Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Digitális Állampolgárság Program
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Online jogosítvány megújítás kishazánkban,és user error :)
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz bulikavagyok #134597 üzenetére
Grat! +1 trialbojnak, vedd el a szüzességét egy jó kis sarazással
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz bulikavagyok #134597 üzenetére
Emmá jóféle guruló! Sok örömöt hozzá, mondanám a hátszeles marhaságot is, de ott a boost mód, akkor meg minek a széllel foglalkozni, nem?
Az egyetlen hibája, azt leszámítva hogy fox van rajta RS helyett (persze te lehet nem vagy elátkozva, és hamarabb eladod minthogy köhögni kezdjenek a telók) erre nem fér már fel a kulacs tartó. Tehát ilyen bringához kötelező a hátizsák? Nem akkora áldozat, de azért ha kissebb karikákra mész, és elfelejted...
Azt elárulod, hogy teljesen zárható-e mindkét teló, merev farúvá válik-É és aszfalton kikapcsolt rásegítéssel, sikerül-e 25 körül tartani a tempót, síkon 20+ percen keresztül?
Következő kép sáros legyen vagy legalább is az eredeti "élőhelyén" készüljön.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68686080 #134588 üzenetére
Az bizony jónak tűnik,így hacsak nem te vagy Förstemann,akkor már csak a lánc minősége lehet a magyarázat.
(#134590) marel09...nem.
(#134597) bulikavagyok...elektromos,vagy sem,ez szép! Körhátszelet nem kívánok hozzá,inkább tele akksit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz StLui #134512 üzenetére
És bringasisti: Félreérhető voltam. Igazából nincs bajom se az árával, se a súlyával, csak pár évig kiestem a bringás vérkeringésből és most meglepődtem, h egy 2000 eurós karbon bringa még mindig ilyen nehéz. Azt hitem, h fejlődött annyit a technika, h ennyi pénzért már lehessen venni egy 10 kilónál alig nehezebb bringát.
Hasaggymeg: Igazad, van. Csak én voltam nagyon eltévedve.
Más: megjött végre az új bringám, mentem is vele kb egy 20 perces kört, odáig vagyok meg vissza. Azonnal megmásztam a környékünkön az összes meredek utcát (van néhány), elképesztően jó érzés "suhanni" felfelé. Holnap nyomok egy hosszabb tesztet a Bükkben (kb 500 méterre lakom tőle), alig várom már. Amúgy az a durva, h a mai 20 perces teszt alatt jobban leizzadtam mint a régi bicajomon ugyanennyi idő alatt általában.
Ja, még valami! Kicsit puha a Ninety-Six után, de még nem volt időm rendesen belőni a telókat. Szerintem rendben lesz.Élni és élni hagyni
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #134587 üzenetére
Köszi a tippet, ezt átadom neki, mert azt hiszem sort is cseréltek neki az első lánccserénél már
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
válasz #68686080 #134584 üzenetére
ha leveszed a láncot, fellógatva, vagy asztalon -elvileg, valamikor kipróbáltam, de túl régen - kinyújtva, a százalékoknak ki kéne jönniük. fél col egy láncszem, 100 "link" esetén csapközéptől csapközépig 1270 mm helyett 1276,35 mm a fél százalék
Akkor különösen látványos, ha egymás mellé lógatsz egy új, és egy régi láncot. Nyilván nem végtelen a pontossága az originál láncnak sem, de az egy % az 100 láncszemnél már egy egész láncszem, az elég észrevehető különbségBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
trialboj
őstag
Mentem egy kört a saras erdőben, csuszkálni... kidobtam a farát, hogy drifteljen a hátsó kerék a sáron, ez amúgy jó érzés, pont a tapadás határ felett kanyarban fordulni. Aztán az egyik olyan jól sikerült hogy megindult az eleje is, és mint a salak motorosok, balra fordított kormánnyal csúsztam balra az árok fele, már felkészültem a zakóra, mikor az eleje betapadt és visszahoztam. Utána már nem kísértettem a szerencsém, de furán érdekes volt, pont abban a pillanatban voltam mikor esés előtt kicsit belassul az idő érzeted, és van időd azon agyalni hogy is lenne a legkevésbé fájdalmas elesni.
(#134574) Runner_fxr Elhiszem, viszont örülök, hogy a többi xc-s is igazolja hogy nekünk normális az 5000km, ha évente 5x kéne gumit cseréljek, addig hajtanám mindent amíg le nem foszlik a felniről, persze gondolom te nem tekersz ennyit egy szezonban így nem kell 4-5x40 eurót eltapsolni csak a gumikra.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
marel09
csendes tag
Ér itt bringát hirdetni? Testbike-ra felraktam Bianchi Via Nirone 7 kerékpárom, részletek, képek ott.
-
Massmurderer
őstag
válasz Runner_fxr #134587 üzenetére
Hát vazz,ha 1000-1500kmt bir ki,akkor fél évente cserélhetem a láncot majd Most KMC van nekem is,kiváncsi vagyok meddig birja.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz 6030D #134575 üzenetére
KMC X11e.
Azt vettem észre, hogy élettartamban nem sok különbség van, próbáltam már sokfélét, az analóg gépen anno olyan 1500-2000-et bírt 1db lánc, most meg kb 1000-et a villanyon.
Nincs értelme túl drágán láncokat venni.StLui: Hát ja, gyakorlatilag kétszer úgy eszi a láncot. És amire még figyelni kell az a kazetta test, egy alu kazetta testet pár ezer km alatt lenullázol. Érdemes a hátsó agyat cserélni valami brutál DH agyra, acél kazetta testtel, máskülönben érdemes betárazni az alu kazetta testekből.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #68686080 #134584 üzenetére
Elég pici ott a tűrés6ár,nem érdemes spórolni és egy márkásabb darabot kell használni.Enyém BBB és kiállta a próbát,vagyis mikor beesik az 1 (gondolom %),azonnal cserélem és így elmegy sorom 2 láncot.600km nagyon kevésnek tűnik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
Na vicces dolog ez a strava, mindig talal az ember valami *újat* benne..
Most jöttem rá hogy meg lehet nézni a szegmensek start es cel pontjainak google utcaképét, ha valakit erdekel az igy tudja :szegmensen full leaderboard es az itt bejovo terkepen jobb felso sarokra kattintani es voila😀 -
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #134574 üzenetére
A motoros gép úgy látom a barátomnál is, hogy jobban eszi a láncot gumit
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz trialboj #134564 üzenetére
De jó, hogy Runner reagált rá, így eszembe jutott megnézni, szenzációs videó volt. Ez a lassú tempós technikázás lefelé, ez a kedvenc stílusom. DH rombolás lefelé ezerrel közel sem annyira.
Egyébként ez a menet nem koptatja úgy a gumit szerintem, mint egy amatőr lefelézés, ahol markolom a féket, és csúszik egy csomót a gumi, ő azért cseréli 1000-nél, mert 20-30% kopást is megérez már. Mi meg azért mert 1500-nél már elment a 70%
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #134575 üzenetére
Televagy hejesirási hibával,azt válc-nak irlyák!
jjeahh...ha felét mozgod ki,akkor biztos kemény.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #134569 üzenetére
Egy nagyon jó XC villa 1,5 kg mondjuk. Ha merevre vált, nyer egy 1 kg-t kb, ami nagyon jelentős a kerékpár súlyához képest, de nem tudom, honnan jött az 1,5-2 kg neked.
-
6030D
őstag
válasz Runner_fxr #134574 üzenetére
Mer' keresztbe váltsz, azé'! Milyen lánc van fenn neked? 1300 km-nél jár a PC-X1, és egyelőre elég jónak tűnik. Ha megéli a 2500 km-t, akkor meg leszek vele elégedve ezért az árért.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
válasz jjeahh #134567 üzenetére
Ha kemény,az annyira nem baj.Lehet picit pattog az eleje,de jobb mintha zabszemre is rámész és megérzed.Nálam még 1x se volt olyan hogy éreztem volna hogy itt a vége,koppani fog az eleje.Pedig volt olyan terep ahol majdnem a nyelvem is elharaptam.Sajnos itt elég szarok az utak.Erdei terepen meg vannak akkora gödrök,buckók hogy egy tank is fennakadna rajta Nem tudom megyén belül van e itt fent valaki,mert megkérdezném töle hogy milyen utakon jár,mert itt Győr és 20-25km-es körzetébe nagyon szar utak vannak.Van olyan út ahol 10-15 éve nem volt felújitás,csak foltozzák az utat betonnal.Ez nem vicc!!!!Rendes,aszfaltos utat betonnal javítanak.
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #134565 üzenetére
A merev villa összefügg a grammozással, TL alacsonyabb nyomása pedig segíti a merevedést (a bringáét!), szóval érdemes lenne ezen is agyalnia mindenkinek.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #134498 üzenetére
A Sram NX szett, és WTB STX i23 TCS felnik lennénk az elsők, amit ledobnék róla. Már ezeken lehetne faragni bőven. Bár pont nem a Cannondale hardtail montis felhozatala lenne az amit 2019-ben trendkövetőnek vagy újítónak neveznék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Massmurderer
őstag
válasz IMIIKE1998 #134558 üzenetére
Nekem levegös az elsö.Kb.2 hete,mondom ha tudok valamit állítok rajta hogy picit keményebb legyen.Bal szárba van a szelep a pumpáláshoz,kiderült hogy 1 deka se volt benne,meg a szelep eresztett,rossz volt.Kicseréltem,fújtam bele levegőt egyböl jobb lett.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134564 üzenetére
Pufuleț . A só valóban kell, erre tavaly jöttem rá én is.
A tagnak a videóján végig azt néztem hány PSI lehet abban a telóban, alig mozog alatta, szinte merev villa. 2 napja azon agyalok, hogy lejjebb kéne engednem a telómban a nyomást, ezért most erre rá van kattanva az agyam, minden bringás videóban ami szembejön, nézem ki alatt hogy mozog a teló . Ha lágy, félek, hogy felütöm, most viszont bármit csinálok, bármekkora gödörbe "esek bele" fejjel, akkor is marad 10mm, amit nem mozgott ki és lejtőn 40-50%-át rugózza ki a becsúszónak. Nem tom ez így jó-e vagy sem, de picit mintha keménynek érzem.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
Olvasom itt ezt a merev vagy nem merev villa témát....outsider-ként kérdezem, hogy nem azért van a LOCK a teleszkópon, hogy úgy legyen nyitva vagy zárva ahogy épp a helyzet kívánja? Én pl csak terepen hagyom nyitva ….szilárd burkolaton zárva, hogy a legkevesebb energiám vesszen kárba ( amikor ez számít)
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #134546 üzenetére
Hűha,nehogy most egy "nekemismerevvillakő" trendet indíts el,ami majd végigseper a topikon mint a garmmozás,tyúkbelesítés,stb. ...ami a kettőnk idejét illeti remélem törölted a sztrávábú és nem rontja le átlagodat. Azon a gyökeren átmenni meg nem ér 3 KOMnyi lájkot sem,csúnyán válladra,csípődre eshetsz a kőkemény fán ha mind2 kerék egyszerre indul meg,aztán mehetsz rehailitációra.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
Aki így keni ezt a sportot, annak elhiszem hogy 1000-est mennek hátul a gummák
Ha kedvet kaptál hogy nagyon arcoskodj a köv utadon, nézd meg ezt is... első ami feltűnik a karja, szóval maradjon mindenki a korlátain belül, 1 kis adrenalin fröccs nem ér meg 2 hónap kényszer pihit.
Jó h alátámasztotta más is 5K teljesen alap egy XC guminak, és mivel nekem a legolcsóbb conti van, az lehet a keverék miatt eleve nem is tapad annyira tehát lassabban kopik. Toljad a km-ket a mitasba, ha váltanom kell, én is kipróbálnám azt a márkát, főleg hogy elérhető országon belül is pillanatok alatt.
6030D, én eddig azt hittem aszfalton marja leginkább a felület a gumimat, emelkedőn még hallom is a sok kis gumi molekula sikolyárt (ahogy morog, miközben kapaszkodik felfele).
Minél lazább a föld annál kevésbé van mi koptassa a futófelületet, nem ez a normális?
Meghallgattam ezt az előadást a frissítés fontosságáról:
Ez a flat cola, azt hittem egy marhaság... tehát ha hosszabb túrán vagyok, és elfogy a víz, érdemes, 500ml kólához 500ml vizet önteni, és azt inni, mert akkor lesz a legjobb a hatásfok? Vagy ez csak azokra igaz akik hajtják magukat, aki csak túrázik, annak elég a sima víz is?Az előadásban szó esik arról, hogy a só milyen fontos, és a sós ropi bizonyos helyzetekben hasznosabb mint egy édes energia csokiszelet. Nagyon komplex tudomány ez, lehet lassan kiderül hogy azok csinálták jól akik már eddig is túra felénél megálltak 1 kólára és toltak mellé egy kis pufuletet
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #134561 üzenetére
Hát akkor elég ügyes. :O Bár gondolom nem most kezdte. Szerintem hacsak nem teljesen döngölt úton kéne ugyanazt megcsinálni merevvel, mint telóval, akkor az átlag bringásnál nagy zakózás lenne a vége.(Én sem vállalnám be. :D)
Más: A héten remélhetőleg megjön a használtan vett 600mm-es kormányom. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a 670mm-es riser után.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz IMIIKE1998 #134558 üzenetére
Itt a lényeg, hogy eddig egy Sid Brain volt bent neki, most meg egy merev (talán) Ritchey karbon van. És ezzel gyorsabb felfelé és lefelé is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ZolkoW #134559 üzenetére
Csak azt mondom, hogy felfelé biztos érdemes merev villával menni, de elég kompromisszumos tud lenni. :D
Szinte hihetetlen amúgy, hogy egy alap Suntour is mennyire jó tud lenni, ha a rugó keménysége passzol a súlyodhoz. Nálam ha simán ráülök, akkor beül 1,5-2 centit. Eddig kb. az összes előző merev villaként viselkedett, ha nem álltam ki.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #134555 üzenetére
ha tényleg lenne hézag, akkor talán egy alkalmas méretű O-gyűrű (ez a befőttesgumi gépész neve , legalábbis ide kb akkora kellhet) az egész sor mögé.. de azért megnézném szétszedés után, hogy nem ment-e valami piszok rossz helyre, és attól nincs valami a helyén..
(#134558) IMIIKE1998: hiába, ahol pénz van! ;-)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
-
6030D
őstag
válasz StLui #134549 üzenetére
Amikor legutóbb mentünk a topikfőnivel, akkor a moving time-om 19:20 lett. Ha jó a kedvem, szerintem 15-16 körül tudnám megcsinálni, de pont ott mondtam neki, hogy edzésen ilyen részeket én már nem vállalok nyélen. Egy virtuális plecsniért nem dobom le a gépet a hegyoldalba, ha nem adja ki.
Van az a rész, ahol a 45 fokos gyökérhálón kell átmenni. Na én ott tuti nem fogok, a CzZoli meg szerintem vagy átugorja, vagy átmegy rajta ahogy kiadja. DH-zot "gyerekként", most meg sorra nyeri a középtávokat.Csokicsibesz: ha performance, akkor tudni fogja. Ha hajtogatósnak árulják, az a lényeg. A RaceSport nem tudja, meg szerintem a drótos Sport sem. A szalagmérethez nem árt egy kis tapasztalat, mert a felni belső profilja illetve a felniszalag ha befelé hajlik, akkor az is vesz fel a szélességből, így lehet, hogy nagyobb kell. Arra én nem tudok konkrétat mondani, nem én szerelem a sajátom.
jjeahh: nem tudsz pár kattanást ráhúzni még az anyára? Nekem egy időben csinálta ezt még a Focuson, aztán akkor lett teljesen jó, amikor le lett véve a sor és tisztára pucolva ment vissza. Mert ha lazul és megy közé kosz, azt meg tudod húzni, de újra lelazulhat.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Massmurderer
őstag
Tegnap este mentem a szokásos 20km-es melós utat.Hát kb. negyed annyi erőkifejtés nem kell most az új hajtással mint előtte.Megjött az elsö lámpa is,nagyon brutál
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134544 üzenetére
Na, a zörgős témára a válasz lemaradt: a kis fogaskerekek stabilan állnak, csak a nagyok kotyognak, de azok elég durván, amikor a kisebbekre váltok, amik stabilan állnak, akkor a lánc sem tartja a nagyokat és olyankor durván zörögnek. Terepen, amikor valamelyik nagyobb fogaskeréken van a lánc, amelyik kotyog, a lánc valamennyire feszíti és tartja, így nem olyan vészes, de gyökereken-huppanókon ilyenkor is zakatol
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ákkk
addikt
válasz Csokicsibesz #134547 üzenetére
Veszel egy no tubes kitett stan's és elvileg meg lehet oldani a jelenlegi gumi és felni párossal is de kompresszor jó ha van sima pumpával elég nagy szívás....
[ Szerkesztve ]
A technika nem az agy helyettesítő terméke.
-
StLui
veterán
válasz 6030D #134546 üzenetére
Csovi-NHH Piros 3szög 12 perc, nekem eddig 1 óra fölött van Na jó ott gyerekkel mentem valószínű és tolta még sokat akkor. De van két komoly átpakolós fatörzses (dupla is) része. Kiváncsi lennék mennyi idő alatt érek át, 20 perc elég lenne-e.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134544 üzenetére
Komoot szerint 33km + 1300m szint odáig a szokásos útvonalunkon Hargitafürdő fele, aztán nem tom, még bringával sosem voltam a Madarasin, idén nyár elején tervezünk menni.
6030D: Durva . Sajnos szokás szerint szembeszél volt végig, igaz nem volt vészes.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
Jeahh tubeless átalakításán én is felbuzdultam és elkezdtem eléggé pörögni a témán.
Ha jól emlékszem, akkor 6030D írta egy pár napja, hogy a Continental performance típusok TL readyk.
A kérdésem ezzel kapcsolatban az lenne, hogy mindegyik TLR vagy az amelyikre ez rá is van írva? pl [link]A másik, hogy a felnimről/kerekemről semmi infó nincs a neten. Annyi deríthető ki, hogy Merida Comp CC 20mm inner width. De, hogy ez TLR vagy sem arról már nincsen infó. Ha veszem 20mm széles ragasztószalagot hozzá (nem tudom mi lenne a rim tape jó magyar fordítása), akkor az úgy jó lesz?
-
6030D
őstag
válasz jjeahh #134543 üzenetére
Látod, hogy van ott is sík! Jó szélben kell menni, akkor meglesz a jó sebesség.
Ezt meg csak úgy itt hagyom a nagy fully/első teló vitához.
Most cserélt merev villára. Ha jól számolom az ott 9 KOM meg 4 kupa (top10) a Börzsönyben.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
marel09
csendes tag
Üdv!
Tud valaki olyan (web)boltot a szomszédos országokban, mondjuk Szlovákiában, ahonnan szállítanak Magyarországra? Még mindig az Author Ronin a téma, szlovákoknál csomó boltban 50-70.000 Ft-al olcsóbb, de nem igazán szállítanak Magyarországra...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #134543 üzenetére
Ezt csak úgy kikerestem a sok ezerből,mert nem találtam Pálpatakásat ahol ne még legalább hatan lennénk rajta. (Amúgy Omuról talán talán lefelé jövet)
Ami zörgésedet illeti,azt kellett lásd,hogy a rögzítőcsavar rászorítja-e a sort a kazettára,mert a legkisebb lánckerék túllóg a kazetta végén.Ha nem,akkor az a baj,de általában maga a kazetta test (külső és belső része között) szokott egy picit kotyogni,annak hézagolása pedig nem állít6ó,az gyári.Ha megmozgatod a sort látnod kell a rögzítő csavarral együtt mozog,vagy külön,Én az 1üttre tippelek,ami a kazetta "természetes" kotyogása.
Neked otthonról mennyi a tetőig?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134541 üzenetére
Gyere, majd kiteleportálok, te ott egy sör mellett megvárhatsz . Ez melyik hegy a képen?
Más 2: Ma aerob pulzuson montival összejött aszfalton a 25.3km/h átlag, ez nálam rekord . Már "csak" 5km/h kell, hogy elérjem 6030D szintjét
xy.zsolt: Nálam tuti a fogaskoszorú zörög, kérdés, hogy tudnám orvosolni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #134539 üzenetére
Te csak hallgass,mert annak ellenére,hogy legalacsonyabb guminyomással mész mind közül,soha nem ütötted fel és azt sem tudod jóformán mi a defekt,most tyúkbelesítésre költesz! ...mintha látnám,hogy hamarosan befigyel egy össztelós is,bár semmi szükséged rá. Amúgy meg nyáron lehet összefutunk,ha itt leszek rád írok és randizunk egyet a Madarasi Hargitán.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134527 üzenetére
ez igaz, ez az egy nem tetszik nekem sem a fullyknál. Még ha soha nem recsegne-kattogna-menne tönkre az a sok forgó alkatrész, akkor is ott van a plusz tag és a vele járó dupla szervíz, amikor én még az első teló szervizeltetését is macerának érzem, amolyan kötelező rossz
Más: ma alaposabban megfigyeltem, hogy mi zörög a legjobban a bringán és rá is jöttem: a fogaskoszorú kotyog a hátsó agyon. Nagyon fura volt ma, amikor aszfalton egy-egy repedésen vagy lócitromon átszáguldva is brutálisan zörgött, kezdett gyanús lenni, hogy ez már nem a lánc... . Szerintetek mit csináljak vele? Próbáljam meg feltenni a hézagolót, amit azért adtak a kerékhez, hogy 11 sebességes fogaskoszorút is fel lehessen rakni? 9 sebis amúgy a jelenlegi.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Corsair90 #134532 üzenetére
Szerintem jó ára van,már csak a méret kérdéses.Látom csak 60-asba van ez,az pedig lehet,hogy nagy lesz neked,a 60-as felső cső hossza már 589 mm,miközben pl. a Cube ~190 cm magassághoz ajánlotta 58-asnak csak 575mm.Rá kellene ülni.
Szerk:de látom itt már többen segítettek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Corsair90 #134532 üzenetére
Közben megnéztem a linkelt oldalt.....hát az ottani táblázat szerint 57 és 58as méret közé jelzi a 87cm lábhosszadat. A 60as méret tuti nagy lenne.....és nincs rosszabb egy túlméretes outinál....én tapasztaltam Rövid távon kb mindegy, de 60km felett mindened fájni fog, garantálom
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
NNA, ebben elég jó férőhelyek vannak a gumiknak ránézésre, mehet az ős-gravel projekt!
Ha ilyenem lenne, én is néznék valami 35-40-es gumit 622-esben, stb.
Az én tippem is az, hogy annyi állítás szemre van azokon a fékeken.
Esetleg 630-as gumira tipp az ebike.hu, sosem kerestem ilyet, de mindig ott volt az a menüpont ;-)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz Corsair90 #134522 üzenetére
Én is csak azt mondom....ülj rá, próbáld ki és ha normális hozzáértő eladót találsz akkor megmondja melyik az oké....látatlanban nehéz tanácsot adni mert ez egy sokismeretlenes egyenlet...Pl törzs-, kar-, belsőláb hossz, magasság, hajlékonyságod a geo miatt....a bringa méretei márkánként és típusonként eltérőek lehetnek. Ettől függetlenül szerintem a legjobb, legaprólékosabb méretmeghatározó a canyon oldalán van....mivel csak online árusít ezért ez el is várható tőlük. Esetleg kukkancs rá
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Corsair90
tag
válasz Hasaggymeg #134529 üzenetére
Erről lenne szó konkrétan: [link]
Ár- érték arányban jó, vagy akcióban ettől ki lehet fogni ettől jobbat is ha kivárok? -
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #134527 üzenetére
Amúgy ismét járóképes a vasparipám! El volt törve a hátsó tengely, most ment bele egy menetes. Regenerálni és esőben síkon edzeni lehet vele, de kiállva/erőből nem tekerhetem meg.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Corsair90 #134522 üzenetére
Milyen kerékpárról van szó? Rátudsz ülni valahol? Én inkább a 60 irányába,vagy még alá is húznék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
noaa
csendes tag
válasz ivana #133487 üzenetére
Sziasztok!
Köszi a válaszokat, és bocsi a megkésett reagálásért.
@ (#133481) rétisün: igen ez a fékpofa kérdés bennem is felmerült, de szerintem annyit lehetne állítani az enyémen. A hátsó fogas sort nem szeretném cserélni, jó lenne ilyen racsnis 622-es, ha egyáltalán létezik. Igazat megvallva nem szeretnék túl sokat rákölteni, mert az egész bringa nem túl sokat ér szerintem. Ez az egész kerékformátum csere is onnan jött,hogy erre a régi 630-asra nem találok normális külső gumiköpenyt + belső gumit.
@ (#133487) ivana válasza
Küldök pár képet a bicóról, remélem így már jobban látni mi a problémám.
[kép1]
[kép2]
[kép3]
[kép4]
[kép5]
[kép6]Ja és bicós boltokban voltam a problémámmal, de nem tudtak segíteni mondván ilyen régi kerékpárral nem foglalkoznak már.
Köszi mindenkinek a segítséget! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bulikavagyok #134506 üzenetére
A váz sem ugyanaz mint a hatezresnél,de gondolom főleg a kerekek és a hajtás ami alsóbb kategóriás és nehezebb.2000 euróért én még nem vásárolnék karbont,nagyon kompromisszumos,alut viszont már teljes xt-st is kapsz annyiért.
(#134517) flash-...én vettem kici ócó Mitas-t aztán jól megfoltoztam még újan (!),hogy használhassam,mert...a toldásnál,amiből ezeken az olcsó belsőkön egy rakattal találsz,eresztette a levegőt.
(#134519) 6030D...kilométerben biztos most is többet megyek aszfalton,vagy kemény burkolaton mint terepen,hisz csak a míg odamegyek a terephez távban már annyit mentem,mint amennyit a terepen fogok még majd ha odaértem. Arról nem is beszélve,hogy minden évben befigyel néhány kerékpáros kirándulás,melyen zasszonyt csak hébe-hóba lehet terepre csalni és melyeken általában megyünk 3-400km-t egy héten,zömét aszfalton.Ez teszi ki egy jó részét az évi 7-8e kilométernek,melyet terepen biztos nem tudnék megcsinálni.Tiszta terepen jó ha 4-5e összejönne.Ugyanakkor időben már több a terep,melyen az aszfaltos átlagomnak talán csak 2harmada,fele a sebességem.Mindent összevetve gumikoptatásban talán mégis inkább átlagot képviselek a montisok között,mint mondjuk Runner,aki a libegő alatt ereszkedik elektromos tankjával,saját bevallása szerint is csúsztatott hátsó kerékkel,vagy te,aki immár 1ideje komolyan készülsz versenyekre és legtöbbször teljesítményed 6árait feszegeted. Persze egyéni felhasználói szokásokon is múlik,hisz nekem csak nagy ritkán csúszik meg a gumim,elég jól adagolom a fékeket,majd mikor a hátsó gumi sima,eldobom,előre újat teszek és az első megy hátra.Így,hogy megjárja mind2 kereket és addig hagyom amíg már alig van középen érezhető bütyök,egy Conti RK alap gumi kitart nekem majdnem egy évet,~5-7e km-t.
(#134526) Runner_fxr...na megelőztél ezzel az első hátra fuss dologgal.
(#134524) jjeahh...én továbbra is + macerának érezném a rugós tagot,a velejáró forgó/nyeklő részekkel együtt.Kényelmen kívül nem hozna nekem semmit,mert így sem érzem,hogy elkaparna és ezért nem bírok felmenni valahol (annál hamarabb elfogy a szusz),lefele meg (így KOM-ok hajszolása,időmérés stb. nélkül) bőven elégnek érzem a sebességet.Ha ezt hasonlítom ehhez,még mindig csak a végtelen karbantartás lebeg aggódó szemeim előtt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #134503 üzenetére
A tubeless sem fog meg mindent, amire tuti jó, azok a kisebb szúrt, tüskék általi lukak. Ez azért rengeteg bosszúságot tud okozni belsős kerekeknél. Ha valami kivágja a külsődet, vagy valami vastag szög bármi hasonló kilukasztja, azon nyilván a tubeless folyadék sem tud segíteni.
Nem azt mondtam, csak azoknak kell akik durván zúznak lefelé, hanem aki komolyan veszi a terepezést, ez lehet akár XC is.
Nyilván azt gondolta, hogy én ezzel azt mondom, hogy ő nem veszi komolyan, ami nyilván valóan félreértés volt, de ezt már megbeszéltük.Nem a gumiszett bírja 1500km-ig, hanem a hátsó külsőm, de volt már, hogy 1000-1200 alatt is elkopott. Elöl tovább bírja. Amikor hátul elkopik, az első szokott hátra kerülni, és előre kap egy újat. Nálam így szokott menni.
-
bringasisti
őstag
válasz 6030D #134519 üzenetére
Most mikor mentem a számomra kimerítő utat akkor 2 nap alatt a tekerés és az azt követő napon a rendes táplálkozás mellett megittam Aptonia ISO+ port vízben oldva 12 adagot és éreztem hogy nagyot alkotott és nem okozott gyomor problémát. Csak ajánlani tudom.
BENEFON DELTA--------N8
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #134520 üzenetére
Ez mondjuk fully és hasonló felszereltséggel így is hasonló súlyban van. Azt viszont nem tom nekem megérne-e 600 eur-t a hátsó felfüggesztés.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Corsair90
tag
Sziasztok!
Ha esetlegesen országúti kerékpárt szeretnék vásárolni, 192 cm magasságomhoz és 87 cm-es lábhosszhoz a 60 cm-es vázméret pont ideális szerintetek, vagy esetleg a 61-62 cm kellene?
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #134497 üzenetére
jobban megnézve tényleg kicsit súlyos az árához képest, az NX váltás elég nehéz -főleg a sor-, aztán nem néztem utána, de a nyereg, hajtókar, egyéb apróságok is talán nem a legkönnyebbek közül kerültek ki, kerekek passz.. az enyémet alu vázzal 11,7 körül mértem, de abban pedál is volt. Lehet, hogy itt az XL-es váz súlyát adták meg, mondjuk karbon esetén majdnem mindegy
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
őstag
válasz StLui #134515 üzenetére
Köszi, jó ez a galéria! Érdemes megnézni, hogy a kölykök alatt már most milyen technika van, az spd-t meg sem említem, pedig van sziklakert bőven. Vas Barni meg úgy nyomja, hogy valószínűleg az apja kineveli a harmadik gyereket is magyar bajnoknak, és mehet a tesók után a nemzetközi mezőnybe.
trialboj: azért más a felhasználás nálam meg Runnernél, nem csoda, hogy jobban is kopik a gumija. Olyan gumi meg nem lesz, ami tapad, de nem kopik, tehát valamelyik irányba el kell menni. A fullysok meg többnyire köves, sziklás részen mennek, ami szedi szét a gumit, mi meg azért sokat megyünk a döngölt földutakon. Hasaggymeg meg még többet aszfalton, ami a sima felület miatt még kevésbé koptatja (km arányban).
Pontosan sosem néztem, nekem mennyit bírnak a gumik, de jó hogy mondod, be is kell állítani a Stravaban, hogy számolja a külsőket is.A sporttáplálkozáshoz még egy kis kitérő, ha valakit érdekel. Angol, de beraktam google fordítóba, elég értelmesre fordítja, a lényeg átjön szerintem. [link]
Múlt héten az APTONIA Energiazselét ajánlották még, bár ott az volt a szempont, hogy az egyféle szénhidrátot tartalmazó zseléktől az 5-6. órában már fájt a gyomra, ettől pedig nem, mert a három szénhidrát nem egyszerre szívódik fel. Bár most el vagyok látva bőven High5-val, de a decás bármikor beszerezhető értelmes áron, szóval egy próbát megér.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
Kiszakadatm az idobol ez még egy jo kis cikk a temaban
link -
flash-
veterán
válasz robee19 #134495 üzenetére
Ezt vágom, en a hagyomanyos (belsős) kerekre gondoltam hogy nem biztos hogy erdemes otszaz forinttal olcsobban de noname belsőt venni mint egy jó márkát, +a schwable nekem nem ereszt, a noname 2nap alatt 6 barrol eresztett fél bart legalább ami sok
De köpenyeknél se mindegy melyik kategoria, a smart sam ami belépő kategoria annal gyakoribb volt a defekt, energizer plus tour-nal nem volt még,
Ahogy neztem schwable oldalat ők is eleve sokkal jobban defektallobb gumikat arulnak a magasabb arszinten,[ Szerkesztve ]
-
-
bringasisti
őstag
válasz bulikavagyok #134509 üzenetére
Úgy gondolják hogy ahol lócitrom van ott veréb is akad. Minden termék annyit ér amennyit lehet kérni érte. Ha van aki kifizeti a lét mert akkor komoly bringás ha neki ilyen van addig miért adnák olcsón?
BENEFON DELTA--------N8
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #134509 üzenetére
Ja hogy úgy, arra nézd meg, nem a belépőt 2000-ért, hanem a komolyabbat 5000-ért, mindjárt 9,8 kg.
Ugye ehhez a súlyhoz, pont erre próbáltam utalni, nem perdöntő a váz, kell hozzá a sok ultra könnyű csúcs alkatrészKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Toobee
veterán
válasz StLui #134507 üzenetére
Óriási tapasztalatom nincs, én hagyatkoztam a nálam tapasztaltabb emberekre, és vettem egy vén csont, 4 éves karbon gépet egy új, belépő Canyon árából. Azt szoktam még látni, olvasni sok helyen, hogy hajtás oldalon sokkal merevebb, mégis rugalmas a váz, ahol kell, tehát jobb a rezgéselnyelő képessége, nem fáradt stb. Én nagyon féltem tőle, hogy lezúzom, de több mint 1 év alatt sem sikerült. Annyi, hogy nálam a hátsó háromszög alu. Volt is egy érdekes eset még a vétel után közvetlenül. Nem tudom, hogy a karbon miként reagált volna, de fogtam egy akkora szöget, ami felniig bement, majd 4-5 furdalat és koppanás után realizáltam, hogy itt valami nem ok, addigra már szépen megütötte a háromszöget, 1 kis helyen látszik a nyoma. A karbon lehet tört volna.
-
nagyúr
válasz StLui #134507 üzenetére
Persze, ezt vágom. De nem csak a váz anyagában van különbség a két bringa közt - az egyik merev a másik össztelós - ez azért többet nyom a latba szerintem. Oké, mondjuk a kerékméret meg az új bringánál jelent hátrányt. De ettől függetlenül meglep, h egy 2k eurós merev vázas karbon bringa több mint 11kg 2019-ben.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #134498 üzenetére
és a vázak közti különbség valószínűleg csak fél kiló ebből, vagy kicsit több.
szerk.: milyen jó, hogy úgy is tudok írni az előző oldalra választ, hogy nem látom a friss hsz-eket ;-)a rugóutakra: a hardcore hardtailek (vagy minek is nevezik ezeket) meg reneszánszukat élik, ráadásul acél vázanyaggal
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz bulikavagyok #134506 üzenetére
Egy jó alu váz és egy karbon váz között kb 0,5-1kg a súlykülönbség.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #134498 üzenetére
A súlyán én is meglepődtem, nem is kicsit. Látva a vázgeometriát plusz a bringa árát - azt hittem, h ez a kategória 2019-ben már megáll 10 kilónál. Vicces, h az én ezer éves 26-os alu fully-m csak fél kilóval nehezebb ettől (11,8 vs 11,36).
jjeahh: Én is XC-s vagyok, ebben a kategóriában soha nem volt túl nagy fully választék. Nem egy trendi kategória szerintem. Én mondjuk most veszek egy 120-as AM bringát, kíváncsi vagyok rá, h milyen lesz a 100-ashoz viszonyítva. Nagyon nagy különbségre nem számítok.
Egyébként még mindig nem tettem le arról, h az eMTB mellé vegyek egy faxa fully XC bringát, amivel néha elmegyek mászni egy jót!"..a fullyk meg csak most (?) kezdtek bejönni." - nagyon nem most szerintem.
[ Szerkesztve ]
Élni és élni hagyni
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #134503 üzenetére
Látszik tegnap nem voltam bringázni, gondolom Runner sem
Massmurderer: lehet ezek a mai 120-asok közel olyan fürgék, mint a 100-asok, nem tom, de vakon nem mernék kockáztatni. A haveromnak a régi speci bringájában 120-as RS van, azzal érezhetően nehezebb mászni, emelgeti az orrát.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #134452 üzenetére
Na Hello, jól összecsaptál Runner_fxr-el, egy olyan dolgon amit te sem úgy gondolsz ahogy írod Most érkezik meg a 2bless rendszered, és mégis azon vitáztatok, hogy megéri-e arra váltani ha a bringán semmi sem támogatja éreztem hogy azon kaptad fel a vizet, hogy kijelentette, ez annak való aki hardcore zúz lefelé a hegyről és mivel mi bikeparkba, vagy akár épített pályákra kb soha nem jutunk el, ezért talán még igaza is van, nem gyűrjük olyan szinten a gumit.
Én csak azon lepődtem meg, hogy azt hittem ha valaki száműzi a belsőt a 2bless rendszer miatt akkor az el van felejtve ennek ellenére, pl egy elég friss BKXC videóban is, szinte sík terepen kapott egy olyan defektet amit még a kukac sem fogott meg, tubeolitot kellett használjon... de ha 6030d belső nélkül jár, és nincs gondja, akkor valószínűleg nekem is elég lehet, max nagyobb túrákhoz kötelező darab.
Azt h Runnernek 1500km-t bír egy gumiszett nem is értem, nekem akkor bírna ennyit ha blokkolva jönnék le a hegyről, Hasaggymeg és 6030D szerintem valósabb képet tudna adni, ők már elkoptattak jó pár szettet, én xc-ben 5000 fölé tenném ezt az értéket.
a 2013as trekkemben van TL felni, a 2015ös bergamontban meg nincs, mindkettő (gyári) TLR gumival jött, közép kategóriás alkatrészekkel, szóval ez csak az elmúlt pár évben lett kötelező tartozéka az új bringáknak.
Na de nem osztom itt tovább az eszet, mert van más dolgom is... megyek vissza gumit foltozni , mert ez elmúlt 2 hétben valamiért rám jár a rúd
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz Massmurderer #134499 üzenetére
1- régi, 120mm rugóút, sram fék
2- 120mm, hátul manitou tag, nem tudom felénk szervizelnék-e, a jövőben már nem vennék 2x hajtást
3- 120mm, ronda, sram fék, majd a jövőben remélem erősebb leszek, de most még nem lenne elég a 11-42TPersze lehet kiegyeznék a 120mm-vel is, úgy tűnik amatőr xc fronton azt nyomják mostanság... bár akkor már nem értem miért ne trail-t vegyen az ember inkább, túl vékonynak tűnik a határvonal a 120mm xc-k és a trailok között.
Hasaggymeg: kiindulási alapnak az nekem elég . Könnyebb nyereg, a kormány túl szélesnek tűnik, abból vághatnék, szilikon markolat, tubeless és mindjárt 10-el kezdődik a súlya. Amúgy a te bringád sem egy belépő 16 kilós vas, viszonylag jó súlyban van szerintem.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #134497 üzenetére
Voltam pénteken a Gunn-Ritás bringázáson, amit a magyar Merida disztribútor cég (Bikefun) szervezett. Majdnem mindenki (nagyrészt Merida Marathon Team) hardtail bringával volt és ők azért verették neki rendesen. Sőt Gunn-Rita bringája is egy HT volt, ha jól emlékszem akkor pedálokkal együtt volt 8kg alatt a bringa.
Szóval nem kell annyira temetni a HT-t. Jó az, csak felhasználás függő.
Ha egy mindenes bringát kéne venni, akkor tuti h. Merida one-twenty-t vennék. 120 mm elől hátul azért már a terepek nagy részére elég. Lehet vele még kényelmesen mászni, cserébe lefele kényelmes is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest