Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#163701) -v- válasza BigBlackDog (#163700) üzenetére


-v-
addikt

egy fehér autóval is érezhetően könnyebb az élet

(#163702) focvis


focvis
veterán

Forgás közben, türelmetlenün rányomtam a polírgép fékjére (?), Eltört. :)


Kérdés, valaki biztos tudja:
- ez csak a fék, biztonságosan használható így is?
- hol keressek hozzá alkatrészt?

Köszönöm!

(#163703) focvis válasza Gergőke88 (#163699) üzenetére


focvis
veterán

Marad így. :)
L.E.S.Z.A.R.O.M.

Vilike: a kipu az A oszloptól hátrafelé esik. Szép tiszta.

(#163704) -v- válasza Qru (#163688) üzenetére


-v-
addikt

Egyébként ha valaki nem csak tessék-lássék olvasta el a cikket, hanem figyelmesen megnézte a képeket, rögtön látszik mi okozhatta a problémát:

(#163705) kisza25 válasza Qru (#163688) üzenetére


kisza25
félisten
LOGOUT blog

:DD

Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg

(#163706) Gergőke88 válasza -v- (#163704) üzenetére


Gergőke88
addikt

:D

(#163707) MunezXBK válasza focvis (#163702) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Használd nyugodtan.

(#163708) focvis válasza MunezXBK (#163707) üzenetére


focvis
veterán

Köszönöm!
Jól sejtem, a korong levételekor a tengely rögzítésére szolgál csak? Hogy ne kelljen villáskulcs hozzá?

(#163709) #89309696 válasza focvis (#163708) üzenetére


#89309696
törölt tag

A tengely rögzítésére való mikor korongot cserélsz, de így már kulccsal sem fogod tudni lecserélni, mert elforog majd. Viszont szerintem egy csavarhúzót ha beledugsz akkor megakad azzal is. Azért azt megnézném, hogy a letört pöcök vége kijött-e vagy benne van még az egyik rögzítőlyukban.

[ Szerkesztve ]

(#163710) #89309696 válasza Qru (#163688) üzenetére


#89309696
törölt tag

Oh, itt nincs blokkolás elleni felugró ablak. Vagy a blokkolók közben updateltek és bekerült a TC felugró ablak a listára. :D

(#163711) Gaben92 válasza #89309696 (#163709) üzenetére


Gaben92
őstag

Van olyan flex (polírgépet még sose láttam) aminek a tengely kilógó részéből egy kis darab ki van mukálva, hogy villáskulccsal rá lehessen fogni a tengelyre. Szerintem arra gondolt, de lehet tévedek. Én amúgy imbuszkulcsot javasolnék csavarhúzó helyett, az sokkal jobb erre a célra a kialakítása miatt. :K

TC blokkolóhoz: Én szemét paraszt vagyok és már a legelső nap manuálisan letiltottam a scriptet ami feldobja az ablakot. Volt talán 30mp is. :B

[ Szerkesztve ]

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#163712) focvis válasza #89309696 (#163709) üzenetére


focvis
veterán

Köszönöm! Úgy sejtem, még nem jött ki a letört darab. Mára tele a cipőm, majd holnap... Reggel hátsó fékbetétet cserélünk, jön műszakilag képzett kolléga.

Ránézésre úgy van, ahogy Gaben írja.

Pöcs voltam és türelmetlen. Lehet, meg kéne szabadulni a polírgéptől, nem nekem való.

(#163713) Reggie0 válasza MunezXBK (#163355) üzenetére


Reggie0
félisten

En nagyon sokszor nem ertem be a limit ala es meg sosem kaptam csekket. Szerintem videke valogatja.

(#163714) Reggie0 válasza #89309696 (#163710) üzenetére


Reggie0
félisten

Updateltek a blokkoloban, nalam meg feldobja az ablakot, de ket mozdulat kiszedni az ablakot inspectorban es meg egy sor a console-ban a gorgo visszaengedelyezese :)

[ Szerkesztve ]

(#163715) -v- válasza focvis (#163712) üzenetére


-v-
addikt

Ja, maradj a kipunál.

(#163716) molnarpeter válasza focvis (#163712) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

A gépek lázadása ;] nálunk flex és fúró adta fel a minap. Előbbi kopott szénkefékkel újra üzemel, közelebb hajlítottam a tartókat, így az utolsó mm is elfogyhat, míg ideér a két új szénkefe Kínából :D A fúrót nem sikerült még szétkapni, egyik csavar valószínű gyárilag el van nyalva, szerencsére van másik, amivel tudunk dolgozni.

Nade amúgy nálunk is volt korábban rögzítő stift probléma, kiesett az egész gomb rugóval együtt. Nem is néztem, mi a baja, tekertem rá szigszalagot, azóta is helyén maradt 👌 Nálad látszik a törés, ki kéne piszkálni a régi darabot, aztán dönteni, hogy marad-e a háznál. Gyári kinézetet úgy lehetne megőrizni, ha vagy egyben a stiftet cserélnéd (ha a műanyagból ki lehet szedni, és csak egy egyszerű köracél anyag végig egy átmérővel, akkor méretre vágva és megfelelően rögzítve jó lehet), vagy ezt a mostani pöcköt gyógyítanád egybe (összeillesztve satuba fogni, és hosszában menetet fúrni, csavar ragasztóval beteker, feje eltávolít), utóbbi azért gyengébb lenne talán a gyárinál mondjuk. Ha viszont megtartod (kell hozzá gyorsan egy fehér/ezüst kocsi ;] mondani szokták, nem könnyű sötét autón kezdeni), akkor elég az említett variációk egyikét alkalmazni szerintem is :D
Illetve a lényeg, csak akkor szabad használni, ha nem forog a gép :R különben valami ilyesmit csinál a gép magával :D

[ Szerkesztve ]

(#163717) Integrale válasza Dluinet (#163689) üzenetére


Integrale
veterán

Olvastad az osszes betut?
Peldaul ezt:

Azért egy ilyen autón a kozmetikai kár is költség, két sárvédő, két fűtött, elektromos tükör és a hatalmas hátsó lökhárító nem kicsinység.

"Bad reklám is reklám too"

(#163718) Dluinet válasza Integrale (#163717) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Szerintem nem kozmetikai kár, ha lezúzzák a fél oldalát és a tetejére rakják az autót.

Akkor lett volna gyónás, ha nem kezd szerecsen mosdatásba:
"Ha csak simán megindul a feneke, ennél a tempónál megfogtam volna, ebben szinte biztos vagyok, mert történt már hasonló. De ez nem ilyen volt, hanem „snap oversteer”, azaz amikor nem fokozatosan csúszik, hanem egy pillanat alatt elenged a hátsó kerék. Hogy ezt a túl feszes futómű, a hidegben túl kevéssé tapadó gumi, a túl agresszív sperr, esetleg a hullámos aszfalt miatt lehetett? Valószínűleg mind egyben. Szóval, ha F1 pilóta lennék, el tudnám magyarázni, miért nem az én hibám."

Rohadt nagy fasz volt, hogy a fagyos aszfalton (a hátsó ablak és a tető tiszta dér), közúton, nyári gumival, sportmódban pörgeti, egy olyan autót, amit alig vezetett és nem ismer. Ráadásul nem is az övé.

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#163719) focvis válasza molnarpeter (#163716) üzenetére


focvis
veterán

Nem a gép lázadt, én voltam pöcs + türelmetlen idegbeteg. Nem olvastam el a használati útmutatót, azt gondoltam, le lehet fékezni. Végül is; egyszer le lehet. :D
Szétment a pöcök műanyag kupakja is. Vagy szerzek bele egy gyári pöcköt műanyag kupakkal együtt, vagy marad akkor így. Nem tervezek rendszeresen tárcsát cserélni.

Akkor voltam hülye, mikor megvettem 2 éve. Minek??! Pont nekem??! :DDD Mert akkor még aktív voltam az autóápolási topikban. Továbbá valami 50%-os leárazásba futottam bele.
Aztán rájöttem, ott mindenki minden egyszerhasználatos fassságot megvesz. Én egész visszafogott voltam, de ezt így is megvettem. :C

Pár hasznos okosság azért ragadt rám ott. :R

(#163715) [vilike] : 4 kiput szeretnék egyszerre takarítani. :D

[ Szerkesztve ]

(#163720) rbalint88 válasza Dluinet (#163718) üzenetére


rbalint88
addikt

szerintem te eldöntötted, hogy "akkor is a kurvaanyját", pedig leírja, hogy hülye volt, a kiemelt rész is tipikus értelmezési probléma, ügyesen kiragadva a kontextusból a saját álláspontod alátámasztására, de ha az egész mondatot olvasod, látszik, hogy nem akarja mentegetni magát.
az hogy a kozmetikai kár fogalmát nem akarod érteni, szintén ilyen dolog. kozmetikai kár = tartószerkezet nem sérült, műszakilag nem sérült. össze lehet hozni úgy is millás kárt, hogy körbe van verve az autó, de saját lábán elmegy a helyszínről, meg úgy is, hogy csak a szélvédőkeretet hajlítod meg. szerinted melyik a súlyosabb probléma, mikor kapott nagyobbat az autó?
és igen, be van tervezve a büdzsébe, hogy egyik-másik tesztautó le lesz gyilkolva, főleg a sportosabb példányok. nyilván az ő hülyesége, hogy nyári gumival verette fagyos időben, ez egyértelmű, én se védeni akarom, de azért karóba húzni nem kell rögtön.

(#163721) brumi1024 válasza focvis (#163719) üzenetére


brumi1024
veterán

(#163722) molnarpeter


molnarpeter
nagyúr

Mi volt az eredeti? Lekérdezni nem ér ;] Integrale talált süllyedt, ez gyors volt :D

[ Szerkesztve ]

(#163723) Integrale válasza Dluinet (#163718) üzenetére


Integrale
veterán

Ezt elfelejtetted kimasolni a bekezdes elejerol :U :

"És hogy mi a másik olvasat? Nos a hibás abban is én vagyok, ezt szögezzük le, nem akarom magam mentegetni."

"Bad reklám is reklám too"

(#163724) fant0mi válasza brumi1024 (#163721) üzenetére


fant0mi
addikt

Social distanced Audi-sign?

(#163725) Integrale válasza molnarpeter (#163722) üzenetére


Integrale
veterán

G3?

"Bad reklám is reklám too"

(#163726) rbalint88 válasza molnarpeter (#163722) üzenetére


rbalint88
addikt

O ez nagyot ment par eve facsen es par blogon :DD valami horror penzert arultak nagyon hosszu ideig (talan egy evnel is tovabb).
A munka benne van, ilyen szempontbol igenyes epitesnek mondhatni, az izles mar mas kerdes... Mondjuk azt nem tudom, mire gondolt a kolto, hogy o most akkor alapvetoen audit vagy bmwt szeretne golfos budzsevel, mindenesetre a tradicionalis kinai stilust sikerult magyar szakemberek segitsegevel
osszehozni ;]

(#163727) MasterMark válasza focvis (#163702) üzenetére


MasterMark
titán

Szerintem az nem fék, hanem retesz.

Switch Tax

(#163728) Dluinet válasza rbalint88 (#163720) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Nekem a kozmetikai kár, azt jelentené, hogy egy autókozmetikában, az apró karcokat, max polírgéppel eltüntetik, esetleg műanyag elemet ragasztanak és fújnak, vagy üvegen az apró repedést megjavítják.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#163729) Dluinet válasza Integrale (#163723) üzenetére


Dluinet
nagyúr

ahogy írtam: ha nem kezd szerecsenmosdatásba
így viszont saját magát hazudtolja meg

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#163730) Tsebacsi válasza Dluinet (#163729) üzenetére


Tsebacsi
nagyúr

Nem kéne ezt ennyire felfújni szerintem :U

Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

(#163731) aero. válasza Dluinet (#163729) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

Te biztos totál szent vagy amúgy :N
Tesztautó, arra való, hogy kipróbálják, nem adta ki, megakadt. Nem sunnyogta el, elmondta, elbaszta. Karottát (vagy mást) érdekes nem ekézi senki, hogy - hát itt kinyírhatott volna egy 10 tagú családot is! -, mikor elteszi keresztbe. Szerinted erre nem létezik amúgy biztosítás? Facebookra nem akarod véletlen leírni ezeket? ott tudsz hasonló kommentelőkkel magasröptöt folytatni.

Kb 1 éve amúgy már elmondta az égéstérben.

[ Szerkesztve ]

(#163732) Gaben92


Gaben92
őstag

Új Ford Puma TC-n.

Ezt meg csak úgy itt hagyom....

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#163733) grizlisandor válasza Qru (#163688) üzenetére


grizlisandor
addikt

Wazze...
Légzsák h-h nem nyílt?

(#163711) Gaben92:
Köszi az infót. :B

(#163732) Gaben92:
Csóri is a SUV-osítás áldazatává vált. :U

(#163734) MunezXBK válasza Gaben92 (#163732) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

A régi Puma de jó verda volt.

(#163735) CactuS válasza Dluinet (#163728) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Ezt kár is magyarázni, nyilván, aki csinálja, az leírja az ő szemszögéből, hogy miért is nem az ő hibája igazából, hogy télen, nyári gumival, kikapcsolt elektronikával - ha jól értettem -, szar úton eldobta a gépet. És nem lett volna szabad ennek megtörténnie ->> ezt már hallottam egy párszor bérlőktől. :DDD Amíg csak elemsérülés van, addig könnyen javítható a dolog, mázlija van, hogy puha volt ott a föld. Pár éve azt hiszem mutattam képet a Mustangról, amit egy idősebb úr kivitt a szántóra. Nyáron, nyári gumin, kerékpárost előzött nagy gázzal és bekapcsolt elektronikával, majd körzőzött egyet és utána dobott vagy 3 szaltót... Nem örültek a kereskedésben, kifizette az önrészt és annyi, talán még ma is ott rohad a roncs, de ez benne van a pakliban.

Cascoban nem vagyok biztos, hogyha bevallják a teljes történetet, akkor fizeti a költségeket, van az a pont, amikor nemet mond a biztosító, nálunk is volt már rá példa a flottában - pl: Németországban leugrattak egy gödörbe egy kisbusszal (javították az aszfaltot), majd félig leszakadt olajteknővel még elmentek a következő kútig-.

grizlisandor: puha volt a föld, meg lehet úszni egy ~2 méter mély árkot úgy is, hogy egy karcolás nincs az autón, pedig az oldalán áll (tapasztalat).

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#163736) Qru válasza grizlisandor (#163733) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Nem tört/gyűrődött olyan alakatrész (pl géptető) illetve nem érzékelt akkora lassulást az autó ami miatt nyitotta volna. Ez esetben tényleg feleslegesen robbantotta volna be a lufikat.

#nincsbennetarcsi

(#163737) BigBlackDog válasza Qru (#163736) üzenetére


BigBlackDog
veterán

+ szerintem a sebesség sem volt túl nagy a becsapódáskor (ahogy írta és a képek is mutatják). Ha jól rémlik, pár kezelésiben már találkoztam 30-40 km/h sebességhatárral, ami alatt a légzsák nem nyílik.

(#163738) -v- válasza Dluinet (#163729) üzenetére


-v-
addikt

Ne lovalld bele magad túlzottan a dologba, engedd el ;)

(#163739) CactuS válasza Qru (#163736) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

A héten pont láttam egy olyan Golf VII-est a lakatosoknál, ami a meki parkolóban akadt össze egy másik autóval. Gyakorlatilag a géptető sem sérült, csak a lökös széle és a lámpa kapott, viszont eldurrant minden légzsák az autóban. Nem volt szép látvány. :(

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

(#163740) #89309696 válasza CactuS (#163739) üzenetére


#89309696
törölt tag

Előző télen ki csúszott meg innen a piros kocsival? Akire kihívta az önkényrendőr :((( a zsarukat. Ő is alig koccant és légzsákok nyíltak. Szerintem ilyenkor az autó hiába halad lassan, de az érzékelőnél megvan a kellő erőhatás, mert annyival távolabb van a mozgási energia középpontjától. Vagy maga az érzékelő van pont ott.
És mivel kis sebességnél nem csapódsz előre ezért a légzsák sem veszélyeztet, csak feleslegesen nyílik ki, így nem érdeke a gyártónak ezzel foglalkoznia több szenzor elhelyezésével, legalábbis olcsóbb autóknál.

[ Szerkesztve ]

(#163741) grizlisandor


grizlisandor
addikt

(#163735) CactuS & (#163736) Qru:

Persze, a légzsáknyitást vezérlő elektronika tudja a dolgát, akkor gtk.
A megcsúszásom tavaly horror volt, egy ilyen tetőre rakástól meg borzongok. :U
Itt alföldön nem fogok nekiállni kanyart vadászni, meg kikapcsolt elektronikával állatkodni, télen, a nyári gumival, de na. ;]

(#163742) Qru válasza CactuS (#163739) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Pech, pont ott szokott lenni az egyik légzsák érzékelője.

#nincsbennetarcsi

(#163743) Magnum_ válasza grizlisandor (#163741) üzenetére


Magnum_
nagyúr

En arokba, tetore raktam a saabot, megusztam karcolas nelkul (marmint a testi epsegem), legzsak nem nyilt, saab gtk.

I humbly and respectfully decline™

(#163744) Gaben92 válasza CactuS (#163739) üzenetére


Gaben92
őstag

Pár évvel ezelőtt cimborám járt hasonlóan. Gyökkettővel belecsúszott az előtte állóba és hiába csak a lökös sérült egyből pukkantak a lufik a Loganben. Alkarját szépen végig is égette. :(

If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

(#163745) stickermajom válasza Qru (#163742) üzenetére


stickermajom
addikt

Van még a maiakban érzékelő hozzá a lökhárítóban? Én úgy tudtam a váltó vonalában lévő gyorsulásérzékelő adatai alapján pukkan.

(#163746) Jorus válasza stickermajom (#163745) üzenetére


Jorus
nagyúr

alt="" title="" :D

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#163747) -v- válasza focvis (#163719) üzenetére


-v-
addikt

(#163748) rbalint88 válasza -v- (#163747) üzenetére


rbalint88
addikt

Hmm, hengerenkent!!! majdnem 3 kipufogos :DDD meg a szivoszelepekre is jut :DDD de az egesz kocepcio zsenialis, nincs egy reszlet, ami kiemelkedik, ez igy egeszeben egy csoda :C

(#163749) Qru válasza stickermajom (#163745) üzenetére


Qru
MODERÁTOR

Autója válogatja szeritnem.

#nincsbennetarcsi

(#163750) CactuS válasza Gaben92 (#163744) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Néha furcsán viselkedik. Anno apum B vectrája GTK lett, mert oldalról elkapta télen egy másik autó. Bal oldala teljesen tropa lett. A B oszlop úgy megrogyott, hogy a megtolta az ülést és a könyöklőt nem lehetett kinyitni, mégse nyíltak a légzsákok. Én anno egy "kisebb" fékhiba miatt tettem árokba egy duplafülkés platóst, az oldalán feküdt, úgy, hogy a teteje is az árokban volt, ott se nyílt ki. Volt olyan autónk, ami kamion alá futott, megdarálta a motorháztetőt, meg a motortérben felül lévő dolgokat a ráfutásgátló, mégse nyílt a légzsák.

grizlisandor: Nem mindig GTK, Focusnál sajnos volt több javításunk is, aminél mentek a lufik, övek, övfeszítő patronok, műszerfal (mert az ugye végigreped a focusnál), stb. Akkor olyan ~2 millióból megállt ez a történet.

[ Szerkesztve ]

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.