Hirdetés
- Rap, Hip-hop 90'
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- RetepNyaraB: Kávés szöszölés, az élet, a világmindenség, meg minden
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Őskoczka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
-
LOGOUT
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
S_x96x_S
addikt
"NVLink Fusion: Embrace, Extend, Extinguish
When you're the only fabric that's working, might as well extend the moat."
https://www.fabricatedknowledge.com/p/nvlink-fusion-embrace-extend-extinguishAz nVidia új - C2C Licenszelés + NVLink Chiplet nyitás elég érdekes.
Sokan már - egy klasszikus szabványháborús forgatókönyvet látnak mögötte.
- a piaci vezető először nyitással és együttműködéssel bizalmat épít,
- majd saját, exkluzív fejlesztéseivel visszafordíthatatlan lock-int teremt,
- végül pedig az így kiépített bázison kiszorítja az ökoszisztéma-kooperációkat.===
kontextus:
"NVIDIA Announces NVLink Fusion: Bringing NVLink to Third-Party CPUs and Accelerators"
https://www.servethehome.com/nvidia-announces-nvlink-fusion-bringing-nvlink-to-third-party-cpus-and-accelerators/Amúgy a https://chipsandcheese.com/p/computex-2025-nvidias-keynote is
Vendor Lock-in -ként értelmezi. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #51755 üzenetére
Igen az iPhone meg 4500mAh aksival 1000 dollár, miközben ott van a 300 dolláros Android teló 5000mAh aksival. De ezt már a múltkor kibeszéltük, hajtogatod ugyanazokat a lőzungokat.
A SteamDeck miért nem jött Zen3-al?
"Hatalmas kamu"
Forrás? Hasraütve?
Szerinted nem kerülne többe egy N4-es TSMC GPU, mint egy Samsung N8 készülő? Eleve az Nvidia azért mert anno arra a node-ra mert olcsóbb volt.Ez ilyen, "oh hát az Audi Q4 miért kerül 58 ezer euróba amikor az anyag ár megvan 25 ezerből" érvelés.
-
válasz
Alogonomus #51759 üzenetére
Ez egy hordozható és telepíthető Nintendo Konzol, nem egy Pc, ennél érthetőbben nem tudom leírni. Nintendo játékokkal nem fogsz játszani steamdecken, ez Nintendo játékokat futtat.
A steamdeck egy Pc, amin minden PC játékot kompomiszumokkal futtatsz, mert nem arra fejlesztették a játékot, ugyan az a játék fektet meg egy 5090 kártyát és ezt az IGP-t / APU-t.
Míg Nintendora minden játékot optimalizálni kell, a PC játékokat is, tehát igen ezzel fog küzdeni majd az új deck is, ami eleve kompomisszumos lesz továbbra is. A Switch 2 ráírt játékaival szemben( ez is kompromisszumos lesz ha PC multicímekhez nézed) Erről szólnak konzolok 30 éve...
Nem egy erőbajnok amúgy természetesen, lehetne ennél sokkal erősebb és jobb is. -
válasz
Alogonomus #51758 üzenetére
Nem, koszonom, de tudom, hogy mire gondoltam
Az arra, az arazas erosen fugg a bekerulesi koltsegtol, a bekerulesi koltsegben nem csak a HW van....Sot, letezik direkt es indirekt koktseg is egy adott termek/szolgaltatas eseten.
-
-
válasz
Alogonomus #51755 üzenetére
Az előzetes videók szerint a Switch 2 übereli grafikailag a Steamdecket, mivel itt erre optimalizált és fejlesztett játékok vannak, ez nem egy mini Pc. A teszteken meglátjuk.
-
válasz
Alogonomus #51755 üzenetére
Egy termék árát nem csak a benne lévő HW ahatározza meg...
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #51754 üzenetére
Steam Deck 600-700 euro? Nem
Bő 3 éve a Steam Deck 400 dollárból már hozza a Playstation 5 számítási teljesítményének az ötödét/hatodát, míg a Switch 2 a hírek szerint hálózatról üzemelve tud majd majdnem annyit, míg kézben használva még az a teljesítmény is feleződik.
-
Hatalmas kamu, hogy 600-700 euro lenne a Switch 2, ha potens hardverrel érkezne. -
Busterftw
nagyúr
válasz
gainwardgs #51752 üzenetére
Lett volna 600-700 euro.
Ugy meg nem lenne belole 151 millios eladas (Switch 1), ami nem erdekuk. -
válasz
gainwardgs #51752 üzenetére
Nintendo az N64 óta nem priorizal a hardverre.
Nem nagyon van konzol aktualis hardverrel,2-3 evvel a megjelenes elott van a fejlesztokittek elozetes atadasa .Talan a Sony új kézikonzolja lesz majd erős aktualis hardverrel,ott a portollas miatt nem kell sok ido sztem. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
deathcrow42 #51749 üzenetére
Semmi köze a rendszerchiphez ennek. A prev-gen legnagyobb gondja, hogy 5,5 GB memória áll rendelkezésre. Lehet sokkal erősebb a rendszerchip a PS4 Próban, extra memóriát nem tud adni, emiatt mindenből sokkal kisebb részletességűt kell használni, másképp nem fér bele a memóriába. A shaderek ettől jobbak maradtak PS4 Prón, mert jóval több szamítási kapacitás van benne, nyilván a felbontás is jobb maradt.
-
-
-
válasz
BerserkGuts #51741 üzenetére
szerintem ha normális hangnemben kommunikálsz egy szakmai vitában semmit nem veszítesz vele.Akár még érdekes is lehetne amiről szó van.
-
FLATRONW
őstag
válasz
BerserkGuts #51741 üzenetére
Nem okosítani jöttem, csak egy észrevétel volt.
A kromatikus aberrációba már nem megyek bele, tényleg ne legyen elterelve a téma. -
BerserkGuts
addikt
válasz
FLATRONW #51740 üzenetére
ezt én is tudom a jogi csűrés csavarás nem az asztalom pont le.... minek nevezzük én ocsmányságnak nem is erről volt szó csak jöttél okosítani aztán elterelődött az egész
aberrációk vannak azt látni az a jó ha nem jó xD telerakják ilyen olyan effektekkel amiktől nem jobb lesz hanem rosszabb most ennek örüljek ez is ilyen utána kellett nézni aztán OFF
-
FLATRONW
őstag
válasz
BerserkGuts #51739 üzenetére
Nem magyarázok meg semmit. Olyan nincs, hogy nincs mélységélesség.
Amikor a kép minden része éles, azt nevezik magas mélységélességnek (a beállításokban alacsony minőség szintnek felel meg, vagy kikapcsolt állapotnak).
Amikor behozták a játékokba a mélységélességet, mint beállítást, akkor az alacsony mélységélesség lehetőségét hozták el. Szerencsés esetben ezeket lehet finomhangolni.
Én például szeretem, ha egy pici homályosítás van a háttérben, átvezető videók esetén a nagyobb homályosítást is kedvelem. -
FLATRONW
őstag
válasz
BerserkGuts #51736 üzenetére
Ez mind világos nekem. A játékokban főleg alacsony mélységélességget használnak, ezért homályos a háttér. Néhány játékban van lehetőség ezt külön állítani, ebben az esetben az Ultra beállítás számít az alacsony mélységélességnek.
Én nem kekeckedek veled, de úgy látom, hogy sértésnek veszed, ha kiigazítanak téged.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
FLATRONW #51733 üzenetére
kekeckedsz nem baj legalább tanulsz valamit ezekről a hatalmas fjúcsőrökről
itt a post process-ben van bele rakva depth of field de még a wikipédia kis okos is kihagyta:*
aztán a probléma hogy "homályosító" szutyok effektek annyira összetettek hogy kikapcsolni se lehet rendesen mert egy sor másik fontosabb beállítással vannak társítva de itt mint látod OFF nincs de alacsonynál legalább kikapcsolja a ....ba
*Additionally, post-processing is commonly used in 3D rendering, especially for video games. Instead of rendering 3D objects directly to the display, the scene is first rendered to a buffer in the memory of the video card. Pixel shaders and optionally vertex shaders are then used to apply post-processing filters to the image buffer before displaying it to the screen. Some post-processing effects also require multiple-passes, gamma inputs, vertex manipulation, and depth buffer access. Post-processing allows effects to be used that require awareness of the entire image (since normally each 3D object is rendered in isolation). Such effects include:
Ambient occlusion (HBAO, Screen space ambient occlusion (SSAO, reflections), etc. Anaglyph Anti-aliasing (FXAA, AGAA,[1] SMAA, MLAA, and custom anti-aliasing methods—not sample-size AA like MSAA and SSAA) Bloom Blur (depth of field, motion blur, smart) Bloodlust effect (red vignetting with particles, etc.) Bokeh Bump mapping Cel shading Chromatic aberration Color correction Color grading Contrast adjustment Dynamic contrast Crepuscular rays Digital camera light compensation Dithering (including subpixel) Eye adaptation Film grain Filmic scene tone mapping Fog/mist Gamma correction Global illumination Glow Grayscale Haze (depth, heat) High-dynamic-range rendering Image distortion Infrared Lens flare (cubic lens distortion flare,[2] pseudo lens flare[3]) Light scattering Nightvision Outlines Particle effects Pixel vibrance Point-light attenuation Posterization and deposterization Scanline Screen borders Screen rotation Shading (ink, paint, sketch) Shadow mapping Sepia tone Sharpen/unsharpen (texture unsharp mask, LumaSharpen, sharpen, sharpen complex 1/2, adaptive-sharpen) Sobel operator Split screen Upscaling (i.e. xBR, Super xBR, SuperRes) Texture filtering (point, linear, bilinear, trilinear, anisotropic, and custom algorithms) Vignette -
[link]
Nem lenne amúgy rossz az 5060. 20-25 % előrelépést ad átlagban, a 4060 hoz, RT ben pedig a 3080 körül van egyes játékokban. Valamiért ebben a kis kártyában jobban domborít az új RT.
Ha valamire, akkor erre nagyon jól jönne a 3 GB modul. 12 GB vrammal ezen az áron bestbuy is lehetne. -
FLATRONW
őstag
válasz
BerserkGuts #51731 üzenetére
Attól függ, hogy milyen szintü mélységélesség van használva, magas vagy alacsony. Alacsonynál nyilván homályos lesz a háttér.
-
BerserkGuts
addikt
válasz
Alogonomus #51729 üzenetére
[link] felskálázás
leskálázás pontosan mondva lebutítása a grafikának
ez olyan jó marketinges hazugság mint a mélységélesség játékokban ami homályosít qvára nem éles lesz a kép tőle hanem homályos
+nyilván a lebutítása a grafikának kevésbé eret vágó ha 4k-ról történik vagy 1440phát szegény krispi=Kryzzp se érti: "what a hell" hogy történt ez? ő is hisz a marketingben
-
lenox
veterán
válasz
Alogonomus #51729 üzenetére
Ez a lassabb 1650, en arra tippelnek, hogy az a kulonbseg oka, nem a ram mennyisege.
-
Alogonomus
őstag
A 1060 tesztelésekor azért látszik, hogy a 1080p abszolút minimum grafika is inkább 5+ GB foglalt és 4+ GB aktívan használt memóriát használ. Ráadásul míg a 1650 a 4 GB miatt a performance felskálázás 540p esetén is csak 30 fps-re volt elég, addig a 1060 azzal, hogy 5+ GB rendelkezésére áll a programnak, máris eljut 40 fps környékére, pedig natív 1080p esetén ugyanúgy csak 25 fps környékéig volt elég.
-
lenox
veterán
válasz
Alogonomus #51727 üzenetére
Nyilvan ha a kakao fogy el az 5060-nal 5 ev mulva, akkor 16 gb-tal is elfogyna, de ugy tunik, hogy alap grafikaval a ram nem fog.
-
FLATRONW
őstag
válasz
BerserkGuts #51716 üzenetére
link
A HU pedig tegnapelőtt volt kint. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A memóriamenedzsmenttől függ. Az Intellel beszéltem erről még decemberben, és az a tapasztalatuk, hogy a legtöbb stúdió nagyon egyszerű menedzsmentet ír, amit könnyű ugyan kezelni, elég gyors is, de nagyon pazarló lesz az eredmény. A legtöbben úgy állnak hozzá ehhez a kérdéshez, hogy majd ha kevés a VRAM, akkor a rosszabb grafika megoldja a problémát, mert ezt ugye eleve skálázhatóra tervezik.
Erre egyébként vannak megoldások. Például az AC Shadows eléggé memóriazabáló lett volna, ha az eredeti memóriamenedzsmenttel érkezik, ami bőven 24 GB-ot igényelt volna 4K-ban. 10 GB lett volna a minimum igény. De az Ubisoft a játék csúsztatása miatt lecserélte a memóriamenedzsmentet az AMD-nek a D3D12MA-jára, és azt úgy konfigurálták, hogy minimalizálja a memóriahasználatot. Így végül ugyanaz a grafika a kiadott játékban belefért 11 GB VRAM-ba is 4K-ban, maximum részletességgel, tehát 13 GB-ot faragtak az egészen. És teljesítményben mindössze 1-7%-ot esett a sebesség, függően a GPU dizájntól.
-
lenox
veterán
Amugy az hogy van, oke, hogy 8 GB ram valamire keves, de rt nelkul, medium quality 1080p-ben is kifutnak az uj jatekok 8 GB rambol? Nyilvan egy csomo nem, de mondjuk fele igen? Vagy csak 1-2 van?
Chatgpt-tol kerdeztem, Starfield, Alan Wake 2, The Callisto Protocol, Forspoken-t irta, hogy nem futnanak 4 GB vram-mal a minimum system requirement szerint, de valojaban ezek futnak 1050 ti-n.
-
-
-
joysefke
veterán
A 8GB-s 5060XT-t az AMD a nem nyugati piacokra szánja, hozzánk elméletileg csak a 16GB-os verzió fog jönni.
-
válasz
Yutani #51709 üzenetére
A Pascal-os terminológiával ez egy 5050 Ti, igen. 140 helyett 300 dollárba kerül - nyilván nem valami örömteli, de azért nem is kizárólag az NVIDIA kapzsisága miatt van. A konkurenciának sincsenek sokkal jobb ajánlatai - az AMD hozni fog egy valamivel gyorsabb kártyát ugyanennyiért, ugyanennyi VRAM-mal, az Intelnek meg van egy valamivel lassabb olcsóbban és több VRAM-mal, viszont az egy erősen dotált termék, nem fenntartható.
Én nem gondolom, hogy az 5060 egy annyira rossz termék lenne, ha az ember tisztában van vele, hogy egy belépőszintű kártya. -
válasz
FLATRONW #51707 üzenetére
Május 19-én jött ki a kártya, tehát ha valaki vett egyet, vagy jó kapcsolata van egy olyan gyártóval, akinek nem olyan szűkös a marketing-budgetje, mint az NVIDIA-nak, akkor letöltötte a drivert aznap, és mehettek a tesztek. A Guru3D teszt 20-án jelent meg, szóval ha Hilbert ezt a vonalat követte, akkor respect neki az elszántságért. Vagy szintén durván nyomta a TechSpot:
"Believe it or not, we set up an AM5 test system in our hotel room while attending Computex 2025 in Taiwan." -
FLATRONW
őstag
válasz
BerserkGuts #51706 üzenetére
19 órával ezelőtt írtad a hsz.-t, azaz tegnap.
Tegnapelőtt már volt HU teszt.
A hozzáállásod előtt már Guru3D teszt is volt tegnap. -
T.Peter
őstag
-
válasz
deathcrow42 #51678 üzenetére
A B580 technikai paramétereiben (GPU, RAM, fogyasztás -> hűtés) nagyon hasonló az RTX 4070-hez, szóval az Intel biztosan boldogan adja kevesebb, mint a feléért
Sok helyen olvastam amúgy, hogy hiánycikk, de itthon pl. lehet kapni az 580-at is meg az 570-et is, kicsivel MSRP felett.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Heroes fan #51700 üzenetére
Vagy azon játékokat, amik ugyan jól futnak de cserébe vizuálisan kell a felbontáson túl kompromisszumokat kötni.
(LOD, textúrák).
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hegesztés topic
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- 3D nyomtatás
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Metal topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- RAM topik
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Intel Core 2 Quad Q9550 2.83GHz LGA775 Processzor
- LG 27GR95QL - 27" OLED / Limitált LoL Edition / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync
- ÁRCSÖKKENTÉS LG 24" full HD LED IPS monitor (HDMI, DSUB, jack) eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32 RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest