Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [hcl:] Heinner Sandstone HSVC-H18.5 porszívó mentés
- [Re:] [Krisztianby:] Az ügyintézésnek mindig ilyennek kell lennie?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] Fogyásom története
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
gzbotii
veterán
KAMELOT: néztem nagyobb autók kb mekkorák, pl B8 Passat kombi, Land Cruiser. Ez alapján akartam belőni a méreteket. Pakolni inkább mellé, eddig is így volt otthon.
(#167592) molnarpeter: ne is mond...most volt lomtalanítás otthon, egy kisebb tehereautónyi kacat gyűlt össze. Ez öngerjesztő folyamat. Van hova rakni? Igen. Akkor rakjuk el.
(#167593) Qru: 10m-est nem akarnék, akkor lesz egy beállós inkább, a másiknak egy tető.
(#167595) tboldi: egyik sem nagy autó nálatok. Lomokat tárolni lesz sufni, ide csak pár kisebb dolog kerülne be.
(#167598) freeknight: igen, mint írtam azt vettem figyelembe, hogy egy pl. B8 kombi 4.8m, kell elől-hátul is azért kis hely, ha nem akarsz folyton centizni. Az autó lenne itt, meg a hozzá tartózó kütyük (töltő, ablakmosó folyadék, alap szerszámok)
(#167599) focvis: nem vagyok nagy bügykölős fajta, olajcserét sem csináltam még magamnak. Szerelő meg a szomszédba. Kell ez nekem? Ráadásul a talaj 1m környékén már vizenyős, extrán kéne figyelni, hogy tavasszal ne békaúsztató legyen belőle
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
KAMELOT
titán
Legalább 7x5x2.5 legyen ott már szépen elfér minden! Jobb most nagyobbat, mint később vakarni a fejet, hogy kicsi a hely!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
Phobion
őstag
Sziasztok!
Budapesten ismer valaki megbízható, korrekt helyet, ahol szélvédő fóliát raknak fel? (Kavicsfelverődés ellen)
Sci-fi, fantasy könyvek eladók: https://hardverapro.hu/apro/elado_sci-fi_fantasy_konyvek_4/hsz_1-50.html
molnarpeter
nagyúr
Nincs túl sok, én csak a clearplex oldalát tudom mondani, ott van lista.
Én örülnék ha lenne aknám, az utóbbi években kezdtem el többet bogarászni az autó alatt (aranyárban dolgozó szakemberek, ill. hobbi okán). De ha magas a talajvíz, meg amúgy sem olcsó az aknát kiépíteni, úgy más az ábra.
molnarpeter
nagyúr
Rokon pl a másik kerék garnitúrát tartja az aknában de ja, a víz nagyobb úr.
Nagyfaterom (1915-ös születésű, már nincs köztünk) mindenféle építési anyagot tartott az aknában. Na ja, mindig 2T Trabantja volt, azon folyamatos az olajcsere, ill. négyévszakos a gyári szerelésű Pneumant. Esőben, hóban nem állt ki a garázsból.
Autó lízing magánszemély részére...hátha valaki itt ért hozzá.
Nekiálltam lamentálni, hogy tartós bérletre 'kigurítanék' valami olcsóbb kocsit, teljesen hanyag ridegtartásra. Egyelőre a befutó a Fiat Tipo kombi 1.4 szívó, amire a Duna Autónál már adtak is ajánlatot (*).
Ridegtartás definiálva: sok 1-2km-es rövidtáv, télen-nyáron indít-beköt-padló, némi városi szüttyögés, illetve pályán ahogy kifér; tkp. 'használom-lesz@rom' életérzés. Így tudnám nyugdíjazni az 'elkoptatós' beater Nissan-t is.
Madártávlatból nézve max. 2 évre terveznék vele, még ha emiatt ki is szállnék idő előtt 'büntivel' - persze a penalty mértéke szempont. Ahogy használnám a kocsit, valószínűleg nem venném véglegesen a nevemre egyáltalán.
Mennyire vállalható, illetve rugalmas koncepció ez?
(*) 1.6 TD kombit mentem megvizslatni, hogy legyen egy igénytelen, pakolható, pályázós kocsi túrázni. Jelenleg gyártásból legfeljebb őszre vállalnak átadást, készleten pedig 1.4 szívó van, illetve feltételesen átkérhető T-Jet más kereskedésből. Bruttó 100e / hó lenne (Casco 10%/50e), emellett már csak útdíj + üzemanyag + gyorshajtás, ami nem tűnik irreális felárral bíró összegnek; ha megveszem, vételárral és minden adóval/biztosítással/karbantartással/stb. nagyjából felskiccelve 3-5 évre 70-120e körül van - persze közben az enyém a vas, ergo az én gondom, de pont az a lényeg, hogy ne legyen az...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
CactuS
Arcképgyáros
indít-beköt-padló >> Ezt egyik modern motor sem fogja megköszönni és te sem, ha esetleg nem javítják garanciában. 2 év alatt ilyen használattal egy euro 6d motort röhögve megölsz.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
"Hanyag ridegtartás"?! - no offense, de ezt egy magamfajta vén autób**inak szörnyű volt végigolvasni. Számtalan kérdést vet fel a gondolatsorod, de inkább nem teszem fel őket!
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Nyugi, nemeteknel is ez megy. Lizingelik 3 evig, aztan visszaadjak, mert letelt a gari. Addig nem hal meg az auto, csak fos lesz, de mit erdekli, jon a kovetkezo. Ugyan ilyen okokbol nem kerik az allofutest sem, mert 3 evet igy is kihuz, leszarjak a motor oregedeset.
Amugy egyszeru: van aki hasznalni akarja az autot, nem apolni. Munkaauto, nem szerelem. A kenyelem egyik formaja az is, hogy nem kell a targyak lelkiallapotaval torodni
[ Szerkesztve ]
Persze, sokan bérelnek (vagy lízingelnek) egy-három évre új autót, de attól, h ilyen "rövid" ideig van nálad, még nem kell mindenáron tönkretenned! Én is sokszor használtam már bérelt vagy céges autót, de mindig úgy vigyáztam rá mint a sajátomra. Nagyon - ha nem lenne egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Egybol arulod is az uj paripat? Valamirol lemaradtam?
Same rules apply!
Reggie0
félisten
Najo, de ez sokakat nem erdekel. Tudnam hozni peldanak a millas rugged notebookokat az autoszervizekben. Leteszi ide, oda, csuszkal karcolodik, nem szamit. Munkaeszkoz, nem azert van, hogy karcmentes legyen.
Amugy en legutobb teherautot(<=3.5t) bereltem. Ott volt GPS-es nyomkovetes CAN buszon es a kihagasoknak dijazasa:
- hideginditasnal nincs meg 5mp izzitozas es 2 perc uresjarat: 5000 forint/alkalom
- 120 atlepese 5000 forint/alkalom
- 3000 fordulatszam atlepese 5000 forint/alkalom
[ Szerkesztve ]
EQMontoya
veterán
Ez mondjuk ebben a formaban azert butasag.
Marmint a hideginditas utani uresjaratrol mar tudjuk, hogy nem tesz jot, a 3000-es fordulat atlepese meg szinten nem gaz, ha mar meleg a motor.
Same rules apply!
Semmi extra, csak egy kevésbé feltűnőre cserélném.
Reggie0: Sanszos, h velem van a baj. Néha én is elgondolkodom azon, h mennyire tudok szeretni egy élettelen tárgyat. Még nevet is adok nekik, az Audit például Lucinak hívom.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Az mas kerdes. A lenyeg, hogy monitorozzak es szamlazzak, szoval van felugyelet.
(#167616) bulikavagyok: Teljesen normalis, en is igy vagyok vele. Amig nem rakod meg hatulrol, addig nem koros Mobiltelobol, laptopbol nekem megvan az osszes korabbi is. De meg szamitogepbol is a 70% megvan.
A Luci nem tul nemetes nev, en inkabb Klaus-nak vagy Petranak hivnam v ilyesmi Esetleg Brunhilda, bar az inkabb robotporszivo lenne.
[ Szerkesztve ]
@bulikavagyok & CactuS
Talán a drámai hatás miatt túltoltam a megfogalmazást, de a lényeg marad: szeretnék egy kocsit, amire nem érzem úgy, hogy vigyáznom kell(ene). Miután ilyen kocsi újonnan nincs, így marad egy olyan konstrukció, ahol jobb esetben nem teljesen engem nyomaszt ez...
Az (el)használható Euro3-as szívó japánok pedig egyre fogynak a piacról így 20 év után.
Számtalan kérdést vet fel a gondolatsorod, de inkább nem teszem fel őket!
Kérdezz nyugodtan...de szerintem általánosságban a következő választ ad majd' minden lehetséges kérdésre: 1) 20 év tulajdonlás és 8 birtokolt vas után (és mindnek lelkiismeretes gazdája (sic!) vagyok/voltam) őszintén nem tudok rábökni egy kocsira sem az elmúlt pár év felhozatalából, amire azt mondanám: ez tetszik, erre vigyázok. Illetve van néhány, de annyit nem áldoznék rá (Optima PHEV). Biztos kiizzadtam már magamból... 2) Nem hiányzik az autókkal valő nyűglődés: melyik szerelő, melyik biztosítás, milyen évfordulók, milyen papírok, mikor ér rá a gumis...etc.
Nevermind...
"Amig nem rakod meg hatulrol, addig nem koros"
Mobilokat, laptopokat én is gyűjtögetem, de azokat közel sem szeretem úgy mint némelyik autómat. A bringámmal vagyok még így egyébként.
Félreérthető voltam, nem Lüszi, hanem Luci. A Lucifer becézve!
LZs?! : Valahol érthető ez a hozzáállás is, nem akartalak letámadni ezzel, sry.
[ Szerkesztve ]
grizlisandor
addikt
Vezess.hu(youtubealert) bemutatta a technikát ezen dolgok nyomkövetésére, bár a videó témája a fogyasztáscsökkentésre van.
CactuS
Arcképgyáros
Sima lízing esetén a szervizelésre te költesz, a te sarad. Szerencsére általában még megjavítják a szar motorokat a szervizek, de egyre többször kell velük küzdeni és szenvedni. Pedig alapvetően normális használóink vannak, a problémásak lemorzsolódnak, mert nem hosszabbítunk szerződést velük.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Reggie0
félisten
Jaja. Sot van jo kis opensource projekt pl. audi muszerfal vezerlesere CAN buszon keresztul. Tudod allitani a mutatokat, hibajeleket felvillantani, lekapcsolni, stb.. Egy ideig szemeztem vele, hogy a lezeres parkoloszenzor interferencia riasztasat a LED helyett inkabb a sebesseg limiter hibajelevel jelezzem.
oliwire
őstag
Sziasztok,
Milyen olyan autók vannak még, amely akkora mint az MK4 Mondeo, és 5 ajtós? Tetszenek ezek a Sedan kinézetű autók, amiknek nyílik a hátsó ablaka is a csomagtartóval, mégsem kombi. A 4-es generációs SEAT Toledo is ilyen, csak méretben kisebb.
Gombinyó
őstag
A németek nem nagy környezetvédők? Vagy az még belefér, hogy 3 évente kukázzák az autókat?
Reggie0
félisten
Papiron azok, direkt a legjobb szurokkel veszik Amugy nem kukazzak, elviszik a nepperek keletre, naluk nem lesz szemet. Minden mas az uj tulaj hibaja, miert nem javittatja meg.
Masreszrol ebben az is benne van, hogy rovidek a gariidok, audi is 3 evvel szurja ki a vevok szemet, hosszabban megtartani fejfajas, foleg amiota a csodalatos multitronic es s-tronic valtokat eroltetik.
[ Szerkesztve ]
CactuS
Arcképgyáros
Azok, csak tudják, hogy mit gyártanak és nem mennek tátott szájjal a f*szerdőbe.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Direkt all-in konstrukciókat keresek, a Duna Autós is az; ha esetleg még az éves HU útdíjat bele tudom alkudni valahogy, akkor már teljesen egyenes lenne a pszichém.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
KAMELOT
titán
Vegyél valami használt jó állapotú benzines kocsit. Olcsóbb mint lízingelni. Amit írtál felesleges új kocsit venni.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
#89309696
törölt tag
Szittyóbenzinest keress, de ne 1.4-es köpet gyöngét, hanem valami olyat ami mozdítja is a bódét, legalább 1.6.
Olajból a hidegoldali viszkozitás mehet lejjebb a gyári ajánlásnál, de nem kell hiperszuper drága bele, közepesen szar is jó közepesen szar szűrővel, de 6 havonta cserélni kéne. Ilyen használatnál ez sokkal lényegesebb, mint a prémium márka.
Ha tudsz vele várni fél percet indulás előtt, meg az utcából amíg kiérsz vagy kb. 500m amíg nem padlózod csak utána, akkor nem lesz bajod vele.
Ha csak ennyire van odafigyelve akkor már megkapod az élettartama nagy részét. Én minden kocsit így hajtok, a 'szom fogja simogatni, az asszonyt kell otthon, nem az autót. Az élet véges, nem fogom elcseszni az autóra várogatással, hogy annak mikor kényelmes vagy mikor nem, azt a fél percet meg 500 métert megkapja, mert az drasztikusan módosít az élettartamán negatív irányba ha nincs kivárva, a többit viszont 'ssza meg, padló és tiltás.
Illetve nyél, mivel már egy hónapja motorom van.
molnarpeter
nagyúr
Vegyél egy Amperát, ha amúgy zsebben van a tőke. 2 év alatt nem lesz semmi baja amúgy egy új autónak sem, nem kell Alfázni tőle
Vagy Eurofleetnél lehet két év garival használtat venni, megveszed, lejár, eladod.
[ Szerkesztve ]
@Fehér Farkas
Kb. így használom a Nissan-t...törődök vele amennyit muszáj (ha már recseg/kerreg, akkor muszáj), de nem vigyázok rá.
Ugyanakkor nem biztos, hogy jót tesz majd neki a nyáron esedékes vizsga-időpont.
@KAMELOT
Jelenleg 2+1 kocsival zsonglőrködöm: egy a susnyába, egy kirándulni + hobbi (?!), egy anyunak iskolajáratra és időnként nagyon messzire menni (mer' TáDé, de hiába a doktorüzem, annyira 'kedvezményesen' került hozzánk, hogy papíron még egy motorcserével is pluszban adnánk el).
Szeretnék 1+1-et.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
ÁÁÁÁ...ez fájt.
Az Ampera-n egyébként gondolkodtam, de nem megoldás: rendes csomagtere nincs, és nekem egy mindenes kombi kellene, nem egy charge anxiety free akksis Chevy Cruze (tudom, de na...).
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
#89309696
törölt tag
7x4x2.3 méteres garázs elég lesz. Duplázva 7x7, mert két kocsi egymás mellett közelebb lehet, közös ajtónyitó térrel.
Asztal, szekrény szembe, az egyik kocsi elé és akkor lehet a másik kocsi előtti nagyobb térben biciklit, robogót, szemetet tárolni vagy befér egy 6 méteres autó.
Akna jó dolog, de ha olajcserén kívül nincs szerelés akkor felesleges. A padló legyen lejtetve és vízelvezetősre csinálva. Legyen a szellőztetés is megoldva, mert főleg a ház alatti pincegarázsoknál, de gyakorlatilag mindenhol a páratartalom probléma, szétrozsdásodik minden.
[ Szerkesztve ]
Integrale
veterán
Varosba, rovid tavokra bosegesen elegendo az az 1.4 szivo. Rovidek a fokozatok, eleg jol boldogul autopalya tempoig.
"Bad reklám is reklám too"
+1. Faterom 1.4-es szívó benzines Ceed-je városban mindenre elég. Full csendes, viszonylag jól megy, keveset fogyaszt, mi kell még?
Mi kell még?
Hogy zöldnél le tudd nyomni az előre tolakodó motorost a g...be.
Más nem.
#89309696
törölt tag
A telhetetlenség. Minél baszóbb a gép annál férfibb az ember.
Reggie0
félisten
Hat igen. En is rajottem, hogy ez a 3.0tdi inkabb egy felesegauto, valami komolyabb kene.
tboldi
nagyúr
Mint (pillanatnyilag motor nélküli) motoros ezt sosem fogom megérteni, miért akarja mindenki a kommersz személyautóikkal lenyomni a kétkerekűeket. Még az én kicsinek és gyengének számító CB500X-em is ~5,5 sec alatt 100-on volt, de mondjuk egy literes sportmotornak 3-4 sec is elég. Ehhez már azért elég komoly autó kell.
Az előretolakodást meg megengedi a KRESZ, szerintem nincs ezzel probléma. Nyilván van olyan, aki ész nélkül és nagy sebességgel megy el centikre az autók mellett, de normálisan, lassan előregurulva is lehet ezt csinálni.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
Hat, azert a choppereket, meg a robogo szarokat nem nehez lenyomni. Igazabol lenyomni se kellene, ha mennenek maguktol es nem pirosnal eloregurulo dinamikus akadalyok lennenek.
Masik otlet az oldalra kinyithato elasztikus sorompo, es akkor muszaj megalniuk a kocsi hatuljanal, ahol kinyilik
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Ez a második Skoda amivel szívunk. Az első ette a vizet majd később már az olajat is, persze nem akarták gariban megcsinálni, muszáj volt megvárni, hogy az 1 l/1000 km-et átlépje (miután kiderül hogy vonakodnak tettünk róla, hogy felgyorsuljon a folyamat).
Ez a második még csak a vizet eszi várom már mi lesz ezzel még... meg se próbálkozunk a gariztatással. Az a válasz, hogy ezek ilyenek. Szóval egyelőre utántöltöm csapvízzel aztán majd meglátjuk.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Csapvizzel? 100 forint a desztillalt viz literje.
Ha tolakszik, majd keresztbe áll elém / akadályoz ÉS meleg a motor, mindig elrúgom neki; hadd okuljon.
(0-100: 6,1s; parasztul indul az AWD miatt, nem kell a kuplungot csúsztatni.)
tboldi
nagyúr
50-es robogókat valóban nem, de szerintem azoknak illendő lenne az út jobb szélén maradni, mert a KRESZ szerint amúgy is ott kell haladniuk legfeljebb 45 km/h-val, tehát így is, úgy is akadályoznak. Viszont én rendes motorkerékpárokra gondoltam.
A chopperek/cruiserek is tudnak azért haladni, csak maximum a rajta ülő személy nem akar. Pusztán a menetdinamika alapján, amire képesek, azok sem jelentenének akadályt.
(#167643) focvis: De mit kéne okulnia? A szabályok megengedik, még ha nehéz is elfogadni.
[ Szerkesztve ]
Sikertelenül zárult a Volkswagen Passat GTE és a Škoda Superb iV jávorszarvas-tesztje
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Qru
MODERÁTOR
Még az is túl jó ebbe a fostartályba. Amúgy olyan adalékolású a gyári hűtőfolyadék, ami csapvízzel is higitható.
tboldi: Nekem azzal van bajom mikor beáll a 2 sáv közepére, hogy egyik irányból se tudj elmenni mellette, na akkor azért én is odapörkölök.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#89309696
törölt tag
Általában az 50-es vagy 70-es nagyteljesíményű mákdarálókra érvényes ez, mert őket kell mindig kerülgetni. A normális motorokat nem kell, kivéve ha valami totyogó bámészkodó turista ül rajta.
Nem jó dolog, hogy az 50 köbös ami pálinkából is kevés előre mehet, mert mindig csak kerülni kell újra és újra. Csak akkor engedném előre, ha egyből lekanyarodik, mert így meg mozgó forgalmi akadályok.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
félisten
6.1 is csak konzervativ valtassal, ha megtanulsz gyorsan valtani, akkor szepen lehet faragni abbol is. 6.0-at siman meg lehet tanulni, de 5.9 sem kizart.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Elég égő...
Reggie0: Automata váltó, azért ilyen gyors.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Reggie0
félisten
Ja, az automata lassabb, mint a manual. Legalabbis audi a4 b8-nal. (igazabol nem lassabb, csak vesztesegesebb, emiatt jobb a manual, plusz megtanulhatsz gyorsan valtani es akkor megjobb. katalogus szerint is a manual 0.1-el jobb).
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Google Pixel 8 Pro Obsidian 128gb - Bontatlan, Google gari, akár beszámítással
- Eladó Intel 13600KF + 4070TI + DDR5 32GB 6GMT Ram + 512 gb nvme ssd
- Sony FE 35mm f/1.4 GM (Sony E) + NiSi 67 mm
- Prémium félkonfig féláron -- Core i9 3.6(5.2)GHz x 10mag 20szál -- B.E.S.Z.Á.M.Í.T.Á.S
- Samsung Galaxy A41 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával