Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Snoop-y
veterán
+100000
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Shoppingolni az Arénába.
(#60492) Tsebacsi: Nem bírom elképzelni, hogy a 6,8-as városi normál városi közlekedés mellett összejöhet. Nem a Te szavaidban kételkedem.
Nekem mások a tapasztalataim:
- 2,0 TSI vasárnap délután XII - XIV - XII. ker., bekapcsolt start-stoppal talán 8,5-9 között volt,
- 1.4 TSI nyugodt városi, start-stop nélkül 8 liter.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Igen, jó lenne.
-v-
addikt
Az messze van bkv-val
BigBlackDog
veterán
Hát, nem tudom, de én nem vennék kiégett Civicet. Ok, valószínűleg olcsó lesz, meg motorikusan is épnek tűnik a kép alapján, de az utastér szerintem eléggé fapad lett.
[ Szerkesztve ]
Jaffa75
őstag
a mérleg serpenyőjébe gyorsan hajigáld be:
- kettőstömegű cseréje - imádja a várost!
- dpf: városban esélye sincs regenerálni
- az EGR-t nem írom ide, mert sok benyásban is van már...
Ha csak az üzemanyagot nézed igazad van, de vannak csak a dízelnél fellépő extra baromságok is... vagy egy jó W124, oszt csak kasztnisra meg olajcserére költs!
Tsebacsi: nem tudom i bajod a szedánnal, miért nem egy 3/5d-t gyújtottál fel?
[ Szerkesztve ]
Mágus2
Közösségépítő
Tudom, ez is végig ki van fizetve, mint a fékbetét, de 70% alatt jelentősen romlik az úttartás. Nagy sebességnél jön ki, városban mindegy, de volt itt olyan, aki elhozta az autót átvizsgálásra, és nem mertem vele 120 fölött menni. Több ilyen Passat b5.5 is volt. A 4 gátló csere után 180-nál meg se rebbent a szemem. Pedig egyik sem volt kifolyva.
[ Szerkesztve ]
tresh
addikt
Akkor bicikli
K Norbi
addikt
Nekem biztos hogy jók.. Akkor annó 3 autószerelő valószínűleg részeg volt mikor előre megmondták milyen lesz a Golfom rugózása, valamint nem 1 emberrel beszéltem mik voltak a tapasztalatok csak rugó berakása esetén.. Valószínűleg már mindenkinek szar volt a gátló.
Csak ez lehet a magyarázat.
(#60503) Kornel szerintem meg nagyon nem.. Neked mennyi idős is az autó? zsír új gátlókhoz raktad?
Nem hinném.
Gátló válogatja mint már írtam.
Egy fűtőművest azért megkérdezhetnétek pék barátaim neki erről mi a véleménye.
Hogy tolerálja egy hosszabb gátló a kisebb keményebb rugót..
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Jó akkor 20:50-ig maradsz a többit megoldod a biturbóval.
#nincsbennetarcsi
kimondta, hogy városban lenne használva?, tudom, hogy városba szívó benya a legjobb, azt is akartam, de egyszerűen nem volt, csak 1.4, azt meg kombiba kicsit kevésnek éreztem, most helyben a g4-el megyek, hosszú utakra, meg dizlivel, mondjuk nézegetem folyamatosan hahut, ha lenne egy 1.6 benyás már cserélném is, csak 1 dolog miatt sajnálnám, hogy pont a szülinapomon lett forgalomba helyezve
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Bogarat ültettél a fülembe. Szerintem ha felraktam a nyári gumi/felni szettet elmegyek és beméretem az enyémet egy futóművessel. Gondolom ott meg tudják mérni, nem kell valami vizsgaállomást felkeresnem ugye?
Mágus2
Közösségépítő
Neked minden jó. Hosszú is, vastag is, a tenyeredet sem töri.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
De könyörgöm, vedd észre a két szép szemed fényénél, hogy 80k huf aprópénz autózásnál. Ha veszel egy 5 éves, vagy fiatalabb autót, az éves értékveszteséged minimum 300-400e, egy átírás is legalább egy 100-as, egy dízelnél egy kettőstömegű bármikor elviszi 3 év megtakarításodat...
Persze, soknak hangzik a 80k, csak sajnos sokkal durvább tételek lesznek az egyenletben.
Same rules apply!
lenko
aktív tag
K Norbi
addikt
Jósgömböt cseréld már mondtam.
EQMontoya
veterán
Nem akarsz Te lenni a topic tiszteletbeli orákulumja?
Az látszik, hogy mindenhez is értesz.
Same rules apply!
Mágus2
Közösségépítő
Csak nem rövid és vékony? Megyek leporolom azt a kristályt, mert valami nem OK.
Csápájev három okból lehet párás,
1,behordod a havat, vizet a cipőddel, ami a melegben nem tud elpárologni, csak lecsapódik a szélvédőn.
2,beázik valahol
3, lyukas a fűtőradiátor. (ha eléggé ereszteni fog, akkor fűtés közben is párásodni fog).
[ Szerkesztve ]
Csápájev
őstag
Sziasztok
Ha nagyon gyakran koszos,párás a szélvédő belül,akkor mossam át ablaktisztítóval vagy van valami speckó anyag,amit érdemes megvenni,mert nagyon bevált?
Aggregátor Nem ezt,nem tapasztaltam, kosz alatt nem durva koszt, sarat értek, inkább eddig nem töröltem át normálisan, nyomot nem hagyó anyagokkal és nagyon kezd elegem lenni
Kristálytiszta belső szélvédőt szeretnék
[ Szerkesztve ]
barnam_
nagyúr
Ha gyakran koszos, párás belül, akkor nem lehet, hogy valahol beázik?
-v-
addikt
Ket szep szemed fenyenel olvasd el ujra, amit irtam en is tudom, sokkal komolyabb tenyezok is vannak, sehol nem irtam, hogy egyenlo sulyuak vagy ez a leghangsulyosabb. Azt irtam, osszeadodik a sok koltseg, ez is egy sarkitas, hogy ez apropenz es nem szamit, mert ennyi erovel a biztositas sem, meg az ado sem, mert az ado apropenz..meg hogy mennyibe kerul a gumi, meg mennyiert van hozza vezerles keszlet stb stb .. mind kisebb mertekben befolyasolja valoban a koltseget, mintha befosna a motor es motorcsere. De ha osszeadod ezt mindet, hogy itt is ennyit fognal, ott is annyit, akkor mar jelentosebb tenyezo lehet. Ossze kell adni, ki kell szamolni, ilyen egyszeru, a szamok nem hazudnak, ki fog jonni mekkora resze a koltsegednek (csak ne maradjon ki semmi), ha ugy dontesz nem szamit es leszarod mert az annyi amennyi, akkor jo. Meg a kettostomegu vagy beszarik vagy nem, a fogyasztast viszont biztos fizeted, mindig.. ilyen dolgok is szamitanak.
De persze mindegy is, a PFM valalkinek teljesen ismeretlen dolog, mindenki dontson meg szamoljon ami alapjan akar.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Sokszor ha jó a gátló akkor is szar lesz a karakterisztika ha csak az egyik van cserélve, mert a gátlók összhangban vannak a rugókkal, ez egy komplett rendszer. A rövidebb rugóhoz passzoló, a gyárinál rövidebb házú gátló kell, ami az ültetés mellett is tud megfelelően dolgozni/mozogni.
#nincsbennetarcsi
i-sti
senior tag
Nekem benzin és dízel között 0,5 liter különbség van. (A benzines javára)
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
K Norbi
addikt
A lengéscsillapító elsődlegesen a rugóerőhöz van illesztve, így ha keményítjük a spirált, muszáj hozzányúlni a teleszkóphoz is. Ha nem tesszük, alul csillapított futóművel lengetjük a tömegeket.
(#60527) lenko Ez tudod milyen? Mint mikor küldted a direktszűrő linket.
Miért irkálnak ilyet a gyártók?
[ Szerkesztve ]
A sok hülye csak a sedanokat gyújtogatja
Montoya: Leírták már, több tízezret spórolok éves szinten 2 literen. Akkor meg? Plusz az én ízlésemnek a turbós nyúlmókusai jobban esnek.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Kornel
veterán
Igen, új gátlókhoz mentek.
Teljesen jó.
25 mm-rol beszélünk, az semmi, -40 mm-ig simán jó a gyári gátló.
De többet nem írom le
K Norbi: annyi a hiba, hogy az eibach puhább mint a gyári Honda
[ Szerkesztve ]
lenko
aktív tag
Qru
MODERÁTOR
Jó de az egyik 55kW a másik 125 kW-os... Ez almát a körtével tipikus esete...
mod:
Lenko:
"A gátlók összhangban vannak a rugókkal, ami garantálja a komfortos ugyanakkor élményteljes autózást. A gátló háza rövidebb a gyári gátlóénál, így az ültetés mellett is tud megfelelően mozogni a gátló." - [link]
1-1
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
i-sti
senior tag
(#60530) focvis: Ne a My account page linkjét add ide
Itt a helyes link: [https://www.spritmonitor.de/en/user/F_H_.html]
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Nekem a dízel 0,6 literrel kevesebbet fogyaszt. (a dizlinél csak téli üzemeltetés volt eddig)
Kornel
veterán
Ennyi.
De hiába magyarázod
Qru: ez nem tekinthető, -40 - -60mm-ig, hanem csak egy finomhangolás a gyári rugohoz képest.
EQMontoya
veterán
Úgy érzem, kicsit máshonnan közelítjük a kérdést.
Az teljesen jogos, hogy amikor amúgy is autót szeretnél venni, akkor kalkulálsz a különböző költségekkel, mint pl. fogyasztás, kopó alkatrészek ára (ide tartozik a malomkerék miatt drága gumi is pl.), értékvesztés, esetleg váratlan szervizköltségek egy érzékenyebb konstrukciónál, stb, stb.
Ez tök rendben van, ebben igazad is van.
Én attól kapok instant agyf@szt, amikor itt a topikban már nem az első ember fejti ki, hogy "lecseréltem/lecserélném X kocsimat egy Y-ra, mert az kevesebbet fogyaszt!". Ha nem 5 literrel fogyaszt kevesebbet, akkor ez egy soha a büdös életben meg nem térülő beruházás lesz, csak a saját döntésüket próbálják ezzel igazolni az emberek, és nem látnak tovább az orruknál. Ez meg nekem fáj, nem kicsit.
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Na az enyém már ok, mert itt 125 kW vs 125 kW van.
Pályán kb +2 liter a benyós hátránya. Cserébe nincs CR rendszer, DMF, DPF (se DSG )...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
lenko
aktív tag
"•TEIN Basis állítható magasságú sportfutóművek"
Persze, mivel ez állítható, ki tudja meddig.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Kornel
veterán
300-500k
Biztosan megéri.
Nem értem a logikád, komolyan mondom. Veszek egy autót a mostani helyett. Tök faszmind1 miért. De olyat nézek, ami jó esetben 2literrel kevesebbet eszik 100-on. Ez durva számolással évi 80k Ft megtakarítás.
Akkor mégis mitől van az agyfasz kapás??
Jó oké beleszámoljátok a turbó-kettőstömegű-egyébfaszom ráköltését. Naés? Ha nullára is jön ki, vagy többre, akkor is egy kényelmesebb, érzetre jobban menő autóban ülök. Tegnap megint agyfaszt kaptam tőle, hogy ránt az autó, amikor alacsony (30-40km/h) sebességnél vált a szelepvezérlés, az egyesben rángatást -2 foknál már nem is említem.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Qru
MODERÁTOR
Ezért írtam, hogy amit linkeltél az arra vonatkozik nem pedig az összesre.
#nincsbennetarcsi
Mágus2
Közösségépítő
Akartam én honda accordot. k20-al, az is 140 ló, csak szerényebb nyomaték. A kolléga meg is vette. A két év alatt 1400 euróval tankolt bele többet, mint én a skodriba. Az azért már elég markáns különbség. 10 liter alá nem lehet vinni itt a dimbes-dombos hegyvidéken. A skodri 6 alatt marad. Ha elég fiatal dízelt vesz az ember, nem kell állandóan lendkerekezni, turbózni, meg DPF-ezni. Még két év és megy a levesbe az octavia, veszek valami fiatal dízelt.
Eddig mindkét autón csak a kopólat cseréltük, fékek olaj, szűrők, gumik. Én cseréltem vezérszíjat készletben(a honda láncos, nem birizgáljuk), ő meg felújította a hátsó futóművet.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Igen, ertem mit mondasz, tudom hogy sokaknal csak kizarolag ez dont. Egy nagyon sok tenyezos dologbol egyet kikapnak, ami koltsegben messze nem donto sok esetben, es kizarolag az indokolja a dontest, mert azt az egyet kepesek felfogni... ettol fuggetlenul a kollega egyreszt nem ez az eset most masreszt a lo tuloldalara se kell atesni, hogy akkor a fogyasztas "ugysem szamit". Az, hogy teged felbasz ez a dolog, ertem, de a frusztraltsag miatt nem erdemes ugyanugy fekete fehernek latni a vilagot (csak a masik oldalrol). Meg a meggyozesnek nem ez a modszere, hogy akkor a masik vegletrol hozok egy sarkos peldat, ami ugyanugy santit.
A megterules az egy olyan dolog, amit ki lehet (es kell) szamolni, ennyi. Meg a varhato nyereseg, a kockazat, mennyi ido alatt stb. stb. Itt se kell sarkitani, hogy ha 5 literrel nem fogyaszt kevesebbet akkor sose terul meg. Azt hiszem ezzel az egy mondattal nem tudjuk lefedni a vilagmindenseg osszes esetet. Le kell ulni, ki kell szamolni, es tadaaa.
[ Szerkesztve ]
*162 VS. 132, de kb. egy kategória.
EQMontoya
veterán
Hát igen, a Te esedet azért más, egyrészt ugye hegyvidék, másrészt az átlagnál többet mész, harmadrészt magadnak szerelsz, így egy esetleges komolyabb dízellel kapcsolatos problémát is könnyebben/olcsóbban orvosolsz.
Egyébként a K20 ilyen szempontból nem egy szerencsés konstrukció, Ennyiből bőven elvan a 2.4-es Accord is (de az legalább megy), meg az IS-sel én is simán 10 alatti vegyest tudok hozni, pedig a sorhat kapcsán az utolsó szó, ami eszembe jut, az a takarékosság.
Vilike: ezen nincs mit számolni. Ha nem valami extrém költséges autót (v8 benzintemető, belét húzó bontószökevény) cserélsz le egy lényegesen újabb, drágább autóra, akkor az soha nem fog megtérülni. De ez nem is baj, mert nem azért cseréljük le. Hanem mert kényelmesebb/megbízhatóbb/szebb/jobban megy, bánom is én. Ezzel nincs semmi gond, jobbra vágyunk, fizetünk érte, megkapjuk. Csak ne áltassuk magunkat ilyen hülye illúziókban, hogy ezzel mennyit spóroltunk, mert leginkább semennyit.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Qru
MODERÁTOR
Közben szerkesztettem mert a saját profilom jött be a linken elsőre és arra írtam.
Nálam ugye 125 vs 125 van tehát egyforma erősek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Nincs az annyi: [link]
A legdrágább az Mazda 3-hoz való: 282 744 Ft.
Jaffa75
őstag
ahonnan indult, az a városi fogyi volt... / 2 literrel kevesebb/
Na gyorsan döntsétek el, hogy jó-e az Eibach pro a kuvik alá, mert viszket a tenyerem már az order gombon... A 4d-hez csak az e-bayről tudok venni!
Úgyis kapja a 17-es Type-S felniket nyári gumival, jó lenne egy kanyarban letudni...
Qru
MODERÁTOR
Felnit honnan szerzed be?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Kornel
veterán
Gyere el ma a talira.
Megnézed az enyém és eldöntöd.
Szerintem az enyém a tiedbe is jó, nem?
rbalint88
addikt
Passaton vattauj s-line (gyari sport) gatloval szar volt.
Mágus2
Közösségépítő
Dobjátok át próbára, a tiédet úgy is szét kell szedni.
rbalint88: s-line??
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Ja akár.
De nem biztos hogy szetszedem.
Ne teszteljem le előtte?
Rámegyek egy fekvorendorre, ha nem üt fel, nem maradhat?
[ Szerkesztve ]
Jaffa75
őstag
sajnos nem tudok azzal menni (max a feleségemével), mert tele lesz a holnapi fesztivál árujával!
Pedig Saint-tel megoldották volna oda-vissza 3 óra alatt! - ha beszállunk Tsebacsival plusz szerelőnek, lehet hogy levisszük a szintidőt 2-re!
Qru: megvan már ! Jófogásról lőttem 4 nyári gumival - tán egy szezont elfutnak még... be sem merem írni, hogy mennyiért lőttem!
rBalint: crxforumon is + visszajelzéseket adtak, Accordon is működik a dolog!
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD