Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
flegga92
senior tag
Sziasztok!
Valaki tudja, hogy Romániában, hogy működik a kétsávos körforgalom? Évente párszor szoktunk kimenni, 2 éve végigautóztunk rajta mert Bulgáriába mentünk és még mindig nem sikerült megfejteni, össze-vissza indexelnek valaki balra majd egyszer kimegy, valaki semmit, valaki meg mikor kimegy jobbra. Belső sávból gond nélkül kivág index nélkül miközben megyek valaki a külsőben. Gyomoridegem lesz ha meglátom, tegnap is majdnem 2x telibevertek.
sutszi
veterán
Mikor legutóbb megcsináltam ezt, akkor kiálltam egy lámpaoszlop alá éjjel. Másnap reggelre már telibefosták a géptetőt a madarak. (0km). Mikor megláttam, [így] éreztem magam.
[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
Integrale
veterán
Szada85
aktív tag
Van digitális matrica is már Ausztriában (én is a minap olvastam utána, nem reklámozzák túl, pedig elvileg 2018 óta létezik), de elég fura a rendszerük.
Ha online vásárolod meg, vagy appból, akkor van 18 nap "átfutási idö", amikortól érvényes lesz. (Van valami kiskapu, hogy vásárláskor "alkalmazotti státuszt adsz meg, akkor elvileg azonnal érvényes.)
Ha személyesn ÖAMTC, ADAC, vagy benzinkutas automatából veszed meg, akkor elvileg szintén azonnal érvényes.
[Bövebb infó]
gzbotii
veterán
Ugyan úgy, mint bárhol máshol.
Hogy, hogy használják, az más kérdés.
Gondolom nem pesti vagy
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
flegga92
senior tag
Nem pesti vagyok, de szoktam arra járni, elég sűrűn, de az lóf*sz ehez képest
EQMontoya
veterán
Hat akinek 15k-bol tele is van a tank...
Same rules apply!
gzbotii
veterán
Bukaresten kívül minden nagy román városban jártam (Arad, Nagyvárad, Jászvásár, Kolozsvár, Brassó, Ploiesti, etc), de nagy különbséget vezetési stílusban BP-hez képest nem láttam, ami azért engem is meglepett. De ami közveszélyes őrült közlekedik a székes fővárosba...
Bukarest meg másik mese azért, az mindenki szerint dzsihád
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
EQMontoya
veterán
Itthon szerintem nagyon sokat romlott a helyzet az elmult 10 evben. Valoszinuleg annak koszonhetoen, hogy soha, senkit, semmilyen pofatlan/veszelyes manoverert nem buntettek meg, aztan mindenki elhitte, hogy mindent lehet.
Same rules apply!
fant0mi
addikt
Masreszt, az onzoseg lepett magasfokra. Kb mindenki letoj mindent, csak neki legyen jo. De ez nem csak a vezetesre igaz.
i-sti
senior tag
Bukiban eddigi életem során, 1x voltam, akkor is csak a "körgyűrűn" átutazóban, én nem fogok oda vissza menni!
Román kollégák évente 2x is kimennek Budapestre kirándulni/lazulni, de Bukiba egyikük sem megy.
Az egész ország utálja a bukarestieket
Novum Forum Siculorum
flegga92
senior tag
Most ez Nagyvárad volt, de Aradra is sokat járunk. Egyébként én szeretek kint vezetni, sokkal jobban lehet haladni. Őrült kamikazéval még kevesebbet találkoztunk. Sebességhatárokat a nagy többség betartja se többel, se kevesebbel nem mennek, nagyobb főutakon 100 a megengedett, 1-2 van aki gyorsan megy, de az jóval többel. Baromi szélesek az utak, ha lehúzódnak a két szélére középen simán lehet előzni, valószínűleg ezért is előznek ilyen barom módjára nálunk, csak itt nem férsz el. Kisebb falvakban mindenki 60-70-el megy át.
Bukarest az katasztrófa. Odafele a körgyűrűn mentünk ami 2x1 sávos út gatya állapotban. A városba bejövő főutaknak van elsőbbsége, körgyűrűn nem volt körforgalom vagy lámpa sehol, de kanyarodó sáv sem, így 3-5 km-enként várhattad ki a sort. Hazafelé már a városon keresztül jöttünk vasárnap lévén sokkal vállalhatóbb volt.
Közben eszembe jutott, hogy a szomszédomék pár éve költöztek át Magyarországra, megkérdeztem mi a megfejtés.
Pontos választ Ő sem tud adni, mert az emberek fejében annyi szabály kavarog, hogy ezekből alkotnak saját verzót, onnan tudod, hogy elcseszted, ha dudálnak. Azt tanácsolta, hogy menjek úgy ahogy jónak látom, csak nagyon figyeljek 2005-ig nem is nagyon voltak körforgalmak, vagy ha volt is az nem igazi volt, hanem egy körforgalomnak kinéző kereszteződés, de a körforgalom tábla sem volt kint.
Legelső verzió úgy működött, hogy behajtáskor arra indexeltél amerre menni akarsz, szóval ha az elsőn ki akarsz menni akkor jobbra, ha a másodikon akkor semmi, ha a harmadikon akkor végig balra. Illetve ezeknél nem volt elsőbbségadás kötelező tábla sem, így a jobbkéz szabály volt érvényben szóval a körfogalomban haladónak kellett megállni.
Ezután lett egy olyan, hogy addig indexelsz balra a körforgalomban míg ki nem akarsz jönni. Erre tisztán emlékszem, itthon az összes román rendszámos autó így közlekedett, pár éve hagyták abba.
A jelenlegi szabályozás teljesen más, ezt sajnos ő sem nagyon tudta megmondani, mert 10 éve nem ott él, de az emberek fejébe a 3 verzóból összemosott valami van.
Romlott a helyzet, de hogy 100 sofőrre jut 1-2 idióta azért nem olyan vészes arány. Nem sokkal régebben volt téma a balkánozás, és hogy a valódi balkánhoz képest azért sokkal jobb a helyzet.
Vezetés terén is így érzem. Igen, vannak idióták, de sokkal több lett az autó is, velük együtt nőtt a számuk is. Az arányok (szerintem) nem ugrottak annyira drasztikusan. Az 1990-es években is láttam záróvonalon át bevágókat, akkor volt egy időszak, amikor a sok "jampi" utólagosan felszerelt harmadik féklámpának 100W-os fotonágyúkat, kiolvasztva a mögötte haladó látóidegeit, és a többi...
Igen, ma számszerűleg sűrűbben találkozhatunk bunkó sofőrökkel, de nagyságrendileg több az autó is...
Emlékszünk még a Közlekedj Okosan sorozatra? Ez a videó az 1980-as évek elejéről van...
Vajon miért kellett az ilyen dolgokra már akkor is felhívni a figyelmet?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
EGR szelepet mivel célszerű/kell tisztínai?
Ople Astra F, x16szr motorkód.
Így nézett ki kiszedés után, kicsit pucolgattam, jobb is lett, de rendesen meg kéne csinálni.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Integrale
veterán
Mintha nyugaton nem lenne zarovonalon elozes, piroson athajtas, parkolok felfesteseinek figyelmen kivul hagyasa.
"Bad reklám is reklám too"
Én nem mennék bele ebbe a "bezzeg nyugaton", meg "még mindig jobb, mint keleten" témába. Szigorúan a hazai viszonyokat néztem és nézem.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
i-sti
senior tag
Kolléga nézegeti az SX4-et, 1.4T 10 év gari stb.
Kérdése amire én nem tudtam választ adni, mai viszonyok szerint be lehet ülni mondjuk 10+ évre egy benzinesbe?
Azt figyelembe véve, hogy a villany korszak már elkezdődött és a belsőégésűeket egyre szigorúbb normák és kitiltások fenyegetik.
Más: ez (ami most van fent a weboldalon) még mindig az a modell amelyikben nincs GPF, EGR, DMF?
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Szép baleset lenne ha 10 év múlva egy modern benzines tiltólistás lenne bárhol is szvsz.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Nincs varázsgömbje senkinek. A szmogriadós kitiltások korábban is voltak, szóval az, hogy régi autóval esetleg ilyen problémák lennének, aligha tényező.
Plusz tegyük hozzá, hogy egy hibrid Toyota is sima benzinesnek számít ugyebár jelenleg...
Szóval én kissé túlzónak érzek ezt a nagy félelmet.
Hozzátéve, hogy most a diesel-gate után egészen az Euro5-ös diesel-ekig nyúlt a kitiltás szmogriadónál Budapesten, de közben még az Euro3-as benzinesekkel sincs gondjuk, tehát arra nem vonatkozik a kitiltás...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
EQMontoya
veterán
Hozzátéve, hogy most a diesel-gate után egészen az Euro5-ös diesel-ekig nyúlt a kitiltás szmogriadónál Budapesten, de közben még az Euro3-as benzinesekkel sincs gondjuk, tehát arra nem vonatkozik a kitiltás...
Mondjuk itt erdemes megemliteni azt a tenyt, hogy azok legalabb meg nem kormolnak. Ilyen szempontbol az ujabb benzinesek meg rosszabbak is.
Nitrogen-oxidokat tobbet eregetnek a regiek, de legalabb szilard reszecsket nem, ami amugy a legnagyobb legszennyezesi problemank jelenleg. Szoval jo nagy marhasag volna kitiltani az euro3 benzineseket, mert azok rontanak a legkevesebbet a szmogriado helyzeten.
Same rules apply!
Sajnos ennél sokkal összetettebb a probléma, mivel a porszennyezés, amit sokan sokszor a diesel-autókhoz kötnek, első sorban nem onnan érkezik, hanem inkább a fékbetétekből illetve az utak felületén keletkezet koszból gyakorlatilag, illetve a különféle szilárd (és folyékony) égetésekből.
Az tény, hogy a diesel-autók a benzinesekhez képest több szilárd részecskét bocsátanak ki, de a levegőben lévő szilárd részecskéknél relatíve kicsi a százalékuk. Most hirtelen nem találok erre vonatkozó adatokat sehol, de anno belefutottam egy ilyenbe, és valami egyszámjegyű százalékért volt felelős a diesel-motor a por létrejöttében.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Qru
MODERÁTOR
Annyiból a Subi is tele van. 10,75k vt a teletank (29,46 liter ment bele, 42-es a tank). E5 volt a pisztolyon de valószínűleg csak a matricát nem cserétlék még le, mert nagyforgalmú kúton tankoltam.
Integrale: Pedig megérdemelné, hogy gyakrabban lemosd.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Meg az MX5 is 50 literes, az IS meg kisebb afrikai orszagok eves GDP-jet kepes elnyelni egy tankolasnal.
Cifu: ez persze jogos, de ilyen szempontbol is egyre rosszabb az irany. Egyreszt ugye az, hogy a kozvetlen befecskendezeses, modern benzinesek is eregetnek kormot. Masreszt pedig nyilvan tobb szallo port bocsat ki egy 1.7 tonnas balna 245-os gumikon, mint egy 15 eves, atlag meretu auto. Nyilvan a hibridek/villanyosok itt hatalmas elonyben vannak.
Vilagosan latszik is a problema: a hibridek igazabol egy kategoriaban vannak az aktualis benzinesekkel/dizelekkel, mikozben szallo por szempontjabol kevesebbet szennyeznek.
Mikozben az euro6 "kornyezetkimelo" motorokat masfel tonna folotti dogokbe rakjuk, aztan 300-asnal kisebb tarcsa es 225-nel kisebb gumi mar csak a Fiat 500-on van joforman.
De a kipufogogazokon javitottunk egy kicsit. Talan.
Szomoru, de kettot leptunk hatra, mikozben egyet elore.
Same rules apply!
Integrale
veterán
Gyakran mosom, csak nincs látszatja, kigurulok a mosóból, és retkes. Nyáron viszont sokáig tiszta/tisztább.
"Bad reklám is reklám too"
Qru
MODERÁTOR
Nem, már átálltak a GPF-es verzióra csak olyat tudsz rendelni. EGR biztos, hogy van benne az már az Euro3-hoz is kellett. A DMF-t nem tudom fejből de Suzuki topikban biztos tudják (vagy a milyen autót vegyekben).
A kititlás nehéz kérdés, ennyire a jövőbe látva megmondani erős vállalás lenne szvsz. De nem hiszem, hogy kitiltanák még akkor őket.
EQM: A Fűnyíróé pici, 42 liter, Bubié 64 liter (igazából csak 63,9 liter a gyárilag megadott), Kormié 70 literes volt. Skormi-é meg 66 literes, AdBlue tartálya az nem tudom hány literes de tippre olyan 10 körül lehet.
#nincsbennetarcsi
sutszi
Osztrák autópálya matricát online kell venni, és céges vásárlást beikszelni, akkor már aznapra is megkapod , csak nem kapod meg a 14 napos vásárlás lemondási időt, amit a magánszemélyeknek kötelező biztosítani.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
Ezt jó tudni!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
BigBlackDog
veterán
Én úgy tudom, hogy EGR sincs, legalábbis voltak ilyen pletykák...
Qru
MODERÁTOR
Az jó! Mondjuk kíváncsi lennék, hogy akkor hogy tudja az euro6-ot. De biztos van rá vmi okos megoldás.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
BRFK-s civil rendőrök akcióban Vol. 2.: [link]
Remélem hamar rájönnek, hogy az értelmetlen traffipaxolással szemben ez tényelg javítja a közlekedési biztonságot és a morált.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Nincs EGR a Boosterjetben, szerintem a szelepvezérléssel van megoldva, mint egyes Honda Type R-eknél.
i-sti: DMF továbbra sincs, viszont a GPF kérdéses, annyi minden elhangzott már.
Az egyliteresben biztosan van, de az egynégyest passzolom.
Amúgy tavasszal elvileg jön a hibridesített változat, az eddigi motorokat meg kivezetik.
[ Szerkesztve ]
Redneck
veterán
Szerintem is ezt kéne nyomniuk, de egész évben. Az ilyeneket kell kivenni elsősorban, mert ezek szoktak a legtöbbször másokat is kellemetlen helyzetbe hajszolni. Szerintem a traffizás is kell, de csak ésszel, és következetes táblázással.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
molnarpeter
nagyúr
K&H kérés nélkül küldte a zöldkártyát a kötelező biztosításhoz. Nice
Qru
MODERÁTOR
Ügyes és nem is drága megoldás, mert eleve redelkezésre áll a motorban a VVT. Kár, hogy Bubi még nem tud ilyet, csak van egy normál meg egy eco mód (a korai Toyota vvt van benne, nem az újabb vvt-i). 2800 rpm alatt 80 km/h-ig csak kicsit nyitnak. Kivéve ha a motorterhelés átlépi az 59%-ot, mert akkor nagyot nyitnak a szelepek.
Az Euro 6c-t az 1.4T is csak GPF-el tudja, ha jól tudom.
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Közben megtaláltam a hírt, amit olvastam az új hibridekkel kapcsolatban.
[link]
Qru
MODERÁTOR
Swift Sport, havernak az van (SX4 1.6i után elég nagy előrelépés motorerőben). Elég jót lép az 1.4T-vel, bár azt mondja 200-nál már nem érzi biztonságosnak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
MasterMark
titán
Itthon se tudják használni a többsávos körforgalmat. Igaz, itthon szabályozva sincs úgy ahogy kellene.
Külsőben csak akkor kéne menj, ha épp lemész a kijáraton, így a belsőből kivágás értelmezhetetlen, hiszen ha nem mész ki, akkor miért mész a külsőben?
Ugyanez van a soroksári Auchannál a kétsávos korforgalomban. Megy körbe az okos a külső sávban mindenkit feltartva úgy hogy gyakorlatilag csinál egy teljes kört.
Teljes sötétség.
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Múltkro az érdi 2 sávos körforgalomban (éjjel, esőben) én is elvesztettem a fonalat. Aztán végül mentem toronyiránt. Mondjuk senki nem vt a körforgóban rajtam kívül...
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Es lathatoan eleg gyorsan van is municio az ilyen videokhoz, szoval reszemrol is +1.
Ma is lattam egy 1gen TT-s f...tarisznyat, aki ugy ment at kulso savban a Bartokon a piroson, hogy en - latva, hogy piros lesz - normalisan, nem eroset fekezve mar megalltam a lampanal. Szoval masodpercek ota piros volt, ez az Isten barma meg kb 50-nel atment.
Same rules apply!
gzbotii
veterán
EGR ne lenne
Szerk.: közben írtatok, hogy nincs. Meglepő, anno a '95os Corsamban is volt már
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
MasterMark
titán
Ott azt hiszem meg van csinálva tereléssel, hogy minenki a fenti elvet kövesse. Vagyis belülre vezet ha nem az elsőn mész ki, és a sávok "kivágnak" minden lejárat előtt.
(#152481): A második bevágásnál mi volt a gond?
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Es mennyi ilyen van... Múltkor én is ha lendületesen indulok simán telibeverem a piroson keresztbe átjövőt.
MasterMark: Pont az kavart meg, alig látszottak a felfestések, aztán rájöttem, hogy én nem ott akakrok kimenni ahova vezet a sáv. Most már legalább tudom, hogy mi van.
A BMW-s? szerintem ő ez lesz: "egy gépkocsivezetőt pedig elő kellett állítani, mert felmerült az egyedi azonosító jellel visszaélés gyanúja"
Vagy az a baj, hogy átlépte a felezőt indexelés nélkül?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
EQMontoya
veterán
Atment a piroson.
Same rules apply!
MasterMark
titán
Melyik piroson, hát zöld volt. A piros az a lekanyarodó sáv volt egyel előrébb.
Qru: Pedig nem olyan bonyolutl, belülre mész ha többet mész mint egy kijárat. Így nem tartod fel aki bejönni, meg téged se tart fel aki épp kimegy.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Qru
MODERÁTOR
Most már így oké, de elsőre sötétben esőben nem jött át. Bár mondjuk én telezöldnél sem merek visszafordulni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Redneck
veterán
Azt én sem értem. Kikerülte a balra kanyarodót , mert rájött hogy a következő lehetőségnél akar balra menni. A lámpa zöld volt. Max annyi hogy úgy váltott sávot, hogy nem indexelt.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
MasterMark
titán
De nem is kezdtek el villogni rá kékkel.
Switch Tax
Reggie0
félisten
Redneck
veterán
Jogos, de BMW abban plusz mágnes van elől.
MasterMark:
Mikor megáll mögötte tükröződik a villogó, csak a belsőt nem kapcsolták fel.
Play Hard GO pr0! - A bugfix, a hiba véglegesítése a programban.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell 5820: Intel Xeon W-2135, 64GB DDR4, 256GB NVMe SSD, Nvidia Quadro P600, USB 3.1 C/A, ÁFÁs
- Eladó alig használt benq Zowie xl 2411P kihasználatlanság miatt karcmentes, tökéletes állapotban
- Honor X6a 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- iPhone 15 Pro Max 256GB
ingyenes kategóriában
- Érintökijelzős Full-HD Dell e7440 /Intel core i5/8gb ram/ ssd/Világitó Bill/Windows10
- Új Bestway 5612E medence szett
- Laptop Töltö adapter BAZÁR, HP DELL LENOVO használt eredeti töltö
- Vékony AcerAspire 14col /Intel i3-7generáció / 8gb ram / 128gb ssd /HDMI Kamera/windows11 Acer A
- Pentium 4-es laptop, majdnem 20 éves, nagyon szép állapotban