- Real Racing 3 - Freemium csoda
- t72killer: Egy gyors töltőteszt
- Ndruu: Segíts kereshetővé tenni a PH-s arcképeket!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- RIOS Gépház: Alap vagy Profi? Két új üzleti előfizetés debütál a Hardveraprón!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: Astra kalandok @Harmadik rész
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
[NVIDIA 590.26 preview drivers introduce Smooth Motion frame generation for GeForce RTX 40 Series]
Jön a 4000-es szériára is a Smooth Motion Frame Generation -
xtremist
őstag
-
huskydog17
addikt
Ugyan "már" 3-4 napos hír,de még senki nem linkelte itt, így pótolom.
Angolul:
NVIDIA becomes first company to hit $4 trillion market cap (Videocardz)
NVIDIA Becomes First Company Ever to Hit $4 Trillion Market-Cap (TPU)
Magyarul:
AZ NVIDIA A VILÁGON ELSŐKÉNT LÉPTE ÁT A 4 BILLIÓ DOLLÁROS HATÁRT PIACI KAPITALIZÁCIÓ TERÉN (Ipon)
-
válasz
Quadgame94 #52285 üzenetére
3060 12G fine wine.
-
Quadgame94
őstag
válasz
VoltanIgor #52286 üzenetére
Jó kérdés. Steve is említi. It's Blackwell things.
-
VoltanIgor
aktív tag
válasz
Quadgame94 #52285 üzenetére
Na de az hogy van, hogy 5060-on sokkal lassabb, mint az ugyanannyi Vrammal rendelkező előd kártyán az előző genből?
-
Quadgame94
őstag
-
hahakocka
őstag
Sok azért a User error is NV és AMD drivereknél is a bugok terén. Van hogy rosszul teszik fel, vagy nem uninstallálják rendesen, van hogy a windows a hibás mert összeakad az éppen frissülő windows update-el, s van hogy amikor NV-re vagy AMD re cserélnek a userek, fennmarad 1-2 dolog egyikből vagy másikból a gépen a driverből s az okoz anomáliákat. Nekem pl eddig 1! AMD hiba volt az a windows-al volt kapcsolatos hiba. Nvidianal is eddig 1! hiba volt, az a laptopnál az egyik driver új frissítését elfelejtettem előtte felrakni.
-
Busterftw
nagyúr
A Micron is szallit GDDR7 memoriat Nvidianak. (2GB)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a gond, hogy mindent csak így nézel, hogy NVIDIA vagy AMD. A valóságban sokkal árnyaltabb a helyzet. Itt fejlesztési modellről van szó, amit az AMD is csinált régen, és sok bugot eredményezett. Most az NV is ezt csinálja és sok bugot eredményez. Nem az AMD-t kellene követnie az NV-nek, hanem olyan fejlesztési modellre kellene állniuk, ami nem rak össze a több WHQL meghajtó érdekében több, egymással teszteletlen modult. Ezzel kevesebb bug keletkezik, és az erőforrásokat valós fejlesztésekre lehet használni.
Az AMD jelenleg funkcionálisan az NV előtt van a driver fejlesztését tekintve, mert több erőforrást rakhatnak arra, hogy valóban hasznos optimalizálásokkal élhessenek. Ennek látod az eredményt a GUI-ban, és a D3D12/Vulkan implementáció hatékonyságában. Ha az NV-nek nem a bugok reszelésére kellene fókuszálnia, akkor nekik is jóval hatékonyabb lenne az explicit API-kra írt implementációjuk, és nem lenne ott az az overhead probléma, lásd itt: [link] , ami miatt kisebb procival sokat esik a GeForce-ok teljesítménye. És ez egyébként valódi érték lenne a usereknek, mert alapvetően megvan az NVIDIA-nál a humánerőforrás optimalizálni, csak nem tudják használni amiatt, mert konstans bugokat hőlésznek és javítanak.
Nekem persze mindegy, hogy az NV hogyan csinálja, de én biztos nem így csinálnám, mert rosszabb teljesítményt ad és több bugot.
-
Az alap felvetésed nem állja meg a helyét és te a marketingrőlbeszéltél, hogy jobban el tudja adnia terméket. Itt ezt nem lehet máshogy értelmezni, csak úgy hogy a vásásrlókról beszélsz. Te mindíg meg tudod mondani mit kellene tennie az Nvidiának.Lásd FSR , RT. stb..
Általában azt hogy követnie kellene az AMD-t hogy egyszer felnőjjenek hozzájuk.Remélem egyszer hallgatnak rád és kinövik a garázscég szerepét a Zöldek,addig meg valahogy elevickélnek...Amiről beszélsz fél éve létezik, hogy több bug van szoftveresen te már történelemként könyveled el és AMD sikerként azt hogy egy szintre került a két cég most..Semmivel nem jobb az AMD sajnos el kell hogy keserítselek. Nvidia romlott le a BW megjelenésekor minden téren, úgy hogy remélem ugyan úgy csinálják ahogy az Ada-ig tették eddig és nem változtatnak semmit. Ezt a fél évet meg kikorrigálják.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az mindegy, hogy a fejhasználóknak van-e jelentősége. Nyilván amikor az AMD csinálta így, akkor szintén hátrányos volt a usernek, hogy csak azért keletkeznek a driverben hibák, mert nem tesztelt modulok vannak összefordítva. Aztán hotfix hotfix hátán. Viszont ahogy anno az AMD marketingesei is eladták a vezetőségben, hogy számít a WHQL meghajtók száma, úgy most az NV marketingesei is eladják ugyanezt. És valószínűleg az NV rendszerprogramozói ugyanúgy mondogatják a vezetőségnek, hogy a bugok kb. fele csak abból keletkezik, hogy két külön branch van, de amíg a vezetőség nem mond le a WHQL meghajtók számáról, addig mindegy, hogy a programozók vagy a felhasználók mit akarnak. Addig az számít, hogy az NV évente párszor egy slide-ra nagyobb számot tud írni a WHQL meghajtók elé, mint az AMD, és nem számít, hogy ennek mennyi keletkező bug az ára, ami az ügyfelek életét megkeseríti. Az AMD-nél sem számított régen, pedig hogy ütötték őket a userek.
Ez egy ilyen világ. Nem az igényeitek van az első helyen, hanem az, hogy mitől lehet több terméket eladni, és le se szarják, hogy ez rosszabb felhasználói élményt fog jelenteni, amíg több pénzük lesz tőle.
-
Sok hiba van az AMD drivereiben is még egyszer leírom és nem látom hogy jobbak lennének mint a zöldek. A zöldek estek vissza minőségben.
Marketing szempontból amit írtál egy felhasználó számára nincs jelentősége hogy az a Driver WHQL mert nem tudja mit jelent a legtöbb user.
Driver és kész és ugyan annyi sőt több drivert adott ki az AMD mint az Nvidia, ott a lista..
Nincs értelme annak amit írsz mert se minőségi se mennyiségi előnye nincs.
Az Nvidia kevesebb energiát fektetett mind a hardveres mind a szoftveres kialakításba na BW esetén, mert nem ez a priorítás náluk, meg is látszik.
Én azt látom olvasva a topikokat hogy az Nvidia userek eddig ehhez nem voltak hozzászokva hogy vannak jelentősebb bugok, ami egyben minősíti azt is hogy eddig elég jól dolgoztak... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem gyártói irány. Ez fejlesztési koncepció. Az AMD is csinálta így régebben és sok bugot hozott. Az NV most így csinálja, és sok bugot hoz. Egyszerűen maga a koncepció rossz, ahogy készül a driver.
#52272 Yutani : Igen, és ez egy nagyon fontos tényező, mert maga a fejlesztési koncepciót bizonyosan rühellik, akik dolgoznak rajta, és nyilván látja az NV, hogy nem kis problémákat okoz, amikor egymással nem tesztelt modulokat raknak össze, majd jön a Hotfix, majd a második Hotfix, stb. De marketingben van szerepe, és amíg több GeForce-ot tudnak csak emiatt eladni, addig igenis elviselik a bugokat.
#52274 b. : Nem a driverek száma a probléma, hanem a WHQL driverek száma, mert annak van olyan hátránya, hogy nem lehet csak úgy azonnal kiadni, előbb alá kell, hogy írja a Microsoft. És emiatt két csapat fejleszti az NV drivereket, mert sorozatban csúszna a WHQL driver egy hetet is, aztán nem lehetne rámondani, hogy day0. Az AMD lemond a WHQL-ről, mert korábban nagyon megégették magukat a Catalyst érában, amikor havi egy WHQL volt minimum. Ahhoz két csapat kellett, és ugyanazokat a problémákat tapasztalták, amiket az NV, amire hozták sorban a hotfixeket. De akkor is erőltették, mert a marketingben előnyös volt. Aztán belefutottak egy nagyon komoly szarlavinába, és megváltoztatták a fejlesztési modellt, mert egyszerűen abból keletkezett a bugok fele, hogy egymással nem tesztelt modulokat kellett összerakni.
#52275 deathcrow42 : Nem, mert az önmagában a hibák számát nem növeli nyersen. Csak több adatod lesz, hogy megold a problémát. És még így is belefuthatsz olyanba, amibe belefutott most az NV.
Tényleg nagyon egyszerű az egész. Ez egy fejlesztési koncepció, amit az AMD is csinált régen, amikor még Catalyst volt a meghajtó neve. Két külön csapat van, amely két külön branchet fejleszt. Ezek modulokból állnak, és időnként a WHQL aláírás érdekében olyan modulokat is összeraknak, amelyek egymással nem is voltak tesztelve. Az időhiány adja ennek a problémának az alapját. A másik fejlesztési modell, amikor egy branch van, és azon egy nagyobb csapat dolgozik. Ez évente kevesebb WHQL-t eredményez, mert koncepcióból nem mennek arra, hogy legyen aláírás, vagy ha lesz is, akkor aláírja a Microosft a driver megjelenése után 1-2 héttel. Ezzel a modellel az időhiány nem probléma, és sosem lesz benne olyan bug, ami abból ered, hogy két, egymással nem tesztelt modul van benne. -
válasz
deathcrow42 #52275 üzenetére
Biztos vagyok benne, hogy történt visszalépés minőség terén a Driverekben,de ez nem azt jelenti hogy rosszabb lenne mint a 2 rivális.
Néztem radeon topikot ott is van bug bőven és nagyon egyén/ konfiguráció függő ,meg ugyan ez az Nvidiás topikban is.
Nálam sincs probléma, pedig automatikus frissítésre van téve az Nvidia App, szóval nem is igazán nézem mi van fent éppen, csak jön egy értesítés aztán kész.Néha ez a színmélység beragad ( van hogy 2 hónapig nem csinálja aztán utána meg 1 hétig minden nap) de ezzel élek már 4 éve, szerintem a monitorom hibája is, nincs minősítése VRR -re vagy nem tudom. Az LG C2-nél ez nem fordul elő, igaz ott HDMI csatlakozás van, nem DP.
-
-
válasz
DudeHUN #52271 üzenetére
Nincs jelentősége a felhasználó szemponjából. hogy WHQL vagy nem, szerintem a legtöbb User azt sem tudja az mit jelent. Driver aztán kész.
Az AMD eddig 15 darab drivert adott ki 2024 január 1 től.( amiből 2 darab a FMR a másik az Antilag ) szóval gyakorlatilag ők is 13 darabot adtak ki [link] az Nvidia is 13 darabot. [link]
szóval ez a teória eleve hibás szerintem. -
-
jaj ne már, engedd el ezt az AMD a jó irány, és Nvidia is majd rájön egyszer erre. Leírtad ezt már sokszor sokmindenre, RT , FSr stb... Az AMD driverek is bugosak.
Van akinek az AMD is hibátlan meg van akinek a mostani Nvidia is hibátlan. Láttam épp hogy resteli a beállításokat az Adrenalin az új driverben pár embernél másnál meg hibátlan. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BerserkGuts #52261 üzenetére
A világért sem akarnak a userekből tesztelőt csinálni. Az volt a gond, hogy az NV nagyon sok WHQL drivert csinál, és annak az a hátránya, hogy több csapat írja a drivert. Mivel több branch van cégen belül, így az egyes modulok az adott branch szintjén lesznek tesztelve, de ha ezeket tovább viszik, akkor a modul nem tesztelt környezetbe kerül befordításra. Ez okozta azt a rengeteg hibát. És az NV ezt úgy oldotta meg, hogy ezeket felkutatták, és egy branch részeként javították. Nyilván ez beletelt pár hónapba. Most megint kettéválik majd a fejlesztés, mert kell a két branch, ha sok WHQL-t adnak ki. Ezért is vonnak ki több architektúrát a támogatás közül, hogy könnyebb legyen tesztelni.
Ha visszaemlékszel, akkor ezzel a fejlesztési modellel az AMD-nek is rengeteg bugja volt még a Catalyst érában, és pontosan ezért vetették el, mert rájöttek, hogy pusztán a fejlesztési módszerbe van kódolva, hogy sok lesz a bug. Az sem biztos, hogy az NVIDIA ragaszkodni fog hosszú távon ehhez a fejlesztési módszerhez, de jelenleg a marketing egyértelműen erőlteti, mert ki tudják rakni, hogy mennyi WHQL-jük van egy évben, és ezt értékként tüntetik fel. Azt nem nézi senki, hogy ez mennyi szükségtelen bugot teremt nekik. Jelenleg a marketing jobban el tudja adni a terméket, mint az, hogy bugmentesebb legyen a szoftver.
-
hahakocka
őstag
válasz
BerserkGuts #52265 üzenetére
Az új Doomnál továbbra is a nagyobb terek és a kötelező RT kell ahhoz szerintem, hogy itt nem 200 fps el megy minden 4K n akár mint az előző résszel, ami azért nem is volt 1 vagy 2 generációval se randább mint a Dark Ages.
-
hahakocka
őstag
válasz
Busterftw #52258 üzenetére
A tapasztalat a tesztek és gameplay tesztek sora sokszor mutat mást. Mi az ami totál támogatott, mi az ami félgőzzel. Ennyi
Továbbra se hiszek akármelyik óriáscégnek azonnal bemondásra, inkább először megnézem saját szememmel is általában. Azaz továbbra se eszem akár Intel akár AMD akár NV marketingflasheit. Hány olyan játák volt ami nem ment végül olyan jól akár AMD akár NV sponsor volt pedig sponsor hivatalosan plecsni szerint csak nem érződött a gyakorlatban. Persze szépen voltak igazak is. Cyber pl raszterben sokszor jobb AMD n pedig elvileg nagy NV sponsor cím, de van ilyen igen AMD nél is. De máskor meg szuperül megy a gyakorlatban is , másik gamenél meg nem. Nagyon változó hova fektettek be több energiát s pénzt
-
BerserkGuts
addikt
Nyilván ez propaganda annak a tesztnek hiszek amit én hamisítok.
semmi előrelépés nincs toporgás az van.
Meg a szemfényvesztés.
180 a valódinak tűnő (FPS 0.1%) de azt el kell osztani 4-el mert ez átverés MFG4x érte el tehát: 45fps-el kell beérnem. De a lényeg érezni is hogy az nem 180-240fps amit oda csaltak mert lassú az egész játék menet. -
válasz
BerserkGuts #52262 üzenetére
Csak az 52256-os hsz-t kellett volna elolvasnod 😄
-
válasz
BerserkGuts #52261 üzenetére
A Driverek többsége profilt tartalmaz az új megjelenő játékokhoz vagy csak éppen feloldják benne őket. Frissítés a z új monitorokhoz ma Windows frissítésekhez stb.
Nekem nincs problémám driverrel. Amivel találkoztam utoljára az a színmélység elállítódott valami oknál fogva,de ez visszatérő probléma. -
BerserkGuts
addikt
válasz
BerserkGuts #52261 üzenetére
#52247 Abu85: Ha már olyan nagyon nagy gond van szokás szerint az NV-nél, akkor hogy lehet, hogy egy játékban driver-el 63%-ot hoztak sebességben? Engem inkább ez érdekelne.
++++Na igen meg vicc a teljesítmény is elveri a régi 4080 az új 5080-at játékokban pl: Doom
-
BerserkGuts
addikt
biztos mert ez mi? 1 lépést előre 2-őt hátra
Ez már túlzás hogy velem tesztelgetik ennyi mennyiségű driverrel még nem találkoztam meg anomáliával szánalmas ez a széria és kiábrándító.
Idáig nem volt problémám az nvidiával leszedtem 1 drivert és jó volt nem volt ingadozás fagyás, villogás, fekete képernyő most meg cserélgetem mint a pelenkát.
Na? Talán majd ez végre jó lesz, és végre vége!?
Mert nem én vagyok a tesztelő ne az én munkám legyen nem ezért fizettem. -
Busterftw
nagyúr
-
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka #52250 üzenetére
A lenyeg azon lenne, ha elkezdesz kivenni dolgokat, akkor megjobban torzitod az eredmenyt, mint ami....
"de amúgy ott se cáfoltad meg a 3 játéknál több is amúgy a FULL sponsori titulust"
Mit kell cafoljak ami csak a te fejedben letezik?
Melyik szakmai entitas szerint vannak ilyen "lightos" meg "fullos" szponzorok? Mi a pontos feltetel es definicio?Mindegyik gyarto kiirja az alatala szponzoralt jatekok listajat, minden mas csak a te agymenesed.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #52253 üzenetére
Kétlem, hogy nagy gond lenne náluk. Egyszerűen csak DLSS-sel sok volt a black screen, és ezt kezelik a NOP-okkal. Ha nem alkalmaznák, akkor black screen fagyásokat kapnál. És igen, a NOP néha lassít, hiszen arra kényszeríti a hardvert, hogy ne csináljon semmit, de alig észrevehető a lassulás mértéke, és bőven nagyobb előnyt ad az, hogy nincs black screen.
Az nagyon egyszerű. Kicserélték a shadereket. A Space Marine 2 eredetileg olyan shaderekkel jelent meg, amelyek nem voltak túl optimálisak a mai GPU dizájnokhoz. Ezt az NV és az AMD korábban megoldotta azzal, hogy kicserélték a shadereket. De amikor megjelentek az új GPU-k, akkor ezeket még nem alkalmazták az új architektúrákra. Ilyenkor szokott előfordulni, hogy az új generáció nem olyan gyors, mint a régi, ahogy ezt láttuk is a korai Space Marine 2 tesztekben. De utólag kicserélték ezeken is a shadereket, és be is gyorsultak.
-
válasz
huskydog17 #52254 üzenetére
"Light sponsor".
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka #52250 üzenetére
Kiegészítés az előző kommenthez, mert lejárt a szerkesztési idő.
"eleve már megírtam párszor hogy mindkét cégnél vannak light és FULL sponsorok"
Ilyen nem létezik, ez csak a te fejedben létezik. Ha tévednék, akkor légyszi linkeld be mindkét cégtől a light és full sponsor játéklistát, köszi!
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka #52244 üzenetére
"Ha levennétek a 0% osokat akkor ennél nagyobb mérték lenne sokkal."
Akkor extrém mértékben torz lenne az eredmény, olyat csak a szélsőséges fanatikusok csinálnak, olyat még a HWU sem mer csinálni, röviden: szélsőséges mértékű kettős mérce, illetve elfogultság lenne, azt szerintem hagyjuk meg az AMD marketingeseknek, bár ilyen brutál túlzásokat még a marketingesek sem mernek csinálni. Én viszont a teljes képre vagyok kíváncsi és nem csak cherry pickelt eredményeket, mert a valóságot akarom látni és nem csak egy annak egy aprócska szeletét, mert ahogy írtam, a cherry picking extrém mértékben eltorzítja a valóságot, az a marketingesek és propagandisták eszköze, én nem arra vagyok kíváncsi. Nagyon szomorú, hogy te igen.
Az átlaggal kapod meg a teljes képet.Amúgy nagyon érdekes, hogy az előző kommentedben te is az átlagra hivatkoztál, aztán miután rámutattam, hogy rosszul értelmezted a tesztet, mert átlagban nincs különbség a két termék között, hirtelen számodra az átlag már nem fontos.
"Nem is tudom azokat minek rakták be hisz azokhoz nem volt se frissítés, patch se driver update."
Nagyon szomorú, hogy nem tudod, egész egyszerűen azért, hogy a felhasználók teljesebb képet kapjanak a valóságról és ne csak egy extrém mértékben eltorzított cherry pickelt értelmetlen katyvasz legyen. Na persze ettől még gáz, hogy a többi 40 játékkal nem tesztelték le, illetve jó lenne látni, hogy az alsóbb kategóriákban mi a helyzet.
"Így kb felesleges volt berakni."
Nem volt felesleges, csak te nem akarod látni azokat. Sajnos így is túl kevés az adat, hogy messzemenő következtetést levonhassunk belőle."A változásokat hozókat kell az adja a lényegét az egésznek legyen negatív vagy pozitív s azok bezony csak game és driver frissítésekkel együtt jönnek, ha nincs, akkor igazán nincs mire mérni."
Ahogy mondtam, te kizárólag a cherry pickelt értékekre vagy kíváncsi, mások viszont inkább a teljes képre, a valóságra kíváncsiak. Ha egy játékban nincs különbség és ezt le is mérték, akkor miért ne legyen a tesztben, miért van neked útban?#52247 Abu85: Ha már olyan nagyon nagy gond van szokás szerint az NV-nél, akkor hogy lehet, hogy egy játékban driver-el 63%-ot hoztak sebességben? Engem inkább ez érdekelne.
#52250 hahakocka: Egyszerűen nem vagy hajlandó vagy egyszerűen képtelen vagy értelmezni amit mások írnak. Olvasd vissza rendesen mire válaszoltam és mit válaszoltam, nem nehéz megérteni. Pont amiatt hozam fel egy példát, mert te akarod minden áron agyon erőltetni a cherry pickinget és egy példával próbáltam még jobban szemléltetni, elmagyarázni, hogy mennyire nincs annak értelme. Ennek ellenére te kizárólag cherry picked eredményeket akarsz látni egy "független" tesztben, ami szélsőséges mértékű fanatizmus és kettős mérce lenne (bár ezt megszokhattuk a részedről, ezt most ismét újra világossá tetted mindenkinek).
Továbbra is ugyanazt csinálod, mint eddig: két kézzel tolod el magadtól a valóságot, a saját buborékodnak megfelelő információkat befogadod, míg az annak nem megfelelőeket ignorálod. Számtalan alkalommal próbáltunk meg téged itt többen kihúzni ebből a buborékből, de te minden segítséget támadásnak veszel és ahogy az álomvilágodnak nem megfelelő infókat, úgy a segítséget is két kézzel tolod el magadtól és támadásnak veszed. -
hahakocka
őstag
válasz
BerserkGuts #52248 üzenetére
De hát megmondták nekem s sokaknak itt sokan, hogy tökéletesek a driverek akkor most mégse? Én már nem tudok kiigazodni.
Abu: Akkor lassan már eljön a Skynet ha ez így megy -
hahakocka
őstag
Amúgy ezeket a kb piritós sütőn jól elfutó multis FPS-TPS eket én se értem sokszor miért mediumon tesztelik, de sokszor elmagyarázták csak, azért mert hogy ezeket a multi címeket általában mediumon tolják maximum és 300 fps ekkel akár direkt nem csoda módon.
-
hahakocka
őstag
válasz
Busterftw #52245 üzenetére
Ti cherrypickeltek 2 konkrét game-el, idézem:
Huskydog17:
"Ezen felül az AMD a legtöbb helyen csak a lemaradást hozta be (pl. CS2), de ugyanez igaz az 5070Ti-ra is, ami például 35-63%-ot gyorsult Space Marine 2-ben, ami ráadásul a - te szavaiddal élve - AMD szponzorált cím. Itt is lehetne mondani, hogy az 5070Ti gyorsabb, mint az RX 9070XT, de az ugyanolyan hazugság lenne, mint hogy fordítva is az."Én eleve nem konkrét játékról hanem a 0% os változást adó friss patch, update és driver módosítás nélküli gamekről beszéltem általában akármilyen tesztben amúgy értendően akár nem csak erre. Felesleges az ilyeneket ez esetben tesztelni ezt megírták sokan kommentve is hogy régóta egy update nem volt hozzájuk kb. ahogy ezen címek esetén, a driverben sem. De kivehetjük igen a 27% os egyik játékot is ha akarod ilyet tesz sok teszter pl Techtester, HWU, Techspot, Gamernexus hogy a kirívóakat néha kiveszi s úgy IS megnézi.
Ha már a megmagyarázásra magára és a konkrétumokra amit írtam mit miért stb nem reagáltál csak hogy magyarázok
De hogy mit miért stb azt már nem úgy látom. De legalább direkt félreértelmezed teljesen amit írtam a light sponsor kapcsáneleve már megírtam párszor hogy mindkét cégnél vannak light és FULL sponsorok de amúgy ott se cáfoltad meg a 3 játéknál de van ennél több is amúgy a FULL sponsori titulust. AMD nél ilyen pl a COD gamek sora mostanság de lehetne még ott is sorolni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BerserkGuts #52248 üzenetére
Nem, nem felejtettek el, bár számos kódot az NVIDIA már nem emberrel csináltat, de azért emberek ellenőrzik még.
De az AI-t az AMD is használja már, csak nem kódolásra, hanem tesztelésre.
Valószínűleg a jövőben mindenre használnak majd a cégek AI-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #52238 üzenetére
Sajnos az új driverekkel esetenként előfordulhat lassulás a GeForce RTX 50-es sorozaton, de a gyártók szerint nem jelentős. Ez azért van, mert némelyik black screen problémát az NVIDIA úgy oldott meg, hogy a shader fordító NOP-ot fordít azokhoz a szituációkhoz, ahol a hardver instabillá válna, és dobná a fekete képernyőt. Tehát a review driver bizonyos szituációkban gyorsabb shadereket fordított, mint az újabb driverek, ahol szándékosan üresjáratokba van kényszerítve a hardver, hogy stabil maradjon. Ez konkrétan azt jelenti, hogy bizonyos shaderek futtatásakor arra kap utasítást a GPU, hogy ne csináljon egy darabig semmit. Állítólag erre lesz kifinomultabb megoldás is később, de annak a fejlesztése egy évig is eltarthat. Ez a NOP-os dolog egyelőre tűzoltás. Azért is lehet majd ezt lecserélni később, mert az instabilitást okozó szituációk szinte mindig DLSS-sel jöttek elő. Tehát a tensor aktiválásakor jön a probléma, és sokszor ezt nem is kell aktiválni, viszont a mostani módszer nem specifikált, általánosan dobja a NOP-ot, így DLSS nélkül is koncepcióból lelassítja a programfuttatást. A későbbi módszer valószínűleg ennél szofisztikáltabb lesz, ami ténylegesen csak a problémára fókuszál, így a DLSS nélküli, vagy jobban mondva a tensor aktiválása nélküli sebességet nem bünteti meg.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt mondják a gyártók, hogy az AMD az újabb driverekben elkezdte használni a dinamikus regiszterallokációt az egyes játékokra, így már nem csak az RT a use case, hanem több nem RT-s kernelt is ebben a módban futtatnak. Ezért gyorsulnak most így az egyes játékokban. De még csak kevés játékra vetették be, és legalább fél év lesz, mire sokra leprofilozzák. Az se teljesen tiszta, hogy mennyi kernelt érdemes az új módban futtatni. Van amikor már inkább lassulást okoz, tehát még a meglévő játékoknál is lehet gyorsulás. Egyelőre annyira új ez a hardveres képesség, hogy nem látni előre, hogy hol a teljesítményhatár vele.
Black Ops 6 amúgy egy állatorvosi ló ebből a szempontból. Azzal tesztelik, hogy meddig lehet kimaxolni vele a teljesítményt, mert annak a játéknak azért van pár erős compute shaderje.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka #52244 üzenetére
"Ha levennétek a 0% osokat"
Igen, Meg ha levennenk mindent mast kiveve a 27%-ot, akkor megjobban nezne ki....
Errol beszelnek itt, hogy ne cherrypickelj, mert felrevezeto.De mar elkezdtel minden megmagyarazni megint, most mar az AMD sponsor az csak "lightos sponsor"..
-
hahakocka
őstag
válasz
huskydog17 #52238 üzenetére
Azt ugye tudod hogy az átlag azért ennyi csak mert jó pár játékhoz nem jött eddig még legalábbis driverben változás ezért 0-0% difi van. Ahol viszont volt ott sokszor szép erős változások is voltak. Ha levennétek a 0% osokat akkor ennél nagyobb mérték lenne sokkal. Nem is tudom azokat minek rakták be hisz azokhoz nem volt se frissítés, patch se driver update. Így kb felesleges volt berakni. A változásokat hozókat kell az adja a lényegét az egésznek legyen negatív vagy pozitív s azok bezony csak game és driver frissítésekkel együtt jönnek, ha nincs, akkor igazán nincs mire mérni.
Amúgy igen kéne egy 45 játékos teszt pl a Techtesters és HWU korábban sokszor csinált ilyet de a most már az NV fanok által megutált s hirtelen szintén AMD-s nek aposztrofált Gamernexus is szokott néha csinálni. S azért ott látszott hogy nem sok előnye volt raszterben addig se az 5070Ti nek átlag se s játékokra lebontva is 1-2 kivételtől ami NV sponsor eltekintve.
A Space Marine 2 kb annyira AMD sponsor amennyire a lightos sponsorok szoktak kb hogy van benne ez meg az pl FSR3-4 támogatás meg egy plecsni. Össze se hasonlítható pl egy Alan Wake 2, Witcher 3, Cyberpunk, Control Full (Full PT után szabadon) NV teljeskörű már szinte fejlesztés alatti s közbeni, sponsorsággal s támogatással. Kb ráírták ezen gameket az akkori új NV kártyákra
-
válasz
BerserkGuts #52234 üzenetére
Semmi nem jó, csak lehessen őket fikázni minden alkalommal az a divatos.
Az AMD nagyon helyesen csinálta legalább kevesebb vramot ad már az elején mint a 7900XTX és XT esetén ugyan azon teljesítmény mellé. -
Mans20
addikt
link beszt buj ez is. Akkor inkàbb egy B580.
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka #52237 üzenetére
Egy megkérdőjelezhető teszt alapján újra teljesen hamis és messzemenő végkövetkeztetést vonsz le.
Átlagot nézve nem lassabb és nem is gyorsabb egyik sem a másiknál a tesztedben. Egálban. Technikailag 1440p-n van 3% különbség, ami a gyakorlatban észrevehetetlen, kimutatható, de nem észrevehető a gyakorlatban. 4K-ben pedig technikailag is zéró a különbség:
Miért megkérdőjelezhető? Nagyon egyszerű:
Miért csak 16 játékot teszteltek és miért pont azokat? Hol van a maradék kb. 40 játék? Az is érdekes, hogy több játékban az 5070Ti lassult, ami igencsak furcsa eredmény.Jó lenne egy másik független tesztelőtől is ilyen jellegű teszt, ami megerősíthetné ezeket a számokat.
CS2-t miért Medium-on tesztelik 600-700 dolláros árkategóriában, amikor az összes többi játékot maxon? Semmi értelme, főleg úgy, hogy ez a legkevésbé megterhelő játék a tesztcsomagban.
Ez a "teszt" továbbra is több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol.Ezen felül az AMD a legtöbb helyen csak a lemaradást hozta be (pl. CS2), de ugyanez igaz az 5070Ti-ra is, ami például 35-63%-ot gyorsult Space Marine 2-ben, ami ráadásul a - te szavaiddal élve - AMD szponzorált cím. Itt is lehetne mondani, hogy az 5070Ti gyorsabb, mint az RX 9070XT, de az ugyanolyan hazugság lenne, mint hogy fordítva is az.
-
hahakocka
őstag
Az új driveres tesztekben (Techspot, HWU) szerint már lassabb legalábbis abban a 15 gameben amiben tesztelték átlag. Jó lenne egy 45 játékos teszt is. S a 9070 és 5070 ről is mik a változók friss driverrel.
Itthon azért van 299e =(XFX) vagy 309e Powercolor Steel legend 9070xt is s akkor ott vannak még a még olcsóbb HA s (278e ugyanez a steel legend) Amazon források aki még olcsóbban akar. Amúgy ha téynleg ilyen 270-280e lesz a 9070xt akkor mégse a simát szerzem be a végén. Csak ezek a 300W-350W os fogyasztások nem jönnek be egyik oldalon se.
Az 5070 sima viszont szépen csökken, de majd a 18gb os lesz érdekes.
Most akkor már lesz sima 70-es, 70TI és 80 as super is? -
VoltanIgor
aktív tag
válasz
BerserkGuts #52234 üzenetére
Hát igen, kb. mint az előző gennél. Én már vettem 5080-ast, mert a gariidő miatt még jó áron tovább tudtam adni a 4080-asomat, ezért nem akartam várni a frissítésre. Ahogy nézem, kár is lett volna, mert a memórián kívül itt nem fog történni semmi, nekem pedig 1440p-re bőven jó még a 16 giga...
-
Chiller
őstag
válasz
Quadgame94 #52228 üzenetére
Az nvidiarol van szó.
Nem az a lényeg, hogy mi a megvalósítható, hanem, hogy mivel lapátolnak több pénzt.
Vagy min tudnak több pénzt megfogni. -
BerserkGuts
addikt
válasz
Quadgame94 #52228 üzenetére
Újabb bőr lehúzás ez már marketing.
Amd is a több vram-al marketinggel/házal csak látod bután mert egyből elérhető az nvidia meg újra eladja vérpistikének aki cseréli a meglévőt mert jaj több vram.
Szóval van egy biztos vevő tábor. -
válasz
Quadgame94 #52230 üzenetére
1200 euroért nem árt, ha többet adnak...
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Quadgame94 #52230 üzenetére
> Semmi értelme a +8 GB-nak. Nem az a szűk keresztmetszet.
a professzionális felhasználásnál viszont jól jön ;
és ott még a 24/32/48/96 GB VRAM. - se garancia,
hogy nem a VRAM lesz a szűk keresztmetszet. -
Quadgame94
őstag
válasz
deathcrow42 #52229 üzenetére
Semmi értelme a +8 GB-nak. Nem az a szűk keresztmetszet.
-
válasz
Quadgame94 #52228 üzenetére
Vagy ugyanolyan ár, 400W tdp szóval pár százalékkal gyorsabb, és 24GB VRAM. Refresh, ez a dolga
-
Quadgame94
őstag
válasz
deathcrow42 #52226 üzenetére
De attól még megvalósítható lenne. Ha a GB203-ra fog épülni akkor semmi értelme nem lesz, hacsak nem lesz olcsóbb
De arra kevés az esély.
RTX 6090 MCM lesz szerintem.
-
lenox
veterán
válasz
Quadgame94 #52225 üzenetére
https://prohardver.hu/tema/nvidia_gt212-es_gpu_40_nm-es_gyartasi_technologiaval/hsz_52114-52114.html
De ha ilyen is lesz, akkor pont ott vagyunk.
-
válasz
Quadgame94 #52225 üzenetére
Esélytelen, GB202 mag ha más nem, kínába megy 5090DD néven, olyan árazással. Nem olyan rossz a gyártás, hogy ennyit kelljen levágni a cudákból. Mintha a 9800X3D 8 magos proci mellé kihoznának egy 9400X3D procit 4 vagy 5 maggal, mert annyi lenne a selejt, illetve letiltás.
Ugyanerre számítok a 6000-s széria kapcsán is. 6080 400mm2 alatti chip, 6090 750-800 mm2, és van dupla 6090 chip egybeolvasztva AI szerverkörnyezetbe, de ez bő másfél év még.
-
Quadgame94
őstag
válasz
deathcrow42 #52224 üzenetére
Simán épülhetne a GB202-re is és akkor kaphatna több magot. Semmi értelme nem lesz az 5080 Supernek ha jön az 5070 Ti Super is. Megint alig lesz differencia a két kártya között. Miért nem engedik el az 1000-1100 dolláros sávot és akkor 1400+ dollárért jöhetne egy 5080 Super 16384 FP32 maggal.
-
válasz
VoltanIgor #52223 üzenetére
Mivel az 5080 gpu már egy kimaxolt darab, ezért az 5080 super csak több vramot és megnőtt fogyasztást kaphat.
-
VoltanIgor
aktív tag
válasz
BerserkGuts #52210 üzenetére
Ezek már hivatalos számok az 5080 Superről, vagy csak pletyi?
-
-
válasz
WayneGace #52219 üzenetére
Egyáltalán nem csalókák. Direkt ugyan azon boltból linkeltem be a legolcsóbb kártyákat nem pedig eltérőe keresgettem hogy igazoljam az állításomat.
Az XFX Swift pontosan ugyan olyan belépő kategóriás kártya mint a Gainward vagy a Palit viszont a tápellátása eltér a QuickSilvertől, gyengébb 2x 8 tűs csatikkal megy és hangos mint az állat, Az egyik leghangosabb 9070XT... az Nvidián ugyan olyan Tápellátás van minegyiken mint a legdrágább kártyákon és a hűtésük teljesen jó minőségű. -
válasz
Heroes fan #52215 üzenetére
Mert fehér
gyengébb a hűtője valamint 2x8 tűs bemenete van csak.Itt összefoglalva [link] , akkor már ott az XFX Quicksilver csak 9 ezerrel drágábban.
de akkor meg már csak +35 K a Gainward vagy a Palit 5070 Ti [link] ami nagyon jól sikerült hűtés, 8-10 % OC val közel 5080 sebességet hoz,de alapból is gyorsabb mint a 9070 XT. -
válasz
Heroes fan #52212 üzenetére
Én 100 euro különbséget láttam a kettő között ha a legolcsób modelleket nézem. Ha ehhez hozzáveszem azt, hogy az 5070 Ti azért némileg gyorsabb raszterben is és RT ben is akkor az van hogy ez megint nem lesz világmegváltás.
Ha egy bolton belül nézem Alzán 305 ezer a 9070 XT [link] és szintén alzán 351K az 5070 Ti [link] pl én azt az XFX -et nem venném a 9070 XT ből. -
Raymond
titán
válasz
Heroes fan #52212 üzenetére
"200 euróval drágább az 5070ti."
No...
-
BerserkGuts
addikt
5070Ti 360.000ft körül van mint régen 2évvel ezelőtt a 4070Ti
ettől lejjebb nem fog menni még meglepő is a 550.000ft után (persze amikor én akartam volna venni)sokkal jobban megéri mint az 5080 +10fps miatt persze csak ha 4k nézzük
1440p-re meg overpower az 5080 szóval teljesen értelmetlen túlárazott kártya -
válasz
Quadgame94 #52203 üzenetére
Szerintem az 5070 nem marad, az EOL lesz.
Az 5070Ti 16 GB ami kérdéses . Helyükben azt lejjebb vinném árban ( 679$) azzal a 9070 XT -nek erős konkurencia lenne, de mivel most is alig van köztük 100 Euro igazából nem hinném hogy meglépik., mert így is az. 24 Gigás verziót betenném ennek a helyére 749- re. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Quadgame94 #52203 üzenetére
Szerintem minden attol fugg, mikor jonnek tenylegesen a Superek.
Ada-nal a helyukre jottek, felesleges ket SKU-t fenntartani. -
hahakocka
őstag
9060xt jelenleg 160e FT 16gb rammal így a sima 5060 akár ugyanannyi rammal nem tudom mekkora siker lenne max ha maradna az ára 130e de ezt kötve hiszem ennyi plusz rammal. De eleve gyengébb is volt a sima 5060, mint a 5060Ti-9060XT. Persze lehet CUDA magokon mhz en s fogyasztáson is emelnek majd ha lesz egyáltalán.
-
hahakocka
őstag
válasz
Busterftw #52185 üzenetére
Ez jónak néz ki -20% vram igény remélhetőleg terjed majd mindenhol. AMD nél fák vram igényét sűrítették össze nagyon kicsire.
Superek se lesznek rosszak ha nem lesznek túlárazva a több vram s CUDA core miatt tuti ezúttal nem azonos áron jönnek mint a sima változatok. AMD is csinálhatna ilyet 9070 Brutal vagy nem tudom mi lehetne a neve vagy másolná ezt is
azt super kész
Az RTX 5050 GDDR6 al viszont nem jó vétel kb senkinek akkor már 5060 - 9060XT akár a 8gb os is és kész 20-30e ft al ha drágábbak, de sokkal jobbak. +40e-50e ft al meg 16gb -osakat kapnak ezekből. Egyszerűen sokkal jobban megéri 1-2 hónapot még spórolni s kész. Érdemesebb volt várni megint sokaknak mert megint a 2. verziós kártya éri meg s lesz igazi ellenfele pl a 9070 nek ha csak nem jön abból is 2. verzió.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- MSI RTX 3080 Ti SUPRIM X 12GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800 XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- XFX Swift Radeon RX 9070 OC Triple Fan Gaming Edition
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- BESZÁMÍTÁS! Apple MacBook Pro 14 M2 Pro - M2 Pro 16GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest