Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:43:10

LOGOUT.hu

Opel topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#108101) lezso6 válasza Tikakukac (#108100) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Most már ott tartasz, hogy általad kitalált hülyeséggel helyettesítetted a véleményem. :D Továbbra sem velem vitatkozol. :DDD

10 Nm-nél szvsz nagyobb különbség van. De összevetésnek egy 1.4 és 1.6 között is 20 Nm körüli különbség szokott lenni, és hát az már bőven érezhető... :)

Ha félelemkeltő autó, akkor papírswift. 100-zal mész, de 200-nak érzed... :))

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108102) Tikakukac válasza lezso6 (#108101) üzenetére


Tikakukac
titán

Semmivel sem helyettesítek semmit, itt elvben be kéne borulnom az árokba, akkorát rántana alul a flepnisor a kocsin egy nem ilyen hulladék kokszolós, szétesős okos szívósorú kocsihoz képest.
Hát ez nem történik meg, vitakozni valóban meg nincs min, mert amit keresünk az egy légypiszok. Főleg, hogy kezeket fel hány embernek van patyolat tiszta twinport sora, tökéletes csapágyakkal, plusz patent EGR stb. Na akkor elhiszem, hogy itt Toretto is váltani akarna :B

A 20-as az a tetőn meg is lesz, lent bátran felteszek egy szebb tétet arra, hogy 10, plafon 15 lesz atom optimális esetben, mert még mindig légköri nyomáson vagyunk, egy apró lökettérfogaton.

Ah igen.
Meg is találtam.

Nos, akkor szerintem ez eldőlt ;]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108103) lezso6 válasza Tikakukac (#108102) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Továbbra is szalmabáb érvelést folytatsz. Már ott tartasz, hogy le kéne borulnod az árokba a technika előtt meg minden. :DDD

Ezeknek az ábráknak a valóságtartalma kétséges, simán lehet nem is valós mérések, hanem csak valami random szimuláció random forrásból, ki tudja milyen adatok alapján. Mert a max az stimmel, de a többi meg franc tudja.

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108104) Tikakukac válasza lezso6 (#108103) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem, nem a technika előtt kell leborulnom az árokba, hanem attól az észvesztő nyomatéktól ami kitépi a kormányt a csoda szívósoros 1.4-es Opelben, ami alul ébred. Amit ismétlem, újkora óta hajt a család, tehát picit azért ismerős alap a többi verzióhoz képest és más mocikhoz :B

Ezen ábrák a gyári táblák, a valóságtartalma tökéletes, valós mérések és nem random szimuláció random forrásból, főleg nem ki tudja milyen adatok alapján.

A max azért stimmel, mert miért ne stimmelne, ha az Opel gyári táblái vannak bekopizva ;]

Ha már érvelési hibákkal jövünk, akkor hadd ne kezdjem én is sorolni :K
Ha tudod, cáfold. Ha nem, akkor fogadd el, hogy ez a twinport dolog sokkal inkább volt régen is marketing, mintsem valós előny. Ezt a beszélgetést pár éve már lejátszottuk itt és ott is ugyanez lett a vége, a twinport nem megoldás, a változó szelepnyitási idő és mérték az, ami valóban segíthet egy szívón alul.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108105) lezso6 válasza Tikakukac (#108104) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ez csak egy még nagyobb szalmabáb. :DD

Ha gyári táblák, akkor hol erre a bizonyíték?

Ha csak marketing lenne, azaz nem érne semmit a Twinport, akkor a szívósorban a megdöglött állítómechanika nem eredményezne gyengébb teljesítményt és magasabb fogyasztást.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108106) Tikakukac válasza lezso6 (#108105) üzenetére


Tikakukac
titán

Édes f***m hagyd már ezt abba kérlek :B

Milyen bizonyítékot akarsz még? Menjek be az Opel szalonba, vegyem le a gyári gépet és abból mutassam meg neked, hogy ezek az EPC-ben vannak? Bakker. Mert gondolom ha most kimegyek és a műhelyes diag gépből screenshotozom ezt ki, akkor "azt is bárki odarakhatta". Ember, vakvilágból tippelgeted, hogy melyik motor mit tudhat és mit nem. Hozok neked egy full oldalt, diagramokkal, számokkal, revekkel, erre jön, hogy ah, az biztos hamis. Dang.

Szerinted ezeket fogtam és én rajzoltam, csak, hogy nekem legyen igazam vagy Pedro rajzolta, mert olyan kedve volt? Shieeet.

Hahj. Láttad már, szedted már ki ezt a szívósort a kocsidból? Ha nem, akkor tedd meg kérlek te is, én már túl vagyok rajta kétszer, van itt olyan aki négyszer is. Naná, hogy gyengébb teljesítményt és magasabb fogyasztást okoz egy olyan szívósor, amiben random állnak a flepnik és minden henger ahogy esik úgy puffan perdülettel kapja meg a levegőt, grátisz van benne 2 kiló korom is a buta EGR miatt, ami ilyenkor dettó le szokott kerülni és kitakarítódik és hirtelen táltos lesz a vas. Naná, ha nem a félig letapadt szelep miatt már alul is túl sok kipuff gázt zabáltatod meg a kocsival, működnek a flepnik, plusz kiszedtünk a szívócsatornákból egy raklap szutykot, hirtelen nyilván menni fog. De ez egy összetett dolog.

Ér valamit a twinport? Igen. Ér-e annyit, hogy az érdemeljen többet 2 mondatnál egy ilyen motoron? Nem.

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108107) lezso6 válasza Tikakukac (#108106) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ér valamit a twinport? Igen. Ér-e annyit, hogy az érdemeljen többet 2 mondatnál egy ilyen motoron? Nem.

Ja, hogy ezért nem bírsz leszakadni a témáról, mert szerinted nem ér ennyit. Oh wait... ;]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108108) Tikakukac válasza lezso6 (#108107) üzenetére


Tikakukac
titán

Érjen akkor annyit. Amint szolgáltatsz az általad leírt adatokhoz bármilyen alátámasztó infót, ami több, mint a hasraütés, mindenképp. Addig marad az amit én írtam, bocsi :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108109) Tothgera30 válasza Tikakukac (#108102) üzenetére


Tothgera30
Ármester

"Főleg, hogy kezeket fel hány embernek van patyolat tiszta twinport sora, tökéletes csapágyakkal, plusz patent EGR stb." - Nekem. :P Bár így hogy ki lett takarítva annyit érzek hogy kicsit jobb a gázreakció.

"A pokol nem hely, hanem állapot"

(#108110) ncc1701


ncc1701
veterán

Fenét vitatkoztok itt, 1.4, 1.6, sztem egyik sem megy, hacsak nincs rajta csiga, vagy nem nevetségesen könnyű kasztniban van.

(#108111) Markizmark válasza lezso6 (#108098) üzenetére


Markizmark
addikt

Igen, B zafi, 140 ló. Benzinesek közül talán a legjobb motornak mondanám, annak ellenére, hogy holnap lesz benne okoskerék cserélve, meg akkor már minden más azon a tájékon.
Kíváncsi vagyok fickósabb lesz-e az újakkal. Üzemmeleg 5w30-cal már hibát dobott, 5w40-nel nem, de hallható volt a hiba.

Az astra a csere után jobban ment, de abban csak INA került, nem pedig GM INA. Ennek hála folyamatosan van egy halk ketyegése ... egyszerűen szarok a sima INA kerekek, ezt sok helyen olvastam azóta.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#108112) lezso6 válasza ncc1701 (#108110) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Szerintem sem. De Titakukac nagyon szeretne velem vitázni erről, azzal a hazugsággal, hogy szerintem a változó szívócső olyan nyomatékokat ébreszt, hogy szét kell tépje a kasztnit. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108113) Tikakukac válasza lezso6 (#108112) üzenetére


Tikakukac
titán

Elég pontos értékeket írtál arról, hogy minek és hol kéne ébrednie. Vannak itt fordulatszámok is gazdagon.

Ezekre akkor kaphatunk valamilyen forrást és alátámasztást, vagy továbbra is a szarkasztikus megjegyzések komolynak vételével próbálsz objektív számadatokat megmismásolni? :B

Jelen formátumában tettél nem 1 kijelentést, amiket alátámasztanod nem sikerült semmivel sem, ellenben nekem cáfolni igen.

Csak hagyd veszni a dolgot vagy állj bele, de ezt a dedós szintet hagyd, mert csak a renoméd ásod el vele :K

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108114) lezso6 válasza Tikakukac (#108113) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A #108100-ban írtál te konkrét értékeket, amivel nemigen van vita, a hozzáfűzött kommentárodat leszámítva.

Arról kell forrás, hogy a változó szívőcsővel hangolható a motor nyomatékkarakterisztikája, pl alacsonyabban lehet miatta több nyomaték? :F De hát ezt te is leírtad a fenti linken.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108115) Tikakukac válasza lezso6 (#108114) üzenetére


Tikakukac
titán

Feladtam b@szod.

Egyszerűen nem tudom eldönteni, hogy érted-e amikor valaki szarkasztikus, túloz vagy próbál egy görbe tükröt tartani eléd vagy direkt csinálod.
Nekem azzal van bajom és arra próbálok rávilágítani, hogy az a differencia, amiről beszélgetünk egy olyan érték -optimális, tökéletes helyzetet nézve- amit nem fogsz érezni. De cserébe sokba kerül és bonyolult miatta az autó szívórendszere.

Arról az objektív tényről van szó, hogy a változó szívócső miatt a Z14XEP már 2000 alatt is tudja azt, amihez egy sima 16 szelepesnek 3000+ kell. Mert utóbbival 2000 RPM alatt hiába parkettázol, akkor sem történik gyakorlatilag semmi 50-60-as tempónál.

Ezt konkrétan objektíven hülyeség, nem igaz, kamu, hasból kivert érték. Hoztam rá egy rakat görbét ahol meg is nézheted. Továbbra is várom ennek az alátámasztását. Mert nekem ezzel van a gondom, nem azzal, hogy 3 közepesen tréningezett cerkóffal jobban húz-e a twinport, mint a sima 2000-es fordulaton. Ám legyen. Beültetlek egy XEP meg XE motoros, ugyanolyan G-be, az életben nem fogod megmondani a diffit, de a görbék alapján még a mérőpadon is izzadni fognak a pixelek, hogy meglegyen a diffi.

És erről úgynevezett vitát kell folytatni. Csak nem értem miért, mert ez szubjektíven és objektíven is eldőlt meccs. Nem, nincs akkora diffi amiről te szeretnél itt bárkit meggyőzni, az eltérés a görbéken és a valóságban is érezhetően erősen közelít a nullába. Nem pedig a valahova, amit idézem:

10 Nm-nél szvsz nagyobb különbség van. De összevetésnek egy 1.4 és 1.6 között is 20 Nm körüli különbség szokott lenni, és hát az már bőven érezhető... :)

érezhető.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108116) lezso6 válasza Tikakukac (#108115) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

A másik állításának eltúlzása, eltorzítása érvelési hiba, felesleges provokáció.

Amit idéztél, az egy általam tapasztalt gyakorlati jelenség, hogy ugyanahhoz az egyiket forgatni kell, a másikat nem. Lehet túloztam a számokkal, ha jobban tetszik, akkor legyen a Z14XEP nyomatéka 2000-en annyi, mint az általam megszokott 1.4 Zetec-SE-nek 2500-on, minimum ekkora különbség van. Vélemény az most lényegtelen, hogy abszolútértékben mindkettő egyébként harmatgyenge.

Mindkét motor ~125 Nm nyomatékú, sőt a Zetecnél 4000 helyett 3500-as fordulatnál van a csúcs. De lent mégis egyértelműen gyengébb. S kettő Z14XEP is van a családban, de a leharcoltabb példány is nyomatékosabb alul. Ez alapján következtettem arra, hogy a Twinport segít, mert ez az elméleti feladata.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108117) Markizmark válasza lezso6 (#108116) üzenetére


Markizmark
addikt

Had ugassak bele, úgyis jó a hangulat. :D
Szóval, igen, a régi 8v motorok lent jobban mennek, ezért is akarták lemásolni a hatást. :D
És nyilván érezhető, mivel a nép nem a görbét nézegeti hanem a seggét figyeli és nem érdekli mennyi az annyi.
Nekem is bőven feltűnt, hogy kisebb gázpedálmozdításra városi tempóban elég jól reagál a 1.2 8v corsa, míg a sima X14XE após féle f astra alul sehol nincs. Az is igaz, hogy a 8V felül kifingik, a 16V pedig megérkezik. Mondjuk nem véletlenül tettek arra olyan váltót amivel az annyit pörög ötödikben, mint az én megboldogult X14NZ astrám és a az 1.2 8v corsa negyedikben.

Egyébként itt folyamatosan a szívócső hosszát emlegetitek, holott tudtommal az örvénylést befolyásolja a twinport. Az örvényelve (fú de szép szó, van erre jobb?) beáramló keverék miatt nyomatékosabb alul.

Viszont XER motoroknál tényleg a szívócső hossza változik drasztikusan, azok elég nagy bumszli szívósorok. Meg persze ott a VVT, amivel szerintem szép morgós hangja is van.

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#108118) Markizmark válasza Tikakukac (#108100) üzenetére


Markizmark
addikt

Lásd még racse 1.8-as Zafirál ami félelmet kelt.
Lehet fikázódni :DDD, de ritkán kell visszapakolni 5.-ből egy előzésnél, hacsak nem 60-nal megyünk. Nem egy 1.9JTD, de a lomhától messze van.

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#108119) lezso6 válasza Markizmark (#108117) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Igen, pár helyen rosszul írtam, hogy váltózó szívócsőhossz, miközben a Twinport elvileg csak annyi, hogy alacsony fordulaton kvázi 8 szelepesként működik a 16 szelepes motor. De ez is változó szívócső. Az egész lényege az lenne, hogy mivel kisebb a keresztmetszet, így alacsony fordulaton gyorsabban tud áramlani a levegő, "huzatosabb".

Én többször használtam felváltva hetekig a fent említett H Astrát a saját Focusom helyett. Teljesen más a motorkarakterisztika kettő, mindig fura, ha csere van, más felhasználást igényel. Ironikus módon habár a H Astra jóval rövidebb váltóval szerelt, mégis annál kell kevesebbet váltogatni. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108120) Tikakukac válasza lezso6 (#108116) üzenetére


Tikakukac
titán

A személyes kétely is az, mégis alkalmazod bőszen :B

Az, hogy te mit tapasztaltál egy Ford és egy Opel között, lényegtelen. Ugyanazon kasztniban, szinte ugyanazon motoron 2 eltérő szívósorról beszélgetünk, mert annak van értelme. Almának és körtének nincs.
Hogy mennyi a nyomatéka a Fordnak full lényegtelen, ez egy minimális veztengely-diffi miatt is jelentkezhet, váltók és egyebekről nem beszélve, hogy mit és minek érzel.

Tehát akkor ezredjére: ahhoz, hogy valamit nyomatékosabbnak érezz, ahhoz kell egy elég nagy eltérés 2 példa között, mert a te feneked sem mérőpad. És akkor itt jön az, amiről a görbe árulkodik. Hogy nagyítani kell 300%-ra és húzni a vonalat, hogy egyáltalán van-e a két szívósor közti eltérésből fakadóan 2 számjegynyi az eltérés, de erősen inkább csak 1. Na ezt seggel sosem mondod meg. Ergo visszatérünk oda, amit anno is lehoztunk és én is mondtam már: ez sokkal inkább marketing, mintsem valós haszon ekkora köbcentiből, ilyen felépítésű motorban.

Hogy két eltérő autó, eltérő motorral, eltérő mindennel más lesz, naná. Eltérő tengelyek, szívósor, váltó-diffi, kasztni, stb. ennyi eltérésből azt kiemelni, hogy igen, a szívósor miatt nyomatékosabb a másik lentebb minimum ultra veszélyes terep, de nekem eszembe sem jutna ilyet leírni. Azt, hogy xy jobban megy adott köbcentivel kb. azonos kasztnival és váltó áttételezéssel okay. De azt, hogy adott része a motornak az, ami miatt x jobban megy, mint y szerintem még sokat látott motortervező mérnököknek is komoly feladat lenne.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108122) csabi98


csabi98
tag

Sziasztok.
Van a családban egy A zafira aminél jelenleg központi zár hiba van.
Az egész úgy kezdődött,hogy egyszer csak nem zárt le se kulcsról a vezetőoldali ajtónál sem pedig a távirányítóról. (Előtte mindkettővel működött!)
Az összes ajtónál átnéztem a vezetékeket az átvezető gumikban és csak 1db vezeték szakadást találtam azt is jobb hátul és mint utólag kiderült az csak a hangszóró vezetéke volt.
A biztosítéktáblában a hozzátartozó biztosíték hibátlan illetve ha a távirányítóval nyitom vagy zárom akkor mindkét esetben felvillannak az indexek illetve ha az autóban ülök és úgy csinálom mindezt akkor jobb előről a központi zár vezérlőtől relére hasonlító kattanós hang hallatszik,de semmi több nem történik!
Nekem a saját autóm G astra amiben azonos a központi zár vezérlő és már azt is felcseréltem próbára viszont az én autómban érdekes,hogy mindkét vezérlő hibátlanul funkcionál,de a Zafirában akármelyik van benne ott csak a fentebb említett jelenség áll fent.
Valaki esetleg járt már így? Ha van ezzel kapcsolatos ötlet,megoldás,tapasztalat stb.. azt szívesen fogadom! :)

(#108123) mohabá 007 válasza metrion (#108064) üzenetére


mohabá 007
aktív tag

"...A három komponensre ható katalizátor jól teszi a dolgát, ha már bemelegedett, és nem szennyeződik.
A bemelegedési időszak azért nagyon fontos, mert olyankor kis mértékben dúsítani kell a keveréket, ami így oxigén-szegény lesz, és sok elégetlen szénhidrogén marad a kipufogógázban. Ez nem csak az emisszió szempontjából gond, hanem a katalizátor felmelegedését is lassítja.
Ezért találták ki a szekunder levegő rendszert, ami hideg motornál, az indítást követő kb. 90 másodpercben friss levegőt juttat a kipufogóba, (emelt fordulatszám kb:1200ford/perc).
Így az elégetlen szénhidrogének oxidálódni tudnak, ami pedig hőt termel, így a katalizátor gyorsan bemelegszik üzemi hőfokra (min 350°C). A káros anyagok szén-dioxiddá és vízzé alakulnak, így a lambdaszonda szabályzás hamarabb elkezdődik..."

[ Szerkesztve ]

Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )

(#108124) lezso6 válasza Tikakukac (#108120) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Pont írta Markizmark, hogy az X14XE is pörgetős. Az első lakossági 16 szelepesek általánosságban nyomatékszegények voltak, ez lenne a kiindulási alap, ebben úgy látom egyetértünk. :)

Persze, millió tényező van, hogy hol lesz nyomaték és hol nem. Amiket írtál, azon kívül az Z14XEP löket-furat aránya viszonylag nagy (kb 80x73), ami szintén lejjebb helyezi a nyomatékcsúcsot. A 75 lovas Zetec-SE 1.4 meg kocka (kb 76x76). Egyébként ebből motorból egy erősebb változat változat, ahol elvileg csak a vezérműtengelyek hegyesebbek, s annak már 90 ló a csúcsa és 4000 RPM-nél van a ~125 Nm, pont úgy mint az Z14XEP-nél. De ezt csak a Ford Puma-kba szerelték, mert nagyobb kasztniba illetve általános használatra már túlságosan délutáni motor. Az Opelnél nyilván nem a Twinport okozza az összes nyomatékot, de biztosan jelentősen részt vesz benne, meg ugye erre van hangolva a motor többi része is.

Gyakorlatilag mindenben is különbözik a két autó. A váltó is nagy különbség, de a Ford 4. fokozata már rövidebb az Opel 5. fokozatánál. Mégis, ha 50-60-nal mész, akkor az Opel 1700 RPM-ről jobban gyorsul közepes gázadásra, mint a Ford fokozatban 2000 RPM-ről parkettán. Persze lehet attól is a nagyobb nyomatékérzet, hogy az egyik autó dülöngél, azaz jobban hátradől gyorsításnál. ;]

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108125) Tikakukac válasza lezso6 (#108124) üzenetére


Tikakukac
titán

Tehát akkor a diffi a nyomatékban egy sánta pónilóéval egyenlő, de legalább van egy mindenben is eltérő összehasonlításunk, de abban a nagyjából légypiszok szintű eltérésben legalább azt feltételezzük, hogy a nagyobb rész feltételezve, hogy tökéletesen patika gyári állapotú a motor és a sor is, utóbbinak van nagyobb munkarésze.

Baaaaaaz ;]

Súlyos.

Amit írtál legutóbb egy szívó V8 E90 M3 vs már a turbós G80-nál hallottam. Na ott az eltérés akkora mind nyomatékban, mind karakterisztikában, hogy igen, arról lehet beszélni és érdemes is lehet.
Erről, well, minimum szemöldök felvonós :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108126) ncc1701 válasza Tikakukac (#108125) üzenetére


ncc1701
veterán

Részemről jöhet a szívó V8. :) 4L felett már van ereje annak is.

[ Szerkesztve ]

(#108127) lezso6 válasza Tikakukac (#108125) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ha neked egy turbó kell ahhoz, hogy észrevegyél különbséget, akkor nem lehet hogy az érzékeidben van a hiba? :) És akkor szerinted ugyanígy placebo az is, ha egy adott modellnél az 1.4 és 1.6 között jelentős különbséget vélnek felfedezni az emberek, mert te nem érzed? :))

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108128) Tikakukac válasza lezso6 (#108127) üzenetére


Tikakukac
titán

Az érzékeim tökéletesek, csak ember vagyok. Te is. Amikor te érzésre mondod meg hanyas fordulatnál mekkora az eltérés nyomatékban 2 kocsi között úgy, hogy azok azonos köbcentis fapad 1.4-esek, mindenféle kompi vagy turbó nélkül, akkor igazándiból szuperember vagy, a fajunk következő evolúciós lépcsője. Kérdezz meg pls pár pados embert, hogy 10Nm az milyen szintet képvisel értékben, padon, gépek által mérve ez mennyire komoly szám, két akár azonos pad között is milyen eltérések lehetnek.

Ha ezekkel megvagy akkor talán közelebb leszünk a valósághoz.

Ne hozz be újabb érvelési hibát képletbe, már így is hosszú a sor. Kutya sem beszélt eddig 1.4 és 1.6 közötti diffiről. Nyilván a "jelentős" kifejezés vicces, de igen, 200 köbcenti már inkább ad mozgásteret, amit azonos kasztniban észre is veszel.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108129) lezso6 válasza Tikakukac (#108128) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ha 500 Nm meg 510 Nm-ről van szó, akkor persze hogy nem fogod megérezni a 10 Nm-t. Egy adott kis 1.4 motoron belül azonban 100 Nm alatti értékekről van szó. Pl 1500, 2000 RPM között is kb 10 Nm különbség szokott lenni, ne mondd már hogy szupererő kell ahhoz, hogy ezt ne vedd észre, hogy hol erőlködik jobban... :F

Nyilván a "jelentős" kifejezés vicces, de igen, 200 köbcenti már inkább ad mozgásteret, amit azonos kasztniban észre is veszel.

Az a 200 köbcenti meg 20-30 Nm-ben nyilvánul meg. Az említett Focus MK1 esetén pl mindössze 20 Nm van a 1.4 és 1.6 között (123 vs 143 Nm), és hatalmas a különbség, pedig a motoron kívül minden ugyanaz bennük.

Ne hozz be újabb érvelési hibát képletbe, már így is hosszú a sor.

Az érvelési hibázás is érvelési hiba, ha nem mutatod meg pontosan mi az, hanem csak a levegőbe beszélsz. :D

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108130) Tikakukac válasza lezso6 (#108129) üzenetére


Tikakukac
titán

Ha 500 Nm meg 510 Nm-ről van szó, akkor persze hogy nem fogod megérezni a 10 Nm-t.

Kész szerencse, hogy a lehető legkevésbé erről van szó :B

Egy adott kis 1.4 motoron belül azonban 100 Nm alatti értékekről van szó. Pl 1500, 2000 RPM között is kb 10 Nm különbség szokott lenni, ne mondd már hogy szupererő kell ahhoz, hogy ezt ne vedd észre, hogy hol erőlködik jobban... :F

Butt dyno, ahogy a szleng hívja, minden parkolóban jaszkarizó gyerek így kezdi, érzésre xy lóerő, z Nm lehet. Újfent kérdezz már meg pls pár ebben kicsit komolyabban működő embert, hogy mekkora is az a maximum 10Nm amiről itt megy a szájtépés. Te érezni véled, te azt is megmondtad, hogy a szívósor a diffi, eddig ez 2-ből 0, sokadjára is: kérdezz meg egy pados kollégát. Vagy ülj be egy G-be amiben van 2 elég hasonló motor, egyiken ilyen, másikon olyan sor. Meséld el mit éreztél. Aztán vakteszten is mondd meg melyik volt. Ha sikerült, eskü elrepítelek a Bahamákra 2 hétre.

Az a 200 köbcenti meg 20-30 Nm-ben nyilvánul meg.

Köszönöm szépen, igen, erről ugatok. Hogy ez már egy akkora érték, amit érzel te is, mint egy ember. Azt az értéket, aminél külön vonalvastagságot kell választani, hogy lásd az eltérést 2 grafikon között, azt nem.

Az említett Focus MK1 esetén pl mindössze 20 Nm van a 1.4 és 1.6 között (123 vs 143 Nm), és hatalmas a különbség, pedig a motoron kívül minden ugyanaz bennük.

Khm, kuc-kuc, hatalmas. És akkor gondold el, hogy te fordulatra kiérezted a maximum 10 alatti értéket és meg is mondtad melyik alkatrész miatt van.
A fő poén amúgy tényleg az, hogy olyan kifejezéseket használunk olyan objektív értékekre, amikkel a pizzafutárok szoktak legendákat gyártani a kemence mellett, miközben kint feszül a matricás 1.0-s ideges Swift.

Az érvelési hibázás is érvelési hiba, ha nem mutatod meg pontosan mi az, hanem csak a levegőbe beszélsz. :D

Pont úgy, mint te eddig a fő kijelentésedről amiről kiderült, hogy finoman szólva is roskatag lábakon áll, mert levegőn kívül semmi sem jött azóta sem az igazolására, a cáfolatára annál több.
Itt fejeztem be veled, mert direkt csinálod. Olvastad az idézett mondat utánit is? Senki sem beszélt arról, hogy mi van egy 1.4 meg 1.6 között, csak te most és erre próbálsz hivatkozni jelenleg és ezzel aláásni és elbagatelizálni az eredeti vonalat.

A fő érvelési hibád a hamis okozat és a bizonyítási kényszer áthárítása btw.

Részemről vége, további jó racsézást. :R

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108131) lezso6 válasza Tikakukac (#108130) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Továbbra is ostobaságokat sulykolsz, szalmabábokat gyártasz, továbbá a stílusoddal is jól láthatóan azt próbálod kompenzálni, hogy nincs igazad. Szomorú. :( Pl:

Butt dyno, ahogy a szleng hívja, minden parkolóban jaszkarizó gyerek így kezdi, érzésre xy lóerő, z Nm lehet.

Nem írtam ilyet, hogy seggre mi mennyi, hanem azt hogy van különbség. Az 1.4 és 1.6 közötti az pont azért releváns, mert egy egyértelmű különbség, amiben jól láthatóan egyetértünk. És hatalmas különbség az érzékelhetőség viszonylatában, tehát kb a fele is észrevehető seggel, amiről beszélek.

A fő érvelési hibád a hamis okozat és a bizonyítási kényszer áthárítása btw.

Ez továbbra is érvelési hiba, ugyanis nem mutattál rá, hogy hol. :DDD

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108132) smc


smc
addikt

Menjetek szobára. ;]

Hasrtra Z16XE1 - érik egy kuplung csere, milyet vegyek? :F

5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008

(#108133) mephi666 válasza lezso6 (#108131) üzenetére


mephi666
nagyúr

...lassan csinálni kéne egy "nyúlmókusméregető" topikot :DDD

on: szombaton mentünk egy kört a kocsival, kb 1 óra múlva mentünk vissza hozzá és nézem hogy a jobb eleje alatt (szemből bal) egy kevés víz... f*sza... alánéztem, amennyire bírtam, egy nyúlványon láttam egy csöppet a hűtő oldala alatt, nézem: rózsaszín... a szint nem fogyott, otthon leállítva megint egy kisebb folt keletezett később alatta... jobban megnézve a hűtő oldalán egy csatlakozási pont eresztett... lefotóztam, hétfőn ránézettem a szomszédban: főnök már kép alapján mondta, hogy "ott az egy hőgomba, ami alatt műanyag tömítés van, ha megadja magát, akkor átereszt" ...pikkpakk megcsinálták: 8000ft :)

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#108134) Markizmark válasza mephi666 (#108133) üzenetére


Markizmark
addikt

A héten én is találtam a zafira orra alatt rózsaszín tócsát. Elkezdtem agyvérzést kapni, szétszedtem félig már az autót, sehol nem láttam szivárgást, úgyhogy gondoltam maga a hűtő lyukadt ki, de nem láttam semmit a klímahűtő miatt. Aztán jobban behajoltam .... mellétöltöttem egy kis ablakmosót, ami pont rózsaszín .... :DDD

Pont okoskerék műtéten van, egyre nehezebben viselem a várakozást. ;]

[ Szerkesztve ]

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#108135) Tikakukac válasza lezso6 (#108131) üzenetére


Tikakukac
titán

Továbbra is ostobaságokat sulykolsz, szalmabábokat gyártasz, továbbá a stílusoddal is jól láthatóan azt próbálod kompenzálni, hogy nincs igazad. Szomorú. :(

Mondja ezt az az ember, akinek miután grafikonokat prezentáltam arról, hogy mi a helyzet az elképzelésével, instant elkezdte azoknak a hitelességét vitatni ahelyett, hogy prezentált volna a nagy számokat, amiket írt? Oh boi ;]

Nem írtam ilyet, hogy seggre mi mennyi, hanem azt hogy van különbség.

De azért számokat írtál, ugye? Azt azért ugye leírtad, ugye? Akkor mi a gond?

Az 1.4 és 1.6 közötti az pont azért releváns, mert egy egyértelmű különbség, amiben jól láthatóan egyetértünk. És hatalmas különbség az érzékelhetőség viszonylatában, tehát kb a fele is észrevehető seggel, amiről beszélek.

"Hatalmas", az. Akkor el sem bírom képzelni azt a jelzőt vagy jelzős szerkezetet, amit arra mondanál, amikor a 120Nm-ből beülsz a 600-ba. Az micsoda, fénysebességre gyorsító gravihajtómű? :P
A fele amiről beszélünk és érezni vélted x fordulaton, arról már fixxen tudjuk, hogy nem érezhetted, mert nincs. Ennél egy picivel közelebb vagyunk ha azt mondjuk, hogy igen, létezik esetleg eltérés, olyan jobb esetben mérhető formában, amikor szerzünk 2 hasonlóan gyártási szórású új blokkot és feltesszük padra.

Ez továbbra is érvelési hiba, ugyanis nem mutattál rá, hogy hol. :DDD

Mármint mennyi ilyet szeretnél?

Arról az objektív tényről van szó, hogy a változó szívócső miatt a Z14XEP már 2000 alatt is tudja azt, amihez egy sima 16 szelepesnek 3000+ kell.

Objektív kijelentés, objektíven hülyeség. Lásd grafikonok. És erre jött, hogy a Ford meg az 1.6 és minden egyéb zanza.

Nagyon el akarod ezt ásni úgy látom :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108136) lezso6 válasza Tikakukac (#108135) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Ok. Feladtam, már jó ideje ugyanazokat a köröket futjuk, továbbra igény szerint kiforgatsz, ferdítesz, hazudsz, figyelmen kívül hagysz, elbeszélsz mellettem. :( Nem ad ez így hozzá semmit a topikhoz, sőt.

[ Szerkesztve ]

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108137) Tikakukac válasza lezso6 (#108136) üzenetére


Tikakukac
titán

Én már rég feladtam. Mondjuk egyébként mikor én ilyeneket legutóbb le mertem írni úgy, hogy felcserélt szerepkör volt 3 napra ki lettem rakva. Csak mondom. Pont ugyanez ment le és azóta sem sikerült megindokolni a miérteket.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108138) lezso6 válasza Tikakukac (#108137) üzenetére


lezso6
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Figyu, én befejeztem. Elhiszem, hogy szeretnél még ugrálni, de légyszi ne hozz be új témát, főleg moderáció ellen hergelőset, mert annak meg végképp nem itt a helye. :D

A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.

(#108139) lsebestyen válasza Tikakukac (#108137) üzenetére


lsebestyen
addikt

Ja, ott is tucat másik topiktárs próbálta neked elmagyarázni, hogy nem kicsit vagy eltévedve a témában, de nem először derül ki, hogy súlyos értelmezési problémáid vannak, súlyosbítva a rettenetesen lenéző stílusoddal. :(

(#108140) Markizmark


Markizmark
addikt

+1

Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.

(#108141) Tikakukac válasza lezso6 (#108138) üzenetére


Tikakukac
titán

Tedd azt. Szerintem is hagyjuk, a szabályok vagy mindenkire vagy senkire.

lsebestyen: Ott is nem kevés embert ki lehetne rakni ilyen alapon, csak ugye magunk felé kevésbé hajlik az a bizonyos :K

Itt pedig ha úgy érzed súlyos értelmezési problémáim vannak, állj bele, mutasd meg melyik részét értelmezem rosszul, mert elég nehéz egy objektíven hibás kijelentést rosszul értelmezni. De akkor állj bele, ne a partvonalról fügyülj és aztán húzd ki magad alóla, hogy nincs hozzá közöd.
Ha pedig valaki hazugsággal vádol, akkor szépen indokolni fog vagy magát moderálja. Ott van világosan, hazugozni mást bannolást ért. Ott az indoklás. Akkor most éri vagy nem éri?

Itt pontot tettem az egészre, egy modi szerintem szedje ki az egész threadet.

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#108142) lsebestyen válasza Tikakukac (#108141) üzenetére


lsebestyen
addikt

Nincs hozzá közöm. ;]
:R

(#108143) mephi666 válasza Markizmark (#108134) üzenetére


mephi666
nagyúr

...haha, ma úgy tűnik a kiegyenlítő tartály mondott csütörtököt :DDD kisebb körök voltak városban, leálltunk aszonnyal, motort leállítottam és 1-2 perc múlva kopogó műanyag hang és halk bugyogás... motorháztető fel, a hang a kiegyenlítő felől jött, víz bőven minimum fölött és a tartály alsó-felső része között vékonyan hűtőfolyadék... valószínű elengedte magát és nyitottá vált a rendszer, 100fok fölött meg fortyogni kezdett a víz... (belülről le is párásodott a tartály)

arra gondolok, hogy nyomáspróbázták, a tartály meg élete végét járta és ennyi elég volt, hogy kezdje megadni magát :K örülök, hogy most történt, nem pedig július elején a szlovén autópályán :DDD holnap lesz egy köröm vele...

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#108144) csoszogi válasza mephi666 (#108143) üzenetére


csoszogi
tag

Szlovénia szép...jártunk arra pár éve, Bledi tó környéke, Vogel, stb.... Habár sofőrként nem tudtam sokat a tájban gyönyörködni. Idén csak átutazunk rajta, Rovinjba megyünk.

(#108145) mephi666 válasza csoszogi (#108144) üzenetére


mephi666
nagyúr

mi is csak átutazunk, úgy hogy sofőrködök: csak azért írtam Szlovéniát, mert az kb félút és nem lenne jó pl Ljubljana környékén, ha gőzgéppé változna a kocsi :DDD más lenne, ha végállomáson érne ilyen baj, mert szerencsére olyan alkatrészről van szó, amit kb egy csavarhúzóval 5 perc alatt kicserélnék én is... csak az a kérdés, hogy honnan tudnám azonnal beszerezni (autópálya közepén elég nehezen :D )

...szép hely tényleg: sofőrként is nagyon tetszett a sok alagút-völgyhíd :K meg alapvetően szép zöld hegyes-völgyes ország... és itt van a szomszédban egy köpésnyire... alföldiként kimondottan tetszik... a forgalom is kulturált, leginkább magyarokat láttam gyökér módon közlekedni :D (de erre előtte felkészít bőven az M7)

...leadtam közben a kocsit, kíváncsi leszek milyen árat mondanak tartályra, mert látok 5-10 és 25-30ezer közöttit is :K

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#108146) peet137 válasza smc (#108132) üzenetére


peet137
tag

Én novemberben cseréltem, LUK szettet kapott. Nem sok km ment bele azóta, de rengeteg váltás, városi a verda nagyon :) Viszont brutál jó lett, vajpuha, jól fog, elégedett voltam.

(#108147) peet137 válasza csoszogi (#108144) üzenetére


peet137
tag

Ott mi is voltunk pár éve pár napot Bled környékén, aki még nem járt ott, nézze meg mindenképp :)
@mephi666 ahogy te is írod, minket is egy db audis akart elütni SLO-ban, kitalálhatod, milyen rendszáma volt :P

(#108148) ncc1701 válasza peet137 (#108147) üzenetére


ncc1701
veterán

Csak ne hétvégén járjatok arra, mert akkor q nagy a forgalom. A Skocjan, és predjama-i barlangokat is ajánlom nyáron. Jó érzés kicsit fázni, és hatalmasak.

[ Szerkesztve ]

(#108149) peet137 válasza ncc1701 (#108148) üzenetére


peet137
tag

Meg a Vintgar-szurdok is király. :)

(#108150) mephi666 válasza ncc1701 (#108148) üzenetére


mephi666
nagyúr

szombaton mentünk és szombaton jöttünk: oda-vissza kb 12-13:00 környéke Ljubljana környékén 1 órás dugó, amúgy lehetett jól haladni... :K

gyári tartály kerül a kocsiba, 24ezer... 18 évet bírt az eredeti, ez van

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.