Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ez bunronda, az elso genre epulo Figaroban legalabb van valami bohem. link
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Elment a Renault, vagy megvan az utód?
#89309696
törölt tag
Elvitték tegnap reggel, tapolcai piacos öreg fószer.
97000 dolláros fényezés, a hülyének kis megéri
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
fant0mi
addikt
Mondjuk a wow-faktor megvan benne.
szimi57
őstag
Ismerős megkért. Kértem magamnak időpontot ügyfélkapun. Adtak, sorszámmal együtt, ott már nem kellet külön húzni. Ő ment helyettem intézni a saját műszaki vizsgáját Nem szólt, hogy valami gond lett volna.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Magnum_
nagyúr
Tenyleg? De vegul hogyhogy eladtad?
I humbly and respectfully decline™
#89309696
törölt tag
Akkor megpróbálom anyám ügyfélkapuján online elintézni, ha hápognak megírom nekik hogy kori van, oldják meg, a biztosító is meg tudta oldani.
Gaben92
őstag
Aztán mikor kész akkor megnézed és benyögsz egy ilyet: "Háááát, nem is tudom... Nézzük már meg kékben is".
Az gáz amúgy ha nekem nem tetszik?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
http://www.kormanyhivatal.hu/download/a/4b/54000/%C3%9Czembentart%C3%B3i%20szerz%C5%91d%C3%A9s.pdf
ja, neten köttök egy biztit, aztán papírokkal együtt (törzskönyv is kell valszeg) beballagtok az okmányirodába és kipengetek 6.000Ft-ot
És ezt úgy kellett kihúzni belőled?
Grat a sikeres értékesítéshez!
láttam én már hasonló fényezést opel kadetten is 30 éve, de 30M Ft egy fényezésért...
Gaben92: nem gáz, ennyiért feltűnőnek kell lenni
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
BigBlackDog
veterán
Egész gyors volt (a körülményekhez képest). Akkor most már jöhet a keresgélés!
Qru
MODERÁTOR
Mazda 3 Skyactiv-X 2020 - TC: [link]
#nincsbennetarcsi
találtam neked autót
nagyobb erősebb változatban (váltója sanszosan nem jó )
egy youngtimer
és egy kevésbé foglalkozós
én ezek közül a 1991-est venném, az legalább érdekes és elég szép állapotú a korához képest és elvileg megkapta a törődést, persze visszalépés az előző autódhoz képest, kár ezekért a hondákért, hogy rohad az összes
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Olyan szepek ezek a Mazdak, kar hogy gyengek. Mindig megnezem a Mazda 6-okat, aztan eszembe jut a teljesitmenyuk
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Qru
MODERÁTOR
Szokott itt állni egy a mélygarázsban a melóhelyen pirosban, nagyon szép valóban.
Igen a 6-osban max a 2.5i 194 lóval, ebben meg ez a 180 lovas kompresszoros.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
barnam_
nagyúr
Wow.. akkor jöhet a szárnyas Swift!
EQMontoya
veterán
Fura ez nekem.
800k az automata felara, az brutal sok. Es ennyi penzert tenyleg inkabb 6-ost fognak venni az emberek.
Csalados autonak nem vennem (nagyon bunker hatul), ha meg nem kell a hatso ules, akkor legalabb lenne egy tisztesseges coupe.
Oppenheimer: azert 180-190 lo 1300 kilora legyen mar eleg.
Nekem igazabol tokre szimpatitkus, hogy a Mazda nem pakol be 300 lovas turbomotorokat viszonylag kicsi, fwd autokba.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
BigBlackDog
veterán
Az már nincs fent HaHun.
Igazad van hogy eleg.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
Qru
MODERÁTOR
Pedig egy Mazda3 clubsport adná.
Nyilván ő erős autóhoz van szokva, onnan nézve a 180-190 ló valóban kevés. Pedig hétköznapi közlekedéshez még szinte felesleges is, Skormi is tud 190 lovat aztán cseszhetem, mert nem tudja lerakni az útra még úgy sem, hogy a DSG elkeni a teljesítményt.
#nincsbennetarcsi
sutszi
veterán
Érdekes szempont... Az összes magyar tesztben kb egyhangúlag leszólták a 180 lovat...mármint, hogy nem érezték... Ez szerintem erősen szubjektív volt a részükről. Kérdés, hogy mihez képest, meg mit vártak? Ez egy fogyasztásra optimalizált motor...de pályázni is lehet vele... nem értem miért keveslik.
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
brumi1024
veterán
Pedig amugy nem ritka, Mininel 700k, BMW 7-900k, VW 900k.
EQMontoya
veterán
De nyilvan mas egy eros hatsokerekesben, vagy akar egy Mini JCW-ben, ami dedikaltan arra van, hogy b45524d neki.
Ez a Mazda viszont sokkal inkabb finom, mint sportos, szerintem annyira nem hianyzik bele.
Ott az MX5, ha valaki bulit akar.
Same rules apply!
Egy egyszerűbb autómata, egy gyenge autóba is 500-600eFt
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Május 1-től vége a villanyautók ingyen töltésének
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Jogos. Sajnos a legtöbbet nem magán emberek használták, hanem GreenGo meg Taxis.
Mondjuk a 280Ft/kw-os ár lehet egy kicsit túlzó [link]
Arra leszek kíváncsi, hogy ha majd elszabadul az elektromos autó őrület és otthon akarja majd tölteni mindenki, akkor az ELMŰ hogyan fogja majd ezt "adóztatni". Csak külön körön, külön mérővel lehet majd tölteni gondolom.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Csak külön körön, külön mérővel lehet majd tölteni gondolom.
10 millio futbalszakerto mellett szerintem legalabb 5 millio villanyszerelo orszaga vagyunk, ezt meg fogjak oldani okosba.
Modern lakasokban alap a 3x16A, arrol ha 7kw valahogy elcsorog az auto iranyaba, soha nem fog feltunni senkinek.
Amugy meg bekapcsolva hagytam a csoves erositot, a plazma TV-t, a szervert, a legkondit meg az indukcios fozolapot.
Same rules apply!
Nem féltem az ELMŰ-t, ha úgy gondolja sok a visszaélés akkor szimplán nem 37Ft lesz egy KW, hanem egységesen 100Ft mindenkinek.
Aztán azt gondolod majd napelemmel beintesz nekik? Majd jön a bika napelem jövedéki adó a kormánytól
Igazából én már látom az illegális napfény gyűjtő területeket, ahonnan majd akkuban lehet venni az ÁFA és egyéb adómentes energiát piaci ár alatt
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
Csak mielott barmelyik aramszolgaltatot a sarba tipornal, tajekoztatlak, hogy az egyetemes szolgaltatasi piacon (ami a kvazi lakossagi ugyfelkor) HATOSAGI arszabalyozas van (rezsicsokkentes, tudod, egyebkent olcsobb is lehetne az aram, ha nem hatosagi arszabalyozas lenne), azaz nem az ELMU (vagy irhattal volna akar NKM-et, Eon-t) talalja ki az arakat. A versenypiac (nem lakossagi, 3x63A felett vetelezok) mas teszta, de ott meg verseny van.
Majd ha rank szabadulnak az e-autok tomegesen (nem hiszem, hogy igy lesz 20 even belul), akkor a halozattal lesz inkabb gond, nem az arszabalyozassal.
Jovedeki adoztatas emiatt az aramra egyebkent napirenden van, jelenleg jogilag nem megoldhato (majd megoldjak), de az megint nem ELMU/NKM/EON hataskor lesz.
Kisza, ez megoldja majd a tolto foglalasokat, egyebkent helyesen. Nehogy mar csak a ltp-i tolto miatt vegyenek amperat az emberek, meg ingyen parkolas miatt.
Amig amoeram volt, nem igazan hasznaltam ki sem az ingyen parkolast, sem a kozteruleti toltest.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
stickermajom
addikt
"akkor a halozattal lesz inkabb gond, nem az arszabalyozassal."
Sok helyen már ma is van, pont a rezsicsökkentett hatósági ár miatt. Bejött, amit akkoriban mondogattak az ellenzők: nincs pénz megfelelően karbantartani a hálózatot. Az új ház egyelőre rendben van, megfelelő a feszültség, kimaradás is ritka, viszont a XXI-ben rendszeresek voltak a blipek, a sok le-fel-le-fel-le-fel miatt kellett UPS-re tenni az érzékenyebb technikát. Vidéken nagymamánál ugyanez, beállítom az órát a mikrón neki, két óra múlva megint nem jó.
(#164433) BigBlackDog válasza stickermajom (#164432) üzenetére
BigBlackDog
veterán
Ilyen elmegy-visszajön játékot sajnos egy-másfél éve már mi is tapasztalunk Budapest nyugati agglójában. Gondoltam egyedi eset, de ezek szerint nem.
Magnum_
nagyúr
Itt is oke, nalunk, itt pont par honapja halozatfejlesztes volt a kornyeken, a lakasba meg 3x16A kerult alapbol, viszonlyag konnyen feldurranthato lenne 3x32-re, de nem kell. Ha kapnek ajandekba egy teslat, igy is tudnam tolteni gond nelkul a gyari toltojevel, mert olyan kabelezest + konnektort csinaltattam (keszulve a jovore, bar jelenleg egyre tavolibbnak erzem az EV-t, nem biztos, hogy megeri nekem, ampera kene)
Bbd: ki a halozati engedelyes nalatok?
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Gaben92
őstag
Arról tudok nyilatkozni, hogy nálunk hogy van (itt kicsit több EV szaladgál szerintem mint Magyarországon). Az elv az, hogy az áram az áram és teljesen mindegy hol/mire használod fel szóval szimplán többet használsz/többet fizetsz az elv. Onnantól meg rajtad áll, hogy melyik szolgáltatóval vagy kapcsolatban és milyen csomagot választasz. (Egységes ár folyamatosan, nappali-esti (EV tulajoknak ez van általában mert kicsit drágább a nappali, de az esti olcsóbb és akkor használnak sokat), vagy akár óránként kalkulált aktuális árfolyam szerinti számlázás).
Én nem tartom "etikusnak" külön adóztatni az EV töltést mert az áram az áram felhasználás helyétől függetlenül. Szerintem nálatok is így lesz a rendszer és az egységárat fogják emelni esetleg, mert fejleszteni kell a rendszert, hogy elbírja a megnövekedett teljesítményfelvételt.
Szerk:
Az elavult hálózatot meg a "nincs pénz karbantartani a rezsicsökkentés miatt" kifogást akkor kezdtem el megmosolyogni mikor megkaptam az első áramszámlám és kiderült, hogy olcsóbb mint Magyarországon.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Magnum_
nagyúr
Gabn, ha emelik az arat itt, abbol nem a halozati engedelyesek fognak penzt latni :-))) a szamlan jelentkezo rendszerhasznalati dij megy a halozati engedelyeshez.
Szerkesztesedre: ez a lenyeg igen, irtam is fent, hogy lehetnenolcsobb az aram.
Itt Mo-n az sem utolso szempont, hogy megvan szabva, kitol lehet venni aramot a szolgaltatonak, hogy eladhassa lakossagira :-))))) ki van ez talalva.
Megmagyarazasi: akitol veszitek az aramot + akie a foldben (vagy felette) a kabel az ket kulon entitas minden szolgaltatasi teruleten Mo.-n.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
Jelentem így májusra sikerült a nyári gumikat feltenni a tragacsra
A téliket egyelőre letettem a garázsba, a kipuklinika hivatalosan csak jövő héten nyit.
Még dzsuva az autó, de a héten becsszó lemosom kívül-belül (nem, a kiput NEM )
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
stickermajom
addikt
Itt is 3x16A van, de ha felkerültek a panelek (ma jött az Elmű engedély yaaay ), akkor bővíttetem majd 3x20-ra, mert a fűtés meg tudja csavarni rendesen, határon van már a főzőcskézéssel együtt. Egy esetleges GTE miatt elő lett készítve a garázs is külön kismegszakítóval, de azt a tervet felülírta a járvány sajnos.
BigBlackDog
veterán
Ha jól értettem, hálózatüzemeltető a kérdés, aki az Elmű mifelénk.
BigBlackDog
veterán
A leszedett kerekekre vonatkozóan; lemosva kívül, belül, kövek kiszedve, oldalfal leápolózva, nyomás leellenőrizve?
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
Te hol laksz?
Nekem is kell napelem
Bbd: oke, thx
I humbly and respectfully decline™
Tényleg nem egy hátbavágós motor a skyactive. Gyengének azért nem mondanám, de azt a fene nagy kicsattanó erőt én sem érzem a közel 200 lótól. Aztán mindig eszembe jut, hogy japersze, ebben nincs turbó, nyilván nem fog 1500-as fordulaton meglódulni. Az automatával ráadásul még szokjuk egymást, krúzolni tökéletes, de ha meg kell indulni, akkor vagy elóvatoskodom, vagy túlnyomom a pedált, visszavált kettőt, és üvöltve nekilendül. Majd belejövök, vezettem már automatát, de csak ismerkedés szintjén, van még mit tanulni. Másrészt meg ha úgy veszem, a Miniben kb 1100 kg-ra a 136 ló nagyjából ugyanaz a teljesítmény / súly arány, mint a Mazda6-nál az 1600 kilóhoz a 195, csak ott egy turbó is fújja neki a szelet. Ugyanezen arányszám alapján a hármasnak kicsit még jobbnak kellene lennie, mint a sima Cooper. A Mazda5 115 lova után mindenesetre elég fickós ez is. Persze nyilván számít az is, hogy ki milyen erős autókhoz van szokva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Doki16
addikt
Már ott van az oszlopon jó ideje ahol tölteni szoktam. Még ameddig lehet addig kihasználom a lehetőséget. Bár én csak hétvégente töltők ott. Szerencsére városban még van eon is és az még ingyenes. Ez a mostani emobi töltő 450 méterre van tőlem. A második legközelebbi már 1,2km, de ez általában foglalt fehér rendszámos autókkal. A harmadik ami jó lesz nekem, ez 2km-re van. Annyi fog változni nekem, hogy 3 perccel többet fogok rollerezni majd hétvégente ha töltenem kell. Itt cégnél feltolom mindig maxra és tudok menni kb 35 km-t.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-v-
addikt
Ok
Hibás a cikk, helyesen kb.: megszűnik az ingyenes töltés az e-Mobinál. (Ezért is siettettem a saját 16 Amperes "töltőpontom" kiépítését a garázsban - múlt pénteken lett kész.) Az EON-nál maradt egyelőre ingyenes.
A hétvégén töltöttem Zegen az egyik e-Mobin, már kérte a töltésindításhoz az ügyfélkulcsot (mobil app vagy fizikai token), de fizetni még nem kellett.
-v-
addikt
nem értem miért keveslik
Gondolom mert nem megy. Nem kell ebbe többet belelátni
Gaben92
őstag
Nálunk is el van különítve a kettő csak a rendszer más. Az én számlál 3 tételből tevődik össze.
- Áram amit a szolgáltatónak (aki mindig az erőmű birtokosa is egyben) fizetek (Fortum)
- Szállítás amit a hálózat tulajdonosának fizetek (Tampere városa)
- Adó amit az államnak fizetek (hálózat tulaja szedi be és továbbítja)
Így néz ki például a márciusi számlám (283,6kWh) bontása: [kép]
Apropó kavics! Nem untakoztam.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
EQMontoya
veterán
Azt halkan tegyuk azert hozza, hogy a nagy rezsicsokkentesben a jelenlegi rekordalacsony gazarak mellett boven a piaci ar tobbszoroset fizetjuk erte.
Es az aramszolgaltatok is jelentos mennyisegben allitanak elo foldgaz eromuvekben aramot.
Szoval a lakossag fizet (mert ugye jelenleg ez belefer, valsagnak semmi jele), az allam es a szolgaltatok pedig epp gennyesre keresik magukat rajta.
Same rules apply!
Magnum_
nagyúr
A szolgaltatoknak az egyetemes szolgaltatas ebben a felallasban mrd-os buko, csak mondom. Fent megirtam, miert.
I humbly and respectfully decline™