- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Yutani: Yutani Retró Hangkártyái: OAK Mozart Wavetable
- bambano: Bambanő háza tája
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
gabor9991 #55659 üzenetére
Másra nem tudok gondolni, alapjáraton bugyborgó hangot hallok az utastérben.
Fordulatszámot emelve változik a buborékok sebessége is.
Majd megnézem hideg indításnál a víztartály kupakját levéve hogy egyenletes-e a visszajövő ágon a cirkuláció.Túl sok energiát nem akarok bele tenni, aktívan már nem lesz használva a kocsi általam, 1-2 éven belül eladom aztán áthozom a B10 fokozatot a Kugára.
-
radi8tor
MODERÁTOR
Most hogy beindítottam a Focust odébbállni vele hallottam hogy a hűtővíz kör levegős. Ez gondolom a hónapokig tartó állás eredménye. Kilevegősödik ez magától, ha megyek vele?
A vízszintet normálisnak láttam. -
eddie17
addikt
válasz
Ace owner #55649 üzenetére
Köszönöm!
Amúgy érdekelne engem is.
És köszönöm a többieknek is a válaszokat
Az autó valós 124k kilométerrel volt, magyar autó.
De nagyon lelakott volt, képről nem látszott.
Sok apróság volt ami összeadódott, tudom nem új autó de a tények alapján nem így kellett volna kinéznie.
Ez az autó olyan ridegtartásban lehetett mint annak a rendje, és akkor már is megkérdőjelezhetőek a karbantartások is.
Nem lett a mi autónk. -
troll81
addikt
válasz
dellfanboy #55655 üzenetére
Utcai lesz teljesen.
Oda is készül minden porcikája. -
Üdv!
Motorolaj hol most a legolcsóbb? Mármint weboldalra gondoltam, ugyanannál a márkánál. -
Ace owner
addikt
válasz
eddie17 #55632 üzenetére
Ne kormoljon, dpf legyen azért alatta ha volt benne gyárilag. Kormányműre kérdezz rá hogy volt-e mar cserélve mert tipushiba. Motor es valto között tud szivarogni a főtengely szimering, szelepfedel tömítésnél is, motortarto bakok is eltudnak köszönni de azt érezni amikor jar. Csomagternel érdemes beazas nyomokat keresni ez is tipushiba.
Maga a motor elpusztíthatatlan, nem egyet láttam 6-700 ezerrel az órában extaxikent.Nekem mk3.5 volt 2015os évjárat ha erdekel valakit leírom a tapasztalatokat. 230-380ezer kmig használtam. Épp elado ha itt lehet hirdetni
-
7Sony7
addikt
válasz
pn4hvq #55645 üzenetére
Nincs mit. Nincs előfizetésem, de ha egyből megtalálod amit keresel, akkor jó. Igen, nem dzenzornak írja, de gyanús volt, ezért kerestem rá a számára a neten, és ott is írja, hogy az az. Mindenesetre kíváncsi leszek, mi nálad a hiba, de a grafikon alapján valahol nagyon elmegy a nyomás.
-
pn4hvq
senior tag
válasz
7Sony7 #55644 üzenetére
Köszönöm!
Láttam ezt a robbantott ábrát, csak az alkatrészek között szenzort kerestem, csak ez külön nem volt felsorolva mint szenzor
. Még el is gondolkoztam rajta, hogy csatlakozóaljzatnak tűnik az ott a végén, de továbbléptem rajta.
A 7zap-ra van előfizetésed vagy belefértél az ingyenes limitbe? Mert egy ideje csak erőteljesen limitált számú megtekintést enged belépés nélkül. Pedig nagyon jó oldal, sokszor használtam a saját autók kapcsán.
-
bul07
nagyúr
válasz
pn4hvq #55630 üzenetére
Ha meglett a hiba forrása akkor ne tartsd majd magadba
Mert kb egy évvel ezelőtt édesapám pont ugyan ilyen kocsija(csak kombi) ugyan ezt csinálta kb.Beindult alapjáraton szépen ment majd mikkor gurulni kezdett mindig megállt.
Kint volt horgászni, kis gurulás-sokall mentek pár száz métert. Már az volt hogy megyünk menteni hazahúzni. De egyszer csak megjavult, hazajöttek.
És azóta se jött elő többet ez a hiba. -
gabor9991
addikt
válasz
radi8tor #55635 üzenetére
Én is erre céloztam volna hogy a 124 az ilyen idős autóban szinte nem lehet valós de ha tényleg ennyit ment akkor van ilyen
Ha nem egy ovijárat volt napi 3 hidegindítással hanem szimplán keveseide normálisan használták akkor ennyi futás után semmi komoly baja nem lehet szerintem -
pn4hvq
senior tag
válasz
7Sony7 #55638 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ. Más is említette, hogy előfordulhat a nyomásérzékelő (pontosabban az illető a csatlakozójának a hibáját említette), mint probléma, de miért nincs hibakód ezzel kapcsolatban?
Ezt a szenzort merrefelé találhatom meg? Biztosan én kezdek már belefáradni (igen, már nagyon), de ilyen motortípusnál nem találtam sem videót, sem képet a helyéről -
-
pn4hvq
senior tag
válasz
gabor9991 #55631 üzenetére
Köszönöm a tippet. Erre nem gondoltam, pedig a Mondeonál találkoztam vele. De ott volt hibakód, mondjuk a jelenség hasonló volt. Ha jól láttam, akkor a motor hátuljánál elég rosszul hozzáférhető helyen van?
Közben teszteltem még élőadatot is néztem:
6sec indítózás után beindulni látszott, el is indult, de egy furcsa kerregős hang hallatszott, mint mikor két fogaskerék megkopva fut egymáson, így leállítottam:
kép1Még egy teszt a fenti után, itt is sok indítózás, beindult, de bedadogott és inkább leállítottam:
kép2 -
eddie17
addikt
Sziasztok!
Holnap megnézünk egy 1.6 TDCi Focus MK3-at, 2011 évvégi. 124k km. 116 lovas.
Van valami specifikus ezzel kapcsolatban? A HDi motorról nagyjából tudom mi lehet, ami elsőre probléma (olaj folyás, lendkerék csörgés, nyomja e ki valahol az üzemanyagot, stb.) Rozsdát persze megnézzük amennyire lehetséges.
Köszi -
pn4hvq
senior tag
Sziasztok!
Segítséget, ötletet szeretnék kérni, merrefelé induljak el a következő esetben. Adott egy 2006-os, 266ezer km-t futott 1.6TDCi HHDA motorkódos Focus, ami a héten a következő problémát produkálta indulás után 30cm-rel előregurulva: hiba nélkül járt a motor, majd menet közben megállt, hang alapján „szabályosan”, mint mikor leállítja az ember. Nem dadogott, nem volt semmi hang, előjel, egyszerűen megállt. Megpróbáltam elindítani, de azon kívül, hogy teker, nem indult be. Üzemanyagból még saccra 6-7L lehet az autóban, mert 100km körüli megtehető távot ír. Valamelyik, vagy több porlasztó gyanús lehet, mert első induláskor 10 másodpercig kissé egyenetlenül jár, de azután megszűnik ez a jelenség, így kb. fél tanknál öntöttem a tankba injektortisztító adalékot.
Amit próbáltunk:
-relék, szóba jöhetőnek vélt biztosítékok megvizsgálása, azonosak felcserélése, hátha sikerül jutni valamire. Mindegyik hibátlan.
-az egyik injektorról levettük a résolajcsövet, hogy megnézzük, jön-e rajta gázolaj: az elgondolás az volt, hogy így a tanknál lévő és a magasnyomású pumpa működését kiderítsük: volt csepegés. A mennyiséget nem tudom megítélni, mert korábban sosem néztük, nem is tudom, mennyi lenne a normális mennyiség.
-akku jó, bikázni is próbáltuk, eredmény nélkül
-üzemanyagszűrő volt korábban, néhány éve cserélve. Azóta megtett távot nem tudok mondani, saccra 20e km-nek tippelném.
-olaj+olajszűrőcsere kb. 10e km-rel ezelőtt (Ford 5W-30), vezérlés+vízpumpacsere kb. 100e km-rel ezelőtt volt
A jelenség továbbra is megáll annyiban, hogy teker-teker, de nem indul el a motor.
ForScan szerint semmilyen tárolt hibakód nincs.
Mit tudok még házilag tesztelni, merre tudnék elindulni, hogy előre tudjak lépni a hiba feltárásában, netán megoldásában? Tudnék nézni ForScan élő adatokat (de mit?), ami közelebb vihetne a megoldáshoz?
Köszönöm a segítséget! -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Ace owner #55628 üzenetére
Én olyan helyre mennék, ahol Motul Evo rendszert használnak.
Legutóbb, mikor Ivanicsnál voltam (Hajó utca) láttam a falon a posztert, hogy náluk is ezt használják olajcseréhez.Kugás csoportban ezt a helyet dícsérik: Faber Team Rákospalota
Vesznek kérésre mintát a leeresztett olajból és elküldik laborba. Ott meg tudják mondani neked, hogy milyen szennyeződések vannak benne - ezzel előre lehet jelezni pl egy váltó meghibásodást.
Nem olcsó: 150k nagyságrendileg (nem friss infó) -
Ace owner
addikt
Sziasztok! Automatavalto olajcserehez keresek profi helyet. Mk4 foka 8as váltóval. Van itt bárkinek tapasztalata ezugyben? Atmosassal szeretném csinaltatni es attól sem sertodnek meg ha a belső szűrőt is cserélnék:
-
Jenne
őstag
Szia!
Apósom a Fordba Eurol olajat használ hetedik éve. [link]
2018 májusban volt az első betöltés, 2 évente cserélteti és a 2 év alatt kb. 9 ezer km-t megy az autó. Szerinte és szerintem is, ez egy jó választás volt.
Lehet, hogy a következő olajcserénél én is kipróbálom ezt az olajat. Kevésbé ismert név ebben a régióban, mint például a Motul vagy a Total...de az adatlapja alapján nem rossz minőség. -
H-Mano
tag
válasz
TriggerPsta #55624 üzenetére
Ne sajnáld, nem tehetsz semmiről...
(Sovány vigasz: A 10.000-et visszautalta....) -
H-Mano
tag
válasz
radi8tor #55620 üzenetére
Kedves Moderátor...
ez egy egyszemélyes vállalkozás, és a fickó több ponton is sumákol.(lásd:hol volt az új,beépítésre váró hűtő?Meg sem említette, amikor kértem vissza a kocsikulcsot.)
De talán mindennél többet mond, hogy miután reggel átadtam a Focus kulcsát, délután pedig telefonon hívtam,majd SZEMÉLYESEN ÚJRA megjelentem, megkérdezte, melyik autó is?????
(Így utólag jobb is, hogy nem nyúlt hozzá, szerintem ez az egész hűtő csere bűzlik.Nem kicsit...) -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
dellfanboy #55619 üzenetére
Gondolom a tegnapi vihar is némiképp közbeszólt. Lehet nem volt elég emberük aznap, vagy hasonlók. Mindenesetre a hitegetés amiket a szervizesek megengednek maguknak az vérlázító. Ezt én is utálom.
Focust is anno leadtam 1 hétre míg Németországban volt dolgom. Csütörtökön hívom minden oké halad a dolog? Még hozzá se fogtak. Elkészült hétfőre, de nem kapkodták el. -
H-Mano
tag
Üdv!
Nemrégiben ajánlást kértem itt a fórumon klíma javításra, Fehérvár környékén...
Valaki az AttiCar'19 Autóklíma Szervizt ajánlotta.(Székesfehérvár,Vásárhelyi u. 6/B)
Nos, a javaslatom: SOHA,SENKI NE MENJEN A KÖZELÉBE SE...
Az alábbi levelet most küldtem el, benne a "történet" :
T. uram!
Egy előre megbeszélt időpontban (06.20)bevittem a Ford Focus gépkocsimat átvizsgálásra Székesfehérvárra.
(A diagnosztikáért 10.000 forintot fizettem, azzal, hogy a teljes árból majd levonásra kerül.)
Az Ön által megadott, 07.08. kedd 08:00-ra megbeszélt időpont előtti nap délutánján telefonon érdeklődtem, rendben van-e az időpont.
Ennek megfelelően intéztem ügyeimet, az autót (a diagnosztika után) újra elvittem Székesfehérvárra. A megbeszélt időpontban javításra átadtam.("Klíma hűtő cseréje újra".)
Kértem, jelezze, ha VÁRATLAN esemény miatt mégsem készül el, mert akkor NINCS ÉRTELME tovább maradnom Fehérváron.
Délután negyed 3-kor még azzal hitegetett, hogy MA DÉLUTÁN elkészül az autó.
16:15-kor pontosan ott állt az utcán a Ford, ahová reggel 3/4 8-kor letettem....Ezzel szemben a műhelynél újabb típusok sorakoztak.
Számomra nyilvánvaló, hogy nem is érdekelte ez a munka, amíg drágább autókkal zsírosabb üzletekhez juthat.
(Csak eszembe jutott:Vajon az új, 35ezerre számolt klímahűtő hol várakozott, hogy még aznap beszerelésre kerüljön?)
Közel 3 hét felesleges várakozás után egy egész napom, plusz kb.15-20ezer forintom ment rá erre a minősíthetetlen hozzáállásra.
A minimum, hogy nagyon szégyellje magát, még ha ez nem is divat már ebben az üzleti szférában.
Én biztos mindent megteszek, hogy ne maradjak "adósa"....
-------------------------------------------------------------------------------------------------------- -
kcsa
veterán
Nem megkérdőjelezve a tapasztalatod és a véleményed: azt hihetőnek gondolom, hogy hamarabb elfárad X márkájú olaj mint az Y, ezért kicsit másabb a hangja a motornak pár hónap után, de hogy azonnal na az azért kicsit erős. JPÉ logika alapján ott vagy autóban van hiba, vagy olajban (nem azt kapod amit kiszámláztak, ilyesmire gondolok, nem lenne meglepetés sajnos)
Volt korábban mindenféle olajom a legendásan olajfogyasztós Duratec HE-ben, de még Mannol is: semmi különbség, újonnan mindig selymes.
Mindegy is tényleg, normálisan rövid távon érdemi különbségnek nem szabad lennie, több szót nem ér
-
Jenne
őstag
Szia!
"...Az olaj a gyártói előíráson túl hitkérdés..."
Ezzel nem teljesen értek egyet, de köszönöm a válaszodat.
Évekkel ezelőtt volt az autóban egy - még garanciális - olajcsere idejére (Ford szerviz tette bele, mert akkor éppen velük voltak szerződve)Eni i-Sint Tech F 5W-30-as olaj. Tapasztalatom az volt ezzel az Eni olajjal, hogy a friss olajjal azonnal és jól hallhatóan kerregősebb lett a motorhang és az 1 év alatt rá kellett töltenem majdnem 1 liter plusz olajat is. (Fuchs vagy Motul olajnál nem számottevő az olajfogyasztásom) Aztán volt az autóban a jó nevű VALVOLINE SYNPOWER FE 5W-30, ezt már én választottam, de erre is rá kellett töltenem egy év alatt plusz egy 1 literes flakonnal és a következő olajcserénél már 3/4 szinte mutatott a nívópálca. Aztán már csak Fuchs olaj ment az autóba néhány évig, de sokszor nem lehetett beszerezni a Ford specifikus Fuchs olajat így lett az utóbbi 3 évben már a Motul olaja. -
kcsa
veterán
válasz
Rodzser Mór #55614 üzenetére
Az olaj a gyártói előíráson túl hitkérdés, vannak olcsóbb és drágább vallások, ez a drágább fajta
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Van itt a topiktársak között aki használ a Fordba GULF olajat? Erre gondolok:[link]
Ha igen, mi a tapasztalata? A Motul után/helyett érdemes?
Van ennél olcsóbban is, de ez a hivatalos hazai forgalmazói oldala.Azért kérdezem, mert errefelé nem igazán elterjedt ez az olaj márka. Véleményeket sem igen találni erről az olajról vagy egyáltalán a Gulf olajokról. Szerelőm sem tudott semmit mondani róla.
-
válasz
H-Mano #55610 üzenetére
Én carglassnál cseréltettem fehérváron, elégedett vagyok.
Aránylag gyors volt, közben tök jól eldumáltam közben a sráccal, aki nagyon precíz és alapos.
A csere után még egy gyors komplett porszívózást is csinált a kocsiban, meg is lepődtem.
Jó minőségű a szélvédő, nem lett hangosabb a kocsi sem, áll is a helyén az üveg és nem ázik be. -
-
H-Mano
tag
Üdv!
A székesfehérvári Pilkington műhelyről van valakinek tapasztalata, pro vagy kontra? -
Anaconda
tag
Dízelt nekem se komálja...
Amúgy viccet félretéve arra gondolsz hogy érzékeny az üzemanyagra?
Az eddigi autóim közül ez a legháklisabb, egyszer meg is állt egy tankolás után, mert a benzin nem tetszett neki.
Csak OMV vagy MOL 100 és forgalmas kúton tankolok. Dehát mindenki ott tankol ahol jónak látja. -
bul07
nagyúr
válasz
radi8tor #55603 üzenetére
Megkérdeztem. Legolcsóbb lengyel üveg 39500Ft, és 15000Ft a berakás.
Édesapámé a kocsi, 76éves ki zudja mennyi ideig vezet még. Munkába járáshoz, meg horgászni jár. Na meg korházba járás. Évi olyan 10-15e Km.
Majd eldönti ő hogy mi legyen.
Az üveges monta ha ajavítás uttán meglátszik lehet nem megy átt műszakin. -
3L1T3
addikt
Sziasztok,
Ford Focus MK3 1.6 Ti-Vct melyik üzemanyagot kedveli a legjobban? Van valami tapasztalata a csoportnak?
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- LG 65C2 - 65" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H87I-PLUS H87 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bitcoin Miner Eladó Bitmain Antminer S19 JPro 104 Th 3150 watt
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest