Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#164551) Oppenheimer válasza Szoszo94 (#164548) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Az alacsony fordulatszam gyilkolja a motort?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#164552) parandroid válasza Integrale (#164530) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

“Orszagúton minden autónak 90 az utazója. ;]

Az enyémeknek 100, autópályán meg 120-160 között bármi, ami éppen jólesik. :P Már persze ha nincs éppen semmi korlátozás. Vagy ha nem kell gyorsítani kicsit, mert feltűnik a tükörben valami széles és lapos. :U

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#164553) EQMontoya válasza Oppenheimer (#164551) üzenetére


EQMontoya
veterán

Csak ha ott eroltetik.
Foleg turbonal lehet igaz, ami meg valahogy fel is tud gyorsulni 1000-res fordulatrol. Meghalalni nem fogja.

Same rules apply!

(#164554) Magnum_ válasza CactuS (#164545) üzenetére


Magnum_
nagyúr

En is el tudom, de hianyzik az iroda. Vagyis a kulsos dolgok, birosag, bekelteto testulet, stb.
En tudnek itthonrol dolgozni, adjanak cegautot :D egyebkent nem szeretek itthon lenni. Jonni-menni szeretek.

I humbly and respectfully decline™

(#164555) tboy93 válasza Oppenheimer (#164551) üzenetére


tboy93
nagyúr

Ajanlom figyelmedbe eme remek cikket a temaban: link

(#164556) -v- válasza focvis (#164537) üzenetére


-v-
addikt

Szerintem városi bármihez a villany az ideális :K

(#164557) Oppenheimer válasza tboy93 (#164555) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Koszi!

En eddig hideginditas utan percekig mindig probaltam alacsony fordulatszammal mozogni. Ez hiba? Mennyi ido utan kezdhetem el neki nyomni?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#164558) MasterMark válasza Oppenheimer (#164557) üzenetére


MasterMark
titán

Az alacsony fordulat önmagában nem baj, az a baj ha ott van erőltetve a motor.

Switch Tax

(#164559) 6030D válasza Flashback (#164550) üzenetére


6030D
Ármester

Haveromnak van egy 5 ajtós 1,6 szívó benzin, évjáratot nem tudok pontosan, de már facelift, tehát 2015 utáni. Semmi gondja vele, felhasználástól függően tud fogyasztani 5 és 7,5 l között.

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#164560) Reggie0


Reggie0
félisten

Azert ne nezzetek olyan rosszallo szemmel a 30-as korlatozast. Ha bevezetik, akkor marcsak 60-80 korul kell menni, hogy vegig zoldhullam legyen :)

(#164561) Szoszo94 válasza Oppenheimer (#164551) üzenetére


Szoszo94
őstag

Úgy értettem, hogy nem alacsony fordulatról padlógázzal indul meg, hanem kiküszöbölve tboy93 által is linkelt dolgot, visszavált. :K
Egyébként 2-2500rpm körül tartva hidegen nagyjából az optimális. Van megfelelő olajnyomás, nem kap túl nagy terhelést a motor, viszont hamarabb bemelegszik, mint alacsonyabb fordulaton.

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#164562) Integrale válasza Oppenheimer (#164557) üzenetére


Integrale
veterán

2000 korul, vagy kicsivel felette, finoman gyorsitva. En megyek kb 10 km-t, mielott jobban nyomnam.

"Bad reklám is reklám too"

(#164563) Qru válasza Oppenheimer (#164557) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A fedélzeti nem írja ki az olajhőfokot? Az egy jó támpont.

#nincsbennetarcsi

(#164564) kisza25 válasza Pttypang (#164524) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Jót biztos nem tesz neki, mennyi a fordulat 1200? :N

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#164565) máyköl válasza Magnum_ (#164554) üzenetére


máyköl
veterán

+1.
Ha valasztasi lehetoseget adna a ceg, akkor is a bejaras mellett dontenek. Ez a HO nekem nagyon nemgyerebe.
Tegnap mar rakerdeztem mikortol lehet bemenni.

[ Szerkesztve ]

(#164566) Oppenheimer válasza Qru (#164563) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Csak a hutovizet irja. Amikor az beallt uzemi homersekletre, akkor mar az olaj is bemelegedett?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#164567) máyköl válasza Oppenheimer (#164566) üzenetére


máyköl
veterán

Nem

(#164568) Jorus válasza Oppenheimer (#164566) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nope. Nálam 70 fokos víz hamar megvan, de akkor az olajhő mutató még meg sem mozdult. Amikor a víz már pár perce 90 fokos, akkor indul el szép lassan felfelé az olajhő, és visszafelé az olajnyomás.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#164569) BigBlackDog válasza Oppenheimer (#164566) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Én azt tapasztaltam a kisebb, benzines autóknál (1.0 TSi, 1.4 TSi), hogy 0-5 °C külső hőmérséklet estén kb. a hűtővíz hőmérséklet beállta után 5-15 kilométer után áll be az olaj is az üzemi hőfokra (>85 °C) országúti tempó mellett. Autópályán (130 km/h), vagy városban haladva gyorsabban melegszik.

[ Szerkesztve ]

(#164570) tboldi válasza Oppenheimer (#164566) üzenetére


tboldi
nagyúr

:N

Olajnak több kell, autónként változó, hogy mennyi, de ha még egyszer annyit mész, mint amennyi a hűtőfolyadéknak kellett, az esélyesen elég.

[ Szerkesztve ]

(#164571) Qru válasza Oppenheimer (#164566) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, az olaj később/lassabban melegszik be. Szóval számolj rá kicsit vagy éppen sokat attól függ mennyire pontos a vízhőfok mérőd. Nálam a Skodában valós 70 foknál már 90-et mutat pl... Szerencsére ez legalább mér olajhőfokot.

#nincsbennetarcsi

(#164572) Jorus


Jorus
nagyúr

Jártam most a városban, szülőknek vittem a heti bevásárlást, kipróbáltam a mellékúton 30 kmh-t, nos, 30-nál 2-esben 1.500 rpm körüli a fordulat, dadog a motor, és az ECO módra állított kompúter is visszaváltást javasol.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#164573) parandroid válasza Jorus (#164572) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ha 1500-as fordulaton dadog a motor, akkor ott azért valami gond van. Én elég sokat megyek 30-cal, a 2-es 1500 nagyjából stimmel, tempomatot szoktam kapcsolni, akkor nem kell a gázra figyelni. A mi utcánkban amúgy 7 kmph a megengedett legnagyobb sebesség, szóval a 30 az tök laza. :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#164574) kisza25 válasza parandroid (#164573) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A motor remeg, csak nem érzed, mert a motortrató bak elnyeli a rezonnaciát, sokszor hidraulikus
Amúgy függ a motor karaktertől is, meg, hogy benzines, vagy szívó

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#164575) EQMontoya válasza Jorus (#164572) üzenetére


EQMontoya
veterán

Ez nem a bubu, ha jol sejtem.

A modern turbos motorok meg tenyleg ugy vannak attetelezve, hogy autopalyan kivul veletlenul se akard 5.-be tenni.
Aztan csodalkozunk, hogy nem lehet veluk normalisan 30-cal menni.

Same rules apply!

(#164576) Szada85 válasza Jorus (#164572) üzenetére


Szada85
aktív tag

Direkt befecsis motorok, alapjárat közeli városi használat 30-50-nel való gurigázás..
Szakmát kell váltani gyorsan, pár év múlva a szerelök hugyosra kereshetik magukat a kettöstömegü-csere hullámmal és a diószórásos bulikkal.. :)

Ettöl egyébként a GTI-ben is @gyf@szt kapok, hogy normálban folyamat 1200-1500 körül röcögteti a motort, a 30-as zónában emelkedön is simán hagyja 4-esben 1100-on küzdeni a blokkot, lelki szemeim elött rendesen látom, ahogy minden alkalommal újabb réteg kox rakódik a szívóoldalra meg a szelepekre, aztán váltófüllel visszapofozom 3-ba, hogy kicsit jobb érzés legyen. :D

(#164577) stickermajom válasza EQMontoya (#164575) üzenetére


stickermajom
addikt

Szüleink, akiket még arra neveltek, hogy minél előbb a lehető legmagasabb fokozatba kell kapcsolni meg nem értik. :D Muternek is szólnom kellett, hogy ugyan 40-nél ne rakjunk már ötödiket az 1,7CDTI-nek, após is mindig meg van rökönyödve, hogy én miért hajtom* az enyémet.

(*Törekszem rá, hogy a fordulatszám legalább 2000 legyen mindenhol és 1300-ról nem padlózom)

(#164578) BigBlackDog válasza Szada85 (#164576) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Tedd S módba és pedálos használat mellett (tehát, ha a tempomat ki van kapcsolva), akkor értelmes tartományban tartaj a fordulatszámot.

(#164579) Jorus válasza EQMontoya (#164575) üzenetére


Jorus
nagyúr

Nem-nem, a Subi automata, az simán elkrúzol 20-szal is gond nélkül. A Fókával viszont városban max 2-3-as 50-70-es tempóig, a 4-et 75 fölött húzom normál körülmények között.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#164580) MunezXBK válasza Szada85 (#164576) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Át kell firkáltatni a DSG-t, utána normális lesz.

(#164581) Kolondrum


Kolondrum
félisten

MABISZ is passzol, a rendeletre hivatkozva be kell fizetni a fedezetlenségi díjat. Kérdem én mi van azzal aki bizti nélkül jön megy? Annak milliós bírsága van vagy mi? Mi a @@@z világot élünk? Én mondom diktatúra van! Ez az autó a bizti+bírság díjának alig nagyobb értékét éri... Agyrém!

Köv lépcső: Fogy védelem.

[ Szerkesztve ]

(#164582) parandroid válasza Szada85 (#164576) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

A magyar autópark kb fele (harmada biztosan) német területről importált használt autó. És ez már vagy 10 éve így van. Ahogy említettem korábban, a németeknél a lakott területeken belül az a ritka, ha valamelyik utca nem 30-as. Szóval ha ez gondot okoz, az nem jövő idő, hanem jelen, sőt: múlt.

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#164583) Pttypang válasza kisza25 (#164564) üzenetére


Pttypang
veterán

Nem derul ki, nem tartozik a vezetore :N Mostmar kivancsi lennek, hogy milyen fordulaton van 55-nel ora szerint otosben, mert hangra nekem nem az aljanak tunik.

Everybody lies.

(#164584) Oppenheimer válasza Qru (#164571) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Köszi a válaszokat. Így tudtam én is, hűtővíz bemelegedés után még szoktam várni pár percet hogy terheljem a kocsit. Elég nagy blama hogy nincs olajhőmérséklet jelezve, ezt kötelezővé tenném.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#164585) EQMontoya válasza stickermajom (#164577) üzenetére


EQMontoya
veterán

Persze, csak az a problema, hogy a fogyasztasi normak miatt a kisebb, turbos benzineseket ugy atteteleztek, hogy nagyon keveset egyen autopalyan es orszaguton.

Ebbol kifolyolag a 4. es 5. fokozat 70 alatt hasznalhatatlan, a tobbit meg oszd be varosi kozlekedeshez.

Nyilvan nincs gond akkor sem, ha az 1.6 benzin 3000-et forog 100-nal, mert ugyan kicsit tobbet eszik, de nyugodtan 5.-be lehet rakni 60-nal, szoval a picit magasabb fogyasztasert cserebe hasznalhato.

Akkor sincs gond, ha az 5 fokozatu automata nem forgatja az IS-t 3000 fole, mert a 3 literes motor 1200 es 2500 kozott megold mindent.

Amikor ezt a kettot kombinaljuk, akkor gyonyoru katalogusadatok es a valosagban nagyon szarul vezetheto autok szuletnek.

[ Szerkesztve ]

Same rules apply!

(#164586) zoo8800 válasza EQMontoya (#164585) üzenetére


zoo8800
veterán

Nekem nincs nagy tapasztalatom, mert még csak 3 féle kisköbcentis turbómotorral szerelt kocsit (1.4 TJET, 1.4 TSI, 1.2T Toyota) vezettem hosszabb távon, de ezek mindegyike vígan elvolt 70-nél 5.-ben.

rip and tear, until it is done

(#164587) Integrale válasza zoo8800 (#164586) üzenetére


Integrale
veterán

Elvan a T-Jet, de en hagyom 4.-ben 70-nel, valahogy kellemesebb abban a fokozatban.

"Bad reklám is reklám too"

(#164588) Qru válasza Jorus (#164572) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Most ránéztem én is: a 30 km/h az 3-asban 1200 rpm (7-es DSG). Szépen kúszik, nem erőlködik érzésre a motor.

Oppenheimer: A legtöbb autóból kispórolják, nekem a Subaruban még vízhőfok mérő sincs. OBD-n persze látok mindent, még a beszívott levegő hőfokát is. Usert nem terhelik ilyesmivel pedig sztem hasznos, akit meg nem érdekel az max nem nézné...

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#164589) Qru válasza Kolondrum (#164581) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Mondtam, hogy a MABISZ passzolni fog. :(

#nincsbennetarcsi

(#164590) tboldi válasza Oppenheimer (#164584) üzenetére


tboldi
nagyúr

Derítsd ki, hogy OBD-n kiírja-e, és ha igen, akkor jöhet a ScanGauge 2. :))

Nekem még a hűtőfolyadék hőmérsékletéről sincs visszajelzés, de így már van.

(#164591) Qru válasza tboldi (#164590) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Sima obd2 olvasó és a mobilod is kiírja. Picit olcsóbb mint a dedikált hw és még nem is rontja el a gyári kinézetet. :))

#nincsbennetarcsi

(#164592) Oppenheimer válasza tboldi (#164590) üzenetére


Oppenheimer
veterán

Olajnyomasmero orat mar vettem a kocsihoz, csak normalisan bekotni a szenzorig tul nagy munka lett volna + nem tudtam volna rongalas nelkul elhelyezni magat az orat a belteren, ezert inkabb gyokerenel fogva megoldottam a problemat: szetszedettem a vezerlesig a motort hogy kicsereljek a tomiteseket, amik hajlamosak ereszteni. Igy mar nem kell az olajnyomasmero, mert nem fog eltunni az olajnyomas. :D

Ezt a ScanGauge 2-t sem tudnam ertelmesen elhelyezni. OBDII-s leolvasot rendeltem par hete, persze fel se adtak, ugyhogy rendelek masikat.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid

(#164593) tboldi válasza Qru (#164591) üzenetére


tboldi
nagyúr

Eleinte én is így csináltam, de hamar leszoktam róla, a franc akarja minden beindítás után csatlakoztatni. :D
Ez meg automatice bekapcsol és írja az adatokat, amint nem 0 a fordulatszám.

[ Szerkesztve ]

(#164594) kisza25 válasza Kolondrum (#164581) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

A kötelező az nem neked fizet kár esetén (ha te okozod) hanem helyetted. Hiába ér az autód 200eFt-ot, ha belemész egy X5-be, vagy valami drága autóba.

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#164595) kisza25 válasza Pttypang (#164583) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

45-öt írtál, nem 55-öt
Az elmúlt 4 évben volt 5 autóm, meg kettő kölcsön autó, mindegyiknek 60 körül lehetett úgy 5.et kapcsolni, hogy 1500 felett legyen a fordulat (szívóbenzin 1,25-1,6)
A dieselnél meg 60- nál lehetett váltani a 4.-et

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#164596) MunezXBK válasza kisza25 (#164595) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

V6 TDI-m elment volna 50-nel 6.-ban. :D

(#164597) Reggie0 válasza MunezXBK (#164596) üzenetére


Reggie0
félisten

600-as alapjaraton :)

(#164598) Szoszo94 válasza MunezXBK (#164596) üzenetére


Szoszo94
őstag

Nem hiába hívják traktornak a dízeleket, ugyebár ;] :P

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#164599) Gombinyó válasza Reggie0 (#164597) üzenetére


Gombinyó
őstag

Aztán onnan egy kövér gáz, hogy kíméljük a technikát. :))

(#164600) kisza25 válasza Gombinyó (#164599) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Csak, hogy ne hordósra kopjon a hengerfal ;]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.