- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- t72killer: Fürdőkád kontra elektromosság: XXI.század
- sziku69: Szólánc.
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Graphics: OnePlus 13R - Üzemidőbajnok és remek képességek
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hőguta
csendes tag
válasz
molnarpeter #16231 üzenetére
Gratula!
Én forgalmi szerint 609kg fék nélkülit (1200kg fékezettet) vontathatok,de mivel újonnan vettem az utánfutót,így a rendszámozás előtt volt lehetőségem a 750kg-osat 600kg-ra visszaminősíttetni. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Hőguta #15857 üzenetére
E hónapban sikerült a vonóhorgos vizsga. Előtte rokon szerelő javasolta rá a plakettet, pótoltam (7 polusú csatlakozó mellett). Szerelés miatt pedig a vizsgáztató diktált egy rövid nyilatkozatot. Tehát a horog beszerelésről és vásárlásról nem kértek számlát. Külön öröm, hogy neten 400 kg fék nélküli vontatható tömeget írtak a típusra, de kiszámolták és 600-at kapott végülis (fékezetten pedig a típustábla szerinti 1000-et).
-
z0d1@Ku$
senior tag
Sziasztok,
kuplung nyikorgásra van valami bevált spray, vagy bármi, ami megszünteti? Csak meleg időben van a jelenség, így elég idegesítő mostanában -
Micsurin
nagyúr
válasz
KilgoreTrout #16222 üzenetére
Turbóval szerintem a legtisztább ha beszélsz velük, nem hiszem hogy ne segítenének kapásból ha valami nem klappolna.
slett27 Blokk rokon Opelen lehet, gondolom itt is. Kérdés a cikkszám és némi kotorászás a neten.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
KilgoreTrout #16220 üzenetére
Update: mégsem sikerült megcsinálni, ugyanúgy zörög. Ez már röhej.
Újabb szerelő, cseréli a két első stabpálcát, mert a jobb oldalin elmaródott a menet, szóval hiába húzták rá az anyát, nem tartott megfelelően. Remélem ez már megoldja.
Még szerencse, hogy szabin vagyok a héten.
-
KilgoreTrout
senior tag
A turbo problémák mellett valami rendszeresen zörgött elől.
Voltam ma futóműállításon és az alábbi meglepi fogadott:
Rögzítették, de még mindig recseg valami elől.
-
juvegamer
tag
válasz
gipsztigris #16215 üzenetére
Értem. Köszönöm.
-
KilgoreTrout
senior tag
válasz
Micsurin #16217 üzenetére
ITrading Kft. (Gipsztigrisék szerelték, ők küldték).
Ahogy nyomozok, esetleg MAP szenzor nem lehet? A katalizátor és a kipufogó is olajos volt (füstölt rendesen a kocsi). Illetve az ECU nem lehet, hogy még a régi, lyukas turbócsöves értékekkel dolgozik? Azt lehet resetelni valahogy?
Időrendben:
1. egyszer érezhetően megtorpant autópályán (itt lyukadhatott ki a turbócső)
2. utána hol műküdött, hol nem, érezhetően más volt (lehet, hogy itt az ECU megtanulta, hogy mostantól máshogy jön a levegő?)
3. szerelő OBD-n nem látott eltérést a kért és adott turbónyomásban az adatokban
4. szerelőtől hazafelé eltört a turbó tengelye - füst, olaj a kipufogóoldalon
5. turbófelújítás, kipufogóoldal tisztítása
6. azóta már kiégett a kipufogóból az olaj (eleinte büdös volt, de már elmúlt).
7. a korábban leírt fura működés/gyorsulás tapasztalható. -
Micsurin
nagyúr
válasz
KilgoreTrout #16216 üzenetére
Hol volt gépműhelyben? Havernak a Skoda ilyet a Wizzardos kínai hulladék középrésszel és kínai aktuátorral produkált.
-
KilgoreTrout
senior tag
Sziasztok, a turbo javítás óta sajnos még mindig nem az igazi a kocsi. Lomhábban, bizonytalanabbul gyorsul, illetve egészen furán kéri a turbónyomást (kijelzős a műszeregységem). Korábban a gázpedál lenyomása, majd lenntartása mellett folyamatosan kúsztak fel a turbónyomást jelölő csíkok, most általában feléig megy fel, csak padlógáznál megy fel maximumra és néha meg-megbicsaklik (nő az érték, majd hirtelen visszaugrik 1-2 csíkot és ott is marad, amíg le nem padlózom). Nem tudom ez normális-e, de mindenképp más, mint eddig. Lehetséges, hogy a levegőcső repedése (ami a turbó tengelyének törését okozta) vagy a tengelytörés utáni olajfolyás bejutott valahogy a motorba vagy a multiair modulba?
A fogyasztás is nőtt kicsit (kétszer voltam vele autopályán vidéken, ilyenkor 1-1.5 literrel alacsonyabb fogyasztás jött ki korábban, most annyi, mint a szokásos ingázásnál - bár még nincs elég adatom, csak kétszer tankoltam a turbós affér óta).
Van egy BT-s OBD olvasóm, azzal tudok valamit nézni esetleg, ami segíthet leszűkíteni a hibát? Most, hogy felmerült a multiair modul, annak a hibái között írják a fogyasztásnövekedést és az időnkénti egyenetlen, késleltetett gyorsulást, így kicsit elkezdtem aggódni.
-
gipsztigris
addikt
válasz
juvegamer #16212 üzenetére
Igazából nincs olyan amiből egyértelműen megállapítható lenne, hogy mennyit bír még a MA modul.
Tünetek lehetnek, random égéskimaradás hibákat, dadog, egyeletlen motorjárás, néha random le is tud állni a motor. Konkrét előjele nincs, lehet hogy ma még normálisan megy, de két nap múlva meg elhalálozik.
Volt olyan beszámoló is, hogy mielőtt letérdelt a modul, előtte drasztikusan megnőtt a fogyasztás, de ez nem bizonyított, csupán a tulaj így emlékezett vissza.
Ha jól karban volt tartva, akkor nem törvényszerű, hogy megkotlik a multiair modul, bár cseréltünk már igazolt 160 ezernél is modult. -
akooos
veterán
válasz
akooos #16211 üzenetére
Most volt egy kis fény meg több időm, hogy megnézzem. 90%-ra mondom, hogy nem "alul" folyik, hanem a motor hátsó részén szivárog le végig. Beindítottam, aláfeküdtem, néztem fölülről és semmi, mentem vele 2 kört a parkolóban szép lassan, egy csepp sem jött ki sehol, közben a nívópálca ugyanazt mutatja, amit tegnap este. Pár éve cserélnem kellett a "fojtószelep"-et, mos úgy látom, hogy az alján lévő elektronikából is folyik az olaj?! Valami nagyon csúnyán felhordja. Erre az alkatrészre gondolok, ezt cseréltem:
-
hobizoli
nagyúr
válasz
akooos #16211 üzenetére
15-20 eves autoknal siman elfordul ez mas gyartmanynal is
ennyi ido alatt a tomitesek ugy kikemenyednek a melegtol es az olajtol, hogy törni lehet
amikor pl kuplungcsere miatt le van szedve a valto, akkor erdemes ezeket preventiven csereltetni, mert csak par ezer forintos cuccok amugy, es a valto le- felszerelese akkor nem kerul extra koltsegbe, hiszen amugyis lent van -
juvegamer
tag
Üdv!
Deltában a gyári multiair modul mennyit bírhat ki kb.? Illetve, hogy kezdődik a modulhiba? Mik a tünetek először? Előre is köszi.
Külföldön lenne egy kedvező ajánlat, egy szép állapotú 2012-es Delta igazolt 200e km-el, ezért kérdezem. -
akooos
veterán
válasz
hobizoli #16210 üzenetére
Köszi, ez mind nagyszerűen hangzik.. ha jár a motor ezt felülről valahogy láthatom szabad szemmel vajon, hogy megállapíthassam, honnan folyik?
30 km-re el kéne vinnem, hogy szét lehessen szedni, de úgy tűnik (ismét) traileren fog utazni ez a szar, ha ilyen mennyiségű olaj folyik belőle. -
hobizoli
nagyúr
válasz
akooos #16209 üzenetére
haaaaat itt a behajtasi tengely szimmeingje lehet feladta a kuzdelmet az idovel... vagy a fotengely vegen levo
de ha ez nem szelepfedel alol folyik ennyire le, akkor valto tuti le kell ugorjon minnel elobb, mert olaj nelkul total KO lesz, meg ha osszeolajozza kuplungot is, akkor az is kuka -
akooos
veterán
Sziasztok, Hozzáértőktől kérdezném, vajon mi okozhat ilyen olajfolyást hirtelen? Hétvégén elmentem majdnem 1000 km-t gond nélkül, ma 5-öt. Mire hazaértem és beálltam a parkolóba, ez fogadott. Elsőre azt hittem kondenzvíz, de ahhoz sok. Megszagolva olajos szaga van és barnás színe (nem fekete).
A fagyálló egy 1 hetes sztori, az most mindegy, azért ilyen szép vörös "rozsdás".
Csináltam egy videót is, hátha jobban látszik rajta bármi, de sajnos túl sötét lett már ahhoz, hogy jobban lássak kint, majd holnap megnézem jobban.
[link]Bárki bármi ötlettel tud előjáróban előállni?
Másik kérdésem, M32 váltó tipikus hiba hangot valaki le tudná írni?
autópályán 6-osban 2000 RPM körül egy mély búgó hang lehet az?
Ja, az alany egy GP 1.9 jtd
Köszi!
-
Directors
senior tag
Valaki esetleg megtudná nekem azt nézni hogy ezeket a csavarokat amik az olajhűtőnél vannak, mekkora nyomatékkal kellene lehúzni ?
-
Directors
senior tag
Köszönöm mindenki ötletét.
Talán sikerült megoldani.
Kézi menetfúróval átmentem rajta párszor. Jó sok idő volt mert annyira kicsi a hely. Pedig amit tudtam eltávolítottam az útból.M6 volt eredetileg, és ezzel is mentem át rajta.
Plusz tudtam betenni hosszabb csavart. Ilyen volt a régi csavar [kép] . Az új egy hangyányit hosszabb (kb. fél centi), illetve végig menetes.
Meghúztam nagyon óvatosan, aztán hagytam is.Ment bele a hűtővíz, és az új olaj. Járattam egy darabig hogy üzemi hőfok meglegyen.
Szerencsére nem tapasztaltam se olajfolyást, se azt hogy keveredne a kettő. Remélem marad is így. Holnap kerülök vele egyet. -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Az alany Grande Punto 1.4 T-jet. Olajhűtő tömítés csere volt.
Sajnos a képen bejelölt csavarnál megszakadt a menet. [kép]
Mit tanácsoltok, hogyan lehetne orvosolni a problémát ?
Belemerjem önteni az olajat és a vizet a kocsiba ? -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #16191 üzenetére
jaaa...a Marea Thesis 6-s valtositashoz meg hozza is szoltam 2-3 hete
Thesis 2.4 20v:
1st Gear:3,80:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,91:1
6th Gear:0,71:1
Reverse Gear:3,55:1
Final Drive:3,73:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):2.550 tpmThesis 2.0 20vT:
1st Gear:3,80:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,91:1
6th Gear:0,71:1
Reverse Gear:3,55:1
Final Drive:3,97:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):2.700 tpmFL166 2.0TS:
1st Gear:3,50:1
2nd Gear:2,24:1
3rd Gear:1,52:1
4th Gear:1,16:1
5th Gear:0,97:1
6th Gear:0,86:1
Reverse Gear:3,55:1
Final Drive:4,06:1
Rpm At 120 Km/h (theoretical):3.500 tpm -
gipsztigris
addikt
válasz
rhunseeker #16193 üzenetére
Semmi extra! Olajteknőt le kell szerelni, de előtte a hosszú féltengelyt ki kell venni kompletten. Bátor és kellően magabiztos szerelők megpróbálják elhúzni a féltengelyt az olajteknőtől, de legtöbbször a kudarcon túl még valamit el is barmolnak, tehát érdemes felhívni a szerelő figyelmét arra, hogy ne kísérletezzen, hanem vegye ki a féltengelyt!
Van két "tiktos" csavar lendkeréknél, arra is figyeljen, mert nem látszik csak egy pozícióban. Érdemes az ajakos tömítést kiváltani egy viton gumis alu közdarabbal, amivel egyszer s mindenkorra megszüntethető a probléma. -
Integrale
veterán
válasz
molnarpeter #16191 üzenetére
Szerintem ismerik is egymást még Mareás időkből.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
rhunseeker #16195 üzenetére
olajtekno le, meg asszem 2 csavar
legalabb ki is lehet takaritani az olajteknot is egyuttal -
hobizoli
nagyúr
válasz
rhunseeker #16193 üzenetére
jaaaaj, ne haljon mar meg tole.... 2.0JTD meg a 1.75TBi is tokugyanez a szisztema
-
rhunseeker
tag
Nemsokára viszem első olajcserére a Giuliettat mióta nálam van. Olvastam, hogy a szívókosár tömítés ennél az 1.6 jtdm-nél is probléma. Ezt mekkora szopás cserélni?
Csak hogy mennyire számítsak csúnya nézésekre, ha megkérem a szerelőm, hogy nézzen rá erre?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #16191 üzenetére
ez vmiert nem jo link
-
hobizoli
nagyúr
regen 10+ eve egy isminek volt 1.6-s Stilo-ja 6-s valtositva
anynira emlexem, hogy aszondta tok egyszeru volt az egesz
de a 1.2/1.4 FIRE motoron a tuzfal felol van az onindito, a SOHC alapu Bravo 16v-n meg motor elejen a huto felol
lehet csak annyi lenne buli, hogy a ket valtoharang atcserelodik a valtohazon....? -
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #16184 üzenetére
Legközelebb magam fogom csinálni, és megveszem a rögzítőkészletet is.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #16182 üzenetére
A felső sarkán le volt törve a rögzítőfüle, de összességében azért szebb állapotú volt az alsó, mint a felső. Nem baj, így nyugodtabb vagyok.
Ja, és a Lanciával is foglalkoztam egy picit. Holnap megkapja a csatacsippet, úgyhogy ellenőriztem a folyadékszinteket, plusz kicseréltem a megkeményedett O-gyűrűket a nívópálcán, hogy jobban.
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #16179 üzenetére
Azt nem kell, nézd meg az AutoStrong videót!
szerk.: Tájmsztempelve, úgy látszik, a motortartón kívül nem kell mást szétszednem. Az alábbi kép alapján a szíj sem lesz útban, hogy fölfelé kiemeljem a műanyagburkolatot.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
akooos #16176 üzenetére
Ez csak a ventivel függ össze, szóval nálam néha fújt, néha meg egyáltalán nem jött levegő.
Meg lehetne próbálni géppel ránézni, VW-nél csináltam ilyesmit, néha elég újra tanítani a két végállást, vagy állító motor csere, vagy egyéb mechanikai hiba (annál az autónál elengedte a mozgató kar a terelőlapot és kijött a helyéről, a levegő meg mindig fűtés helyzetbe fújta). -
tboldi
nagyúr
Gyors kérdés: Az 1.4 T-Jetet mennyire kell megbontanom, hogy az alsó vezérlésburkolatot cseréljem? Vagy fuck around and find out?
Ahogy nézem képről, a hosszbordás szíj valszeg maradhat, de a motortartóbakot lehet, hogy oldani kell.A felsőt már cseréltem, mert porladozott, de nem bírtam ki, hogy ne vegyem meg az alsót is, legyenek egyformán szép újak.
-
akooos
veterán
válasz
molnarpeter #16170 üzenetére
Ez lehet oka a random fűtés-hűtés váltakozásának, vagy ez csak a fokozatért felel?
Nálam néha egyik oldalon meleget fúj, amikor a másikon hideget, 16 fokon isAz inkább "csak" állítómotor probléma?
-
troll81
addikt
sziasztok Alfa Romeo 159 3.2 JTS V6 24V Q4 Elegante valakinek van e tapasztalata ezzel a motorral illetve mekkora szívás?
-
atee_13
őstag
Bravo 2 1.4 aktívánl ha a sima kormányt lecserélném multira akkor kábelezés meglenne és csak össze kellene dugni mint némely másik márkánál vagy az olaszok másként gondolták és gyárilag nem mindennel készültek?
-
molnarpeter
nagyúr
Grande Punto digitklíma előtét ellenállás csatlakozók meg voltak égve, beforrasztottam direktbe, ne legyen esélye sem a kontakt hibának
2014-es ellenállás és venti volt benne, szóval már nem a gyári.
-
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #16157 üzenetére
Feladtam. A betonon emelővel nem tudtam megoldani. Egy csavar fél centit 35 perc alatt jött ki.
Szerelő, csápos emelőn küzdött 2 órát, egy csavar beszakadt.
20 ezer volt a csere.
65 ből meg volt a Marelli generátor és az INA szabadonfutó.hobizoli
Én azt az 50-es olajat csak 40 fokos melegekbe tenném be. De inkább egy jó minőségű 40-es olaj, ami nem esik szét 100 fokon, és érdemben jó a ciklikus terhelése.
Az már olajnyírós motor ami az 50-et kéri.
Az 5w50 hidegen is sűrűbb, mint az 5W40.
Ez a flakonba is érezhetőbb. Kis távokon meg fel sem melegszik rendesen.
Aki pályán tolja a vasnak, és tempózik, annak ok.
De általános használatra felesleges. -
csongi
veterán
válasz
Gyb001 #16164 üzenetére
A rovid tav ennel hosszabb
.
A nyari meleg beallta elott erdemes cserelni
A30 as oldal lehet keves a kanikulaban vagy palyan tartosan erosebb uzenmodba. Ha jobb minosegu 0w-30 as van benne, akkor meg versenyzonek kell lenni, hogy elerje az olaj a teljesitmeny tetejet. Ahhogy nezem selenia.Ezzel nincs baj. A kerdes a konyvben mi van meghatarozva? A kornyezet vedelmi norma szerint mar siman lehet oW30 is.
Ezek a motorok nem finnyasak. A korabbi kiadasok 5w-40 el mentek. De ez nem jelent semmit.
Szoval ne stresszelj.
En biztos nem cserelnem le most. Majd a nyari meleg idoszakba. Addig meg kicsit at takaritja a rendszert.
Szoval ezen ne parazz be.
Ha sok a varosi hasznalat, meg jobban is jarsz. -
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #16157 üzenetére
Holnap kiderül.
-
Gyb001
senior tag
Sziasztok.
Tegnap voltam olajcserén.
És csak ma vettem észre a megmaradt olaj dobozán hogy 0w30 került a kocsiba 5w40 helyett.(Selenia)
Maradhat benne? Vagy cseréltessem minél előbb. Vagy be se indítsam?
Eddig mindig selenia 5w40 ét kapott.
Fiat Tipo 2020 1.4 95le. -
Directors
senior tag
Köszi!
Ki is cseréltem az olajszűrőház tömítését. Azért kérdeztem hogy az a tömítése-e az, mert olyan vékonykának tűnt a régihez képest. A régi olyan volt mint a beton.
Az új az ilyen. [kép] Néztem fotókat is, ott is így áll az új tömítés, szóval szerintem jó lesz.
Az olajhűtő tömítését is kicserélem majd, csak azt egybe kötöm az olajcserével.
-
gipsztigris
addikt
válasz
csongi #16153 üzenetére
A sima szíjtárcsa anyáját letekered, majd a szabadonfutót feltekered a forgórészre. Amennyire tudod húzd meg, de nem kell hozzá szerszám, mert járó motornál RÁ fog húzódni a szabadonfutó. Ha van szerszám az nem baj, de emiatt ne vegyél!
A szabadonfutó eltávolítása,....na, ott már szükság lesz szerszámra.
-
csongi
veterán
A gyári marellinak a tengelybe a kulcsnyílás imbusz vagy torx ?
Az INA szabadonfutója 33 fogazású?
Vennem kell hozzá egy fejet. -
DaFok
tag
válasz
Directors #16147 üzenetére
Cseréld ki az O gyűrűt is meg az olajhűtő tömítést is, ártani nem árt és egyik sem drága. Nekem is csak az O gyűrűk engedték az olajat, de ránéztem a másikra is és mocskos mód el volt öregedve, inkább azt is cseréltem, ha már szétszedtem. Azóta porszáraz minden.
Pár deci olaj folyik az O gyűrűknél és majdnem az összes hűtővíz meg sok olaj az olajhűtőnél amikor cseréled.
Turbo előtt meg az a kis olaj még nem vészes. Nekem is kb ennyit van ott, vettem catch can-t, mert engem zavar már ez a mennyiség is, de még nem szereltem bele és állítólag nem kell vele foglalkozni. Van aki csak rakott az olajleválasztóra egy kis szűrőt a cső helyére, másik oldalon meg ledugózta. -
csongi
veterán
válasz
gipsztigris #16145 üzenetére
Köszi!
Egy kroki emelőm és kt bakom van. Le lehet ezt szedni így is?
Ahogy nézem ez csak lefele jön ki a helyéről.
A szerelő akna 22Km-re van. Nem merek elindulni vele. -
Directors
senior tag
válasz
gipsztigris #16136 üzenetére
-
atee_13
őstag
Asszonynak kellene valami cirkáló. Valami kisebb költségvetésű, de szerencsére válogat és olyan kell neki ami "tetszik"
Nagy nehezen eljutottunk oda, hogy a bravo II belefér a kritériumba. Egy sok km-es (300e) 1.4 90Le nél mire érdemes figyelni vétel előtt? 1
59 miatt mes és kábel van, de eddig az 159 csak akku probléma miatt nem indult így nagyon nem kellett még használni érdemben ezért annyira nem tudom miket érdemes nézni
-
csongi
veterán
Koszonom mindenkinek.
Nehez szetszedni?
Regi szoci generatorokat szedtrm szet. Lada, dacia, ilyesmik.
Vagy csereljem, nem eri meg szenvedni vele?
Ha mar leveszem, es belenezek, akkor csapagyakat is kicserelnem.
De akkor meg a koltseg miatt inkab egybe csere?Ezen nincs rajta alapbol a szabadon futo?
[link] -
aphra2
senior tag
válasz
Directors #16138 üzenetére
A gázt le kell engedni , mert ha kiszeded nyitva lessz a rendszer, de a kép alapján sztem már nem sok van benne.
A kapcsolón vagy a csövön lessz egy "O" gyürú, ha jó a kapcsoló akkor klimás tud rá rakni hozzá való tömitést, ( tölteni úgyis vinni kell) ha csak ott van szivárgás akkor "O" gyürú csere és töltés.
( Cikkszám keresgélés rajz alapján megy csak , melóhelyen tudok ránézni, évjárat és alvszám alapján) -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
csongi #16135 üzenetére
generator attol meg lehet rossz, ha terhelesen mar nem birja
amior vettem a kekvillam-ot, a kmora egysegben a kijelzo "hullamzott", gazra lepve gyorsabban, egy bizonyos rpm felett meg a emberi szem miatt mar nem latszott a vibralas
...de attol meg 12.2-12.3V-nal tobbet akkor sem akart produkalni
Denso generator volt rajta, egy felujitott Bosch kerult ra helyette
ez most tompitott vilagitassal 14.0-14.1V-t tud -
gipsztigris
addikt
válasz
Directors #16131 üzenetére
Az 1-es és 2-es helyen sima "O" gyűrű van, a 3-as helyen pedig egy spec. tömítés ami elég ritka madár. Gyáriban (ha felbukkan) kb. 25 eFt/db, jó minőségű lengyel utángyártott tömítés létezik hozzá. Ha szükség lesz rá, nekem van polcon általában. Foxposttal tudom küldeni. [kép]
-
hobizoli
nagyúr
válasz
csongi #16133 üzenetére
szivyargyujtos telefontolokbol letezik olyan amin van feszultsegmero
pl: [link]
nezd meg egy olyannal menet kozben mit mutat jaro motornal
feszszabalyzon szokott lenni egy szenkefe, ami idovel elkopik
egyes tipusokban a fesz.szabalyzo kulon is cserelheto a helyen is
meg akksi saruit erdemes megtisztitgatni, mert ha retkes/oxidalodott, akkor toltes sem lesz jo, a jo generatorral sem
lehet venni ra akksi saru zsirt, ami egy piros trutyi, ez megvedi ettol, de ehhez femtisztanak kell lennie, amikor rakened -
csongi
veterán
Sziasztok!
Punto 2012 1.4 77Le.
Beinditom eltelik kb 2-3 perc es kigyullad a toltes lampa, a szervotol elveszi az aramot.Leallitom, ujra inditom, van toltes, majd egy perc es megszunik.
Generator vagy fesszab?
Ezt a hibat beirja a memoriaba?
30 ezer magasagaban van generator, ebbe az asrsavba melyik gyarto lehet jo?100 ezer Km, erdemes a vezeto gorgot lecserelni?
A generator leszedheto alolrol a kerekjaratnal?
Koszi.
-
aphra2
senior tag
válasz
Directors #16131 üzenetére
Szia!
1. kérdésre: igen a csőnél ( nyomáskapcsolónál) ereszt a gáz, a zöld trutyi a klímaolaj.
2. kérdésre : passz
3.kérdésre: sztem a höcserélő tömités ereszt, de tisztitás után majd látod hol jelenik meg az olaj.
A höcserélő tömitésnél cumi , hogy nincs külön se gyáriba , se utángyártottba itthon, csak házzal együtt, mi bravohoz kerestük , de sztem a grande is ugyanaz, ...cikkszámot kell nézni hozzá.
Ebay-en lehet rendelni hozzá külön , figyelni kell mert van multiair és sima t-jet, és a kettő nem egyforma. -
Directors
senior tag
Sziasztok!
Az alany egy Grande punto 1.4 T-jet.
Lenne pár kérdésem, tudnátok benne segíteni ?Ez [kép] a zöld trutyi mi lenne a klímacsőnél ? Ereszt a csőnél ott valahol ?
Ez a mennyiségű olaj mire utalhat ? Halott, vagy lassan halott lesz a turbó ? Vagy nagy a kartergáz mennyiség ? Vagy az olajleválasztó lenne a ludas ?
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép] [kép]Ide az olajhűtőhöz szerintetek fentről jöhet a csőtől az olaj, vagy itt lent lehet valahol a folyás ? (Most lepucoltam féktisztítóval, nem tudom sikerül e meglátni hol ereszti az olajat.)
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #16129 üzenetére
vhol azt olvastam hogy Q2 valtokba is sima 75W-90-s olaj valo, nem a 75W-140-s
viszont mashol LSD-hez a 140-st irjak elo... na most akkor mi a valid ebben?
mi azert 75W-140-t raktunk bele masfel eve, amikor felkerult, biztos-ami-ziher...
de ez meg GL5-s asszem
plz input -
hobizoli
nagyúr
válasz
molnarpeter #16125 üzenetére
75W-140
-
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #16125 üzenetére
Nálunk a WagonR-be ment ugyanez.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
akooos #16116 üzenetére
Olaj importőrrel beszélgettünk egyszer, hogy ez a GL4+ egy nem létező szabvány
JPÉ alapon nekem feltételezett jobb hőtűrés miatt 75W90 ment bele, illetve mivel a sima GL4 kevés, a sima GL5 meg tönkreteszi a szinkronokat, így kerestem olajat ami GL4-5 minősítésekkel egyszerre rendelkezik (jóval drágább), ezek adalékolása szinkront nem bántja, de tudja a magasabb nyírási stabilitást (lásd GL5). Motylgear 75W90 lett.
-
LógaGéza
veterán
válasz
gipsztigris #16120 üzenetére
Alfaowners fórumon elég sokan szidták ezt, hogy mióta rákerült a Petronas logó, azóta a minőség masszívan lefele indult meg. Ezért ajánlanak másmilyen olajat belé.
Én csak a tapasztalatom mondom, nekem bejött a Fuchs. -
tboldi
nagyúr
válasz
gipsztigris #16120 üzenetére
Hondába csak a gyári váltóolajat szabad önteni, ennek nyomán a digóknál is ehhez tartom magam.
-
akooos
veterán
válasz
LógaGéza #16117 üzenetére
Sok helyen azt látom, hogy a GL-5 helyett a 4-et ajánlják, bár csak a googlere tudok hagyatkozni, hogy mi a különbség:
GL-4 – Kézi sebességváltókhoz, ahol közepes nyomású terhelés van (pl. szinkronizált váltók).
GL-5 – Differenciálművekhez és nagy terhelésű hajtóművekhez, ahol erősebb nyomás és súrlódás jelentkezik.
"A GL-5 olajokban lévő adalékok egyes kézi váltókban problémát okozhatnak, mert kárt tehetnek a szinkrongyűrűkben. Ezért ha a váltó GL-4-et igényel, ne használj GL-5-öt helyette!"Az adaléktippet köszi, azt ki fogom próbálni!
-
LógaGéza
veterán
válasz
akooos #16116 üzenetére
Én külföldi fórumok ajánlása alapján Fuchs Titan 75W80-at raktam bele, valamint nyomtam bele egy Xado Stage 1 revitalizálót. Határozottan jobb lett az egész. Nem tudom hogy a csere miatt, vagy a Xado miatt, de működött
Nyugodtan önts bele annyi, amennyi belefér - 2.8 simán belemegy. -
akooos
veterán
És ha már drága autófenntartás.
M32 váltóban szeretnék olajat cserélni. 75W80 vagy 85 az ajánlott inkább? A mély interneten mindkettőt ajánlják.Illetve a gyári ajánlott 2.4 helyett 2.8 litert kell tölteni, hogy ne jöjjön elő a klasszikus hiba, ugye?
-
Zadia
senior tag
Köszönöm.
Két hete bővült a "Szarolasz" flotta.
Feleségemnek is vettünk egyet.
-
akooos
veterán
válasz
slett27 #16106 üzenetére
Összecseszték a parkolóban a Grande Puntom jobb oldalát, lakatolni és fényezni kell valószínűleg. Az első szaki azt mondta rá, hogy "híííííííííí" majd közölt egy 300.000 forintos árat... 19 éves autó, 2 elem fényezése + lakatolása. Vannak azért árak, valóban
4 gumit kellett rá vennem, 30/db-ért találtam nem 5 éves félrekopott 205/45r17-et. Szerintem egy 4-5-6 éves autón sem lenne olcsóbb semmi fenntartás sajnos. -
Zadia
senior tag
Üdv mindenkinek. Bemutatnám a két gyönyörűséget.
Az új játékom.
-
slett27
addikt
válasz
gipsztigris #16108 üzenetére
Akkor ezek az abszolút nem várt (tervezett) kiadások.
Én meg stage 2-ben gondolkodtam a jövőre nézve. Minden a tervek szerin alakul majd gondolom, csak nem az én terveim szerint.
-
-
slett27
addikt
válasz
Micsurin #16105 üzenetére
Elképesztő hogy 18-20 éves autókra hét számjegyű összeg megy el 3-4 év alatt. És a Honda csoportban is így vannak, tökmindegy. Csak ott mással szenvednek.
5-6 éves autókkal vajon kevesebb gondok vannak ? Vagy csak egyszer van gond de akkor több százezer ? Nem tudom.....
-
slett27
addikt
válasz
molnarpeter #16103 üzenetére
Valóban 17"-nál van az ugrás. Márpedig olyan felnik vannak ráadásul egyik a bicolor. És ilyenkor egyik szemem sír a másik meg üveg.
-
slett27
addikt
válasz
molnarpeter #16101 üzenetére
Lehet az lesz....8db nyári gumit is kell venni 2 autóra. Nekem műszaki áprilisban. Tyuhéjjjj !
Ilyen ez a popszakma
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- ÚJ Lenovo Yoga Slim 7 - 14.5" 3K OLED Érintő 90Hz - Snapdragon X Elite - 32GB - 1TB - 2,5+év gari
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I5 9400/ RTX 2060 / 32GB DDR4 / 500GB SSD
- T Phone Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L15 Gen2 Magyar - Ryzen 7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest