Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [callmeakos:] A bukott koncepció, amiért háromszor is fizettem.
- [Re:] [Argos:] MuzsikAI
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] Real Racing 3 - Freemium csoda
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
[CS]Blade2
addikt
Olyan anyag, mint a benzin, de olyan mennyiségben jelenlevő, mint a tengervíz. Persze ilyen nincs. Nem műanyag. Mondjuk az lenne a legtutibb, ha használt műanyaggal menne a benyás Delorean.
Az akku-hoz viszont ritka anyagokat használnak, ergó hosszútávon egy idő után már minden nyersanyagból halott akkupack-ok lesznek.
Lehet, hogy később sem lehet újragyártani akku-nak, valamint lehet, hogy később valami máshoz meg kellene az egyik felhasznált ritka anyag.
(#156252) MasterMark válasza [CS]Blade2 (#156251) üzenetére
MasterMark
titán
Már nem azért, de van különbség aközött hogy lehet valamit, meg aközött hogy most nem költenek erre pénzt.
Az akkut újra lehet hasznosítani, csak egyelőre senkinek nem éri meg. Majd ha lesz rá igény, akkor meg fogja érni és ezzel együtt olcsóbb is lesz és a technológia is fejlődni fog.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Nem saját ötlet ugye de mondjuk a hidrogénhajtás?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Csak a hidrogén tárolása problémás még. Amúgy jó irány.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
EQMontoya
veterán
Meg az eloallitasa (draga).
Same rules apply!
Zizmand
aktív tag
Van vonóhorog és néztem, hogyha berakom a szenzorokat a lökösbe nem fog bezavarni szerencsére + tolatásnál is amikor már folyamatosan sípol akkor is marad hátul a horgon túl kb. 10 centi.
Mindenre gondoltak ezek a kínaiak.
tboldi
nagyúr
Mindenre gondoltak ezek a kínaiak.
Egy órával ezelőtt vettem át apum új telefonját, egy Xiaomi Redmi Note 8T-t, épp most állítgatom be neki. Kipróbáltam a gesztusvezérlést, de nagyon fura a saját iPhone XS Maxom után.
[ Szerkesztve ]
Peter.70
őstag
Pedig jó dolog
Nekem redmi 1s óta van, volt 3s, note 5 és 7 és 8 meg "A" variánsok is vannak.
Jelenleg van 1db 1s, 2db note 5A, 1db note 5 és 1db redmi 7, elakadsz kérdezz nyugodtan
[ Szerkesztve ]
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Magnum_
nagyúr
Apukam 6S-rol valtott karacsony elott galaxy A70-re, hogy konnyebben tudjon hireket meg uzeneteket olvasni, fotokat nezegetni
I humbly and respectfully decline™
tboldi
nagyúr
Az ájfón is gesztusvezérlést használ, de sokkal jobban megoldotta az almás cég.
kisza25: 6 évig androidoztam az iOS előtt, rengetegszer romozgattam is, meg Xiaomim is volt (Redmi 3 Pro), illetve apum előző telefonja is Xiaomi volt (Redmi Note 5A), úgyhogy megbirkózom vele, köszi.
K Norbi
addikt
YT Alert
CactuS
Arcképgyáros
Mert a benzines az csak úgy terem, ugye?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
EQMontoya
veterán
Ezert mondjuk civilizalt helyen helyszini kivegzes jar.
Same rules apply!
Magnum_
nagyúr
Szerintem nagyon proszto
I humbly and respectfully decline™
-v-
addikt
25k egy garage, ha megvennéd 4-8m. Külváros, teremgarázs, jó reggelt
50M-ért akár már másfél szoba 45nm is jár manapság. Külvárosban természetesen az is.
[ Szerkesztve ]
K Norbi
addikt
Motion_Blur
félisten
~10 éves gyerek értelmi szintjén megrekedt bohócok
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
EQMontoya
veterán
Egyet értek.
Csak egyet?
Vilike: 3M/db-ert vettem fizetos kornyezetben, azert ennyire nem para meg a helyzet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-v-
addikt
Most néztem, alattam árulnak 8M-ért .. elmebeteg. Remiznél az otp 'szom milyen házban 4.5M-ért látom a teremgarázs beállót, pedig az már nem belváros ....
MunezXBK
nagyúr
#89309696
törölt tag
MasterMark
titán
Idő amíg bevezetik, illetve átírják a kutakon.
Más országban lehet más az időzítés.
Switch Tax
A kettő gyártási co2 kibocsátásának különbsége annyi, hogy 200ekm után fordul át, legalábbis az okosok azt írták, a Német energia előállításal.
És ha fosszilisal állítják elő az áramot akkor soha.
Amúgy ide-oda tologatva van vagy 50 tanulmány és mindnek más a végeredménye
[ Szerkesztve ]
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
MunezXBK
nagyúr
Külön van E10, de már ezer éve.
15 éves adatok, jó nagyok, ahogy Hanula Barna szereti.
Azokat a számokat már oszthatod 4-gyel vagy 6-tal.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
F_Zolee
veterán
Felénk is nagyobb e10 para van. Mondom megyek 100ast tankolok. 3 kút versenyzett volna. A.) Volt 100as pisztoly de le volt kötve, gondolom kifogyott. B.) Nem adnak ott olyat. C.) Sosem volt 100as. Ember félnek nem tud könnyen hozzájutni.
K Norbi
addikt
Ez jóóó
MasterMark
titán
Hmm, akkor az érdekes.
Switch Tax
Te nagyon leragadtál a Barnánál, csak ezt szajkózod.
A villany több sebből is vérzik.
Rengteg forrást olvasok. Pl. Ez innen van
A csúf: az áram túl olcsó, többet fognak autózni
Paradox módon az elektromos autókkal klímaszempontból talán a legnagyobb baj az lesz, hogy túl olcsó hozzájuk az üzemanyag. 2016-os hazai számítások szerint egy tisztán elektromos autó üzemanyag költsége kb. a harmada a benzines autókénak. Márpedig, ha valami olcsóbb lesz, akkor az emberek többet fognak belőle használni. Ezt hívják a közgazdászok rebound-effectnek (visszapattanásnak), és a közlekedési kibocsátások terén ez a hatás eddig is jól érzékelhető volt: hiába csökkent a járművek fajlagos fogyasztása, a közlekedési kibocsátások csak nőttek.
Ez nyilván súlyos probléma a technológia fejlődésre alapozó kibocsátás-csökkentési stratégiák szempontjából, legalábbis addig, amíg a teljes villamosenergia-szektor nem áll át megújulókra. De nem csak a kibocsátások szempontjából problémás ez, hanem várostervezési, közlekedés-szervezési szempontból. Eddig a forgalom mennyiségének valamiféle természetes határt szabott a vezetés költsége, az a korlát az elektromos autókkal erősen kitolódik, tovább terhelve a közlekedési hálózatot.
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
MasterMark
titán
Remélem ez csak valami vicc egyébként.
Amúgy ugyanez van akkor amikor több sávot csinálnak egy útra. Hiába van több sáv, a forgalom nem lesz kevesebb mert annyival többen is fogják használni az adott utat.
Switch Tax
CactuS
Arcképgyáros
Plusz a németeknek akku gyártás terén gyakorlatilag nincs semmi a kezükben, mire észbe kaptak, addigra a kínaiak mindent vittek kb. Nyilván ebben a helyzetben én is azt mondanám, hogy sz*r az elektromos autó.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
pècsimunkás
addikt
Nálunk egy árban van az E5 és az E10 január 1.- től. Szerintem ugyanaz az E10- es benzin folyik mindkettőből, csak még nincs átcimkézve.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
MunezXBK
nagyúr
Itt 1 centtel olcsóbb az E10.
Nagyon gyorsan el akarják tüntetni a belső égésű motorokat, legalábbis az újonnan forgalomba helyezett autóknál, de ha nem csökkennek az árak, akkor nem tudom mivel fogunk közlekedni (na meg itt a környéken van 1db nyilvános töltő, az is mindig foglalt)
[Írek 2030]
Amúgy morbid, de lehet a természet megoldja a túlnépesedést és vele együtt a szennyezés csökkenését
[ Szerkesztve ]
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Zizmand
aktív tag
Nekem is valami Xiaomi lesz a következő telefonom, már egy éve le akarom cserélni a jelenlegi Galaxy S6-ot, de mindig amikor kinézek egy Xiaomi/Redmi modellt, pár hét és megjelenik az újabb, aztán úgy vagyok vele inkább várok még egy kicsit és ez megy 1 éve.
Húgom Note 7-ét nyomogatom néha, szerintem elég jól használható a gesztusvezérlés, ha nem is egy Iphone színvonal nekem elég.
CactuS
Arcképgyáros
Az is vicces lesz, amikor az euro7-es kisautók, pl: fiesta, corsa majd 8-9 millió Ft körül lesznek a fejlesztési költségek miatt. Akkor már a sima autók se lesznek olcsóbbak.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
Coyot
őstag
Már lepaktáltak - gondolom sokba lesz - van akku, és jelenleg itt Győrben majdnem minden eszközzel a villanyos fejlesztés folyik. Belső égésű 2.0tdi fejlesztés leállt/vagy le lesz hamarosan állítva, egyedül a 3.0v6 amit fejlesztenek még évekig - legalább egy rendes motor marad , félek olyan áron amihez nem lesz kedvem.
De ettől ezek a kérdések nem tűnnek invalid-nak egy kicsit sem, mitöbb Dluinet szerint 4-el 6-al oszthatók a számok, hát lássuk jöjjenek ugyan azok az erősen nem objektív források amik szerint ez már csak 1/6-a szennyezés - aztán próbálja meg élő ember az igazságot kihámozni belőle.
Engem az is érdekelne, hogy miért nem nyilvános minden ilyen adat ? Tehát az utált Hanula hozza az adatokat, van adatbázis amire hivatkozik, ellenben akkugyártásról ilyen nincs.
szerk.:
Hogy ON is legyen, várom nagyon ezt a hibridet, főleg ha még az ára sem lesz elszállva és nem béget mint a CVT-s idegesítő csodák: [link]
[ Szerkesztve ]
Má' nem
Már most annyiba kerülnek majdnem, nézd meg az új corsa árát meg az ugyanolyan új peugeot... agyrém
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
#89309696
törölt tag
Volt már olyan, hogy boldog voltál egy hír olvasása után? A hírek nagy része szándékosan letargikus módon van megfogalmazva, összeállítva, megszerkesztve, mert valamiért az emberi agy arra fogékonyabb, arra kattintanak többen, abból tömi meg magát a média jobban pénzzel.
Bár én is bosszankodom az időjárás előrejelzést olvasva, már réges-rég -20 foknak kéne lennie, hogy csapathassam a kocsival, hogy hajszárítóval induljon be minden munkagép, hogy odafagyjon a pisa a földre azonnal mikor kicsavarom a brét. De nem ilyen. Már zt is elfelejtettem hogyan kell hóláncot felrakni.
[link]
Na ez már emberes. Mikor nem tudsz elindulni a kocsival, mert a váltóban megfagyott az olaj. Csak egy hétre lenne ilyen telünk, de jó volna. Röhögném a sok barmot mit szenvednének.
[ Szerkesztve ]
Igen, pl. 3,59M Ft fiat tipo 5 ajtós új akciós ára, 5 év ingyen karbantartásal
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Tudtam én hogy garázsos házat kell vennem :D
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
pit stop
addikt
[link] Itt az új Leon.
Hát, szerintem a korábbi szebb
Remélem mondjuk elődnek csökken az ára, akkor az erdekelne
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
molnarpeter
nagyúr
Elöl Mazda, hátul Kia
MunezXBK
nagyúr
Nekem Macanos a hátulja.
dj79
senior tag
Megane-t látok bele
Európai adatok, életciklusra, igaz hogy 2018-as de relevánsabb, mint HB:
(greenhouse=üvegház)
Szürke a kipufogó gáz CO2
Sárga az üzemanyag CO2
Sötétkék az autó előállítása és üzemeltetése során keletkezett CO2
Világoskék az akkumulátor előállítása.
Ha megnézed, egy Toyota Prius előállítása akuval (1,5kW-os), nem éri el az átlag európai autó előállítását sem.
Így már érted, hogy Hanula Barna miért 100kW-os akuval számolt , és miért a német elektromos áram előállításával, miután azok leállították az atomerőműveiket.
Az már hab a tortán, hogy az elektromos autók lazán hozzák az 500k km, de ezek a statisztikák a mai autók átlag futásával számolnak az elektromosnál is. Tehát az elektromosnál a sötétkék és világoskék oszlopokat felezheted is, hogy valós km/CO2-t kapjál.
Hanula Barna nem hozott adatotokat, amikor kérve lettek tőle, akkor azt mondta, hogy azok autógyári titkok. És sejtelmesen mosolygott, ahogy a videókon is szokott.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Qru
MODERÁTOR
Autós cuccok a Penny-ben (20-21. old.): [link]
Sajnos a hólánc nem jó 205/55r16-ra szóval üres kézzel távoztam (volna de vettem maganak jutalomsört).
#nincsbennetarcsi
Az euro avg-ben benne van az euro 1 is, vagy mi van benne? Az élettartam hány évet/km-t takar? A tisztán elektromos autó ami mindenre is jó 70-100kWh-as, nem egyenlő 100kW=134 lóerővel
2x Ryzen 5 3600 # 2x Sapphire RX 570 8GB # 2x G.SKILL 16GB Ripjaws V DDR4 3600Mhz # KINGSTON 500GB NV1 M.2 PCIe M.2 3,500MB/s read, 2,100MB/s write,
Coyot
őstag
De hogy tisztázzuk nem vagyok sem Hanula mondókája ellen és meggyőzhető vagyok ellene. Ezeket viszont tisztáznám:
- sosem mondta hogy a hibrid nem jó, azt mondta hogy a tiszta nagy akkus villanyos nem jó irány.
- adatokat hozott viszont még anno a topicban én linkeltem, mindjárt megkeresem (valamint az előadás alatt is azt mondta hogy grammra tudják a teljes életciklis CO lábnyomát)
- a linkelt diagramon előzékenyen a sima autó kipufogós kibocsájtása pedig ~160g/km-nek van írva, nem tudom pontosabban leolvasni, ellenben ma már ugye ~100 alatt próbálják meg tartani, de az itt nem mutatna ugye túl jól..
- valamint a fuel cycle és maga a fém legyártása és ugye kb fele volt a Hanulás számoknál, vagy talán még kevesebb
- mennyi km megtétele esetén jöttek ki ezek az értékek a diagramon?
Forrást tőled is szeretnék azért kérni, mert ezzel te sem hoztál semmi alátámasztott infót. Mondhatám én is készítettem tegnap nyomdaipari anyag felhasználásról diagramot bedobálhatnám azt is ide
Hanula Barna számai:
Egy kompakt személyautó tipikus értékei 200.000 km futásteljesítmény esetén: helyben a benzinből kb. 104 g, a kőolaj-kitermelés, szállítás finomítás stb. 24 g, (GaBi adatbázis), a jármű gyártása és megsemmisítése 25 g, azaz összesen 153 g. Ugyanez dízelmotorral szerelve 140 g. (102+11+27)
Ennek fényében majd vegyük bele az akksi megsemmisítését/újrahasznosítását is. A diagram CO lábnyomába, csak hogy teljes legyen a kép - ahogy az autóknál pedig a rendszeres karbantartásra vonatkozó részét ami viszont nem volt benn a fenti adatokban.
Félreértés ne essék nem gondolom hogy nem ferdít mind a két oldal a maga irányába, de valahonnan csak látnék már egy validabb számítást - csak mert érdekel.
[ Szerkesztve ]
Má' nem