Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [lezso6:] Miért veszünk SUV-okat?
- [Re:] Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [GoodSpeed:] SAMSUNG Galaxy Buds FE (SM-R400NZAAEUE) a 9 éves SONY SBH20 utódja (nálam)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] AMD Radeon undervolt/overclock
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Ja, kisautónál ez az extralista volt nálam is, meg is másfélszereztük mindenhol az alapárat rögtön.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Declare
őstag
Alapjarat fölött 200-300 al elgurulsz, akkor sokaig nem gurulsz majd es viheted kettöstömegü cserere az alacsony fordulat legalabb olyan karos, ha nem karosabb a dizelnek, mint ha 5000en pörögne.
Extralistaval meg sokan nem szeretnek bajlodni, ha alaposan beleagja magat az ember az nem keves idö azert, de szerintem is sokkal jobb, mint a csomagos megoldas.
(#12249) peterkeT en se hiszem, hogy ilyet csinalnanak, csak olvastam valahol, hogy van egy ilyen problema, hogy tul hosszu az extralista.
Burt1793
veterán
A DSG-s verziók és a váltásparancsoló kijelző is azt kéri, hogy 1200-1400 között legyen a fordulat, ezért általában ott is tartom, nem érződik, hogy szenvedne. 200 ezer km-ig garis az autó, aztán el lesz adva. 4 hónapos, kicsivel több, mint 20.000 km van benne.
tomiii.
aktív tag
Te fordulatod még nem is vészes, de egyik csaj ismerősöm apja emelkedőn felfelé, lepadlózza alapjáratról a turbódízelt 5.-ben, mondván, hogy nem érezni, hogy erőlködik, így kíméli azt hiszem múltkor volt emiatt szervizben jó ideig, azóta is tovább kíméli, mert szerinte így helyes Amikor a csaj 2500-ig pörgeti, már ordibálnak vele a szülők, nem is ül velük egy autóba
Qru
MODERÁTOR
Nálam a dsg lazán beejti 1100-ig is ha az alá menne csak akkor vált vissza (meg nyilván ha lepadlózod).
#nincsbennetarcsi
Burt1793
veterán
Ajj, ez sík terepen értendő, emelkedőn természetesen 1500 alá nem lehet vinni, mert nem is bír menni. Múltkor megpakolva, 5en, szerpentineztünk, az emelkedőkön (10-15%-os) rendesen nyomni kellett a gázpedált és 2000 körüli fordulaton tartottam, ahogy kell, furcsa is volt, de azt is bírja. Ne aggódj "értek hozzá", illetve a váltássegéd is ért hozzá, nem mondja emelkedőn, hogy váltsál 4-esbe 50-nél. Persze a 6-os mazdiban nem volt ilyen segéd, viszont annak a motorja nem szerette 1500 alatt, így nem is tartottuk ott a fordulatot.
(#12255) Qru: Igen, azt hallottam, hogy szidják a dsg programozását, elvileg nagyon leejti a fordulatot, de cserébe gyorsan vissza tud pakolni 3 fokozatot. 1100-nál asszem kéri a kisebb fokozatot a váltássegéd, meg az már nekem sem esik jól még egyenes úton sem, max ismert lejtőn, ahol pont égig tud úgy gurulni gáz nélkül. Hiába az út ismerete nagyon tudja csökkenteni a fogyasztást. Nekem kijött már 4.0 liter/100km is országúton, előzgetve, 100-110-zel, ami nagyon komoly. 5,5 fölött sosincs a fogyasztás, ha már megtettem 50 km-t bemelegedett motorral, pedig egyik sofőr lába alatt sincs túl nagy tojás. Az első 3 fokozat rövidebb, így durvábban gyorsít érzésre a hatosnál, utána viszont kb azonos, ja ebben nincs chip.
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
Én nem is írtam sehol, hogy te így használod, csak leírtam egy történetet, tőled függetlenül. Ennyi
Burt1793
veterán
Nem gond, nem sértődtem meg , csak írtam, hogy rendesen is lehet őket használni. Amúgy nekem sem tetszett eleinte ez az alacsony fordulat, de meg lehet szokni, az autó is sokkal csendesebb.
2500-as fordulatra sosincs kb szükség, csak 100 feletti előzésekkor országúton, olyankor megpakolva jobban bírja 5ösben, vagy esetleg 4-esben. Nem csoda, hogy a szülőknek nem tetszett, ahogy vezet a hölgy. Nem olyan könnyű váltogatni, ha nem érzi az ember az autót, a turbólyuk sem kicsi, 80nál visszarakod 4-esbe, lepadlózod és van 1 másodperc, amíg nem lódul meg eszeveszettül, szóval, ha kicsi az előzési hely, már a kanyarban le kell padlózni, ha meg jönnek szembe le kell fékezni. Ilyen ez, nem egy ferrari.
tomiii.
aktív tag
Nekem a szívóbenzines meg pont 2500-nél adja le a csúcsnyomatékot, így én mindig közvetlenül ez alatt tartom a fordulatot és mindig ott a tartalék, ha kellene. Fogyasztás is jó ezzel a módszerrel, nem is erőlködik
A hölgye meg érzi az autót, csak dinamikusabban vezet(ne), nem ehhez van szokva.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Hidd el nekem 100 alatt tökéletesen dinamikus 2000-es fordulaton illetve alatta. Ha 0-100-at csinálsz, akkor van értelme 2500 fölé vinni. Amúgy csak az első gumikat koptatod.
Itt van egy elnagyolt diagram (nem is jó, mert a golfban 340 nm-t tud), ha éppen "versenyzik" az ember, akkor 3800-ig ki kell forgatni, amúgy nagyon dinamikus 2500 alatt is.
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
Hát igen, manapság már lassan mindennek ilyen lesz a karakterisztikája.
"Amúgy csak az első gumikat koptatod"
Számomra innentől, ez az autó nem létezik.
Burt1793
veterán
Igen, ez van... (de azt ne mondd, hogy most tudtad meg, hogy első kerék hajtással szerelik ezeket?! ) Van benne valami elektronikus differenciálzár, nem pörögnek ki annyira kanyarban a kerekek, de emelkedőn, vagy fordulaton lepadlózva eléggé el tudja veszteni a tapadást. Arról ne is beszéljünk, hogy eco gumi van rajta, kicsit talán jobb lesz, ha ezek elkopnak.
tomiii.
aktív tag
Dehogyis, csúnya lenne. Csak most jött el az ideje, hogy kifejezzem az első kerék meghajtású autókkal való nem szimpatizálásomat
FWD-nél azért más az a kipörgés, az egy trabantnál is előfordul, hiszen gyorsításkor az eleje elkönnyül és a hátsótengely terhelődik. Fogom is a fejem, mikor első kerekes gumiégetéssel nagyzolnak a zöldfülűek az autóstalálkozókon. Mondjuk már nem is járok emiatt ilyenekre, szóval nem is értem miért sírok emiatt.
[ Szerkesztve ]
Burt1793
veterán
Remélem látszott, hogy nem örömmel írtam azt, hogy kipörög az első kerék. Sajnos praktikusabb az első kerék hajtás, illetve ez van. Annyira nem zavaró a hétköznapokban. Élvezkedni meg ott a motor.
-v-
addikt
Sajnos fwd a legalja
tomiii.
aktív tag
Persze, látszott, csak mivel tanulnom kéne, helyette inkább pofázok a semmiről, addig se tanulok.
Hétköznapokban tényleg jobb az emberek nagy részének, ugye azt mondják, hogy az alul kormányozottságot könnyebben kezelik az emberek. Én pont az ellentét vagyok, elöl inkább kiszélesítem a nyomtávot 100mm-el, hogy inkább a fara induljon meg. Sokkal kezesebb az autó.
(#12265) [rvilike] :
Nekem már az elv se tetszik, valahol nem rég szerintem leírtam mi jut eszembe az FWD-ről címszavakban.
Költségcsökkentés, nagyobb profit, kisebb helyigény, nehezebb szerelhetőség, rossz kanyarvétel, indulásnál tapadás hiány stbstb
Burt1793
veterán
Egy C merci is alul kormányzott egy gyors tempójú kanyarban, hiába hátsókerekes, az eleje jóval nehezebb. Amúgy nem arra értettem, hogy praktikusabb, hanem arra, hogy kisebb tud lenni a kocsi orra a keresztbe berakott motor miatt FWD-nél. Én tegnap letudtam az uccsó vizsgát.
Szerk.: Bocs, most látom, hogy te is ezt gondolod, csak azt a részét a kommentednek nem nekem címezted, így első körben nem olvastam el...
[ Szerkesztve ]
tomiii.
aktív tag
Igen, nekem is picit alulkormányzott volt gyárilag, de kijavítottam a gyár által elkövetett "hibákat" és most már tökéletes(lenne, ha nem darabokban állna )
Jó neked, nekem ez a vizsga lehet kihagyós lesz, már bánom, hogy nem matekoztam/fizikáztam középsuliban és ilyen hülye lettem
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Dizel, igy nem gaz. A benzineseknek szar csak a programozasa. Fogyirol nem nyilatkozom, nem lenne mervado.
#nincsbennetarcsi
Burt1793
veterán
Miért nem? Most már érdekel, 200-zal autópályázol vagy városban szopsz?
200zal szop a városban
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Declare
őstag
Jajaja a DSG valtoval az ugy ok, de abba nincs is kettöstömegü, ha jol tudom. Kezi valtora vonatkozott amit mondtam
Sokan azt hiszik az a jo, hogy a hideg dizellel mennek 1000es fordulaton, holott ezzel nyirjak a motort.
Ha meg ceges kocsi, azzal meg plane nem törödik senki.....ezert nem szeretnek soha egy ceges autot megvenni szegenyeket azokat mindenki csak üti vagja
SzlobiG
félisten
Declare
őstag
Hetvegen mentem egy 1000+ km es tavot, 90% autopalya.
Odafele 520 km 104km/h atlag, ahol lehetett padlo (volt nem egy 10-20km es szakasz ahol kb vegig lehetett igy haladni). BC szerint 6,7, szamolva 6,9l/100 (3-4 megallas)
Visszafele 560 km (feltavnal egy lehajtonal kiterö, majd ugyan ott vissza es tovabb) 5,6 l/100 BC szerint, 5,5 tankolas szerint 105 km/h atlag klimaval. Altalaban 140 tempomat, eco vezetesi mod . (1 megallas)
Nagyon elegedett vagyok es mennyire durva, hogy egyenletes haladassal, kevesebb megallassal ugyan ott voltam kb idöben, mint amikor toltam neki. (jo nyilvan most 100% ig nem lehet összehasonlitani, a forgalom miatt, de nagyjabol igaz).
jah, 1.7 dizel Astra H gtc es sehol nem kellett vele szegyenkeznem 320i bmw vel kigyorsitasoknal 140ig kb tartani tudtam a lepest, a4 avant 2.0 tdi audi pedig csak ilyen egesz lassu elnyulast tudott produkalni egy meredek emelkedös reszen, miutan a sort felfogta valami elözö ize elöl es kb 70 re lassult mindenki.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Város, sok rövid út. Országúton/pályán jó a fogyi de városban sokat eszik.
mod:
Declare: Igen, a dsg-ben nincs kettős tömegű.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
AMD Power
titán
Ilyen ingyenes Teljes körű átvizsgáláson volt már valamelyikőtök?
-v-
addikt
En ugy tom van dsg-ben is dmf, nem?
Declare
őstag
En valahol azt olvastam, hogy ez egy elönye az automatanak, hogy nincs benne es nem tud elromlani (de akkor lehet, hogy van benne, csak nem tud elromlani ) a hagyomanyos valtoval szemben, ahol a kettöstömegü azert jellemzöen 150-200k km nel eldobja magat.
TaaT
veterán
A DSG nem klasszikus automata, robotizált kézi.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
Qru
MODERÁTOR
Bakker és te tudod jól. Van benne.
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
SzlobiG
félisten
Ez valamiféle vörseny ótó?
Qru
MODERÁTOR
Egyenesen a sufnituning istállótól.
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
Ez bennem is felmerült, ha csak a kertek között csapattak vele akkor mondom "oké", de nem... Műszakis, közúti forgalomban használták.
Give them hell Ukraine!
Mágus2
Közösségépítő
Anyám borogass.
SzlobiG
félisten
Ilyenkor jön rá az ember, hogy mo-n vagyunk... Az a slagcső meg a gumipók nagy találmány.
zoo8800
veterán
Ez egy 2 ütemű varjú, amibe beletoltak egy 4 ütemű motort? Minek ebbe ennyi hűtő?
rip and tear, until it is done
Qru
MODERÁTOR
Kell a hűtés a hiperűr-ugráshoz.
#nincsbennetarcsi
roberto211
őstag
Az nem egy regi swiftnek a légszűrőháza?
Ha jól látom azt tették bele valahogy
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
TaaT
veterán
Azt nem tudom minek bele 2 hűtő, bár a rossz elhelyezés miatt lehet kelhetett ennyi.
roberto211: Az. De stílusosabb lett volna egy 3hengeres
Give them hell Ukraine!
Mágus2
Közösségépítő
Az egyik a fluxuskondenzátort hűti.
zoo8800
veterán
A 2 üteműnek a motor mögött volt a hűtője.
Na de milyen motor van ebben? és hogy tudták passzintani a váltóval? Kéne még pár kép.
rip and tear, until it is done
DeFranco
nagyúr
és hogy tudták passzintani a váltóval?
a) gyorskötöző
b) duct tape
c) flex
TaaT
veterán
1.3-as szuzuki? [link]
Give them hell Ukraine!
TaaT
veterán
d) pillanatragasztó
Give them hell Ukraine!
zoo8800
veterán
Zseniális, amit összehoztak.
rip and tear, until it is done
trassher
addikt
F_Zolee
veterán
Zár is egy kicsit "kopott". Biztos vásárolta?
rbalint88
addikt
more tuning nálunk is van egy B5 Paszuly, aminek a bal első ablakát fadarabbal ékelték ki
Rivaul
addikt
Az a xar hogy ha tönkre megy az elektromos ablakod akkor nem tudsz mást csinálni. Én is kivettem a szerkezetet és nincs egy retkes stift vagy egy furat ahova csavart betéve lehetne zártan fixálni az ablakot... Beesik az ajtóba azt ott köszöni jól van
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- GAMER PC - RTX 3070 - i5 12400F/13400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD
- LEGJOBB ÁR! GAMER PC - RTX 3070 - i5 10400F/11400F - 16GB DDR4 - 500GB Nvme SSD -
- Új Realme Realfit F2 Pro ANC Hibrid fülhallgató 4 színben Fekete,Fehér,Kék,Pink
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- 2024 januári. Nintendo Switch Oled 2026-ig garanciális.