Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Sirus86:] Renault Modus 2005 - Az ezer Euros auto tortente.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Lalikiraly:] Gigabyte G5 MF notebook bemutató
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
(#12658) parandroid válasza roberto211 (#12652) üzenetére
"Erre értettem. Hogy ma már a kis autókat is megtudják csinálni biztonságosra vagy sedaneokat míg régebben nem annyira. 90-es években peldaul."
Teljesen mindegy, kis autó, kis gyűrődési zóna. Ahogy nálam jóval okosabbak szokták mondani: nem a sebesség öl meg, hanem a sebesség hirtelen hiánya. Konkrétan mindegy, hogy mennyire biztonságos egy autó, amikor a másodperc törtrésze alatt elveszíti a mozgási energiáját, akkor azt a belső szerveid nem fogják tudni követni, és ők mennek még egy darabig tovább. Van az a gyűrődési zóna, ami elég lehet ahhoz, hogy ezt a hatást fokozza, de minél kisebb az autó, annál kevesebb tered van ezeket elhelyezni - amikor az utascella szinte az autó egészét kiteszi, akkor egyszerűen nem marad hely az ütközés valamennyire rugalmassá tételéhez.
"De sedan vs sedan v kisautó vs kisautónal(mai) lehet h az 1000kilós kisautónal jobban kiszállsz mint az 1200kilosból ha pld az 1000kilós jobb teszteket ert el mint a masik."
A teszt önmagában nem sokat ér, kicsit más szögből érkezik a másik autó, és már borul is a papírforma, minden egyes ütközi szögre meg nem lehet felkészülni.
"Mondjuk láttam en mar kis smartot is lepattanni egy nagy kocsiról meg kiskoromban."
Elvileg azért annyi gyűrődő zónát még egy smartba is bele tudnak zsúfolni, hogy nagyon ne pattogjon, szóval ott megint valami lehetetlen szögű ütközésről lehetett szó.
"Ja... Csak ma mar új autók közül nem nagyon látok 800kilósat."
Egy modern, újan kapható szupermini kategóriás autó (Aygo-108-C1, i10-Picanto, Up-Citygo) most is 800 kg körül van, egy kisautó (Polo, 208, Corsa, i20, stb) kb 1000-1100 kg, egy kompakt már sok esetben közelíti az 1400-1500-at is (Astra, Golf), a középkategória pedig már fölötte is van az 1500 kg-nak (Mondeo, Passat, Insignia). És akkor még az egyterűekről és a SUV-okról még nem is beszéltünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.