Hirdetés

2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#12251) parandroid válasza rbalint88 (#12250) üzenetére


parandroid
nagyúr
LOGOUT blog

Ja, kisautónál ez az extralista volt nálam is, meg is másfélszereztük mindenhol az alapárat rögtön. :DDD

p

I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

(#12252) Declare válasza Burt1793 (#12247) üzenetére


Declare
őstag

Alapjarat fölött 200-300 al elgurulsz, akkor sokaig nem gurulsz majd es viheted kettöstömegü cserere :)) az alacsony fordulat legalabb olyan karos, ha nem karosabb a dizelnek, mint ha 5000en pörögne.

Extralistaval meg sokan nem szeretnek bajlodni, ha alaposan beleagja magat az ember az nem keves idö azert, de szerintem is sokkal jobb, mint a csomagos megoldas.

(#12249) peterkeT en se hiszem, hogy ilyet csinalnanak, csak olvastam valahol, hogy van egy ilyen problema, hogy tul hosszu az extralista.

(#12253) Burt1793 válasza Declare (#12252) üzenetére


Burt1793
veterán

A DSG-s verziók és a váltásparancsoló kijelző is azt kéri, hogy 1200-1400 között legyen a fordulat, ezért általában ott is tartom, nem érződik, hogy szenvedne. 200 ezer km-ig garis az autó, aztán el lesz adva. 4 hónapos, kicsivel több, mint 20.000 km van benne.

(#12254) tomiii. válasza Burt1793 (#12253) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Te fordulatod még nem is vészes, de egyik csaj ismerősöm apja emelkedőn felfelé, lepadlózza alapjáratról a turbódízelt 5.-ben, mondván, hogy nem érezni, hogy erőlködik, így kíméli :D azt hiszem múltkor volt emiatt szervizben jó ideig, azóta is tovább kíméli, mert szerinte így helyes :D Amikor a csaj 2500-ig pörgeti, már ordibálnak vele a szülők, nem is ül velük egy autóba :DDD

(#12255) Qru válasza Burt1793 (#12253) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nálam a dsg lazán beejti 1100-ig is ha az alá menne csak akkor vált vissza (meg nyilván ha lepadlózod).

#nincsbennetarcsi

(#12256) Burt1793 válasza tomiii. (#12254) üzenetére


Burt1793
veterán

Ajj, ez sík terepen értendő, emelkedőn természetesen 1500 alá nem lehet vinni, mert nem is bír menni. Múltkor megpakolva, 5en, szerpentineztünk, az emelkedőkön (10-15%-os) rendesen nyomni kellett a gázpedált és 2000 körüli fordulaton tartottam, ahogy kell, furcsa is volt, de azt is bírja. Ne aggódj "értek hozzá", illetve a váltássegéd is ért hozzá, nem mondja emelkedőn, hogy váltsál 4-esbe 50-nél. :D Persze a 6-os mazdiban nem volt ilyen segéd, viszont annak a motorja nem szerette 1500 alatt, így nem is tartottuk ott a fordulatot.

(#12255) Qru: Igen, azt hallottam, hogy szidják a dsg programozását, elvileg nagyon leejti a fordulatot, de cserébe gyorsan vissza tud pakolni 3 fokozatot. :D 1100-nál asszem kéri a kisebb fokozatot a váltássegéd, meg az már nekem sem esik jól még egyenes úton sem, max ismert lejtőn, ahol pont égig tud úgy gurulni gáz nélkül. Hiába az út ismerete nagyon tudja csökkenteni a fogyasztást. Nekem kijött már 4.0 liter/100km is országúton, előzgetve, 100-110-zel, ami nagyon komoly. 5,5 fölött sosincs a fogyasztás, ha már megtettem 50 km-t bemelegedett motorral, pedig egyik sofőr lába alatt sincs túl nagy tojás. Az első 3 fokozat rövidebb, így durvábban gyorsít érzésre a hatosnál, utána viszont kb azonos, ja ebben nincs chip.

[ Szerkesztve ]

(#12257) tomiii. válasza Burt1793 (#12256) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Én nem is írtam sehol, hogy te így használod, csak leírtam egy történetet, tőled függetlenül. Ennyi :D

(#12258) Burt1793 válasza tomiii. (#12257) üzenetére


Burt1793
veterán

Nem gond, nem sértődtem meg :N, csak írtam, hogy rendesen is lehet őket használni. :D Amúgy nekem sem tetszett eleinte ez az alacsony fordulat, de meg lehet szokni, az autó is sokkal csendesebb.
2500-as fordulatra sosincs kb szükség, csak 100 feletti előzésekkor országúton, olyankor megpakolva jobban bírja 5ösben, vagy esetleg 4-esben. Nem csoda, hogy a szülőknek nem tetszett, ahogy vezet a hölgy. Nem olyan könnyű váltogatni, ha nem érzi az ember az autót, a turbólyuk sem kicsi, 80nál visszarakod 4-esbe, lepadlózod és van 1 másodperc, amíg nem lódul meg eszeveszettül, szóval, ha kicsi az előzési hely, már a kanyarban le kell padlózni, ha meg jönnek szembe le kell fékezni. Ilyen ez, nem egy ferrari. :P

(#12259) tomiii. válasza Burt1793 (#12258) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Nekem a szívóbenzines meg pont 2500-nél adja le a csúcsnyomatékot, így én mindig közvetlenül ez alatt tartom a fordulatot és mindig ott a tartalék, ha kellene. Fogyasztás is jó ezzel a módszerrel, nem is erőlködik :D

A hölgye meg érzi az autót, csak dinamikusabban vezet(ne), nem ehhez van szokva. :D

[ Szerkesztve ]

(#12260) Burt1793 válasza tomiii. (#12259) üzenetére


Burt1793
veterán

Hidd el nekem 100 alatt tökéletesen dinamikus 2000-es fordulaton illetve alatta. Ha 0-100-at csinálsz, akkor van értelme 2500 fölé vinni. Amúgy csak az első gumikat koptatod. :D

Itt van egy elnagyolt diagram (nem is jó, mert a golfban 340 nm-t tud), ha éppen "versenyzik" az ember, akkor 3800-ig ki kell forgatni, amúgy nagyon dinamikus 2500 alatt is. :)

[ Szerkesztve ]

(#12261) tomiii. válasza Burt1793 (#12260) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Hát igen, manapság már lassan mindennek ilyen lesz a karakterisztikája. :)

"Amúgy csak az első gumikat koptatod"

Számomra innentől, ez az autó nem létezik. ;]

(#12262) Burt1793 válasza tomiii. (#12261) üzenetére


Burt1793
veterán

Igen, ez van... (de azt ne mondd, hogy most tudtad meg, hogy első kerék hajtással szerelik ezeket?! ;] ) Van benne valami elektronikus differenciálzár, nem pörögnek ki annyira kanyarban a kerekek, de emelkedőn, vagy fordulaton lepadlózva eléggé el tudja veszteni a tapadást. Arról ne is beszéljünk, hogy eco gumi van rajta, kicsit talán jobb lesz, ha ezek elkopnak.

(#12263) tomiii. válasza Burt1793 (#12262) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Dehogyis, csúnya lenne. Csak most jött el az ideje, hogy kifejezzem az első kerék meghajtású autókkal való nem szimpatizálásomat :B

FWD-nél azért más az a kipörgés, az egy trabantnál is előfordul, hiszen gyorsításkor az eleje elkönnyül és a hátsótengely terhelődik. Fogom is a fejem, mikor első kerekes gumiégetéssel nagyzolnak a zöldfülűek az autóstalálkozókon. :O Mondjuk már nem is járok emiatt ilyenekre, szóval nem is értem miért sírok emiatt. :DDD

[ Szerkesztve ]

(#12264) Burt1793 válasza tomiii. (#12263) üzenetére


Burt1793
veterán

Remélem látszott, hogy nem örömmel írtam azt, hogy kipörög az első kerék. :D Sajnos praktikusabb az első kerék hajtás, illetve ez van. Annyira nem zavaró a hétköznapokban. Élvezkedni meg ott a motor. :)

(#12265) -v- válasza tomiii. (#12263) üzenetére


-v-
addikt

Sajnos fwd a legalja :K :(((

(#12266) tomiii. válasza Burt1793 (#12264) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Persze, látszott, csak mivel tanulnom kéne, helyette inkább pofázok a semmiről, addig se tanulok. :DDD

Hétköznapokban tényleg jobb az emberek nagy részének, ugye azt mondják, hogy az alul kormányozottságot könnyebben kezelik az emberek. Én pont az ellentét vagyok, elöl inkább kiszélesítem a nyomtávot 100mm-el, hogy inkább a fara induljon meg. Sokkal kezesebb az autó.

(#12265) [rvilike] :

Nekem már az elv se tetszik, valahol nem rég szerintem leírtam mi jut eszembe az FWD-ről címszavakban.
Költségcsökkentés, nagyobb profit, kisebb helyigény, nehezebb szerelhetőség, rossz kanyarvétel, indulásnál tapadás hiány stbstb :D

(#12267) Burt1793 válasza tomiii. (#12266) üzenetére


Burt1793
veterán

Egy C merci is alul kormányzott egy gyors tempójú kanyarban, hiába hátsókerekes, az eleje jóval nehezebb. Amúgy nem arra értettem, hogy praktikusabb, hanem arra, hogy kisebb tud lenni a kocsi orra a keresztbe berakott motor miatt FWD-nél. Én tegnap letudtam az uccsó vizsgát. ;)

Szerk.: Bocs, most látom, hogy te is ezt gondolod, csak azt a részét a kommentednek nem nekem címezted, így első körben nem olvastam el...

[ Szerkesztve ]

(#12268) tomiii. válasza Burt1793 (#12267) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Igen, nekem is picit alulkormányzott volt gyárilag, de kijavítottam a gyár által elkövetett "hibákat" és most már tökéletes(lenne, ha nem darabokban állna :DDD )

Jó neked, nekem ez a vizsga lehet kihagyós lesz, már bánom, hogy nem matekoztam/fizikáztam középsuliban és ilyen hülye lettem :W

[ Szerkesztve ]

(#12269) Qru válasza Burt1793 (#12256) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Dizel, igy nem gaz. A benzineseknek szar csak a programozasa. Fogyirol nem nyilatkozom, nem lenne mervado.

#nincsbennetarcsi

(#12270) Burt1793 válasza Qru (#12269) üzenetére


Burt1793
veterán

Miért nem? Most már érdekel, 200-zal autópályázol vagy városban szopsz? :B

(#12271) bitpork válasza Burt1793 (#12270) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

200zal szop a városban

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#12272) Declare válasza Burt1793 (#12253) üzenetére


Declare
őstag

Jajaja a DSG valtoval az ugy ok, de abba nincs is kettöstömegü, ha jol tudom. Kezi valtora vonatkozott amit mondtam :B

Sokan azt hiszik az a jo, hogy a hideg dizellel mennek 1000es fordulaton, holott ezzel nyirjak a motort.

Ha meg ceges kocsi, azzal meg plane nem törödik senki.....ezert nem szeretnek soha egy ceges autot megvenni :) szegenyeket azokat mindenki csak üti vagja

(#12273) SzlobiG válasza bitpork (#12271) üzenetére


SzlobiG
félisten

:D

(#12274) Declare


Declare
őstag

Hetvegen mentem egy 1000+ km es tavot, 90% autopalya.

Odafele 520 km 104km/h atlag, ahol lehetett padlo (volt nem egy 10-20km es szakasz ahol kb vegig lehetett igy haladni). BC szerint 6,7, szamolva 6,9l/100 (3-4 megallas)

Visszafele 560 km (feltavnal egy lehajtonal kiterö, majd ugyan ott vissza es tovabb) 5,6 l/100 BC szerint, 5,5 tankolas szerint 105 km/h atlag klimaval. Altalaban 140 tempomat, eco vezetesi mod :D . (1 megallas)

Nagyon elegedett vagyok :C es mennyire durva, hogy egyenletes haladassal, kevesebb megallassal ugyan ott voltam kb idöben, mint amikor toltam neki. (jo nyilvan most 100% ig nem lehet összehasonlitani, a forgalom miatt, de nagyjabol igaz).

jah, 1.7 dizel Astra H gtc :)) es sehol nem kellett vele szegyenkeznem :) 320i bmw vel kigyorsitasoknal 140ig kb tartani tudtam a lepest, a4 avant 2.0 tdi audi pedig csak ilyen egesz lassu elnyulast tudott produkalni egy meredek emelkedös reszen, miutan a sort felfogta valami elözö ize elöl es kb 70 re lassult mindenki. :)

[ Szerkesztve ]

(#12275) Qru válasza Burt1793 (#12270) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Város, sok rövid út. Országúton/pályán jó a fogyi de városban sokat eszik.

mod:

Declare: Igen, a dsg-ben nincs kettős tömegű.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#12276) AMD Power


AMD Power
titán

Ilyen ingyenes Teljes körű átvizsgáláson volt már valamelyikőtök?

(#12277) -v- válasza Qru (#12275) üzenetére


-v-
addikt

En ugy tom van dsg-ben is dmf, nem?

(#12278) Declare válasza -v- (#12277) üzenetére


Declare
őstag

En valahol azt olvastam, hogy ez egy elönye az automatanak, hogy nincs benne es nem tud elromlani (de akkor lehet, hogy van benne, csak nem tud elromlani :F :D ) a hagyomanyos valtoval szemben, ahol a kettöstömegü azert jellemzöen 150-200k km nel eldobja magat.

(#12279) TaaT válasza Declare (#12278) üzenetére


TaaT
veterán

A DSG nem klasszikus automata, robotizált kézi.

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#12280) Qru válasza -v- (#12277) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bakker és te tudod jól. Van benne.

#nincsbennetarcsi

(#12281) TaaT


TaaT
veterán

Ezt tegnap linkelte az autóbontós ember, még műszaki is van rajta. :U




Give them hell Ukraine!

(#12282) SzlobiG válasza TaaT (#12281) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ez valamiféle vörseny ótó? :(

(#12283) Qru válasza SzlobiG (#12282) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Egyenesen a sufnituning istállótól. :D

#nincsbennetarcsi

(#12284) TaaT válasza SzlobiG (#12282) üzenetére


TaaT
veterán

Ez bennem is felmerült, ha csak a kertek között csapattak vele akkor mondom "oké", de nem... Műszakis, közúti forgalomban használták.

Give them hell Ukraine!

(#12285) Mágus2 válasza TaaT (#12281) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Anyám borogass. :Y

(#12286) SzlobiG válasza TaaT (#12284) üzenetére


SzlobiG
félisten

Ilyenkor jön rá az ember, hogy mo-n vagyunk... Az a slagcső meg a gumipók nagy találmány. :D

(#12287) zoo8800 válasza TaaT (#12281) üzenetére


zoo8800
veterán

Ez egy 2 ütemű varjú, amibe beletoltak egy 4 ütemű motort? Minek ebbe ennyi hűtő? :D

rip and tear, until it is done

(#12288) Qru válasza zoo8800 (#12287) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kell a hűtés a hiperűr-ugráshoz. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#12289) roberto211 válasza TaaT (#12281) üzenetére


roberto211
őstag

Az nem egy regi swiftnek a légszűrőháza? :D

Ha jól látom azt tették bele valahogy :D

Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max

(#12290) TaaT válasza zoo8800 (#12287) üzenetére


TaaT
veterán

Azt nem tudom minek bele 2 hűtő, bár a rossz elhelyezés miatt lehet kelhetett ennyi. :)

roberto211: Az. De stílusosabb lett volna egy 3hengeres ;]

Give them hell Ukraine!

(#12291) Mágus2 válasza Qru (#12288) üzenetére


Mágus2
Közösségépítő

Az egyik a fluxuskondenzátort hűti.

(#12292) zoo8800 válasza TaaT (#12290) üzenetére


zoo8800
veterán

A 2 üteműnek a motor mögött volt a hűtője.
Na de milyen motor van ebben? és hogy tudták passzintani a váltóval? Kéne még pár kép. :))

rip and tear, until it is done

(#12293) DeFranco válasza zoo8800 (#12292) üzenetére


DeFranco
nagyúr

és hogy tudták passzintani a váltóval?

a) gyorskötöző
b) duct tape
c) flex

(#12294) TaaT válasza zoo8800 (#12292) üzenetére


TaaT
veterán

1.3-as szuzuki? [link]

Give them hell Ukraine!

(#12295) TaaT válasza DeFranco (#12293) üzenetére


TaaT
veterán

d) pillanatragasztó

Give them hell Ukraine!

(#12296) zoo8800 válasza TaaT (#12294) üzenetére


zoo8800
veterán

Zseniális, amit összehoztak. :D

rip and tear, until it is done

(#12297) trassher


trassher
addikt

Ezt ma lőttem a szerelőnél. BMW E36, oldalablak more fix. Még az index búrát is a lökhárítóba tekercs facsavar tartotta.

Redmi Note 7

(#12298) F_Zolee válasza trassher (#12297) üzenetére


F_Zolee
veterán

Zár is egy kicsit "kopott". Biztos vásárolta? :F

(#12299) rbalint88 válasza trassher (#12297) üzenetére


rbalint88
addikt

more tuning :D nálunk is van egy B5 Paszuly, aminek a bal első ablakát fadarabbal ékelték ki :D

(#12300) Rivaul válasza rbalint88 (#12299) üzenetére


Rivaul
addikt

Az a xar hogy ha tönkre megy az elektromos ablakod akkor nem tudsz mást csinálni. Én is kivettem a szerkezetet és nincs egy retkes stift vagy egy furat ahova csavart betéve lehetne zártan fixálni az ablakot... Beesik az ajtóba azt ott köszöni jól van :(((

Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.