Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#190151) Reggie0 válasza kisza25 (#190150) üzenetére


Reggie0
félisten

Hat az mas kornyezet lehet, mert errefele a 3 ajto az alacsonyabb arral van osszekotve.

(#190152) pit stop válasza focvis (#190122) üzenetére


pit stop
addikt

De utálom, amikor ferdehátút keresek, a sok jóképességű meg beállítja ferdehátúnak a kombiját :DDD

Más: holnap jön új DS4, kíváncsi leszek mit hoztak össze.

Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

(#190153) Qru válasza rbalint88 (#190130) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Bubinak 4000-6000-ig van jó hangja, menni ott sem megy de legalább jó a hangja.

[ Szerkesztve ]

#nincsbennetarcsi

(#190154) MC Pite válasza rbalint88 (#190144) üzenetére


MC Pite
veterán

+1
Sajna sok autó megy érzésre meglepően gyengén 1,6-1,8, sztratoszférában a nyomatékcsúccsal, néha még hosszú váltóval (Mazda 6, Leon), egyes lambdától alig akar eltérni.
Civices japánbérenc kollégát múlt héten hoztam vittem, amíg az ufóján szélvédőt cseréltek, a szívó 1.6 alapmotoros (6s)(+csipsz) Megane Grandtourommal.
Méltatta kicsit a futóművet civictől mennyivel jobban rugózik annak ellenére hogy fogja az utat és kanyarodik (15ös a téli kerék ;) ), meg kérdezze, hogy ez az erősebbik/turbós motor?
Holott papíron -200ccm és -30ló. Most csak -16, de nem fent, hanem lentről él sokkal jobban mint a Civic.
De Toyota 1.6 (132), Mazda 1.6 (110) és 1.8 (140?), Ceed 1.4 (109) hasonló volt, a lovak negyede érzésre nincs meg.
Lelombozó, mikor az mx5 nb (+dob) körforgalomból lakotton kívül enyhe emelkedőn egy méter előnyt sem tud összeszedni 100ig a mögötte jövő szintén 1.6 16V (+csipsz +szolíd dob) Xsara Picassótól, ami negyedével nehezebb meg pöppet több levegőt tol maga előtt.

Oszt egy csomó 1.2-1,4 vakarcs meg kapar, pörög, tol vidáman, jó hanggal, kéri hogy nyisd ki teljesen a folytószelepet ;] .
Láttatlanba (nem vezettem, de Ceed volt a másik dobogós, sokat olvastam utána) nem megy rosszul, de érzésre jól sem, de tűrhetően fogyaszt, el lehet vele jól lenni, de vigyorogni nem fog az ember tőle. Arra 300ért kell egy SaxoVTS :DDD

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#190155) rbalint88 válasza MC Pite (#190154) üzenetére


rbalint88
addikt

Hat olyan nagyon jol nem fogyaszt. 7,5 alatt keptelen, palyan 8-8,5, varosban 8-9,5. Es ehhez nem megy... egyebkent amig pianoban mesz, addig egesz erosnek erzodik (eco vvt), de kozepes gaztol oda az illuzio. 5000 felett tortenik valami, de nem olyan hangja van, mint ami szeretne ezt, csak tisztessegesen elvegzi a ra kirott feladatot. :(

Fojtoszelep j-vel van, lyaly :((

Qru: kell ra turbo ;)

(#190156) MC Pite válasza rbalint88 (#190155) üzenetére


MC Pite
veterán

Hm, Ceedben nem eszik rosszul, bár nem is egyezik teljesen a kettő, akkor benéztem :R
Jogos, ezt még félálomban se illet volna elírnom :DDD

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#190157) rasotamas válasza rbalint88 (#190155) üzenetére


rasotamas
veterán

Hiába, biztos jók a szívómotorok, van az a köbcenti ahonnan élhető (nem 1-essel kezdődik), lehet fordulaton történik is valami, de nekem mindig olyan enerváltnak, erőtlennek érződtek.
Fiam E11 Corollája: 110 ló, baromi könnyű, papiron 10 másodperces 0-100, mindig ódzkodott a Mazdámat vezetni (2004 136ló), mert nagy meg nehéz meg fujj dízel, meg az óvé úgyis gyorsab mert kisebb a 0-100 kb 4 tizeddel. Most meg rákényszerült a Mazdára munkába járáshoz, amíg keresik a hibát, mert kihagy az egyes henger a Toyotáján. Aztán valahogy nagyon vigyorog mert rájött hogy a lóerőn felül létezik nyútonméter is.
Meg az se kizárt hogy az első tulaj kicsit megpiszkálta a Mazdát, mert eddig akárki vezette (olyan is aki kifejezetten rá volt állva a típusra szerelni, adni-venni) azt mondta hogy nagyon erős.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#190158) aero. válasza rasotamas (#190157) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

(#190159) -v- válasza rasotamas (#190157) üzenetére


-v-
addikt

Igazabol a felhasznalasi teruletnek meg vezetesi stilusnak megfelelo szubjektiv erzet szamit egyedul, a tobbi kit erdekel az csak szam.

(#190160) rasotamas válasza aero. (#190158) üzenetére


rasotamas
veterán

?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#190161) cappa72 válasza rasotamas (#190160) üzenetére


cappa72
nagyúr

A Mazdád nem turbódízel?
(Lehet, hogy erre gondolt a költő a képpel)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#190162) rasotamas válasza cappa72 (#190161) üzenetére


rasotamas
veterán

Dehogynem. Ezt mondom, hogy egy turbós autó a nyomatékával sokkal erősebbnek tűnik azonos teljesítmény (vagy súly/lóerő arány) mellett. Szívóban a dízel is erőtlen, és még köbcenti is sok kell hozzá.
De a képet nem látom, lehet nem jön át a céges vpn-en.
Szerk: Mobilon látom, így már oké, igen ez így van.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

(#190163) 6030D válasza aero. (#190158) üzenetére


6030D
Ármester

Bal alul lába van a turbónak :DDD

Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

(#190164) rasotamas válasza 6030D (#190163) üzenetére


rasotamas
veterán

Szerintem rosszul nézed, az a nő keze. Alul középen viszont kicsit kilóg a feje.
Amúgy meg miért ne lehetne lába?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#190165) Integrale válasza rasotamas (#190164) üzenetére


Integrale
veterán

Nem, tényleg ott vannak a lábujjak. :D

"Bad reklám is reklám too"

(#190166) gzbotii válasza Integrale (#190165) üzenetére


gzbotii
veterán

Szerintem is a nő keze.
De érdekes téma mellé, kinek, hogy áll a fogyasztás ma?

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#190167) Snoop-y válasza gzbotii (#190166) üzenetére


Snoop-y
veterán

19,8

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#190168) tboldi válasza gzbotii (#190166) üzenetére


tboldi
nagyúr

Sehogy, még nem mentem sehova, csak ha jön az értesítés, hogy átvehető az aksi a rokijárgányba.

szerk.: Na, pont a hsz írása közben züzmörgött a telefon. :D

[ Szerkesztve ]

(#190169) Doki16 válasza gzbotii (#190166) üzenetére


Doki16
addikt

Most tankoltam 3 és fél hónap után. Szégyenletes 1,97L/100 és 12kWh/100.

Amúgy egész jól áll a kocsi, már csak 22Ft/1km a költség. Az értékvesztésen kívül minden költség benne van. Csak üzemanyagra nézve 5Ft/1km

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#190170) Pttypang válasza gzbotii (#190166) üzenetére


Pttypang
veterán

Alig 500 km-t mentem a legutobbi tankolas ota, lassan kiderul.

Everybody lies.

(#190171) Reggie0 válasza Doki16 (#190169) üzenetére


Reggie0
félisten

Eleg koltseghatekony. Milyen auto is ez?

(#190172) MC Pite


MC Pite
veterán

Turbós mocikkal hamarább jönnek a nyúlmókusok, jobban adja átlag vezetésnél.

Ha választhatok (pár évesben) egy Fabia TSI 1.2 85 meg a mostani 208 1.2 szívó 83 (akkor a turbós 110 lovasat veszem :DDD ), de mivel úgy alakult hogy rövid utakra is kell használni az autót, így inkább az MPI-t választottuk.
De érzésre (ahogy elmegyek a megelőzött mellett) a szívó is kb úgy megindul mint az 1.2 TSi (105 lovas Rapiddal és Toledóval mentem többet), és fent sincs nagyon különbség.
Ok, picivel rugalmasabb (nagyon lentről) az 1.2 TSI, de nem sokkal/nem mindig, mert a szívó is 2000es fordulat alá nem engedem, 2200től megindul, ennyi gázt mindkettővel kell adnom gyorsítás előtt hogy ne torpanás/morgás legyen.
Lakotton belül negyvenx-ről úgy indul meg, mint mint az 1.2 TSI tette... 93nál kb 2600at forog, 2750en meg már ott maximális 118 nyúlmókus. Fent meg egyel jobban szeretem a szívó érzést mikor 5-6 ezerig nő a lehívható teljesítmény, minthogy 4000nél elfogy.

Szal átlagban (ha nincs ovijárat) inkább turbósat venném, de néha akadnak élhető szívómotorok még, akár jó váltó áttétellel (plusz az élénkségen sokszor segít egy kis csipsz ;] )

szerk: Tegnap tankoltam a 208at 902km után, a vegyes használat matt kicsit többet is evett, 4,83l/100km lett (vividdel 328Ft-ra jött ki a literenkénti ár a Shellnél)

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#190173) stickermajom válasza gzbotii (#190166) üzenetére


stickermajom
addikt

7,76. Nagyon rövid távok jellemzően, plusz egy M0 körbe.

(#190174) Tsebacsi válasza gzbotii (#190166) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

9l

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#190175) Doki16 válasza Reggie0 (#190171) üzenetére


Doki16
addikt

Egy plugin hibrid. [link]
Csak azért költséghatékony, mert ingyen töltök. Amúgy nem érné meg. Utcán egy vagyon már tölteni főleg egy PHEV-et.

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#190176) Qru válasza rbalint88 (#190155) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem ér annyit a dolog, túl sok minden kéne hozzá és amúgy sem bírná el a motor a power-t ha nincs megerősítve. Akkor már jobb ha vesz az ember egy olyat amiben élből van tarcsi (csak ne gyári turbósat mert az is sz@r).
Esetleg egy chipszre majd lehet benevezek én is ha jön a kapuzárási, mint itt sokan mások. :P

#nincsbennetarcsi

(#190177) bandus válasza gzbotii (#190166) üzenetére


bandus
veterán

7.6 litert írt átlagra arra 3.5 km-re amíg beértem az irodába :D

"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

(#190178) MC Pite válasza Qru (#190176) üzenetére


MC Pite
veterán

Ha tempomattal bőven jobban ugrik mint a gázpedálra, akkor tuti érdemes.

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#190179) joshua7 válasza Doki16 (#190175) üzenetére


joshua7
veterán

Na várj. Ez a spritmonitorod így fals, mert azt mutatja, hogy 217 liter benzinnel tettél meg 11e km-t. Semmi mással. A villanyos részt is vezetni kéne, mert ez nem a valós kép így. Értem, hogy ingyen töltöd, de attól még fogyasztja az áramot is. ;)

szerk.: átpörgettem pár GTE-s felhasználót, össze-vissza vezetik ezeket, nem túl mérvadó. :)

Amúgy mi lenne a matek most, ha nyilvános kútról töltenéd tele?

[ Szerkesztve ]

Semper Fi

(#190180) focvis válasza Snoop-y (#190167) üzenetére


focvis
veterán

Hoppá! Ez élethű.

(#190181) -v- válasza Snoop-y (#190167) üzenetére


-v-
addikt

Ilyet ebben a topikban még sosem mert leírni senki.

(#190182) Doki16 válasza joshua7 (#190179) üzenetére


Doki16
addikt

Azért írtam, hogy 12kwh a nagy átlag erre a 11000 km-re. nem tudom vezetni, mert sima 230-ról töltök nincsenek adatok. Pénzügyileg helyes a táblázatom, mert nekem ennyiben van, összértékelésben nem, ha más akar látni egy viszonyszámot. Számolunk 38Ft-al az 100km alatt 12kWh-ás átlagfogyasztással 456Ft. De nem lehet pontosan megmondani, mert fogalmam sincs, hogy mennyi a benzinnel és árammal megtett út. Persze ez a szám sem helyes. Pontosan ha csak árammal mennék akkor kb 800-1200 Ft-ból jön ki 100km. de ezekből a PHEV kocsikból nem lehet statisztikát csinálni.

Oszlopról utcán tölteni értelmetlen már. 120-150 Ft-os kWh árak van és még van olyan cég aki percdíjat is számol fel emellé. Most 6kWh megy bele a kocsimba 2,5 óra alatt. Az kapásból 720Ft a legkisebb díjjal számolva és tudok vele menni a legjobb esetben 35 km-t. Sehol nem teszem oszlopra már, mert hibridben ha le van merülve akkor is max 4,5 liter a fogyasztás. Áramból átszámolva 9 liter körül alakulna. A probléma az, hogy nagyon durva lett az oszlopok árazása.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#190183) joshua7 válasza Doki16 (#190182) üzenetére


joshua7
veterán

Ok, kösz.
Még mindig mérlegelem a GTE-et is, de csak nyilvánosról tudnék tölteni...
A jelenlegi árak mellett sima hibridként, töltögetés nélkül, szerinted hülyeség lenne használni a GTE-t?

Semper Fi

(#190184) rasotamas válasza Doki16 (#190182) üzenetére


rasotamas
veterán

Ez brurális. Németországban eleve 100Ft egy kWh már ennyiért sem látom értelmét az elektromosnak, ez kb 6-7 literes fogyasztás árával vetekszik.

https://tinyurl.com/rasoapro

(#190185) kisza25 válasza rasotamas (#190184) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

na ja, én meg tiprom is 7-8 között eljárok, van értelme a villanynak...
Fater most akar venni egy kia niro hybridet, kiszámoltam, hogy 140-150 ekm után jön ki jobban, mint a most 8-9 litert fogyasztó carens-el, ha az 4-5 litert fogyaszt és akkor prémium nyállal számoltam...
de nem lesz ekkora fogyasztás különbség, inkább 2-3 liter
a Carens-t kb 4,5M Ft tudná eladni (2018-as) és 7M Ft lenne a Niro

[ Szerkesztve ]

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#190186) Doki16 válasza joshua7 (#190183) üzenetére


Doki16
addikt

Most már csak akkor van értelme ha tudod otthon tölteni. Töltés nélkül felesleges egy PHEV, arra a legjobb választás a Toyota HSD. Nem ajánlanám neked a GTE-t, mert csak hordanád magaddal mindig a plusz súlyt. Benzinmotorról meg feltölteni kb 10-15 literes fogyasztást eredményez. Sima hibridként nem nyújt semmivel többet mint egy 2.0 hsd vagy egy Mondeo hibrid. Én azt venném a helyedben GTE helyett.

#190184 rasotamas: Az hát, nagyon eldurrantak az árak.
Eon: AC töltő esetén: 49 Ft/kWh + 4 Ft/perc. Nagyon ritka az a plugin ami 3,7kw felett tud tölteni. Egy Passat GTE feltöltése kb 3,5 óra. Az 840 Ft csak percdíjként és még 441 Ft az áramért. Tehát töltöttél 1281 Ft-ért és a legjobb esetben (minden fogyasztó ki és 80-al mész nyílegyenes úton egyenletesen) is elmész vele 50 km-t. Télen ez inkább 35.
Mobiliti 100Ft/kWh
De még sok szolgáltató van. PHEV-et nem éri meg egyáltalán.

[ Szerkesztve ]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#190187) Qru válasza gzbotii (#190166) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

BC szerint 8,0 ami kimondottan jó érték ettől a szomjas TDI-től.

#nincsbennetarcsi

(#190188) Qru válasza MC Pite (#190178) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem, padlógázra jobban gyorsul mint tempomattal. Ez még euro4, itt azért nincs fullra leszedálva a motor.

#nincsbennetarcsi

(#190189) stickermajom válasza Doki16 (#190186) üzenetére


stickermajom
addikt

Ha csalódtál benne még mindig átveszem. ;]

A napelemről nagy duzzogva még tölteni is tudnám itthon.

(#190190) Qru válasza Doki16 (#190186) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Jól megugrottak az árak, ezek szerint vége a beetetési időszaknak.

#nincsbennetarcsi

(#190191) rasotamas válasza Qru (#190187) üzenetére


rasotamas
veterán

Ez milyen autó?

https://tinyurl.com/rasoapro

(#190192) MC Pite válasza Doki16 (#190182) üzenetére


MC Pite
veterán

Mi van, április 1 lenne, vagy átaludtam ezt a motorváltozatot valamikor?
[link]
Nem is gázos, nem is automata, csak úgy egy leszedált 1.6 mpi :Y

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#190193) gzbotii válasza kisza25 (#190185) üzenetére


gzbotii
veterán

Valószínű, hogy a következő autóm nem lesz elektromos (de sanszos, hogy Prius P2/P3 lesz), de amikor a menyasszonyomnak lesz esedékes majd, akkor mindenképp szét fogok nézni, használt eUP, Zoe vonalon. Van ahol tölteni, egyszerűbb szerkezet, vonz a technológia.
Dízelt sokszor sajnálom megindítani 3-4km utakra, amikor meg muszáj (pl bevásárlás, gyorsan kell haladni a dolgokkal, nem érek rá sétálni), akkor sajnálom. Elektromossal nincs/nem lenne ilyen :)

[ Szerkesztve ]

When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.

(#190194) Doki16 válasza stickermajom (#190189) üzenetére


Doki16
addikt

Nem csalódtam benne, nagyon imádom. Mindig mosolyt csal az arcomra, de csak akkor ha egyedül vagyok. Már csak akkor lehet neki nyomni :) Ha bent ül az asszony meg a gyerek, akkor nyugalom van és kb 20 másodperc a 0-80 :D

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#190195) Qru válasza rasotamas (#190191) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Skordé

#nincsbennetarcsi

(#190196) TigerDzsó válasza gzbotii (#190166) üzenetére


TigerDzsó
tag

1,5 hónap után a napokban tankoltam, 8.6-ra jött ki sok város és rövid táv miatt.
Tegnapi autópályázás után 7.1-et ír a BC.

(#190197) Doki16 válasza MC Pite (#190192) üzenetére


Doki16
addikt

Ezt nem tudom miért nekem írtad, de elvileg papíron nem volt belőle 1.6. [link]

A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

(#190198) MC Pite válasza Doki16 (#190197) üzenetére


MC Pite
veterán

Bocs, nem neked akartam :B
A videón is úgy tűnik hogy abban a motortérben nem ezres tsi van; mondjuk ezres MPI még lehet.

[ Szerkesztve ]

<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

(#190199) Reggie0 válasza Doki16 (#190175) üzenetére


Reggie0
félisten

Hat, csak kell egy statikus inverter es a troli felsovezetekere ra lehet csatlakozni :D A meg a gyorstoltest is birni fogja.

Most nalunk i3/fiat 500 ev korul forognak a gondolatok, de meg tavoli jovo.

[ Szerkesztve ]

(#190200) rasotamas válasza Qru (#190195) üzenetére


rasotamas
veterán

Ja csak mindig Bubut írsz, azt hittem valami Bubaru.

[ Szerkesztve ]

https://tinyurl.com/rasoapro

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.