Hirdetés

2024. április 22., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#69201) tboldi válasza Gyöször (#69200) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az M32-nél? Gyárilag kevés a kétliteres olajtöltet (főleg Opelekben, az olaszok jellemzően 1-2 decivel többet nyomtak bele, de az sem feltétlenül elég), így a csapágy az 5-6 fokozatok tengelyének végén nem kap elegendő kenést, illetve viszonylag hamar elhasználódik az olaj hála a nagy hőterhelésnek. 2,8-3 literrel és gyakoribb cserével meg lehet hosszabbítani az élettartamát szűk 20 év tapasztalatai alapján (mármint nem saját tapasztalat, általánosan értve).

Mindegy, hogy egy kapcsolót tekerek ki 17-es dugókulccsal vagy a feltöltő furat csavarját egy 10-es imbusszal, viszont hozzáférhetőség szempontjából nem mindegy. A dedikált nyíláshoz marhára útban van az első futómű segédváza, legalábbis az én MiTómnál, a kapcsoló meg a váltó legtetején van, csak az aksit kell arrébb tenni, kevesebb szívás.

[ Szerkesztve ]

(#69202) Gyöször válasza tboldi (#69201) üzenetére


Gyöször
senior tag

Kössz, így világos. Nekem az eskrosszban az osztómű olaj gyárilag túl volt töltve. Megoldottam kéménylevétel nélkül a nívó/betöltő csavar kitekerést, de jött vagy fél liter meglepetés a hajamba :-)
Szóval vagy többet raktak bele első feltöltésnek, vagy a váltóból varázsolódott volna át? Az nem lenne túl jó dolog ..

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69203) burgatshow válasza Gyöször (#69202) üzenetére


burgatshow
veterán

Nem tudom, hogy automata vagy kézi, de én most voltam pénteken váltó olajcserén, oké az enyém nem All Grip, de mondták, hogy az automata házának tetején ott van a betöltőnyílás + a szintező (az akku tálca alatt). Gondolom az AllGrip esetében sem gyártanak másik váltót hozzá, csak több lesz a töltet.

Szóval lehet, hogy kivétel voltál azzal a + fél literrel a sokból. Ha kézi váltós, akkor nem szóltam... :)

(#69204) Gyöször válasza burgatshow (#69203) üzenetére


Gyöször
senior tag

Ez kézis, nekünk intimebb pozícióban, alulról kell szintellenőrízni és betölteni is. Ugyan azon a lyukon természetesen. Mind a váltóban, mind az osztóműben.

A váltóban egyébként megvan az olaj. Azt is én cseréltem. Lényegében emiatt nem lett automatás autóm, mert azt én nem tudom karbantartani, az élettartam feltöltés dumát meg pontosan tudom értelmezni. Pont ezért cseréltem le az osztóműben meg a hátsó difiben is az olajat. Hogy abba ott hátul mekkora retek egy trutymó olaj volt 30 ezernél, azt megírtam képpel ide a fórumra. Az osztóművet nem kellett volna bántani, de ezt csak így utólag tudom megállapítani. Meg csak az olaj színéből, tisztaságából /szagából tudok messzemenő következtetéseket levonni. És ilyeneket én szoktam is :-D

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69205) peetie1


peetie1
aktív tag

Sziasztok! Az normális , hogy a gyári új féktárcsa ilyen karcos a vitarán? Most rakták fel nemrég.

(#69206) Janusz001


Janusz001
őstag

Szintén fék probléma/jelenség, 2022 Scross: ha irányt váltok (hátra---->előre vagy fordítva) és rálépek a fékre, akkor van egy koppanó hang elölről, de csak egyszer, többször nincs, olyan, mintha a fék pofa mozdulna meg egy picit, amíg felütközik, nemrég voltam 2 évesen, jeleztem, azt mondták ez normális, szerintem meg nem.

(#69207) hemaka válasza peetie1 (#69205) üzenetére


hemaka
nagyúr

Nem hinnem, eleg szarul nez ki. Biztos hogy uj az?

(#69208) rasky válasza Janusz001 (#69206) üzenetére


rasky
senior tag

Nálam is van (22, februári), természetes jelenség, annó körbejártam a dolgot, az összes ilyen.

Nekem most az ülés kezdett el kotyogni..meg néha kattan egyet kiszálláskor.

[ Szerkesztve ]

(#69209) Janusz001 válasza rasky (#69208) üzenetére


Janusz001
őstag

Kezdetben nekem tuti nem volt, olyan bő fél éve figyeltem fel rá. Ajtó sistergés megszűnt az ablak keretnél, de most rossz úton az anyós oldal felőli ajtóból jön valami zörgő hang belülről, szintén ezen az oldalon nyikorog az "A" oszlopnál valami műanyag. Már gondolkodom, hogy az illesztéseknél ott befújom wd40 -el.

(#69210) peetie1 válasza hemaka (#69207) üzenetére


peetie1
aktív tag

Hát, márkaszerviz cserélte 2 hete, újnak kéne lennie. Odacsörgök akkor nekik h nézzenek rá...

(#69211) rasky válasza Janusz001 (#69209) üzenetére


rasky
senior tag

Kesztyűtartót érdemes megnézni, nekem az okozott sok zajt, a bepattanó füleket kell valami puha textil szalaggal áttekerni. A wd40 ne, csak ragadni fog, igazi kosz gyűjtő.

Az ablak keretet nekem annó a szervíz sokadik panaszra "betörte", azóta csend van. Az anyós ülésnél esetleg az ablakemelő szerkezet? Az ablaküveg szokott néha rezonálni...

(#69212) Gyöször válasza peetie1 (#69205) üzenetére


Gyöször
senior tag

A tárcsa széle olyan, mintha egy sarokban ücsörgő naplopót ráállítottak volna: nosza rajta itt van végre a te munkád, nesze itt egy vállas féktárcsa, tessék lereszelni róla azt a csúnya peremet. Rendesen meg van dolgozva a széle. Olyat a betét nem csinál..

Azok a nagy karcok meg lehet valaki megjelölte magának a rossz tárcsáját a sokadik garis ügy meg panaszkönyv után, hogy biztos lecseréljék neki... De Neked még jó lett ;]

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69213) Gyöször válasza Janusz001 (#69206) üzenetére


Gyöször
senior tag

Tehát az van, hogy a teljesen normális jelenséget tudományosan és helyesen levezeted magadnak, majd azt mondod: ez egy fasság..

Hát hogy lenne a világnak pld Csebisev egyenlőtlensége, ha az öreg Pafnutyij leönti a feljegyzéseit vodkával és bevágja a tűzbe?

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69214) 2ozzmexy válasza peetie1 (#69205) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nem, vidd vissza és kérdezd meg tőlük milyen esztergán készül a gyári féktárcsa, mert csak azt fogadod el ami Fanuc-on készült... ;)
Bosch gyári tárcsa van rajta, az telibe van fújva, okkal, nézz utána miért.... :R

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69215) peetie1 válasza 2ozzmexy (#69214) üzenetére


peetie1
aktív tag

Annyit láttam, hogy Suzuki van rairva erre is.
Megneztem, a másik oldalin is vannak x-ek, de azok sokkal kisebbek. Na kíváncsi vagyok mit mond rá holnap a markaszerviz.
Köszi mindenkinek!

(#69216) 2ozzmexy válasza peetie1 (#69215) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Természetesen vicceltem, ezek öntvények, csak olyan profi munkát végzett a mágus hogy nekem is kellett nézni pár percig mire rájöttem mik azok a karcok...
A sarokcsiszoló nyoma... látszik az élén ahol a válla volt hogy bele van csiszolva, a fékbetét nem a teljes tárcsára fekszik fel, ezért lesz válla... szépen leköszörülték a peremét... :R

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69217) peetie1 válasza 2ozzmexy (#69216) üzenetére


peetie1
aktív tag

Akkor gyárinak gyári csak éppen nem új, mint ami a számlán szerepelt... Nem örülök, hogy atqrtak :( Most már még inkább kíváncsi vagyok mi lesz rá a reakció.

(#69218) Gyöször válasza 2ozzmexy (#69216) üzenetére


Gyöször
senior tag

De azokat a nagy íves karcokat mi a f.sszal csinálták? Az olyan mintha rajztűvel valaki kiélte volna magát.

Tudja valaki mennyi a gyári új mérete a tárcsának? Rá kéne mérni, basszus ez tuti alatta van. Ilyen szarul nem karistolja össze 2 hét alatt a betét..

Én bármit el tudok képzelni a márkaszervizekröl, de ez egy kicsit sok. Ekkora szarrágást már majdcsak nem csinálnak.

Bár az 1 hónaposan lecseréltetett olajam sztorija sem 1xű, a szervizes összeveszett velem, hogy ő újkorába megmondta, hogy nem kell olajat cserélni, ez már nem zsiguli. Mondtam neki, hogy semmi baj mester, itt a kannám, adjad ide majd beletöltöm valamibe. Baszki nem adta ide azt mondta ez olyan új olaj, hogy neki is jó lesz még valamibe.

Nem is hagytam ott sosem a kocsit a 2db éves szervizen ott álltam mellette, hogy lássam milyen színű akármit tölt bele...

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69219) Gyöször válasza peetie1 (#69217) üzenetére


Gyöször
senior tag

Nem birod levenni a kereket és rámérni a tárcsára? Egyébként veszett fejsze nyele, azt fogják mondani, hogy ne nézd őket hülyének, vadi új tárcsát raktak rá, te meg levetted otthon és elcserélted egy szarra.

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69220) hemaka válasza Gyöször (#69218) üzenetére


hemaka
nagyúr

Főleg nem karcolja így össze csúszásirányra merőlegesen.
Ha ez elsőtengelyen van és hűtött, akkor a gyári érték 22mm. És ugye -2mm-ig mehet, utána kuka.

(#69221) burgatshow válasza Gyöször (#69218) üzenetére


burgatshow
veterán

Nekem ilyen instant benyomásra valami rezgő csiszoló szerű nyomnak tűnik. Tudjátok, aminek ilyen íves háromszög alakú feje van...

Nem tudom, nekem 1000 km-nél szó nélkül cserélték. És győzködni sem kellett őket. :)

[ Szerkesztve ]

(#69222) Gyöször válasza burgatshow (#69221) üzenetére


Gyöször
senior tag

Az pont nem húz ilyen éles íveket, mertmivelhogy csiszoló. Kisflex sem. Ha befogták volna esztergába, hogy lehúzzák a vállát, azzal sem tudott volna ilyen pillangókat rajzolni a tárcsára. Ez a műhelyreszelő tetején a sarka lesz ahogy tologatta rá, én ezt tudom elképzelni. Volt egy csomó döglött tárcsám amit haveroknak cserélgettem, de tavaly odaadtam a gyerekeknek vasgyűjtésbe, bizisten kipróbálnám. Ugyanitt felújított féktárcsa eladó :))

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69223) Gyöször válasza Gyöször (#69222) üzenetére


Gyöször
senior tag

Magamra írok. Nézegetem a képet mindig, de nem lehet, hogy ez tényleg ilyen szar, de mégis új?
A friss tárcsán a megmunkálási nyomok ilyenek mint a hónolás a hengerben. De ilyen mélyen szántó ívekkek én még nem találkoztam...

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69224) Gyöször válasza hemaka (#69220) üzenetére


Gyöször
senior tag

Nekem az elsők most 43ezer km után: jobb 21,55 bal 21,58 hátsók 8,97. De a váll az 22,2 talán annyi lenne újonnan?
[kép]

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69225) peetie1 válasza Gyöször (#69223) üzenetére


peetie1
aktív tag

Megmértem tolómérővel, 22mm. Csináltam 2 új képet is, a másik oldali picit simább, de azon is vannak X-ek. Én úgy érzem nagy baj még sincs. :R [kép] [kép]

(#69226) roti86 válasza Gyöször (#69224) üzenetére


roti86
őstag

Ha jól tudom 22mm az új és 20mm a kopáshatár.

szerk: a hátsó ha minden igaz 9-9.2mm és 8mm a határ.

[ Szerkesztve ]

(#69227) 2ozzmexy válasza Gyöször (#69218) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

A flex, ahogyan bele-bele ért a még pörgő korong, túl egyenletesek azok a vonalak... valami gép csinálhatta, csak nem tudom pontosan milyen... aztán lehet minden tárcsa ilyen gyárilag... ( [link] )

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69228) hemaka válasza peetie1 (#69225) üzenetére


hemaka
nagyúr

Akkor vegulis tok mindegy, ha a vastagsaga meg van, majd idovel lekopnak a csikok, de ilyet uj tarcsan en meg nem lattam.

(#69229) 2ozzmexy válasza hemaka (#69228) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Nyisd meg a linket amit küldtem és nézd meg a képet... ;)
Szerintem ezeknek le kellene kopnia, vagy ez is csak az "új tárcsa placebo" hatás fokozása érdekében van, nem tudom, ellenben ha a vastagsága meg van, akkor nem kell pánikolni nagyon. Pedig úgy tűnt mintha lecsiszolták volna a vállát egy flex-el... :R
Új autóipari fejlesztésnek is felfoghatjuk hogy "érdesebb legyen" amíg összekopik, vagy olyan mint a Bosch porfestett tárcsái, hogy később kezdjen rozsdásodni, mindenesetre meglepő és szegényre jól ráhoztuk most a frászt. :B

[ Szerkesztve ]

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69230) hemaka válasza 2ozzmexy (#69229) üzenetére


hemaka
nagyúr

Erdekes, hogy latszodnak azok a maras nyomok. Nekem az uj eleve porfestve volt az egesz, ugy kellett bevasalni, lekoptatni rola a reteget. De ja, ha a vastagsag meg van, nem kell vele foglalkozni.

(#69231) Red_Bull


Red_Bull
aktív tag

Sziasztok!
Olyanok véleményére lennék kíváncsi, akinek van tapasztalata a 2011-2017 között gyártott Swifttel és a 2017 utánival is.

2005-ös vasalómat szeretném lecserélni, mert már elég öregecske Állítólag a 11-17 széria elég jól sikerült, megbízhatóságra is, és minőségérzétre is jobb, mint a 2005-ös , még olyat is hallottam hogy a 17-es visszalépés bizonyos dolgokban. Fogyasztásban valamivel jobb a 2017-es,azt tudom,más dolgokban mi a véleményetek/tapasztalatotok?2013-18 körüli városi kisautókat nézegetek, így az új és régi is szóba jöhet azért tettem fel a kérdést.
Fontos ,ne kerüljön sokba fenntartani ,arra tippelek hogy a régebbi egyszerűbb felépítésű lehet, kevesebb eséllyel futok bele költségesebb hibákba, jól gondolom?

[ Szerkesztve ]

(#69232) dunc válasza Red_Bull (#69231) üzenetére


dunc
nagyúr

Volt első szériás is, és most van a 2011 utáni. (2013) mindenben jobb az újabb, pofásabb, szebb belsőrész, végre van USB csati, és lényegesebben jobb fogyasztás. (régi 7,5-8,5, új 4,2-5,5)

[ Szerkesztve ]

(#69233) Gyöször válasza Red_Bull (#69231) üzenetére


Gyöször
senior tag

Vajon mi változott, január óta mikoris ugyan ezt megkérdezted?
https://prohardver.hu/tema/suzuki_a_mi_autonk/keres.php?rto_usrid=157925

ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.

(#69234) AMD Power


AMD Power
titán

Nagyon beteg árak vannak...
Nézegettem autókat használtan amit vennék. 5.5-6 millió egy 2019 körüli aránylag kevés kilométeres SX4 S-Cross. (6.3 millából már viszont egy aránylag jól felszerelt Sandero is tudnék venni. Digitális klímával, ülés fűtéssel stb... ). :U

(#69235) Qtya123 válasza AMD Power (#69234) üzenetére


Qtya123
őstag

Pedig voltak ennél még betegebbek is, most már csökkentek.
A Crossnál jelentős árkülönbség van az 1.0 és az 1.4-es motor között. Míg előbbi 5 milla környéke, utóbbi ahogy írod 5.5-6.

A 6.3 millás Sandero az lényegesen alulmotorizált a 140 lovas Crosshoz képest, felszereltségben nem tud többet és kisebb is a Crossnál. Jóval rövidebb, a csomagtartó is kisebb, stb... Nem egy ligában játszik a Cross és a Sandero.

8 milla egy új Cross, senki nem fog 4 millióért adni egy keveset futott 4-5 évest.

[ Szerkesztve ]

(#69236) hemaka válasza AMD Power (#69234) üzenetére


hemaka
nagyúr

A sandero egy kisebb autó, ráadásul az a kis három hengeres valami 7-9 liter között eszik, cserébe fél nap mire eléred vele a 100-at. Még lpg-be talán elmegy ez a fogyasztás, de amúgy felejtős az a kocsi teljesen, egy elavult valami.

(#69237) 2ozzmexy válasza Qtya123 (#69235) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Jah, szánalmas hogy a 19-es 1,4 GL+ 6MT FWD Vitarám annyiért menne el mint vettem... Igaz csak 11k körül futott, de na...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

(#69238) AMD Power válasza Qtya123 (#69235) üzenetére


AMD Power
titán

Persze. Tudom,hogy nem egy kategória. De az egyik csont új, a másik meg ugyan ennyiért 5 éves és X ezer km van benne. Nem egyszerű. :(

(#69239) szabonagyur válasza AMD Power (#69234) üzenetére


szabonagyur
félisten

2,3M-ért vettünk tavaly novemberben faternak Swiftet, 2013-as 98e km körül. Ha arányosítom nem is vészes.

5.5-6M meg azért a 100e km alattiak bőven, ha felmész egy simán elfogadható 130e km körülre (5 éves autónál bőven okés) akkor már 5M alatt is van már belőle.

Meg ugye van mögötte egy eléggé általános Suzuki hype amit helyén kell tudni kezelni (úgy gondolom nem alaptalan, de azért tenni kell érte, hogy maradjon is).

Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.