- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Szólánc.
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- ricshard444: Fényképező ? Telefon helyett
- Meggyi001: Egy olcsó vállfás megoldás a pólóimnak...
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
nagyúr
Én Debrecenben 2023-ban ittam az egyik népszerű szórakozóhelyen olyan bort, hogy 15 percen belül rámjött a cifra. Először csak véletlennek könyveltem el, de amikor egy másik este pontosan ugyanez történt, akkor gyanút fogtam. Ráadásul még jó drága is volt ...
Egyébként alapvetően szívásnak élem meg, hogy boros vagyok, mert itt a környékünkön, van rossz bor drágán (legtöbb helyen), meg néhol jó bor, de pokoli drágán.
Ismerünk barátnőmmel egy jó helyet, ha oda beülünk, megiszunk fejenként 3 pohárral, és egy 20-as oda van.És a legdurvább, hogy általában jó bor, de néha még ott is előfordul, hogy nem az.
Volt már olyan, hogy sörös haver nyafogott, hogy jujj 800ft a sör, de drága. Mondtam neki, hogy én 4200-at fizettem a körömért, szóval hallgasson
Meg ugye nagyon sok helyen VBK-t (boroskóla) érdemes inni, mert úgy a rosszabb bor is ihatóvá válik, meg olcsóbb is lesz, mert a kóla olcsóbb. Vagy mindez világosban, fehér bor + sprite, 2 deci bor, 3 deci sprite, simán elkérnek 1500ft-ot egy ilyenért még az olcsóbb helyeken is.Sokminden függvénye, hogy meddig és mennyire leszel másnapos, lehet h nem a coldrex volt a hibás.
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #44520 üzenetére
Na, végre valaki! Én sem igazán vagyok oda a sörért (amit szeretek az meg MO-n véletlenül sem kapható, EFES és fehér Trumbrau, meg pár Cseh) és soha egy ismerősöm sem volt képes ezt megérteni.
Ellenben erősen boros vagyok, ami amúgy nem túl jó, mert sok szórakozóhely/kocsma híjján van az iható boroknak, vagy olyan áron mennek, hogy besz*rás.
Vodkát meg megiszom, de nem a kedvencem azért. Van itthon egy 0,7L-es üveg vodka, már vastagon poros az üvege, de még bontatlanA tavaly decemberi jagerrem is azért van fogytán leginkább, mert ha öcsém átjön, gyakran eszébe jut, hogy jajj töltsek már neki egy kis jagert ...
(Durva, hogy az elmúlt 3 nap után még tudok gondolni alkoholra)
-
KROK640
nagyúr
válasz
TESCO-Zsömle #44513 üzenetére
-
KROK640
nagyúr
válasz
koby11h #44485 üzenetére
Nekem anno a magyart a némettel együtt sikerült javarészt tanulni, így 4 éves koromra, majdnem anynit tudtam németből mint magyarból. Csak aztán a németet jól elfelejtettem
(meg valahonnan innen jött egy minimális francia is, de arra nem emlékszem hogy honnan) Aztán mikor Spanyolba helyeztük a székhelyünket egy időre akkor jött a spanyol, meg valahogy rengeteg francia. Spanyol külünösen felejtődött, a francia kevésbé.
Utána mindenfelé jártam a világban (3 kontinens, 19 ország) találkoztam sok mindenkivel, és így jött még a görög, török, bulgár, orosz, litván, lengyel, olasz. Bár ezek mindegyikén csak pár szót/mondatot tudok.
nekem nyelvtanulásban az jött be a legjobban mikor a környezetemben sok adott nyelvi beszélő van, és sokat kell belük beszélgetni (meg nem árt ha közösnek ott van az angol). -
Top cat
addikt
Ja igen, a 22-es brit nagydíj. Az Alonso esetre rá kellett keresnem, hirtelen nem ugrott be.
Ez nem volt túl durva, de ha nincs a HALO... Bezzeg lajos nagyon berzenkedett ellene.
-
-
-
-
bambano
titán
Nem az a kérdés, hogy milyen a váltó, hanem az, hogy ki vezérli.
Ha a kuplungolást és a váltást robotmechanika végzi, a versenyző csak a szándékát közli az autóval, az nekem már gyakorlatilag automata. A mai f1-es autókban nincs "lábnap", nem gyúrnak vádlira a versenyen."ABS is a versenysportból került az utcai autókba": repülésből...
-
szebe
addikt
válasz
bambano #44566 üzenetére
2001-2007 között volt kipörgésgátló legutóbb hivatalosan, onboardokon lehet hallgatni ahogy belehörög a kigyorsításokba a TC
Előtte meg talán a
csalóminden hájjal megkent Briatore irányította Benetton volt “gyanús”, de ha jól emlékszem sosem sikerült bizonyítani, hogy sárosak lennének.Az automata váltóról a Williams-féle CVT teszt rémlik, de hogy ők kukázták a projektet, vagy betiltották még mielőtt bevetették volna, passz.
-
válasz
bambano #44566 üzenetére
Elég sok minden, gyártástechnológia, anyagok, stb
A kipörgésgátló esetén, a trükközés egy dolog, az meg egy másik, hogy ha kiderül, akkor...
Ja, a kipörgésgátló meg az ABS is a versenysportból került az utcai autókba" Vagy meghúzzák a váltókart a kormányon (megjegyzem, az én autómban is van "f1 váltó" lol)"
Nem automata, hanem szekvenciális.@qnadam :
@Pikari :
"Egyébként tényleg volt versenymegszakítás nagy eső miatt régebben is, de ahhoz tényleg nagy eső kellett, pl térdig érő vízátfolyások a pályán. "
Ember akkor már az egész pálya víz alatt van" akkor a kocsit készítsék fel ennek megfelelően, pl legyenek rajtuk további lámpák, hogy a vízfüggönyön, párán keresztül is jobban lehessen látni őket,"
Van rajta. Te nem láttad a legutóbbi futamot?Hát ami ott volt kamerakép, az néha full szürke volt, annyira nem lehetett látni.
" Épp azok a körülmények vannak így kiiktatva, amikor az igazi tudásukat villanthatnák a versenyzők. "
Megnézném a köridőidet jó időben...
-
bambano
titán
válasz
qnadam #44567 üzenetére
Miért, hogy váltanak? Kinyomják kétszer a kuplungot, áttolnak egy szinkronizálatlan váltókart, közben gázfröccs? Vagy meghúzzák a váltókart a kormányon (megjegyzem, az én autómban is van "f1 váltó" lol), és a váltó átkapcsol?
Nem azt firtattam, hogy egyébként tudnának-e vezetni, hanem azt, hogy szinte alig hoznak saját döntést vezetés közben.
-
Pikari
veterán
Ahogy nézem, az utolsó két ember, aki meghalt, száraz és napos időben halt meg. Nem játszott szerepet a halálában az se, hogy mások autója előtte oda csúszott volna ki. Egyébként tényleg volt versenymegszakítás nagy eső miatt régebben is, de ahhoz tényleg nagy eső kellett, pl térdig érő vízátfolyások a pályán. Ha ezek a versenyzők biztonságát fenyegetik, akkor a kocsit készítsék fel ennek megfelelően, pl legyenek rajtuk további lámpák, hogy a vízfüggönyön, párán keresztül is jobban lehessen látni őket, szóval a lehetőségek megvannak, hogy a kocsik biztonságosan körbe tudjanak érni ilyen körülmények között is. Inkább csak a szándék nincs meg rá. Épp azok a körülmények vannak így kiiktatva, amikor az igazi tudásukat villanthatnák a versenyzők.
-
bambano
titán
Papíron talán sosem volt kipörgésgátló, de valahogy mindig megoldották, hogy a váltóprogram kipörgést is gátolt...
Legalábbis a ferrariról ez volt a pletyka anno.Hát ha elnézem a mostani autókat, meg a fóbia 1.0 három hengert, nemigen csurgott át ide semmi
A ferrari lehet, hogy átvisz valamit az "utcai" autóiba, de azok inkább (fél)verseny autók. A mclaren dettó. A merci??? kérdés.
Mondjuk mióta van Formula-E, azóta a pesti trolibuszok is tempósabban veszik a kanyart
-
válasz
Pikari #44555 üzenetére
Volt 20 éve is versenymegszakítás eső miatt.
". Valahogy ezeket a fajta kihívásokat hiányolom, egy versenyzőnek talán tudnia kéne erre reagálni, "
Páran meghaltak, és inkább nem kockáztatnakTöbbi @Salaud
@bambano :
"Most automata váltó, kipörgésgátló," -> Kipörgésgátló már vagy 10 éve nincs
A tartóssági szabályokat meg azért vezették be, hogy ne lehessen azt csinálni, hogy aki jobban fel meri húzni a motort, az nyer. Amúgy valóban nem mindig használják a full motorerőt.
Illetve : az azért megvan, hogy ezek a fejlesztések az alapja az utcai technikáknak is? -
bambano
titán
válasz
hobizoli #44551 üzenetére
Ja, évről évre.. vagy nem.
2000-es évek MS éra
2000-es évek második fele: na ott volt 5 év, amikor 4-en nyertek
2010 eleje Vettel
2014 hét év merci, abból 6 hamilton
2021- eddig 4 év Verstappenhát jól megváltozott...
ha kiveszem Pajeszt, Buttont, meg Raikonnent, akkor 25 év alatt 4-en nyertek világbajnoki címet. -
bambano
titán
válasz
Pikari #44555 üzenetére
Ez is baj, de nem csak ez a baj.
Régen mentek, ha látták a táblát, hogy boxba, bementek, kijöttek, jónapot.
Most automata váltó, kipörgésgátló, abs, lefulladásgátló, a boxban 32 mérnök, mind néz valamit, élő műholdas adatkapcsolat a központtal, rakás számítógép folyamatosan elemez, külön kommunikációs mérnök pofázik a sofőrrel, stb. A sofőr meg ül a kocsiban, mint egy zsák krumpli. Néha teleszalad a hócipője, mint Raikonnennek, azt bírtamNem csak neked:
Meg pár darab motor, váltó /év, azért vonatoznak, hogy majd három verseny múlva is legyen esélyük egy előzésre. rotfl.
Szoktam emlegetni, pár éve (ha jól emlékszem) Valenciában volt egy nagydíj. A verseny utolsó harmadában bejött az sc, sok kört autóztak mögötte, rakás benzin megmaradt, mindenki rakatott fel új gumit. A vége előtt kb. 13 körrel kiment az sc. A rádióban csak annyit mondtak: hammer time. De ott volt MS első búcsúja is, ha jól emlékszem 2006-ban Brazíliában. Amikor a 3. kör táján defektet kapott, akkor kiderült, hogy minden mindegy. Attól kezdve kétszer átgázolt a mezőnyöd. Egész évben hol volt az a tempó?
Chapman mondta, hogy a jó versenyautó a célban széthullik. Nem pedig megspórolt állapot a következő 4-5 versenyre... Anno minden időmérőn és minden versenyen széthajtottak 1-1 motort. Pletykák szerint a bmw az időmérőre 1500 lóerőre húzott motorokkal jött ki, és mind a 4-5 kört kibírta. Ma hol van ilyen?
Nem fogok olyan versenyt nézni, ahol fele köbcenti van, mint az én autómban
-
salaud
aktív tag
válasz
Pikari #44555 üzenetére
A mai autók olyan vízfüggönyt képeznek maguk mögött, hogy minimális eső mellett sem lát a mögötte 20 méternél közelebb jövő kb semmit. Ráadásul a mai autók mérete megduplázódott a korábbiakhoz képest, így ami régen simán elfért a bukótérben az ma veszélyt jelent. Figyelemebe kéne venned a változásokat. Nem mondom, hogy helyeslem az irányt amerre a Forma1 halad, de attól még jelenleg ez van, ehhez kell alkalmazkodni.
-
Pikari
veterán
Régebben nem volt ilyen, kb ha patakká változott a versenypálya, akkor is végig kellett menniük, ha a mezőny fele kiesett, akkor kiesett, simán hagyták a bukóterekben az autókat. Valahogy ezeket a fajta kihívásokat hiányolom, egy versenyzőnek talán tudnia kéne erre reagálni, és ennek megfelelően folytatni a versenyt.
-
Pikari
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #44544 üzenetére
Akkor majdnem annyi hátránya van, mint előnye.
-
válasz
bambano #44548 üzenetére
Értsd rá,hogy diffúzor->padlólemez. Az egész egy nagy diffúzor.
"Egy rakás futamra emlékszem, ahol a futam zöme arról szólt, hogy vonatoznak egymás mögött és nem történik semmi."
Megesik, csak mostanában kevésbé."Az egyszeri irányváltoztatás környéki problémákkal meg az a gondom, hogy gyakran leszorítják egymást a pályáról. Az normális? "
Erről mostanában akadnak viták, ja. Szerintem is lehetne keményebben büntetni."Ezen a mostani autók valamit javítottak, de nem sokat."
Ez volt a célja a ground effectnek. Az elején működött is."De ha elfogadjuk az állításodat, hogy az nyer, aki a legjobb autót faragja, akkor mindig ugyanazon csapatnak kellene első és második helyen végeznie."
Ez is van. Korábban a Merci, most a Meki, a RB-nak meg ritkán volt értelmes második pilótája, de nekik is volt pár év 1-2. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
bambano #44550 üzenetére
Nyilván pilóta is kell, aki ki tudja hozni az autóból, ami benne van, de egyik pilóta se tud "hozzátenni" az autóhoz olyat, ami abba nincs benne. A százalékos arány -autótól függően- szerintem olyan 75-25 és 85-15 közt változik, az adott konstrukció "vezethetőségének" függvényében.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
bambano #44550 üzenetére
ez evrol-evre valtozik hogy kinek sikerult eppen jobban ez az adott evben
lehet az egyik evben siman nyertel, masikban vmi felre ment, es allondoan muszaki hiba van, mert vmi tul lett eroltetve es nem biiiiirgyja a kikepzest
vagy te is javultal ugyan, csak a masik csapat talalt be vmit jobban
uszoknal is ez van
a mezony egyre gyorsul
az eggyel korabbi olimpian gyoztes idovel mar eppen csak befersz a dontobe a 7.-8. helyen...ha befersz
ott sem mind1 hogy 4 ev alatt te 1 sec-t javultal, mert az is fejlodes vegulis magadhoz kepest, csak a masik kozben meg 2.5-t es a kb testhossz elonyodbol mar ennyi hatranyban vagy hozza kepest -
bambano
titán
válasz
TESCO-Zsömle #44549 üzenetére
Amikor MS kétszer világbajnok lett a Benettonnal, ott azért nyert, mert egy humán szuperszámítógép ült a paddockban.
De ha elfogadjuk az állításodat, hogy az nyer, aki a legjobb autót faragja, akkor mindig ugyanazon csapatnak kellene első és második helyen végeznie. -
bambano
titán
Most sem a diffúzor generálja a nagy leszorító erőt, hanem az autó alja. Végig az egész, nem csak az az arasz a kocsi végén.
Szerintem meg baj, mert a sebességről kellene az f1-nek szólnia, nem a spóroláskirályokról. Jóhogy nincs benne kupon is...
És nem a leggyorsabb nyer, hanem a legspórolósabb vagy legtaktikusabb. Az egyszeri irányváltoztatás környéki problémákkal meg az a gondom, hogy gyakran leszorítják egymást a pályáról. Az normális? Ha folyton cikáznának egymás előtt, sose lenne egy darab előzés sem. A másik, hogy direkt olyan aerodinamikát raknak az autókra, hogy az utána jövő ne tudjon közel kerülni hozzájuk. Ezen a mostani autók valamit javítottak, de nem sokat.Egy rakás futamra emlékszem, ahol a futam zöme arról szólt, hogy vonatoznak egymás mögött és nem történik semmi. A riportereknek meg alig kisebb probléma közvetíteni egy ilyet, mint amikor esőszünet van és kínlódnak, hogy mit mondjanak két órában.
Nem néztem a mostani futamokat, már az eredményeket se nézem. Az régen tendencia volt, hogy ha esett az eső, jobb lett a futam. Gondolom ez maradt.
-
válasz
bambano #44546 üzenetére
Csak az a diffúzor még nem volt ennyire központi elem. A mostani szabályrendszer szerint ground effect autók vannak, nem a szárnyak generálnak nagy leszorítóerőt, hanem a diffúzor.
A spórolás szerintem nem baj, mert amellett, hogy nincs mindenből végtelen, még mindig az nyer, aki a leggyorsabb, szóval menniük kell. Szerintem inkább túlszabályozott. Nyitható hátsó szárny -> mindenképpen előzni fog a hátul levő. Egyszer szabad irányt változtatni->wtf, nem valami verseny van?
Amúgy nézd meg a legutóbbi silverstone-it, az sok minden volt, csak steril nem -
bambano
titán
Nagyon régen van diffúzor az autókon. Button a dupla befújt diffúzorral lett világbajnok, és az nem ma volt. Előtte is volt már diffúzor. Legaláb azóta van, mióta egyszer egy porszívót is ráküldtek a pályára. A vizet egyébként a gumik tolják fel.
Régen én is néztem f1-et, de nagyon ráuntam, amikor Hamilton mindig nyert. Már olyan verseny is volt, hogy gyakorlatilag kereke sem volt, mégis nyert.
Egyébként azért sterilek a versenyek, mert gyakorlatilag a spórolásról szól minden. Spórolni kell a gumikkal, hogy ne kelljen 5 körönként kereket cserélni, de nem is lehetne, mert nincs annyi kerék. Spórolni kell a benzinnel, mert limitált a mennyiség, és az átfolyás is. Spórolni kell, hogy menjen a töltés a hibridbe... egy előzés előtt 2-3 körön át spórolnak, töltik az akksit, hogy egyszer legyen egy előzési lehetősége. A másik probléma, hogy nem f1-es autót vezetnek, hanem számítógépeket, amikre, dikkmá, kereket rakott valaki... Az f1 lassan rendszergazda vb lesz...
rotfl, akkora gigamegaláma hülyeség lett az f1, hogy elképesztő.
-
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Pikari #44543 üzenetére
Ezt lesd meg, ha még nem láttad. És ez 5 éve volt. Ez se sokon műlott, és kellett hozzá az a "halo/glória" ami Biachi miatt került be.
-
Pikari
veterán
Azon meglepődtem, hogy Bianchi versenyzés közben halálos balesetet szenvedett. Pár napja hallottam róla először. Ez nagyon szomorú. De ez megmagyarázza, hogy miért lettek olyan sterilek a futamok a régi emlékeimhez képest. Ha valami törmelék van a pályán, már safetycar. Ha csöppen két csöpp eső, már felfüggesztik a futamot. A versenyzők biztonsága fontos, de ezt talán az autók megfelelőbb felépítésével lehet biztosítani, nem azzal, hogy sterillé teszik.
-
BiP
nagyúr
válasz
Pikari #44541 üzenetére
Nincs ezzel semmi baj. Csak a 2hetente dologra fűztem rá, hogy a menetrend ennél hektikusabb, és ha 3 egymást követő hétvégén is van, de te "ragaszkodsz" a 2hetente nézel dologhoz, akkor kimarad a köztes futam. ( pedig tényleg átlag ~2 hetente van amúgy)
És egyébként valóban, mivel az utóbbi években szaporodott meg a futamok száma egy szezonban, ráadásul 2012ben még csak 20 futam volt, kevesebb tripla hétvége volt. (Értsd: nem volt
)
-
Pikari
veterán
Nyáron kezdtem nézni a Forma1-et, úgyhogy nézd el nekem. A mostani elnevezésekről nem tudok túl sokat.
Illetve 1994-től néztem kb 2002-ig, Hakkinen visszavonulásáig. Ő volt a kedvencem, még ki is raktam a róla szóló újságcikkeket az ágyam fölé. A családtagjaim és közvetlen barátaim nagy bánatára, akik nagy schumi drukkerek voltak mind
Néhány év kihagyás után, kb 2007től kezdtem el újra nézni, és néztem kb 2012-ig.
Újabb kihagyás következett, egészen mostanáig.
Nem különösebben kedvelem az ilyen sportokat, de a forma1 valahogy kivétel.
-
dabadab
titán
válasz
TESCO-Zsömle #44516 üzenetére
Ja, ezt ismerem
-
-
bambano
titán
válasz
E.Kaufmann #44531 üzenetére
Nem.
-
válasz
E.Kaufmann #44531 üzenetére
mind a kettő rossz, csak másképp
-
Ukrán verzióhoz volt "szerencsém" a 90-es években. Elsőre azt hittük, hogy sörösrekeszt hoznak, de a kupakos üvegekben Vodka volt. A vendéglátók algoritmusa a következő volt:
10 Üveget kinyitni
20 Ha (visszazárni nem lehet) then gyorsan töltsd poharakba
30 Empty pohár
40 Ha (üres az üveg és van még teli) goto 10Szerencsére nem volt második rekesz. Sose bírtam jól az alkoholt és ez még szar is volt, ezért igyekeztem a bogrács tartalmával elfoglalni előre a helyet a gyomromban.
-
E.Kaufmann
veterán
-
-
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
E.Kaufmann #44518 üzenetére
Akkor már inkább: Smells like jó asszony
Bár a Weird A.I. egyre aktuálisabb. -
E.Kaufmann
veterán
válasz
TESCO-Zsömle #44516 üzenetére
A csaj bejön és azt se mondom, hogy a zene rossz lenne, csak ehhez a topikhoz ez jobban illik:
[link] -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Pikari #44515 üzenetére
Pedig vannak ott jó cuccok, például ez is.
-
Pikari
veterán
Sose hallottam róla. Ezekszerint én antibölcsész vagyok, mert ilyet akkor se hallgatnék, ha az lenne az egyetlen létező zene.
-
válasz
Pikari #44509 üzenetére
Tv csatorna
Klasszikus zenét ad.
A "van TV-m de csak Mezzo-t nézek rajta" kedvelt bölcsészzrikálás volt a 2010-es években -
-
-
válasz
Pikari #44505 üzenetére
Te nézel TV?
Nekem egy tizenéves Fülöpsz van, nagy kijelzőnek használatos. TV adás nem ment rajta, amióta itt van... -
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- EAFC 25
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- További aktív témák...
- Újra Akcióban!!! Ducky One 2 Mini és SF billentyűzetek a bolti ár töredékéért! Számla+Gari
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 5578 2in1: i7-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest