Hirdetés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- AuraSync kibeszélő topic
- CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Egy korszak vége
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Perillustris
senior tag
-
Alg
veterán
Vicces ez a Muc-off...
A C3 lube mellé adtak pici UV lámpát, mert van UV reagens a cuccban és így elvileg látod hogy van-e még a láncon A probléma ugye hogy az olajnak nem a lánc külsején kell lennie hanem benne, abban meg nem segít az UV lámpa Max annyit hogy ha sok van kívül akkor töröld le.Viszont kiderült hogy barátnőm Cannondale-én a narancs festés elég menő módon visszaveri az UV-t és "világít" a sötétben (gondolom ez segít aban is hogy ne fakuljon ki a napfénytől)
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #167295 üzenetére
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz f4lcon #167283 üzenetére
Ilyenkor mindig ez a via ferratás sztori jut eszembe, volt egy csapat aki kitalálta hogy legyenek itthon is pályák, parádés csapat volt, de mint mindenhol itt is volt egy fasz.
Már csak ez az egy nyomja, meg persze Máriusz.
Megölték ezt is, igéret persze van, de ehhez kevés egy ember, de elintézte hogy más a közelébe se férjen. -
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #167291 üzenetére
A kommentjeid alapján, úgy érzem elég frusztrált vagy. Ezeket a dolgokat el kell engedni...
Attól hogy valaki hülye, arról nem a bringa tehet. Akinek ennyi esze van az teljesen mindegy mivel közlekedik.Mindenkit érnek atrocitások a közlekedés során, teljesen mindegy, hogy kocsival vagy bringával mész. Ha nem tudsz ezeken továbblépni és ennyire ráfeszülsz az ilyen esetekre, akkor inkább ne közlekedj.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #167283 üzenetére
Te vagy az Máriusz?
(#167284) metrion ...akkor is valahol ott a 6. és 7. között kell legyen neki.
(#167289) xy.zsolt...lehet,hogy a kertedben lesz a finish?
(#167266) sebgutkopf...belém álltál! Viccet félretéve nekem a kerékpározás elsősorban mindig a kemény pedálozást jelentette,ma már ha lehet minél természetesebb talajon és környezetben,ezért kissé távol áll tőlem úgy a rásegítés,mint a lejtőzésre kihegyezett kerékpározás.Attól persze én is szükségesnek tartom és támogatnék minden "mesterségesebb" de a kerékpározáshoz köthető műfajt is,a pálya-kerékpártól a dirt-en és trial-on keresztül a bájkparkokig és DH-ig,sőt,még azt a bringával focizást,vagy szinkron kerékpározást is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Runner_fxr #167277 üzenetére
Pont ez a gondom, hogy a paraszt annyira élvezi a 25-öt, hogy le nem lassítana, ugyanakkor annyira bizonytalan, hogy már ez a tempó is sok neki. Ha meg meg kell állni valamiért, akkor elesik. Több ilyet is láttam már. Szerintem nem is értették mi történt. Megáll az átkelőnél, és nem teszi le a lábát, csak akikor már érzi, hogy dől, de akkor már csak belegabalyodik, a gép meg nehéz neki, nem bírja akkor már megtartani.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz sebgutkopf #167278 üzenetére
Ahogy itt az értékeléseket olvasom tényleg jó pálya lehet..... A vicc az, hogy az építésitelkem ott van párszáz méterre és nem is tudtam róla, hogy ott a pálya.....hát ennyit járok oda
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Alg
veterán
válasz #75376384 #167287 üzenetére
"(nem, nem kell megmagyarázni, én nem így gondolom, aki meg igen az nem jön ebbe a topicba)."
Túrázok is, kékeztem is korábban meg teljesítménytúráztam, futok is, terepen is (bár most nincs meg az edzettségem hozzá) szóval tök felesleges nekem magyarázni, idióták mindenhol vannak akikre lehet hivatkozni. Sőt, sajnos általában ők vannak többségben."I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
#75376384
törölt tag
ez megint hulye altalanositas. gondolom ismered a "legtobb" turazot. a turazok azt nem szeretik aki nem tud viselkedni es itt most legyen szo a hangoskodorol, a zene dobozzal turazorol vagy arrol a cangasrol aki fellok teljesen mindegy. de ez igaz kb minden joerzesu emberre, nem csak a turazokra.
nem kellene ilyen csoportokra osztani az embereket, mert nem ez definialja a viselkedesuket, hanem a mennyiseg, plusz ertelmetlen feszultseget is kelt. teljesen mindegy mit csinalnak a nepek, ha sokan vannak egy adott teruleten biztos lesz koztuk olyan aki nem tud viselkedni.
bonuszkent megjegyzem, hogy aki kimondott turaista uton tud szaguldozni azelott le a kalappal.
-
metrion
aktív tag
válasz Hasaggymeg #167264 üzenetére
Köszönöm! Már az új XC 50 van nálam, 1x12 sebességes. Egyébként ez is kattan valahol tekerésnél ha éppen úgy van kedve, szerintem nem a középrész én már a hátsó agyra gondolok próbálom elengedni csak fura. Viszont ez tényleg vadiúj bringa látszik, hogy még nem használták. Kenőanyag is mindenhol fellelhető.
-
addikt
válasz sebgutkopf #167267 üzenetére
hát ha elmondanám, akkor meg kellene öljelek
legyen elég annyi, hogy már a megvalósítás fázisában van kettő (állami támogatással) amiből az egyik konkrétan felvonós lesz, nyugati mintára, elsősorban kerékpárosoknak építve, de sokan kaptak most pénzt ilyesmire:
http://velo.hu/futopalyak-es-bringaparkok-epitesevel-folytatodik-az-aktiv-magyarorszag-program.html“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ZolkoW
őstag
válasz metrion #167251 üzenetére
úgy hangzik, mintha kijjebb lenne a hajtóműved láncvonala, mint a hátsó soré, de lehet hogy más... akár kopott sor vagy lánc is erősítheti ezt a dolgot. Én most a kis lánckerekeken tudom ezt demonstrálni, azok a kopottabbak . És egyszer (facepalm) rosz oldalra tettem fel az első lánckereket, mert mittudomén, eszembe sem jutott, hogy nem onnan szedtem volna le..szóval belülre a külső oldal helyett, ez 6-8mm-rel beljebb tolta a láncvonalat, én meg csodálkoztam, hogy hátul a kicsi kerekeken elég zajosan fut a lánc.. de visszafelé tekerve most jól összerakott rendszerrel is kattog már szegény, mert minden egyes láncszem fennakad a fogakon. Ezt a sort már ezzel a lánccal legyilkolom.. aztán mehet is az apróra alig használtként (viccelek, de láttam már rémes sorokat használtan árulni). Szemre egyébként ijesztően rendben lévőnek tűnik ez is, de ha ráakasztok 180 fokban egy új láncot (hogy félkörívben rákanyarítom az egyik lánckerékre) , akkor a kopottabbakon ide-oda lehet mozgatni 1-2 mm-t, míg a jobb állapotúakon alig mozdul.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alg
veterán
válasz 6030D #167280 üzenetére
A legtöbb "túrázó" nem szereti az erdőben "csörtető" meg erdőt "összetúró" meg "turistautkon száguldozó" bringásokat. (nem, nem kell megmagyarázni, én nem így gondolom, aki meg igen az nem jön ebbe a topicba).
A magyar túraszövetség elnöke Garancsi István.
Van még kérdés?
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
6030D
őstag
Én azt hallottam, hogy itthon az erdészetek tesznek keresztbe minden ilyen próbálkozásnak, legyen az hobbi pálya, vagy versenyszervezés. Például a Börzsönybe ha engednék, már holnaptól szerveződne verseny, épített nyomvonal, gondolom bikepark is lehetne, mert van felvonó is, de az IpolyErdő nem engedi.
1-2 éve a verseny előtti utolsó héten kellett pályavonalat módosítani egy maratonon, mert az erdészet szólt, hogy most virágzik az egyik fecskecsalád (pontosan nem tudom már mi volt). Ez biztos nem ugyanakkor történik minden évben. De amikor a méhek megtámadták a fél mezőnyt, akkor kussban voltak, hogy ja, ott lehetnek méhek.
Szerintem egyébként mint minden, ez is a pénzről szól. Ha az erdészet nem kap plusz juttatást, akkor őket nem fogja érdekelni, hogy többen járjanak az erdőbe sportolni (vagy túrázni, mert ugye épített túraútvonalat is lehetne csinálni akár párhuzamosan a bringás traillel). De ha erre is kiosztanának pár milliárdot, hogy akkor gyerünk, csináljatok ilyet, az állam fizeti, akkor biztos más lenne a hozzáállás (miután le lennének cserélve a Hilux-ok ).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz sebgutkopf #167278 üzenetére
Na, pont erről beszélek én is ...itt nem kellene nulláról kezdeni
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #167269 üzenetére
A soproni dh vonal kimondottan nagy névnek számít a képzett dh-sok körében. Sok osztrák és szlovák már most átjár, de a pálya nehézsége miatt főleg versenyzők gyakorolnak ott. Nem egy family line
De ja adott a hegy és már egy kemény nyom, kéne egy felvonó és plusz 2-3 új szórakoztató nyom (flow, enduro, jump). -
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #167258 üzenetére
A megoldás az lenne, hogy nagyon szigorúan kell büntetni azt aki megtuningolja ezeket a bringákat, egy korlát nélküli gép valóban veszélyes lehet egy ügyetlen ember kezében, ebben egyetértünk! De azért a 25 nem egy eszeveszett sebesség, analóggal is könnyen elérhető síkon.
Hasaggymeg: Ezért írtam, hogy általában. Decathlonos külön műfaj, ott simán megcsinálják azt is, hogy a 9-es rendszerbe megy a 8-as hajtómű, ha épp abból van sok.
metrion: Ahogy Hasaggymeg írja, de amúgy van erre egy képlet is: [link]
-
bardi
senior tag
Pont valami túrázó nőbe futottam bele, a 3 méter széles erdészeti út szélén végezte a dolgát, hihetetlen milyen igénytelen emberek vannak, legalább egy bokor mögé mászott volna be. Egy másik úton még gyanúsan emberi végtermékbe mentem bele, szintén az úton, sehol se tértem le egyik ösvényről sem.
'92 Honda VFR 750
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #167264 üzenetére
Leisztingert a szálloda bizniszből jórészt kipöckölték pár éve kompatibilitási gondok miatt.
Ha visszatérne ezen a vonalon elnézném neki. Lillafüredben a fent írtak miatt nincs sok bizadalmam, ahhoz valami jóbaráti engedély kell..Pedig pár line kialakításhoz nem kell tarlóra nyírni az erdőt, mint egy sípályához.
-
xy.zsolt
őstag
Bezzeg a buzi nyáribobpályák szaporodnak ....persze nem azok amilyenek az Alpokban vannak, hanem azok lowbudget verziója...fel nem fogom ezeknek az élményfaktorát Akkor már inkább egy drótkötélpálya amin fellógatva hasítani lehet lefele
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
tisn
addikt
válasz sebgutkopf #167266 üzenetére
és nem szarjuk tele az erdőt mint a kutyasétáltatók, vagy erdőben lovaglók.
meg bicaj kozben soha nem jott ram a ..., de biztos jart mar valaki ugy, hogy le kellett gugolni az erdoben/ut szeli susnyasban -
xy.zsolt
őstag
válasz xy.zsolt #167269 üzenetére
Ide az osztrák és szlovák bringások is átjönnének a közelsége miatt...stb Ejjj ha buzogna még bennem a vállalkozó szellem , de sajna 25 év ténykedés után már kiölte ez a gazdasági környezet belőlem.....viszont segítőleg résztvennék egy ilyen project kivitelezésében és üzemeltetésében szívesen
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
#75376384
törölt tag
válasz sebgutkopf #167266 üzenetére
bar egyetertek veled a "biciklis nem szemetel, csak a kirandulo" jo nagy hulyeseg, mert itt nem biciklis es kirandulo van, hanem paraszt nem paraszt. ahol megno a tomeg, ott biztos lesz szemetelo suttyo is teljesen lenyegtelen, hogy az adott teruleten setal vagy teker.
alapvetoen en is ugy vagyok, hogy vedjuk a termeszetet, de tegnap megvolt az elso ilyen bikeparkos elmenyem itt es semmi olyat nem tapasztaltam, ami artana az erdonek. felszedik nehol a susnyast es ennyi. ha nagyon bele akarunk menni a dolgokba, talan az allatok "eluzeset" ide lehetne venni, de azok ugy se jonnek kozel ha itt turaznak az emberek vagy jaratjak a motort/kocsit. a cangas pedig kozel se olyan hangos mint egy beszelgeto turazocsoport.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #167214 üzenetére
Minden rendes bikeparkban lehet bringát bérelni, vannak nagyon jó enduro és dh gépek, sőt hozzájuk bérelhető protektorok is, mert ugye a biztonság az első.
Nagykovácsiban az egyik nyom fent van Stravan, mivel része a krosskovácsi verseny nyomnak (talán CRK finish néven szerepel - trailforks app), így legálisan épül, mert XC versenyzők számára teljesíthetőnek kell lennie. Még nincs teljesen kész, a folyamatosan fejlődik és egyre hosszabb szakaszon élvezetes. Ezek nem turista utak, gyalogosnak keresnivalója nincsen rajta.
A másik ugrós nyomot nem látom ebben az appban, máshol van az erdőben, pedig az is jópofa. Engem helyiek vittek el oda, magamtól biztosan nem találtam volna meg. -
xy.zsolt
őstag
válasz sebgutkopf #167266 üzenetére
eleve egy olyan cégre kéne bízni a tervezést aki legalább már alkotott külföldön megfelelő bikeparkot....így legalább egy rizikófaktor ki lenne lőve a tartós sikerhez. Az erdészettel egyeztetve kellene karbantartani.....stb. Itt a Soproni hegységben is lenne rá terep....talán van is valami MTB pályának hívott valami
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Csokicsibesz
tag
válasz sebgutkopf #167265 üzenetére
Nekem egy olyan megoldás szimpatikus lenne, mint ami van Ausztriában, Svájcban vagy Németországban. Legaláisan lehet bringázni a hegyekben, jelölt útvonalak vannak, szépen ki van táblázva és karban tartva.
Tegnap voltam tekerni, katasztrofális állapotban van az erdő. Mindenhol letört ágak, kidöntött fák, a vízfolyások teljesen szétszedték az ösvényeket, a gaz már égig ér. Nagyon kételkedem benne, hogy az erdészet ekkora területet belátható időn belül rendbe tudna tenni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #167153 üzenetére
Nem akarok beléd állni, csupán egyéb aspektusokra is rá kívánok mutatni.
Azt ugye tudod, hogy a bikeparkokban olyan szinten rendben vannak tartva az erdők, amire az erdészetek képtelenek, nincs szemét és csak olyan anyagokat építenek be, ami helyben az erdőben fellelhető. Semmi idegent nem visznek be, kizárólag helyi anyagból dolgoznak. Rendes bikeparkban nincs raklapozás, amit az erdő és természet ad, ott volt azt formálják, csinosítják és adják vissza. Ha a helyi építés rombolás, akkor minek számítanak a városok és házak?
A bringások nem hagynak szét szemetet, mindent magunkkal viszünk, amit hoztunk, nem dobáljuk szét a szemetet mint a kirándulók és nem szarjuk tele az erdőt mint a kutyasétáltatók, vagy erdőben lovaglók. Nem lövünk le állatokat, mint a politikusok, vagy hobbi vadászok.
Az összes park célja a természeti harmónia megtartásával rendezett közegben friss levegőn sportolni és jól érezni magunkat.
Ezt lovagolják meg a tűlünk jóval fejlettebb országok, láthatóan működik és az erdők sincsenek kivágva, sőt...Ha már környezetvédelem, akkor célszerűbb lenne távolabbra nézni, mint a természetet szerető bringások és megvizsgálni az emberiség ökológiai lábnyomát. Gondolva a túlnépesedésre (hány embert bír el a föld?), a fölösleges hobbi állattartással (soha ennyi céltalan állat nem élt a földön mint manapság), a konténer, tanker és MSC hajók kibocsátásával, vagy a nehéz, nagy homlokfelületű SUV autókra, a vegyi üzemekre, amik szennyezik a vizeinket (itt a hazai példa nem régről). Sorolhatnám nap estig...
Tényleg pár rendezett ösvény okozza a legnagyobb fájdalmat?Peace
-
sebgutkopf
őstag
válasz Csokicsibesz #167147 üzenetére
Azért felhúztam a szemöldököm, amikor Szlovéniából hazafelé pünkösdkor a magyar rendőr megkérdezte, hogy mi van Mariborban, mert 100-ból 99 magyar onnan jön bringával a kocsin?
Ja nincs rá kereslet és pénz, de külföldre valahogy mégis több százan járunk...Személy szerint ez a közösségi bikepark építés nekem sokkal jobban tetszik. Mert van benn egy elég erős közösségépítő vonal. Igazából a jogszabályokat kéne kicsit, úgy átírni,...
Igen ez is egy lényeges pont mert van jó és rossz példa is. Valahol legálisan épülnek itthon a pályák, valahol nem legális, de valójában nem ellenzi a hatóság, de törvényesen nem engedélyezheti, ezért vannak a megtűrt pályák, és persze vannak az illegál nyomok, mert ugye ahol van bringás valahol menni is akar és épít. A többségnek nem az a buli, hogy a turistákat kerülgesse a piros túrista útvonalon, így beljebb mennek az erdőbe, ahol senki se látja őket mit csinálnak. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz metrion #167260 üzenetére
Nehezen. ...azt vettem észre,hogy ez a láncvonal dolog kissé túl van misztifikálva és tulajdonképp semmi más mint egy ideális vonal ahol a láncnak futnia kellene.Elméletem szerint a láncvonal ott kellene lennie valahol középen,de ahol a legtöbbet használod,vagyis azt is személyre kellene szabni,főleg most,mikor az 1x rendszereknél mindenhol fut a lánc csak éppen a láncvonalban nem. Mindegy is,egyszerűen úgy tudod megnézni,hogy középre teszed hátul (nálad a 11 sebinek a közepe pont a 6. sebesség) és belenézel hátulról.Valahogy így kell álljon.
...és nem így vagy így.(#167263) sebgutkopf ...mintha lett volna itt valahol szó róla,hogy Leisztinger (amolyan kis Lölö) csinál egyet Lillafüreden,nem?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #167140 üzenetére
Ugyan ezen mérgelődik itthon az egész társaság, hogy hordjuk ki az országból az EUR-t máshova, mert nincsen egyetlen igazi bikepark. Pedig ahogy a síelésben is van lehetőség és kiaknázzák a hazai bikepark is jó üzlet lehetne, ha valaki hajlandó lenne felismerni, hogy elég jelentős országon belüli kereslet is van rá.
A problémát ott látom, hogy ahol próbálkozás van az olyan jó magyaros, tehát 0 befektetés és csak kivenni akarnak belőle tartalom nyújtása nélkül. Erre egyik példa Eplény. Már jó pár éve nem üzemel nyáron. Vajon miért? Csak azért mert nincsenek nyomok építve és az az egy szerencsétleg nyomvonal, amit a DH-ra használnak azt se tartják karban, csak a verseny előtt a versenyzők és néhány szervező lapátol pár napot. Tartalom nélkül senki sem fog érte fizetni és lesnek miért nem jönnek. Társaságban többen voltak Eplényben és mindenki azt mondta iszonyat gyenge, soha többet... gondolom ás is így látta, így elmaradtak a vendégek és most már csak síszezon van.... a globális felmelegedés közben, amikor rövidül a téli szezon és az igazán hosszú pont a bringás tudna lenni.
Eplény ugyan nem egy nagy hegy, de adottságai alapján simán lehetne belőle egy Kalnika szintű park (szintkülönbség és a domb is hasonló).Másik példa Lillafüred: van felvonó, ami brutál lassú, de legalább működik és bringa felszállítás is van egész évben. Az önkormányzat támogatná és szeretné ezt kihasználni és néhány fiatal próbálkozik is az erdőben valamit építgetni (sajnos nagyon gyenge munka), de az erdészet nem engedi, mert jajj természetvédelem, nehogy már megtisztítsák a talajt az avartól 1,5m szélesen és néhány döntött kanyar készüljön, meg rendes ugró. Ott megy az egerészés lefelé a vasúti töltésköves kanyarokban és a turkálás az avarban. Érdekes máshol országban megfér egymás mellett az erdészet és a bikepark, tőlünk jobb módú és rendezettebb országokban. Úgy pedig nem poén több mint 2 órát utazni Lillafüredre a semmiért, hogy további 1 óra alatt már rendes bikeparkba el lehet jutni (sajnos külöldre).
Úgy néz ki amíg Lölő nem látja meg benne az üzletet, addig nem lesz Magyarországon bikapark, pedig a nyári szezon hosszabbá válása a bikeparkoknak kedvez a síeléssel szemben.
-
manager2220
tag
válasz manager2220 #167252 üzenetére
[link]
Ilyenre gondolok. Jól funkciónálnak ezek? -
metrion
aktív tag
válasz Runner_fxr #167257 üzenetére
Köszönöm, láncvonal helyességét, hogy állapítom meg?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #167257 üzenetére
gyári konfig, akkor meg azért ezzel nem szokott baj lenni általában. ..arra mérget ne vegyél,Decathlonos.
(#167216) szuszinho...persze,használható,a bovden meg esélyes.Ha rövidebbre tudod szabni (pl. vágsz valamelyik házból) akkor visszateheted a régit,lecsípve az eddig becsípett részt a bovdenből,mert az elég avétos szokott lenni.
(#167225) jjeahh...ez már felkenése pillanatában zsírsár színű és mehet a földre,lábad szárára,mindenhova.
Maximum1...kicsi mellek ide vagy oda,ügyesebben áll a cső a kezében mint egy férfinek,az biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Runner_fxr #167250 üzenetére
Igazából a suv azért jó analógia, mert nagy, erős, így a rutintalanságot kompenzálva magabiztossá tesz, és nagyobb kárt lehet vele okozni. Ugyanezt értem az elektromos bringások nagy részén is. Hozzáteszem, én csak a kerékpárutakon találkozom velük, oda meg jellemzően nem a profik járnak ‘digitállal’.
A cicanacis tippeket köszönöm mindenkinek! Az 575-öt helyben nem találtam, nekem aqjnos messze van, a craft viszont jó ötlet, ismerem is a márkát futásból is, bennük megbízom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz metrion #167255 üzenetére
Amihez a sablon kell, az a felső váltó görgő távolságot állítja, de nem létszükség az a sablon. Gyakorlatilag annyira kell megfeszíteni az a csavart, hogy pont ne daráljon a váltó amikor felváltasz a legnagyobb lánckerékre.
A másik kettő csavar egy H és egy L jelzésű, a H jelzésű az aló végállás, az L jelzésű a felső végállás. Ezeket csak akkor tekergesd ha tudod mit csinálsz. Ha a felső végállást elállítod, akkor simán be tudod tolni a váltót a küllők közé, ami leszakíthatja a váltót és eltöri a váltótartó fület. A végállásokat úgy kell beállítani, hogy a felsőnél a váltógörgő pontosan a legnagyobb lánckerék síkjáig tudjon elmenni, alul meg egy minimálisan lejjebb jöjjön mint a legkisebb lánckerék.Pontosan, ahogy Zsohi mondja a láncvonal is lehet rossz, de feltételezem nem Te építetted a gépet, hanem gyári konfig, akkor meg azért ezzel nem szokott baj lenni általában. De ha minden oké, akkor utolsóként a láncvonal.
[ Szerkesztve ]
-
metrion
aktív tag
válasz Runner_fxr #167253 üzenetére
Viszont ugye a váltón van 3 csavar, a B csavarhoz van SRAM-éknak egy műanyag sablon. Ilyet rendeltem Aliról de min 1 hónap mire ideér, ha egyáltalán megjön. Viszont ott van még két csavar az egyikekkel ha kifelé tekerem akkor tudom állítani merre mozduljon, viszont a másik csavar nem csinál semmit látszólag.
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #167241 üzenetére
Hááát.... Én 40 -nél is símán uralom a gépet, de azért kíváncsi lennék arra az edzett bringásra, aki a hátára kapja a telivásárolt Bagaboo Jumbo zsákomat és a Fény utcai piacról, akku nélkül feltapossa a 24 kilós fully -t a Kis-Svábhegyre.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz metrion #167251 üzenetére
Nagyon érzékenyek a 12 sebességes rendszerek, a probléma sokrétű, lehet csak egy kis bovden feszesség állítás, de lehet ferde a fül, esetleg lelazult a váltó a fülön vagy maga a fül is le tud lazulni. Normális esetben nem kéne ledobálnia a láncot hátrafelé tekerésnél. A váltókarnál a csavart tekerd előre, először csak egy kattanást, és próbálgasd, ezzel feszíted a bovdent, mert kifelé tekered a csavart a váltókarból. De előtte vizsgáld meg a hátsó váltót, hogy nem kotyog e, ellenőrizd a rögzítő csavarját. Válts kb a sor közepére és úgy nézz bele hátulról, ha ferdén áll a váltó, akkor meg is van a probléma, ha szög egyenes akkor feltehetően nem azzal lesz a gond.
[ Szerkesztve ]
-
manager2220
tag
Rendelt már valamelyikőtök rosebike-rol első sárvédőt? Csak arra a kicsi villa ívbe rakhatóra gondolok persze. Melyik illeszkedik legjobban? (29er, rockshox)
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Az mennyire normális, hogy 1x12 hajtás a legfelső kb 3 tányéron ledobálja a láncot, ha hátrafelé tekerek. Konkrétan megakad a lánc, muszáj lefelé váltanom, hogy oké legyen. Viszont fel-le váltással nincs gond, ott nem dobálja a láncot. A keresztváltás miatt van ez? Látszik, hogy van benne ferdeség, ha hátrafelé tekerek, akkor zajosabb is a hajtás. Illetve ha a váltókanál kis lánctányéron van akkor ferdenék tűnik a kanál, viszont ha váltok a nagy tányérok felé akkor egyenesnek látszik. Ja és ha kisebb tányéron fut a lánc akkor nem dobálja le.
Mit gondoltok ezekről?Ui.: A váltókaron a bowden feszességet, hogy kell beállítani? Honnan tudom, hogy mennyire tekerjem ki vagy épp be?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #167241 üzenetére
Azért ne keverjük össze a gagyi kínai elektromos fosokat a prémium pedelec-el.
A kettő között van azért különbség. Szerintem totál f@szság egy bizonyos kerékpárra haragudni, amikor a felhasználó a gyökér. Aki nem tud bringázni, az analóggal is lehet közveszélyes. -
Jester01
veterán
Azért legalább egy kép lehetne a betétről is. Én a rose-ról vettem most egyet, eddig az is jónak tűnik.
Jester
-
Sped
aktív tag
válasz parandroid #167169 üzenetére
Szia!
Én ezt vettem két hónapja, isteni jó! Végigpróbáltam a dekás, alis olcsókat is, de ez mindent visz. Tökéletes a szabása, legalábbis nekem, nem vág be, nem nyom, minden a helyén van és kényelmes. Imádom. A felső is megfelelő helyen passzos, úgy ahogy szeretem. Érdemes kipróbálni, bár nyilván nem olcsó. Szerencsére pandémia alatt volt nekik egy komolyabb akciójuk, akkor még jobban megérte.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
erhas01
tag
válasz Babetta-X #167163 üzenetére
Bocs fiúk, ez is hosszú lesz.
Eurovelo 9 Bécs - Maribor -ill. Gratz felé. második részNincs mit. Mindent megnézendő célt, km-t előre jegyezz fel!
A Mura folyó mentén, az osztrák tanszünet alatt iskolásokat utaztatnak a forráshoz, onnét gurulnak lefelé a határig. Szlovénia: Murától délre, Pannon régió a mellékutak tájékozódási szabályai Y kereszteződésnél K-ről Ny-ra jobbra; visszafelé balra kanyarodj. Középkori úthálózat,ez jusson eszedbe! Napoléon.
Kalch és Bad Radkersburg között a határnál az idősek a 2. világháborúban magyar nyelvet is tanultak az iskolában.Szállás:
Teljesítmény - vagy - emlék legyen?
Bécs -Maribor 260km, egy nap?
A völgyek simák ... ,de ha fényképezni is akarsz, sokat látni ...
A mellékutak,zsákfaluk, hegygerincek, kilátók, TU a barátaink.
Én nem tudom milyen edzetten akarsz erre Bécsből indulni... Én 3500km és 50x 2km 5% emelkedő alapozás után tettem. 48-36-26 x 11-28. SPD "séta" cipő, málha. 347km ...Látnivalók:
1.
Bécstől, ahol laksz, közelben van, könnyen elérhető azokat
hagy ki ebből az útból.2.
A Feldbach-tól Mura folyóig a domborzat keresztbe, kasul napon főve, mint a Strade Bianke, az egynaposok klasszikusok, 10 - 17% sok pici fal, nincs semmi tempómenés.
2.1 további kötelezők
Riegersburg vára,
Bad-Gleichenberg > a főút a szép!!!> Gnas / Jufa szállás / > kerékpárút > Hofstätten > Straden erődfalu > útvonal környéke, ez a Wildon-maraton versenyútvonal része. >
Grad vára - Szlovénia - Rogasovci határátlépéssel. >
Klöck várrom és kilátó> Bad Radkersburg.3.
Bad Radkersburg - Maribor szakasz az jóval ingerszegényebb.4. Bruck an der Mur - Gratz szakasz tömény látnivaló.
5. A Maribor - Gratz útvonalat Leibnitz helyett a látványosabb Maribor - Deutshlandsberg és Stainz irányából Gratz.
Vasút: Én túrázás szempontjából megfontolnám.
Steiermark Radlerticket, nyári jegy. Olcsó, gyors.
Feldbach, vagy Fehring vonattal.
Innentől minden bele Maribor- Gratz - Bruck an de Mur.Gratz és Maribor mellett találsz egy egy brutális hegyi kecske utat. pl .:
1
Pohorje,
Maribor Celje vár - Zrece - Pogla - Ruta - Ruse - Maribor
Lehet variálni.
2
Gartz - Mariatrost >> Schöklstraße felé egy kilátót, vagy a >> Tropfsteinhöhle, Katerloch barlang. Ha elrontod vissza fel.
3
Maribor > >Nebova > Mocna > Hrastovec vár, > délre Zavrh kilátó, > Osnovna Sola Korena kápolna,> Spodnji Duplek Vurberk vára > vissza le Dráva > Grajena > Ptuj
Maraton útvonala. Tolni fogod ... Mariborba.
Minden mellékúton végig, se tábla, se irány, nincs támpont, érzésre. Sík tájnak tűnik, borzasztóan meredek falak, amiből semmi nem látszik, csak a Helyrajzi szám.
4
Maribor > Slovenska Bristica > Polcanje > Studenice kastély > Boc kilátó 1100m! > Maribor
5
Maribor > Radlje ob Dravi , Slo - A déli oldalon potyog az aszfalt az útról, leolvadt > északi oldalon jó az út - Eibiswald , Au. > Deutshlandsberg vár > Stainz Nosztalgia vasút, Császári palota,gyűjtemény, mezőgazdasági múzeum kerékpárúton tovább > Gratz -ba.
6
Egy simább útvonal:
Maribor > Vurberk vára > Ptuj vár, belváros, híd, nagyon szép , a víz pocsék > Majsperk temetőbe kiváló a víz > Varos felé! (Pecke - t kerüld ki ! ) - a fahíd után Varos-ban - 1km után jobbra > híd a Dravinja folyón át - utána vigyázz a vizesárokra! - 310m mezőn át > Statenberg vár, kastélypark > Vízesés, a Makole-től délre levő szurdok , A Statenberg vár helyi térképén ott van! Letörölte a google. > Slovenska Bristica - Maribor. -
Segal
veterán
válasz Maximum1 #167229 üzenetére
Szerintem max jövőre lesz ilyen is
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
parandroid
félisten
válasz jjeahh #167235 üzenetére
Én addig nem engedném venni ezeket az elektromos fosokat senkinek, amíg üres akkuval haza nem tekeri.
Vasárnap voltam futni, kétszer is majdnem belelöktem valami köcsög elektronyuggert a bozótosba, csönget, mint a süket, meg kiabál, de lassítani nem tud, összevissza rángatja a kormányt, látszik, hogy nem bír az erővel. Életveszély. Utána tekertem is egy kört, kanyar a bicikliúton, bőven elég széles kettőnknek, jobbra tartok, ahogy illik, én vagyok kis íven, erre rám húzza a kormányt, mert nem tudja nagy íven bevenni. Kezem a félen, mert láttam, hogy kormányzás helyett rángatja, szóval nem lett baj. Közben magyaráz, hogy óvatosan tekerjek, mert nem egyedül vagyok az úton. Üdvözlöm a te édesanyádat is, haver.
Szóval megint erősödött bennem az érzés, hogy szebb hely lenne a világ, ha mindenki csak olyan gyorsan tekerne, ahogy bír, és nem a villany hajtaná.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zsohi #167233 üzenetére
Hát úgy nagyjából egyet is értenék veled, én sem láttam még értelmezhető elektromos koskormányos gépet. Viszont ez a Speci Turbo Creo talán kivétel lehet. Voltam a Specis előadáson/képzésen ahol erről a gépről is volt szó. A Speci fejlesztette külön hozzá a motort, állítólag nincs ellenállása, tehát hiába a 25-ös szabvány korlátozás, könnyedén tekerhető 25 felett. Emelkedőn azért biztos előnyben vagy egy ilyennel, bár a normál pedelechez képest kevésnek tűnhet a 35Nm amit tud, de azt mondják pont elég ehhez a géphez. Azt nem mondom, hogy kéne, mert nem igazán az én világom egy gravel vagy egy outi, de kipróbálnám. el tudom képzelni, hogy egy jól használható gépet dobtak össze, a Speci azért általában nem szarral gurít.
-
-
xy.zsolt
őstag
outi carbon nyeregre visszatérve.....ma tekerés közben figyeltem, hogy csak akkor kényelmes igazán ha előre hajolok alsó fogásba vagy a fvk-t úgy fogom, hogy az alkarom közel vízszintesen van (ahogy szoktam). Ha olyan testtartással ülök mint pl egy trekkingen azáltal, hogy az fvk-t fogom szinte nyújtott kézzel akkor nagyobb súly nehezedik az ülőcsontra és kellemetlen lehet hosszabb távon. Mikor olyan testtartásban használom az outi bringát ahogy azt kell akkor nem nyom, nem fáj....szuper. Ezt csak azért írtam most le mert voltak akik panaszkodtak a karbon nyeregre, hogy túl kemény.....Nos, van az a testtartás ahogy nekem is az lenne
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Zsohi
őstag
válasz Maximum1 #167229 üzenetére
Megerteni nem tudom ennek mi a pocsom ertelme van. Ugy ertem, hogy egy ilyen bringat onerobol is megtekersz 25km/h-ig konnyeden es ha belefekszel 40 fole tekerhetoek ezek. Komolyan lejtozni ezekkel nem lehet, kenyelmes embereknek a varosba rohanglani egy elektromos trekking sokkal jobb valasztas, persze az SUV-k is leteznek es jol is fogynak...
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
beleriand72
tag
Én most épp szíjhajtású, Pinion váltómechanizmusú - ha lehet titánvázas - graveleket nézegetek. Igazán olyat, ami tetszene, még nem láttam, ez a Nicolai Argon cx pinion elég közel áll, de nem az igazi. Sonder-ék építgetnek, bennük bízom... 1-2-3 év még úgy érzem, és egy lottó ötös 😂
[ Szerkesztve ]
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
cettlee
őstag
hali!
alap mtb vázas ebike-om van, sima rugós 100mm sountour villával.
Mivel használom a gépet terepen is lightosan, kinéztem egy rocksox 35 gold rl-t amiben csillapitás is van és elvileg már komolyabbnak számit.
A kérdés hogy mekkora travel-el vegyem. 100-160 ig van, ha tul nagy a travel annak milyen hátránya van? 95 kilo vagyok, a bringa 22. Igazábol a sountour is jol mozog alattam csak nagyon elpattog.
Másik kérdés, hogy nem tudom a mostani villám boostos-e. Passzolni fog a rockshox? -
vallas
őstag
válasz beleriand72 #167187 üzenetére
Nekem is van egy 575-s gatya , az jó, most vettem egy Decásat kék betéttel, de még nem tekertem benne, hátul van benne egy varrás ami picit furcsa érzés, lehet visszaviszem, és beleölöm az árát egy selle zselés nyeregbe, de 17 k...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #167183 üzenetére
A keze is ügyes, ahogy azt a bilincset rájácca...
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bardi
senior tag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #167209 üzenetére
Én megfordítanám azt a stucnit, hogy fölfelé álljon és alátennék még kb 2db hézagolót.
-
bardi
senior tag
válasz Napfénysüti #167217 üzenetére
Én ezt csinálgatom, de van benne olyan, ami nem megy teljes testsúllyal, mert annyira fáj
Sajnos a váll körüli részre nem túl jó, legalábbis én nem tudtam még arra használni, nekem oda lenne jó valami trükk. Labdával se megy nagyon azon a részen.'92 Honda VFR 750
-
szuszinho
őstag
válasz Napfénysüti #167217 üzenetére
Dióhéjban:
Csontot ne érjen, az izom ne feszüljön, lassan, a problémásabb helyeken megállva végezd a gyakorlatokat. -
jjeahh
nagyúr
válasz gabro0 #167218 üzenetére
Szerintem ha nem ragadós sáros a terep (nem blokkolja a kereket), lehet menni, ha megfigyeled pl. GMBN-ék állandóan sárban tekernek, McTrail rider szintén, már amikor Skóciában teker, gondolom ott gyakran esik. Kedvcsináló
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gabro0
őstag
Ti akkor is mentek, ha nem esik, de vizes a terep? Mert én hetek óta lesem mikor vagyok szabad, nem esik és nem is csurom víz (tócsás) minden, de nem akar összejönni... Idevágó kép.
-
Napfénysüti
nagyúr
Vettem ma egy SMR hengert (sajnos a nyújtással voltak gondjaim eddig ), aki rutinosabb tudna ajánlani pár videót vagy cikket ezzel kapcsolatban? Gyakorlatok érdekelnének hogy mit hogy érdemes csinálni?
Illetve naponta mennyi időt kell rászánni? Eldöntöttem hogy ráfekszem erre a témára mert brutál mód be van állva az izomzatom.Més que un club!
-
szuszinho
őstag
Megnézegettem az árakat, Alzán elég jók most. Alivio és Deore között 11 ezer a difi. Mivel tervben van egy monti vásárlása is, vsznű csak jövőre, így hajlok az utóbbi felé, hogy esetleg átkerül majd rá. A kérdésem az, hogy a Deore hátsó váltója, fogaskeréksora és váltókarja használható-e trekkingen, illetve a jelenlegi bowden maradhat-e? Az első váltó egyelőre maradna.
-
haiiro_o
tag
Vettem egy [Ilyen szemüveget] a decathlonban. szerintem elég jó, jól körbe fogja a szem körüli részt és kényelmes is, Annyi hibát vettem csak észre, ha megállok az izzadságtól bepárásodik a felső kb 1 centi.. De indulás után egyből el is tűnik róla.
-
bardi
senior tag
válasz sebgutkopf #167138 üzenetére
Ebbe az egy emberes építésben van valami.
Én speciel nem állnék neki, szimplán azért, mert nem akarok semmilyen erdészettel összetűzésbe keveredni. Legutóbb amikor kérdeztem kiderült, hogy még az is illegális tevékenységnek számítana, ha az ösvényre hullott fákat odébb raknám, esetleg picit darabolnám.Pont ezért is mennék el egyszer egy rendes, épített bike parkba, mert ott többféle nehézségi fokú pálya között lehet válogatni, aztán elkezdhetném a családi verzión, és menni az egyre nehezebbre, amennyiben úgy érzem, hogy megvan hozzá a tudás. Sőt, van ahol még biciklit bérelni is lehetne, ha valamiért nem tudnék olyan autót szerezni, amibe befér a mostani, bár ez most nem áll fönt.
Nagykovácsiban ezek a nyomok jelölve vannak valahol térképen? A Yoko-t megtaláltam straván.
'92 Honda VFR 750
-
#75376384
törölt tag
válasz INTELligent #167212 üzenetére
menj be a gyuros topikba, ha normalisan kerdezel talan nem esznek meg es valaszolnak a kerdeseidre. jo par eve olvasom a topikot, bar inkabb csak azert mert jokat lehet ott rohogni, de ott minden ilyenre kerdesedre lesz valasz.
-
INTELligent
senior tag
Az ilyen táplálékkiegészítőkről van valami átfogó leírás (angol, német is lehet; sőt akár szakszöveg is nem bánom, ha kicsit meg kell erőltetnem magam az olvasáshoz, de legyen helytálló)? Mert én jelenleg - mivel nem sokat tudok róluk - elég bizalmatlan vagyok a dologgal, de nem biztos, hogy ez a racionális hozzáállás 8sőt, meglepődnék, ha az lenne).
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #167195 üzenetére
Köszi, hogy közvetve támogattad a TREK-et.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #167208 üzenetére
Példa1: 640mm kormány+90mm stucni, mélyen van, aszfalton jó, de földúton valami borzalom, instabil, ideges.
Példa2: 670mm kormány, 90mm stucni, magasabb valamennyivel, aszfalton lassabb kicsit, de földúton sokkal jobb.
Valahogy azt szeretném elérni, hogy egy sportos all terrain/cross bringa legyen, mivel 50-50 arányban használom aszfalton és terepen(alföldi ösvények, földutak).[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz IMIIKE1998 #167206 üzenetére
Hogy milyen mértékben az az adott bringa típusától is függ, ez sok tényezős, de alapvetően minél rövidebb, annál direktebb az irányítás.
-
robee19
tag
válasz xy.zsolt #167186 üzenetére
Én csináltattad magamnak 2kg Jaat keveréket. Egyszer vittem magammal. A vizem elfogyott a keveréktől pedig rám jött a hányinger, így inkább hagyom. A hétköznapi boltokban kapható izotóniás italokkal és a dekás energiaszeletekkel (tömény cukor) simán elvagyok. Ellenben ha csak egy sört is megiszok elszáll az erőm (ami amúgy sincs), így azt hanyagolom tekerésekkor.
-
IMIIKE1998
őstag
Srácok, valaki nem tud olyan oldalról, ahol elmagyarázzák, hogy milyen mértékben van kihatással a kormányszár mélysége és hosszúsága a bringa irányítására? Valahogy nem tudok elmenni, hogy hosszabb stucni kellene-e vagy jó a hossz, csak mélységben kellene lentebb menni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz xy.zsolt #167193 üzenetére
Kösz, majd meglesem felénk kapható-e.
& Hasaggymeg: ahogy elnézem ezek a magvak, zab, banán stb tetszés szerint összesüthető, a lényeg, hogy valami tartsa egyben. Aztán lehet szeletelni és magammal vinni. Zab itthon van, magvakból meg majd rendelek pár nagyobb zacsival, amúgy is tervben van egy gymbeam-es vagy powerbody-s rendelés. Helyi boltban is láttam mondjuk magvakat, de csak kis csomagokban, nem kilós kiszerelést
nmate91: a szín nem az ízlésem, de ez jól néz ki, városba az ilyen tökéletes. A nyeregvázcső szög csak nekem tűnik brutál laposnak? Tisztára veretős agresszív geo
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz nmate91 #167200 üzenetére
SRAM vagy KMC, ebben a kategóriában más nem nagyon gyárt értelmes láncot. 9 sebi láncot is rakhatsz rá, az drágább, de finomabb szokott vele lenni a váltás.
(#167202) xy.zsolt Ez ha jól látom formázott csöves, ami nem egy gyakori dolog. De amúgy az acél vázak kinézete csőszett függő, ugyan abból a csőszettből készült vázak hasonlóak szoktak lenni.
-
xy.zsolt
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz f4lcon #167161 üzenetére
Nem dolgozom az ebikeshop-nál, semmi érdekem nem fűződik ahhoz, hogy felmagasztaljam az eladásaikat, de szerintem az 1000db-os eladás egy reális elvárás lehet. Idáig 1db üzletük volt, Törökbálinton, itt megközelítőleg 500db-ot eltudtak adni, ami már önmagában sem kevés. És most meg nyitottak még 4 üzletet. Majd térjünk vissza erre év vége felé.
Csokicsibesz: A többe kerül csak a belépő kategóriákban állja meg a helyét, mert az valóban nem mindegy, hogy veszel mondjuk egy analóg trekkinget/belépő montit 250 ezerért, vagy veszel egy ugyan ilyet pedelec rendszerrel 700-ért. Viszont ha a felsőbb kategóriákat nézed, majdhogynem azonos az ár az analóg és pedelec verzió között! Egyébként érdekes mód, ezek a felső kategóriás gépek fogynak el először.
A vásárlói réteg ma már nagyon vegyes, egyáltalán nem lehet ezt így kijelenteni, hogy főleg az idősebb korosztály veszi. Trekkinget mondjuk igen, de az E-MTB-ot a fiatalabbak is előszeretettel veszik. Miért is ne tennék? Hiszen ezek alapvetően sportolásra kitalált eszközök. Az egy abszolút téves, rossz beidegződés nálunk, hogy E-bike-ot kizárólag olyan ember vesz, aki már idősebb/beteg/kevésbé szeretne sportolni! Trail/Enduro-ban gyakorlatilag ennek már több értelme van mint az analógnak, és ez majdnem teljesen független attól, hogy milyen a kondid és hány éves vagy!
Attól függ, hogy magyar viszonylatban viszgáljuk, vagy Nyugat-Európai szinten? Nyugat-Európában már rég nem kérdés, hogy milyen kerékpárokat keresnek és vesznek többnyire a vásárlók! A pedelec rendszerűt! Gyakorlatilag ez az iparág viszi a hátán jelenleg az egész kerékpár ipart!
A bringapark nehéz kérdés, az biztos, hogy nem egyhamar hozná vissza az árát, bár a libegő környékén valamit össze lehetne hozni, adott a felvonó, némi átalakítással használható lenne egy bringaparkozáshoz is. Persze e mellé rengeteg mindent kéne még csinálni, rengeteg engedély, rengeteg pénz. Jó ha 5 év alatt visszahozná az árát, de az is lehet annyi idő alatt se tudná. Bár ez is sok mindenen múlna, mert ha tényleg korrekten meg lenne építve, biztos vonzana sok embert, akár versenyeket is lehetne rendezni, ami megint csak jó reklám.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- PlayerUnknown’s Battlegrounds
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Hobby elektronika
- Több memóriával és tárhellyel kezd a Galaxy S25
- Képregény topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Xbox Series X|S
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest