Hirdetés
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Windows 11 - HP Pavilion – 15 cc516nh (2LE41EA) laptopon Intel I3-7100U TPM2.0
- Fűzzük össze a szavakat :)
- MárkaLánc
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Digitális Állampolgárság Program
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Damateo #207991 üzenetére
Sigma Buster 700...a mostani, mert a képen még csak a Buster 200 volt. Csalóka, nehéz releváns képet készíteni de a 700 ha jól van beállítva maxon olyan 40-50m ösvényt szépen bevilágít előtted, vagyis országúton hacsak nem ötvennel repeszted, túlzásnak érzem, még terepen erdőben is néha túl erős ha valami közelebbi fát, bokrot megvilágít és arról vakítóan visszaverődik fénye...legalábbis nekem, mert itt biztos van olyan akinek 5000 kell a városban is.🤭
#207994ZolkoW...+1...(jjeahh) nem lehet a kettőt összehasonlítani, egyrészt sokkal xarabb télen nekiindulni mint felpattanni a meleg szobában a tiszta kerékpárra. Hosszú percekig öltözni, kimenni a kellemetlen hidegbe, óvakodni a megcsúszástól, eleinte fázni, majd jól megizzadni, legyőzni a sok ruharéteg ellenállását, érzéketlenkedni a vastag cipő és kesztyű miatt stb., ugyanakkor sokkal kevésbé unalmas az egész, utána a végén meg mindig jobb érzés lehet mint szobában görgőzni, hisz a friss levegőn mozgás semmivel sem hasonlítható, ráadásul a forró fürdő is új értelmet nyer. Persze a rendszeres, sportszerű edzéshez kell a görgő, ott nem lehet ennyire kiszolgáltatva az elemeknek az éppen szükséges formád.
Ami még szerintem érdekes az a jég megtörése, ha nem könyveled el magadban, hogy vége a szezonnak és egyszer (az alkalomhoz illően felöltözve) nekivágsz 0°C alatt is akkor megdőlhet a tabu és utána már talán másként nézel a téli bringázásra is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
válasz jjeahh #207996 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy más a klíma felétek, meg itt. Itt az elmúlt években volt, hogy 2 hétig esett, szemerkélt az eső. Akkor nem mész ki, de görgőzni lehet.
Meg amikor nappal felolvad, délután ráfagy. Tegnap bringázni akartam, de este 6-kor már a kocsi is csúszott, inkább elmentem utána futni. (Aszfalt, terep max nappal meg ha leesik a hó).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Sterilzona #207997 üzenetére
Nem tudom, nekem ez száraz út és 57-es mtb gumim van . Kollégák majd megmondják a tutit.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #207994 üzenetére
Ja, de én alapozásról beszélek, gondolom a többség görgőn is azt csinálja télen, főleg ha outis. Alapozni ki lehet menni amikor nagyjából száraz az út (Ha ilyen, már bőven jó szerintem, nem leszel saras: [link] [link] [link] [link] ), a téli ruhába beöltözni sem olyan macera, mert nem kell 100 réteg, aszfalton a menetszél miatt a szemüveg sem párásodik. Felém is kevés a sík aszfalt, de azért aszfalton én 5-10%-os emelkedőkön még bőven tudok alapozni, max lassú leszek . Ha meló miatt csak sötétben tud az ember tekerni, az beismerem, tényleg komoly probléma, de hétvégéken akkor is lehet, ha az időjárás engedi. Kérdés, hogy hétvégi tekerésekért megéri-e téli ruházatot venni, de hát a legtöbben nyáron is csak hétvégén tudnak normálisan tekerni, mégis megveszik a drága nyári mezt . Nyáron is van bőven macera szerintem, terepen a dögmeleg miatt tűző napon kínos mászni, a lelkedet is kiizzadod, leégsz stb. Nekem személy szerint Szeptembertől november végéig van a kedvenc időszakom, hűvös van de nem hideg, a táj egyik legszebb arcát mutatja, a forma is akkor a legjobb és sár is pont annyi van, hogy még tekerhető, de növeli a fun faktort .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
RexpecT
addikt
Üdv!
Lassan megadja magát a Triban RC100-as rövidnadrágom. Olyan 1500-2000km lehet benne, kényelmes, de a betét mellett elvékonyodott az anyag.
Van ár-értékben ettől jobb nadrág, ami kényelemben hozza ezt, de strapabíróbb? -
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #207988 üzenetére
Azért vannak macerás tényezők a téli tekerésben, hiába van minden cucc hozzá.
Az összeizzadt/sározott ruhát kb minden alkalom után moshatod, több helyet foglal mint nyáron, beviszed vele a koszt, igazán hidegben az arcodat nem tudod megvédeni, párásodik a szemüveg, még beöltözni/kivetkőzni is extra idő, hacsak nem olyan a munkád, akkor világosban csak hétvégén mész, ha nincs kéznél sík terep, akkor alapozás helyett marad az erősítés meg a szintgyűjtés .Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Sterilzona
senior tag
Sziasztok
Hozzájutottam egy használt bicajhoz ( Winora Jamaica 3.4 ). Namost. Viszont, rettenetesen koszos volt a lánc és a fogaskerék. Ugyogy, volt egy lánctisztito spray, lánc tiszta lett, de a fogaskereket is probáltam megtisztitani, kénytelen voltam kicsit ráfujni. Gondolom valamennyi becsurgott a fogaskerék alá a csapágyba. Most ezek után, pluszba beolajozzam vagy fujjak rá valamit ? -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207985 üzenetére
Bizony, és tavaly, meg idén is eltartott egész június elejéig.
-
Damateo
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207989 üzenetére
Jó fénye van a lámpának. Milyen márka?
-
FeniX-
senior tag
válasz Hasaggymeg #207986 üzenetére
Köszönöm az infót!
Van esetleg valami 'threshold', hogy ha X km-t bejáratom (a láncot) és nem esik szét, akkor utána már nem fog? Vagy akkor vegyek újat? (Nem volt túl drága, azért kérdem) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #207988 üzenetére
Olyan napokon mikor nem tervezek tekerni és a meleg irodából kimegyen a szürke, sötét téli délutánba nekem is vannak olyan fázós gondolataim, hogy kissé agyament dolog ilyenkor nekivágni az erdőnek, és menjen akinek 2 anyja van, aztán másnap, mikor tervezek menni alig várom és szinte semmi nem tudna megállítani. ...mert hát sajnos nem minden téli tekerésem ilyen sőt, legtöbb ilyen, vagy mivel csak munka után jut idő rá, leginkább ilyen.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz vallas #207980 üzenetére
Szerintem nem kell kemény lenni a téli tekeréshez, csupán a görgő helyett téli ruhára költesz. Normális téli ruhával tavaszig síkon alapozgatás nekem semmivel nem tűnik macerábbnak, mint a nyári tekerés kánikulában, mindkettőnek megvannak a hátrányai és a varázsa is. Valszeg a legtöbb ember csak azért nem teker télen, mert mélyen beágyazódott és rögzült bennük, hogy a bringaszezon az nyáron van és sokan nem tudják elképzelni azt sem, hogy rendes téli ruhában 0 fok alatt sem fáznak. Legtöbb haverom kipróbálta a tekerést normál őszi bringás ruhában, megfagytak és elhatározták, hogy ez nem nekük való.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nemeth989
senior tag
válasz vallas #207980 üzenetére
Én körülbelül egy hónapja, amíóta lassan tartósan 5fok körül van a hőmérséklet. 10fokig elvagyok, aláöltöző, hosszú mez, stb., de már az se nagyon van a komfortzónámon belül.
Én még tetézem a dologkat is, karbon vázas bringákkal görgőzöm , tavaly is azzal mentem. Csak most cserélgetem .RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FeniX- #207984 üzenetére
Az, hogy hátrafelé hajtva meg-megüti a láncvillát a lánc az a gyenge váltókanálrugó illetve xarul, nagy ellenállással működő, esetleg akadozó szabadonfutó miatt van. Olyan mint mikor hátrafelé hajtva picit rátartasz a hátsó sorra megakadályozva forgását, amitől aztán alul a lánc megfeszül, váltókanál előre indul felül meg laza lesz a lánc és eléri a láncvillát. Akármennyire rövidre vágott lánccal megtörténik ha akadozik a szabadonfutó....az ilyen módon összerakott lánccal meg csak óvatosan, mert bár régebb csak így szereltünk láncot (vagyis visszatoltuk ugyanazt a már egyszer kinyomott szemet) az ott gyakran már nem az igazi.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FeniX-
senior tag
válasz Hasaggymeg #207977 üzenetére
Köszönöm, a napokban megpróbálom majd beállítani a hátsó váltót, az első úgy tűnik, jó lesz, bár a pontos pozícióját csak egy - a tárolóban szintén ott lévő trekking - bicajról másoltam, kb.-ra.
A láncszemeket átmozgattam, (és egy vékony csavarhúzóval enyhén meg is feszegettem oldalirányba), azóta nem feszül. Köszi! (Akkor a hossza jó lesz. Azt onnan gondoltam, hogy talán mégis túl hosszú maradt, hogy visszafelé tekerve, folyton belelóg alul a vázba, ill. belecsap.)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vallas #207980 üzenetére
Oda érkezik elsőnek a csapadék, uh. szerencséd van a görgővel.
Más...a Judy parádés a szerviz után, tényleg a csikket is kimozogja, szó szerint. A csapágy is olyan mint az a nagykönyvben le van írva, szépen összeállt mire...ma jött az értesítő, hogy érkezik a 28.-án a bikeINN-ről rendelt és 2-3.-ára ígért szett is valamikor a napokban.
A Decas nadrág szintén jónak bizonyult, 0°C alatt tökéletesen működik, sosem gondoltam volna. Csak 10e volt, így miután majdnem elcsábultam 50+e Vaude nadrágtól gondoltam kipróbálom...hát jól tettem, ajánlom minden jegesmedvének!"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SpaceJam
aktív tag
Van valami buci téli kesztyűm, ami azért kerékpáros, de nem nagyon lehet benne fogni.
Melyik lehet az, amivel kibírható a -5, de fogni is lehet vele? Mivel a Triban 500 az első kesztyűm, ami kényelmes, így érdekel 900-as, viszont az nem kapható (rámegyek jövőre).
Érdekelne valami nem Decás megoldás is, amit még esetleg idén be tudnék szerezni. Természetesen gumi membrán nélkül; belerohadni hidegben sem szeretnék.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
őstag
válasz Hasaggymeg #207977 üzenetére
Görgővárosban, bár a görgőzés lassan szitokszó lesz itt a topicban, mert mindenki hero/kemény legény itt rajtam és parandroid-on kívül...
Amúgy Zalaegerszeg....mindig tanul valamit az ember, remélem bírni fogja a seggem...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
válasz vallas #207973 üzenetére
a jó Velo nyereg
(nem széles körben ismert tény, hogy amikor Stella Yu, a Velo tulajdonosa meg akart venni egy olasz nyereg gyártót a 90-es évek végén, mert azt látta, hogy a prémium szegmensbe nehezen tud betörni, akkor az olaszok összezártak, és az eladó céget "megmentették" a taiwani befolyástól. erre lett Stella válasza a Prologo, ami egy Olaszországban gründolt, de amúgy teljesen a Velo által birtokolt cég, hogy megmutassa, tud ő olaszabb lenni az olaszoknál, és a vevőket a név jobban érdekli mint a "heritage" - és bejött neki )[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz vallas #207973 üzenetére
Hol lax, mert kis hazánkban leginkább a Dunától keletre lehet majd holnap üléstesztelni... reggeli órákban.
FeniX... az úgy elvileg nem lehet laza, vagyis kicsi-kicsitányérra váltva is még kicsit feszítenie kell a váltókanálnak. A Shimano patentszem szét és össze is nagyon nehezen megy, de ugyanazon kinyomott csapszeg visszatolása csak úton, szükséghelyzetben fungál. Ha nem tudsz/akarsz szakszerű megvezetős csapszeget venni oda akkor óvatosan told ide-oda a bontóval a viszapréselt csapszeget mígnem jó lesz és könnyen mozog.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz szimpláncsak #207975 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
dupla csomagtartótáska Gondolom nem olyan nagy szám, de 2000 Ft-ot biztos megér
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, segítségre lenne szükségem.
Van egy régi trekking bicajom, amit még a nyár végén teljesen szétszedtem, hogy átfessem a vázat. Na, nem is ez a lényeg, hanem elkezdtem szép-lassan összerakni.
Ott tartok, hogy mindent visszaszereltem, viszont a lánccal gondjaim voltak.
Először is, a hosszát úgy határoztam meg, hogy elől és hátul is a legnagyobb fogaskerékre raktam (anélkül, hogy a váltón átfűztem volna) és utána ahol összeért volna, 1 szemmel tágabbra hagytam (ahogy láttam YT-on). Mégis úgy érzem, hogy túl laza lett. (Lehetséges?)A másik pedig, hogy ez ilyen patentszemes lánc, amit elvileg kézzel is össze lehetne kapcsolni, na ez csak nagy nehezen jött össze mindenféle feszegetéssel, itt annyi a lényeg, hogy kénytelen voltam egy másik helyen megbontani a láncot, lánccsap kinyomóval, és miután összeraktam, azon a ponton feszül kicsit a lánc.
Kérdés, hogy ezt ki lehet mozgatni lazára, vagy vegyek egy új láncot? (ugyanazt a kivett csapot szerkesztettem vissza a kinyomó segítségével. [rohadtsok idő volt, mire összejött])Az egész bringa elég alap, semmi extra, mezei alkatrészekkel, de minden új.
Köszi, bármilyen tanácsot. -
őstag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz goldnarmz #207958 üzenetére
Szerintem jól értelmezed, a hiányzó 11.kerék+a hézag ami ez és a 10.között van, úgy lesz olyan széles, hogy a 11es kazettatesten megszorítsa a rögzítő muter. A hézagolót megnézem, lehet még az is van. 🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
SpaceJam
aktív tag
válasz andrisbandi #207959 üzenetére
Maradnék a 9,5 kilós gravelnél.
Mezga Aladár: Persze, mindenből meg lehet találni az erős cuccokat, de ha könnyűek is, az az igazi kihívás és a zsebbenyúlós. Nem véletlen van 170 ezres DT kerékszettem (megkaptam jóval kevesebbért, nagykeráron) stb. A nyeregcsövet is cserélni fogom rugósra, az is újabb 70 ezer. Ez van sajna. Telóból se mennék már 34 mm alá becsúszószárilag. De az meg a jövő év zenéje.
Végigmentem már a szamárlétrán, hogy tudjam, kb. mi az, ami meg is marad alattam. A régi montim is 1 millióban állt meg anno, amire kifejlődött. Most ez a Canyon-om is annak a környékén fog megállni – míg meg nem veszek hozzá egy Leaf csillapítást előre, mert akkor majdnem ráduplázok...
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
andrisbandi
őstag
-
goldnarmz
aktív tag
Nincs elfekvőben véletlenül valakinek ilyen kazetta-hézagolója?
Abban esetleg tudtok-e segíteni, hogy 10-es kazettát szeretnék használni 11-es agyon (országúti).
Ezt írja a linken:
"Using a 10-speed (Road) cassette on an 11-speed (Road) freehub (1 mm + 1.85 mm)"
Jól értelmezem, hogy 1db 1mm-es és 1 db 1.85mm-es fog kelleni?
Köszi! -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz SpaceJam #207955 üzenetére
Végy egy ilyent és adjál neki!...örök jótállás és még hízhaCC is vagy 50kg-ot. ...de fogyni fox, mert 16 kiló.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
sz_abika
addikt
Nekem a mikulás arany fuxot hozott...kérdés, hogy ha nem akarom olajjal tompítani fényét, akkor egy jó főzős wax tisztábban tudná tartani?
Elvégre ha nem csillog, minek fizettem volna érte felárat, nem?PSN: xszabikax
-
vhunor
őstag
válasz itouchfan #207927 üzenetére
Gravelre min. 19 mm belső szélességű felni dukál, de bőven lehet 2x mm is, főleg ha belső nélkül használod (ami szerintem elég alap gravelen a terep veszélyei miatt). Az alap Aksium Disc agyai nem annyira szeretik a terepes abuzálást, bár sajnos elég sok gyártó szerel alapban igen komoly és drága bringákat is ezzel .
SpaceJam: határozottan nem készítek vázakat
[ Szerkesztve ]
-
SpaceJam
aktív tag
válasz parandroid #207949 üzenetére
Igen (203 cm / ~ 115 kg). Született alkatrész stresszteszter, csak senki sem alkalmaz.
2022-ben össze akarok rakni egy montit, amin végre nem kell visszafognom magam. Hunort, vagy kit említettek, aki acélvázakat épít, azzal fogom kezdeni. Ha tudtok kontaktot, akkor az már most jöhet.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
parandroid
félisten
válasz SpaceJam #207947 üzenetére
Na jó, de ha jól rémlik, te valami ogre méretű figura vagy, nem? No offense, csak technikailag... Ilyen közel 2m, meg valami 100+ kg rémlik. Azért az úgy nagyon kevés bringának, meg alkatrésznek fér bele a megengedett össztömeg-ajánlásába. Cserealkatrészeknél meg szerintem ilyeneket nem is jelölnek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207946 üzenetére
Én eddig mindent eltörtem szerintem, amit lehet.
• kormány 3x
• kormányszár 0,5x
• váz 2x
• felni 2x
• küllők 1000x
• pedál 1x
• teljes bringa 1x (ami épen maradt, az a váltók meg a nyereg)
• teleszkóp 1x (ezt betonlépcsőn a leszedés után, annyira szerettem az RST-t)
• nyeregcső 5x (a meghajlottakat is ide számítom)
• nyeregpálcák 10x (az összes eddigi meghajlott, ami volt, a titán is)
• mindenféle csapágyak stb.[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #207923 üzenetére
Igen, nálunk nem a sportszerű kerékpározás miatt van sok bringás, hanem mert a kerékpár egy népszerű közlekedési eszköz vidéken...és tényleg harmadikak vagyunk at EU-ban, valahol olvastam én is.
#207924 SpaceJam...na akkor ma is tanultam valamit, nevezetesen, hogy a stucnit is el lehet törni...legalább egy kis könnyű emberkét szállítottál a kormányon, mint jómagad is vagy.
#207926 goldnarmz...cseréld! (de ne olcsó Fulcrumra, nekem azzal is csak bajom volt )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
ZolkoW
őstag
válasz SpaceJam #207941 üzenetére
gondolom, hogy volt azon is bowdenház-vég, ha nem jön anélkül, kösd ki a végét, és kihúzva elő kell kerülnie. Ezeket úgy szokták csinálni, hogy belül van egy "polc", ami megtámasztja a bowdenház végét, de ha kell, elvezethető mellett a teljes házba bújtatott drót is. Gondolom kimozdult a helyéről, és így tudott beljebb csúszni. Ha ez van, lehet, hogy megtörténik megint..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
SpaceJam
aktív tag
válasz rétisün #207939 üzenetére
Azt hittem, a fékkábelnek is volt olyan védő fityisze, mint a váltónak. Oké, hogy nem legélesebb az a fém karima, de furcsállom, hogy minden csuszkorálást a fém vesz le.
jjeahh: próbáltam kijjebb húzni, de nem nagyon jött. Ez volt a másik furaság, hogy eléggé feszülősnek tűnt így a kábel, mintha nem lenne olyan hosszú, mint kellene (nyilván az XXL méretű váz is beleszólt a dologba).
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
jjeahh
nagyúr
válasz SpaceJam #207938 üzenetére
Szerintem ez olyan kis bizbasz amit a levágott bovdenáz végére húznak. Ha veszel bovden szettet, ahhoz is adnak ilyent, de külön is meg lehet venni. Fékcsőre azt nem lehet felhúzni és fékcsövekhez sem adnak ilyent soha, szal gondolom nem is volt rajta eddig sem (?). Én a helyedben picit kihúznám a vázból, azt a részt körbetekerném fekete szigszalaggal, majd visszanyomnám és ennyi
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
SpaceJam
aktív tag
válasz rétisün #207937 üzenetére
Nem tudom, sosem volt ilyen belső kábelezésű vázam, csak azt látom, hogy nincs a fékkábelnek védelme (és mintha lett volna, illetve ezt tartom logikusnak, hogy kellene lennie). A tieden ez hogy néz ki?
És mi a jó francot csináljak?..
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
goldnarmz
aktív tag
válasz Mezga Aladár #207934 üzenetére
A fotón. Egyébként centrírozás közben megállapítottam, hogy a feleségem Canyon Roadlite-jában lévő (állítólag Mavic) kerék sokkal jobb minőség, mint ez. Nincs rajta szegecselés sem.
Az is érdekes volt, hogy arrébb kellett húznom a kereket, mert nem volt középen gyárilag.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Mezga Aladár #207934 üzenetére
a cube kerekre fel van matricázva a felni gyártója is.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207915 üzenetére
Ja igen, SHIMANO 105 SL RS700. Jó durván kattan, egész más kategória, mint a 2010 környéki klasszikus Sain-em volt. Viszont lefele is tud duplán váltani mindkét oldal (az első is a trim miatt 4 fokozatú, nem csak simán 2).
Ja, srácok... van egy kis bibi a vázon: a hátsó fék kábelének a tartókája beesett és így a váz nyírja. Ezt hogy lehet vajon rendbehozni? (Már több apróságban csalódtam a Canyon-t illetően, ez +1).
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
padzso
tag
Én M530-at használok az outin, spd cipővel. Legalább ha járni kell benne, akkor biztosan tudok haladni vele. Ráadásul kétoldalasan dokkolható. Viszont nem különbözik a többi pedáltól: sajna ezt is hajtani kell a haladás érdekében.
Fene tudja, a csajokkal lévő spinningen attól félnék, hogy nem a géptől halnék meg. A 65" képernyő meg pattogatott kuki mellett jó, a görgőt nem tudom megenni. Aztán lehet, ha nem kellene mindig alapokról összekaparnom a rendszert, jobban tetszene.
Az Attain SL-en a 0.8 aero nekem is nehéznek tűnik (a másik bicajon dt swiss r460 van), szóval elkapott a viszketés a cserére, a fentebbi szettet egy srác fűzte, legutóbb r411-et árult és mérése szerint a pár 1565 grammra jön ki, a jelenlegi 1700 körül van. Nem vagyok grammbuzi, de a 0.8, lemértem, 3.9 kg menetkészen, a dt meg nem lenne 3 kg-nál több. -
itouchfan
senior tag
válasz Ringman #207929 üzenetére
Ja, ez mondjuk jogos, nem figyeltem most. Bár ezen: [link] gondolkozom még régóta (vagy a Racing 6-on), és ez is csak 19 mm és gravel felninek is ajánlják.
jjeahh: köszi!
[ Szerkesztve ]
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #207927 üzenetére
Nincs buktató, montin a Crossride-ot régóta ilyen adapterrel használom, szerintem csak előnye van: később ha átütős bringára/villára váltasz, kompatibilis lesz azzal is. Vagy ha egyszer majd eladnád, valszeg könnyebben elmegy így, hogy kétféle szabvánnyal is kompatibilis.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz goldnarmz #207920 üzenetére
Ez a kerékszett engem is izgat így a Gravel bringára, de nekem gyorszáras kéne, írják hogy adnak adaptert a gyorszárasra alakításhoz, ezzel van valakinek tapasztalata, mik lehetnek a buktatók?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
goldnarmz
aktív tag
válasz rétisün #207921 üzenetére
Köszi, ez elég meggyőző.
Hasaggymeg: Persze, nem az a kérdés, hogy jó-e a Mavic, inkább az, hogy érdemes-e egy max. 50 Km-t hajtott Cube RA 1.9-es kerékszettet cserélni rá?
Hogy miért? Több oka is van. Megmondom őszintén, hogy nincs túl sok bizadalmam ezzel a kerékszettel kapcsolatban. Kevés információt találok arról, hogy valójában mi ez. Annyit látok, hogy Alexrims ( ) a felni, de az agyról semmi infóm nincs.
2017-ben a Speeder-rel elkövettem a hibát, hogy nem cseréltem le vásárlás után azonnal, amikor talán valami értelmes áron el lehetett volna adni. Utána csak húztam-halasztottam, végül nem lett belőle csere. Ha azt mondom, hogy nem volt túlzottan merev a kerék, akkor finoman fogalmazok.
Attól tartok, hogy ennél is hasonló problémám lesz. Azért néztem a linkelt Mavic-et, mert nem akarok 100ezreket erre költeni, de nem vagyok biztos benne, hogy érdemes rá váltani.
Illetve a másik ok, hogy cserélném a féket is (Tektro, istenem... ) Shimano-ra, azzal együtt térnék vissza centerlock-ra.
Ez a két oka a cserének. De most nem akarom elkövetni azt a hibát, amit a MTB-nál, hogy a bringa árát még egyszer ráköltöttem cserealkatrészekre.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #207922 üzenetére
de igen, igazad van
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Hasaggymeg #207915 üzenetére
Én egy Thomson kormányszárat már elrepesztettem. :D :D Mondjuk rendszeresen szállítottam kormányon embereket (FOX telóval alatta, szivaccsal fölötte).
Megpróbálom videóra venni a mozgását a 6 ezer forintos csodakormánynak..
A kiegészítők felfüggesztésétmegint újra kell terveznem. :) De most már tudok venni olyan karocskát, amit a kormány 31,8-as részére húzok és benyúlik előre, ott még jobb lesz a Bryton.
neszetools.hu ● pc360.hu
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #207916 üzenetére
Már kezdtem félni, hogy a sima bringavásárlást /használatot is támogatni fogják .
Ez a harmadik hely a bringa használatban elég érdekes. Gondolom az alföldi falvak húzzák fel, a kocsma /bolt /templomba járós biciklikkel. Azért kíváncsi lennék, hogy a városi rangú településeken mi a helyzet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz goldnarmz #207920 üzenetére
Én a Mavicot ajánlom...amúgy miért akarod cserélni?
rétisün...a 700 nem 105?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz goldnarmz #207920 üzenetére
nekem hátul Gatorskin van, defektem nem volt vele eddig, ami tetszett benne még, hogy az augusztusi brutál
viharban, néha 10 centis vízben se éreztem bizonytalannak, vagy hogy csúszkálna. 17 mm-es felnin a 28-as Gatorskin tényleg 28 mm széles, nem úgy mint pl. a Grand Prix 4000, vagy a 4 Season, amik 2-3 mm-el szélesebbek, mint a ráírt méret.(#207915) Hasaggymeg: gyárilag Ultegra (SL-RS700) váltókarok vannak a bringán. meg úgy általában ultegra cuccok.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
goldnarmz
aktív tag
Sziasztok!
A napokban sikerült szert tennem egy ilyenre. Szeretném a gumikat cserélni. A 40-esek túl szélesek. Korábbi bringámon 25-ös Conti Supersport Plus-okat használtam, imádtam is őket, de most nem szeretnék 32 mm alá menni.
A bringát sportolásra használnám, nem munkába / bevásárolni / stb. járnék vele.
Tehát szeretném, ha tudnék vele haladni, de nagyon fontos, hogy jó defektvédelme legyen. A Supersport ebben nagyon jó volt.
Kérdezném, hogy kinek van tapasztalata a Conti Gatorskin-nel?
Vagy a Schwalbe G one-nal jobban járnék? Itt nem tudom, hogy van-e külön defektvédett verzió, vagy annak mi a jelölése.
Esetleg ajánlanátok valami mást?
Illetve gondolkodom a kerékszett cseréjén is. Ez a Mavic Aksium Disc nagyon alja kategória?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #207917 üzenetére
Városnézéskor, jobbik felemmel jobb oldalamon, (gyakran) tömegben, maxra engedett Stamp3 tüskékkel nyerget fogva egyensúlyozni? Mert én csak akkor tolom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #207915 üzenetére
Fogd a nyerget, menőbb
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Runner erről mit tuCC?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz SpaceJam #207914 üzenetére
Én a stucni miatt nem aggódnék, nem is tudom tört-e el az valaha valakinek ...továbbá szerintem nem is attól, vagy a karbon villanyaktól rugalmas a kormány vége, hanem sokkal inkább magától a kormánytól, ami ellenben tényleg elég könnyű (200gr alatt láttam valahol súlyát) így biztosan vékony és rugalmas is. Nem tudom milyen márka ez a Motion 888, de ha nem egy kici ócó kínai xar, akkor nem valószínű, hogy eltörne és így a meglepő rugalmassága csak a kényelmedre válik.
Ami a "műszerfalat" illeti, nekem is ott tetszik a legjobban a brájton, ugyanakkor mégsem ott "hordom" mert ha valamiért tolom a bringát, a stucnit szoktam fogni...pont ott.
Szerk. milyen váltókarok azok?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
SpaceJam
aktív tag
[ Canyon Roadlite 7 ] Most, hogy lecseréltem a kormányszárral integrált kormányt jöttem rá, hogy alján van 2 mount luk, aminek a segítségével a minden kiegészítőt elegánsan felfogathattam volna... Atya ég.
Sebaj, az atommerev (és gondolom a kis méretekhez ugyanúgy mellékelt) cockpit helyett vettem egy Merida Team kormányszárat (+5 fok, 110 mm) és valami könnyű alu kormányt, így magasabb és szélesebb a fogás. Csak ilyen pszichedelikus ejszakai konyhaképeim vannak róla egyelőre:
Sokkal kényelmesebb, és végre mint egy ember, úgy ülök a bringán, nem pedig a tenyerem nyújtogatom, hogy minél jobban eltartsam magam attól az alacsony szarságtól, ami gyárilag rajta volt.
Viszont: Kissé ijesztően billeg a kormány. Szinte 2-2 ujjal meg tudom mozgani 1-1 centit a végeit a vízszinthez / vázhoz képest, mint egy gumit. Oké, hogy kabon villanyakon ül, és rohadt vékony a fala ennek a Merida Team-nek (nyilván kurva erősek az ujjaim is), de ez kicsit túlzásnak tűnik nekem az előző után. Sokkal rugalmasabb az egész, és azt hittem, hogy gáz lesz irányítani, de igazából kényelmes (ez is volt a beruházásom célja). Inkább a tartósság és a saját biztonságom aggaszt. Érdemes lenne valami masszívabbra cserélnem a kormányszárat, vagy bízzak a kis gumialkatrészekben?
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #207912 üzenetére
Pedig már csak holnap lesz száraz, aztán jön a csapadék.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #207905 üzenetére
Vegyél egy ilyen 450mm hosszú nyeregcsövet és használd a feleségedét .
Én a szombati didergés során sikeresen megfáztam. Szóval most nem kockázatok és inkább pihenek pár napot, minthogy utána többet kelljen kihagyni.
-
Ringman
nagyúr
válasz Damateo #207909 üzenetére
tippre ez valami összecsukható bicikli lesz, mint a brompton (decában is van hasonló, akár rásegítéssel)
az hogy mennyire tudsz gyorsan menni az sokváltozós tényező
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Damateo
aktív tag
Üdv!
Nemrégen váltottam vasútra munkába járáshoz.
Ezen felül van még napi 12km, lakás <->vasút <-> munkahely között.
Első gondolatom egy elektromos roller volt.
Ami jó is, csak nem bírja a vizet.
Most olyan kerékpárt keresek ami bele fér a MÁV szabályzatába és nem kell rá jegyet venni.
Kb egy átlag 20km/h kell tekernem hogy elérjem a vonatot. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #207906 üzenetére
Egyelőre maradok az éves generálnál, aztán lehet egyszer megcsinálom azt is, de nincs kedvem spéci olajat, odavaló zsírt meg gyűrűket, szivacsokat vásárolni, tárolni...talán majd egyszer. Amúgy 17e forintba került. Ami a bowdenezést illeti van itthon maradék XTR, Jagwire XEX meg még ki tudja milyen puccos bowdenház maradékom a sok bowdencsere után, továbbá van még egy váltóbowdenszálam is, így nem különös gond ha mégis cserélnem kell...egyelőre jobb oldalon van a váltó és a telókapcsoló is, meglátom holnap milyen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MODERÁTOR
26"-os gumi kérdés. Sima Smart Sam van helyette mi az ajánlott? Szeptemberi heti 3 defekt miatt cserélem, defekt védettre. SS Plus Green guard jó lehet?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #207905 üzenetére
Lehet nehezebb lesz kicserélni a bovdent, mint leszervizelni az alsó lábat . Nem mersz nekiállni a telószerviznek még? Mert az alsó láb az végtelenül egyszerű.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #207903 üzenetére
Hja, azok a kovidelőtti szép akciós idők...
Közben...megcsináltam kormánycsapágyam. Nem bírtam várni a DPD-t meghozza csapágyaimat (a bikeINN 2-3.ára ígérte a csapágyakat, ezért is döntöttem mellettük mikor rendeltem 😬), elszaladtam a K2-be és vásároltam gyorsan egy alsó 1,5" csapágyat (mely 51,8-52/40 mm, 45°-45° és nem sokkal magasabb 7 mm-nél ) , Ritchey lett, aztán összepakoltam, többek között nejem régi, picit magasabb FSA fedőkupakjával (mert 1-1,5 mm-el magasabb az új csapágy mint a régi volt, így kevés lett a hézagoló gyűrű) és az eredeti felső csapággyal, mely még jól műxik. Holnap, 15 (!) kihagyott nap után remélem újra felnyergelhetek végre. Idén még ilyen hosszú kihagyás nem volt. A teló így szerviz után még helyben is érezhetően vajpuhán mozog (hacsak nem placebó ), de a One Lock kapcsolót kivételesen rajta hagytam és úgy vittem szervizre, a DR. Bike meg erre olyan csinált, hogy vagy kicserélte véletlenül, vagy rövidebbre vágta úgy, hogy immár csak jobb oldalra tudom feltenni... Most vagy visszaviszem (nem, olyan messze van a szutyok Csepel művek, hogy inkább kipróbálom így) vagy kicserélem én a bowdenezést rajta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz flash- #207896 üzenetére
országútra, hogy ne nézz ki nagyon bután valami féloldalas pedált, mint a PD-A520 (ha még van valahol) vagy egy PD-ES600 javasolnék, meg egy belépő országúti cipőt, annak a talpán van MTB stopli hely
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
6030D
őstag
Paul Lange nem csinál mostanában már ilyen Shimano cipő+pedál akciót? Még 2015-ben úgy vettem az M530+SH059-et, a pedál ingyen volt (magyar bolti áron, fel lehetett próbálni).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest