Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-28 08:07:54

LOGOUT.hu

Autós topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#157184) brumi1024 válasza brumi1024 (#157130) üzenetére


brumi1024
veterán

Első nap utáni I-PACE tapasztalatok:

Megy. Bármilyen tempóról (130-ig próbáltam, de itt hamarosan 100 fölé legálisan nem mehet), bármilyen módban lehet vele ülésbepréselőset gyorsítani, elhiszem neki a 4.8-as 0-100-at. A holland falusi utakat nagyon kedveli, csendes, kényelmes, kanyarban jól tart, ügyesen mozog. Könnyen megszokható az egypedálos vezetés is. Mondjuk nem túl magas, egyáltalán nem tűnik SUV-nek élőben. A belső tárolórekeszek mérete és elhelyezése tök jó.

De vannak problémái is: szerintem ez a gombos “menetirányválasztó” sokkal lassabb, mint a kar. Több y-ozásnál is azt vettem észre, hogy le kell nézni, mert nem egyértelmű, hogy mit nyomok.
A fura formája miatt egyrészt a hátsó lőrésen lefele látni ki, másrészt kell a radar, hogy lehessen tudni hol a vége.
A töltés nagy szívás, még itt Hollandiában is, ahol egy 3000 fős faluban az 500 méteres körzetben van 8 22kW-os töltőpont. Egyrészt ma 3x1 óra alatt a 22kW-os fizetős töltőkön szumma belement 4kWh, az is alkalmanként 15 perc szívással (nem töltött, bezárta a kábelt és csak vészkioldóval sikerült kiszedni, stb.), többen panaszkodtak is erre típusfórumokon. Másrészt véletlenszerűen le tudja állítani a töltést, és akkor oda kell menni az autóhoz, kihúzni, lezárni az appban a töltést, majd újraindítani. Harmadrészt a tankolás azért jelentősen egyszerűbb: pisztoly levesz, betölt, besétál, kifizet. Itt: kábel elővesz a frunkból, összeköt, telefon elő, applikáció elindít, töltés elindít, reménykedik, hogy nincs hiba, de azért gyakran van, majd a végén alkalmazás elő, töltés leállít, kábel kihúz+elrak. Lassú töltéssel (nem csúcsidőben 22kW, egyébként 4.8) egy tele akksi itt kb 12k HUF, Ionityvel 20k körül. Ez normális tempóban haladva (autópálya főleg 120) 350-380km-re elég ilyen időben.
Ez a beltér/infotainment működés nem egy 30 milliós autó beltere. A csomagtartó teleszkópja már most nem nyitja ki teljesen az egyébként elég nagy ajtót 7-8 fokban. A kasztni nyikorog fekvőrendőrökön szinte mindenhol (12k km van az autóban, nincs 1 éves). A belső anyagok sok helyen hagynak kívánnivalót maguk után, összességében nem rosszak, de a Minimet jobban összerakottnak érzem. A radar csipogása, a kamera képe, és ezek együttműködése pont annyira lassú, ami már zavaró egy tetszőleges VAG termék után, és nem bízom benne.

Szóval összességében jó, tényleg jó vezetni, de elektromos SUV-k közül szerintem az Audi e-tron egy jobb választás, az egy kényelmesebb, jobban összerakott autó.


[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  Autós topik (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.