Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#26851) bitpork válasza szőröscica (#26848) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

aNYÁK fognak csuklani mire kiderül. Anno az alfámnál volt egy olyan hogy induláskor (szigorúan kuplung 1 után) egy tenyérnyi koromfolt maradt az aszfalton, de ha napi első indulás után üresből indultam akárhányszor, már nem csinálta. Hetek mentek el. Jó pár szerelő adta fel. Aztán belefutottam a sokadikba (autóvillamossági specialista) aki kemény 3 nap után felhívott, hogy ennyi nem vállalja az autót mert ennyi idő alatt nem találta meg a hibát, így nem kell fizetnem. De megkérne, hogy ha tudom nélkülözni a kocsit, akkor hagyjam ott, mert nem hivatalosan annyira felb@szta az agyát hogy önszorgalomból csak meg akarja oldani ingyijé. Otthagytam pár napra rá hívott, hogy mehetek érte. Pár éjszakájába beletellett de megtalálta a kábel hibát - egy testkábel a szigetelésen belül elrohadt. Rámérve jó volt, de amíg nem melegedett be a motortér és maga a kábel addig nem funkcionált rendesen.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26852) zack válasza Dyingsoul (#26832) üzenetére


zack
nagyúr

2.0 benzines Mondeo-ra is vess egy pillantást. Családi autónak baba. :K

(#26843) Drughi

Night Breaker van az autómban. Tompítottból 4300k xenon (Osram Xenarc 66240 XNB D2S Night Breaker), távolságiból 3600k halogén (Osram Night Breaker Unlimited H7 DUO). Ködlámpám is Night Breaker.

Brutál fényereje van a távolságinak, de a xeon is jóval erősebb az alap xenonoknál.

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3

(#26853) stickermajom válasza Qru (#26829) üzenetére


stickermajom
addikt

Na ez megnyugtató, hogy akkor van értelme. Már csak valami jó helyet kéne rá találni. Munez haverja fehérvári gondolom. :U

(#26854) #03969024 válasza bitpork (#26845) üzenetére


#03969024
törölt tag

Nem kapom be! Én csak egyedül vezetem a gépet, elég egyszer beállítani mindent. Akkor meg minek a sok motor?

(#26855) Qru válasza bitpork (#26845) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A Paszulyban van elko ülés, többen használjuk így hasznos de a rizsrakétát pl Máguson kívül még nem nagyon engedtem vezetni senkinek így nem hiányzik.

Btw az fényre sötétedő külső (és belső) tükröt azt instant kötelezővé tenném. Haver IS250-ében van és nagyon hasznos találmány! Tök jó volt végre úgy vezetni az M0-on hogy nem kellett bújkálnom a retinaégető égbevilágítós autók elől.

stickermajom: Konkrétan Bitpork udvarán puceválta ki de gondolom vhol ott nyomja Fehérvár környékén amúgy.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#26856) stickermajom válasza Qru (#26855) üzenetére


stickermajom
addikt

Klímatisztításhoz az messze van sajna. :(

Az enyém amúgy xenonra nem sötétedik el. Válogatós.. :DDD

(#26857) Dyingsoul válasza zack (#26852) üzenetére


Dyingsoul
veterán

Köszi a tippet, bátyám most mondja, hogy ő nézte azt is de nem szólt a kis sunyi... :DDD

Megtaláltam a KEKKH-re gondoltam :B

[ Szerkesztve ]

- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul

(#26858) focvis válasza stickermajom (#26856) üzenetére


focvis
veterán

Nézd meg az Autóklubnál, szezonban párezer a klímapucolás. A honlapjukon most nem találtam.

(#26859) MunezXBK válasza stickermajom (#26856) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Nem tudom merre vagy, de kiszállással is dolgozik. [link]

Linkesítve.

[ Módosította: Qru ]

(#26860) Qru válasza stickermajom (#26856) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Itt vagy itt esetleg :F

Elvileg nem a xenonnal van baja, azok automata szintszabályozósok így nem világít bele a búrádba érzékelőbe. Bár ha a hekkel utólagos, batman-t hívó kínaira sem sötétedik el akkor tényleg válogatós. :D

#nincsbennetarcsi

(#26861) szőröscica


szőröscica
addikt

Nézem ezt a videót: [link]

Tetszik az autó, de szerintem irtó gáz, hogy ebben a bőven 10 millió felett játszó példányban is ott virít a fehérre fényezett ajtókeret, ha beülsz. Nem értem, hogy miért nem lehet ezt igényesen befedni, ilyen a fos Nissanomban sincs már,.

(#26862) TaaT válasza szőröscica (#26861) üzenetére


TaaT
veterán

"ott virít a fehérre fényezett ajtókeret"

Engem csöppet sem zavar, és a sötét német beltér károgó is kap valami színt a pofájába. :)

Give them hell Ukraine!

(#26863) bitpork válasza szőröscica (#26861) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ennél igénytelenebb sz@r videót keresve sem lehet találni. Talán ha egy 3110-zel vette volna fel ... igen pont azért.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26864) szőröscica válasza TaaT (#26862) üzenetére


szőröscica
addikt

Ok, fehérnél még annyira nem gáz főleg ezzel a világos belsővel, de gondolj bele, ha ezt valami dögös kék metálban vagy pirosban veszed, akkor azok vannak szem előtt, és az már tényleg elég kirívó. :)

(#26865) stickermajom válasza Qru (#26860) üzenetére


stickermajom
addikt

& focvis & Munez: köszönöm, van miből válogatni. :)

(#26866) tomiii. válasza TaaT (#26862) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Azért az ne egy fehér vasdarab legyen már :D Nagyon tetszenek az Octáviák, de ez picit tényleg gáz, bár túlélhető.

(#26867) TaaT válasza tomiii. (#26866) üzenetére


TaaT
veterán

Ok, de ez superb :)

Give them hell Ukraine!

(#26868) tomiii. válasza TaaT (#26867) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Akkor valahogy félresiklottak a gondolataim, ja igen, másik topikban volt octáviáról szó. Mindegy, superb-nél meg még gázabb, bár az is tetszik. :D

(#26869) TaaT válasza tomiii. (#26868) üzenetére


TaaT
veterán

Jó ha csak ennyi a kifogás :K

Give them hell Ukraine!

(#26870) brumi1024 válasza szőröscica (#26864) üzenetére


brumi1024
veterán

Ez még a Golfon is így van, csak az A3-on és a Passaton fedett, hogy az MQB-ket nézzük. Valahol meg kell különböztetnie őket a VW-nek.

[ Szerkesztve ]

(#26871) SzlobiG válasza szőröscica (#26861) üzenetére


SzlobiG
félisten

Szép nekem tetszik, viszont amikor odalépett neki hát nem lőtt ki mint egy rakéta 280 lóval. :U Persze élőbe lehetne érezni igazán, de az órán nem ez látszott,

(#26872) Mr X


Mr X
veterán

Srácok, tipp kellene, mert kicsit belémállították az ideget.

'94-es 1.6 Mitsu Lancer.

Azzal indult, hogy gyenge a fűtésem. Éppenhogy langyosat fúj, üzemmelegen is. Gondoltam vízköves a rendszer, átmostam, öblítettem többször is, de nem javult. A feltöltéskor átnyomkodtam a csöveket, hogy kiszuszogja magát, majd még levett hűtősapkával beindítottam.Ekkor tűnt fel, hogy ahogy jár a motor és melegszik, jött fel a víz a hűtőbeöntőn. Nem levegő bugyborékolt, csak a víz jött. Gázadásra is picit fröccsent.

Jól gondolom, hogy ez természetes jelenség? A hűtőrendszerem nyomás alatt üzemel, a sapka leírás szerint 0.9 bar-on engedi el a vizet a tartályba. Levett sapkánál gondolom a folyadék hőtágulása miatt jön fel.

Neten mindenhol automatice rávágják, hogy ha fröcsköl, akkor hengerfejes, ettől paráztam be. De semmi más tünet nincs. Nem habos az olajbetöltő kupak, nem erőtlen a motor, nincs fehér füst, nem melegszik a motor, áll a mutató, mint a szög. Vízfogyásról még nem tudok nyilatkozni.

Erősítsetek meg vagy cáfoljatok meg. :R

[ Szerkesztve ]

(#26873) w333 válasza Mr X (#26872) üzenetére


w333
félisten

Ez számomra egyértelmű ... szerintem nem nyit ki a termosztát ! :U

Termosztát csere kell neki és jó lesz ! :K

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#26874) w333 válasza w333 (#26873) üzenetére


w333
félisten

Tessék ... Link, drágábbikat venném mert az 82C -nál nyit ! :K

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#26875) Mr X válasza w333 (#26873) üzenetére


Mr X
veterán

Elnézést, ezt elfelejtettem leírni, a termosztát nyit. Ahogy melegszik a motor, a hűtő alsó csöve is rendesen átmelegszik idővel. Ráadásul a fűtőradiátor a kis körön van, plusz a fűtőradiátor bemenő és kimenő csöve is meleg.

(#26876) w333 válasza Mr X (#26875) üzenetére


w333
félisten

Az lehet hogy nyit viszont nem teljesen ez biztos (valószínűleg csak félig vagy még annyit se) így nincs normális keringés az autóban = gyenge fűtés és nyomja vissza a vizet a hűtősapkánál !

Ahogy melegszik a motor, a hűtő alsó csöve is rendesen átmelegszik idővel

Ez a rendesen átmelegszik "idővel" mit jelent ? felül a hűtőcső már forró míg alul még csak langyos vagy meleg ? ez pontosan termosztáthibára utal ... illetve az is hogy gyenge a fűtés + vissza nyomja a vizet (mert nincs keringés) ! :K

Szerk.

Annyit nézz még meg esetleg hogy ha beáll a normális üzemi hőfok és ketyeg tovább az autó (normálisan) vagy ahogy eléri az üzemi hőfokot kicsivel utána már kapcsol is az elektromos nagy hűtőventilátor (ennek ilyen nagy búgó hangja van) :F

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#26877) Mr X válasza w333 (#26876) üzenetére


Mr X
veterán

Az átmelegszik azt jelenti, hogy ahogy üzemi hőfok felé nyit a termosztát, az alsó csőbe is bekeringeti a vizet, az is átveszi a felső cső hőmérsékletét. A fűtőradiátor mindkét csöve meleg, ergo nem keringetési gond lesz. A ventillátor hangját felismerem :D plusz látom is, ha kapcsol. De ha nem kapcsolna, akkor forrna a vizem.

Most nem a fűtés problémáját szeretném megoldani, az valószínűleg radiátor csere lesz, ha lesz lelkierőm nekiállni. A kérdésem arra vonatkozott, hogy a levett hűtősapkánál a víz kicsordulása (levegőbuborékok nélkül) természetes jelenség a hőtágulás miatt, nem pedig hengerfejprobléma.

(#26878) w333 válasza Mr X (#26877) üzenetére


w333
félisten

Ha hengerfej problémás lenne akkor nagyon valószínű hogy a kiegyenlítő tartályban a víz olajos lenne ... gondolom nincs rajta kiegyenlítő tartály ? :B

Különben folyamatosan nyomja a vizet vagy kb. 10 másodperc után már nem ?

[ Szerkesztve ]

iPhone 13 Pro Max & iPhone SE

(#26880) #03969024 válasza Mr X (#26877) üzenetére


#03969024
törölt tag

Szerintem járó motornál, kis gázon nézz bele a kiegyenlítőtartályba. Ha buborékok jönnek, valószínűleg hengerfejes. Erre utalhat némi túlmelegedés is.
Mielőtt bármit kicserélsz a fűtésen, próbáld átnézni a mechanikát. Az enyémben nincs fűtéscsap, gondolom a tiédben sem, egy csappantyú terelgeti a levegőt vagy a radiátoron át, vagy megkerülve azt. Lehet, az nem zár rendesen, ezért gyenge a fűtés. Radiátorhibával én nem nagyon találkoztam, ahhoz igencsak szutykosnak kell lennie a hűtőfolyadéknak!

w333
"drágábbikat venném mert az 82C -nál nyit !"
Nos, ott van 6 foknyi eltérés, hibás lehet a katalógusuk. Az alacsonyabb hőfokú valószínűleg a dízelé. Mindig meg kell nézni a gyárit, hol nyit!

[ Szerkesztve ]

(#26881) Qtya123


Qtya123
őstag

Na ebben a sztoriban aztán benne van minden, ami egy átlagos használt autó vásárlót és egy átlagos neppert takar ma Magyarországon:

- clk vásárlás személyi kölcsönből
- sportos is legyen, de dízel is legyen mert jaj sokat ne egyen
- elhisszük, hogy egy öreg prémium dízelt alig használtak 12 évig
- nincs 30ezer Ft egy teljes ellenőrzésre egy 2.25 milliós autónál
- a karácsonyfa üzemmódot hard resettel kezdjük javítani
- nepper teljesen hülyének néz (alaptalanul...?)
- nepper lesz@r mindent
- nepper perrel fenyeget mindenkit
- nepperre nem lehet rábizonyítani semmit

Totalcar

A cikk alcíme lehetne az is: Hogyan ne vegyünk használt autót.

[ Szerkesztve ]

(#26882) Gergőke88 válasza Qtya123 (#26881) üzenetére


Gergőke88
addikt

Már ki lett beszélve....

(#26883) zoo8800 válasza bitpork (#26845) üzenetére


zoo8800
veterán

Nálam ez semennyit nem tenne hozzá a komforthoz. A jó rugózás, jó üléspozíció, vagy az alacsony zajszint annál inkább fontos (szerintem).
Én pl. az autópályán 4000-t pörgő pöcsköszörűs kocsikat tiltanám be :D
Apropó, az én kocsimat tavaly 1, azaz egy ember vezette rajtam kívül: aki a műszaki vizsgát csinálta, és bevitte a műhelybe az udvarról. Oda-vissza volt vagy 50 méter.

[ Szerkesztve ]

rip and tear, until it is done

(#26884) MunezXBK válasza zoo8800 (#26883) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Enyémet Mágus, rajta kívül senki. :D

(#26885) bitpork válasza zoo8800 (#26883) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Nadon jaó! Akkor hegesszük le egy pozícióba és meg van oldva a kérdés ;]
De most nem elkomolytalankodva. 21. században ne legyen már naturális a kezdeti 4gumi+ kormány, hanem törekedjünk már kicsit komplexebb komfort megoldásra ha van és elérhető. Ugyan ilyen fontosnak tartom a gerinctámaszt is. Nekem marha sokat segített pl a dániai utaknál hogy folyamatában tudtam változtatni a fáradtságomhoz éppen passzoló állásba.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26886) Skillet válasza Mr X (#26872) üzenetére


Skillet
addikt

szerintem nem hengerfejes és termosztát problémád sincsen.
igaz, ahogy fentebb is írták, csappantyú probléma pl lehet. nálam is az volt, nem ment a levegő a szélvédőre. de a fűtés/hűtést is egy csappantyú (nálad is motoros?) intézi.
nagyon is érdemes lehet átnézni.

(#26883) zoo8800

az én "kis pöcsköszörűm" is 3ezernél 110 környékén van, elvileg. 4000-nél talán 145.

elektromos ülés nekem nincs a vasban. nem is hiányzik. utólagosan be tudom szerelni, nem egy nagy kaland, tervben is van (bontottan tudok szerezni havertól), már csak a poén kedvéért is... de tényleg csak amiatt. ha az ülést az ember beállította magának, akkor pont. utána azt nem kell nyektetni. nem úgy, mint egy ablakot pl. elektromosan állítható kormányt sem érteném. kicsit maradi vagyok, de szerintem mindig itt kezdődnek a gondok, amikor már túl sok az elektronika. vannak jó dolgok, tény, de vannak bőven nélkülözhetőek is.

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#26887) Mr X válasza #03969024 (#26880) üzenetére


Mr X
veterán

Nincs buborékosodás, a víz nem melegszik túl, a csappantyú és a mechanika is rendben. Gondolom ronggyá van vízkövesedve a fűtőradiátor.

(#26888) tomiii. válasza Skillet (#26886) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Szerintem pont a bálna merciben még a belső visszapillanto tükor is elektromos, meg a hatso fejtamlak ki es be hajtasa :D vagyis eloszor ott voltak ilyenek szerintem, ezt akartam irni

[ Szerkesztve ]

(#26889) Skillet válasza tomiii. (#26888) üzenetére


Skillet
addikt

na, előbb esküszöm, hogy pont a belső visszapillantót akartam írni, hogy röhej lenne, ha pl az is elektronyos lenne.... erre tessék :D ha van rá igény, akkor hajrá.
leragadtam a 90-es évek japán autóinál. biztos ez lehet a gond ;)

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#26890) zoo8800 válasza Skillet (#26886) üzenetére


zoo8800
veterán

Bocsika :) csak mostanában sokat autópályázok céges kocsikkal (mind szívó 1.4-1.6), és utána megváltás átülni a sajátba. Az óra szerint 125-nél forog 3000-et.

rip and tear, until it is done

(#26891) Skillet válasza zoo8800 (#26890) üzenetére


Skillet
addikt

Semmi baj. Enyém 2.5 V6 ikerturbo. A pöcsköszörűket én sem csípem.
De nálam is probléma a rövid váltó. Nem tudom, lehet-e ezt valahogy orvosolni... pl ki lehetne-e cserélni az 5-ös fokozatot hosszúra. A gto vr4-ből volt 6 sebességges manuális. Ott 2500 környékén halad 120 körül :)
Nem, az az 5 sebességes... na majd megkeresem valahol a 6-ost.
Megvan. 140-nel megy 6. fokozatban.

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#26892) szőröscica válasza bitpork (#26851) üzenetére


szőröscica
addikt

Egyébként még ehhez visszatérve: ennyit arról, hogy az Auchan gázolaj rossz. 210 ezer km után, egy chippelt és rendszeresen nyelezett, nem kímélt motorról beszélünk, hibátlan befecskendezéssel... :U

(#26893) Melack válasza szőröscica (#26892) üzenetére


Melack
veterán

Autója válogatja, hogy melyik benya jó neki vagy nem.

Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs

(#26894) gooool válasza Skillet (#26891) üzenetére


gooool
őstag

Ez a váltóáttétel dolog nekem is fájó pont, egy '96-os Laguna-m van ugye, 2.0-ás Volvo benzinmotorral, 139 ló.
Kis komótos, de tud tolni becsülettel, viszont iszonyat rövid a váltó, ráadásul 5 fokozatú. 95-nél forogja a 3000-et. :DDD
Anyum kis 1,4-es Peugeot-ja ugyan ezt 2500-as fordulaton abszolválja és az sem mondhatni valami nagyon jónak 100-as tempó körül.
Szóval 6-os hosszú váltót kérek karácsonyra a Jesszuskától azt hiszem...Olyan nincs, hogy nincs, oldja meg. ;]

Üdv, Balázs

(#26895) bitpork válasza szőröscica (#26892) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Akkor nem is értem miért keresel hibát ha már meg is van: az Ósün a hibás :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26896) Qru válasza Skillet (#26891) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor kb azonos lehet a fokozat kiosztás, nekem is 110-nél forog 3000-et, a kb 4000 az már 150 ötösben. Ami az enyémnél még érthető, mert nyomatékszegény na de nálad???

Most akarok fényre sötétedő belső tükröt rendelni, amíg nem ismertem feleslegesnek tartottam de a B6-unkban van és annyira megkedveltem... 100$-ér már olyat kapni ami a garázskaput is nyitja szóval nem tétel igazából.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#26897) bitpork válasza Qru (#26896) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Saz elektronyikád ösmeri, vagy abbó is kő majd nyú?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#26898) Skillet válasza gooool (#26894) üzenetére


Skillet
addikt

Mi sokat nem járunk pályán, nem gyakran megyünk hosszabb utakra, de amikor mégis, akkor a hosszú áttételű váltó hiányzik legjobban. Más bajom vagy nincsen, vagy megoldható lenne (tempomat).
Azt értem valahol, hogy sok benyásnál nem igazán megoldható egy nagyon hosszú áttétel, mert alacsony fordulaton nem lenne hozzá elég nyomaték. Pedig minél nagyobb a sebesség, annál nagyobb szükség is van rá, nagy a légellenállás, kell erő leküzdeni.
De 3000-től már megjön egy benyás ereje is. Ott azért gyanítom lehetne haladni 140-nel. De legyen csak 130.
Enyémnél meg van erő korábban is, szóval egy 6. fokozat, hosszú áttételezéssel nagyon elfért volna. Biztosan sok esetben jót tenne a fogyasztásnak.
Nem tudom, ezzel mit lehetne kezdeni. Vajon ki lehetne cserélni legalább az 5.-et hosszabbra? Valaki tud erről valamit?

(#26896) Qru
Na erről beszélek. A 3 literes twin turbo bezzeg betyár váltót kapott anno. Csessze meg :D

[ Szerkesztve ]

Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever

(#26899) Qru válasza bitpork (#26897) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez egy ósdi japó gép nem VAG, ebben nincs komfort vezérlő. :D Gyári tükör, régi levesz új felcuppant és kész.

Skillet: Enyémhez elérhető a gyári 6-os váltó de az se sokkal hosszabb mint a mostani ötös, sokkal nem lennék előrébb azzal sem de legalább egy fél vagyon lenne áthekkelni így utólag. :D

Tempomat van de kb alig használom. Olyan ritkán megyek vele hogy akkor vezetni akarom nem pedig csak utazni.

#nincsbennetarcsi

(#26900) EQMontoya válasza Qru (#26896) üzenetére


EQMontoya
veterán

Az egy japán belpiacos gép, és ott 110 fölött nagyon ritkán mennek, még autópályán sem. Ilyen körülménykehez meg jó ez az áttétel.
Ha meg tolni akarod, mint az állat (mondjuk pályanapon), akkor jól jön a rövidebb váltó.

Same rules apply!

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.