- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hőguta
csendes tag
válasz
Directors #16413 üzenetére
Én védeném
:
1993 óta csak Fiatom volt/van.A mostani Tipom olyan mint Sanzy89 fórumtársé csak 2018-as és épp ma fordult a km számláló a 63000-be.Semmi gond nem volt vele idáig.Kopp-kopp,és nem "ódzkodik" a 95-ös benzintól sem,bár kap VIF-et.
Az előző Uno 1.3D, Tipo 1.7D, Punto II 16V ,Grande Punto 16V közül egyedül az 1.7es Diesel Tipo szivatott,attól hamar meg is váltam,a többieken csak kopó alkatrészeket cseréltem.
Nagyon sajnálom hogy a kollégának ilyen kevés km alatt már kuplung problémával kellett szembe néznie,de én úgy gondolom ez nem általános.Lehet hogy kifogott egy "pénteki"szériát?Nem tudom
Tény és való hogy sajnos szinte minden típusnál vannak szélsőséges esetek.Tudom sovány vigasz annak aki szembesül egy ekkora javítási költséggel járó problémával. -
Directors
senior tag
válasz
sanzi89 #16412 üzenetére
Nem akarom védeni a Fiatot, és sajnálom ami a most a kocsitokkal történt, de ez bármelyik másik márkánál megeshet ha belenyúltok.
Lásd, Skoda, Volvó és így tovább. Volvónál olyat is hallottam hogy megcsinálni se tudták a kocsit. Csak mindég visszaadták a tulajnak hogy kész, szuper, lehet használni. -
sanzi89
addikt
válasz
Mezga Aladár #16411 üzenetére
Tegnap bevontattam a kocsit a márkaszervízbe ahol vettük, mert persze most van az autószerelőnk hosszú szabin, nem tudunk heteket várni arra, hogy jó legyen az autó. Tegnap szétkapták, ma reggel hívtak. Telefonon keresztül nem derült ki, hogy pontosan mi tört el a, a munkalapra kuplunk törés van írva, majd ha megyek az autóért konkrétan rákérdezek. Komplett kuplung csere lesz, Valeo márkájúra, ezen kívül féltengely szimmering és váltóolaj cserét javasoltak még, munkadíjjal együtt lesz kb. 200.000Ft. Ha minden jól megy, ma-holnap kész.
Azért 33.500km után egy kuplung törés eléggé - hogyismondjam - trágyadomb minőség benyomását kelti bennem. 3 Fiat után (Uno, Albea, Tipo) az új autónk szinte biztos más márkából kerül ki... Általában 10 éves korában cseréljük az autókat, szóval még van 2 évünk kitalálni mi legyen.
Ha már így belejöttem egy gyors lista, hogy mi szaródott el az 1.4 szívó, örök élet meg egy nap motorú autón ezen hatalmas távolság alatt:
- Szinte új korától a szellőztetésben valamilyen ventillátor nyiszorog, megszoktuk...
- Egyszer reggel minden előjelt nélkül nem indult az autó, motorhibát dobott, még garis korában gyertyák és gyújtótrafók lettek benne cserélve
- Tönkrement a bal első ablakemelő
- Csomagtérajtó teleszkóp tönkrement. Ezt kicseréltem, de az automata nyitó torziós rugók is szerintem elfáradtak már benne, mivel nem nyílik magától a csomagtérajtó.
- Hidegindításkor dadog a 95-ös benzintől, azóta 100-ast tankolunk
- Most kuplung törésSorolom a céges Skoda Scala hibalistáját 109.000 km és 3 év alatt:
- Ebbe is nyiszorog új korától valami a műszerfalban
- Ennyi... -
sanzi89
addikt
válasz
molnarpeter #16409 üzenetére
Nem, egyik helyen sincs semmilyen folyadék.
-
sanzi89
addikt
válasz
sanzi89 #16406 üzenetére
Annyi plusz infóm van a hibához, hogy a kuplungpedált nyomkodva a motortérben lévő kuplung munkahenger mozgatja látszólag azt a ten gelyt vagy rudazatot, ami a kuplungszerkezetbe megy be. Illetve járó motornál nem lehet sebességbe tenni az autót, de ha nem jár a motor, minden fokozat kapcsolható. Laikusként nem tudom, hogy mit tudnék még megnézni rajta, gyanítom semmit.
-
sanzi89
addikt
2017-es Fiat Tipo 1.4 benzin szedán kivitel. 33.500km van benne, és ma menet közben egyszer csak nem sikerült kettesből hármasba rakni az autót. Pár száz méterre voltunk már az indulás helyétől, kettesben gyorsítottunk. Kicsit furcsább volt benyomni a kuplungpedált, normálisan kijött kettesből, de hármasba nem lehetett berakni. Kuplungot egy kicsit furcsább megnyomni, de tövig benyomható, van ellenállása. Semmilyen sebességbe nem lehet tenni az autót, hátramenetbe se. Nem történt se reccsenés, se semmilyen mechanikus zaj, rángatás. Az öregek azt mondták nézzem meg a kuplung hidarulikatartályát, de azt találtam, hogy ennek olyanja márpedig nincs, hanem egy közös hidarulika rendszer van, amin a fék is van, annak szintje pont középen van, illetve az autó alatt sincs semmilyen tócsa akkor sem, azóta sem. Motor normálisan jár, fék, kormányszervó van, semmilyen hibajelzés nincs a műszerfalon. A szűrőkön és folyakékokon kívül minden gyári még az autón, sose volt bontva, cserélve rajta semmi.
Bárkinek ötlet, hogy mi lehet a gond? Gondolom semmit se lehet vele kezdeni, de pont hétvége jön, így csak hétfőn lesz elvontatva az autó szervízbe. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
molnarpeter #16402 üzenetére
Majd’ elfelejtettem - a kesztyűtartó ki volt szedve a művelet közben, így picit több hely lett a javításhoz.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
VMatteo #16401 üzenetére
Amikor Svédországból jöttünk haza a gépjárművel, még a határ átlépése előtt elkezdtem mozgatni ezeket a csatikat, erősen szükség volt a fűtésre
Csúnyább volt az egyik kábel végén a szigetelés, arra hosszabb zsugorcsövet tettem, a drót szálakat sokat kapargattam késsel, melegítettem pákával, talán öngyújtó lángjával is, mire egyáltalán hatni tudott aztán a gyanta. Az ellenállás műanyag burkolatát körben oldalt néhány kis fül tartja, azt hiszem egész könnyen lejött. A két nagy csatlakozót összeroppantottam fogóval, főleg az égett már elég törékeny volt. Az érintkezőket Dremel drótkoronggal tisztítottam meg. Az említett műanyag burkolatról levágtam a csatlakozók helyét, és belefűztem a kábeleket, majd így forrasztás es zsugorcső után pattintottam csak vissza a helyére. Sok támaszték kellett pl az ellenállás alá, hogy ne mozogjanak a dolgok forrasztás közben. A kábelekbe beszaladt valamennyire az ón ha jól rémlik, szóval figyelni kell, hogy megfelelő ívben legyenek meghajlítva, vagy kell fogó/csipesz rá ami hidegen tartja, hogy csak a végén fusson az ón… sokat kellett melegíteni, a forrasztás volt a legnehezebb része nekem (végül befuttattam mindkét felületet és utána nyomtam össze, meglátjuk hogy bírja), a kábelek hossza is korlátoz - néhol kiakasztottam a tartó fülből a köteget.Grande Punto előtét ellenállás csatlakozó megégett
-
VMatteo
őstag
válasz
molnarpeter #16400 üzenetére
Köszönöm a segítséget, azokat mozgatva tudom életre kelteni ismét a befúvást
Ránézek alaposan!
-
-
tboldi
nagyúr
válasz
Mezga Aladár #16395 üzenetére
Ha Mosonmagyaróvár közelében járnál, én is tudok segíteni az olvasásban.
•••••••••••••••
Időközben az én MiTóm kapott egy új aksit, ezúttal 207 mm-es helyett 242-est, mert rájöttem, hogy elfér a nagyobb is.
-
Directors
senior tag
-
VMatteo
őstag
Sziasztok!
Grande Puntom, ami digit klímás mostnaában megizzaszt!
Random elmegy a befúvása a belsőtérnek. Lehúztam az anyós lábterében az összes csatit, egyik sem volt különösebben megégve. Mely csatit nézzem meg legjobban? Vagy a befúvómotor előtét ellenállása lehet ludas?
Jelige: Fekete autó rohadt meleg -
tboldi
nagyúr
válasz
Mezga Aladár #16393 üzenetére
Üdv!
Innen letöltheted a kezelési útmutatót, abban megtalálhatod az olaj típusát és az intervallumokat. És a brit MiTo klub oldalán rengeteg hasznos infó van még.
Típushibát most hirtelen csak olyat tudnék említeni, ami a tiéteket nem érinti (M32-es váltó).
Villogó km: Változott az autó vezérlőegységeinek konfigurációja, kell neki egy ún. proxi rendezés. Nem került bele egy másik fejegység véletlenül? -
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Lett egy Alfa Mito amit a feleségem használ. 57 kw 1400 cm3.
Soha nem volt eddig ilyen autóm semmit nem tudok a típusról.
Valaki tudna támpontot adni a szervizek intervallumáról, olaj típusáról, stb, esetleges típushibákról.
Pl: miért villog a kilométer számláló?Előre is köszönöm.
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Grande Punto 1.4 T-jet. Közel 210 ezer km után cseréltettem a komplett kuplungot. Kettőstömegűvel, és fékfolyadékkal együtt. Mutatta a szerelő milyen állapotban voltak az alkatrészek.
A kettőstömegűben még egy 100 ezer lehetett benne azt mondta a szerelő.
A kuplung az már szinte teljesen megszűnt, úgy elkopott. Érdekes mert én nem tapasztaltam semmi furát. Biztos hozzá szoktam.Mondjuk nincs is nagyon összehasonlítási alapom mert csak a saját kocsimat vezetem.
Most csere után ahogy vissza kaptam, majd nem átszakítottam a padló lemezt, olyan könnyű lett a kuplung lenyomása. Élvezet vezetni.Közel 5 év után kiderült hogy mi zörgött néha ilyen fémesen. Már gondoltunk mindenre, de erre a legkevésbé. Ez volt annyira eldeformálódva hogy beleért a kipufogóba. [link] Pedig a kipufogó és eközött a keresztsín közt legalább 3cm volt.
Most leszedtem a fenébe, de majd pótolom. Szinte V alakúra hajlott. Szerintem egy párszor biztosan felakadtak vele.Cserélve lett a komplett vezérlés is. Km szerint olyan 40.000 km lehetett benne. Viszont közeledett az 5 év. A vízpumpa már szivárgott egy kicsit. Talán HEPU márka volt benne. Most gyári került fel.
Cserélve lett az összes szimering is amiket ilyenkor illik. Remélem megszűnik végre az olajszivárgás a váltó és a motor közt.
Cseréltük a váltóolajat is.
-
Directors
senior tag
válasz
molnarpeter #16390 üzenetére
Köszi!
Hát nem túl olcsó. Akkor amíg nincs nagyobb baja marad.
-
Directors
senior tag
válasz
gipsztigris #16387 üzenetére
-
Directors
senior tag
válasz
molnarpeter #16385 üzenetére
Sajna nem találtam. Még csak sima szilentet sem.
Esetleg rá tudnál te is nézni ha elküldeném az alvázszámot ?
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
Grande Puntoba lehet kapni külön a stabilizátor szilentet körülölelő fémet ?
Fotón jelöltem hogy mire gondolok. [kép] -
VMatteo
őstag
válasz
gipsztigris #16381 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat!
Utánajárunk, mert ez így nem maradhat.
Gipsztigris, erre gondoltál?
-
gipsztigris
addikt
válasz
VMatteo #16377 üzenetére
Tapasztalat, hogy nem érdemes felújítani a hátsó (kézifékes) nyerget. Egyrészről nem lesz jó, mert nem a dugattyú a bajos, hanem az alu henger felülete sérül, másrészről pedig a szét-összeszerelésre ki fogsz fizetni annyit mint amennyibe egy nyereg kerül. Ha árérzékeny vagy, akkor az allegro.hu-ról kell venni. Párban kapsz 20-22 eFt körül hátsó nyerget T-Jet Grandéhoz. DACO bevált márka.
-
426os
őstag
válasz
VMatteo #16375 üzenetére
Ha kapható komplett nyereg hozzá, akkor cseréld az egészet, mert hacsak nem magadnak csinálod, akkor a munkadíj kb annyi lesz, mint az alkatrész árkülönbözete... Nem éri meg vele szórakozni szvsz. Nekem anno új, gyárban felújított Bosch nyergek mentek hátra. Később az egyik első is megadta magát, ott muszáj volt felújító készletet használni, mert egyik kapható nyereg sem stimmelt a rajta lévővel...
-
zoo8800
veterán
válasz
VMatteo #16377 üzenetére
Amikor a munkahenger kopig meg, vagy szivárog a fékfolyadék.
Ebben az esetben a kézifék spirálnál van a baj. Ki tudod próbálni: a kéziféket kiengeded, majd a kocsi alá mászol, és kézzel alaphelyzetbe állítod a féknyereg végén a kart, amibe a bowden beleakad. Ezt követően kalapáccsal kicsit megkocogtatod a nyerget, majd ezután addig nem fog szorulni a fék, amíg újra be nem húzod a kéziféket.
Ha nem így lesz, akkor tévedtem -
VMatteo
őstag
Sziasztok!
A bal hátsó fékem néha valahogy szorul, és elég meleg az alufelni. Többségében meg semmi baja. Bárdiban hogy találnék hozzá fékfelújító készletet? (gumitömítések, karmantyú iylesmik) Illetve külön hátsó fékdugattyút? 1.4 120 lovas T-jet az alany, azthiszem Bosch fékes.
Mik a megfelelő kulcsszavak?
Ha tudna valaki segíteni, azt nagyon megköszönném! -
kisza25
félisten
Sziasztok! Giulietta 2014-es jobb első légzsák ki van kapcsolva, hogyan tudom bekapcsolni?
-
CGmatula
tag
válasz
gipsztigris #16370 üzenetére
Köszönöm!
-
CGmatula
tag
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Fiat Bravo vagy Lancia Delta vásárlásán gondolkodom. Melyek azok az évjaratok es motortípusok, amelyeknél el tudom kerülni az M32 váltót?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
slett27 #16365 üzenetére
1752 1756
ezek olyan 210-240 loerot tudnak fujni maxra, es alulrol toltenek
rendes front intercooler-l tudsz extra oxigen mennyiseget varazsolni azonos nyomas mellett, mivel a rendszer nyomasra limital, de a hidegebb levegoben azonos nyomason tobb az oxigen molárisan
pV=nRT <- egyetemes gaztorveny -
slett27
addikt
válasz
Micsurin #16364 üzenetére
Meg is rendeltem, de sajna nem úgy van hogy ez ki az meg be. Be kell kalibrálni utána. Kalibrálni Azt mondta szerelő kb 20% az esély hogy pont úgy be tudják állítani. Két szerelővel is beszéltem.
Sőt, túlnyomás esetén még a hengerfej is bánhatja. Mivel nem értek hozzá így elhiszem.
Most valószínű a gyári 1749-es Garrett van. Nincs esetleg egy picit "erősebb" ami plug and play ? gtb2056 ? Ha már egyszer hozzá kel nyúlni.
-
-
slett27
addikt
-
slett27
addikt
2008 1.9 8v 120LESziasztok ! A egyik a pirossal bekarikázott geometria szabályzó szelep amit ki szerettem volna cseréltetni, nem megvárni míg lehullik a kocsiról a rozsda miatt. Szerelő azt mondta turbó ki, javítóműhely, ott kicserélik, bekalibrálják, turbó vissza kész. Árat nem tudott mondani. Szerintetek mennyivel lehet számolni ? Vagy hagyjam így ?
A másik a fém turbó cső aminek megvan az utódja, annak egyszerűbb lesz a cseréje.
Köszönöm a segítséget, tanácsot.
-
csongi
veterán
Mindig talal az ember uj informaciot az internet bugyraiba.
Hirdetes.
"Megkímélt állapotú, költségmentes, 1.4 benzines (BMW motoros) Fiat 500L , bicolor külső és trikolor belsővel hölgy tulajdonostól eladó. " -
Jimmy8
senior tag
válasz
gipsztigris #16355 üzenetére
Nagyon köszönöm, ilyenre gondoltam
-
gipsztigris
addikt
válasz
Jimmy8 #16354 üzenetére
[Ezzel] az interfésszel hibátlanul működik PC-ről a MES (Multiecuscan) valamint okostelefonról az AlfaOBD alkalmazás. Hobbistáknak ettől több nem kell!
AlfaOBD teljes értékű licensze kb. 10 eFt, a MES pedig 50 USD. Tört programokkal nem érdemes bajlódni, mert egyrészről xar, másrészről pedig a fejlesztők bőven megérdemelnek ennyit a szoftvereikért. -
Jimmy8
senior tag
Az autóhoz (Bravo MK2, 1.4/90 benzin), vennék (összeállítanék)egy költséghatékony és lehetőleg legális, de nem "alap" diagnosztikát, szigorúan saját otthoni használatra (Off autó 1db hibakódolvasása 18eFt volt a szakszervízben
) Milyen hardvert és szoftot kell beszereznem?
Jelenleg egy régebbi laptop már adott, illetve egy Vgate iCar Pro BT3.0 is.
Olvastam a FiatEcuScan-ről, de ahhoz mi is kell? -
ujskodas
tag
válasz
molnarpeter #16352 üzenetére
P0420-62 katalizátor hatékonyság-jel összehasonlítási hiba
P0353-14 3. henger gyújtótekercs-Áramkör testzárlatos vagy szakadásos
ugyanez az 1-es és 4-es hengernél is.
Encs -
válasz
ujskodas #16349 üzenetére
Legutóbb nekem menet közben vacakolt, és itt javasoltak szerint az akku kábelezésénél kellett körülnéznem. Akku saruk le, kontakt spray (meg pici polírozás), saruk vissza. Megjavult.
Természetesen lehet más hiba is, nálam bevált az itteni javaslat, azóta is minden rendben.
-
ujskodas
tag
Sziasztok!
2014-es Punto 1,4 8v. "Start Stop Unavailable" felirattal együtt check Engine lámpa és a háromszög lámpa kigyullad. A motor elgyengül, vagy elmegy 1-2 henger is. Leállítás, újraindítás segít, vagy kikapcsolt gyújtásnál a start-stop hosszan nyomva, tartva, majd gyújtás rá és újra hibátlan minden. Az autót 127000 km-el vettük használtan tavaly októberben.
A start stop egyébként még soha nem állította le a motort, a nálunk töltött kb. 8000 km alatt.
Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a hiba?
Köszönöm! -
LANcelot444
csendes tag
válasz
csongi #16339 üzenetére
#16339 csongi
Nem változik, csak a fordulattól függ. Próbáltam leállított motorral sebességben gurulva, ott is csak a fordulat függvényében változott.#16338 DaFok
Sejtettem, hogy nem lesz ez ilyen egyszerű.#16347 Jimmy8
Biztos nem gyári került bele. Jobb lett utána, de a problémát nem oldotta meg. Közben megnéztem, a váltó oldali bak nem is volt cserélve, az gyári. -
Jimmy8
senior tag
válasz
molnarpeter #16343 üzenetére
-
LógaGéza
veterán
válasz
Xerath404 #16327 üzenetére
Manky teljesen megbízható, nagyon sokan járunk hozzájuk, érti a dolgát. Ha azt mondod neki hogy te megbékélsz egy kicsit gyengébb teljesítménnyel is, csak azt stabilan tudja, és ne gyilkolja szét a motort, akkor olyan programot kapsz.
Ha meg akarod duplázni a motor teljesítményét, és nem számít a pénz, azt is megoldják -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #16343 üzenetére
Én is ezeket vettem a MiTóba, L a két felső bak és M az alsó billenésgátló. Utóbbiból is L-t akartam, csakhogy nem kapható már, de végül is mindegy, milyen a gumija, mert megtámogattam egy puliuretán betéttel.
Jó lett, különösebben zavaró rezonancia nincs, egyedül finom és lassú manőverezésnél mikor adok egy nagyon icipici gázfröccsöt, akkor rezonál be jobban a PU betét miatt.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Jimmy8 #16335 üzenetére
3. Nem gondolnám, hogy előkészítés lenne, inkább kiszerelhették, ha most nincs már benne LPG. Sok típusból volt gyárilag gázos verzió, de ami nem annak készült, abban nem kellene semmi nyoma lennie.
4. Ja, később néztem videót, és gondoltam, hogy lehet, hogy csak azt a csavart kell meghúzni. Esetleg tehetsz alá egy kicsi menetrögzítőt, hogy később se lazuljon meg.
-
Vásárlás óta most először kapott nagyobb összeget Giulietta-nk.
Ez sem hiba miatt keletkezett, hanem kopóalkatrész csere. Az pedig hozzá tartozik a karbantartáshoz.
Lengőkar, stab. pálca, toronycsapágy.
Elkezdett kopogni szegény a jó magyar utakon.
Most újra csendes.
Továbbra is szerethető kisautó. -
Jimmy8
senior tag
válasz
LANcelot444 #16337 üzenetére
Szia! Nekem az off-os autóbsn a felső motortartó bak emgedte el magát, akkor csinált ilyen hasonló rezonanciat. Vettem bele meyle bakot ( nem volt olcsó), de azzal is rezgett, A megoldás egy gyári bak beszerelése lett. Ha neked cserélve lett, és nem gyárira, akár ez is lehet az ok.
-
envagyok
veterán
Fiat 500L 2012 1.4B-vel kapcsolatban lenne 2 kérdésem.
Berepedt a rádió kijelzője.
Hol érdemes kijelzőt vagy komplett fejegységet venni bele?
A szerelő nemrég cserélt bsl rlső kerékcsapágyat, és tönkrement az abs jeladó. Vettem bele újat, de azzal se megy.
Előfordulhat hogy hibás?
Vagy kell valamit csinálni vele? -
csongi
veterán
válasz
LANcelot444 #16337 üzenetére
Allo helyzetben kiemelet kuplungnal milyen a rezonancia?
-
DaFok
tag
válasz
LANcelot444 #16337 üzenetére
Nekem is jár a szíjtárcsa, lecseréltem újra, de maradt kb hasonló módon mint neked. A tünetek amiket írsz azok viszont nem voltak a régivel sem és az újjal sincs ilyesmi.
-
LANcelot444
csendes tag
Sziasztok!
Egy fordulatszám függő rezonanciával küzdök amióta megvan a kocsi (1,4 T-jet Bravo). Már kb. beletörődtem, de nemrég belebotlottam egy régi kommentbe, ahol nagyon hasonló tünetek megszűntek egy főtengely szíjtárcsa csere után.
Tünet: Alapjáraton rezonancia van, alapjárat és 2000-es fordulat között kb. semmi, 2100-2700 közt erős rezonancia, 2700-felfele minimális rezonancia. Korábban voltak cserélve a tartóbakok, javított rajta, de a hiba megmaradt.
Közben a többi offtopic autóban megnézve, meg sem mozdul a szíjtárcsa. Ehhez képest az enyémben: [link]
Okozhatja ez a problémát? Ahogy nézem, maga az alkatrész nem túl drága.
Köszi szépen előre is! -
molnarpeter
nagyúr
válasz
gipsztigris #16332 üzenetére
Szuper, köszi!
-
Jimmy8
senior tag
válasz
tboldi #16334 üzenetére
Köszönöm
Kis infót már szedtem a többi ponthoz:
1. Volt olyan műszeregység , amelynek az első (felső) sorában volt a hőmérséklet kijelzés. Nos, oda kellene valahogy kivarázsolnom, valahogy így:
3. Ezzel összefügg, hogy a kérdéses gomb funkciója "gázra" átváltás (lenne). Érdekes, mert sehol nem látszik visszaalakítás az autón. Lehet "csak" előkészítés volt? Ezek az olaszok...
4. gomb felirat alatt ott egy 6-os csavar, meghúztam ==> OK.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Jimmy8 #16333 üzenetére
Hali!
Nem ismerem mélyrehatóan a Bravókat, így csak arra tudok válaszolni, ami a MiTónál is megvan.
2. Ez ilyen, nem tudsz rajta változtatni.
5. Akkor van benne Blue&Me (vagy legalábbis gyárilag volt), ami egy Microsoft által fejlesztett autós izé.
USB-ről kellene tudnia mp3-at játszani, illetve BT kihangosítót tud még, de csak telefonálásra használható, zenelejátszásra nem.
-
Jimmy8
senior tag
Sziasztok!
Most vettünk a páromnak egy Bravo MK2-t (2012-es, 1.4 90LE, valószínűleg Easy felszereltség ). Jó alapnak tűnik, de néhány apróságot meg kell(ene) csinálni rajta. Van viszont alapvetően néhány dolog, amit nem értek.
1. A műszerfalon nincs külső hőmérséklet kijelzés a digit kijelzőn. Nem--- °C, hanem semmi nincs ott az óra előtt. Mi lehet a gond?
2. Multikormány jobb oldali fel-le nyíl nem a behangolt állomásokat lépteti a rádión, hanem a frekvenciát (mint a manual keresésnél). Nem találtam beállítást rá. Javaslat?
3. A rádió két oldalán van ugye két gombsor- Balról a City szervo, alatta az ASR kikapcs, majd alatta nekem egy benzinkút ikonos gomb. Ennek mi lehet a funkciója? Benyomom, nem csinál semmit (vagy nem tudom-hallom a következményt)
4. Váltógomb kicsit mozog-forog. Ezt hogy lehet fixálni?
5. Van egy Windows feliratú USB csati a szivargyújtó mellett. Az mire használható? (Rádió csak "sima " CD-s, még MP3-at sem tud.Előre is köszi, ha valaki tud segíteni.
-
gipsztigris
addikt
válasz
molnarpeter #16330 üzenetére
Ott is csak egy nyomásszabályzó van. A másik (kicsi) nyomáskorlátozó szelep. Egyszerű túlnyomás szelep.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gipsztigris #16326 üzenetére
Ha már nyomásszabályzó
ahol 2 szelep van (Peugeot), melyik szokott vajon elromlani? Vagy párban csere? Random leáll az autó.
-
slett27
addikt
válasz
gipsztigris #16326 üzenetére
Igen, ez már el lett döntve.
-
Sziasztok!
Beszéljetek le, vagy adjatok távpontot hogyan ésszerű ez
Lett egy 150 lovas 2018 as giuliam 2.2 dizel és chiptuningal kapcsolatos az érdeklődésem.
Elsőnek abból indultam ki hogy ugyan ez a 2.2 d motor van 136 150 es 180 lóerővel is, es en csak annyit szerettem volna hogy az én 150 lovasom hàtha lehetne 180.
Nem nagyon tudom kik ajánlottak az országban, kik azok akik biztonságosan foglalkoznak ezzel, de így elsőre felvettem a kapcsolatot a manky dyno val es ott azt mondták 200-210 simán kihozható ebből a motorból.
Nekem elsődleges szempont az a értelmes és biztonságos kereteken belül maradás, esetleg van valakinel tapasztalata ? Érdemes megpróbálni esetleg csak a 180 lóig, vagy nagyon megrovidíti a motor élettartalmát? -
slett27
addikt
válasz
gipsztigris #16318 üzenetére
A hiba az optimalizásás előtt is megvolt.
Nem volt kísérletezés, egyszerűen a nagynyomású szabályzó szelepre dob hibát. De olvastam hogy nem mindig az a ludas. Volt olyan aki már oszcilloszkóppal méregette a jelszintet az érzékelőn. A jó Isten mentsen meg az ilyen hibáktól, mert senki nem tudja megjavítani.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Micsurin #16323 üzenetére
Ha Mosonmagyaróvár környékén jártok, fel tudom ajánlani a sajátomat.
Egyébként a motorháztető annyira lejt, hogy én sem látom, pedig a fejem búbja 4 ujjnyira van csak a tetőkárpittól.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboldi #16322 üzenetére
Igen... pont afelé tolom! Nála úgysem lesz több egy szolíd AET látogatástól, tippre ha addig vesz akkor ősszel az ojdival(nagyobb cooler
meg esetleg egy K04 csiga) együtt kerülne padra.edit.: kérdés még mennyire "magas" kilátni belőle, D Corsa Sport ott hasalt meg. Nem lehetett elég magasra emelni az ülést a 154cm-hez (frusztrálja ha nem látja valamelyest a motortetőt)... van egy Mito a cégnél csak még nem vadásztuk le a tulajt egy ülés próbára. De ami késik nem múlik...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
tboldi #16320 üzenetére
Az Gemini szerint Valvola EGR! Akarom mondani: [link]
edit.: amúgy PÜ-ben elfelejtettem de lehet mégis lesz Tjet-em, de most figyeld... az 1.8T mellé!
Asszonynak nagyon tetszik a Mito és rájött elérhetőbb mint egy használható állapotú MX5 NB. Végső soron meg úgyis én fogok vele foglalkozni...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
gipsztigris #16318 üzenetére
Tigris a Tjet esetén miről beszélünk gyárilag?
Diverter szelepről vagy lefújó szelepről?Szerintem boldival legalább ~2 órája elmélkedünk a kérdésen.
-
-
slett27
addikt
#16035 esetleg tudna valaki segíteni ?
-
DaFok
tag
válasz
tboldi #16315 üzenetére
Köszi srácok!
Valószínűleg így volt, megrepedt a gyári és raktak fel olyat ami simán felmegy más cseréje nélkül. Majd ha nálam elhasal a VL38 akkor inkább GT1446 vagy TD04 megy a helyére minden szükséges hardverrel, addig max a tisztítást kapnak az injektorok, de egyelőre nem produkálnak semmilyen hibát. -
tboldi
nagyúr
válasz
hobizoli #16314 üzenetére
Szerintem a többség nem megy el idáig, nem is túl rentábilis. Tudom, hiszen én is hasonlókat tervezgetek.
Azt tudom elképzelni, hogy megrepedt a gyári VL37 meg a kollektor, ami nem is olyan ritka jelenség, aztán cserélték mindkettőt egy kicsit jobbra. Aki ennél többet akar, nem egy másik IHI turbót fog feltenni szerintem.És a MultiAir QV csöve nekem nem jó, ha célozgatni akarsz.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #16312 üzenetére
en azert csak megvennem bele a 695-s injiket, hogy a naccsigat ahhoz progizzak fel...
azzal meg johet par extra jedi ismax a csiga nem fuj hozza eleg levegot es akkor nem lesz tulterhelve soha az injektor, a safe side-n marad
az ECU mindig a szivocsoben merheto MAP jelre adja a nyálat a pV=nRT fuggvennyel szamolva, pont ezert is méri a levego(!!) fizikai adatait a szenzoraival, es nem "isten neveben", meg "haccoljon vazze" modon vezerli ki az injektorokat
a benzinnyomast meg a benzin homersekletet nem meri sehol, az annyi amennyi
egyebkent extra uzemanyagra meg az is megoldas lehet injektorcsere nelkul is, hogyha a fuelrail vegeben van a nyomaszabalyzo es recirkulacios a rendszer (ket csoves), akkor az a gyari 3bar-s darab helyett egy 3.5-4bar-sra cserelodik
de a 30% nyomasemeles ott nem linealisan noveli a injektort ennyivel, csak 12-15%-l
pl a 260-s injektor 3,5bar-n 280-snak szamit, 4bar-n 300-snak
input: [link]pl a mk3 VR6 Golf-ban a 2.8-ban 3bar-s volt ez, a 2.9-ben 4bar-s
mondjuk a ~15eves injektorokat lehet elvinnem egy rendesebb ultrahangos tisztitasra is a ECU remap elott, mert a porlasztasi képének lehet koze sincs mar az eredetihez
-
hobizoli
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
hobizoli #16311 üzenetére
Nem tartanám valószínűnek, hogy ezt cserélték volna, szerintem a turbónál és a kollektornál megállhatott a történet. Esetleg egy zacskó csipsz, de több nem hiszem.
Ezt ha nem is minden kétséget kizáróan, de jó eséllyel ki lehet deríteni MultiEcuScannel, meg kell nézni, hányszor volt "ECU rewrite".
-
DaFok
tag
Sziasztok,
2008-as T-jet bravo-n az előző tulajok egyike cserélte a leömlőt abarth-ra, illetve VL38-ra a turbót. Felhívtam egy céget akikkel majd optimalizáltatni szeretném a kocsit és azt kérdezték hardveresen hozzá lett-e igazítva a turbó a kocsihoz. Tudom, hogy VL38 P&P a bravo-n, de mi az amit így utólag meg tudok nézni, hogy megcsinálták-e mikor felkerült?
Köszi -
blondesigner
csendes újonc
válasz
tboldi #16307 üzenetére
@DaFok Köszi, mindenképp megkérdezem!
@tboldi Hát, van egy olyan érzésem, hogy ugyanez lesz itt is a történet, hogy csipsz után, szinte biztos, hogy cserés lesz a kuplung és a lendkerék is, de nem baj, ha az kész lesz, onnan megint 100-150.000-et elmegy újra az autó, főleg, ha erősítve is lesz a kuplung.
-
tboldi
nagyúr
válasz
blondesigner #16302 üzenetére
Én sem éreztem rossznak a lendkereket használat közben, de mégis annak bizonyult, mikor a váltó lekerült felújítás céljából.
A kuplung viszont nálam megcsúszott chip után, de csak hűvösebb, párásabb időben. A váltóval és a lendkerékkel egyidőben kapott azt is, kevlárosat.
• • • • • • • • • • • • • • • •
Mára amúgy helyrejött a dinamika, valszeg csak adaptálódnia kellett a motorvezérlőnek a nagyobb intercooler okozta hűvösebb és oxigéndúsabb levegőhöz.
-
DaFok
tag
válasz
blondesigner #16304 üzenetére
Próbáld meg JARTRONIC a XX. kerületben. Nekem eddig ő csinált minden elektromos dolgot a bravon.
-
slett27
addikt
Sziasztok ! Van egy hibám :
Ne folyamatosan világít a motorlámpa, csak amikor nagyobb gázt adok 4e fordulat környéke. Aztán magától elaszik egy idő után.
Hol van a nagynyomású szivattyú helyileg (2008 1.9 8v Bravo II 120LE), motortérben merre keressem ? Lehet ez kontakthiba is vagy tuti rossz a szabályzó szelep ? Ha rossz milyen márkájút kellene bele venni ? Bontottat érdemes szerintetek ?
Köszönöm előre is,
s -
blondesigner
csendes újonc
válasz
molnarpeter #16303 üzenetére
Ez jó hír, köszi! A héten megy egy nagyobb átvizsálásra, olajcserére, szokásos dolgokra, ott ránézetek a turbóra, leömlőre.
Még 2 apróság beugrott, hogy a tompított izzó folyamatosan ég gyújtás / menet közben (bajuszkapcsoló érintkezési hibáját írták máshol - állítólag csak egy forrasztás).
Budapesten és környékén van olyan ember még, aki ennek a javításával foglalkozik, anélkül, hogy az egész kormánykapcsolót cserélni kelljen (és tudja is, hogy mit csinál)?
Illetve a másik kérdés, hogy H4-es izzókból, amivel még normálisan lehet látni esőben, nem sárgás fényt ad, de nem is túl kéket + nem ég ki 3-4 hónap alatt (közúton is használható), az Osram Night Breaker Laser H4 lenne és a hozzá illő helyzetjelző pedig az Osram Cool Blue Intense NextGen W5W lehetne? (Mindkettő 4000K körüli hőmérsékletű.)
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
blondesigner #16302 üzenetére
Csipsz jöhet (ha jó a turbó és leömlő), kuplung meg ráér ha csúszik.
-
blondesigner
csendes újonc
válasz
tboldi #16301 üzenetére
Köszi, őket már pár helyen ajánlották, de ha már itt is, akkor ők lesznek a befutók.
Kapcsolódó kérdésem lenne hozzád / hozzátok: 196.000 km van az autóban (2009-es, minden számla megtartva, JSZP-n megnézve, márkaszervizbe volt hordva szinte mindig, szóval a papírok alapján 99% valós a km), 70%-ban pályán használták, és tudom, kissé hihetetlen, de nem volt még se a kuplunghoz, se a lendkerékhez nyúlva. Érzésre, hangra hibátlan, nagyon megkímélt állapotú az egész autó. Váltója, futóműve jó. Annyi az egyetlen probléma, hogy már eléggé bekeményedett a kuplung - ami gondolom a jele annak, hogy lassan csereérett lesz az egész szett. Viszont nem hallok fémes "csattanó" hangot indításnál, menet közben vagy leállításnál, nem rángat, stb. - ami a lendkerék problémájára utalhatna. Talán egy nagyon halk fémes nyikorgást hallok jobbról, főként akkor, ha a kuplungpedált benyomom.
Így is érdemes lenne bevállalni az optimalizálást, vagy inkább tegyem át a kuplung és kettőstömegű cseréje utánra a chiptuning-dolgot?
-
tboldi
nagyúr
válasz
blondesigner #16300 üzenetére
Hali!
Én velük írattam meg a fenti 155 pacis T-Jet MiTót, illetve anyum 90 pacis 1.3 Multijet Ypsilonját is, panaszra abszolút nincs ok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Subaru topik
- Google Pixel topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Hálózati / IP kamera
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 docking station
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest