Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Doky586:] Helyreállítási partíció létrehozása (javítása)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Lenry:] Windows 11 telepítése inkompatibilis gépre
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
roti86
őstag
Nem thaliát akartál írni a bmw helyett? Lehetett a bmw is törött, de itt a thalia húzta a rövidebbet.
(#12652) roberto211 válasza parandroid (#12641) üzenetére
roberto211
őstag
Azt en elismerem ,hogy jóval nagyobb tömegű illetve méretű autóban nagyobb az esély.
Nyilván ma is számít ugye meg ma is van szerepe annak , hogy mekkora auto ütközik mekkora autoval de nem annyira mint régen. Az általad felsorolt "rasegitesek" miatt. Nyilván egy kis autoval nem szívesen ütköznék egy suv-al(meg amúgy sem
) szemben en sem.
Erre értettem. Hogy ma már a kis autókat is megtudják csinálni biztonságosra vagy sedaneokat míg régebben nem annyira. 90-es években peldaul.
De amúgy ez nagyon szerencsétlen baleset volt mivel a thalianak jóval több esélye volt a BMW vel szemben s megis ez tortent :S
Illetve gondolom a sebességkülönbség se volt kevés.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
roti86
őstag
roberto211
őstag
Uhh.
És ez egy II es Punto volt aminek elvileg jó ugye a törése.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
batai15
félisten
Sziasztok. Járt már valaki úgy hogy kuton 2x vonták le az árát a tankolasnak? Elsőnek valami hibával újra kelett csinálni a tranzakciót. Utána jó volt. Aszonynak jött az SMS 2x fizetésről. Persze ezt utána vettük észre hogy eljottunk onnan. A netes bank felületen is néztük és valóban 2x lett le vonva. Mit lehet ilyenkor tenni? SMS meg van illetve ki tudjuk nyomtatni az e bank számla történetét is.
AMD Power
titán
Engem az ilyen és ehhez hasonló írásaim miatt már annyiszor lehordtak ,hogy többet nem megyek bele. Én is utáltam a fizikát ez tény. De nekem senki ne mondja ,hogy mind1 ,hogy az az autó amiben ülsz 800kg vagy 1200kg mikor a kettő találkozik.
roberto211
őstag
Ja... Csak ma mar új autók közül nem nagyon látok 800kilósat
Régen még valóban ez a "törvény " volt h nagyobb erősebb..valamennyivel.
Nyilván ma is. Pld sedan /kis auto vs SUV eleg egyértelmű.
De sedan vs sedan v kisautó vs kisautónal(mai) lehet h az 1000kilós kisautónal jobban kiszállsz mint az 1200kilosból ha pld az 1000kilós jobb teszteket ert el mint a masik. Sedannal is szerintem ugyanez a helyzet.
Suv vs kisautó/sedane helyzetnél valóban mas a helyzet de a sulytobblet sem +200-300kg.
Mondjuk láttam en mar kis smartot is lepattanni egy nagy kocsiról meg kiskoromban
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
(#12658) parandroid válasza roberto211 (#12652) üzenetére
"Erre értettem. Hogy ma már a kis autókat is megtudják csinálni biztonságosra vagy sedaneokat míg régebben nem annyira. 90-es években peldaul."
Teljesen mindegy, kis autó, kis gyűrődési zóna. Ahogy nálam jóval okosabbak szokták mondani: nem a sebesség öl meg, hanem a sebesség hirtelen hiánya. Konkrétan mindegy, hogy mennyire biztonságos egy autó, amikor a másodperc törtrésze alatt elveszíti a mozgási energiáját, akkor azt a belső szerveid nem fogják tudni követni, és ők mennek még egy darabig tovább. Van az a gyűrődési zóna, ami elég lehet ahhoz, hogy ezt a hatást fokozza, de minél kisebb az autó, annál kevesebb tered van ezeket elhelyezni - amikor az utascella szinte az autó egészét kiteszi, akkor egyszerűen nem marad hely az ütközés valamennyire rugalmassá tételéhez.
"De sedan vs sedan v kisautó vs kisautónal(mai) lehet h az 1000kilós kisautónal jobban kiszállsz mint az 1200kilosból ha pld az 1000kilós jobb teszteket ert el mint a masik."
A teszt önmagában nem sokat ér, kicsit más szögből érkezik a másik autó, és már borul is a papírforma, minden egyes ütközi szögre meg nem lehet felkészülni.
"Mondjuk láttam en mar kis smartot is lepattanni egy nagy kocsiról meg kiskoromban."
Elvileg azért annyi gyűrődő zónát még egy smartba is bele tudnak zsúfolni, hogy nagyon ne pattogjon, szóval ott megint valami lehetetlen szögű ütközésről lehetett szó.
"Ja... Csak ma mar új autók közül nem nagyon látok 800kilósat."
Egy modern, újan kapható szupermini kategóriás autó (Aygo-108-C1, i10-Picanto, Up-Citygo) most is 800 kg körül van, egy kisautó (Polo, 208, Corsa, i20, stb) kb 1000-1100 kg, egy kompakt már sok esetben közelíti az 1400-1500-at is (Astra, Golf), a középkategória pedig már fölötte is van az 1500 kg-nak (Mondeo, Passat, Insignia). És akkor még az egyterűekről és a SUV-okról még nem is beszéltünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
fi:zi'k
nagyúr
Van az a gyűrődési zóna, ami elég lehet ahhoz, hogy ezt a hatást fokozza csökkentse..
[ Szerkesztve ]
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
Snoop-y
veterán
Volt anno smart es M class teszt. A smart 5* -os volt de nem lettem volna benne mikor a kozel 2 tonnas M class letarolta. A tomeg igenis szamit. plusz minel nagyobb egy auto annal tobb hely van a gyurodesi zonanak igy nem a koponyadnak kell lassitania teljes egeszeben az agyadat...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
TaaT
veterán
Ütközésnél minden számít, még az autók magassága is (2egyforma autónál is), hiszen amelyik autó maga alá gyűri a másikat az "nyer".
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
SzlobiG
félisten
Ezt kár vitatni a thalia egy karton doboz az e36-hoz képest ami meg is látszott a képen, akármennyi csillagot kap ncap teszten.
Meg lehet nézni a regi klasszikus swift baleseteket is rommá törtek állandóan ha egy komolyabb autóval találkoztak.
VegyesTamás
senior tag
ezt nem akartam betenni ide, de tessék...csak a hitelességem megőrzése érdekében. Nem azt mondtam, hogy félmérföldön legyorsulom az A8 4.2 Quattrot, hanem azt, hogy szoktam meglepit okozni...a meglepi nem lóerő függvénye.
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
F_Zolee
veterán
Az a tuti ha mindkét helyen jelzed.
tomcsi23
veterán
A múltkor engem is meglepett egy punto, akkorát durrogot mellettem, hogy frankón megijedtem, pedig az összes ablak fel volt húzva.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
batai15
félisten
felhívtam őket. elméletileg vissza kell kapjam automatikusan.
tomiii.
aktív tag
hát őszintén szólva szerintem ezek az autók max egymás között okoznak meglepetéseket, ezekkel az 1.2, 1.4 meg ilyen kis kávédarálókkal én sose értettem miért jó bármit is csinálni(mármint ami nem normális használat és nem a formula 1-es autókról van szó ).
Én a 2 literes motort is szégyellem(turbóval már okés is lenne ez a lökettérfogat), de mikor mondják, hogy milyet lépett az 1.2-es Clio...
Ne viccelgessünk
-v-
addikt
Én a 2 literes motort is szégyellem
Hát igen, szívóból valahol 3-3.5 liter tájékán indul, ami már érdemben tud is valamit csinálni ...
http://toochee.reblog.hu/klasszikus-autok-modern-utodai
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
VegyesTamás
senior tag
te sem nem érted miről beszélek, holott ugyanebben a cipőben jártok a nagyok között nemde?
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
tomiii.
aktív tag
Mi csak azért használjuk ezt, mert kis pénzért ez van és ennyiért jó, de hogy első adandó alkalommal cserélném, ha tehetném, az is tuti. Ezért is akartunk 2.9-et, de ahhoz nincs váltó, ezért kéne valami 3.5-4.0 BMW V8, 200 ló felett lehet elkezdeni már jól autózni és akkor nem bohóckodnánk ezzel a kis motorral, ezért nem tudom elképzelni a még ennél is kisebb motorokat.
j.bravo
addikt
Bevallom, nem értem, hogy kerül oda a batmobile . Amúgy jópofa. Miért a régiek (mármint a 20. század második feléből valók) tetszenek jobban, "nem is értem"...
Whatever.
Ugye? Akkor valahogy egyediebbek voltak.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
VegyesTamás
senior tag
na látjátok ezért szerettem (volna) a régi időket amikor még Ladával meg trabival meg hasonló kat. autókkal rallyztak (most nem a driftrőlvan szó) mert akkor nem egy köpenyes emberen múlt minden, meg a lőerőn meg a stb...hanem a technikán, meg az ügyességen. Persze akkor is mókolgattak...de nem úgy mint most. Azt nem tudom elfogadni, hogy egyes embereknek (100ló alatt nem autó stb) ilyen lenéző a hozzáállása, holott volt NEM EGYSZER villogtam le a piliscsaba kopár pilisvörösvár szakaszon, mercit, bmw-t 4esgolfot, kormolós golfot meg még mittomén miket...mert ugyanezzel a hozzáállással még megelőztek a kapaszkódóba jobbról, pedig szándékosan mentem be korán a belsőbe amikor még távol voltak, mert, tudtam, hogy befosnak a kanyartól... és már csak azért is mentem rájuk cikáztam villogtam, dudáltam (melyik mennyire ba*ta fel az agyam a pofátlanságának a mértékével) hogy legyen már egy kínos pár percük, hogy egy "nemautó 65lovas csakegy lada" tolja le őket...
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
rbalint88
addikt
Jó, átfogalmazom. Szerintem komolytalan 65-70 lóerős teljesítménnyel "meglepetés okozásáról" beszélni. Azt nem mondom, hogy nem lehet jót autózni vele - főleg kanyarokban - ,de tudjuk helyükön kezelni a dolgokat. Meglepetést egy kb 150 lóerős Szamárral tudnál okozni, ami az alacsony önsúly miatt megfogna pár olyan autót, ami nagyobb önbizalomra ad okot, pl TT, 325i, 328i, stb. Nekem volt gyári 180 lovas Golf GTI-m, két kb ugyanilyen erős Passatom és egy picivel erősebb 535i-m, mégse mondom azt, hogy meglepetést tudtam volna okozni, csak jól mentek, ennyi. A BMW-t imádták, ritka madár volt, szép hanggal és nem irritálóan drága autó, így nem keltett visszatetszést sem. De egy tajkoltTDI otthagyta volna, benne a nagy koromban. Az inkább meglepetésautó, még ha nem is a szimpatikusabb fajtából
VegyesTamás
senior tag
hát nem az hogy inkább kanyarokban hanem csak kanyarokban, ebben igazad van mondjuk a 130 sem állt távol tőle, é sugye országúton az bőven sok, pályán meg nem kínoztam (najó egyszer 160 meg nemrég stabil 150 de ennyire még nem siettem) de nem ott kezdtem el jaszkarizni... és ami az igazsághoz hozzátartozik...autószerelő voltam közel 1 évig, sok kocsit vittem vittünk vizsgázni..és a samara karbis üzemanyagellátó rendszeréhez képest 1.6 75-90 ló-ig ezek az e.gázpedálok, (meg a sima nem e-s computervezérelt ugye k mindegyik már) olyan csalódást okoztak, hogy az elképesztő...amikor el akartam indulni és az ember egy 80-90ló tólmár elvárná, hogy érezhetően úzzon..hát nem...mert amíg a compi számól, karbin nyílik a duplatorok, levegő megy be és a megfelelő mennyíségű benzin vele együtt ls jobban érezni...legalább az elején. Persze amikor a 2.8 TDi furgon, vagy az Alfa 147 1.9 JTD chippelve, vagy a Subaru Impreza az ugye össze nem hasonlítható...csak nem akkorsem lehet papírrepcsinek tartani egy ilyen kocsit sem.
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
tomiii.
aktív tag
"a régi időket amikor még Ladával meg trabival meg hasonló kat. autókkal rallyztak"
Csak azért azokkal rallyztak, mert nem volt más, nem azért, mert olyan jók voltak Itt is mondják, hogy Lada az igazi, mert se szervó, se semmi, meg kell vele küzdeni, de egy jó autóval nem küzdeni kell, hanem kezes és a minél jobb idő eredményt segít elérni( ha rallyról van ugye szó) Aztán milliókat költenek az üzemórás 150-170 lovas motorokra (technikailag le a kalappal, de ezek az emberek mondják, hogy : csak a lada az igazi, minden más szar, ladánál nincs jobb+ Mondják azt, hogy imádjuk ezt a vacakot, ezért csináljuk, a szerelem ilyen.
"NEM EGYSZER villogtam le a piliscsaba kopár pilisvörösvár szakaszon, mercit, bmw-t 4esgolfot, kormolós golfot"
szerintem kár azon pörögni, hogy tipikus "hülyegyerekek" hogy mennek az ember előtt, egy WRX STI-t is meg lehet előzni egy Fiat Pandával, nem releváns az összehasonlítás.
Szóval csatlakozom az előttem szóló kollégához, tudjuk helyén kezelni az autókat. Sem egy sima punto, se egy samara, se egy Favorit nem lesz versenyautó és brutál izomgép egy jó sofőrtől. Lehet velük jókat autózni, de tudjuk a helyes kategóriába sorolni SZVSZ.
Snoop-y
veterán
Engem meg is szoktak. Lampanal foleg mert en nem rajtolgatok
Multkor egy focus RS felkaparta az aszfaltot mellettem mert azt hitte verseny lesz.
Meglepo szerintem csak ugy tud lenni egy auto ha nem ismerik illetve sokkal nagyobb teljesitmenu mint gyarilag. Az STI-vel max olyanoknak tudok meglepit okozni akik total nem ismerik mert amugy meg nagyjabol tudjak az emberek mire kepes.
Leginkabb jatekbol szoktak hergelni mert valaki szereti a hangjat stb. Illetve a varosban neha osszeakadok a HVCS kategoriaval akik inkabb bemennek az arokba is csak hogy megelozzenek ( Cupra,GTI,OMP Astra,Corsa etc )
A 325 lovas Nissanommal viszont okoztam nagyon kellemetlen meglepeteseket ( gyarilag 169 )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Qru
MODERÁTOR
Ilyenekkel én is összefutok. Tnap megy előttem egy TDI fókszvágen 80-al csalinkázik. Index ki elkezdem előzni, melléérek erre rálép a gázra. Az ilyennek csak gratulálni tudok.
#nincsbennetarcsi
roberto211
őstag
Subaruval mentél ?
Ha igen azzal eleg lett volna kicsit jobban ralepni gázra es mar tükörbe láttad volna
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
MunezXBK
nagyúr
Ne legyél benne olyan biztos.
Qru
MODERÁTOR
Relatíve közel volt a következő körforgó így hármas padlón mentem ki mögüle de meglepett, hogy jön velem... Húztam egy negyediket és 140-nél feladta de érted ha pl a Jazz-el vagyok akkor kénytelen lettem volna visszasorolni mögé.
Tök balesetveszélyes az ilyen. Idióták.
#nincsbennetarcsi
SzlobiG
félisten
De nem ám azokat az 1.9TDI-ket lazán 200 ló fölé lehet húzni.
Amúgy tényleg parasztság, ha ilyenkor elkezdi nyomni vki veszélyhelyzetet teremtve.
Snoop-y
veterán
Ezt sose ertettem. Ha engem eloznek rendes uton akkor lehet az egy kis polszki is akkor sem szopatom maximum megelozom kesobb ha nagyon zavar.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
tomcsi23
veterán
Nettó paraszt az ilyen, de elég sokan reagálnak így, pedig balesetveszélyes.
Mindig ráeszmélek, hogy a lehető leghatékonyabb sebességben kell az előzést megkezdeni.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
MunezXBK
nagyúr
Tartalék nélkül?
roberto211
őstag
99,9% biztos vagyok benne
Fogadnék rá ha úgy lenne.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
tomcsi23
veterán
*a lehetőségekhez mérten.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
MunezXBK
nagyúr
Sok pénzt ne tegyél rá. Szívóbenya vs. TDI.
Burt1793
veterán
Azt ne felejtsd el, hogy ugye egyenesekben lehet előzni és az átlag tapasztalatlan vezető az egyeneselben gyorsabban mer menni, nem feltétlenül az előző embert akarják szivatni. Persze ez a tdi-s biztos nem ilyen volt.
http://totalcar.hu/tesztek/2015/06/29/volvo_xc_90_d5_225_le_2015/
Vályi "nemtudokmagyarulkiejtenisemmit" Pista túlspilázta a remegő kezével a középkonzol gyakását.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
1.6 szivo subirol van szo, nem wrx sti
Qru
MODERÁTOR
Másik kedvenc mikor megyek szépen 90-el, jön a csávó megelőz és beáll elém 85-ös tempóra.
mod:
roberto211: Ez azért bőven nem versenyautó. Haver is kérdezgette múltkor, hogy hú akkor ez brembó fékes, mondom nem nem ez polgári változat.
tomcsi23: Ezért szoktam országúton 3-asban előzni (meg azért mert amúgy nem gyorsul). Fordulaton ott már egész jó hangja van, kérdezd csak meg Mágust, ő megzavarta múltkor a járgányt.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
roberto211
őstag
Nem értem az összefüggést h ezzel mit akartál mondani h "szivobenya vs tdi" de oke.
Nem egy 1.4 90lo szivobenzinrol beszelunk.
Civic Type-R is szivobenzin akkor azt is lenyomja a tdi ? Ugyannn...
Amúgy meg azt se tudjuk milyen tdi volt csak annyit tudunk h tdi.
Tboy: 1.6? Ha jol tudom neki nem 1.6 os Subaru van de majd megerősít Qru ha igy van
Qru: Milyen tdi volt ? 1.9,2.0? Nem versenyautó de azert nem is egy lomha dög
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Qru
MODERÁTOR
Az nem volt ráírva csak, hogy TDI de vmi combosabb, mert egy Tranyó volt. Azok üresen simán hozzák egy jobb autó gyorsulását.
#nincsbennetarcsi
tomcsi23
veterán
Nem felejtem el, de sok ilyen van, akinek mindaddig megfelel a (csiga) tempó, amíg mögötte vagy, viszont a mellette elhaladó felqrja pici agyát, és nehogymámegelőzzön mód on lesz nála.
Qru: mondott valamit, ja. főleg az állórajt tetszett.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
fi:zi'k
nagyúr
Múltkor M0-án előztem egy teherautót, mögöttem egy új Octavia érkezik kb 140-150-nel, éppen csak nem villogott le. Kihúzódtam, haladok 115-tel, beáll mögém, 1 km múlva kb 116-tal megelőz, majd beáll 105-110 közé.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
tomiii.
aktív tag
Igen, igen, tapasztaltam
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Én sokszor visszasorolok, szépen könyökölök hatodikba utolérem, lusta vagyok váltogatni, elkezdem előzni, hirtelen meglesz ott is a gázpedál aztán visszamegyek mögé végül is nekem mindegy, lényeg h lehet haladni
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással