-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
fpeter07
veterán
Egy időre ma tökre tettem magamat. Elég ügyetlen voltam, full lehorzsoltam a jobb oldalamat combtól a felkar búbjáig. 5 perc múlva fejfájás is jelentkezett, bár nem tűnt fel, hogy a fejem is földet ért volna. És valóban! A sisak nem a levegőtől törött el. Fejlesztenem kellene a technikámat, mivel a súlypontom eléggé elszállt.
Ez van, ha az ember nem gondolja át a dolgokat. -
parkr
őstag
"nagyi-bringákat" nézegetek
Schwinn Csepel Budapest B N3 agyváltóst látott már valaki közelebbről?
Bevásárlási módban használva bírna néhány évet?[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz Pttypang #46251 üzenetére
Sajnos az enyémnek rettentő íze van
Tettem a vízbe multivitaminos plusz magnéziumos tablettát, de így is éreztem ezt a műanyag ízt(#46257) Cathfaern
Csőben is állt a szódabikarbónás víz, direkt beleszívtamMit csinálhatnék még vele? Forró víz? Vagy inkább vigyem vissza hátha kicserélik?
Szerk.
(#46287) andrisbandi
Ezt szomorú olvasniNem értem, hogy ezeket a filléres pet palackokat megtudják úgy csinálni hogy ne legyen a víznek egy picit se műanyag íze, addig ezt a 2-3 ezer forintos ivótasakot nem
De a bicós kulacsomban is víz marad a víz, nem kellett velük semmit csinálnom.[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Solad
addikt
Mai egonövelő egy csajtól aki kocsival mellőzött csak hátulról nem ismert meg :
jöttünk ugye hazafele a nyaradi fiokpatikanbol
és akkor megláttam azt a vádlit
mondom kollegamnak hogy azt az istent mingyá behuzom a kocsiba csak lecsekkolom előrőlSzeretek bringazni
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
spanglee001
addikt
válasz andrisbandi #46287 üzenetére
ilysmi voltAirsoftozás közben, katonai camelbakot használtam, 3x langyosvizes öblítés után semmi műanyag íze nem volt, 8k körüli az ára, és jól van szigetelve, a csőben lévő folyadék az átlangyosodik, de a tatyóban lévő folyadék még délután is kellemesen hideg volt.
[ Szerkesztve ]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
vendingo
veterán
válasz Tothgera30 #46284 üzenetére
Már külföldön se nagyon kaphatóak, mindenhol hiánycikk.
Már nem gyártják őket, ami volt meg már mind elkapkodták. Ausztriában is az uccsó darabot hoztam el ebben a méretben, már nem is tudnak rendelni belőle. Az attention SL is totálisan elfogyott.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
ivana
Ármester
válasz andrisbandi #46287 üzenetére
Mondjuk eszembe nem jutna a hátamra venni bármit is bringázás közben. Van rendes kulacsom.
boloero italpor Nagy melegben is jól jön. Hugymeleg vizet inni nem kellemes, de ha van benne bolero akkor sokkal elviselhetőbb, mondjuk a teába való citrom ízesítő tabletta is jó erre. De ez főleg gyalog vagy kenuval lényeges, azért bringával minimum fél óránként van falu lehetőleg közkúttal
-
andrisbandi
őstag
válasz anorche1 #46250 üzenetére
"műanyag ízű"
Deuter, és CamelBak ivótasakoknál is ez a helyzet.Persze nem mindekinek zavaró ez a "műanyag aroma", de én sem bírom.
Pár évig használtam azért.
Így sikerült valamennyire csökkenteni a műanyag ízt;
( A műanyagot szivacsos szerkezetűnek érdemes elképzelni, aminek a rései közé bemegy amit beleöntünk az ivótasakba, később innen a résekből kiszivárog.)
- Főrdővíz (kb 40 fokos) melegségű ecetes víz (pl 20%os-ból 1 dl, 1 liter vízhez). 1/2- 1 órát álni hagyjuk, majd többször kiöblítjük.
- Ecetes szaga nem lesz, de picit savanykás lesz a sima víz, ha sokat áll a tasakban. Kb minha szóda lenne. A műanyag íz kb felére csökken pár ilyen mosástól. De még mindíg zavaró.
- 1 picike üveg (vagy fél is elég később) citrom aroma a kétliteres ivótasakba vízzel. Ezt éjszakára bennehagyom, reggel párszor kiöblítem.
- Így már tűrhető szintre csökken a műanyag íz (elnyomja a szivárgó citrom aroma). De ha megmelegszik az ember hátán az ivótasak (2-3 óra) erősebb lesz a műanyag íz.
- Aki bírja a mesterséges édesítőszereket (erjedésre hajlamos hagyományosokat nem érdemes beletenni), boloero italporral 100%-ra megszabadulhat a műa. íztől. Csak ugye ez is egy mű dolog, ahogy a citrom aroma is.
- Ízes gyümölcsteákkal is kicselezhető (pl aldis csipkebogyó + zöldea 20-30 percig áztatva) a müa. íz. Viszont az ivótasakot nagyon megfogja. Szinte kimoshatatlan lesz. Meleg ecetes mosással, áztatással valamennyire kijön.Ennyi kínlódás után lemondtam az ivótaskról. Viszek egy liter petpalackos vizet, meg pénz sörre, oszt jónapot :-)
Fiók ürítés - bringa szerszámok; https://bolha.testbike.hu/clList/userCls?uid=100611
-
gergo5991
őstag
válasz Tothgera30 #46284 üzenetére
Azt hiszem a topik címéből értetődő hogy mire is ment az instant get
Nálunk a 29er-ek fogytak ki ahogy néztem tegnap a boltot.. pedig havernak akartam intézni egy attention 29-ert, de úgy néz ki 27.5-öst lessz kénytelen venni. Remélem a 27.5 is olyan tempós mint 29 mert mindig mondanom kell neki hogy ne lassuskodjon , jelenleg egy 26os rock machinét teker
[ Szerkesztve ]
-
Rottweiler89
senior tag
Ehhez mit szóltok?
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz thornadoj #46278 üzenetére
Kell egy kép,de ha olyan váltó mely az agy felé húzza a láncot és van váltó állító csavarja is,talán nem áll jól a váltó,ergo igen előre áll és nem tudja feldobni hátul a nagy tányérra.Ha jól tévedek bennebb kell hajtani azt a csavart melytől a váltó hátrafele mozdul rögzítő csavarja körül,vagyis picit jobban lenyúlik,kinyílik kanala.
Because...1 csirkéért 5 tyúkot?! Milyen üzletember vagy te?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gergo5991
őstag
Amánszééééééééép, instant get
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46269 üzenetére
Érdemes még Rose-on és Bike-Discount-on is megnézni. Rose-on ha jól emlékszem regisztráláskor van 10€-s kupon 50€ feletti vásárláskor, meg a szállítási költségekben is lehet különbség.
-
bajtokarpi
őstag
Sziasztok!
Gumiabroncsot szeretnék vásárolni, segítségeteket kérném ez ügyben. Leginkább városi közlekedésre, de amerre járok elég sok a poros aszfalt, és az sem baj, ha esős időben sem jön zavarba. 26"-os kerékre kéne olyan kb. 5k. az értékhatár. Mit (melyiket) lenne érdemes vásárolni?
Köszönöm
battletag: bossi#2666
-
thornadoj
aktív tag
Ha az L csavar teljesen laza, akkor a váltó a legnagyobb fogaskerék írányába maximumig tud(na) elmenni. A bowden lazításával is a legnagyobb fogaskerék irányába fog elmozdulni, mert a laza bowdennel a rugó jobban össze tud húzodni ezáltal nyomja a váltot felfelé. Am. bróbáltam feszíteni is a bowdent, de akkor még annyira sem vált fel.
Amúgy. egy idézet a bikemag-ról: "A működési elv a következő: a bowden megfeszítésével a váltókanálon lévő mindkét görgő a rugóerő ellenében elmozdul valamely irányba – régebben mindig az agyperem felé, manapság léteznek fordított működésű MTB váltók is."szerk.: Am. amikor kézzelm kicsit felsegítettem, azzal azt akartam érzékeltetni h magátol nem ment fel, de amikor felsegítettem, pontosan rátéve a legfelső fogassorra, akkor már magától túldobta, tehát a váltó tólja fel a láncot, de valamiért nem tudja egy ponton magától felrakni.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz thornadoj #46272 üzenetére
Nem csoda pont, hogy húzni kellene a bowdenen. Gondolkodj már el, hogy működik az a szerencsétlen váltó, ha állítani akarod Ha kézzel fel tudod nyomni akkor tuti nem az L csavarral van a baj, azt egyébként se kellene állítgatni, mert még a küllőkben köt ki a váltód.
-
thornadoj
aktív tag
sziasztok!
segítségnyújtásra lenne szükségem hátsó váltó beállításhoz. a legfelső fogaskerékre nem vált fel, pedig az L csavar teljesen ki lett lazítva. Hogyha kézzel felsegítem akkor viszont már túldobja. A többi fokozat problémamentesen, szépen vált. deore lx váltóról van szó, új fogaskeréksorral és lánccal.[ Szerkesztve ]
-
Rottweiler89
senior tag
válasz zoli03 #46266 üzenetére
Megnézem akkor Bike-components-en, mert onnan szoktam rendelgetni...
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
robi16966
újonc
Sziasztok,
Szeretnék venni egy kross kerékpárt csak nem értek a kerékpárokhoz ezért nem tudom mit kell figyelni a vásárláskor. Egyik ismerősöm ajánlotta a GT Transeo 3.0 2014-es modelt. Mi a véleményetek róla??? -
gergo5991
őstag
válasz Runner_fxr #46158 üzenetére
hát igen, ahogy lentebb irták, csak simán légtelenítették nem pedig feltöltötték. Amúgy nem tudom mit csinálhattak a kerékkel, mert mikor a váltót állítgatta, hátul 1 picit nem volt jó, aztán hátra vitte a kereket és 1-2 őt csapott rá, vagy lehet egy másik kolega kalapált ott, de nem tudom mit csinálhattak, lehet a kazettával volt valami idk.. vagy lehet csak behúzta nem pedig kalapált..
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46264 üzenetére
Ennyiért már kapsz Németországból SLX hajtóművet is. Biztos, hogy inkább azt venném, vagy egy Deore-t, az meg olcsóbb is. A gyorszár azért baj, mert egy átütőtengely sokkal merevebb.
-
parkr
őstag
válasz fenergie84 #46223 üzenetére
ezekből szerintem a Kross tűnik értelmesebbnek, de majd a jobban hozzáértők megmondják.
a Neuzer viszont lehet, nem véletlenül olcsóbb. én azt kihagynám. -
Rottweiler89
senior tag
válasz Runner_fxr #46240 üzenetére
A lock valóban fontos, a mostanin is gyakran használom. Monarch 4.2-vel veszem/vettem. Ez a váz már megvan, kiszemeltem, és beleszerettem. Gyorszár nem baj, elöl nem szeretem inkább használni, a mostani bicajomon is cseréltem elöl imbuszosra. Akkor oké, én is GXP-t néztem hozzá. Megpróbálom újonnan megvenni a cuccokat hozzá, de van fent alig használt is, majd mazsolázok, meg linkelek, hogy jó lesz-e.
179cm, 17".ivana
Ha jó árban van, újonnan veszem meg az alkatrészt, ha drága, akkor marad a használt.zoli03
28K postaköltséggel együtt.DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fpeter07 #46261 üzenetére
Nem sok értelme van az egésznek... Olyan mintha túllőttek volna a célon a pálya nehézségét illetően.
(#46262) spanglee001 ...pedig ha egyszer ráérzel a bringa ízére ott fog porosodni szegény hardver.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
spanglee001
addikt
válasz Hasaggymeg #46260 üzenetére
igen, jó lenne most is a keró, de előbb ezt meg kell vennem [link]
netezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
fpeter07
veterán
Félig off topic, de ilyen versenypályát én még nem láttam. [link]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz spanglee001 #46249 üzenetére
Havonta 100 ezret félretenni nem is rossz! Egy jó kerékpárt megéri kivárni,az biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz spanglee001 #46249 üzenetére
Ez már abszolút nem rossz bringa. Bár ez a fajta Scott felfüggesztés állítólag nem túl hatékony, nekem nem volt hozzá szerencsém csak olvastam róla. Persze nyilván nem gagyi, ez már egy jó bringa.
Szórakozásra, hobbi hegyikerékpározáshoz nem rossz gép, de azért ez nem egy kifejezetten zúzós bringa.
Azt mindenképpen el kell döntened, hogy hol szeretnéd leginkább használni, mert ha sokat mennél aszfalton, meg nem vinnéd komoly terepre, akkor nem kell neked össztelós, elég a merev vázas monti vagy cross trekking is. Illetve a váz méretre is figyelj.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz spanglee001 #46255 üzenetére
Vigyazz, ha rakapsz, nem igazan akarsz majd visszaulni a gep ele
Everybody lies.
-
spanglee001
addikt
válasz vendingo #46254 üzenetére
hát sziklákról tuti nem zuznék, bár még nem is próbáltam kinézetre ez már tetszik, és nálam az is fontos hogy jól nézzen ki, kényelmes legyen és bírja a gyűrődést
unaloműzésre venném, szórakozásra hogy ne mindíg a gép előtt üljeknetezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
vendingo
veterán
válasz spanglee001 #46249 üzenetére
Amúgy mire használnál egy ilyen bringát? Városban közlekedni, vagy zúznál le hegyről, sziklákról?
Ha olyat keresel, ami minden célt kielégít kisebb kompromisszumokkal, akkor érdemesebb lenne egy merev vázas montit nézned, azzal is lehet csapatni erdőben, de a városban is kiszolgálna.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Solad
addikt
válasz ígyvanferi #46252 üzenetére
Attól a karbonlaminátum még kompozit, ilyenformán a vagy-vagy reláció nem az igazi. Olyan ez mintha azt mondaná valaki hogy mehetünk autóval vagy Volkswagen Golffal.
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
veterán
válasz anorche1 #46250 üzenetére
En nem aztattam semmit az enyemet, ahogy ra van irva, haromszor kioblitettem es azota hasznalom. Minden hasznalati napon ki szoktam obliteni haromszor reggel, mielott elindulok vele. Mostanaban a teton dolgozva is ez van rajtam, eleg kenyelmes, hogy nem kell maszkalni a vizert, meg benne van a kajam, telefonom is, ha tolteni kell, tollak, etc. Egesz jol birja
Everybody lies.
-
anorche1
őstag
Nincs valakinek ilyen decathlonos ivótasakos táskája?
Már egy hete áztatom szódabikarbónás illetve citromos vízben, de bármit öntök bele műanyag ízű lesz"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
spanglee001
addikt
válasz Runner_fxr #46243 üzenetére
megnéztem a mit elenőrizzünk a kerékpáron vásárláskor és hasonló videókat tényleg tragacsot vettem
ilyesmi már kinézetre is tetszik hasonlóban fogok gondolkodni, ugye ez már jó? viszont kell gyűjtögetni hozzá jócskán talán 2 hónapnetezős pécék eladóak néha :D !!!!44!4!!négy
-
imyourfriend
őstag
válasz Hasaggymeg #46247 üzenetére
Ennyit bírna, akkor már az eladó nyaka köré tekertem volna a darabjával idehaza 20ezer forintos külsőt. Jó 5000-5500 körül lehet benne: itt még igaz előző gazdájánál, de nálam is megjárta ezt a kaptatót. Szóval nem "rendeltetés szerű" használattól tart itt ahol. Mellesleg ha tudom hogy legalább 5ezret elmegy akkor már megérte, számolni nem számolok hány ft/km, aki így tesz az inkább ne is üljön bringára..
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz imyourfriend #46242 üzenetére
Már azt gondoltam 5-600 km driftelés lehetett ott!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
concret_hp
addikt
nekem most gp 4000 van elől, kb. 2000km-t mentem vele, most kezd látszani rajta, hogy már nem új, elől becslés alapján 8-10K-t lehet kihúz.
hátul conti ultra sport van, ez valami survivor darab lehet, szintén kb. 2000km ami óta hátul van + 800km görgő ami azért elvileg eszi rendesen + elől volt csak nálam kb. 2500km-t meg az előző tulajnál ki tudja mennyit. mondjuk most már csereérett, csak a lustaság miatt van még fent
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #46244 üzenetére
Lehet,hogy eltöltött vagy 2 nyarat + 2 telet a teraszon.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #46241 üzenetére
Az nekem is nagyon kevésnek tűnik, olvastam hogy a GP4000 akár 10.000km-t is kibír.
imyourfriend: na így más én azt hittem annyit bírt eddig összesen.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46214 üzenetére
Milyen magas vagy és mekkora az a coiler váz?
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #46237 üzenetére
Sokan mondják, hogy görgő lenne a megoldás de tudja a fene.. most hogy karbon gép lett már 1 éve, ugyan nem szerelem fel görgőre. Tél kezdetével betámasztottam a fal mellé és ott pihen, hetente egyszer egyszer átforgatva a kerekeit kb. Inkább terembe, trx-re járok (bár manapság nagy divat lett, így érdekes a helyzet.. ) Télen nem árt pár plusz kg, hidegben jobban oda kell figyelni az ilyesmire.
(#46238) bandus: Drágább daraboknál egy hasonló skála jelzi mint ami a gépjárművek futófelületén van, csak itt kb. 1mm átmérőjű lyuk az egész, 1 max 2 centire van kettő ilyen középponttól jobb és bal oldalra picivel eltolva. Azok ha elfogynak, illetve ha valahol látni a szövetet akkor annak biza annyi. Mellesleg ha kezd szögletesedni a külső az szemmel látható és esős időben kanyarodáskor nagyobb veszélyt jelent, pl ilyen jelekre kell figyelni. Emellett van élettartamra utaló jel is, manapság ha már 2-3 esetleg 4 szezont lehúzott valaki ugyanazon külsővel akkor elkezd repedezni, főleg az oldalfala a guminak. Adott esetben ez nem túl nagy probléma, viszont volt mikor feles rubena szettet kellett elhasználjak és az annyira repedt hogy már kinézett az oldalán a belső majdhogynem.. Ezért érdemes minden indulás előtt végignézni a gumit, leginkább a futófelületét hogy rendben van e mert ilyen nagy nyomású külsőknél egy kisebb hiba defektet eredményezhet, rosszabb esetben vállon kell hazacipelni. Km számot nem lehet rá mondani, rengeteg dologtól függ az elhasználódás. Lehetőleg ne álljon napon, laposan valamint legyen vigyázva a külsőre, és minél könnyebb ember hajtja annál kevésbé kopik.
(#46241) Hasaggymeg: Annyit bírhat még ránézésre, persze elmenne egy szezont is de nem akarok perecelni vele. Elnézést a rossz fogalmazásért.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz imyourfriend #46236 üzenetére
5-600 km és máris cserés?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46214 üzenetére
Megértem, mert valóban jó dolog bicajt építeni. Mindenképpen lockolható tag szükséges, hogy jól tekerhető legyen aszfalton. Azért én elgondolkodnék azon is, hogy egy másik vázra építkeznék. Hátul csak gyors záras agyat fogad a coiler, illetve e fejcső is 1/18-ad. Komolyabb villát is nehezebb már találni ilyen nyakkal.
A truvativ hajtóműhöz a hozzávaló gxp csapágyat kell beszerezni, ha nem adják a hajtóműhöz. Egyébként ha nem ragaszkodsz a truvához, egy új deore vagy slx hajtómű is simán jó. Amiből lehet vegyél újat.[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
Most vagy náluk van fogalomzavar, vagy nálam annál a résznél hogy mit ért karbon alatt.
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
bandus
veterán
válasz imyourfriend #46236 üzenetére
hány km-ig számít jónak egyébként egy gumi körülbelül? csak mert én biztos fel nem ismerném, hogy mikor használódott már el 2000-3000 km?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz imyourfriend #46236 üzenetére
Második részre amegoldás egy görgő otthonra amin télen is leeht edzeni.
Én végig edzettem akkor is (görgő+kondi) így jobb formában voltam tavasszal mint ősz végén.
Konkrétan fogytam a téli szezonban.Més que un club!
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #46234 üzenetére
[link] Ezen darab van fent most, persze nem ezzel a vázzal valamint 622-24. Bírni egész jól bírják még, van is a gumiban jó 5-600km de már kezd megérni a cserére. Ezzel a 24-essel nincs nagy gondom, sőt jó lenne pont ugyanilyen gumit találni (no de idehaza 1 db kerül annyiba mint kint 1 pár..). Mellesleg elgondolva a 20-asnál, nem hinném hogy idehaza meg lehetne úszni egy szezont felütés nélkül.. Pedig jó lenne feltalálni egy olyan gumit ami keskeny, pl 21-22-es és adni neki egy magas oldalfalat.
(#46235) Hasaggymeg: Ez minden nyár elején tervszerű, télen kevesebbet mozgok a kelleténél így akarva akaratlanul pár kg plusz súllyal kezdem az évet, legyen mire fogni a gyenge szezonkezdést.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz imyourfriend #46233 üzenetére
"85-86 most, de ez hamarjában 80 körülre redukálódik a hónap folyamán"...zsírleszívás?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz imyourfriend #46233 üzenetére
Ha annyi vagy akkor a 20-at elefelejteném mint ahuzat. De még 23-hoz se kevés.
Én is 82 vagyok szóval egy súlycsoort veled és azért a 25 komfortosabb. A 23 egyébként nagy divat volt az elmúlt időben de mostanában kezdenek rájönni hogy a 25 nem rosszabb, sőt..
Még ha a gördülési ellenállása nagyobb is lenne akkor is ebből mi hobbisták vajon éreznénk valamit? Szerintem nem, max a profik.
Egyébként egy 20-ast lehet keményebbre kell fújni jóval hogy ne lapuljon be nagyon azt meg kérdés hogy a felnid bírná-e ha például a gumit 10 barra fel lehetne nyomni.Més que un club!
-
imyourfriend
őstag
válasz Napfénysüti #46232 üzenetére
85-86 most, de ez hamarjában 80 körülre redukálódik a hónap folyamán. Sima feketét szeretnék én is, pedig van zöld meg mindenféle színű darab (viszont arra 16 hetet írnak) így megelégszem a feketével. Amúgy alapvetően nem adnám ezen szint alá, a sima grand prix után vagy ezt a 4000-est vagy a pro4-et képzelem el, de a 4000-es lesz már döntöttem.
[ Szerkesztve ]
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz imyourfriend #46231 üzenetére
Ha megkérdezhetem hány kg vagy?
GP4000 kint nagyon népszerű gumi csak ugye haza viszonyok között számít drágának hogy 10.000Ft-ot kiadjon valaki 1db külsőért.
Én beszéltem anno a Rose-ék képviseletével pont ennek a guminak az ügyében emrt a reflex csíkost kb három honapos (!!!) szállítási idővel ígérték. Azt mondták nem tudják a Conti mikor tud eleget szálllítani. Aztán sima fekete lett az eredetileg kiszemelt reflexcsíkos helyett és azt kb nekem is 2-3 hét után tudták küldeni.Més que un club!
-
imyourfriend
őstag
23-as vagy 25-ös lesz akkor, bár inkább a 23-ast figyelem mondjuk most 24-es van fent de ez continental grand prix kevláros gumi, nincsen benne drót. Mondjuk belegondolva a 20-assal lehet hogy több gondom lenne, meg a kényelmet tényleg nem szolgálja egyáltalán. Mondjuk ez a két hetes szállítási idő nem túl barátságos, fel is hívtam az illetékes kollégát. Egy emailt kell dobjak ezzel kapcsolatban és mond pontos információt. Amúgy nem tartom rengetegnek ezt a 32-33€-t, biztonságosabbnak gondolom megvenni ennyiért mint a 3-4-5ezer forintos gumikat valamint csak csak adnak kanyarsebességben és tartósságban többet az olcsóbb társaiknál.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46214 üzenetére
Mennyiért láttad ezt a hajtóművet? Én rákeresve itthon nem nagyon találtam.
-
ivana
Ármester
válasz Rottweiler89 #46203 üzenetére
Új alkatrészekből nem érdemes építkezni mert drága, de nagyon. Használtból viszont egész jókat lehet összehozni.
-
lsebestyen
addikt
válasz imyourfriend #46210 üzenetére
Profik is 25-ös külsőt használnak többnyire.
-
Napfénysüti
nagyúr
Van egy kis outis baráti csoportunk ott akad aki vesz használtan pár különféle nyerget és amleiyket nem ahsználja azt a másik elviheti tesztelni. Én is adtam már oda a gyárit az egyik barátomnak (nem vált be végül). Szóval mi így a kis társaságban megoldjuk, de persze ezek olcsóbb nyergek.
Més que un club!
-
footy
addikt
Sziasztok!
Szeretnem cserelni a nyeregcsovet, ezzel kapcsolatosan lenne ket lama kerdesem.
- Megneztem a nyeregcsovemet, az atmero 27,2 ez rajta is van a csovon. A hosszusagat megmertem es a cso 27cm hosszu, a teljes hosszusag pedig 30cm. Az uj cso viszont 35 cm. Okoz ez valamilyen problemat?
Jozan paraszt esszel azt mondanam, hogy nem, mert a jelenlegi cso is kb 15cm-re kint van avazbol.
- A nyeregcsobilincset is cserelnem hogy akkor az is legyen fekete. Ebbol honnan tudom hogy melyik a helyes meret? 27,2-est nem talaltam, de gondolom eleve nagyobb meret kell, mert a vazat kell fognia nem a csovet.koszi
-
fenergie84
addikt
Sziasztok!
Remélem tudtok segíteni, mert már teljesen tanácstalan vagyok.
10éve nincs keróm, most elhatároztuk feleségemmel, h veszünk mind a kettőnknek, ő talált is magának, de én nem tudom eldönteni.
Ezekre kaptam javaslatokat:
Kross Evado 1.0,
Merida 10-V,
Neuzer X2.
Utóbbi legalább 10e olcsóbb, mint a többi.
Véleményetek? -
Acef
addikt
válasz Hasaggymeg #46221 üzenetére
Inkább jobb.
Majd érzed, hogy a megfelelő helyen támaszt az ülés. Nekem folyamatosan fájt a farkcsontom, amíg nem találtam meg a megfelelő nyerget, és persze a megelelő beállítást.Mérés: pl ülj rá egy hungarocell lapra, látni fogod, hogy hol nyomódik be.
Vagy próbálgasd/cserélgesd a nyergeket, de ehhez egy segítőkész kerékpárboltos is kell, és persze nem 10 percig kell "tesztelni".[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #46220 üzenetére
Világos,hogy érezhető lenne,csak milyen irányban? Lehet még rosszabb lenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #46219 üzenetére
Az már elég nagy különbség két nyereg között szerintem tuti érezhető.
Egyébként lehet ha lemérném ezt a távolságot nekem is azt dobná ki hogy szélesebb nyereg kell (a jelenlegi 135-ös) és hát nem egy vékony hegyimenő alkatú bringás vagyok.Szombaton az utolsó kör már elég szenvedős volt ülés szempontjából viszont én azok közé tartozom aki inkább elviseli a fájdalmat (20 éves sportmúlt fájdalmakkal).
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #46218 üzenetére
Eszméletlen ma már mennyi tudományos kutatás van minden sportág mögött.
Már megint a seggről értekezem veled,de most éppen ülőcsont távolságomat méregetem,hogy kitaláljam milyen nyereg is való nekem.Nem tudom mennyire higgyek ennek,érezhető lesz-e a pozitív különbség egy 135 és egy 155mm-es nyereg között...mert mérés szerint akkora kellene.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz imyourfriend #46204 üzenetére
Ebből van nekem 25-ös. Frankó gumi eddig, remekül tapad és jó a gördülése is. Ez konkrétan a piacon kapható egyik legjobb gumi csak hát cserébe megkérik rendesen az árát.
Viszont miért akarsz olyan keskenyet venni?Sokat olvastam a témában és én simán a 25-öst ajánlanám neked. Nekem 23-as volt előtte a 25 ehhez képest kényelmesebb és ami tényleg meglepő állítólag nem rosszabb a gördülése tesztek szerint. Nézd meg hogy a profik (World Tour mezőny) jó része is áll át a 25-ös gumikra pedig nekik minden watt számít és tuti értenek hozzá akik ott vannak. 20-ast semmiképp nemvennék az már rohadt keskeny. Ha már mindenképp ilyesmit akarsz 23 alá szerintem se menj le.
Hasaggymeg: igen az egy jó cikk én is olvastam érdemes a témát jól körüljárni mielőtt az ember gumit veszek. Főleg ha ilyen drága csúcs külsőt akar mint a Conti GP 400SII.
Múltkor láttam Philippe Gilbert BMC TimeMachine időfutam gépét és meglepetésemre azon is 25-ös gumi volt. Érted, egy időfutam gépen ahol aztán tényleg minden a sebesség miatt van.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz #48525824 #46216 üzenetére
Ez egy roppant érdekes olvasmány! Ki gondolná,hogy egy 25-ös guminak ugyanazon a nyomáson kisebb az ellenállása mint egy 19-esnek?!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#48525824
törölt tag
válasz imyourfriend #46212 üzenetére
En szemely szerint nem hasznalnek 20-ast, ha varosban is tekersz, volt mikor uthiba a 23-ast siman megvezette, annyira nem jo erzes.
Ezt gondolom ismeritek a temaban. [link]
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz atok666 #46191 üzenetére
Erre már én is kíváncsi vagyok, a próbaúton úgy éreztem, hogy egész könnyedén lehet majd 40 környékén haladni vele, ami az előddel azért sok erőt felemésztett. Pénteken, ha az időjárás is engedi, akkor már tudom tesztelni.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Rottweiler89
senior tag
válasz Runner_fxr #46209 üzenetére
Én meg köszönöm a segítséget!
15 méter hosszú ugrást biztosan nem fogok, de nem fogom kímélni, ha olyan helyen járok, ahol ki tudom használni az előnyeit! A lényeg, hogy haladni is lehessen vele, ha aszfalton kell tekerni, de a vad utak se ilyesszék el a bicajt. Mindenképpen építeni szeretném, ez úgymond egy beteljesületlen álmom. Meg egyben nem is lenne ennyi pénzem rá, a megadott összeg a rászánt keret az elkövetkezendő hónapokban. Aprajánként megveszem hozzá az alkatrészeket, hol ezt, hol azt, és remélhetőleg lassan majd összeáll a gépsas. Egy biztos, ha ezt megépítem, 100%, hogy nem adom el, inkább veszek egy 3. bicajt!.
Akkor jó lesz a hajtómű? Milyen középrészt ajánlasz hozzá, ami biztosan jó lesz a vázba?DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #46212 üzenetére
Bár nem vagyok túl tapasztalt az országútizásban, amennyit én mentem ilyennel, úgy vettem észre ha nem túl jó minőségű az út akkor 23 alá nem érdemes menni. Tükör aszfaltra jó a 20-as gumi, de itthon ilyen kevés van.
-
bandus
veterán
válasz imyourfriend #46204 üzenetére
az egyik fb csoportban ma 14k-ért ment el egy ilyen pár conti.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
imyourfriend
őstag
Lehet hogy ilyen belső késztetés hogy, hú majd gyorsabb leszek tőle és ennek köszönhetem. Meg "vagányság" hogy 20mm-en megyek és nem 23-on, valamint hegynek felfelé csak jelent némi előnyt. Másrészt ez van most készleten rose-nál, 23-as 2-3 héten belül jön. És tudod jól milyen érzés, mikor valami új alkatrész jön a paripára, az ember nem képes sokat várni rá.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #46203 üzenetére
Köszönöm a bizalmat!
Szerintem az a hajtómű bőven alkalmas egy All mountain felhasználásra. Nekem anno a kona stinkym egy 3 tányéros truvativ firex hajtóművel volt összerakva. Az ennél még egyszerűbb. Ugráltam vele 1,5-2 méteres letörést, meg 15 méter hosszú ugrások is voltak. Kb 75 kiló voltam akkor. Működött, nem volt vele gond. Egy coiler matic ennél szerényebb gép (15 centi rugóút nem 18 mint a stinky), gondolom nem akarsz ilyeneket repkedni vele, bár szerintem bírná. Egy 15 centi rugóutas gépre szerintem nem kell láncvezető, ezt tekerhető gépnek érdemes megépíteni, ehhez pedig kéne az első váltó. Én anno a stinky-t is kezdetleges enduronak építettem (szimpla vállas villával, 3 tányéros hajtóművel). Bár akkor még nem annyira volt elterjedt ez a kategória, sokan furán is néztek rám, de én fel is akartam vele tekerni a hegyre, meg le is zúzni. Ez többé kevésbé sikerült is, de azért elég nehéz volt a bicó, kb 18kg.
A kerékpár építés jó poén, én is csináltam. Viszont érdemes azon is elgondolkozni, hogy talán jobban járnál ha kompletten vennél egyet? Lássuk be, a coiler matic már nem mai darab. Mai szemmel nézve nehéz, pedálozásra eléggé bemozdul, bár kétségtelenül masszív és szép mozgású váz. Figyelembe véve azt az összeget amit rá akarsz fordítani. Első teló legalább egy 100-as, ezen kívül még 180-at szánnál rá, az 280, ehhez hozzávesszük a coiler matic váz árát a monarch taggal az még plusz kb 80-90. Az nagyjából 360k. Ezen az áron már van azért választék, ha használt piacot végig nézed. Sokkal modernebb, könnyebb bicód is lehetne ezen az áron. Ha később eladnád a coilert, örülhetsz ha a befektetett pénz felét visszakapod.
E helyett mondjuk nézd meg ezt 3 kilóért: [link] -
Solad
addikt
válasz imyourfriend #46206 üzenetére
Mi az ami a váltás mellett szól? Mert nekem nem igazán jut eszembe semmi.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
concret_hp
addikt
-
imyourfriend
őstag
válasz concret_hp #46205 üzenetére
Ez lenne a kérdés igen, hogy nem túl jó útszakaszon mennyire lehet hátrány egy 20-as a 23-ashoz képest. Az ilyenek nyilvánvalóak hogy síkon jobb, kanyarokat annyira nem lehet gyorsan venni vele valamint esőben és hegyről lefelé is jobban meg kell választani a sebességet. Mostani külső 24-es, erről váltok lefelé vagy 23 vagy 20-asra, csak nehogy az legyen hogy ausztriába kelljen rónom a kilómétereket emiatt, ha itthon használhatatlan a 20-as.
-
concret_hp
addikt
válasz imyourfriend #46204 üzenetére
7-8 baron nem hiszem hogy érzel különbséget a 20 meg a 23 mm közt vagy nem értem a kérdést
vagy fullba vagy sehogy :D
-
imyourfriend
őstag
Üdvözlet!
622x20-as országúti külsőt érdemes feltenni? [link] ilyet szemeltem ki, csak érdekelne hogy picit rosszabb úton mennyire észrevehetően ráz illetve kanyarban valamint esőben használható e egyáltalán? Nem olcsó projekt, ~21 ezer forintba kerül egy pár.
-
Rottweiler89
senior tag
válasz zoli03 #46201 üzenetére
Sebaj, mindenki segítségét örömmel veszem! Én is Runner-ben bízok a legjobban!
Mivel nem kevés pénzt fog felemészteni az építés, így nem véletlenül vagyok itt, és bízom a fórumozókban!
Én meg meguntam a gyönyörködést!Gyakorlatilag minden kell hozzá, középrész, hajtómű, fék, komplett kerék, stb., mert ami megvan, az maga a váz és a tag. Szóval örülnék neki, ha linkelnétek Testbike bolháról, vagy Bikemag apró-ról. Az egészre első teló nélkül lesz olyan 150-180K-m.
Vagy PM-ben is várom a segítséget!
[ Szerkesztve ]
DeepCool CH370, Gigabyte B550M K, AMD Ryzen 5 3600+Thermalright Assassin King 120 SE, 2x8GB Corsair Vengeance RED D4 3200Mhz, Sapphire Pulse RX 6700 XT 12GB, Micron 2450 256GB, Micron 3400 512GB, Kioxia Exceria 960GB SATA3, Fractal Design Anode Bronze 650W, MEETION K9320 RGB, THE G-LAB Kult Helium
-
VIPowER
őstag
válasz Real Ghoost #45831 üzenetére
Én ilyet használok. Rosszat nem tudok róla mondani eddig : [link]
-
zoli03
őstag
válasz Rottweiler89 #46200 üzenetére
Én sajnos ezekhez az alkatrészekhez nem értek annyira, nem volt még ekkora rugóutas gépem. Csak az aprót szoktam nézegetni, aztán gyönyörködök . Ehhez a témához talán Runner_fxr ért a legjobban a fórumról.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gorilla Sports Súlyzópad + 100 kg-os súlyzó készlet
- Motorola TLKR T62P walkie talkie
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
- DJI Mavic 2 Pro Fly More Combo FMC drón - 1" Hasselblad kamerával (3 akkuval)
- Teljesen újszerű szett! Philips Lumea Advanced SC1997/00 villanófényes IPL szőrtelenítő