Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eBay-es kütyük kis pénzért
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Hieronymus: Új biztosítási kártyát kap a nagymama
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
intuicio
aktív tag
válasz
GoodSpeed #32065 üzenetére
Ott vagyok alattad 6.
Mondjuk Max G2-vel is már beletettem vagy 3.000 km-et.
Amúgy tökéletesen működik az SHFW 3.10.1.
Végre be tudtam állítani a Tempómatot, és a Sport módban a 33 km/h sebességet. És ami a legjobb, hogy Drive módban, ha teljes nyálgázzal indulok, akkor az 5mp tempómat amikor bekapcsol, pont 25 km/h lesz a sebesség
Arról nem is beszélve, hogy 2 km/h-ra állítottam be a kezdő lökést, így végre nem kell nagyon meglökni magam, hogy elinduljon.
Az meg hab a tortán, hogy a motor/nyomaték erőt is feljebb lehetett állítani, így Sport módban úgy indul el, mint egy motor, szinte "kitépi" a kezem alól a kormányt.
Imádom! -
-
PociAti
őstag
válasz
Thunderzolee #32088 üzenetére
Csak annyit pontosítanék, nem feltétlenül az eredeti fw verziónak kell lenni. Lehet hogy csak a 3. frissítéssel zárnak be olyan kiskaput, amivel be lehet nyúlni a rendszerbe.
Van olyan modell, amit mondjuk másfél éven át gyártanak, és a széria elején más fw verzióval jelenik meg1, mint az egy évvel későbbi modellek.
De a lényeg, hogy minél korábbi a verzió, annál nagyobb az esély a későbbi módosításra.
#32089 Emunem,
A BT-t, azaz a BLE részt se frissítsd le!
Utólag bármikor megtehetnéd, de pl. a Xiaomi Pro 2 rollereknél is csak azoknak lehet Bluetoothon keresztül módosítania vezérlő szoftverét (DRV-t), aminél a BLE kisebb, mint a 155-ös verzió. 155-től egyéb trükkökhöz kell folyamodni (ST-Link, régi gyártású kijelzőt kell venni (az tartalmazza a BLE-t), vagy másik roller kormányát kell rádugni.) -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32088 üzenetére
Akkor hagyom
ha jól értem, akkor max a Battery, meg BT-t érdemes frissíteni, többit hagyni kell békén…?
-
válasz
Aaron14 #32084 üzenetére
Pont azt akartam mondani, amit PociAti is írt.
Ha később lesz szoftveres hack, amivel lehet növelni mondjuk a sebességet, akkor azt inkább csak addig lehet megtenni, amíg az eredeti szoftver van a rolleren.
G2-vel, F2 sorozattal sokan jártak így, h frissítették a szoftvert, aztán már nem lehetett egyszerűen módosítani a 25-ös végsebességen. :/ -
PociAti
őstag
válasz
Aaron14 #32084 üzenetére
Frissítések később is bármikor felteheted, viszont visszafelé nem működik (általában nincs downgrade lehetőség).
És ha megfigyeled, a custom firmware létrehozási lehetőségnél gyakran ott van, hogy hányas firmware verzióig működik a módszer. Tehát ha felteszed az újakat, azzal azt "kockáztatod" hogy a későbbiekben nem tudod magad egyszerűen módosítani a fw-t, pl. bekapcsolni a tempomatot.És előre nem lehet tudni, mely frissítés zárja le ezeket a lehetőségeket.
-
-
Aaron14
őstag
Na megérkezett a várva várt F3 Pro. Van ám benne erő. Ha jól számoltam fele annyi idő alatt éri el a végsebességet, mint az F2 Pro.
A Segway app nagyon erőlteti az új frissítések telepítését. Ezt érdemes megtenni? Neten nem igazán találtam róla véleményt, így elsősorban az F3 és F3 Pro tulajok felé szól a kérdésem.
-
PociAti
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32082 üzenetére
Mert azok a klónok csak utánzatok. Olcsó alapanyagokból, szükséges minőségbiztosítás nélkül. Rengeteg de tényleg rengeteg törött klónt látni az interneten.
Szerintem olyan személy fejében merül fel az, hogy az olcsó klónokat ugyanott gyártják mint az eredeti példányokat, aki teljesen tájékozatlan.
És valószínűleg nem járt még a made-in-china.com és hozzá hasonló weboldalakon. Ugyanitt a keresőbe beütve a Xiaomi M365 kifejezést kb. 840 találatot fog behozni, és nagyjából egy dolog közös bennük, a Xiaomi cégnek semmi köze hozzájuk.
Európai fejjel teljesen megdöbbentő a kínaiak hozzáállása. Ők bármit megpróbálnak leutánozni. Szabadalmi védelem az utóbbi időkig teljesen ismeretlen fogalom volt számukra (és most sem sokukat érdekli).Amit én küldtem linket, abból is nyilvánvaló volt a kapcsolat a Lotus céggel: "Lotus is the licensee of Shell brand e-Scooters and e-Bikes in North America", de a tulajdonosi háttér, vagy cégek, lányvállalatok összefonódása ebből a szempontból irreleváns.
A roller papírjai között szerepelhet hol készült a roller. A tanúsítványok között kitérnek arra is. Eredeti Xiaomi M365 rollerek a Ninebot (Changzhou) Tech Co., Ltd. készítette.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
PociAti #32079 üzenetére
Xiaomi m365 szériához sokkal jobban hasonlító járművek vannak, más néven, de szemre azonos alkatrészekkel is, melyeknél felmerült, hogy ugyanott gyárthatják, de azokat a klónokat lenézik sokan.
Ez a Shell RIDE viszont mindenben eltérő design, egyetlen hasonló vonást nem látok rajta. A gyártás földrajzi helyét nem árulják el, egy amerikai cég a szállító vagy közvetítő, a Shell régi partnere:
-
válasz
bumlet #32073 üzenetére
Pálcikarollert keresel 25km/h végsebességgel, vagy valami nagyobbat, ami gyorsabban is tud menni?
Pálcikarollerek:
Xiaomi 4 Pro (2nd gen)
Xiaomi 5 Pro, 5 Max
Segway F3, F3 Pro
Segway G3
Ezek nagyobbak:
Segway ZT3
Segway GT3Itt meg tudod az adataikat nézni.
Hatótáv mindegyiknél bőven megvan 15km még 115 kilóval is.Milyen a vonat? Flirt/Kiss/Desiro? Vagy mozdony + kocsik, ahol emelni kell? A súly miatt, mert ha nem kell emelni, akkor kb mindegy a súlya.
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32075 üzenetére
Nem hinném, hogy az gagyi kínai termék lenne.
A gagyi kínai termékekre hivatalosan nem kerül fel a Shell cég logója, nincs mögöttük komoly háttér.
Ehhez egész jó honlap: https://shellride.com/product/sr-5s/,
és egész jó leírások készültek: https://shellride.com/downloads/.
A leírásban szereplő adatok egész reálisnak tűnnek, és ha azt mondanák ez a roller abban az üzemben készült, és azonos minőségbiztosítási háttérrel készült, mint a Xiaomi 8,5 hüvelykes kerekű rollerei, simán elhinném.Nos ezek közül egyik sem igaz a gagyi kínai klónokra.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32064 üzenetére
Nem lehet, hogy valami nagy tuning csoportban kérdeztél pálcikával kapcsolatban?
Amúgy a fék beállítása nem rakétatudomány. A lényeg, hogy a féknyerget kell helyesen pozicionálni: amennyire lehet, egyenesen fogja a tárcsát, ne kopjon félre a betét...(Szerencsés esetben ezt már megtették neked a gyárban, így első körben valóban csak bowden feszességet szokás beállítani, hogy megfelelő fékhatásod legyen, valamint NE csukd rá a kart a saját ujjaidra fékezésnél... Ha "egypálcás" fék van rajta, akkor az egyik fékpofa mozog, és eleve görbíti a tárcsát. A leghitványabb megoldás, de sajnos olcsó... Ennek a beállításánál kell figyelni arra, hogy a nem mozgó betétet is kellően közel rakd a féktárcsához (hátulról állítható), mert ha messzi van, sokat görbül a tárcsa, az nem jó.)
Emunem: azért a 400 EUR nem a legalja kategória. Eddig 150-200 EUR-ról volt szó...
Amúgy jó, hogy mondod az akkut, konkrétan rád gyújthatja a házat, ha nagyon gagyi... Személyesen viszont inkább tartok a váz törésétől: ha a 400 EUR-os bírja, az jó hír.
-
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32071 üzenetére
és a poén az, hogy ismerek valakit, akinek a gagyi kínai nagyon bevált 3 éve... 72 kg-os egyénröl beszélünk, napi használósnak van a roller. 1x kellett akkut cserélnie, de már szteroidos xiaomi akksi van benne.
-
Enigma1945
őstag
Megérkezett. ❤️
-
bumlet
csendes tag
Sziasztok!
Milyen e-rollert ajánlanátok a következő szempontokat figyelembe véve:
Főleg vonattal való közlekedés kiegészítésére, pl leszállok a vonatról egy kisvárosban és 10-15km-t mennék egy másik településre át. Havi 2-3 alkalom, nyáron valószínűleg több.
110kg vagyok tehát fontos hogy a távot ténylegesen meg tudja tenni ezzel a súllyal és lehetőleg ne 15km/h sebeséggel. (A Lime nálam kb 25km/h-t tud)
kb 300.000-et szánok rá, de ha tudtok valami über brutál ajánlatot 400.000-ig el tudnék menni.Előre is köszönöm
-
DigitXT
félisten
válasz
Thunderzolee #32071 üzenetére
Hát igen, nagyobb az akku, mégis olcsóbb: mi baj lehetne?
-
válasz
DigitXT #32070 üzenetére
Itt van egy jobb:
https://www.hoc.hu/honeywhale-m2-pro-roller/ -
DigitXT
félisten
válasz
lorcsi #32068 üzenetére
36V 7.5Ah, 35 km/h és 30 km hatótávolság: átverés a köbön.
Ja, meg felvisz 15°-os emelkedőn az 500W motorjával. Hogyne!Mégsem ezektől félnék igazán, hanem hogy miből van az a váz?
83K-ért sanszos, hogy chinesium, így bármikor széttörik alattad."Ingyen sem kategória."
Ez a pontos megfogalmazás...Ezekből a "szaladgálósokból"
szoktak összejönni a legnagyobb pofára esések... (És nem csak
átvitt, hanem sokszor szó szerinti értelemben... Az meg nem jó.) -
-
lorcsi
veterán
Sziasztok
varosbsn szaladgalosnak ez mennyire kompromisszumos ?
[link]
iScooter i9M -
-
válasz
Enigma1945 #32064 üzenetére
Xiaomi rolleren én 5.5 fél éve 5.5 Bar nyomást használok.
Ninebotokon meg 3.3-3,5 Bar-t. Ami max 47-51 PSI.
Az eltérés azért van, mert a Ninebotjaim már tubeless abroncsosak, azaz nincs belső, nem kell a belsőt neki paszírozni nagy nyomással a külsőnek, hogy ne dörzsölje ki.
Eddig több mint 14 634 km-t tettem meg így a XiaomikkalReferencia:
-
Enigma1945
őstag
Sziasztok
Van egy facebook csoport ahova beírtam, hogy mire kellene figyelni kibontás után esetleg mit csináljak használat előtt satöbbi..
Nem sokkal később ki lettem dobva a csoportból..
Nem voltam toxik senkivel, és jól emlékszem rá semmi rosszat nem írtam..Akkor gondoltam megkérdezem itt hogy, hogyan kellene beállítani a fékbowdeneket, mert úgy hallottam ( youtube videó tesztek, még ph! teszt is ezt mondja ) hogy kibontás után csinálni kell vele valamit mert nem túl jó?!
Illetve a gumiknak hány bár nyomást kell?Köszönöm a választ
-
DigitXT
félisten
válasz
Frozzy #32062 üzenetére
Ez 4 éve 22.8K-ért nekem bevált, megvédett két balesetnél is. Azóta mondjuk
2/3-addal többe kerül, hogy legyen miből hirdetni, hogy itt minden fasza.Szerk: közepesen erős gépre szerintem tökéletes a full face biciklis sisak.
A legnagyobb tankokra, meg 50 km/h fölött inkább vegyél fel egy motorosat. -
Frozzy
őstag
Tudnátok ajánlani jó ár érték arányú sisakot?
-
DigitXT
félisten
Hátsó indexhez ha bele lehet rakni egy power LED-et, még jó is lehet...
Elsőt meg csinálni kell hozzá. Lámpát is, ha kevés. De amúgy jó, ha jó. -
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32059 üzenetére
Klasszikus értelemben vett fórumok között valószínűleg a legerősebb.
Nemrég írtam róluk, sajnos a közelmúltban komoly tragédia történt náluk.
Bármilyen komoly beavatkozás előtt megéri több forrásból is utána nézni az eljárásnak, ők az egyik ilyen oldal. -
Emunem
őstag
válasz
PociAti #32057 üzenetére
értem. Így videó alapján nem egy nagy valami (32 is elég) munka lenne, nyilván 495€ (akciósan vettem) is pénz, aztán nem akarom azt is ablakon kidobni, az alis megrendelésekkel együtt.
Köszönöm a tippet.
Most ezen a fórumon is nézelődök, milyen konkrét mókolásokat csinálnak még az emberek. (Ez csak roller fórum) -
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32053 üzenetére
Nem néztem végig a videót, de ahová pozicionáltad, ott az történik hogy kiszedi az eredeti vezérlőt, és berak valami "újat".
És a YouTube leírásában ott van egy aliexpress-es link Controller felirattal, ami 404-es hibakódot dob, "Sorry, the page you requested can not be found".
Nem mellékesen ez egy 3 hónappal ezelőtti videó.
Én soha nem tanácsoltam a gyári vezérlő lecserélését valami bizonytalan eredetű kínai vezérlőre. Lásd itt is hiába hivatkozik egy ali-s linkre, az pár hónap alatt megszűnt. Aztán majd jön egy türelmetlen hülyegyerek és vesz majd magának egy másik ali-s linkről, ami gyenge alkatrészekből áll. Bennem az is helyből kérdéseket vet fel, miért szűnt meg ilyen hamar ez a forrás?Ja és a videóban 5:49-nél azt mondja: "... helyezze be az új vezérlőt, főleg, ha G2 vezérlőd van." https://www.youtube.com/watch?v=hSOeBswmQ5s&t=348s
Másik német srác a 2 hónappal ezelőtti videójában meg már arról számol be, hogy sikerült megoldani Max G2 rollerek esetében, hogy a gyári kontrolleren a firmware közvetlenül Bluetooth-on keresztül is programozható, nem kell hozzá ST-Link.
https://www.youtube.com/watch?v=7X93LvGZfuw
Bluetooth only] Ninebot Max G2 Unlock / SHFW Installation without St-LinkAz előbbi hozzászólásomban pont erre céloztam azzal a megfogalmazással, hogy F2 Pro esetén a mostani állapot az, hogy még kell hozzá ST-Link. (G2 esetében, ha eredeti a vezérlő, és talán még fw verzióra vonatkozó kritériumnak is teljesülni kell, akkor már működik az egyszerűbb módszer. Ami talán F2 és más rollerek esetén is működni fog, vagy már működik. A Max G2 elég népszerű tuning körökben, így vele kezdték a hekkelést.)
-
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32050 üzenetére
A SHo Telegram botja szerint a 187-es DRV a vízválasztó.
Ninebot G30, G2, F2, F2 Plus, F2 Pro
Remove restrictions via the bot @downgrade_ninebot (https://t.me/downgrade_ninebot), or ST-Link. You can then install SHFW (https://github.com/lekrsu/shfw-walkthrough/blob/main/README.md). G30 can be directly drv downgraded via Utility if drv is ≤187.
DRV 187-vagy alatta közvetlenül lehet, fölötte kell hozzá ST-Link.
----
A fenti szövegben lévő GitHub-os leírást böngészve:
Ninebot G2, F2, F2 Plus, F2 Pro: Every regional model is compatible, needs to be unlocked via ST-Link.
Ami valószínűleg arra utal, hogy az F2 Pro-nál mindenképpen kell ST-Link. (Legalábbis a mostani állapot szerint, mert találhatnak valami "sebezhetőséget".)És lejjebb is ezt írják:
Ninebot F2, F2 Plus, F2 Pro
Compatible BLE: All
Compatible DRV: ST-Link
----https://www.xiaodash.app/f2
A fizetős XiaoDash-nél nem látok külön F2 Pro oldalt, csak F2-t, és ott is hozzányúlnak a vezérlőhöz (ST Link). És ők 50€-t kérnek a módosításért. -
Emunem
őstag
válasz
PociAti #32036 üzenetére
Tuningolta-e, mennyire kivitelezhető? Ugyanaz a bajom, hogy lutri nagyon, hogy az F2Pro-t tudod-e tuningolni, vagy sem. Van, akinek ‘23 gyártású rollerrel sem sikerült, volt, akinek a ‘25 gyártásuval meg igen, holott gyakorlatilag az ellenkezője kellene, hogy igaz legyen.
-
PociAti
őstag
válasz
PociAti #32042 üzenetére
Nagy nyelvi modellek erre pont jók, hogy nagyobb jogi anyagon átrágják magukat és szintetizálják a benne foglaltakat. DeepThink (R1)-et megkérdeztem szerinte miért nincs az európai rollerekben, és konkrét szabványokon, direktívákon keresztül magyarázza el.
----Biztonsági előírások: EN 17128:2020 szabvány
Ez az európai szabvány a könnyű elektromos járművek (PLEV) biztonsági követelményeit határozza meg. ... A szabvány nem tiltja kifejezetten a funkciót, de követeli, hogy a jármű azonnal reagáljon a felhasználó beavatkozására. Ha a gyártó nem tudja ezt bizonyítani, a roller nem felel meg a szabványnak, így nem kap CE tanúsítványt.
OKAI roller és a többiek is megkapták a CE tanúsítványt. Nem lehet nehéz bizonyítani.
----Járműosztályozás: EU Regulation (EU) No 168/2013
Ez a rendelet szabályozza a két- és háromkerekű járművek (L-kategória) technikai követelményeit. Az elektromos rollerek (PLEV – Personal Light Electric Vehicle) általában az L1e-A vagy L1e-B kategóriába esnek, attól függően, hogy:
- Maximális sebességük 25 km/h (L1e-A: alacsony teljesítményű, segédmotoros kerékpár),
- Vagy 45 km/h (L1e-B: gyorsabb, de még mindig "könnyű" jármű).
Ha egy roller cruise controlt tartalmaz, a szabályozás szerint (Annex I, 2.12) olyan "technikai megoldásnak" számít, amely növeli a jármű komplexitását. Emiatt a gyártóknak bizonyítaniuk kell, hogy a rendszer nem veszélyezteti az irányítás stabilitását (pl. azonnali leállítás a fékezéskor). Ha ezt nem tudják garantálni, a jármű automatikusan magasabb kategóriába (pl. L3e vagy L6e) kerülne.
Nem tűnik komoly feladatnak bizonyítani, hogy a rolleren a fékezésre kikapcsol a cruise control. Ez nem lehet kifogás. Csomó más mindent is bizonyítani kell a L1e-A kategóriához, mint pl. hogy nem megy 25 km/h-nál gyorsabban.
----Felelősség és biztosítási kérdések
Baleset esetén a biztosítók és bíróságok gyakran a gyártó felelősségét vizsgálják. Ha a roller tartalmaz olyan funkciót (pl. cruise control), amely kockázatot jelenthet, a gyártó perek és visszahívások kockázatával szembesül. Emiatt a legtöbb cég megelőzésképp hagyja ki a funkciót, hogy ne legyen köteles bizonyítani a rendszer biztonságosságát.
Az emberi hülyeség ellen nehéz védekezni. Ha valaki az applikációban bekapcsolja a rollerjén a sebességtartó automatát, aztán az új rollereknél állandó sebesség mellett a bal kézen lévő külön gombot 3 másodpercig benyomva aktiválja azt, majd megfeledkezik róla hogy nem nyomja a gázkart ....
Régieknél is, amikor a gázkarra aktiválódott, azoknál is előbb az applikációban kellett engedélyezni.
-
PociAti
őstag
válasz
GoodSpeed #32031 üzenetére
A Ninebot ZT3-hoz járó 4A-es töltő használható az F3-hoz is?
Ninebot ZT3 Pro E töltője
típus: NBW54D601D3D01
70W, 3.9A max., 53.6V
GT3-hoz meg még gondolom pár másik rollerhez is ez való.Ninebot F3 E töltője
NBW54D601D3D, NBW54D601D3D02
70W, 1.3A, 53.6VAkku csomaghoz pedig ez van írva: Max. Charging Voltage: 54.6 V DC.
Viszont az F3 E leírásában azt írják használhatod a villámtöltést (Flash charge).
Battery
Battery capacity 477Wh (46.8V)
Smart Battery Management System Yes
Charging time Approx. 8 hours
Flash charge YesAzt konkrétan nem részletezik mely töltőre gondoltak.
Viszont az F3-ban is az a fejlett, 11 védelmi funkcióval felvértezett BMS 2.0 van, mint a többiekben, emiatt valószínűleg arra a töltőre gondolhattak. Köztes töltőről (1,3 és 3,9 A közötti gyári töltőről) nem tudok, ami a villámtöltő kategóriába tartozna. -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0 #32041 üzenetére
Várom, mikor köt bele abba, hogy a lengyel csávó nem is fél óráig melegítette a cellát, mire sikerült ráforrasztania a vezetéket, csak 6 másodpercig (felgyorsítva a videót).
Szerk: eskü, mintha Bog is hasonlóan fogalmazott volna a legújabb teszt videójában. Félretájékoztatás!!!
-
PociAti
őstag
válasz
pescara #32039 üzenetére
Az OKAI Neon rollereknek szerintem nem volt külön EU-s változata és nem EU-s. Szerintük teljesen elfogadott volt az a verzió az EU-ban, amit itt árusítottak.
----
Külföldi fórumokon kérdeztem tudna-e valaki bármi dokumentumot arra vonatkozóan, miért bohóckodik ezzel a Xiaomi, Ninebot család.
Ott erre a dokumentációra hivatkoztak BS EN 17128:2020
Light motorized vehicles for the transportation of persons and goods and related facilities and not subject to typeapproval for onroad use — Personal light electric vehicles (PLEV) — Requirements and test methodsÉs ennek a 6.2-es pontjára hivatkoztak, mely szerint a power-t minden esetben a felhasználónak kell "vezérelni".
6.2 Electrical power on/off control
An electrical power on/off control shall be fitted to on and power-off the driving power. It shall be apparent, easy to reach and unmistakable. This electrical power on/off control shall be activated voluntary by the user to enable the driving power.
Igen ám, de olyan érzésem van, mintha szegénykék itt abba is hagyták volna az olvasást.
Mert a 7-es pont a "7 Driving power management", és ebből nyilvánvalónak kellene lenni, hogy az a power, amiről a 6-os pontban írnak, az csak a roller áramellátása, a driving power, azaz a vezetés, vagy haladáshoz szükséges power (a gázadás) a 7-es pont.Ahol az a) pontban azt határozzák meg, hogy ez a "driving power"
elektromos meghajtású járművek esetében a vezetési teljesítmény nem adható le 3 km/h-nál kisebb sebességgel történő előrehaladás közben.
b) Az 1. vagy 2. osztályba tartozó járművek esetében lehetővé kell tenni, hogy a felhasználó a használat során bármikor kikapcsolhassa a vezetési teljesítményt a gyártó által a használati utasításban leírt vezetési teljesítmény-eljárással összhangban.
És cruise control esetén ez a feltétel teljesül, ha a felhasználó újra meghúzza a gázkart, vagy meghúzza valamelyik féket.
----
A is lehetséges, hogy a németeknél nem használható ebben a jármű kategóriákban a tempomat, és azt általánosították az egész európai piacra. Passz.
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #32038 üzenetére
A félretájékoztatás mióta vicces?
-
enginev3.0
félisten
válasz
PociAti #32037 üzenetére
Azt is vágod hogy mire írtam a kommentem?
"En ugy halottam, hogy ha nem mesz vele max sebessegen, hanem olyan 25-30km/h, akkor a gyari ertek meglehet vagyis a kozeleben lehetsz."
Erre.
Neked is lehetne annyi IQ-d hogy fel tudj fogni egy vicces de edukatív kommentet. Egyetlen lényege az volt, hogy megcáfoljam az állítását miszerint összejöhet a gyári érték. Nem, nem jöhet össze, főleg az ő súlya alatt, és mivel a gyári értéket nem úgy mérik ahogy ő fogja használniSzerencsére rajtad kívül mindenki értette
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #32034 üzenetére
Ha odaírják a pontos mérési eljárást, akkor teljesen rendben van.
Különben mégis hogyan mérjék?Jöjjenek le, és 120 kg-os ember alatt mérjék le Mecsek alsón, Kossuth utca 15 szám alól indulva, és érjenek fel vele a TV toronyig? Mégis milyen tempóban, hány megállással, mennyire őrült módon nyomva neki?
A roller vásárlónak legyen már 70 IQ-nál többje, és igazítsa a standard mérési eredményt a saját szokásához. Egy hektikus mérést nehéz / képtelenség értelmezni, így korrigálni is képtelenség.
És ha konkrétan oda van írva, hogy 75 kg-os személlyel mérik, akkor ne állítsunk már azt, hogy 50 kg-os személlyel mérik.
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #32022 üzenetére
Árukereső szerint Magyarországon 2023.06.01-én jelent meg a Ninebot F2 Pro roller, ez alapján mindenkié még jótállásos, hacsak nem csinált vele valami olyat, ami miatt elveszítené a garanciát.
Garancia időtartama árukeresős cégek alapján:
Rufusz: 3 év, iPon: 3 év gyári jótállással, Euronics: 36 hónap.
fizz.hu: Termékgarancia részletek: Magánszemély 0 hónap, Jogi személy 12 hónap. Feltételezem ez csak az adatok rossz kitöltése miatt van, a Ninebot általánosan 2 évet vállal, kivétel egyes kopó alkatrészek, gumiabroncs, stb. (Részletek a termékek leírásánál). És a magyar törvények is 0-nál többet írnak elő.Mi a kérdés?
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32032 üzenetére
Ha már 45 km/h és C-futómű, tanulságos videó... Mármint, hogy tudja, de ne erőltesd!
(Kicsit ellentmondásosnak érzem, hogy balesetveszélyes, nem ajánlott, de azért veheted, ha kellő önmérsékletet tudsz tanúsítani. Mindezt kombinálva azzal, hogy gyenge, pl. nem megy fel közepes emelkedőn. Persze értem, kicsi fázisáram korlát: legalább nem ég le...)
-
PociAti
őstag
válasz
enginev3.0 #32021 üzenetére
Mégis melyik rollernél mérik kg-os személlyel?
-
Enigma1945
őstag
válasz
Dr. Szilikát #32030 üzenetére
Igen, enis igy vagyok vele.
A 45km/h jol hangzik, de figyelembe kell venni, hogy veszelyes rank, es utazo tarsakra nezve.Ismet kiprobaltam a g4 max-ot, es nagyon elveztem az utazast olyan mintha ujra gyerek lettem volna. Nem is mertem 30-nal tobbet menni egyenlore
Nyilvan amit en vettem kicsit mas kategoria, de az elmeny biztos ugyanaz lesz -
A Ninebot ZT3-hoz járó 4A-es töltő használható az F3-hoz is?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz
Enigma1945 #32028 üzenetére
Megszokható, nekem sem az volt a gondom 30 felett, hogy nem élvezem a sebességet. Csak a tudat, hogy védtelen az ember, elüthetnek hátulról, vagy lesz egy váratlan kátyú, belép egy gyalogos a képbe, ez a része nem olyan kellemes. De ha már roller, legalább 30-at tudjon szerintem, azzal el lehet lenni.
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945 #32028 üzenetére
Kényelem, spórolás (autó helyett), praktikum
Ennyi a roller lényege, élvezd ki
-
Enigma1945
őstag
válasz
DigitXT #32025 üzenetére
Rendben, köszönöm.
A g4 nagyon gyorsan felgyorsult, de nem csak az a veszelyes, hanem a sebessege. Egyszeruen kezdoknek brutalis. Nem azt mondom hogy nem lehet bele jonni, megszokni. De a baj sajnos mindig megvan meg egy tapasztalt emberrel is!! Szempillantas az egesz..Szerintem nekem nagyon is jo lesz, ez az A1, nem ezzel akarom bejarni a vilagot, de varosba elso osztalyu lesz
-
csoki46
senior tag
válasz
Thunderzolee #32015 üzenetére
Nincs konkrét elképzelés, elég a 25 km/h végsebesség, ha kicsit masszívabb felépítésű, az természetesen előny.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32024 üzenetére
Hamarabb fog tönkremenni a váz, mint hogy elöregedjen az akku. De ha nagyon kímélni akarod, akkor lehetőleg ne merítsd le csutkára, azt nem szeretik. Ha van lehetőség, tölts.
egy szóval sem mondtam hogy jobb lesz mint a g4
Felépítéséből adódóan csak rosszabb lehet. Viszont akkora megindulást nem fog tudni, hiszen csak 1 motor, és 800W az valójában nem nagy tűzijáték. Ennek ellenére persze a kátyúkkal nagyon vigyázz, ez alap! (Főleg olyan futóműnél, ami erősítheti a lengéseket.) -
Enigma1945
őstag
válasz
enginev3.0 #32021 üzenetére
Mire kell figyeljek, ha az akksit meg akarom kimelni?
Tanacsok? KöszönömDigitxt: egy szóval sem mondtam hogy jobb lesz mint a g4. A sebességre értettem hogy nagyon meg tud indulni és akár veszélyes lehet egy kisebb kátyú is.
-
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32020 üzenetére
Nézd meg, hogy a gyári értéket milyen sebességre értik: ha 15 km/h-ra (előfordul), akkor egész biztos, hogy nem leszel a közelében 25-30 km/h tempóval. Ha 25-re (ritka!), akkor lehetséges. De mondom, a 48V 13Ah nem fogja megváltani a világot. 624 Wh. Nem sok.
Valakinek valamilyen velemenye esetleg?
Látatlanban a C-futóval lehetnek problémák. Miből gondolod, hogy jobb lesz, mint a G4? Annak legalább normális(nak látszó) dupla teleszkópja van elöl: ha azt életveszélyesnek érezted, akkor egy szitálásra hajlamos C-futóművel (szerintem) nem leszel előrébb.Amúgy nincs semmi baj a 45 km/h-val, ha stabil a futómű, és nem kezd el szitálni: éppen olyan tempó, ami még kényelmes, nem tép szét a menetszél. Mivel a menetszél hatása a sebesség növekedésével négyzetesen jelentkezik, már egy kis tempó növekedés is durva különbséget jelent (halálközeli) élményben. Ha nem bírod a 45-öt, ne menj 70-nel.
(Igazából már 50 fölött is erős a történet, szóval jobb a békesség, és megmaradni alatta.)
-
Emunem
őstag
Van itt valaki, aki gari idő alatt tuningolta meg a rollert? (F2 Pro)
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945 #32020 üzenetére
A gyári értéket egy 50kg-s kínai kislánnyal mérik le, sík terepen, fékezés nélkül
-
Enigma1945
őstag
válasz
enginev3.0 #32018 üzenetére
En ugy halottam, hogy ha nem mesz vele max sebessegen, hanem olyan 25-30km/h, akkor a gyari ertek meglehet vagyis a kozeleben lehetsz.
Tegnap volt szerencsem ulni egy g4 max rolleren, hat mit mondjak?! Eletveszely! Olyan 40 km/h folott mar nagyon vigyazni kell! Nekem boven jo ez a 30-40km/h sebesseg. De inkabb a 30. Munkaba jarni kell, nem akarok autozni. Vagy neha csak kimozdulni fesztivalra, strand, park stb. Azert tetszik mert nem az a hagyomanyos kereke van, hanem akar fols utra el el lehet vele menni.
Valakinek valamilyen velemenye esetleg? Nem nagyon talalok rola youtube videokat, azert mert 2025-ben jelent meg? Vagy nem ertem? -
DigitXT
félisten
válasz
Enigma1945 #32017 üzenetére
Ha már megrendelted, akkor nem mindegy?
(Neked biztosan lesz vele tapasztalatod.) Imádom amúgy a hatótávolság hazugságokat: a legutóbb linkelt akku építős videóban pl. pofátlanul elhangzik, hogy a 48V-os akkuval nem kell tesztelni a hatótávolságot, hiszen a 36V-os akkuval ment a 80 km, akkor azzal is annyi lesz, mert ugyanannyi a tárolt energia, miközben azért épített 48V akkut, hogy a végsebességet kitolja 50 km/h környékére.
Ugyanezért a 48V 13Ah akku a büdös életben nem lesz elég 45-50 km-re: én még 30-ban sem igen bíznék, ha kihasználod a 45 km/h végsebességet. Ha lekorlátozod, akkor okés.
Szerk: nekem 36V 38Ah akkum volt, amivel tudott a rollerem 45 km/h körül haladni, annál elhiszem (tapasztaltam), hogy elketyeg 45-50 km-t, de az ~1300Wh, és nem a fele...
-
enginev3.0
félisten
válasz
Enigma1945 #32017 üzenetére
A hatótáv lesz kevés, nyugodtan felezd meg, vagy maximum a kétharmada lesz meg a gyári értéknek, szóval olyan 25km
A sebességgel szerintem nem lesz gond, vinni fogja a maxot
-
Enigma1945
őstag
Sziasztok eppen most rendeltem meg egy Kukirin A1 2025 rollert.
Van itt valakinek ilyen? Mi a velemeny? 45km/h a sebesseg, gyari adat 45km hatotav. De velem szerintem a 30 biztosan meglesz a 80kg sulyommal.
800w motor ami eleg jo szerintem. Varosi kornyezetre hasznalnam, de neha kisebb fold ut is lenne.
Köszönöm mindenkinek a velemenyet, tapasztalatat ha ir! -
-
Frozzy
őstag
Végre elhatároztam magam. Segway Ninebot Max G3 berendelve
-
Ninebot F3-nál tegnap volt egy kétszer 35 km-es túrám két töltéssel.
A második töltés után beállítottam a 80%-os limitet, mert most pár hétig nem tervezem használni.Ezt ti is használjátok, vagy feltoljátok 100%-ra?
-
csoki46
senior tag
Sziasztok,
110kg vagyok, kisvárosi használatra keresek rollert, tömegközlekedni nem tervezek vele és a 4. emeltre se kell cipelni, szóval a súlya nem téma. Használ és új is szóba jöhet, 300k HUF a keret, milyen típusokat nézzek? -
BloodV22
csendes tag
Sziasztok!
150 ezrem van rollerre, napi 6 kilometert mennek vele, tömegközlekedésre is felvinném.
Ezt néztem: https://elektromos-roller.arukereso.hu/xiaomi/mi-electric-scooter-4-bhr7128eu-p958731249/
Mit gondoltok? Van esetleg jobb? Köszönöm!😊
-
PociAti
őstag
válasz
Lehiñito #32009 üzenetére
A saját androidos készülékeimhez ezt használom:
m365 Tools Pro2/G30/G2/F2 more
https://play.google.com/store/apps/details?id=app.peretti.m365tools&hl=en-USLéteznek ennek forkjai, iOS-re is vannak működő alkalmazások, és hogy épp a legújabb rollerekkel melyik megy azt nem tudom. Ki kell próbálni.
-
PociAti
őstag
válasz
Lehiñito #32007 üzenetére
Igen, lehet.
Korábban úgy volt, gondolom most sem változtattak rajta új roller esetén, először is le kellett tölteni a Xiaomi saját alkalmazását, amivel összepárosítottad a rollert és végignézted a biztonságos rollerezéssel kapcsolatos videót.
Közben felajánlja majd a szoftver frissítését is, azt nem kell elfogadni. És többet talán nem is kell használni a gyári alkalmazást. (Csak ha mondjuk eladod és megszünteted a párosítást.)
Lehet némileg változtak valamit a módszerek, de lényege ez.
-
-
jackal79
aktív tag
válasz
Thunderzolee #32004 üzenetére
Ez egy jó ötlet volt
. 210 kpa-t ír, ha jól tudom az 2,1 BAR?
-
-
jackal79
aktív tag
Sziasztok! 60/70-6,5 kereket hány barra kell felfújni? Előre is köszönöm a segítséget!
-
PociAti
őstag
válasz
Emunem #31999 üzenetére
Minden firmware frissítéssel megéri várni!
Előbb érkezzenek visszajelzések mit változtattak rajta, aztán döntsd el kell-e az neked. (Ne a gyártó döntse el, hogy már pedig az neked kelleni fog.)Például az OKAI Neon rollereknél a firmware frissítéssel kaptuk meg a cruise control funkciót, de azzal egyidőben az akkumulátorra vonatkozó részletes diagnosztikai lehetőségek megszűntek.
Vagy a Xiaomi Pro 2 rollereknél egyik firmware frissítéssel, a BMS megváltoztatásával nagyobb hatótávot ki lehetett szedni az akkuból, de ezáltal kíméletlenebbül is lehetett vele bánni, ami gyorsabb akku degradációhoz vezetne. -
Emunem
őstag
válasz
Thunderzolee #32000 üzenetére
ezt tudom, 3d nyomtatásból, meg ios felületről (win-es felületet azért nem írom, mert már vajmi keveset lehet tenni a hülyesége ellen) ismerős a
türelem rózsát terem
dolog. De nekem még szög gyári az app, örültem., hogy nem 2025-ös gyártású, mert ezzel még lehet sok mindent okosítani...(WMA (YT) szerint is a régebbi szoftver egyszerűbb, jobb volt, hát én nekem nincs viszonyítási alapom, de elhiszem neki
)
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Minden USB-C kábel egyforma? Hát NEM. És ez a baj. – Tech Percek #7
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kérdés, hogy mit tudnak gyenge látási viszonyok mellett a Tesla robottaxik
- Villanyszerelés
- One UI 8: a kis fejlődés is lehet hangos
- Windows 10
- Politika
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Microsoft Outlook topic
- További aktív témák...
- GOPRO Hero 12 BLACK - 5.3k akciókamera - Motoros/biciklis szett (4.)
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- DJI MINI 4K Fly More Combo 1 órát repült teljesen új és hibátlan DJI CARE CSEREGARANCIA!
- DJI NEO MotionFly More Combo drón szett - 4 akkuval és kofferrel - alig 2 hónapos
- DJI Smart Controller drón távirányító (RC-RM500)
- Telefon felvásárlás!! Honor 200 Lite, Honor 200, Honor 200 Pro, Honor 200 Smart
- BANKMENTES KAMATMENTES ASUS Vivobook 15 X1504ZA-BQ856W
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- Lenovo Thinkpad x1 carbon 6 i7-8650u 8. gen 4 mag 8 szál. 16GB a legjobb üzleti.
- ÚJ HP EliteBook 840 G8 - 14"FHD IPS - i5-1145G7 - 32GB - 512GB SSD - Win10 - 6 hónap Garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest