Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#196601) tboldi válasza kisza25 (#196599) üzenetére


tboldi
nagyúr

Én legalább Honda motort hasonlítottam Hondához, sőt, azt az 1.4 i-DSI-t, ami a Jazzemben van, szerelték a 8gen Civic-be is, tehát még ugyanabban a karosszériában is lehet, te meg jössz az almával és a körtével. ;]

[ Szerkesztve ]

(#196602) kátú válasza tboldi (#196595) üzenetére


kátú
őstag

Hát azt hiszem ez kimarad nálam :DDD pont az elpusztíthatatlanságán gyengítene :DDD

It still works!

(#196603) kisza25 válasza Snoop-y (#196600) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Az már úgy elég jó :D
tboldi: csak arra akartam rámutatni, hogy az egy dolog, hogy valamiben nagyobb és erősebb motor van, ahogy a többi hozzászólást nézem mások is ezt írták, hogy nem lesz nagy különbség.
Amúgy suzuki szerintem jobb választás lenne, ha élményt szeretnél sss, de egy 1,2 90 ló is elég jól megy
Jut eszembe Winkler: Életem legjobb csaaptós autója

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#196604) Qru válasza kátú (#196565) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Teljesen jó, vezetési tréningre is azzal jött nem volt semmi gond vele. Persze kikapcsolt ESP-vel azért jókat lehetett vele forogni. :D

#nincsbennetarcsi

(#196605) kátú válasza Qru (#196604) üzenetére


kátú
őstag

És abban értelemszerűen lehet kikapcsolni mindent, az enyémre ez kevésbé igaz :DDD

It still works!

(#196606) kisza25 válasza tboldi (#196601) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Ok én gyakorlati tapasztalatot írtam le, te meg egy elméletet :)
Szerintem a gyakorlati tapasztalat sokkal többet elmond, papíron lévő számokhoz képest.
Egy autónál azt, hogy hogyan megy/viselkedik elég sok dolog befolyásolja: súly, lóerő, motor karakter, euro norma, váltó kiosztása, futómű, kerék méret... Ezeket meg gyakorlatban fogod megtapasztalni.
Sok 1,4- es autóm volt és abból sem volt két egyforma motor karakter, vagy váltó.
Vezettem honda civic 1999- et 1,4 90 lovat elég sokat, imádtam a váltóját és szeretett pörögni és 4000 környékén indult meg, sín autó, alacsony súlypont, nagyon lent ülsz benne. Kormány nagyon hosszú áttétellel
Kia proceed 1,4 105 lovas motorja teljesen más volt, teljesen lineálisan húzott, de sehol sem indult meg igazán, pörgetve nem volt annyira szép hangja, mint a hondának, kemény, feszes futómű, jót lehetett vele autózni, váltója pontos volt, de semmi extra. Maga az autó sokkal csendesebb volt
A tipo 1,4 95 ló sokkal morgósabb és a rövid váltó tartja igazán életben, mert már euro 6d, futómű inkább kényelmes mint feszes, elég magasan ülsz. Csendes kényelmes.
Seat ibiza 1,4 sport 2500- tól húz, 3500- nál megindul, 5000- nél elfogy. Morgós motor, kőkemény, feszes, pattogós futómű, annyival mehetsz a kanyarba, amit a gumi bír tapadásal. Váltó pontos. Zajos, hangos, hosszú távon kényelmetlen.
Csak azt akartam mutatni, hogy számok alapján nagyon hasonló autók gyakorlatban totál mások. Ezért is szeretek mindent kipróbálni :)
Amúgy 1,25 i20 sem érződött gyengébbnek az 1,4- es autóimnál, baleno 1,25- is hasonló karakter volt csak könnyebb, vezettem azt is, kia rio 1,4 sem ment jobban az 1,25 i20- nál pedig 6-os váltója volt (de nehezebb 120 kg-al), stonic 1,25 meg kifejezetten fura volt annyira rövid volt a váltója.
Ja nemrég vezettem egy x5- öt 250 lóval, attól sem estem hanyatt, mert nagyon nehéz szóval próbálj ki egy 1,8- as civicet és meglátod, hogy tetszik vagy nem :)

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#196607) Qru válasza kátú (#196575) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Ez akkor japó betegség nekem is alul van méretezve a fék és hajlamos hullámosodni. :(

#nincsbennetarcsi

(#196608) kátú válasza Qru (#196607) üzenetére


kátú
őstag

Más japánnal nincs nagyon tapasztalatom, csak Toyota és Lexus vonalon. De akkor ezek szerint igen, ez ilyen keleti szokás :U :DDD

It still works!

(#196609) tboldi válasza kisza25 (#196606) üzenetére


tboldi
nagyúr

Nekem magyarázod, wannabe autószerelőnek? :DDD

De te is leírtad a lényeget, ami miatt értelmetlen az összehasonlítás, hogy totál mások. Azért írtam én is, hogy én legalább Hondát a Hondával vetettem össze, más márkák teljesen más konstrukciójú motorjait kár idekeverni, főleg más érából és környezetvédelmi besorolással. :)

Meg amúgy is írtam tegnap (de lehet, hogy nem itt, hanem a milyen autót vegyekben), hogy nem veszek 1.8-as 8gen Civicet, elsősorban megtartanám a jelenlegi Jazz-t, és csak legvégső esetben válnék meg tőle. És ha így is lenne, akkor is inkább 7gen Civicet vennék, vagy egy másik ugyanilyen Jazz-t.

[ Szerkesztve ]

(#196610) BigBlackDog válasza Qru (#196607) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Túl sokat használjátok! ;] UFOnál semmi gond nem volt a fékkel. Leszámítva azt, megvételt követően pár hónappal elkopott a betét. Amit kicsit furcsáltam, mivel csak 37e km volt benne 9 éves korára.

(#196611) Qru válasza BigBlackDog (#196610) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Akkor lehet 137k volt benne nem 37. :DDD

#nincsbennetarcsi

(#196612) Szada85 válasza focvis (#196587) üzenetére


Szada85
aktív tag

Mi a GSi-nél próbálgattunk több megoldást is, ugyanígy légszüröház "nyitogatást", direktebb levegö bevezetést a gyári dobozba, de a "leghatásosabb" megoldás végül a "nyitott" szürö lett:

Hozzátéve, hogy a többi módosítás (nagyobb vezérmütengely, növelt kompresszió, bövített HF csatornák, más kipu) miatt kellett is a több levegö, és a mérések alapján ez a megoldás szolgálja ki a legjobban.

(#196613) tboldi válasza Szada85 (#196612) üzenetére


tboldi
nagyúr

Dircsiszürcsivel a Jazz is tud 3-4-gyel több lovat. :D
[link]

Habár a motor általános állapota kérdéses, egy jobb példány lehet, hogy tudna picivel többet is. 🤔

[ Szerkesztve ]

(#196614) BigBlackDog válasza Qru (#196611) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Nem, nem, jó eséllyel tényleg 37e kilométernyi ovijárat lehetett benne. Pl. nem zörgött még a belseje, nem kopogott a kormánya, meg a kuplungpedál is relatív ritkán ropogott. Szóval a típushibák nem állandóan kényeztettek. :D

(#196615) Qru válasza Szada85 (#196612) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nekem van egy szívászaj csillapító bödön gyárilag de eszembe sem jutott kivenni. Így is hangos az autó. :D

#nincsbennetarcsi

(#196616) Qru válasza BigBlackDog (#196614) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Anyuka akkor sokat fékezett. :D Amúgy láttam ilyet, a csaj úgy kuplungolt, hogy közben a féket is nyomta ugyanazzal a lábával, mert a kuplungpedál jobb szélét nyomta (meg közben a fék pedál bal felét). Na neki is elkopott 40k km alatt a betét. :D

#nincsbennetarcsi

(#196617) BigBlackDog válasza Qru (#196616) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Biztos, csak pótolni akarta a kiesett motorféket erejét. :D

Egyébként nem volt leélve az autó, de ezen én is meglepődtem. Főleg, hogy utánna láttam, hogy S60 esetén ~150e km körül volt csak fékbetét csere a szerviztörténet szerint.

[ Szerkesztve ]

(#196618) Peter.70 válasza Qru (#196616) üzenetére


Peter.70
őstag

Egyik ismerősömnek 2.0 dizel skoda kodiaq van. 50K km után fékcsere

(#196619) Magnum_ válasza Peter.70 (#196618) üzenetére


Magnum_
nagyúr

Akkor sporolt vele

I humbly and respectfully decline™

(#196620) kisza25 válasza tboldi (#196609) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Igazad van, mindenesetre az ember azt hinné, hogy egy 1,8- as 140 lovas autó biztos jobban megy, mint egy lesajnált 1,4- es 95 lovas, aztán nem is biztos, csak jobban hangzik, meg papíron jobban mutat, de sokszor meg csak többet fogyaszt. Nem véletlen az 1,4-es motorok húzták ki a legtovább a kis turbósok mellett a középkategóriában. :)
Neked valami turbós motor lenne előrelépés, vagy egy sss :)

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#196621) BigBlackDog válasza Peter.70 (#196618) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Mondjuk az már elég debella kasztni és gondolom nem is méretezték túl a féket Skodáéknál. Hondánál is a CR-V-re 45-50e körülre már jósolták a fékbetétcserét.

[ Szerkesztve ]

(#196622) Snoop-y válasza Qru (#196607) üzenetére


Snoop-y
veterán

A Muranoban ablakkifejelos fek volt. A kollega Lexusa sem raccsingolasra meg 190-rol satufekezesre van kitalalva. Ha az a cel akkor olyan autot kell venni. :P

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#196623) BigBlackDog válasza kisza25 (#196620) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Az az 1.8-as már szerintem nagyon fojtva vagyon. Annak a motornak az elődje (Z18XE) volt a Zafirában. Nem mondom, hogy kevés volt, de a Civic az 1.8-al jobban ment 3000 rpm felett. Gondolom a 140 lovas, Z18XER esetén a környezetvédelmi normák miatt kicsit fojtani kellett még a motoron, ráadásul az Insignia sem a könnyedségéről híres. :(

(#196624) Snoop-y válasza kisza25 (#196620) üzenetére


Snoop-y
veterán

2.4 Accord EX -et javaslom (alig eszik tobbet mint a 2.0). Meg mindig marha jol nez ki es haladni is tud ha ugy hozza a sors.

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#196625) Qru válasza Peter.70 (#196618) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

DSG-s?

#nincsbennetarcsi

(#196626) brumi1024 válasza BigBlackDog (#196617) üzenetére


brumi1024
veterán

Minin 24k km után cseréltem betétet, először az elsőket kérte, majd 2-300km múlva a hátsókat is. ;]

(#196627) Qru válasza Snoop-y (#196622) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Olcsóbb ha olyan féket veszel ami fog is... ;]

#nincsbennetarcsi

(#196628) Qru válasza BigBlackDog (#196623) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pedig anno néztem 1.8i G8-at is jó, hogy nem azt vettem végül. Így sincs tarcsi úgy meg aztán mi lenne?! :D

#nincsbennetarcsi

(#196629) kisza25 válasza BigBlackDog (#196623) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

Na igen 1500kg

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#196630) kátú válasza Snoop-y (#196622) üzenetére


kátú
őstag

Azért ha megnézed a murano fékjét, az fel van készítve arra a tömegre. Tegnap néztem pont egyet, ott állt mellettem. Azon elől is egy 2 dugattyús nyereg van, nem csak egy sima kis úszó :U pedig a murano nem megy jobbat 100 fölött mint az enyém :U de a fék akkor sem lesz magától jobb, csak ha megveszem rá :DDD

[ Szerkesztve ]

It still works!

(#196631) Snoop-y válasza Qru (#196627) üzenetére


Snoop-y
veterán

De minek fek ha tartalek sincs ? ;]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#196632) cappa72 válasza BigBlackDog (#196617) üzenetére


cappa72
nagyúr

Tényleg, ha már fék/motorfék.
Azt vettem észre, hogy az 1.6 8V 75LE motor erősebb motorféket biztosít, mint az 1.5Turbo 165LE. (Igaz, előbbi 1140kg-ot cipel, utóbbi pedig 1.7T-t - de valahogy nem érzem logikusnak, hogy csak ennyi lenne a magyerázat)
Ennek mi az oka?

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#196633) BigBlackDog válasza cappa72 (#196632) üzenetére


BigBlackDog
veterán

Az eddig próbált összes, új, turbós motornál én is ezt tapasztatam. A 98 lovas, 1.4 Renault motornak mérföldekkel használhatóbb a motorféke, mint a mai 1.0-1.5 turbós csodáknak. Arra tippelnék, hogy egyrészt a kisebb belső ellenállás miatt van, másrészt a nagyobb lendkerekek miatt. De ez csak tipp, egy pontos indoklás engem is érdekelne. :B

(#196634) kátú válasza cappa72 (#196632) üzenetére


kátú
őstag

A köbcenti és a löket/furat aránya is befolyásolja az ilyesmit és a fordulatszám tartomány

It still works!

(#196635) kisza25 válasza cappa72 (#196632) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

kisebb a blokk, kisebb a motorfék, meg a 1,5x-ös súly az magyarázat

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#196636) nandow válasza Snoop-y (#196597) üzenetére


nandow
aktív tag

Nekem az Accordnál CT Icebox van. Attól igazából hangja nem lesz nagyobb, viszont ez hoz egy kis teljesítmény többletet. :K

(#196637) Qtya123


Qtya123
őstag

Üdv!

Van valakinek tapasztalata a Halász Garázs [link] , vagy a Divertente RS6 [link] (más néven turbodiagnosztika.hu) műhelyekkel?

Meguntam, hogy egy bazi nagy fékezés óta ráz a kormány bizonyos sebességről történő fékezésnél. Mivel szinte új TEXTAR tárcsákról van szó, ezért tennék egy próbát a szabályoztatással, nem akarom rögtön cserélni.

A két műhely nagyon más módszerrel és nagyon más árakon szabályozza a tárcsákat. A Halász Garázs a klasszikus kiszerelem a tárcsát és ráteszem esztergára módon dolgozik, ebből kifolyólag a szabályozás díja nem túl magas.

A Divertente az autón szabályozza fel a tárcsát, az EBC Brakes oldalán találtam róla írást, hogy húde szuper dolog ez, mert így a legprofibb, mivel a kerékagyban lévő egyenetlenség is ott van és így a legjobb a szabályzás. Ilyen cuccal dolgoznak elvileg: [link]
Viszont jóval drágább is a munka, 14.000 Ft/ tárcsától írja az oldaluk.

Egyrészt ismeritek a szervizek közül valamelyiket? Másrészt szerintetek megéri a felárat ez a kerékagyon történő esztergálás?

(#196638) Qru válasza Snoop-y (#196631) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Látod a gyártó is pont így gondolta. :D A WRX fék P&P, van is rá kereslet. Még bontottan is heroin áron megy.

#nincsbennetarcsi

(#196639) Qru válasza cappa72 (#196632) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

A hajtási veszteség is számít emiatt Bubin potens a motorfék. A Jazz-en is ha megy a klíma. :D

#nincsbennetarcsi

(#196640) Qru válasza Qtya123 (#196637) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Az sokkal pontosabb eredményt ad a kerékagyon történő esztergálás. Haveromnak pados esztergálás volt, de nem lett jó. Visszament. Másodjára sem, így végül tárcsát cserélt.

#nincsbennetarcsi

(#196641) Snoop-y válasza kátú (#196630) üzenetére


Snoop-y
veterán

Nem megy jobbat? Melyik RX 300-ad van nem a 204 lovas?

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#196642) tboldi válasza Qru (#196639) üzenetére


tboldi
nagyúr

:K :D

Egyébként a WagonR motorféke is erősebb, mint a Jazzé.
..................................

Leadtam az autót javításra, mondtam, hogy fényszóróból gyári újat szeretnék, ne üssön el a jobboldalitól, a többit meg rájuk bízom.
Valamennyit biztos rá kell majd fizetnem, de nyilván jó lenne, ha minél többet állna a Wáberer.
Most hosszas (?) várakozás következik.

[ Szerkesztve ]

(#196643) focvis válasza Szada85 (#196612) üzenetére


focvis
veterán

Egy reszelt GSi az más, ott a saját véleményem szerint szabad próbálkozni. :K

A 16V hengerfej rámegy, vagy ahhoz sokat kell módosítani, esetleg nincs is értelmes áron eladó HF?

(#196644) Qtya123 válasza Qru (#196640) üzenetére


Qtya123
őstag

Akkor inkább ezt a drágább, de biztosabb megoldást választom.

Mondjuk nem tudom mit lehet a dologból kihozni, a bal oldalon nem kicsit elhúzta a hő a tárcsát...
Ha forgatom és közben nézem a távolságot a tárcsa széle és a féknyereg között, akkor szemmel láthatóan nagy a távolságban az ingadozás.

(#196645) focvis válasza kisza25 (#196620) üzenetére


focvis
veterán

Vectra C-ben az 1.8 140 lovas kimondottan - szinte életveszélyesen - lomha az azonos kasztniba szerelt 1.9 CDTI után. És létezett 1.6-tal is (szörnyű lehet).

(#196646) Snoop-y válasza Qru (#196638) üzenetére


Snoop-y
veterán

Tell me about it. STI-n csereltem egyszer full feket..

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#196647) MC Pite


MC Pite
veterán

Napifogyi: Jobb időt ellensúlyoztam több helyben járkálással, így a 208 4,59litert evett 100km-et. Mondjuk a csúnya üzemanyagárakkal fel is ment a km költség, 1673,68 HUF/100km-nél jár a 7600km-re.

cappa72: Részint a kisebb súrlódás miatt kevesebb a motorfék, de főként mert úgy hangolják direkt, hogy kevés/ne legyen (VW és BMW sokszor csinálja) motorfék, mert jobban tudják teljesíteni a normákat vitorlázással.
Engem inkább zavar, vagy legyen motorfék, vagy állítható legyen (asszem 1.4 tsiből sportosabb változatból volt olyan, hogy valamelyik módban motorfékezett, a többiben nyitott szelepekkel vitorlázik; meg egyes hibrideknél van még állítási opció).

Ott van pl a kisoroszlánunk, ami szintén DLC bevonatos szipiszupi kis súrlódású motor, mégis hagytak neki normális motorféket. És kanyarokban át lehet előre terhelni, és nem full 'vakon' megy az ember a kanyarokba, és nem kell álladóan a fékbetéteket koptatni minden szar lassításhoz.

Qtya123: Ha enyém lenne, kapna egy sima szabályzást, ha az nem jön össze, csere, ezúttal magasabb polcos tárcsára. Kérdezték tőlem többen, miért buziskodok 'tuning' tárcsákkal (azaz egytől hatig terjedő skálán akár a harmadik szintet veszem meg), de a magasabb acéltartalom (meg marás, meg bevonat) az ember barátja ilyenkor. Rozsda, hullámosodás, ütés miatt párszor már kelet cserélni a simákat, ezeket (kopp-kopp) még sosem, azon a párezren nem érdemes spórolni (van mikor 4, van mikor 20000 a különbség, de nem olyan sűrűn cserél az ember tárcsát).

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#196648) Qru válasza tboldi (#196642) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Skoda is le lett adva. Hát azzal is ellesznek egy darabig az tuti.

#nincsbennetarcsi

(#196649) Qru válasza focvis (#196645) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Kollégámnak volt Passat B5 1.6 MPI-vel. Na az is kb ez a szint. Főleg, hogy az még automatával is kérhető volt...

#nincsbennetarcsi

(#196650) 3L1T3 válasza MC Pite (#196647) üzenetére


3L1T3
addikt

Na én is nyomok egy fogyasztást bár ez lehet senkit nem fog érdekelni annyira! :D 2020 Tesla Model 3 Long Range (18" aero felni)

Múlthéten!
- Kint 21 fok / bent se fűtés se hűtés nem ment!
- Téli gumik (Pirelli Winter Sotozero 235/45 ZR18)
- Budapest XIII - Székesfehérvár (M7) - Budapest XIII
- Minden hol a megengedett maximális sebességgel közlekedve.

161,7 km / 25 kWh és 156 Wh/km fogyasztás. Otthon töltök így 100 km ebben az időjárásban 565 ft / 100 km a költségem.

Jövőhónapban leszünk 1 évesek, ez alatt ~ 25K km került az autóba, és az áramon kívül más költségeim nem voltak a biztosításon és a cascon kívül. A napokban cserélni fogok nyári gumira, akkor a teljes téli fogyasztásomat megfogom osztani.

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.