használva. M4 és M5 között akkora a különbség, hogy az M5 simán lehet, hogy örökké tartani fog az új tulajnál (jó rég eladtam már), míg az M4-et nem véletlenül sikerül majdnem mindenkinek kiszakítania...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #250855 üzenetére
-
Fall-N
veterán
válasz tknof1871 #250837 üzenetére
Van amit kevesebbel kell, mint 4 Nm, például a féktárcsa csavarjait a 6 csavaros fajtánál (2-2,5 Nm). Persze ha CenterLockos az agy, akkor más. Illetve különböző kormánybilincses alkatrészek vannak, amiket kicsi nyomatékkal kell meghúzni. Az átlagos fék- és váltókarokat 6-8 Nm-rel kell általában (ott 7-tel szoktam).
Általában már mindent azzal húzok meg, ha már van. Már fejből tudom mit mennyivel kell a biciklimen. Ha van bármilyen karbon alkatrész akkor muszáj használni, ha fém minden akkor lehet érzésre is, sokáig úgy tettem én is.
Én egy sima mechanikus (kattanós) fajtát vettem (BBB TorqueSet 0-24 Nm) ami mindkét irányba ki tud oldani. Az egyirányú sajnos nem sokra jó, mert sok balmenetes cucc van. például nekem a mechanikus tárcsafék bowdenrögzítő csavarja is bal menetes. Ha venni akarsz akkor érdemes 2-25 vagy 2-20 Nm-es tartományút venni. Én a nagyobb nyomatékot csak kézzel érzésre húzom meg, mert elvileg lehetne egy 40 Nm-hez való is (hajtómű, kazetta lockring, CenterLock) bár utóbbi nem érint. Márkaból nem fontos bicikliset venni kimondottan. Azt is mérlegeld mennyit használnád, mert évi egy két alkalomért drága lenne.
-
gordonfreemN
addikt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Én ilyen "tudományosan" még nem láttam valakit elkezdeni mozogni, sportolni, szerintem ez már kissé ( nagyon? ) túl van lihegve.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tin
veterán
válasz Ringman #250845 üzenetére
Egyelőre nekem is fáj, bár kicsit kevésbé terheli meg. De még mindig megterheli, ezért is lett az ülésmagasság/pozíció átállítva, hogy kizárjam, hogy az alacsony pozíció okozza. Az most már kizárva, marad a túlterhelés
A kalkulátort azért linkeltem, mert az elején azt hittem, hogy a 2-es zónám teteje valahol 130-nál van, de az túl könnyű volt. Aztán utánanéztem, és kiderült, hogy tévedtem. Itt leírtam, hátha másnak is segít, mert a "sztenderdek" alapján próbálta belőni.
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250850 üzenetére
Van még egy ilyen: [link] bár ez annyira nem.
Akkor várok, kellene majd valami modernebb vázat lőni, bár akkor már lecseréltem az egész bicajt, kár volt megvenni az etedetitMenetproblémára javaslom ezt: v-coil. Megerősoti a korábbi menetet,saját fúró és menetfúró jár hozzá készletben
Hasaggymeg esetemben viszont amikor a víz alatta volt a puszta kezes verzio csak csuszott le az esiről bárhogy szoritottam. Kesztyűben ramarkoltam az egészre, de bent a csőre úgy ahogy te írod, hogy puposodjon fel a markolat kicsit, csavarni kellett rajta kettőt és már meg is adta magát. De fogni kellett a markolatot is a maradék 3 ujjal. Majd lehet csinálok egy videot róla
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
chubby2o6
senior tag
válasz ZolkoW #250849 üzenetére
Hogy bővítetted fel? Csak belefúrtál a műanyagba egy m5-ös menetet? Vagy csak belehajtottál egy ötös csavart? Mert én már azon is gondolkoztam... Attól félek, hogy ha nem teszek bele valami fém menetet, ha valami miatt szét kell szedni majd összerakni, kezdhetem elölről a szopást.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz chubby2o6 #250847 üzenetére
Nekem simán ment, többször is a bowden rögzítés, szervíznél, bowdencserénél... Ami a markolatot illeti, lefelé úgy szoktam venni, hogy 3-4 ujbeggyel, 2 kézzel húzom lefelé a belső szélétől és ahogy megygyűrődik és zömül szépen tolja le a végét a kormányról. ...sehol sem szorítok rá ami ugye csak nehezíti a leszedést. Néha felfelé is megy tolva a végétől egy ideig, a markolat merevségétől függően, mert ugye ez tulajdonképpen a tipikus 22-es csapdája, minél nehezebben megy annál jobban kell szorítani amítől ugye egyre nehezebben megy.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #250834 üzenetére
Egyiket sem nehéz beállítani. Ugyanúgy kell mindkettőt, egyedül a csapágy típusa más. A csapágy márkájától függ mennyire méretpontos. Ha kevésbé akkor nehézkesen fér el ez-az. Ha így szorul akkor érdemes a beütőcsészén kívül mindent kiszedni és újra összerakni. Zsírt sem kell spórolni mehet bátran, legalább könnyebben helyükre mennek a dolgok (meg védik a portól meg a víztől a dolgokat). Én is életemben először csináltam ilyet, de elsőre ment. Nekem egyedül a teló nyakáról leszedni a régi gyűrűt, újat feltenni volt nehezebb kalapáccsal és csavarhúzóval, a többi meg volt pár perc alatt.
A régi menetes kormányt nehezebb beállítani, ott kell összekontrázni a csavarokat, meg kisebb is a hely.
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #250844 üzenetére
Nekem felviszi. A 90 körüli PF-el egy fokozattal könnyebben 10-15%-al magasabb a pulzusom a 80 körüli PF-hez képest.
Ez a két menet totál ugyanott van, ugyanazon a szakaszon oda-vissza, nagyjából ugyanazzal a terheléssel.
A sebesség nagyjából ugyanaz, csak az elsőt pörgetéssel oldottam meg eggyel könnyebb fokozatban, a másodikat pedig izomból eggyel nehezebb fokozatban. A pörgetés az izmaimat egy kicsivel kevésbé vette igénybe, a keringésem meg jobban, ráadásul többször meg is kellett állnom, hogy kicsit lejjebb menjen a pulzus. Pörgetéssel egyelőre képtelen vagyok 150 bpm alatt maradni, alacsonyabb fordulatban viszont tudok.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #250842 üzenetére
Sajnos nem, én is csak láttam egy képen . Nekem az outin van amúgy a gyári Garmin, de az rendesen előrefelé pozicionálva, a montin meg egy Alis "Sram"-nak hazudott mount van, annak rövidebb a szára:
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #250842 üzenetére
Szerintem nem fog elférni a villanyaktól, + ugyanúgy nem fogod tudni a stucninál fogva tolni a bringát.
#250843gordonfreemN A valós méretéhez tudni kéne legalább a felsőcső hosszát.
Én ezt kihagynám a helyedben, az a rövid nyeregvázcső inkább az ugrálós dirt bringákra jellemző. -
ZolkoW
őstag
válasz gordonfreemN #250843 üzenetére
az alkohol (az IPÁról* tudom, a többiről gőzöm sincs) azért jó a párolgás ellenére, mert sokkal jobban nedvesít a víznél, bekúszik olyan résbe is az ESI alá, ahová a víz esetleg nem. Bespriccelem a markolat külső oldalán, és megjelenik másik végén a kormányon. Mondjuk még így is munka levenni, de inkább mert érdesített az a hülye kormány, aluról gond nélkül működött nekem eddig.
*IzoPropilAlkohol, nem sör!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
Elég parasztosan van megoldva a Judynál a villavállon a lock gyűrűje . Egy műanyag (!), belső recézésű gyűrűben van egy fém csavar, azzal kéne a gyűrűt rögzíteni, hogy feszítse a bowdent. Ha nem húzom meg eléggé, elfordul, nincs lock. Ha meghúzom annyira, hogy ne tudjon elfordulni, akkor volt menet nincs menet. Nem is értem, komolyan mondom
Nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával, mert ez [link] mindenhol hiánycikk, kb. a beszerezhetetlen kategória.
Meg lehet házilag oldani [link] , csak most turkálhatom a netet hernyócsavarért meg négyszöganyáért .
Van itthon pár computer konzol, lehet az egyikből kiműtöm a menetes hengert, és valahogy beleapplikálom ebbe a szarba, de m3-as hernyóanya akkor is kelleni fog, mert természetesen gyárilag m4-es van benne . -
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #250841 üzenetére
40 felett vagyok. Többféle módszerrel számolva 177 és 182 között van a maximumom, súlyt és mindent figyelembe véve lőttem be a 180-at. Az órám mért maximuma 178. A nyugalmi pulzus pedig 80, de ezeket amúgy leírtam a hsz-ben.
-
Ringman
nagyúr
hogy ne legyen megnyugtató a válasz: nekem a túl magasra emelt nyeregnél (amikor még nem imbolygok jobbra-balra) is tud fájni a jobb térdem a térdkalács mögött-fölött.
szerk:
kalkulátor:
a sok betegeskedés miatt eléggé edzetlen vagyok (meg biciklizés előtt én is kihagytam 15+ évet az aktív mozgásban), de most a nyugalmi pulzus 75 körül van, ha ülök, 38 évesen vo2 maximum az 182, de ha rendesen beletekerek, akkor nagyon rövid ideig a 200-as pulzus sem elérhetetlen, de valóban megáll 185 körül az 1-2 km-es max. teljesítmény[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
ez nem feltétlenül csak neked válasz, de mindig meglepődöm, amikor azt írjátok, hogy a pörgetés (pedálford. emelése) feljebb viszi a pulzust. Nem esküszöm, hogy nem tévedek, de szerintem nekem a csökkentése viszi feljebb
Legalábbis ha a terhelést nem növeled, tehát úgy tekersz nagyobb fordulaton, hogy visszakapcsolsz hozzá. Már csak a hecc kedvéért is kipróbálnám, hogy legyen mondjuk 85, vagy 80 PF, és szigorúan, de tényleg egy centivel se (köbláb per négyzethüvelyk a vonatkozó mértékegyég még..) menjen a kívánt érték fölé a HR. Ha majdnem eldőlsz, olyan lassú vagy, akkor úgy. Ez nagyon nehéz is lehet, de mentálisan, nem fizikailag.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250840 üzenetére
Igen,ezért írtam, hogy én vizet nyomtam alá, az alkohol hamar párolog és szárít, de biztos elmegy az alkohol iscegynek. Meg kesztyű, ez volt nekem az áttörés.
Köszi a linket,egyelöre a 72kg-omhoz 115psi-re fujtam mindkét irányt (decás pumpával, köszi a tippet)!
Más: nem tudod/játok hogy ez a váz azért 38,5cm mert gyerekméret? Nekem 82cm a lábközépmagasság éa 175 vagyok. Akkor ez a váz kicsi lesz nekem ugye?
(Az asszony már tényleg kinyír a végén...)¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz RexpecT #250835 üzenetére
Bexarok mekkora zseni vagy! ...látszik nem volt divat a Lego Erdélyben 1970-ben. Amúgy nem tudom, de kipróbálom nem-e billen így túlságosan előre, meg elég hosszú-e a stucni ahhoz, hogy ne ütközzön a villa meghagyott szárában. ...na meg adja vissza a Zasszony akinek gyorsan felszereltem hátha nem haragszik annyira az új beszerzésem költsége miatt.
mf....ja, hát te vagy aki kemping kerékpárral előzi az autókat a Stelvion lefelé hetvennel, vagyis szerintem azt vedd amit kapsz mert neked kábé mind1 országúti, fixie, vagy éppen DH géppel bikepackezel, megoldod.
tknof1871...nem eszik azt olyan forrón, el lehet lenni nyomatékkulcs nélkül is, ha pedig éppen annyira erős vagy használd az imbusz kulcsokat csupasz kézzel és fordítva, vagyis a rövid szárától fogva, úgy mindegyiket meghúzhatod ahogy bírod, biztos nem szakítasz el egyetlen menetet sem. Amúgy meg van sok olyan nyomaték ami 4 Nm alatti, továbbá a 20 fölöttiknél sem nagyon kell félni a túlhúzástól csak ne erőkarral bikázd...ja, és nincs 4-60Nm közötti, azt csak kettőből lehet kibekkelni...legalábbis és nem láttam másképp.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250834 üzenetére
Legközelebb megpróbálok (sokkal) több alkoholt aláspriccelni.
Vagy letépem megint. Még nem döntöttem el.
Frissen szervizelt a telód, nem hiszem, hogy engedné a levegőt. Ha meg felütöd egyszer-kétszer, úgyis észreveszed .
Itt ha [link] beírod a teló sorozatszámát, kiadja neked az ajánlott nyomást meg a rebound-ot, ez kiindulásnak jó, legfeljebb majd állítgatsz rajta igény szerint. -
Tin
veterán
válasz ZolkoW #250826 üzenetére
Igen, a térdkalács feletti részen. Amikor pl felállok egy székből, akkor eléggé, de nyugalmi helyzetben nem. És valószínűleg de, túlerőltettem, mert amikor tudok, megyek, ha úgy van, akár 3 nap egymás után. Valószínűleg ez sem a legbölcsebb dolog.
A pörgetés tényleg jobb, de a pulzus emberfüggő. Utánanéztem, és figyeltem is magam. Itt a kalkulátor (Karvonen, 3. választási lehetőség), MHR=180, RHR=80, így 140-150 bpm között van a 2-es zónám. Utóbbi pár hétben már érzésre is ebben megyek, nincs folyamaotsan túlhajtás, most már tudom, hogy az milyen. Ez a terhelt, de nem túlterhelt állapotom. Csak ha még pörgetek is, akkor felmegy 160 fölé, így azt egyelőre félretettem.
Én se tudok másra gondolni, mint a túlhajtásra. A nyerget is azért emeltem a maximumra, hogy kizárjam azt a hibafaktort is, most már valószínűleg csak a terhelés csökkentésével tudok játszani, és nagyobb figyelmet kell fordítanom a nyújtásra utána, illetve a pihentetésre.
-
Tin
veterán
válasz fulton #250817 üzenetére
Egyetértünk, azért is kérdeztem, mert nem szeretnék valami hosszabb távú problémát magamnak. Mivel 20 éve nem bringáztam, nincs viszonyítási alapom, és szívem szerint csak mennék, de valószínűleg a testemnek ez még túl hirtelen és túl sok.
Az üléspozícióval most addig játszottam magasság és pozíció tekintetében, amíg megtaláltam a legfelső pozíciót. A csípőm itt még épp nem mozog, és a lábaim a pedálfordulat alján sem "úsznak". A korábbi beállításom alacsonyabb volt, és előbbre is ültem, a mostanival szerintem kisebb a térdem terhelése. Az első próba pénteken jobbnak tűnt, de most pihentetem, tegnap csak egy nagyon könnyű kört tettem.
Sima cipőben tekerek, nincs SPD. A lábam jó helyre áll be a pedálon (1/3), ott nem is fáj semmi. A térdeimnél figyelek, hogy ne billenjen ki, és nem is a külső vagy a belső része fáj. Az ingás módszert próbáltam, de az nem az igazi, mert álló helyzetben máshol ülök, amikor próbálom. Hátrébb meg már amúgy sem tudok ülni, meg az kényelmetlen is lenne.
A terhelés relatív. Úgy csinálom, hogy "könnyű" legyen, de ne túlságosan könnyű, viszont amint érzem, hogy nagyobb a terhelés, azonnal könnyítek a fokozaton. A pulzusom 150 alatt tartásához ez pont ideális. Valószínűleg inkább túlerőltettem. Kipróbálom a komolyabb nyújtást, hengerezést, és az talán segít.
-
tknof1871
őstag
Üdv! szerelés otthon, nyomatékkulcs, nyomaték
A kommentelők közül akik maguk szerelik a kerékpárt használnak nyomatékkulcsot? Milyen nyomatékkulcsokat? Tisztán mechanikust? Erőmérőst vagy lekattanóst? Digitálist amit a hajtószárra lehet tenni?
Ezen cikk szerint fontos megbizonyosodni, hogy a kerékpár csavarjai jól vannak meghúzva.
Google fordítóval:
Bár rengeteg edzett bőrű ellenző létezik egy ilyen szerszámmal kapcsolatban, akik szívesen dolgoznak az „érzésen”, a helyzet az, hogy ha kényes alkatrészekkel dolgozik, a nyomatékkulcs használata sokkal kevésbé valószínű, hogy a dolgok elromolhatnak, különösen, ha a garanciáról (és a fogakról) van szó.Én már sok csavart túlhúztam és idén is megtörtént. Nem lehet a kezem érzékében megbízni.
A cikket elolvasva úgy tűnik egy kerékpáron a leggyengébb nyomatékkal 4 Nm-el kell csavart meghúzni és nincs olyan csavar, amit 60 Nm-nél jobban kell meghúzni. Kár, hogy nem írtak példát ezek milyen csavarok.
A digitális nyomaték kijelző adapterek szimpatikusak, mert kicsik és egy 1/2 colos adapter bármilyen 1/2-colos hajtószáron használható. Sajnos olyat nem találtam ami lefedi a 4-60 Nm-es tartományt. 6-30 Nm és 20-200 vagy 40-200 Nm között vannak ezek a digitális adapterek.
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
.mf
veterán
válasz vendingo #250822 üzenetére
Nem gravel a cél, hanem egy napi közlekedésre és túrázásra is használható bringa. Lehet, hogy jó alap gravelhez egy RC100, de az 1x7 44/12-28 síkra még talán elmegy, de hegyre... Oké, láttam olyat, aki egysebivel jött fel a Stelvióra, de az nem én vagyok
Ringman: nem terep a fókusz (arra van egy Ghost all-mountain fully), csak annyi kell, hogy meg tudjon birkózni egyszerűbb nem-aszfaltos részekkel is, legyen rá ballonosabb 80/20-as gumi.
Szerintem is elég lenne a merev villa (egy ballonosabb gumi mellé), de ritka az olyan a használt piacon, a dolgot nehezíti, hogy nem vagyok konfekcióméret 192 centivel.
Ezt hétfőn valszeg elmegyek megnézni: Hervises Kilimanjaro, alap Alivio/Tourney, Tektro és SR felszereltség.
Ez egy másik, amin gondolkozok, szintén Alivio, Tektro és SR, viszont van rajta sárvédő, csomagtartó, agydinamó és lámpa is, csak távol van.A féken én is gondolkozok. Több hetes túrára alaposan felmálházott bringához jól jöhet a tárcsa nagyobb fékereje, és esőben is jól fog. Azonban egyszerű olcsó v-fékkel is simán lejöttem már esőben a Stelvióról, szinte semmi karbantartás nem kell neki, nem kell légteleníteni, és világ végén nagyobb eséllyel kapni hozzá betétet.
Koskormányt még sose használtam, az összes bringám egyenes kormányos volt.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #250673 üzenetére
Igy nem lenne jobb a rögzítés?
-
gordonfreemN
addikt
válasz chubby2o6 #250824 üzenetére
Igen, úgy néz ki jó lesz. Sikerült eltalálni meg a technikát kitalálni. A szerelőm szerint az ócsó kosaras csapágyat nem eggyire macera beállítani.
Tegnap este eszembe voltál, fel kellett raknom a lockout kart és ezért nekem is le kellett húzni az esi markolatot. Injekciós tűvel nyomtm alá mindkét oldalról a vizet és jöt csak nehezen. Aztán vettem fel tiszta szerelőkesztyűt és mint az álom úgy lejött. Na mondom megvan a technika.
A telót is felpumpáltam, nem tudom mikor ellenőrizzem ujra.
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
ZolkoW
őstag
válasz G4RWIN #250830 üzenetére
azt szvsz pár hónap alatt lyukasra koptatod aszfalton, olyan vékony a futófelülete. De csak tippelem, mert ez könnyű terepgumi. Valami univerzálisabbat keresnék, középső folyamatos futófelülettel, olyasmit, mint a Land Cruiser. Kicsit terepesebb a Smart Sam, de más márkákból is van sok ilyen, meg a gravel kínálatból is találni 2" körülieket.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
G4RWIN
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni külső választásban.
Rockrider XC500 29" bringám van DT Swiss M1900 spline 30-as kerekekkel.
Száraz időben munkába is ezzel járok, oda-vissza ~20 km aszfalton. Hétvégente, ha az időm engedi akkor a Mecsekben, terepen is tekerek.
Elvileg a felni szélesség miatt a legkeskenyebb 2.25 -ös gumi jöhet szóba. Tubeless megoldással nem szeretnék foglalkozni.29x2.25 -ben mit ajánlanátok?
Vittoria mezcal és barso -t megrendeltem bikeinn-ről, de nem akar megérkezni, nem is tudják mikor fognak kapni.
Rosebikes-on Thunder Burtot néztem, az most "jó" áron van. Az jó lehet ilyen felhasználásra?[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz szimpláncsak #250828 üzenetére
Ja, akartam is mondani, hogy ha ráteszed a hátizsákot a nyeregre, akkor engedd lejjebb egy kicsit, mert így tuti magas lesz
-
szimpláncsak
tag
válasz stickermajom #250825 üzenetére
Kicsit más téma,de a táska miatt legalább találtam ürügyet arra, hogy berakjak egy képet arról, hogy èn meg tegnap így tekertem haza a balcsiról
Jó dolognak gondoltam ezt a nagy vàztàskàt, de fele annyi cuccot szabad csak belerakni,mint amennyi belefér, mert nagyon széles lesz és zavarja az embert tekerés közben. Szóval át kellett pakolni a dékás futótàskàba sok mindent. De az meg tényleg jó kis táska még akkor vettem amikor futottam terepen, mert van benne ivótasak is. 2,5 napi cuccomat kellett belerakni, fogkefétől kezdve, alvós cuccon át, esőkabátig, váltó felsőig mindent.Szerk: Ja és a hátizsák a hátamon volt, nem az ülésen
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
ennyiért sajnos nagyon kompromisszumos felszereltségű lesz egy terepre is alkalmas tárcsafékes bringa. szerintem erre merev villa is megfelelő, nem kell a teleszkóp.
több napos túrához nem feltétlenül kell csomagtartó, de a szükséges furatokkal nem rendelkező bringákhoz is lehet már csomagtartókat kapni, amiket pl. a nyeregcsőhöz és a támvillához rögzítesz.
nézhetsz cantifékes ősmontit is, amin később modernre cseréled a hajtást, vsz. így beleférsz a kívánt összegbe (sőt egy részüknél 27,5/650b-s kerék is belefér a vázba, a 700c sem kizárt). - megfelelő vázgeoval akár koskormányosra is átalakítható.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
ZolkoW
őstag
Tulajdonképpen az izmod fáj? nem lehet, hogy nincs ideje pihenni? 20 év nembringázás után azért eléggé kaphatja az ívet.
A pörgetés tudom, hogy téma volt, de az nemigen okozhatja, pont az a kevésbé megterhelő. Mármint lehet úgy is túlterhelni, de az izmozós és a pörgetős közül biztosan a pörgetős a jobb.
Amilyen pulzusadatokat írtál, nekem még mindig magasnak tűnnek, nem tudom, mennyinek kéne lennie, csak nekem még az az érzésem, nem hangolódtál rá arra,hogy valóban alacsony legyen a terhelés, meg 2-es zóna, stb. Ez nem egyszerű, én pl. majdnem mindig elbukom, és túllépem. De ez egy projekt, egyszer próbáld ki, hogy magadra erőlteted, és betartod.
(vélemény volt)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
stickermajom
addikt
válasz jjeahh #250823 üzenetére
Legutóbbi pécsi kép: [kép] Azzal a táskával járok pályázni, elfér benne a nyomásmérő. De a hegyre nem viszem magammal, a kocsi a bázis. Mostanában a kulacsot is elfelejtettem általában felrakni, körönként lehetett csak hidratálni.
Hasaggymeg: Nem baj, olcsó volt a Jagwire, az a lényeg.
-
chubby2o6
senior tag
válasz gordonfreemN #250820 üzenetére
Köszi
Sikerült megcsinálni végül a kormánycsapágyat?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #250813 üzenetére
Itt én olvastam már, hogy viszi valaki pályára és hőmérséklettől függően újra beállítja napközben is . Mondjuk pályázáson gondolom más, mert az autóban lehet hagyni a cuccokat, ha meg mégis magával viszi, úgysem számít annyira a plusz súly, mert nem mászik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vendingo
veterán
Gravel alternatívának azt mondanám, hogy egy rc100 outi decathlonból, amit apránként fejlesztesz, alakítasz. Ennyi pénzért újonnan csak silány bringák lesznek. Használtra nem tudok tanácsot adni.
Hasonló felhasználásra egy elops speed 500-at vettem.
Van a családban rc100, évek óta fut télen nyáron napi használatban, semmi baja. A váltót érdemes cserélni rajta idővel, de ez nem nagy beruházás.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
gordonfreemN
addikt
válasz Fall-N #250756 üzenetére
Lehet, mindenesetre fura volt, pedig megrázogattam a vázat is nem egyszer, meg gurultam vele pár métert is,próbltam finoman megemelni és leejteni kerékre is, de semmi. Közben még arra lettem fogyelmes, hogy nagyon kell koncentrálni a kormanyra a kotyogás ellenőrzésekor, mert a kormány elmozdulása/pici leptékü fordítása olyan érzést kelt, mintha kotyogna. Azért köszi neked is, hogy próbáltál seíteni
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
.mf
veterán
Sziasztok!
Pár noob kérdés, mert már rég nem vettem új bringát, ahol ezek számítottak.
Idén terveztem többet bringatúrázni, erre pár napja ellopták a bringám, úgyhogy most kereshetek újat.Feladata városi napi közlekedés mellett a hosszabb, többnapos/hetes bringatúrák lennének, s bár gyalogtúrázásból eredően egész kompakt a kemping-cuccom, lehet, hogy meg tudnám oldani csomagtartó nélkül is, de jobb, ha van rá lehetőség (ha még hosszabb, több hetes túrára mennék).
Ugyan elsősorban aszfalt lenne (75-80%), de időnként lemegyek murvára, földútra, egyszerűbb ösvényre is.Fentiek alapján cross-trekking / hibrid lenne a feladatra legjobban megfelelő (gravel is tök jó lenne, csak túl drágán mérik őket; modern montikon pedig sajnos már nincs csomagtartó rögzítési pont).
Nem tervezett kiadás miatt költségvetés korlátos, na meg városi napi közlekedősnek sem akarok túl drágát venni, ha ezt is ellopnák - szóval 100-150k körül nézegetem a használt bringákat. Ebből adódóan a bringák felszereltsége általában alsópolcos: Alivio, Altus, Tourney, illetve Tektro tárcsafékek, némely még mechanikus is. Tudom, ezek nincsenek sokra tartva, de milyen hátrány várható tőlük a fenti célokra (napi közlekedés, nem-sietős többnapos bringatúrázás)? Váltók gyorsabban állítódnak el, félreváltanak, gyorsabban mennek tönkre? Fék gyengébb? (v-fékhez képest is)? Speckó betét kell bele drágábban, gyorsabban kopik?
Továbbá: a kevésbé neves márkák, vagy áruházi sajátmárkás (pl. Hervis Kilimanjaro) bringáinál van valami buktató?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
fulton
addikt
Szia!
Én azt gondolom, minden fájdalom ami tartós, és gyakori, az nem jó, és foglalkozni kell vele. Ami 1-2 szer előfordul, az betudható megterhelésbeli fájdalomnak.Rossz ülésmagasság is okozhatja, ..van egy kiinduló:sarkad ráteszed a pedálra nem kiklippelt lábbal, hanem úgy természetesen könnyed egyenes lábbal. (ettől én kicsit lentebb vagyok egyébként) (és pörgetni is jobb így)
és innen már nehéz tanácsot adni a magasságot illetően, érezni kell...ha nagyon alacsonyan van taposáskor diszkomfortos lesz az erőkifejtés, nem fog jól esni.. Ha nagyon magasra lövöd azt is érzi a tested, és "szól". (na itt vissza lehetne kanyarodni a stopli helyzetére is, attól is függ) - játszani kell vele.Gondolom SPD vel tolod (?). A neten fellelhető beállítást tekintve, érdemes lehet picit, láb mérettől függően hátrébb helyezett stoplival is próbálkozni ("gyári" ajánláshoz képest), én is hátrébb használom. Minél hátrébb kerül az "idális" helytől, annál kevesebb eséllyel lesz ebből eredő térdfájdalom. De persze nagyon hátra sem jó tenni. Nincs kimondott szabály erre, érzéssel. (ha így használod, akkor kicsit lentebb kell tenni a nyereg pozit is - megint érzésre)
Érdemes megnézned hogy tekerés közben nagyon kilibben e a térded, annak fügvényében oldal irányba is érdemes a stoplit állítani - én is álltottam picit rajta, mert hosszabb távon éreztem hogy "kicsit kint van" a jobb láb.
Az gondolom megvan hogy ha beülsz a nyeregbe tekerős pozival, és 3h órára állítod a pedált, akkor a térdednek kb ott kell lennie ahol a pedál tengelye van? nekem pl olyan max 0.5 - 1 cm előrébb van a térdem eleje-normál ülőpozival nézve mint a pedál tengelyközép (vizszintes talajon nézve) - de ugye tekerés közben sokszor váltok poziciót, azzal némileg ülésben hátrébb is kerülök kicsivel...szóval élesben van hogy nem pont ott a térd mint beállításkor...egyébként ha a térded a pedál tengelyközép előtt van arra jellemzőbb a térdfájdalom (jobban terheli a térdet), fordított esetben inkább az izmokat terheled jobban....
Érdemes kicsit könnyedebb pedál fordulattal tekerni, nem kell lepörgetni magad a kerékpárról, de olyan 80-85 sztem okés és jóleső. Ha emelkedőre mész, akkor inkább válts vissza, és ne terheld szét a lábad erőből.
hirtelen ennyi ötletem volt a kérdésed olvasva.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250810 üzenetére
Oké, értem. Valamennyi levegőt a TL is engedni fog, max nem naponta, hanem hetente fújkálod. De alacsony nyomáson nem enged már annyit. Ha TL-en gondolkoznék, én tuti méregetném, hogy tudjam, mire számítsak, csak ott meg az van, hogy azért ereszt, mert van egy lyuk amit az a szaros takony nem tömített el, vagy pedig természetesen ereszti át lassan a levegőt. Bele se akarok gondolni. Bocs, én.. de hát láttad már.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #250801 üzenetére
Itteni vélemények szerint nem sokat tud a dzsegvájör fékbetét...majd megcáfolod.
jjeahh...ahhoz képest azon a 200 méteren sem mertél elmenni az erdőig mikor tiltva volt, úgy féltél a fakabátoktól. ...ez az erdőben digitális nyomásmérővel barbuzulni meg szerintem tényleg túlzás, van egyáltalán aki ezt a sportot űzi?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
Na, akkor fussunk neki mégegyszer.
Nem az érdekel, hogy hosszútávon ereszt-e, pontosan tudom, hogy igen. Az érdekel MAJD, HA ÁTSZERELTEM TL-RE, hogy tartja-e a nyomást, vagy pl. egy éjszaka vagy egy nap alatt elszökik belőle a fele levegő. Ergo, érdemes foglalkoznom a TL-el vagy hagyjam az egészet a picsába, mert az biztos, hogy nem fogom naponta fújkálni. Ehhez viszont tökéletes az SKS vagy a Schwalbe is. -
jocoka75
tag
Sziasztok!
Szeretném kérni a segítségeteket.
Van egy Gepida reptila 500-as 8sebeséges agyváltos kerékpárom ,amit kb 7 éve vásároltam újonnan.
Nagyon ráférne egy agyváltó teljes karbantartás zsírzás .
Kíváncsiság képpen szédszedtem az agyváltot úgy ,hogy kihúztam bellöle a teljes belső részt .
Nem találtam benne rozsdás részt ,volt benne zsír is.
Azt szeretném kérdezni,hogy mibe kell áztatnom az agyváltó belső részét ,hogy megtisztítsam a kosztol és zsírtol ?
Én mosó benzinre gondoltam nem tudom jó e erre a célra.
Újra zsírozáshoz milyen típusú, márkájú zsírt vegyek?
Előre is köszönöm szépen a segítséget! -
jjeahh
nagyúr
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #250783 üzenetére
Újkora óta könnyezik mindkét nembarna Maxxis a Canyonon. Télen asszony imádta a nappaliban.
Nálam a bringázás ma kimaradt, de meló mellett volt időm kicserélni hátul a fékbetétet, illetve légtelenítettem is ha már ott jártam. Kapott ilyen Jagwire fémes betétet, meglátjuk mit tud: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest