Hirdetés
- AuraSync kibeszélő topic
- Asszociációs játék. :)
- Egy korszak vége
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Szólánc.
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
almi
senior tag
Sziasztok!
Már éppen meggyőztem magam, hogy a Cube Attention 2020 lesz nekem a nyerő választás, amikor nézelődtem a neten és szembe jött velem ez az aranyos Merida Big.Seven 300 2019.
Sajnos az alkatrész minőség szinten annyira még nem vagyok képben.
Melyiket ajánlanátok a kettő közül?
-
6030D
őstag
Varratok kint, új váltókar fent (ZolkoW 4 president!), irány tekerni. Ja, hogy szélvihar van, meg esik az eső...
#161496: Hasaggymeg: hajlékony, de nem fogja meg alul. Ejj-ejj, főzni tud?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Maximum1
őstag
válasz ace05 #161493 üzenetére
Fúl kínai az egész az utolsó csavarig, itthon matricázzák fel.
A DT-k jók voltak, azok V-fékesek de van az új RS nekem az annyira nem szimpi, főleg az ára.Nem tudom melyiket nézted ki, de ha a büdzsébe ez belefér akkor sokkal jobban jársz, minőségben és tartósságban IS.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz xy.zsolt #161488 üzenetére
Látnád nejemet,hajlékony de meg sem meri fogni alul úgy fél,hogy nem éri el a féket...de neki ilyen kellett mert...teCCik.Azé!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz xy.zsolt #161488 üzenetére
Ezzel nem értek egyet, miért ne lehetne outija annak aki nem hajlékony? Én még öreg meg dagadt is vagyok, aztán boldogan tekerem az outim. Nem minden tekerés verseny, nem kell mindig felfeküdni arra a vázra mint Quintana a touron.
Van itt a topikban néhány olyan romboló monti is hogy a Yolanda Neffnek nincs olyan, mégsem javasoltuk a tulajnak hogy vegyen inkább szobabiciklit mert nem használja ki a gépet....[ Szerkesztve ]
-
ace05
senior tag
Helló
Szeretnék venni, egy Neuzer Courier Fitness kerékpárt. Megtetszett keginkább laza dolgokra használnám, mint munkába járás és mellette meg edzés. Szoktam tekerni napi 10-20km-ert bicikliúton autópálya mellet.
Véleményt kérhetnék a bicikliről ? Megbízható-e, tartós .....etc?
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #161490 üzenetére
Ja sejtettem, én is csak bedobtam .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz rétisün #161487 üzenetére
Bocs, de tényleg, ha nem tudja valaki kihasználni az outi geojának előnyeit akkor kb olyan pozícióban teker mint egy egyeneskormányos fittnes bikeon.....persze ettől még mindenki azon teker amin akar....csak nem értem, ennyi. Bár a fogás szélessége még így is a koskormány mellett szól
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
rétisün
veterán
-
xy.zsolt
őstag
válasz Maximum1 #161483 üzenetére
a kormány érintéséhez legyen max kb 3 ujjnyi táv. Amúgy nálam is éppen kitakarja a kormány az első kerék tengelyét a felső fogás pozíciókban.....alsófogásnál nem/ott látom a tengelyt még
parkr: nem a extrém esetekre vonatkozik....átlagos üléshosszra[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #161481 üzenetére
A Cube az,nejemnek kisebb 48-50 kellene,de ebből kisebbet nem gyártanak.A Gepida 17,5-ös,az most lányomé,ő 173 cm.
Ami a kormányszárat illeti,keskeny (pl.kos) kormánynál kell a hosszabb belőle,bár,és erre újra nejem a jó példa,meg lehet szokni ellenkezőjét is ha muszáj.parkr...nem beszélve az SMP-ről,melynek orra a középcsapágy felé néz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Maximum1 #161470 üzenetére
Ha a pontosan beállított nyereg orrához érinted a könyököd akkor a kormánynak 3 ujjnyira kell lennie kinyújtott kézfej esetén a leghosszabb ujjadtól....ez egy általánosan jó kiindulási alap ami nálam is bevált.
rétisün: Aki nem hajlékony annak minek outi bringa....mivel pont az egyik legnagyobb előnyét nem használja ki....azoknak inkább fitness bikot ajánlanék....olcsóbb is.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #161476 üzenetére
Az 53 az a Cube, gondolom az a nejedé, Gepidáról van szó, annak meg 48-52-56cm a méretezése.
Most akkor a nejednek mi a "kicsi" és mi a "nagy"? nem értem....[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #161469 üzenetére
Feleségem 53.ast hajt 163 egész centiméterével. Kissé nagy neki,de akkor is!
Más...te vagy az Frúm? [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Maximum1 #161470 üzenetére
(állítólag) akkor jó a stucni hossza, ha lenézve kitakarja az első kerék tengelyét. kérdés persze outinál, hogy ez milyen kormányfogásnál kell nézni......szerintem az a jó stucni, amivel kényelmesnek érzed a bringát. mondjuk outinál nem szoktak 80-asnál rövidebbet használni, az alatt 'ideges' lesz a kormányzás (ne kérdezd, ez mit is jelent )
(#161472) tacto: használtam jó pár outit, mire kialakult nálam, mekkora váz is kell nekem, ez alapján igen, nekem jó a Canyon méretkalkulátora alapján az S-es váz. de 'magamtól' is akkorát vettem volna, vagy vennék most is. a Cube-om is olyan hosszú, mint a Canyon, nekem ez vált be. igaz, én nem fekszek annyira a bringán, nem szeretek annyira hajolni (hiába, a kor )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Maximum1
őstag
válasz rétisün #161467 üzenetére
Egy outis kérdés, honnan tudom hogy hosszú vagy rövid a stucnim?
Első koskormányosom, nincs még tapasztalatom, ez egy gravel gép.
Néha úgy érzem hogy hosszú ami rajta van, teknikásabb erdei ösvényeken nehezen fordul, de aszfalton sem merem annyira behúzni neki.
Nem elég agresszív ez a jó szó. -
rétisün
veterán
válasz flash- #161463 üzenetére
'rövidebb bringából lehet nagyobbat csinálni'
hosszabb stucnival, elég magasra emelt nyereggel lehet, outinál pl. 1.5-2 centinként vannak a méretek pl. a nyeregcső/felsőcső hosszban, azt lehet kompenzálni a stucnival.
ne a nyeregcső hosszát nézd, főleg az újebben 'divatos' ejtett felsőcsövű outiknál egyáltalán nem mérvadó (sztem)
sokkal fontosabb a felsőcső hossza, még inkább a vízszintesen mért érték (általában topt ube horizontal, top tube effektive-ként szerepel kölföldi oldalakon), milyen hosszú a bringa. a nyereg(váz)cső hossza amúgy sem számít, egy 400-as nyeregcsővel az égig lehet emelni a nyerget.war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Drughi
addikt
Üdv!
Szerintetek:
184cm-es magasságomhoz kényelmetlenül kicsi lenne-e:
- Gepdida Alboin 100 52cm-es váz (170-180cm-hez írják)
- Gepida Alboin 200 CRS váz ( 175-185cm-hez írják)
- Csepel Ranger váz 19"-nek írják (170-180cm-hez)Xiaomi 14T
-
marel09
csendes tag
Üdv!
Tanácsot szeretnék kérni.
Van egy acélvázas bringám (Author Ronin Sl), egy masszívabb kirándulás után rákezdett egy jellegzetes fémes cincogó hangra, amelyet hosszas nyomkodás és hallgatózás után sikerült otthoni körülmények között is produkálni. Nevezetesen a jobb hajtókart első kerék irányába állásakor (+ - 45 fok) a váz irányába befele megnyomva már viszonylag kis erőhatásra is hallható a fémes pattanás. Ugyanígy a bal oldali hajtókar váztól kifelé történő nyomására, ugyanebben az első kerék irányába lévő pozíciójában. Nem pedál, nem küllő, nem lánc, mert mindent leszedtem, kiszedtem, leszedtem a hajtókarokat, kiszedtem a középcsapágyat (Sram GXP menetes), megtisztítottam bezsíroztam mindent, visszaszerelten és ugyanúgy van hang. Van rá esély, hogy a középcsapágy sérült, és vehetek egy újat, vagy okozhatja más a hangot?
Segítő hozzászólásokat, tapasztalatokat megköszönném
Azt elfelejtettem, hogy kb 2000 km van már benne.
[ Szerkesztve ]
-
tisn
addikt
válasz Hasaggymeg #161460 üzenetére
kosz, en is ugy lattam. marad akkor a courier, majd ha lenyugszik a piac majd veszek uj bringat.
-
flash-
veterán
válasz rétisün #161447 üzenetére
akkor ebből kiindulva elvileg olyan outit keressek ami a mostani bevált trekingem seat tube length(nyeregcső hossz assem) hozza, viszont rövidebb a felsőcső..
egyébként egy rövidebb felsőcsövet tehát ha kicsi a bringa tényleg, "egy mérettel" meg lehet "hosszabbítani" nagyobb stucnival?szokták mondani hogy rövidebb bringából lehet nagyobbat csinálni, fordítva nem,de ez a gyakorlatban jelenthet egy méretet?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudom,én (pár perces/km-es köröket leszámítva) nem próbáltam őket,de mivel nálam pl. befigyel(het) évente egy-egy aszfaltos Balaton kör is, a több 1000km egyéb aszfalt mellett melyek között gyakori a 100-120km-es napi menet,ráadásul csakis bepelenkázva mernék olyan iramban lejtőzni mint egyik-másik kolléga akár innen is,nekem nem pálya a chopperszerű hintaló.
Nem mondom,hogy egy ilyen,vagy ilyen nem lenne kényelmesebb,biztonságosabb és akár hatékonyabb is lefele és felfele is,de ennyi előny nem ér nekem annyit amennyivel többe kerül,több a macera a sok mozgó résszel,plusz taggal stb.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
P11
csendes tag
válasz Hasaggymeg #161456 üzenetére
Amiket linkeltél azokkal kényelmetlen kisebb túra?
6030D
Ok, köszi! Nézegetem a használtakat is, de egyenlőre nem találtam... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #161457 üzenetére
A kollégám azt mondta anno a látó hegy nyugati oldalán is leereszkedtek,a padtól/kereszttől lefele! Oda elkelne egy DH vas is.
Amúgy meg olvasom,hogy az XC tulajdonképp nem is nekem való!
Elsősorban azoknak ajánljuk:
akiknek minden másodperc számít,elite versenyzőknek,gramm mániásoknak akik szeretnének nagyon gyorsan menni bármilyen terepviszonyok között. Hát mit is mondjak,nem ismerek magamra a leírásból.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nrg.960
tag
válasz lorcsi #161455 üzenetére
Mivel most boldog boldogtalan elkezdett bringazni, a vírus miatt, hogy kiszakadjon otthonról kb elkapkodtak minden élhető árú 29er-t.
Mondjuk egy full m785, alap kerék, reba és alu váz olyan 250 körül mendegeltek, de lattam már mostanában 300ért is. 300 körül már m8000-el, elől-hátul átütős motyót lehet fogni. Karbonnál az ár 350-400.
Most hirdetnek egy szép zöld Reaction-t 19" vázzal, Fox SC-vel 350ért. Nem rossz vásár. Lehetne 1x11 is, de a 2x10 is elég kb mindenre.
Nem egy top váz, de kiszolgálja a népet.[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
tisn
addikt
53"-as cube sl road pro kicsi a 183cmhez? 62-es meg tul nagy?
-
6030D
őstag
Sok a köves, sziklás út, de merevseggűvel is vállalható, elég sokan járunk oda ilyenekkel. Nem a bringa lesz a szűk keresztmetszet ezen az áron.
Linkelj olyat, ami tetszik, akár használt vagy új, aztán valaki majd leszólja... izé, megszakérti.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha nem kell sokat aszfaltozz a terepig és túrázni sem akarsz,de csapatnád lefele,akkor valami laposabb homlokcsövű,nagyobb rugóutas belépő kategóriás trail,vagy enduro fér bele ennyibe. Pl. vagy ez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
P11
csendes tag
válasz Hasaggymeg #161453 üzenetére
Köszi, ez igazán jól hangzik.
"ez is kevés lehet" azt inkább passzolnám ha ezen az áron sem elégAmit szeretnék az a kettő között van, szívesen tekernék felfelé könnyebb terepeken és technikásabb nehezebb terepen lefelé.
A keret max 4-500e -
Hasaggymeg
Topikgazda
Vác környékén 6030D kolléga az egyik legjártasabb és ő is megerősítene abban,hogy ott olyan terep is van ahol ez elég,de olyan is ahol ez is kevés lehet....vagyis mit szeretnél és mennyi rá a keret a kérdés.
JoinR...tényleg lengyelek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
JoinR
őstag
válasz Hasaggymeg #161444 üzenetére
Dobozán romet.pl van, az anyacég bizonyára lengyel. Mielőtt láttam, hogy gyártanak bringát, számomra a Romet a régi mopedeket jelentette. Azok nem a minőségükről voltak híresek, de volt idő fejlődni Örülök, hogy pozitív tapasztalatod volt vele.
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #161441 üzenetére
Sok helyen elég lenne itt is, de amikor felénk Hargitafürdőről, a Gyimesekből stb le kell jönni, vagy akár itt a környéken valamelyik gyökeres erdei úton végig kell gurulni, gyakran az xc határait is feszegetem már (még éppen elég), a teló meg az utolsó centit is kimozogja, egy full merev vékonyabb gumis gravellel sok helyen leszállnék és tolnám. A másik az áttétel, én a helyi emelkedőkön a gravelt nem tudnám kitekerni, gyenge vagyok ahhoz . Szal biztos minden kategóriának van értelme, de terep és erőnlét függő nagyon a dolog. Sokszor nézegetem pl Mctrail Rider videóit, ahol ő tekereg a skót hegyekben, szinte mindíg sárban, na ott már azt sem tudom elképzelni, hogy xc elég legyen, oda már minimum trail kell és enduro sem túlzás .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
-
P11
csendes tag
Sziasztok!
Aki ismeri Vác és környékét, milyen mtb-t ajánlana hobby tekeréshez?
Vannak jó terep helyek?
Felhasználás szempontjából érdekelne nem pedig ár. -
zsocy
őstag
válasz flash- #161440 üzenetére
Teljesen más a pozíció egy outin és egy trekkingen, az outin általában szinte fekszel, ettől vagy jó gyors. A trekking inkább az egyenes derékkal a kényelmes tekerést jelenti, de lassabb vagy a légellenállás miatt (is). Nem igazán lehet összehasonlítani a vázak geoját emiatt sem.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz JoinR #161435 üzenetére
Bár kevésbé ismert,tudtommal bolgár cég és elég komoly kerékpárokat is készít. A tavalyelőtti tesztnapon próbáltam egyet és pozitívan csalódtam úgy a kerékpárban mint a beleszerelt X-Fusion villában.
Maximum1...meg ott a GRX melyet tudtommal erre a célra fejlesztették.Igen ez még 5800-as,de ha még az XT-re is panaszkodunk,hogy csapkod,akkor gondolom a 7000-es sem váltja meg a világot. Amúgy nem lesz lecserélve,asszony alatt még a Claris sem csapkodna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
félisten
Nem hajtogatós külsőt mivel a legolcsóbb küldeni országon belül?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #161433 üzenetére
A terep mint + akadály amihez jó a nagyobb áttételtartomány, így gondoltam.
Amúgy meg ha csapatod le kell cserélni Ultegra RX-re.
Elég sok a különbség az 5800 és a 7000-es 105 közt, lehet nálatok még az 5800 van?
Ha lecseréltétek akkor írj róla, kíváncsi vagyok rá.[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #161432 üzenetére
Ha már XC vs Gravel: [link], most pont ezeket nézegetem, szerintem érdekes, meg bírom a YT csatorna stílusát is .
Ki kellene egyet próbálni, de így a kis utánajárás után nekem úgy tűnik, hogy szerintem ilyen erdei utas terepre jó lehet. Mert én most XC-vel nyomatom a Szigetközben, de igazából sok helyen, néhány erdei utat leszámítva nem igazán tudom még megmozgatni sem a telót.
Az ilyen földúton, füves terepen átmenni, aszfaltról lemászni nagyon megnézném, márcsak azért is, mert még nem próbáltam koskormányt sem...Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
flash-
veterán
válasz rétisün #161425 üzenetére
Alu. Endurance al6-ot néztem ki.
érdekes.
van egy trekking.
elkezdtem méregetni viszonyításképp.
a seat tube hossz ezen 51 cm,mint ahogy az s-s canyon on is kb ekkora(50.5cm) viszont ezen a trekkingen a felsőcsőhossz jóval nagyobb(56-57cM)mig az s es canyonon 53.7, bár ez lehet minden outin igy van hogy rövidebb a felsőcső hisz a stucnin kormányon eleve jobban kinyújtózkodik az ember?[ Szerkesztve ]
-
DonDennis
senior tag
Sziasztok, lassan leteszek a Decafosról mert 04.17.-én rendeltem meg a két biciklit, elvileg 04.27-29. közti szállítással kellett volna megkapnom de nem jött semmi, tegnap mikor még elérhető volt az oldaluk akkor se volt átadva a futárnak tehát szerintem ez offos.
A kérdésem az lenne, hogy olyan árban van-e rendes bicikliboltban hasonló országúti gép mint amit kinéztem Decába?
Magamnak ezt rendeltem 169.000 ért (azért ez a link mert deca oldala elérhetetlen )
Páromnak egy Triban 100-asat rendeltem az akkor 99.000 volt. Köszönöm szépen."Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
rétisün
veterán
válasz parandroid #161430 üzenetére
felszereltségben (sztem) pont a Speci a leggyengébb (acél villa, promax fék, microshift váltás) ha jól bogarászom a német alkatrészlistát.
mod: a Specin fék hidraulikus, de attól még fogalmam sincs, milyen kategória, mennyire használható
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #161433 üzenetére
Van komoly xc bringája is, de újabban a gravelt használja, gondolom az xc már nem kihívás neki
ivana: vékony oldalfalú öblös xc gumik nem túl széles felnin alacsony guminyomással kanyarban imbolyognak, mászkálnak, gondolom erre gondolt. De ez tényleg gumi-felni-levegő nyomás párosítás kérdése.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
JoinR
őstag
válasz JoinR #160783 üzenetére
Ma (6 nap alatt) meg is érkezett a Romet - az egészet SZÉP-kártyával fizettem, 3 különböző zsebből (ami a feltűntetett 5 munkanapos átfutási idő ellenére 1 nap alatt átment). Gyorsan összeraktam, egyelőre nagyon tetszik. Funkciókban még többet is tud, mint amire szükségem van, remélhetőleg elég tartós lesz.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz scream #161426 üzenetére
Szedd le a bowdent a váltóról és állítsd be a végállás csavarokat kézzel mozgatva a váltót. Ezután ha jól lőtted be és minden más jó berakod a bowdent és addig feszíted amíg a váltó majdnem elkezd mozogni. Ekkor nagyjából jó. Ha valamilyen irányba lomhán vált, vagy nem is vált át finomhangolni kell (ez ilyen 2 fordulat max. kb. 1/4 fordulatos tekerésekkel érdemes).
A villához ne nyúlj otthon, azt mindenképpen valami megbízható szerelő csinálja.
Másrészt szerintem a hajtókar (agya) csapágyas és sok a lánchang is.
Ez lehet simán kopott lánc is. Ha nem volt cserélve a monoblokk akkor szinte biztosan az (egy középcsapágy általában többet bír, mint egy lánc).
(#161432) jjeahh Én is ezt magyarázom neki. Amúgy ezt a kanyarban, hogy viselkedik dolgot nem értem. Teljesen jól megy még egy XC gumi is aszfalton, félterep meg főleg utóbbi stabilabb mint egy outi. Az olcsó bütykös borzalmak vagy a DH gumi nyilván nem, de olyat elég kevesen használnak...
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #161423 üzenetére
Én sem. ...ami a kart illeti lehet nem egy világszépség,de tartósabb és kezelhetőbbnek tartják minden RS karnál.
Maximum1...a 105 sem terepre való,olyan gyenge benne a rugó mint a lepkefing.
jjeahh...képzeld mit csinálna egy odavaló kerékpárral! ...erővel és technikával lehet kompenzálni a rendes vashiányt (szénhiányt) is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #161427 üzenetére
Nem követtem végig a témát, de jól értem, hogy egyenes kormányos gravel kéne? Akkor már szerintem inkább monti... Nem minden mtb gumi surrog, ha gyors gumit veszel, valszeg olyan simán fog gurulni, mint egy aprómintás gravel gumi. Kanyarokban is mindegyik másképp viselkezik, függ az oldalfaltól, a mintázattól, a guminyomástól és a felniszélességtől is. Az áttételezéssel mi a baj? Oké, ha 1x12, lehet elfogy aszfalton 40km/h fölött, de ezen kívül? A geo, üléspozició minden bringánál más és lehet a stucnival még variálni, pl. lefelé fordítod, vagy kicseréled -17 fokosra .
Amúgy ha már gravel, egy ismerősöm a környéken gravellel majdnem mindenhol elmegy, ahol mi még xc-vel is döglünk meg, szal felteker 20%-os emelkedőkön, lejön fejreállós gyökeres lejtőkön is, beteg, számomra felfoghatatlan . Igaz, hogy nagyon kemény a srác, ritkán megy 125bpm fölé az átlag pulzusa .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz rétisün #161425 üzenetére
Ah, közben megtaláltam én is. Te, ezen a linken az első három-négy mind tetszik. Melyiket vegyem? Illetve ezek hogyan viszonyulnak a korábban linkelt Specihez?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Massmurderer
őstag
válasz lorcsi #161414 üzenetére
Bocsee..az neked hogy a kerék átméröje 2,5cmel nagyobb megér dupla árat???Csak mert ennyi a külömbség a 26 és 27,5 közt.Az hogy kapsz egy full felszereltésgü 26os kerekes bicot 250ér,meg kapsz egy ramaty felszereltésü 27,5es kereküt 500ért,akkor neked az 500ezres ramaty akkor jobb?Amúgy elég sok 26os van amibe a 27.5-es kerék belemegy.Max elsö villa csere azt megoldva.De hát kinek mi.
-
parandroid
félisten
válasz ivana #161420 üzenetére
Az lehet, de sem a geoja, az üléspozíciója, sem az áttételezése nem fekszik nekem, és a MTB gumikat sem szeretem, utálom, ahogy surrog a betonon, meg ahogy viselkedik kanyarokban. Igazából nekem gravel kéne, csak annyit nem adnék érte, mint amennyiért a legolcsóbbat valaha láttam. Most jöhetnek a kompromisszumok. Ilyesmi utakról beszélünk egyébként, nem a jó kis nyomvályús, traktorszántotta mezőgazdasági nyomvonalakról: [link], [link] . És ezek már a rosszabbak közül vannak, sok helyen le is vannak aszfaltozva, csak már töredezik itt-ott, meg néhány helyen elkezdték megenni a gyökerek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
scream
veterán
Hali!
Esetleg valaki tud jelenleg is üzemelő kerékpár szervizt a Corvin-negyed környékén?
Figyelem, erősen laikus vagyok kerékpár témában - még.
Sikerült a hátsó váltómat (Shimano Deore LX szett) elbabrálni - mint kiderült csak a bowdenen kellett volna kicsit húzni, de sikerült belekontárkodni a min/max állásokba, és az utóbbi 2 napban ~5 órát már beleöltem, hogy sikerüljön megtalálni a helyes "zónát", de valamiért mindig úgy jön ki, hogy vagy a legkissebb vagy a középső első fogaskerék állásban, hátul a legnagyobb fogaskereken a váltó legalja belelóg a küllőkbe, hiába próbáltam a csavarokkal (H-L) állítani és a max-ot beljebb hozni és arra jutottam ideje szakszerű segítséget kérnem, meg amúgy is még lenne pár dolog, amit meg kéne nézni/átnézni.
Egyrészt az első teleszkóp (Rock Shox Duke XC, használtan lett véve) nagyon puha, gondolom olajszintet kéne rendberakni benne, illetve szimeringcsere is ráférne (el van öregedve), meg úgy érzem kenőanyag sincs már túl sok.
Másrészt szerintem a hajtókar (agya) csapágyas és sok a lánchang is.
Meg az egész hajtást/láncot le kéne takarítani - ilyet lehet kérni? vagy nagyon utálnának érte?
Szóval van itt baj.
Ehhez keresnék megfelelő és megbízható helyet a közelben.
Illetve szerintetek egy ilyen művelet mennyibe kerülhet (feltételezve, hogy minimális a cserélendő elemek száma)?
-
rétisün
veterán
válasz flash- #161419 üzenetére
alu vagy karbon, mert nem ugyanaz a geo
176/83-al nekem S-es karbon van, én jónak érzem a méretet. viszont Canyon esetén nem olyan könnyű cserélgetni a stucnit, ha azzal akarnál variálni, mert nem a legelterjedtebb 1 1/8-ost használják. hanem 1 1/4-est
(#161418) peterkeT: 1500 euro? nem a legdrágábbat kell megvenni
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #161409 üzenetére
Én úgy tudom az ABS+ nem minden villába kerül bele, az enyémben pl. gyárilag nincsen, pedig Machete.
Amit te linkeltél azt a Manitou kwik-togle-nak hívja és két állása van csak, zárt és nyitott. Ehhez is lehet venni egy lockout kart, de elég drága és szerintem szarul is néz ki.Nem tudom az ABS+ megéri-e, vagy sem.
-
jjeahh
nagyúr
Ha valaki még mindíg nem merne rendelni külföldről: 6 nap alatt tegnap érkezett meg a csomagom Rose-ról, ami nem olyan nagy késés és ebayről UK-ból 7 nap alatt jött meg a cipőm, ami nagyon gyorsnak számít nálam . A cipő Mt-700, semmi extra amúgy, kb ugyanolyan minőségűnek tűnik, mint a Giro Berm-em, de remélem annál jobban fog szellőzni. 41-es lábra a 42-es pont jó, szal egy mérettel nagyobb kellett belőle a normál cipőknél.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gergőke88
addikt
válasz parandroid #161418 üzenetére
Cube sl road?
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #161418 üzenetére
Nem teljesen értelek. Ha nem akarsz kost akkor a leggyorsabb gép ami elmegy földúton is az az XC monti. Az ilyen mindenféle trekking, gravel stb. sokkal rosszabbul viselkedik közepes sebességnél is (30 körül) ha nem aszfalton vagy.
-
flash-
veterán
Canyon Endurance-van itt valakinek?
178cm-82 cm belső lábhossz esetén valóban az S a méret? nekem azt hozta ki a Canyon ajánlása.Még valami.
ha beírom hogy canyon.com akkor https://www.canyon.com/en-hu oldalra visz, a canyon-de-oldalon viszont van részletfizetés.onnan is rendelhetünk magyarországra?[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz rétisün #161417 üzenetére
Jah, hát 1500 eur-ért, naná. Annyiért könnyű szépet találni, ami jó is lenne mindenre is.
Nincs bajom egyébként a koskormánnyal, meg a fékváltókart is szeretem, de erdei száguldozáshoz nem feltétlen azt venném. Meg akkor már végre rávenné magam a biciklivel munkába járásra is, ahhoz meg megint az egyenes kormány praktikusabb lenne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
rétisün
veterán
válasz parandroid #161413 üzenetére
akkor neked valami ilyesmi is jó lenne, ha nem ragaszkodsz a koskormányhoz. (szerintem itt kb. egyedül vagyok a véleményemmel, hogy a legjobb dolog ami történhet egy bringával. a koskormány meg az outi fékváltókar )
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nrg.960
tag
-
lorcsi
veterán
válasz Massmurderer #161393 üzenetére
szétnézek...hátha 27,5-ben könnyebben találok xl vázat
nekem az nem teljesen világos, h milyen felszereltség ér 200at egy 26' kerékmérettel
egyik esetben le van húzva...hiába vannak benne xt cuccok
de más esetben simán éri az árát
talán kor függő? úgy értem egy 18-19 gyártású simán éri a 200at 26' kerékkel és xt cuccokkal is?
ennyire egyszerű ?mert az tiszta sor, h egy 27,5 vagy 29er...xt-vel éri a 200at...főleg modern vázzal
eladó: vadi új soundcore motion+
-
parandroid
félisten
válasz ZolkoW #161394 üzenetére
Nem ragaszkodom ehhez, csak elfogadható áron volt - nyilván nem véletlenül. Első körben graveleket néztem, de 1000 eur alatt konkrétan semmi nincs. Van egy Bullsom aszfaltra, kardiózni (Night Falcon 2018), de nem mindenhol adott a lehetőség, hogy aszfalton maradjak. Letaposott, kavicsos, vagy földes erdei utakon is mennék, de inkább a folyamatos, egyenletes terhelés, és sebesség lenne a lényeg, hogy ilyenkor is tartani tudjam a magam kis amatőr tempóját, mert ha az outival lekeveredik az ember a 'betonútról', akkor vagy lassítasz (nagyon), vagy szétvered az első nagyobb kövön, kiálló gyökéren, vagy felpúposodott aszfaltdarabon. Szóval jó lenne valami kicsit terepesebb gumi, ami azért aszfalton is megállja a helyét, meg haladni is lehet vele. Nem ösvényekről beszélünk, rendes, letaposott túra- és kirándulóutak ezek, csak nem aszfaltburkolatúak. Koskormány, vagy egyenes, az igazából mindegy, de sok előnyét így a koskormánynak nem látom, a fékhez meg könnyebb hozzáférni azért az egyenes markolattal. Minimum 28-as kerék, minél kevésbé MTB-s geo, valami gyorsabb áttételezés, amit szeretnék.
Használtakat is nézegetem, de a gravelek még így is horribilis áron mennek, rákeresni meg nehéz, mert mindenki másképp hívja ezt a kategóriát, meg mást ért alatta. Árban jó lenne 400-500 eur körül megállni, meg ne kelljen érte elmenni a világ végére, szóval ez is behatárolja a kínálatot. Kínomban kezdtem el az újakat nézegetni, de nagyon ritka, hogy 3 jegyű szám szerepeljen valamelyik normálisabbnál árként.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nrg.960
tag
válasz Hasaggymeg #161410 üzenetére
Lehet nem dobott be egy Snickers-t..
Nem vagyok a szavak embere..
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ennek meg mi a baja?! Annak ellenére,hogy Toobee már ütött el vaddisznót a környéken,látszólag maradt még belőlük néhány.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #161396 üzenetére
Én úgy tudtam,hogy míg a Markhoron valami kézzel pöcögtethető műanyag kizáró van,a Machete a Marvel ABS+ remote lockoutját kapta meg...vagy rosszul tudnám?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz geckowize #161406 üzenetére
Hú, ezt passzolom, a szegmenst sem ismerem, meg általában sem értek hozzá, de rendszeresen felmerül a kérdés, és 80k körül azért szoktak már jönni ajánlatok belépő szintre. Dobd be még egyszer így a kérdést, hogy 80k, általános biciglizgetés, túrázás, tracking, lehetőleg teleszkóppal, és valaki biztos ajánl valamit. Én első körben a Decathlon kínálatában néznék körül, Rockridereket szokták szeretni ár/érték arányban, hogy ez mennyire trekking, azt nem tudom. Használttal az a gond, amivel most én is küzdök, hogy nem az van, hogy van egy kínálat, vagy ajánlott típus, hanem azt veszed, amit épp hirdetnek, jó áron, jó állapotban, és még közel is van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
HEAHEA
aktív tag
válasz Gergőke88 #161334 üzenetére
Szia! Gravel témában, ha nem ódzkodsz a külföldi rendeléstől, akkor lehet találni jó vételeket. Onnan rendeltem mind2 gravelem.
Bringaboardról: rendeltem már tőlük többször. Eddig mindig megérkeztek a rendelések. Most is várok tőlük egy sisakot, de csúszik a szállítás, minden bizonnyal a jelenlegi helyzet miatt.
Cube Sl Road bringát nemrég TayRol fórumtárs vett.
Írtad nem ragaszkodsz a koskormányhoz. Esetleg megnézheted a Giant ToughRoad szériát, az is jó lehet az igényeidnek.
-
geckowize
őstag
válasz parandroid #161023 üzenetére
Szia,
Köszi a választ!
Ha duplázzuk a keretet biciklinként és nem kiemelten szempont, hogy könnyű legyen, milyen opcióink vannak?
-
Maximum1
őstag
válasz Gergőke88 #161401 üzenetére
Szerintem nem a besztbujt kéne keresned, azt kell eldöntened hogy készen állsz e egy ilyen bringára.
Merev villa, versenyhajtás, ezek külön-külön is kompromisszumos dolgok, nem hogy egyben.
A CRS-ben volt valami gátló meg letudtad dobni a fogaskereket kicsire, itt ilyen nincs, kicsit komolyabb terepen ez megesz Téged.
Szeretnél valami ujjat a kerékpározásban és szeretnél fejlődni benne?, akkor ez a Te bringád.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #161400 üzenetére
Ebben az ár kategóriában sajnos ilyen kerekek vannak, ez gyártó független.
Gyári bicóban akkor van komolyabb kerékszett, ha annak megfizeted az árát.
Egyébként nem használhatatlan a gyári kerék, de érdemes tudni, róla, hogy kompromisszumot kötsz vele. Nálam több mint 2 évet kihúzott, át lett alakítva TL-re és bírta is (az a vicces, hogy az eldeformálódott első kerék is megtartotta a guminyomást )
Az én kerekeim kaptak tavaly 4 versenyt, azokat még kibírták, a sors fintora, hogy idén megadta magát, amikor valszeg egy verseny se lesz.Sajnos egy közel félmilliós bringán is vannak olyan alkaltrészek amik a spórolás miatt kerülnek oda. De a magyar árakat már rég nem éri meg nézni...
-
6030D
őstag
válasz nrg.960 #161398 üzenetére
CF5 csak Team verzióhoz van/volt, így nem sok rohangál a piacon. Azoknak eleve olyan a felszereltsége, hogy nem fog csak vázat cserélni. Akitől vettem a BigNine-t, ő egy 2018-as Team-re cserélte. Majd kialkudom alóla azt is, csak nem 300e Ft lesz.
Amikor karbont kerestem, akkor lett volna lehetőség egy Myroonra (talán Pro). Nem tudom, hogy az hány kg volt, de brutál sok. Akkor néztem utána, hogy abból is 3 féle váz van.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
nrg.960
tag
válasz itouchfan #161400 üzenetére
Igen.. a kompromisszumos..hát ez elég erősen kompromisszumos...Judy, NX, MT200..és akkor már a kerékszett sem egy etalon..
Mondjuk csodák nincsennek, de igen.. boltból ennyiért jut hozzá a halandó, ha nincs egy jó boltos ismerősöd.
Az m6000 egy paradés fékszett bátyámnak az van SS-en, Centerline tárcsákkal, de első blikkre nagyon jó kis szettnek tűnik az árához képest. Azzal esetleg érdemes számolni, hogy átteszed, ha eserleg a kivalasztotton csak ott spóroltak volna.Én 5-600 környékén használtan keresnék.. ennyiért már kapsz Reba/Sid telót, 1x11 XT-XTR, 11s Sram XX1 vagy 12s XT, 12s Sram GX, X01 motyót.
Én egyenlőre híve vagyok a 11s rendszernek, a kopó alkatrészek ára miatt.Nem vagyok a szavak embere..
-
Gergőke88
addikt
válasz kenguru99 #161397 üzenetére
Koca bringás voltam eddig, egy gepida crs-t használtam.
Alapvetően betonon, és földúton használnám.
Nem ragaszkodok a koskormányhoz, de szeretném, hogy váltó/fék minőségi legyen.
Cube esetén annyi modell van, hogy nem lehet kiigazodni.
Vegyem meg a 200e Ft-os cubeot? Vagy megéri a felárat a 105-s szett?
VAgy bármi más javasolt bestbuy vétel 350-ig.köszi
Gergő
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest