Hirdetés
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Egy korszak vége
- Asszociációs játék. :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AuraSync kibeszélő topic
- Digitális Állampolgárság Program
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Szólánc.
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- eBay-es kütyük kis pénzért
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
őstag
válasz 6030D #167885 üzenetére
Van egy olyan hogy HRV Expert by CardioMood lényege hogy pulzus pánt segítségével tudod mérni a pNN50 értéket. Az mindent elmond és nem vagy a holter méréshez kötve ami semmit nem ér mert lehet hogy nem produkál tünetet a szíved a mért időszakban.
BENEFON DELTA--------N8
-
Sleek
senior tag
-
manager2220
tag
válasz ny.janos #167872 üzenetére
Mit gondoltál a k&n-nek minden országban van full kisteher és kamion flottája? :) nem csak nekik, más ekkora kaliberű nemzetközi szállítmányozónak sincs. Olyan nincs hogy nem tud felvenni. Ilyenkor fogsz egy papírt, ráírod, hogy xy számú csomag sérülten érkezett és hogy sérült az áru is. Köteles megvárni és aláírni.
Ui: örülök hogy egyben van a bike. Használd egészséggel -
maximilian4
addikt
válasz xy.zsolt #167895 üzenetére
Folyadék milyen idős benne? Próbáltál bele önteni egy kicsit majd megforgatni megrázni a kereket? A szelepen ami kívülről van az a gyűrű esetleg nem lazult meg, rendesen meg van húzva?
Egyébként én a Joe's No-Flats Super Sealant tudom ajánlani mindenkinek. Nekem 5 hónapja van benne kb. és ha megrázom a kereket még hallom hogy benne van, tehát nem száradt meg. Volt már pár defektem amit tekerés után vettem észre, nem nagyok, de gyorsan tömített, mert nem sokat veszítettem a nyomásból és olcsó is. 1 liter 6000-7000 ft.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Sleek
senior tag
válasz 6030D #167885 üzenetére
Szia kérd át magad a Sote Városmajori rendelőjébe. Ott teljes az ellátás , nem kell ide oda rohangálnod és rendes orvosok vannak.
Engem is ott vizsgálnak minden évben. Veleszületett szívizom rendellenesség miatt.
Nekem 6 éve 30 éves koromban derült ez ki. Pedig évente jártam szív uh ra.
Valamint ha lehet kérj 72 órás holtert is.
Ha esetleg tudok valamiben segíteni írj nyugodtan.[ Szerkesztve ]
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
xy.zsolt
őstag
válasz xy.zsolt #167892 üzenetére
És ha ez tekerés közben történik, akkor hiába van nálam pumpa.....ezt aztán fel nem fújom. Max ha belsőt teszek bele hazáig. Ilyenkor elég ha még egy réteget ragasztok a tubeles szalagból a szelep környékét lefedve vagy az egész szalag kuka? Egyelőre nincs annyi plusz szalagom, hogy körbe elég legyen Amúgy ez hétköznapi bármikor előforduló gond nektek is....mármint, hogy a szelepnél ereszt?
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
sptkyle
senior tag
Gumi kérdésem lenne ha lehet.
Jelenlegi gumijaim a Kona Stinky-n kopottak és öregek.
Elől Schwalbe Space 26X2,35 (felni 559X31)
Hátul Maxxis ismeretlen 26X2,5 (559X34)
Első kérdésem, hogy probléma e, ha hátulra is 2,35 kerülne? Vagy a felnihez indokolt a 2,5"?
A másik kérdés, hogy Schwalbe Space [link] vagy Schwalbe Magic Mary [link]
Utóbbiról jókat írtatok, úgy nézem jó áron is van, de valahogy kicsit zavar a leírásban hogy esős talajra van kitalálva. (Maxxis-ra most nincs keret)"Az a baj,hogy ha v.ki játszik igényesebb játékkal,akkor a gépre költeni kell.Ez a helyzet." by Gica666
-
xy.zsolt
őstag
na srácok, leeresztett a tubeless gumim A szelepnél hallom kifújni a levegőt. Lehet ez attól, hogy mikor naponta pumpálok bele indulás előtt a szelepre ugye rá kell tenni a tömlőt és lehet mozog annyit, hogy idővel így járok? Vagy lövésem sincs mitől lehet mástól. Defektem tuti nincs....meg tényleg a szelepnél ereszt....végigfüleltem de máshol nem hallottam
6030D Jobbulást!!![ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
CragON
aktív tag
válasz 6030D #167885 üzenetére
Jobbulást!
Én nem zárnám ki a túlzott terhelést. Az is lehet, hogy csak kimerültél.
Nekem is volt hasonló. Túlzásba vittem a sok futást a kevés alvással és elkezdett a szívem kihagyni, ami tulajdonképpen nem kihagyás hanem egy extra ütés csak úgy érezzük mintha kimaradna egy ütés.
A nyugalmi pulzusom nekem is 45 -55 között van, ha rendszeresen sportolok. (39 vagyok.)
Kivizsgáltattam magam de semmit nem találtak.
A megoldás a sok pihenés és rendbe jöttem.Vannak akik észre sem veszik a szívritmuszavart és úgy élik le az életüket, de azért veszélyes lehet mert vérrög keletkezhet.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, Rockshox lower leg szervíznél ha nem csak a lábakba jut olaj, hanem ezekbe a vékony izécskékbe is, az vajon gond? Mert szvsz elkerülhetetlen és azokból nem fog kifolyni amikor össze van rakva a teló, mert a végükbe megy a két csavar.
Amúgy sikerült megcsinálni, bár kb harmadjára, mert folyton kifelejtettem valamit és összeolajaztam a fékbetéteket is . Sebaj, van itthon tartalék fékbetét.
6030D: az egészség a legfontosabb, sosem lehet tudni mikor üt be valami gebasz . Remélem nincs nagy gond, jobbulást!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
őstag
Superior Körpályás maraton 2. forduló ... -ra mentem volna szombaton, csak lett egy kis gebasz. Nem offolnám szét a topikot, sajnáltatni meg főleg nem akarom magam, de hátha van, akit érdekel, vagy ilyen tünete van.
Röviden: két hete hajnalban volt itthon egy szédüléses eszméletvesztésem (ahol csak összevertem magam a fürdőajtón), aztán egy kardiológiai vizsgálat, majd egy 24 órás holteres vizsgálatnál pénteken hajnalban volt valami kimaradás a szívverésben (semmit nem éreztem belőle), így egyből befektettek a váci kórházba. Tegnapig ott is voltam, monitoroztak, vérvételek, vérnyomás mérés, szív UH, nem volt semmi panaszom. Először furcsállták, hogy alvás közben 39-45-ös pulzusom van, de aztán a nyugalmim is 54-58 körül volt, így maradtunk annyiban, hogy akkor a sport miatt ennyi. Mivel nem tudtak konkrétat mondani, panaszom nem volt azóta, ezért haza jöhettem, és megyek majd tovább a Honvéd kórházba, ott vannak pacemaker szakértők, akik eldöntik, hogy kell, vagy nem. 34 évesen azért annyira nem erőltetnék. Szóval ez van, figyeljetek magatokra, mert könnyen jöhet a gebasz. Ezért vagyok eltűnve Straváról, meg innen is, aztán lehet, hogy ezek után a versenyekről is. Ja, és semmi köze a túlzott terheléshez, vagy ilyenek, valami fejlődési probléma lesz a háttérben.
Menjetek versenyezni, hogy legyen itt minél több beszámoló! Hajrá!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
Sziasztok!
Barátnőm új biciklit szeretne venni elsősroban városi használatra - esetleg kisebb túrákra.
Most első körben a Csepel Torpedo szériát nézte ki magának, mivel ez kicsit fiatalosabb.
Mennyire ajánlottak ezek a bringák? Ahogy nézem acél a váz, a mai modernebb alu helyett.Árban kb ennyit szán rá, van esetleg más ajánlott márka, típus? Szívesen hallgatok minden véleményt.
Köszi szépen!
-
Mezga Aladár
veterán
válasz bugizozi #167873 üzenetére
Múlt évben próbáltam. Lassú és messze nem olyan sötét mint a 3 fokozatú.
Én visszavittem. -
Seep
senior tag
Szervusztok urak, SCOTT Sub Cross 30 Men-rol mi a velemeny? 140 korul el lehetne hozni ujan, van ebben az arsavban valami jobb? Vagy inkabb a dekas Riverside900? 80% aszfalt 20% mezo, kezdo bringasnak?
-
sebgutkopf
őstag
válasz Ferdzsoo #167863 üzenetére
A becsúszóra (teleszkóp és hátsó tag esetén is hasznos a becsúszókon) a Brunox fork deo spray. Nem ráfújni, hanem rongyra és felvinni rá, hogy belül ne mosd ki vele a zsírt.
Ha továbbra is nehezen mozog, akkor megnézni a levegő nyomást a dropperben, és végső soron szét lehet szedni, kipucolni és újra kenni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ny.janos #167872 üzenetére
Ezért is mondtam mert egyrészt általában csak a doboz sérül egy kicsit (az a papír,minden alátámasztás nélkül hamar beszakad,de ahhoz,hogy a váz is sérüljön nagyon meg kellene ütni a csomagolást),másrészt ez a futárcégek sajátossága,nem várnak azok semmire csak add a pénzt,vagy írj alá aztán futnak is tovább,vagyis nagyon nehéz náluk elérni,hogy megvárjanak bontogasd ott előttük a csomagot. Ugyanakkor egy elektronikai cikknél már más a gyerek fekvése,ha a csomagoláson sérülés van az már meglehetősen veszélyes lehet a tartalmára is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bugizozi #167873 üzenetére
Az enyém nem pont így néz ki (régebbi lehet), de az is 1>3-as kategóriás, tehát a nagyjából teljesen átlátszótól a közepesen sötétig tud besötétedni. Ha ez nem gond, akkor szerintem megvehető, én elégedett vagyok vele.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bugizozi
őstag
Sziasztok!
Használta már valaki ezt a Decathlon-os MTB kerékpáros szemüveg XC, fotokróm napszemüveget? A "fotokróm" része érdekelne, hogy a gyakorlatban mennyire jó.
Köszönöm a válaszokat!
VCP7-DCV, CCNA ||| Ami működik, ahhoz nem szabad hozzányúlni!
-
ny.janos
tag
válasz Hasaggymeg #167799 üzenetére
Ma megérkezett a kerékpár, felbontás után szemrevételezéssel szerencsére semmilyen sérülés nem látszik rajta (a doboz külső sérülése minimálisnak mondható).
A választ neked is és zsocynak is köszönöm! A csomag felbontásával nem tudtam várni, merthogy hiába nagy cég a Kühne, egy senkiházi noname kisvárosi vállalkozó (a ponyva felirata szerint) hozta ki a csomagot, és (legalábbis) azt állította, hogy neki nincs semmilyen jegyzőkönyve nem tud ilyet felvenni. Ezért a jelenlétükben bontottam ki a csomagot.
A lényeg, hogy nincs sérülés, de a Kühne kiállította magáról a bizonyítványt.
-
ZolkoW
őstag
válasz rarki72 #167865 üzenetére
Akkor 26-os, és V-fékes kell? Ez már eleve nagyban szűkíti a kört, és gondolom végig 1-1/8"-es nyakkal.
Az Exotic ugrik be, bár az is 40 környéke lesz újan, ha kapni.
És nem kapni...
A karbon(os)t kapni, csak az már majdnem 60: [link]
Én tőlük vettem az acélvázasba, de nem kellett V-fék. 3 nap alatt itt volt Angliából, ingyen postával. A papucsa 10mm-es, gondolom mindnek, nem csak az enyémnek, ezzel szívtam egy kicsit, mert eleinte elállítódott benn a gyorszáras kerék, aztán megoldottam, hogy 10mm-es tengely legyen elöl is (annak a Deore agynak belül amúgy is 10-es volt a tengelye, csak a végeken lett lecsípve 9-esre eredetileg).
Érdemes lehet talán tárcsásításban is gondolkodnod, egy olyan aggyal újrafűzetni az első kereket, persze ez mind hozzáad az árhoz. Csak mert akkor válogathatnál a 29-esnek címkézett villák közül is.A Mosso alu ~25e körül talán megjön, de abból a 26-os csak ~420mm. Ilyen is van otthon
szerk: lassú voltam
Még: esetleg ebayen is feltűnik néha Exotic villa, de jellemzően újan szoktam látni, új áron, ami nem akkora megfejtés. Talán még a Kona P2-ből van olyan változat, ami mindent tud, de szerintem az is alacsony lesz.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
rarki72
tag
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #167862 üzenetére
igen, csak nekem úgy tűnik, a normál kb 20% SAG-nél több az a különbség, ami szokott lenni.
Ha már itt tartunk, régen nem volt ennyi különbség a villa(fejcső-)szögek között, így elintézték azzal, hogy legyen 20%. De az az érzésem, kicsit más a függőleges összetevője a tömegvonzásnak egy 65 fokos villaszög esetén, mint egy 71 fokosnál. Ha a 140-es villánál próbálnék elérni 20% beülést, akkor a táblázat szerinti nyomás fele alá kellene mennem, egyszer próbáltam. De inkább felfújtam az ajánlott környékére. Viszont 50-60 psi-vel legalább
mozgottérzékenyebb voltBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ferdzsoo
addikt
Sziasztok!
Van egy Ascend-X dropperem, kb fél éve használom, és nem is nagyon gyakran, azt vettem észre hogy már valamivel nehezebben jár. Kell ezt kennem valamivel valahogyan?
Előre is köszönöm!
Üdv."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #167850 üzenetére
Nem tudom,szerintem attól függ.Van olyan csapágy melyet ki lehet venni úgy,hogy közben nem nyomod a közepét,vagy nagyon könnyen kijön,az újrahasználható lehet,de sok csapágyház olyan,hogy a beszoruló peremet,vagy a csapágy külső gyűrűjét nem lehet elérni betolva,így ha az ráadásul nehezen is jön ki biztos sérül a csapágy a kinyomáskor,kihúzáskor. Zárt csapágyat szervizelni meg én ideiglenes megoldásnak tartom az új csapágy érkezéséig,a zárt csapágyak porvédői nem amolyan ki-be járósak,ritkán tudod kivenni sérülés nélkül őket,egyszer megsérülve meg sz@rral meszeltek a csapágynak.
(#167852) ZolkoW...elméletben akármekkora körirányú elmozdulás is legyen a fékerő azonos kellene maradjon,legalábbis az előrekottyanás után.Ha más irányú elmozdulás is van,vagyis helyenként kissé kimenne a tárcsa a betétek közül,akkor csökkenhetne a fékezett felület rajta,és vele a fékerő. Továbbá én tulajdonképp még mindig nem értem hogyan kotyogósodhatott meg 6 (!) szegecselés,amiből mondjuk elég ha 2 fix ahhoz,hogy tartsa.
Közben ...kutakodtam egy kicsit,mert az jutott eszembe,hogy még a CL záró része is megkotyógósodhatna esetleg és [link](#167860) Toobee...első kerék nem kotyog?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz Toobee #167857 üzenetére
De a fizikáját nem értem. Kottyan mondjuk akár 10 fokot is, de utána nem tud tovább fordulni. Szerintem ott más gebasz lesz.
szerk.: úgy értem, 10 fokot biztos nem kottyna, max pártizedet...1-2 fokot, de ha 10-et is kottyanna, utána úgy marad, hiszen egy irányba hat rá erő.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz rarki72 #167855 üzenetére
Nem tudom, mi a pontos oka, de az a megfigyelésem, hogy a merevvillás MINDIG rövidebbek, mint azok a teleszkópok, amiknek a helyére szánják őket (meg persze vannak azok, amiket nem szánják teló kiváltására, tehát eleve mégrövidebbek ennél is). Szóval a 100-as 29er teló helyére való merevvillám pl. 47 (lehet hogy 47,5, nem emlékszem) centis. A 120-as helyére való (olyanom nincs) 49 centi. A 26-os 80-as villák helyére olyan 42-43 centiseket szoktak rakni.. Tényleg nem tudom, miért, lehet, hogy túl rugalmas lenne akkora lábakkal, amit logikusnak gondolnék (tehát még pár centivel magasabbal) , de lehet, hogy inkább valami kompromisszumot próbáltak kötni, hogy kb. ekkorára megy össze, mikor lefelé enyhén fékezel, vagy tényleg nem tudom. A 470-es az nekem faszán működik a 100-as telóval felváltva használva, annak a beülés előtti magassága talán 510 milli (ezt is csak fejből, mérget nem vennék rá). korábban volt 465-ös merevvillám egy acélvázban, nem az 5mm miatt, de ott mindig gondolkodtam, hogy nem kéne-e magasabb (ahhoz nem is volt telóm, így tényleg nem tudom össehasonlítani).
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
gabro0
őstag
válasz Csokicsibesz #167850 üzenetére
Szerintem vissza lehet, hisz nincs olyan része a csapágynak, ami deformálódik berakáskor. Azt hiszem némely típust szinte csak a tengely tart össze, majdnem kézzel is kiszedhető.
A szervizelést nem tudom, az kicsit más tészta -
rarki72
tag
válasz ZolkoW #167759 üzenetére
megerősítve.
csak olyan 49 cm-es beépítési magasságút találtam, ami 28-29" kerékmérethez van igazítva v-fék ügyileg...
ami 26"-ra van méretezve azok meg mind 43cm beépítési magasságúak.
mivel 100mm-es a telóm ahhoz, hogy kijöjjön a 43cm alapból a beülés által 6cm-t kellene besüllyedjen, az meg közel sem igaz a leglazábbra állítva sem.
azt hiszem megint sikerült belenyúlnom a tutiba -
rarki72
tag
válasz szuszinho #167793 üzenetére
ha mákod van még be is válhat
ez az egész nyereg téma olyan misztikus és tele ellentmondással, hogy bármi megtörténhet. sőt, az ellenkezője is
amit én végig próbáltam:
kormányfej hosszúság, magasság és dőlésszög
kormány szélesség és íveltség
illetve ezek közel végtelen számú variációi
nagyjából a lényeg az lett, hogy minél meredekebben ülök, annál inkább és előbb nyom a nyereg, cserébe nem olyan hamar kezd el zsibbadni a kezem és nem is annyira, viszont voltak pozíciók, ahol az ülőgumók fájdalma mellé a lágy részek zsibbadása is komoly volt és ezt még egy lapocka környéki zsibbadás is megfűszerezte.
növelve az előre hajlást minden tünet csökkent, illetve nagyobb távolság kellett a megjelenéséhez, de a kéz zsibbadás egyre korábban és gyakrabban jelent meg.
mivel utóbbit pillanatok alatt megtudom szüntetni menet közben is egy egyszerű "pumpálással" (többszöri ökölbe szorítás gyors ütemben), a többit viszont csak hosszú tétlen órák alatt lehet kipihenni, a sportos előredőlt pozíció mellett döntöttem - ameddig csak a pocakom engedi
persze ahogy írtam már a csere nyereggel is nagy szerencsém volt, mert nem csak az üléspozíciómhoz passzol szépen, hanem az ülepem jellegzetességeihez is. más nyereggel kezdve a puhatolózást biztosan tovább tartott volna ezt az állapotot elérni és költségesebb is. -
xy.zsolt
őstag
válasz Csokicsibesz #167850 üzenetére
Nekem kiszedték a szervízben az összetört, 1 hetes carbon bringámból a pressfit csapágyat.....itt van a szekrényemben tartaléknak. Gondolom mondták volna ha nem lehetne berakni ismét vázba
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #167849 üzenetére
közben azon gondolkodom két napja, hogy miért csökken a fékerő, ha kotyog a tárcsa?
Azt értem, hogy ez nem jó (bár van direkt floating rotor is, az mondjuk oldalirányban illene csak hogy kotyogjon), de az ember jellemzően egy irányba közlekedik, az álló helyzetben ide-oda rángatás nem a valós felhasználás.A stucninál lehet, hogy effektív hosszakat adtak meg, ami úgy jön ki, mintha normál egyenes kormányuk lenne.
A felniszélesség meg szemre inkább kívül van megadva, de nem néztem utána. Szerintem reálisabb a 25-26-os belső szélességű felni, főleg ezeknél a 2,4-es gumiknál, mint a 30-as. Persze tudom, pár éve még a dropper sem volt alap egy worldcup XC gépenszerk.: ja, azért valamelyikük gépéért odaadnám az összes itthoni biciklit, és még jól is járnék
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #167849 üzenetére
A kormányvágás, hosszabb stucni meg sem fordult a fejemben, azon viszont elkezdtem agyalni, hogy ki kéne próbáljam, hogy belefér-e a bringámba a 2.35-2.4" gumi . Oké, biztosan beleférne, de az első váltó 22T-re rakva már lehet karcolná a hátsó gumit.
A stucnik azért nem tűnnek hosszúnak, mert a kormány közepe nagyon hátranyúlik, ráadásul egyben van a stucnival. Külcsínre mindíg is tetszettek nekem ezek a fura Scott kormány-stucni kombók, asszem a Canyonnak is van ilyen. Oké, az gáz, hogy ha nem tetszik a hossza valaminek, akkor nem variálhatod, de jól néz ki .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #167849 üzenetére
Most egy abszolút hülye kérdésem lesz: a press fit-es csapágyat ki lehet szedni a vázból és utána vissza is lehet rakni?
Egy ideje hallom, hogy valami néha kattog a bringán és el szeretném vinni szervízbe. De nem szeretnék ott rádöbbeni, hogy valami totál hülyeséget kérek.
A press fit-es csapágyat is ugyan úgy lehet szervizelni, mint egy hagyományosat? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #167844 üzenetére
Na b@mmeg,vághatod le a kormányod és cserélhetsz kormányszárat hosszabbra! Amúgy a nyilvánvaló érdekességen kívül butaság őket majmolni,hisz az úton sem forma1-es autókkal közlekedünk. Szerk. még annyi,hogy a képen sehogy sem tűnik az a stucni olyan hosszúnak.
(#167847) sebgutkopf ...nem látszik ott csavarfej mert nincs is,szegecselve van a tárcsa a bakra.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Zsohi #167842 üzenetére
A tárcsa felcsiszolását még megcsinálom. Mivel új betétet raktam be azzal külön már nem foglalkozom, majd csiszolás után a bekoptatás.
Most Trickstuff betétet tettem bele, ennek bekoptatására azt írja a gyártó, hogy kb 20x 1-2 sec fékezés, ahogy te is írtad nem állóra és nem kell se gyorsan menni, se erősen fékezni.
Köszi a tippet! -
jjeahh
nagyúr
Kati bringa vs Nino bringa, vannak érdekes adatok, 1.15 bar, 2.4" gumi és 30mm felni már a standard (?), ráadásul az Aspenből nem is árulnak 2.4-est, szal ezek valami nekük gyártott vagy prototípus darabok. Viszont fura a keskeny kormány és a 90-95mm stucni manapság, Ninoé ráadásul -30° .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
Zsohi
őstag
válasz sebgutkopf #167779 üzenetére
Néhány héttel korábban a fékeim miatt panaszkodtam, akkor pont te jöttél a segítségemre, így most talán rajtam a sor. Utánolvasás(rengeteg) és némi kísérletezgetés után a fékeim jobbá váltak mint valaha. A fémes fékbetéteim most már hidegen is harapnak, nincsen nyikorgás, konzisztensebb teljesítményt nyújtanak és nem utolsó sorban erősebben is fognak.
Első lépésként a féktárcsát egy 200-as csiszolópapírral a fékfelületre merőlegesen felcsiszoltam, csak annyira, hogy a felülete matt legyen.
Második lépésként a fékpofák felületét csiszoltam le finoman egy gipszkarton csiszoló hálón, fontos, hogy ne papírt használj, mert a szennyeződést amit leszed vissza is kerül a pofára. Égetéssel totál semmire nem mentem, ha csiszolással nem menthető meg a pofa akkor az már szemét.
Következő lépésben 70%+ izopropil alkohollal megtisztítottam a tárcsát és a fékpofát.
Negyedik lépés volt a fék összekoptatása, erre egy nagyon jó megoldást találtam egy autókra szakosodott weboldalon. A lényege, hogy a bekoptatási fázisban a féket ne hagyjad lehűlni és lehetőleg ne fékezzed a kerekeket állóra. Részemről kerestem egy hosszabb lejtőt ahol kellően fel tudtam gyorsulni és eleinte néhány közepes, majd azt követően erőteljesebb fékezéssel vittem fel a fékpofák anyagát a tárcsára. A végén a tárcsán látszódni fog mennyire jártál sikerrel.Ilyesmi lenne a cél:
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz athomi #167838 üzenetére
A zsírsárt a kenőanyag,kenés körül kell keresni nem az esőben ami inkább lemossa mintsem gyűjti...vagyis lehet túl vastag olajjal kened,esetleg túl sokat kensz,de az is lehet,hogy túl gyakran,vagy csak nem törlöd meg a láncot alaposan kenés előtt és utána,ezek mind a túlzott zsírsár képződéshez vezetnek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
athomi
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Letakarítottam a sár javát és újraolajoztam. A pedálkattogás abba is maradt. A lánc sajnos az 5-ös és 6-os sornál leesik, ha erős hajtás közben lejövök egy szegélyről. Váltó finomhangolás még nem volt. És mivel ma is esőben mentem újra olajsaras lett minden...
[ Szerkesztve ]
-
bardi
senior tag
válasz #94555904 #167836 üzenetére
Hogy melyik a jobb nem tudom, gondolom felhasználás függvénye.
A kiegészítő tartályban ha úgy működik, mint autóknál, akkor nagy nyomáson van benne nitrogén, ami a lengéscsillapítóban lévő olajat "nyomja össze". Ez azért jó, mert nem lép fel kavitáció az olajban akkor, amikor nagy sebességgel mozog, ezáltal jobban, kiszámíthatóbban mozog.'92 Honda VFR 750
-
IMIIKE1998
őstag
Valaki tapasztalt már olyat mtb-nél, hogy ha mélyebben van a kormány, akkor stabilabbnak érződik ereszkedésnél is, pedig elvileg pont ha magasabban van, akkor könnyebb ereszkedni.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz mrzed #167830 üzenetére
Ritka ronda egy váz, ez az ejtőpapucs meg a legrosszabb megoldások egyike.
-
ZolkoW
őstag
válasz mrzed #167830 üzenetére
nem vagyok egy agyváltó bajnok, esetleg nem lehet pár alátét kivételével keskenyebbre venni az Alfine szélességét? A sima kónuszos agyaknál van, amikor működhet, agyváltónál tényleg nem tudom. Ebbe kontrás menne?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
#94555904
törölt tag
Sziasztok,
valaki el tudná magyarázni mi a különbség a mtb rugóstag típusok között?
Annyit tudok, hogy méretben sok fajta van felhasználási igény miatt és van amelyik lockolható.
Azt viszont nem, hogy miért van olyan aminek látszik a rugó és ami zárt?
Van olyan is ami két részből áll, egy kisebb hengeres "tag" van pl [ez] vagy [ez]. Miért? -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #167823 üzenetére
+1,mikor porzik a nyálam majdnem mindegy milyen hőmérsékletűt iszok,csak folyjon.
(#167810) jjeahh...tudtam én,hogy nem a defektek miatt tyúkbelesítettél.
(#167803) bardi ...a BBB jónak számít,ez enyém bevált,vagyis ha 1.0-nál azonnal cserélem a láncot a sor legkopottabb kerekei (6,7 és 8 a 10-ből) is elmennek egy újabb lánccal.
(#167811) Toobee...hát ez érdekes!...azok a csapok együtt,egyszerre megkotyógósodjanak?! Fura,ugyanakkor ahogy sorom bakja is elrepedt úgy minden lehetséges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz jjeahh #167819 üzenetére
+1 a fagyasztott kulacsra.....bár én a meleg vizet is megiszom ha szomjas vagyok az amúgy sem vesz el annyi energiát a szervezettől mint a jéghideg víz leküldése a gyomorba. A beduinok sem potyára isznak forró teát a sivatagban
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Jester01
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #167817 üzenetére
Esetleg lefagyasztott kulacs víz? Amire elkezdesz szomjazni, arra annyit olvad, hogy tudj inni belőle . Jégkockát próbáltam még, de az túl hamar elolvad, nem ér semmit, jobb az egész kulacsot fagyasztani.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Alg
veterán
válasz flash- #167817 üzenetére
Én két megoldást látok:
Duplafalú, vákuumos, fém "termosz": sokáig tartja a hideget/meleget, de nem illeszkedik jól a kulacstartóba, zörög, és nehéz inni belőle.
Vagy ez a zselés bicajos kulacs, könnyű inni belőle, nem zörög, de kevesebb ideig tartja a hideget. Nekem utóbbiból van egy Elite, hosszú távú tapasztalatom nincs vele, ideig-óráig hűvös marad...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
flash-
veterán
milyen kulacsot tudnátok javasolni ami hoszabb nyári túrákon is jól tartja hidegen az innivalót?
Zefal artica volt, de folynak, ersztenek, és annyira nem tartják jól a hideget.. -
nmate91
tag
AM, Enduro vagy DH? Lábhossz / felsőtest "hossz" arány sem mindegy. Ültél már bármilyen hasonló gépen, ami jó volt méretben?
Cubeok esetében eggyel nagyobb méret szokott passzolni mindenkinek, mint ami egyébként kéne. Nagy fejcsőszög, rövid váz. Nekem egy hardtail volt, Reaction Pro, 19-es a 179 centimhez és 86-os belső lábhosszhoz. Meridák meg pl. sokkal hosszabbak, sosem voltak kényelmesek nekem.
[ Szerkesztve ]
-
P11
csendes tag
Cube össztelósokra 175 cm-rel a 16 vagy a 18-as méret a jó?
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #167807 üzenetére
-
jjeahh
nagyúr
Ha már szerelés, holnap jön meg a telóba az olaj, meg egy kis Sram Butter, aztán állok neki a lower leg szervíznek. Tudom nem atomfizika, de eddig csak ennek nem mertem nekiállni, az upper leg szervíznek és az ipari csapágyak cseréjét sem csináltam soha. Minden mást megoldok, igaz a centírozást általában elcseszem, a fék légtelenítést meg gyűlölöm . Amit a legszórakoztatóbb csinálni, az talán a tubeless átalakítás .
szerk: amúgy nekem a rockshox által ajánlott 50 órás szervíz nem is tűnik annyira túlzásnak, szerintem 50-60, max 100 órányi tekerés után érdemes megejteni a kisszervízt.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tobias40
veterán
Adott egy BTWIN K12-es kerékpár és speckó szelep van rajta (hosszú külső menetes szelep),csak külön pumpa jó hozzá vagy vannak adapterek amivel az autós pumpámmal is tudnám fújtatni?
-
ZolkoW
őstag
válasz RetepNyaraB #167806 üzenetére
Az offnál is offabb, de a húrcsere tök reális, gondolom a boltoknak/szervizeknek elegük lett a retkes-lehasznált húrkészlet miatti problémákból, olyannal tényleg be sem lehet állítani. Pedig basszusgitárra meg főleg nem kis tétel egy szett
A bicikliláncnál mondjuk a cserét még nem számítom "szerelés" kategóriába, azt csak megveszem, és közben kerülöm a szükségtelen konfrontációt az eladóval . De ha valaki tényleg nem áll neki otthon láncbontóval rövidíteni, meg összeszutykolni magát a régivel, akkor bizony jönnek a veszélyek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #167789 üzenetére
...a baknál kiszopósodott...
őő ezt részletezd kicsit pontosabban, nem vagyok benne biztos mire gondolsz. A féktárcsa lazult le a rögzítési pontról, vagy a féktest annak a tartó bakról?
Érzetre pont ugyanaz történt velem is mint veled, hogy húztam a féket, de nem lassultam, ráadásul olyan helyen, ahol, ha a jobb 90 nincs meg rögtön a 45 fokos meredek alján, akkor hegyoldalon leesés...
-
RetepNyaraB
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Szervíz magát védi. Ha mindent cserél, nem lehet baj (anno hangszerész koromban hangszerbeállítást csak húrcserével vállaltam. Az se két forint pluszköltség, de úgy nem jön vissza a csávó, hogy itt meg ott így-úgy szar). Magadnak cseréled, olcsóbb, hegeszted amíg akarod, cserébe melós.
A pedálban szétmehetett a csapágy (telement kosszal, alap) és darálja le magát. Ha friss a baj, egy szétszedés-zsírozás megoldhatja. Ocsmány idő után takarítást le lehet spórolni, de eszi az alkatrészeket. Olcsó fosnál csak pénzkidobás, drágánál nagy szívás és többszámjegyű, nyilván."And we close our eyes to sleep To dream a boy and girl Who dream the world is nothing but a dream"
-
metrion
aktív tag
válasz ZolkoW #167804 üzenetére
Biznisz a lényeg, rájöttem, hogy a környékünkön (Miskolc, Kazincbarcika) csak a régi technikához értenek. Pedig nem ártana senkinek egy-egy továbbképzés. A Decathlonos gyermek bringára a szerelő hegeszteni akarta a kitámasztó kerekeket, mert hogy nem volt rá neki kompatibilis. Akkor a miskolci Boombasticba nincsen normális légtelenítő fékhez.
-
ZolkoW
őstag
válasz athomi #167800 üzenetére
ez ilyen régi beidegződés lehet, csak akkor még annyiba került egy sor, mint egy lánc... Meg 5-6 lánckerék volt rajta, nem 12. Amióta egy kisebb vagyont el lehet költeni egy fogaskoszorúra, de láncot továbbra is használhatót kapsz 3-6e Ft-ért, azóta az emberek inkább kicsit korábban cserélnek láncot, és kicsit később fogaskoszorút
Elhiszem, hogy van alapja, meg persze, ideális lenne, de beb***na, ha minden lánccal kukázhatnám a fogsort is, pedig nekem csak 11 sebis rendszerem vanAz jutott eszembe róla, amikor legutóbb bementem az egyik ilyen (nevezzük régivágású) boltba, hogy szeretnék távtartó gyűrűt HT-II-es középcsapágycsésze alá. Szó szót követett, és már ott tartottunk, hogy egyes esetekben újra kell marni a felfekvő felületét a középcsapágyháznak, mert bizony nem pontos. Otthon utánaolvastam kicsit jobban, kiderült, hogy a Sram hajtóműhöz kell távtartó alátét a tengelyre is, csak nekem nem volt olyanom..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
senior tag
válasz Hasaggymeg #167792 üzenetére
Ezek az olcsóbbak mennyire adnak vajon megbízható eredményt? Értékeléseknél nem egyszer olvastam már, hogy kopottabb értéket mutattak, mint a drágábbak.
'92 Honda VFR 750
-
Alg
veterán
válasz athomi #167800 üzenetére
Gondolom sokan visszamentek hozzájuk lánccsere után hogy rosszabb lett mint előtte volt, elrontották - és ez egyszerűbb megoldás mint mindenkinek elmagyarázni a kopott sor-friss lánc vs. kopott sor-kopott lánc különbséget...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
zsocy
őstag
válasz ny.janos #167798 üzenetére
Igazából ennyi tehetsz, ha sérül a bringa azt úgyis látod. Lehet hogy csak a csomag szakadt, de megvédte a tartalmát.
Bontsd ki a futár előtt ha engedi, jegyzőkönyv a szakadásról meg az esetleges látványos sérülésekről.
A Rose régen nem szívózott a jogos garancián, mostanában is inkább az a baj hogy nem válaszolnak, sok a melójuk. Ha Facebookon írsz nekik arra hamarabb reagálnak állítólag, bár nekem emailre is válaszoltak pár nap alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest