Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
#89309696
törölt tag
Szoval vegyek inkabb kezivel dizelt a nyomaték miatt, mert a kinalat 95%-a kezivaltos amugy is?
Mondjuk ez utóbbi már annyira nem szimpatikus nekem. Plusz felvet egy pár kérdést... például, hogy hogy határozzák meg az autó valós piaci értékét?! Mondjuk a tulajdonosakkal jót tesznek, mert ezzel mesterségesen fenntartják az "exkluzív" autók hazai árait.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
A szabadpiaci árak alapján, úgy ahogy itthon is működik a NAV-nál pl.
#nincsbennetarcsi
barnam_
nagyúr
Szerintem jobb alternatíva a szívó automata helyett.
Példa: itt felfelé a Mercivel vissza kell váltanom 3-ig, hogy történjen valami, míg a családban lévő kis koreai 1,5 CRDI vígan felmegy 5-ben, 4-ben meg még észrevehetően gyorsul is.
Gaben92
őstag
Jól ki van találva a rendszer. Itt csak az tud eladni autót akinek a nevén van (nincs trükközés biankó adásvételivel, stb. Igazából adásvételi sincs, az online rendszer rögzít minden eladást és ugyanaz a szerződés mindenkinek. Gyakorlatilag megadod a rendszerben kinek adtad el, ő megerősíti, hogy tényleg megvette és ennyi.) A kereskedések minden eladott autót lejelentenek ami tartalmazza a típust, óraállást, felszereltséget, hibákat, és persze az árat. Szóval az államnak van ebből egy rohadt nagy adatbázisa. A másik adatbázis pedig az eddig importált autókat tartalmazza ugyanezekkel az adatokkal illetve extrában azt, hogy mennyi volt a forgalomba helyezése.
Mikor hozol egy autót külföldről azt végigfuttatják az adatbázisokon amiből egyértelműen látják, hogy mennyi az autó piaci értéke nálunk, na meg ha korábban hozott be valaki már ilyet akkor azt is látják ő mennyit pengetett. Aztán kiszámolják mennyi az annyi és kapod a csekket.
Ha valami nagyon egzotikus cuccot hozol be amiből tiéd lesz az egyetlen darab az országban akkor pedig megnézik, hogy mennyiért megy máshol európában és hasonlóan egzotikus, ritka, régi, stb. autók alapján kiszámolják és onnantól te vagy a referencia.
Kb ennyi.
Igazából annyi a bajom a rendszerrel csak, hogy szerintem akkor működne jól, hogy ha ugyanott lennél árban ha importálsz, mint ha itthon veszed mert akkor tuti nem nézelődne senki külföldön és tényleg itthon maradna a lóvé. De úgy, hogy még ezekkel az extra tételekkel is olcsóbb importálni (néha nem is kevéssel) így annyit érnek el, hogy akinek van annyi kp-ja az külföldről hoz, akinek meg nincs az itthon vesz (ugye a hitel csak arra van.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Qru
MODERÁTOR
Mivel nem jársz pestre bőven jó egy EU4-es TDI. Nincs DPF és az EGR is ledugózható. Van tartalék, keveset eszik és nem olyan horror a fenntartásuk igazából.
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Itt van egy kis bokkeno.
Ha helyi hasznaltat veszel, az utan mar nincs extra ado, ha jol ertem.
Ez esetben viszont azert eri meg kulfoldrol hasznaltat hozni, mert a helyieket tul dragan adjak.
Same rules apply!
az EGR is ledugózható
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
annyian megfordultok itt és talán szállásadó kolléga is van (kisza?), akad esetleg tippetek az alábbi kérdésre? ha nagyon off, Qru légyszi töröld :
"urak, érdeklődnék, hogy facebookon, bárhol máshol jött-e valakivel szembe valamilyen szállás opció erre az időszakra, extra higiéniás szabályokkal valahol vidéken, kerttel, esetleg vízparton. ilyet próbálok keresgélni, hogy elhúzzunk néhány napra, hétre máshova betartani a kijárási korlátozást, és egy kerti nyugágyból nyomni a munkát. külön előny, ha el tudom költeni a szépkártyán felhalomozott pénzt.
ilyesmire gondolok: https://www.facebook.com/orsegicsonakhaz/"
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
Qru
MODERÁTOR
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Ez valóban jól ki van találva. Amúgy köszi, h leírtad!
Qru: NAV-os dolgokkal kapcsolatban nem nagyon vagyok képben. De ezek szerint van itthon is rá bevett gyakorlat.
[ Szerkesztve ]
Magnum_
nagyúr
Mondjuk azert elegge pronyo dolog ledugozni
I humbly and respectfully decline™
Qru
MODERÁTOR
CactuS
Arcképgyáros
Az egyik Vitara allgrip-es, nem emlékszem, hogy mondták volna, hogy sokkal többet eszik, de lehet tudták mit vállalnak, ha majd visszajön egyszer rákérdezek.
Hát igen, az EGRért kár, pedig az előd 1.4T jó kis motor volt.
Más: mocskos, esős, homokos, de végre fent a nyári pacskerek. Már el is felejtettem, hogy miért imádom ezt az autót.
Jorus: Ezt még nem láttam, de elég beteg.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
az allgrip nem állandó 4 kerék hajtás, hanem kapcsolható, ha jól tudom, max a + súly miatt eszik többet alapon
Jorus:
Qru:
CactuS: na igen, engem is győzködnek a felni/gumi csoportban, hogy cseréljem le, mert drága méret, de lemezfelnin semmit nem mutat
[ Szerkesztve ]
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
máyköl
veterán
Egyszer kivancsisagbol rakerdeztem Alfas csoportban, senkinek nem dobtam meg vissza muszakin ez miatt. (Kb az egyetlen vagyok ott akinek meg benne van a dpf es egr).
Muszakinal en is rakerdeztem, hogy ellenorzik -e mert benne van es mukodik, azt mondta az ur hogy soha nem neznek ilyet.
Magnum_
nagyúr
Nem csereled le.
Maykol: azert, mert nem nezik, attol meg nem szabalyos.
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
máyköl
veterán
Azt ertem, csak arra reagaltam hogy nem megy at.
Atmegy sajnos.
CactuS
Arcképgyáros
Sokat dob rajta.
Ami kicsit alacsonyabb profilú az drágább, ez tény, de lemezfelnivel a legtöbb autó kinézetét meg lehet ölni. Nekem is kell majd jövőre új abroncs, nem lesz olcsó, már előre fáj, de ettől függetlenül nem cserélném le 15"-ra a 17"-os gyárit.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Meg hibátlan, karcmentes gyári felnik, nem fizetnék meg.
CactuS: a teljes csomag miatt vettem meg ezt az autót, felni, sport ülés, sport futómű, hogy a rosszban legyen valami jó (új autót régire kellett cserélni)
Amúgy tök fura nekem, hogy megnézik az autót, (főleg fiatalok), a tipoval észrevehetetlen voltam, még fater sem ksmert meg pedig új autó volt és itt nem sok szaladgált belőle
[ Szerkesztve ]
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Gaben92
őstag
A piac áraz. Itteni piacon nem számít drágának, de Németországban körberöhögnének ha annyit kérnél érte mint amenyiért itt simán elmegy. Igazából elég ha belegondolsz abba, hogy a fapad Swift nálunk az új árához képes 50%-os értékvesztés után még mindig drágább mint Magyarországon a vatta új szalonból. Sokat fizettél valamiért, nem fogod olcsón adni. Az új autó árában benne lévő többezer eurónyi indokolatlan felár később ugyanúgy meglátszik a használt autó árán.
EGR ledugózás prosztó dolog de nálunk is megy a teljesítményhajhászók körében. A vicces az, hogy nálunk a vizsga kicsit komolyabb szóval látsz néha olyat autószerelő műhelyekben, hogy beáll a BMW, visszakötik az EGR-t, felrakják a "vizsgakerekeket" (legolcsóbb lemezfelni még éppen oké gumikkal szabályos dimenziókba), elgurulnak vizsgára majd vissza a műhelybe ahol EGR ledugóz, megy vissza a 20"-es replika vagy valami 10" széles 885 (kamu BBS) aztán egy évig nyugoccság van. Van a közelben pár vizsgaközpont, naponta látok mindenféle makulátlan fényezésű német autót kigurulni rozsdás lemezfelnin...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Zizmand
aktív tag
+1 Szerintem is ez lenne a legjobb megoldás.
MasterMark
titán
MunezXBK
nagyúr
Audihoz létezik gyári EGR falazó.
CactuS
Arcképgyáros
Még egy pici ültetés azért belefért volna abba a sport futóműbe, valahogy így, az még dobna rajta egy szépet. Mai fiatalok hot wheels-en nőttek fel, imádják a nagyobb felniket az autókon.
Hát, nálam sajnos már vannak karcok a felnin, hiába no, nem mai autó, meg alapvetően nem is az a fajta, amit vak házaspár használt hétvégente autós moziba. Ha már nagyon nem lesz más rajta, akkor egyszer megcsináltatom őket, de elnézve az árazásokat, lehet még egy darabig nem fog annyira zavarni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Jó kérdezz már rá pls. Kíváncsi lennék mert nálam továbbra is benne van a kalapban a 4WD-s Vitara. Használtan majd pic pénzért telekjárórnak pont jó lenne. Az egyik szomszédnak 1.6i 4WD van belőle és teljesen rendben van a hajtása, feljön azzal is télen. A V60 PHEV is meg ez a Vitara is tudta abszolválni a kihívást. Eddig csak a Skoda 4x4-e bukott meg (Octavia mk2)... Ja ha már Skoda: a hét elején mostam de megint ráférne.
máyköl: A hivatalos álláspont szerint nem, amúgy meg tudjuk, hogy itthon kb bármi, bármilyen állapotban átmegy... Csak Kisza rosszallóan nézett rám, hogy ne propagáljam a dolgot. Igaza van.
MasterMark:
#nincsbennetarcsi
adalbert1
veterán
Azért érdekes, hogy itt tudtak egy szívómotort produkálni, az Opel meg a legutóbbi Astránál már 3 hengeres turbós motorokkal jön, hogy meg tudjon felelni a károsanyag kibocsátási normáknak.
Az új Vitara szerintem így már drága lett, illetve hosszú távon nem tudom, hogy ez a mild hibrid rendszer mennyi új problémaforrást hoz be.
Illetve szerintem lassan már az ilyen olcsóbb új autók (mint a Vitara, vagy ez a Ceed, szóval ami azért egy Dacia felett van) is lassan elérhetetlenek itthon még a viszonylag jobban kereső rétegnek is, ha tartaná magát ahhoz az ökölszabályhoz, hogy csak 6 havi jövedelmét borítsa bele egy autóba.
Gondolkoztam azon, hogy idén, vagy jövőre lecserélem a H Astrát (habár már a használati értéke sokkal nagyobb, mint a pénzbeni, illetve tudom, hogy mik lettek eddig megcsináltatva rajta), de egyelőre úgy vagyok vele, hogy meglátom, hogy mennyire érinti a munkahelyemet ez a válság, és esetleg mennyire kell kieső jövedelemmel kalkulálni, illetve 2 hete be sem volt indítva az autó, szóval most annyira nem fontos (de ha talán jövőre lecseng ez az egész, akkor lehetne cserélni).
Mivel pár havonta kezdek el mindig autókat nézegetni, kb. mindig az az érzésem, hogy megint drágult valamelyik modell a legutóbb modellváltás során, amit korábban néztem (pl. Mazda 3 7 millió feletti induló árral? ) (oké, azt értem, hogy gyengébb a Forint, a fejlesztési költségeket is jobban áthárítják valószínűleg, drágább lehet a gyártás is, stb).
EQMontoya
veterán
Mondjuk pont a VW-rol tudjuk, hogy Ok maguk sem gondoltak komolyan a karosanyag-kibocsatas temat
Same rules apply!
CactuS
Arcképgyáros
És több dolgot is kell tartalmaznia az új autóknak. Ugye az NCAP is már inkább arról szól, hogy milyen önvédelmi gadget mennyiség van az autóban, fizikailag olyan rettentően sokat már nem fejlődnek az autók,b 10-15 éve (EV-k más tészta, azok fizikailag is jobban bírják a törést). Ha megnézel első és egy harmadik generációs ceed-et, akkor látszik, hogy ég és föld a felszereltsége ilyen téren. Ezeket is ki kell fizetni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Magyar utakra, már ez is túlzás
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Qru
MODERÁTOR
Szerencsére az én autóm alapból sem szép, így nem csúnyít rajta a lemezfelni.
#nincsbennetarcsi
Egyre magasabb az alap felszereltség, olyat tudok elképzelni, mint a 2008-as álság után, hogy butitott autókat is fognak kínálni, amiknek alacsomyabb lesz az alap felszereltsége, mint a mostaniaknak.
A mazda magasabb felszereltséggel indul, mert mindenki azt vette
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
MunezXBK
nagyúr
Mint ahogy senki más sem.
Szép az autód! Milyen színű egyébként? Használtató vásárlásnál nekem képben van most két daytona grey Audi is, amik egyébként nagyon tetszenek, de nem tudom, h mennyire "kényes" ez a szín?! Szval nem tudom, h be merjek-e vállalni egy ilyen sötét metál autót. A Tiéd ha jól látom hasonló színű - vagy talán ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
MasterMark
titán
Most nézem, hogy sikerült azt a matricát feltenni a szélvédőre?
Switch Tax
rbalint88
addikt
* szukito.
Alfahoz is volt, egy kis lemezke, rajta 4 lukkal, hogy azert atmenjen valami, de ne verje tele a motort a koksszal.
CactuS
Arcképgyáros
Ezzel mondjuk nem tudok vitatkozni. Miután felkerültek a nyári felnik, elindultam az M5 felé, az első pár burkolatváltásnál még behúztam a nyakam, hogy b+, ez mi volt, aztán kezdett derengeni a dolog, hogy mit is jelent a +2". A mozgását viszont imádom ezzel az szettel. Tényleg olyan, mint egy gokart, tekered és megy, érezni rajta mindent, amit kell.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
rbalint88
addikt
Meg azt is, amit nem kell
nalunk csak 1” van, 16-17, de ugyis erezhetoen mas lesz a mozgas. Erdekes modon a nagyobb kerekkel harmonikusabb, kb a 17” lehet az optimum az audira. A telivel olyan imbolygoska, valoszinu a gyari “sport” futomu is a nagyobb kerekhez van kitalalva
MunezXBK
nagyúr
Lyuk nélkül, falazó.
CactuS
Arcképgyáros
Hát, hazudnék, ha néha nem lenne sok a visszajelzés a hazai utakon.
Micra 160SR megvolt? Azután, hogy elmondta, hogy barátságos az alkatrészek ára, kicsit talán soknak tűnt a 120.000 Ft-os díj az új kuplungra.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Ja és van is mit kerülgetni én még a nagyjából szintben lévő csatornákat is kerülöm
Sőt, gondolkozok, hogy merre menjek (merre jobb az út)
Amúgy tényleg elég gokart érzés, pláne, hogy a kerekek az autó négy sarkában vannak.
Jobban megy alacsony fordulaton, mint a tipo, megszokott útvonalakon sokkal hamarabb elérem a megengedett sebességet.
Gondolom euro4 vs euro6
1100 vs 1200kg
És 5000 -nél 86 ló vs 6000-nél 95ló
3800-nál 132Nm vs 4500-nál 127Nm
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
CactuS
Arcképgyáros
Igen, tervezni kell az utat, ha olyan, nekem is megvannak a fix útvonalaim, sőt, akár fix sávjaim is. Karbantartja az agyat, na.
Sokat számít a motor, hülye példa, de pl: Transitokból most futott ki pár 2.2-es példány, a mostani 2.0 után átülve abba olyan, mintha legalább 1,5x erősebb lenne az a motor, 2000 alatti tartományban meg mintha vagy 3x. Egyszerűen kiherélték az új motorokat, egyáltalán nincs meg bennük az a nyomaték alul, ami régen volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Qru
MODERÁTOR
Köszi de nem az enyém (cég) és szvsz nem is szép. Az első lámpánál az a lelógó könnyzacskó... Nem csak ronda de legalább céltalan is. Mint vmi elbaltázott C. Bangle dizájn. Ennyiért én nem ezt vettem volna, hanem egy Camry-t de ízlések és pofonok. Már csak azért sem, mert az biztos nem 9-10 litert enne a városban min ez. Megint 10 körülre várom a fogyit, mert szerencsétlen 2. napja próbál kényszer regenerálni de nem tudja befejezni sosem, mert csak városi rövid utakat kap jóformán. De legalább hamar bemelegszik az olaj.
Színkódot nem tudok, ez a "Business szürke metál" névre hallgat a Skodánál. Nem sokkal jobb mint a fekete, ezen is eléggé látszik a por sajnos.
MasterMark: Azt csak úgy odab@szták ahogy beért az ember keze. Törném le annak aki ezt így kivitelezte...
#nincsbennetarcsi
BigBlackDog
veterán
"...sőt, akár fix sávjaim is."
Pl. M1en végig a belső?
BigBlackDog
veterán
Kíváncsi leszek, hogy hosszabb távon hogyan fogja bírni, ha ilyen regenerációbarát a felhasználás.
[ Szerkesztve ]
Szoktam volt mondani a gumis topikban, hogy nagyobb mélyebben ülő felni (nagyobb ET / keskenyebb felni) az egyértelműen negatív tuning.
10 napig felújításon volt a 8" széles, ET55 felnim. Addig kaptam lölcsönbe egy full gyári, V60-ra való felnit, 7" széles, ET50, top kategóriás 215/50r17 Conti PC6-tal. Kanyarban imbolygott autó, nem volt jó érzés. Tegnap elkészült a 8" széles, felkerült a 235/45 - és minden újra OK.
Meglepett a stabilitásbéli különbség.
Jut eszembe, pont ebből a típusú 7"-es felniből szerettem volna egy szett használtat venni, télire. Utólag nem bánom, hogy nem sikerült.
[ Szerkesztve ]
Hiszed vagy sem, nekem nagyon tetszenek ezek az autók! Főleg szürkében. De az ára tényleg vicc kategória. Mivel nem megyek sokat ezért a fogyasztás engem nem nagyon érdekel. OK, mondjuk 10 liter felé ne nagyon menjen azért...
Nagyon hülye kérdés, de Te egészen biztos vagy abban, h ez Business szürke? Mert most nézem a konfigurátort és az egy ettől jóval világosabb szín. Persze egy fénykép sokat csalhat, de akkor is.. Én erre inkább azt mondanám, h ez a Sötétszürke metál.
Elvileg ez a Business Grey:
Sajnos az Audi Daytona szürkéje ettől sokkal sötétebb, szval sanszos, h sokat kínlódnék vele. Pedig nagyon tetszik.
CactuS
Arcképgyáros
Ez mindenkinél alap, nem? Az is ki van végig fizetve.
Pl: M0 déli szakaszán van néhány burkolatváltás, ami baromi nagyot üt, ott pl: ha lehet, akkor pont a két sáv között kell menni. Nyilván azért nem lökök ki senkit, de ha úgy jön ki úgy megyek át rajta. 6-os út bevezető a Campona előtt agyrém a külső sávban, csatornafedelek ütnek és még véletlenül sincs kettő ugyanabban a vonalban, vagy belső sáv vagy kacsázás.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin