Hirdetés
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #254293 üzenetére
Naponta kellett fújnom és kopott is volt, így tervben volt a Balatoni mostly zasszonyos asphalt után a csere.
#254295TayRol...nem mind1ik, az XT pl. 2 rugós.
#254296jjeahh...lehet nem kezelik rendesen (Romániában, mert ott gyártották ) a Mavic küllőfejeket. A felni az alu, ott rozsda nem lehet, itt csak a küllőfej és főleg a küllő menetes vége, mely a metszett menet végett ott már csak acél lehet.🤔 A nagy, fenti fehér folt az első képen az már gyártáskor ott lehetett, ott simán hiányzik a fekete festék (akármi), de attól ott semmi nincs, fémtiszta volt, a lyuk mellett, a pereménél ami látszik meg lekaparható maradék, nem tudom tej-e, vagy előző szalag maradéka, de nagyját lekapartam, simán lejött. Mind1, megtörölgettem a fejeket és lefújtam valamennyit olajfilmmel, just in case.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #254290 üzenetére
Így kezdődik, majd teljesen ellepi a rozsda, aztán kezd látszani a felnin is, főleg ahol lekopik a festék. Azt, hogy a felniről belül hogyan kopik le, ne kérdezd, mert számomra is vudu . A tiéden is van már egy folt az első képen. Ha a víztől rozsdázna, akkor kívül kezdené ki nem? .
Irigyellek titeket, hogy bandázni fogtok, itt lassan nincs akivel és most az időjárás is kiszámíthatatlan.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz flash- #254287 üzenetére
Elég látványos, hogy ezt a posztot olyasvalaki tolta, aki nem sokat mászik.
Kicsit off: ma én is szereltem, jött egy fali tartó a hangfalamhoz, a 100+ kilós vőmmel ketten próbáltuk kilazítani a hangfal befogásához való sínhez a két 10-es anyát, de nem boldogultunk vele. Végül alaposan megáztatva wd40-nel, franciakulccsal sikerült. Utána láttuk, hogy a teljes menetet beborította a két menetrögzítő. A kis kínai kurvaanyja telenyomta menetrögzítővel azokat a csavarokat, amiket amúgy kézzel tudnod kéne oldani.
[ insert facepalm here ] Pedig direkt a viszonylag márkasat rendeltem, nem a teljesen noname szarokat. Volt már egy ilyentartóm, azzal nem kellett ennyit szopni.p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #254290 üzenetére
Úgy készülsz azzal a gumival mintha a világ végére mennénk, vagy egy Salz A távra, ahol komolyan csekkolják a bringát állapotilag :-)
1 hetes sárpöttyös volt kicsit, meg poros, lemostam. De holnap úgyis kap mindkettőből megint.
Számolgattuk, elvileg 8-an megyünk holnap.[ Szerkesztve ]
-
Mclovin
senior tag
Smoove olajat használóktól kérdezném. Tekerés után száraz rongy/ruhával ti át szoktátok törölni a láncot?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz robertka #254288 üzenetére
A Knipex az egyik legkomolyabb szerszám márka.
#254250Zoliwrc...megmosoood?! remélem azért a legtisztább bringa díj az enyém lesz. ...és a legújabb hátsó gumi különdíj is.
jjeahh...nem mondom semmi korrózió nyomait nem láttam mert amint látod egyes küllőfejeknél látszik valami rozsdaféle, de amúgy a felnin semmi és a fejek némelyikén is csak felületi...hogy ez aztán a tejtől, vagy a víztől, nem tudom...másfél éve van benne, csak rátöltve volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
Jártam nem rég a zemplénben és volt egy rész ahol k* sok méh repkedett. Még meg is álltam, fotózni. Rengetegen voltak, eszembe jutott "menni kéne innen" azok is támadnak nem? nem csíptek meg. De elgondoltm itt a semmi közepén elég rossz élethelyzet lenne egy méh támadás. Minden esetre "nyugodtan távoztam". Bezzeg olyan már volt hogy 1-2 darázs volt csak, és megcsípett.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
Valakinek van tapasztalata a knipex 95 62 190 bowdenvágó fogóval? Elég drága de ha tényleg minőségi akkor beruháznék rá. Az 5-6000Ft körüli vágókkal nem volt jó tapasztalatom fékbowdenház vágásakor. Köszönöm!
-
flash-
veterán
válasz szimpláncsak #254285 üzenetére
hát a szél be tud kavarni de ott legalább vissza lehet váltani annyira hogy ne menjen fel a pulzus, emelkedőn már nehezebb,ott fáradtan is magasabb a pluzus legkisebb áttételen főleg ha hosszú az emelkedő vagy nagyon meredek akár egy rész,a szél inkább csak fejbe bosszantó számomra persze oyan szempontból meg jó az emelkedő hogy változatos, másképp is ülsz,stb.. franc se tudja lehet következő egésznapost már dombosabbra vesszük
na jó is hogy mondod az spd szenzort, egy ideje levettem, bár franc se tudja mennyi értelme van közúton,nekem a gps is kb jól mér[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz szimpláncsak #254285 üzenetére
dettó, valahogy én is így érzek. Szivesebben mászom valmi szép helyen, mint a semmibe szembeszélbe taktikázni
-
-
flash-
veterán
válasz szimpláncsak #254283 üzenetére
hát minden elismerésem azért az más kávéház, a mi hosszú köreink laposak(alföld, stb.)(oké a balcsikör nem de az csak dombocskák..)
2500 szintet még rövid távon se mentem sose kb 1000 a max
hát hajrá![ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz flash- #254277 üzenetére
Mi elvileg kedden megyünk egy Miskolc-Kékes-Miskolcot, ha nem mossa el az eső Az volt eddig a legtöbb 230km, 2500m szint. 2 éve mentünk haverommal, de akkor én még a 33-as schwalbe gumikkal mentem, haverom meg fitness bringával. Idén más lesz azért, meg 4-en megyünk , amitől azért tartok, mert haverommal nagyjából egy erőben vagyunk, nem akarok én lenni akire várni kell.
Azért ma gyakoroltam 105km,1150 szint. Volt benne egy ilyen szegmens. 14,7km 681m szinttel. Dédestapolcsány - Bànkút. Tour de Hongrie befutót el tudnék itt képzelni, kár, hogy 7km hosszan olyan rossz az út, hogy még felfele sem szívesen megyek erre országútival
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #254280 üzenetére
ha van strava előfizetésed akkor kalkulál egy számot hogy mennyire volt kemény-nehéz-vagy összeségében intenziv az edzés, ha van pulzusmérőd akkor a megadott max hr-t,zónákat is figyelembe veszi, de pulzus érték nélkül is kalkulál egy számot,gondolom akkor a testsúly,sebesség,stb alapján...de javítsatok ki ha pongyola voltm
de hegy hosszú alacsonyabb intenzitású is kaphat olyan pontot mint egy magas intenzitású de rövidebb edzés...ezt találtam egy oldalon erről:
"Miről szól a relatív erőfeszítés?
Néhány tudományos adat és kutatás segítségével a Strava a Suffer Score-ból (a tevékenység során a szívritmus-adatok felhasználásával történő erőfeszítés számszerűsítésének módja) származó adatokat használta fel egy olyan modell létrehozására, amely alkalmazható az egyének fittségének nyomon követésére különböző tevékenységek során.
"A Relatív Erőfeszítés kiszámításához a modell egy adatfolyamot vesz fel, amelynek bemenetként a sportoló pulzusszámát és a megfelelő időbélyeget tartalmazza. A sportoló (a sportoló által megadott vagy becsült) maximális pulzusszámát felhasználva a pulzusszámadatokat számos zónára osztjuk, amelyek a szív- és érrendszeri intenzitás különböző szintjeit közelítik meg. A modell minden egyes pulzusszámzónára egy együtthatót alkalmaz az adott zónában töltött idő súlyozására. Minél magasabb a pulzusszámzóna, annál keményebb az erőfeszítés, és egy magasabb együtthatóval nagyobb súlyt kap az adott zónában töltött idő." - Az erőfeszítés számszerűsítése a pulzusszám-adatokon keresztül'"
[ Szerkesztve ]
-
Kiskopika
senior tag
Köszi srácok berendeltem minden kulacsból egyet, 2 csak jó lesz és nem öntöm agyon magam derék tájon meg a bringát
-
flash-
veterán
válasz fulton #254276 üzenetére
a tavalyit egyedül igen, 25.6 lett az átlag, de próbáltam végig z2ben maradni(nem az átlag volt a cél hanem a táv) +pár órára pofaszél az azért jobban igénybe vett de összeségében nem hajtottam magm szét,meg azért pár óránként megálltam
idén a 400asra azért haverral lesz közben beszélgetőtárs -
fulton
addikt
válasz flash- #254275 üzenetére
Az igen , 300-400 kil egy nap. az szép mekkora átlaggal toltad le végül? ilyen meg meg állós, vagy a teljesítés volt a cél? egyedül mentél?
Én ilyen hiper zselé meg f* nem költök. az én tekerési szokásaimhoz jó ez a minimalista .
1 tabi 117ft ra jön ki + a műzli pl a nestlé 165ft. Ez jön ki legolcsóbban nekem, bevált. Sose ettem még zselét. Mellé banán és oké. + néh ez az amit látok út közben.
Pl van a cerbinek ez a sport szelet kemény 300 ft ért, és néztem abban is 25CH van. A többi maszlag az nekem marketing csak. műzli műzli[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #254274 üzenetére
én óránként 30-40g gyors ch, meg mellé zab, vagy más lassú ch/ hús,ilyesmi,ebédre persze hagyományos kaja, tavalyi egynapos 300km körön is bevált, idei egynapos 400ason is így.
egyik kulacsban 500ml, 80ch sis beta fuel, másikban 500ml vizben mindig egy izo pezsgőtabi (ch mentes,nduranz), bár az utóbbi veszélyesebb, ha többet azt iszom akkor fejfájás stb,gondolom a túlzott nátrium beviteltőlha meg bruttó 2 órás edzéseket csinálok benne kb 1ó kemény intarvallal akkor kb 1 óra alatt megy el a 80gch 1:0.8 maltodextrin-fruktóz nduranz italpor
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz flash- #254273 üzenetére
hát megmondom őszintén én ennyire ezt nem szoktam "számon tartani" dekában veszek gazdaságos csomagban elektrolit tabit, ebből egyszer vettem ilyen kompaktabb kivitelt, az mez zsebbe kényelmesen elfér (mint egy "sákáládé") és csak bedobom a kulacs vizbe és iszom. 1L hez is ilyen 1 vagy max 1.5 tabit adok. Az 550 hez 1 tabit. Aztán ahogy fogy Mellé eszek műzlit, ebből van a Cerbon-ától ezt nagy kiszerelésben veszem, így 99 ft darabja. Meg ez "nestlé musli" ezt azért szeretem mert ebben 25CH van , cerbiben csak 13gramm, és kiadósabb, finom is. Mezzsebben bőven elfér 7-8 darab is.
vagy kis kekeszet amit szintén tudok vinni okosba.
(mivel ugye elektrolit tabi mellett külön be kell vinned a CH). Meg megállok egy lángos gyros akármire ha kedvem van(ha sok sok órás úton vagyok) am elég a műzli, egy fagyi ...és teljesen elvagyok. Olyan óránként megeszek 1-et, és nekem elég. Max mellé egy cerbonásat. Néha van nálam mellé kis nyalóka az fini, és sokáig is tart.
Ja és lemaradt: banán. Ez alappillér hosszabb úton. Ha látok valahol megállok és veszek 1-et. olyan 1-2-3 óránként mikor hogy jön ki.
Eléhezésem még nem volt.[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #254272 üzenetére
ha nagy túrára megyek egyik kulacsban pl ch italpor van, és hát azt z2 ben nem 1 óra alatt kell meginni(inkább 2-3) tehát tovább tart és igy jó ha nem melegszik fel, másikban meg izo , de nekem nyáron hamarabb melegszik fel minthogy meginnám kék kút meg sok helyen nincs, balatonkörön pl kifejezetten kevés
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz flash- #254271 üzenetére
Semennyire. Ezek nem tartják. 1 éve 35 fokban is elvoltam velük több órán át, ott pláne megissza az ember
Thermo kulacsom is van, de azt csak télen használom. Az tartja(tartaná nyáron is) de én nem érzem hányát. Vannak kék kutak, mire felmelegedne am is megiszom.Nekem Zefal Arctica 75 termikus ZF-1670 van. 750ml + 550ml belőle. Én elégedett voltam velük télen, rendben vannak. Leszámítva hogy elejtettem az egyiket és kicsattant az oldala. De továbbra is belátja funkcióját, csak picit szépséghibás lett az alja.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz fulton #254269 üzenetére
és ezek a hideget mennyire tartják? ugye vannak olyan kulacsok amiket úgy reklámoznak hogy "thermo" (Zéfal artcica pl. hogy 2.5 óráig tartják a "hideget" bár ez a zéfal nekem csalódás 2ből 2 hamar megadta magát mármint a szelep és folyni kezdett a KLS antarctica már jobb de abból meg nehezebben jön a víz, zéfálból ha nyomtam akkor tódult a számba.)
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
kérdés: vannak ilyen kerékpáros klubbok. Tudjátok, azonos mezekben tekernek, egyedi mintázata van a klubbnak, logó stb, és a tagok abban járnak. Ezek a klubbok gondolom ilyen tagdíjas cuccok igaz? és miért jó ez annak aki belép?
Illetve aki sportol, így is hírdeti magát, az úgy felmerül bennem, tud némi pénzt is keresni ezzel, gondolom versenyeken... kérdés milyen összegek repkednek, nem a profi szintre gondolok első sorban ami a tv-ben megy.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Kiskopika #254265 üzenetére
ELITE Jet
ELITE Fly MTB
Ezt a kettőt használom mindkettőből 950ml+550ml.. Az átlátszó is átalakítható kupak nélkülire. Nem folyik, jól zár, könnyű inni belőle. Olcsó. Maximálisan elégedett vagyok,
Rövidebb utakra egy 950ml szoktam vinni, hosszabb utakra 950+550ml. Elite jet azért jó, mert amellett hogy fekete+szürke kupak (ilyet kerestem) van az oldalán egy átlátszó mérő csík, itt meg lehet nézni mennyi folyadék van még hátra. Van az elite-nek más fekete verziója is, de azokon nincs mérő csík.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz Kiskopika #254265 üzenetére
Camelbak Podium. 3 van, egyik sem szivárgott még, ha visszazártam. Igez, nem terepen használom, de arra nem szoktam figyelni, hogy hogyan dől, borul billen, simán csak ledobom néha.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Kiskopika #254265 üzenetére
Elite Fly. A High5 és a Zéfal szivárog, azokat nem ajánlom. A Triban is bevált nekem, csak az elején túl szoros a csutora, foggal nehéz kinyitni és nem lehet szétszedni, mint az Elite csutoráját.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kiskopika
senior tag
Van valami kulacs tipp? 3 kulacsom van és mind a 3 ból folyik valahol a folyadék. A vízzel még nem is lenne gond de az iso ragacsos lötyi csorog végig a vázon.
-
gergo5991
őstag
nem birta a nyomást
egy kis szenvedés az spd kivételével a régi bicajból
króm-vandium volt a kar..1 órával ezelőtt még sik egyenes volt repedés nélkül
aztán már majdnem sérvet kaptam úgy próbáltam kiszedni azt a retkes pedált, végül elmentem az obiba és vettem csavarlazitó sprayt. Azt hittem full kamu vagy placebo az a cucc, mindkét oldalról megfújtam vártam fél percet, 2 ujjal kijött a csavar.. na mondom faxa.. nembaj a tenyerem még vagy egy hétig fájni fog úgy megnyomtam.. -
flash-
veterán
scott speedster 20-nál tudja valaki a méretezést? van esetleg valakinek? (2015-ös modell)
L-es mennyire lehet jó egy 178cm magasságú embernek? eladó szerint igen, de a geo táblázatban az M lóg túl kicsit ezen a magasságon és hát amikor 2 méret között vagy akkor az ökölszabály szerint a kisebb kell (kipróbálni hát messze van na..meg nem én venném)
meg ez akkor most amúgy gravel bike vagy rendes outi?illetve más vázak méretezésében is szeretnék infót
Trek-nél jól tudom hogy 56-os az M méret?(illetve az ami 178 centihez jó?)
(vagy trek en belül is változó?)
talán Meridánál is van valami trükk, illetve azt tudom Canyon Endurace nál S az átlag magasságúaknak való (178cm-nél)[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz TayRol #254247 üzenetére
Megkérdezhetem honnan rendelted a bringát hogy ilyen állapotban jött? Többen is rendeltünk most Cannondale-eket, remélem a tiéd egyedi eset csak.
Gyorsszárat rugó nélkül is lehet használni de érdemes pótolni. Szerezni meg szerintem egy környékbeli szervízből tudsz könnyen és gyorsan. -
Piftuka
veterán
válasz arcitec #251469 üzenetére
"Tessék itt a kék bringád : [link] [link] [link]"
Köszönöm az info-t, Neked is!
Ám én nem "kéket" mondtam, hanem az 520-as mély, metal kékjéhez hasonló zöldet...
A fenti háromból egyébként a "Touring" zöldnek mondott (valójában kék) színe tetszik.
"Egyébiránt manapság, jó ha megfelelő típust kapsz méretben, nem még csilivili színes is legyen. Sajna mára már kuriózum ez a kívánság."
A keresgélés közben én is ezt fedeztem fel. Nagyon sajnálatosnak tartom a jelenséget!
Eddig ár/érték arányban, felszereltség és dizájn szempontjából a CUBE Touring Pro a befutó.
A másik a Lapierre Trekking 3.0 Disc Ez utóbbi néhány áruházban ~260-270 ezer forintért megvásárolható.
Mi a véleményed, véleményetek? A kettő közül, melyik jobb, és miért?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Ringman #251462 üzenetére
"cube nature helyett a cube travelt nézd inkább. (sima vagy pro, de nem az slx vagy exc)"
- Mi a probléma a "Nature" sorozattal, és az SLX és EXC modellekkel?
Nekem például ez tetszik a legjobban: Cube Nature EXC Allroad Verde 'n' Black
"a riverside touring széria szerintem jó, bár nem könnyűek ezek a bringák."
Mi számít "nem könnyűnek"? Úgy értem... azt látom, hogy az országúti és gravel szénszálas bringák 6-9 kg-ban versenyeznek, és a fentebb linkelt Cube Allroad, teljes felszereltséggel is "csak" 15,6 kg... ám bármelyik gyártó szóba jöhető modelljét nézem, ~17-18 kg a bringa jellemző súlya. Akkor miért "kirívó", kérlek, ha a Riverside is illeszkedik ehhez a trendhez?
Gondolom a sárhányók, a csomagtartó(k), dinamó, kitámasztó, stb. extra súlya eleve determinálja, hogy alu vázas bringa esetében is képtelenség ~17 kg alá menni.
Egyáltalán mekkora jelentősége van annak az 1-2 kg-nak "ide, vagy oda" a gyakorlatban?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Piftuka #251460 üzenetére
Köszönöm az újabb válaszokat! Közben olvastam teszteket, értékeléseket, néztem Youtube videókat, böngészem a kínálatot...
A korábbi kérdés erről a kínálatról még aktuális...
Azt látom, hogy a CSEPEL szitokszó lett...
De milyenek a magyar NEUZER, a szlovák Kellys, és a méretemben ott elérhető két amcsi, SCOTT trekking bringa?
"Aquila non captat muscas."
-
kobayashy
tag
A holnapi tekeréshez kapcsolódóan tudna valaki adni telefonos kontaktot?Ha az úton közbe jönne valami és késnék 10 percet bosszantó lenne emiatt lemaradni.
Zoliwrc-től kérdezném,hogy van még határellenőrzés a Magyar-Szlovák határon? -
Zoliwrc
aktív tag
válasz Hasaggymeg #254217 üzenetére
A tegnap délutáni monti elején úgy is éreztem magam kb...
Szerencsére csak virágszedős tekerés volt.
Ma pihinap van, max lemosom egy kicsit a bicajt a holnapra. -
flash-
veterán
ha pici tüske állt bele a külsőbe (es at is szurta a belsőt) akkor ti hogy szoktátok?belűről kitöritek?
mert ha elkezdem nyomni-húzni szakítja a kulsőt+benne is maradt nekem emiatt de legalább a hegyét letörtem kb síkba -
Mr. Erikszon
senior tag
Eszméletlen jók a 4 dugattyús Xt fékek. Sram Guide T-ről váltottam ég és föld. A főbb különbségek az Adagolhatóság,fékerő. A guide T egy ideig adagolható és utána instant blokkolja a kereket, az Xt-nél ez az "addagolhatósági tartomány" sokkal nagyobb. Nagyon szépen meg tudok vele állni 30-ról nullára és nem rángat úgy mint a Guide.
-
TayRol
nagyúr
Köszi, kicsit lenyugodtam és kicsomóztam.
De pl hiányzik az egyik kulacstartó csavar is, plusz a hátsó tengelynél a gyorszár egyik rugója... amúgy ez sos megoldandó, vagy így lehet azért használni? -
Mezga Aladár
veterán
válasz ZavaBalazs #254215 üzenetére
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/urak!
A kormány szerkezetben lévő golyós kosarakat alul felül nem lehet valami tartósabb csapággyal helyettesíteni anélkül hogy ki kellene cserélni az egész szerkezetet?
[ Szerkesztve ]
'They bid me take my place among them in the halls of Valhalla where the brave may live...forever..' 13th warrior
-
nagyúr
válasz TayRol #254239 üzenetére
legegyszerűbben úgy, hogy a patentszemnél szétszeded a láncot, és kitekered.
ha nincs hozzá szerszámod, akkor esetleg elviszed egy közeli szervízbe, és megkéred őket rá. (és ha már ott vagy, esetleg érdemes lenne velük ellenőríztetni a váltókat, meg nyomatékra húzatni a csavarokat, stb.)
ha otthon kell megcsinálni szerszám nélkül, akkor valahogy lazítani kell a láncon... a hátsó váltó kanalát tudod hajlítani annyira, hogy le tudd akasztani az első tányérról. ha már elég laza, akkor mozgas meg, a hurkokban a szemeket, mert valószínűleg be is szorultak. és ahogy Hasaggymeg írta egymást fogják oldani.egy köszönőlevelet küldenék a helyedben a boltnak az extra kihívásért és elfoglaltságért.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
6030D
őstag
válasz stickermajom #254232 üzenetére
Ne izgulj, arra figyelek, hogy legyen mindig pár gyökér körülöttem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TayRol #254239 üzenetére
Megmagyarárni nehéz, de ha nem volt levéve a lánc egyik csomó oldja a másikat csak türelem kell. Vedd le az első tányérról, úgy könnyebb lesz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ixion77 #254236 üzenetére
Szerintem ha puha a fékkar, jobban be lehet húzni, mint a másikat, akkor levegős, légteleníteni kell. Ha nem ez a gond, akkor valszeg szennyezett, vagy elégett a fékbetét, koszos a tárcsa. Ezt egyszerű kideríteni, alkolollal vagy féktisztítóval nagyon alaposan áttörölgeted a tárcsát, ha nincs alkohol, akkor simán lemosod, majd tiszta papír törlőkendővel többször áttörlöd és vigyázz, hogy a kezeddel ne érj hozzá. A fékbetétet kiveszed, csiszolópapírral a kifényesedett részt lecsiszolod róla, majd visszateszed. Ha jobb, akkor ez volt a gond és valszeg nem árt ha veszel egy új fékbetétet, mert nem lehet tudni a jelenlegi fékbetéted mennyire szennyeződött, lehet, hogy felszívott egy kis fékolajat légtelenítéskor. Ha kicseréled a fékbetétet, ismét töröld meg a tárcsát, mert a régi szennyezett fékbetét összeolajazhatta.
szerk: amíg a kerék és/vagy a fékbetét ki van véve, vigyázz, hogy ne húzd be a fékkart, mert kinyomja a dugattyúkat és akkor újra kell légteleníteni az egészet!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ixion77 #254236 üzenetére
Valami más baj lesz ott, pl. gyári/bolti szennyeződés a tárcsán/betéten, az egy jó fék, jobb mint bármilyen patkó...ami meg a nyeregcsövet illeti, meg ne olajozd mert ha elkezd becsùszni súlyod alatt úgy meg kell szorítanod, hogy az már a kerbonnak lesz sok. ...ez a paszta ilyen dörzsölő, vigyázni kell a nyeregcső (és minden más látható) felületével ne kerüljön rá és dörzsölhesse.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ixion77
addikt
válasz mauimagic #254211 üzenetére
180-as van rajta gyárilag. Plusz nem is az a probléma hogy túlmelegedne, hanem hogy tök hidegen is csak ímmel-ámmal fog. Totálisan, 100%-ban rá kell markolni hogy blokkolni tudjam a kereket. A patkófékre ha így rámarkoltam volna, átrepültem volna a kormányon.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
addikt
válasz gergo5991 #254192 üzenetére
Extra szerszámot nem adnak.
Egyelőre nekem sincs még nyomatékkulcsom. A Topeak Ratchet Rocket Lite NTX+ készletet néztem ki, de még nem sikerült megemésztenem az árát.
A nyeregcsőhöz viszont szerintem pont nem kell. Mivel ott közvetlenül ott van a karbon alatt az alu nyeregcső, az viseli a nyomást. Tehát a karbon nem tud elrepedni. Úgyhogy megfogtam a racsnis kulcsot kb. 2-3 centire a forgófejtől, és úgy meghúztam érzésre, feltételezve hogy ott fogva kizárt hogy akkora nyomatékot tudjak kifejteni ami ártana.
Az jelentett inkább némi problémát, hogy a váz belsejében van egy csomó karbon por (?). Mire kétszer beraktam és kivettem a nyerget, addigra félig lepolírozta róla a fekete festéket. Plusz valami erős éles dolog is lehet benne, mert rendesen végig is karcolta a nyeregcsövet. Túl későn jutott csak az eszembe hogy befújjam WD-40-el. Azzal azért sokkal könnyebben becsúszik a helyére. Remélem, hogy a karbonnak nem árt."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #254220 üzenetére
Traktorgumi, racsnihang, sár, gyökerek, 25%-os emelkedők, medvék, ropogós tehénszar a fogaid között, szűretlen ásványdús forrásvíz, erdei levegő, nincs ezeknél jobb tesztonszeron fokozó. Nem is értem idén majdnem minden montis haverom miért állt neki outizni, meg aszfalton szaladni, amikor itt vannak hegyek, erdők, aszfalton meg alig van néhány opció .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #254217 üzenetére
Köszönöm!
-
mauimagic
senior tag
válasz -szabi- #254225 üzenetére
Nem kell oda olaj. Ha biztosan a középcsapágytól jön a hang, akkor szedd le a hajtókart, tisztítsd meg és zsírozd be kicsit a tengelyt és rakd vissza.
Mielőtt visszateszed, nézd meg, hogy a középcsapágy szépen forog e, ha nem, azt is lehet tisztítani, zsírozni, de az már a fingreszelés kategória zárt csapágynál szerintem, előbb utóbb cserés lesz.
Mondjuk 600km nem kéne, hogy kinyírjon egy középcsapágyat, ha nem híg sárban tekersz kizárólag... -
-szabi-
addikt
válasz arcitec #254213 üzenetére
Hi
Mikor utoljára (réges-régen) hajtőműt szedtem szét abban csapágyak voltak zsírban és az egész zárt rendszer volt.
Én még ott tartok, hogy zsírt olajjal nem keverem.
Ez már nem így van?
Azért kérdeztem fenntartással, hogy tényleg csepegtessek olajat?
Ha még most is zárt rendszer, hogy megy bele az olaj?A kulacsos részt nem értem.
üdv
szabi -
fulton
addikt
válasz 6030D #254220 üzenetére
Köszönöm a válaszokat. Én is úgy szoktam jól kiengedem ... és csak utána töltök. Eddig nem volt bajom, én is arra gondoltam hogy a vizhálózaton futnak így csak okésak.
Dehogy, voltam már terepen a "nem, nincs mtb-d" piroskával, és élveztem míg le nem esett a pedál a hóban kint a pi*ba Ott más szempontok dominálnak (még a racsni hang sem zavart) mint országúton nekem országút csak legyen a "vaj" finomságú feszes, preciz hangtalan haladásé. (több jelző nem jut eszembe )
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz fulton #254219 üzenetére
Van itt aki rendszeresen iszik (mer) kék kúton vizet vételezni útjai során?
Igen. Az igazsághoz tartozik, hogy jellemzően a környékbeli ismert kutakból.volt már valaki rosszul tőle?
Nem. Ugyanarra a vízvezetékre van kötve mint a lakóházak.Ésszel. Ha láthatóan rozsdás, koszos vagy hangyás akkor nem kell kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
-
6030D
őstag
válasz fulton #254219 üzenetére
Van itt aki rendszeresen iszik Jelen! Ohh, wait....
Szóval a kék kúttal semmi baj, hálózati vizet kap, két bajod lehet tőle:
1. pangó víz, tehát régóta nem használták, ezért én mindig kiengedek valamennyit (~5 mp), és ha hideg, akkor töltök. Nem 100 %, de kb jó.
2. nem annyira tiszta személyek szopkodták a csap végét... Megnézed a környezetet, és elmész a következő faluig....
Kis kövecske, ilyen olyan szemcse lehet benne, semmi bajod nem lesz, bringások ezrei isznak meg liter számra ilyet gond nélkül. Ha nagyon félsz, akkor harisnyán tölts. Kék kúton nincs hálózati vízszűrő, vagy perlátor, mint otthon.
Fura hangok, koszos víz... basszus, te a montin sikítanál.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
gordonfreemN
addikt
Vettem egy pár raceface ride nevezetű pedálost.
Még nagyon sokat nem tekertem vele, de részemről ajánlott!
Féltem a fémtüskéstől, látván egyik-másikótok sérüléset, bruh... plusz ha ez sérül, nem lesz annyira észrevehető, mint a fém-szinezett pedálok.Megjöttek a maxxis rekon race gumik is, 780g 29x2,35 ami épp 59mm széles illetve most conti MTB light belsőt sikerült venni, az pedig 155g 29-es méretekben. Súlyban elenyésző lenne a nyereség, ellenben a defektállóság miatt előbb utóbb lehet én is átállok. Egyelőre biztos nem, mert a gyári felniszalag valami ragacsos verzió lehetett és a felniszalag bár lejön, de a ragacs ilyen fóliaszerűen rajta marad, azt levakarni nem lenne gyenge...
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #254168 üzenetére
Most már kéne pihenni is egy kicsit, nem szeretnénk vasárnap rád várni.
stickermajom...az elődjét (?) [link] használom (második tubus), szerintem jó. Arra vigyázni kell, hogy valami üvegpor van benne, így a festett cuccokat ne nagyon sifiteld vele, pl. miután megkented nyeregcsövet bedugásnál de még meghúzás előtt már szoruljon picit mert ha bepasztázva saját súlyától becsúszik tökig xarral meszeltek a nyeregcső kilátszó része fényezésének.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz fulton #254182 üzenetére
ez a szövet hang ahogy mozog a lábfej (tekerés közben lenne)
ne mozogjon. amikor bemelegszik a lábad, és elkezd izzadni, akkor kezd el csúszkálni. ilyenkor meg kell húzni a rögzítőket (fűző, tépőzár, boa, stb.). ha meghúztad, és fájni kezd a talpad, akkor túl szoros, lazítani kell. ha tovább csúszkálsz, akkor túl nagy rád a cipő.Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
arcitec
addikt
válasz -szabi- #254208 üzenetére
Kulacsod a vázon van? No és ha igen, akkor mindig telis - tele van töltve? Akkor az elkövetkezendőkben ne tedd, min 1-2, cm levegő legyen benne. A hajtóműhöz meg csepegtess -most- kevés nagyon jó minőségű olajat.
A láncot meg célszerű hajtás után törölni, majd olajozni úgy 60-100-km-enként.
Majd úgy 200-300km-enként tisztítani is. De az látszik is, ha meg erdőben poros úton megy valaki és jobban koszolódik, akkor meg mindezt annak függvényében.
Ha a váltás esetleg nem olyan kafa, akkor is célszerű lehet elsőre a láncot kezelni.[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
Tin
veterán
válasz fulton #254204 üzenetére
Amúgy én megértelek. Fingom sincs milyen bringa felelne meg nekem. Mondjuk én bemennék egy nagy boltba aztán ott van lehetőség kipróbálni őket. Szerintem ha megvan a geo, utána már a modellt nagyjából a pénztárcád eldönti, de az látom feneketlen
Menj el egy bringás találkozóra, ott tuti van minden, biztos adnak kölcsön bringát, meg legalább látod közelről. Netről elég nehéz, én is tök mást gondoltam képről, mint ami végül lett.
[ Szerkesztve ]
-
-szabi-
addikt
Sziasztok
Minap tekerés közben megütötte a fülemet újfent kis mechanikai zaj.
Pár hónapja csináltam de gondoltam újra olajozni kell a láncot (érintésre a lánc még olajos volt).
Mikor forgatni kezdtem a hajtókart feltűnt, hogy a hajtóműből jön a hang.
Eddig tekertem vele 600km-t.
Nem kellett volna már összekopni az alkatrésznek?
Úgy gondolom zárt rendszer de valahogy próbáljak oda is becsöpögtetni olajat?
Vagy mit kellene megnéznem alaposabban?
Esetleg ez normális?üdv
szabi -
kutga
nagyúr
Hölgyek/urak!
A villarózsa milyen menetet használ? M6?
Egyébként sikeresen feltettük délután a Recont, köszönöm a segítséget.
'They bid me take my place among them in the halls of Valhalla where the brave may live...forever..' 13th warrior
-
fulton
addikt
Elsőnek még ki szeretném próbálni azt a merida Scultura di2 bikát. Már a próba útvonalat megszerkesztettem Pesten rá, majd valamikor fel kell menjek.
Vagy endu vagy race geó lesz. Még nem tudom. kiszemeltek elképzeléseim vannak.Egyedül ezt a KTM volt alkalmam eddig kipróbálni, magával az ülő pozícióval nem volt bajom, irányítással sem (meglepően semmi) , de azt a bringát nem jellemezném inkább majd egy normális outira ha felültem. am is kicsit volt alám.
Szívesen képet kapnék(próba) egy Giant Defy és TCR ről is - leginkább az irányíthatóságbeli különbség, és a váz viselkedése érdekelne. majd lesz valahogy
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ixion77 #254191 üzenetére
Nem. Azt vedd ki, és takarítsd meg alaposan a felnit, isopropyl alkohol nagyon jó erre.
A féknek adj egy kis időt, be kell kopnia. Ha van felétek hosszabb lejtő, lefelé gurulás közben tartsd kicsit behúzva őket, ne állítsa meg a bringát, de fogjon egy kicsit folyamatosan. Ha utána sem érzed elégnek, ráérsz akkor cserélni féket/betétet. A betéteknél az oldalon általáben fel szokták sorolni, hogy melyik fék(ek)kel kompatibilis.
A beállítása tényleg tud macerás is lenni, de türelemmel meg lehet oldani. Nem hátrány, ha van hozzá állványod, arra feltéve és egy fehér ( világos ) papírlapot/akármit a kerék alá téve felülről belenézel, és a kereket forgatva látni fogod, hol ér bele a tárcsa a betétbe. Féktest csavarjait fellazítod, és nagyon aprókat mozgatva be tudod állítani, hogy ne érjen hozzá sehol. Ekkor csavarokat óvatosan húzd meg, mert különben megint el fog mozdulni. Volt, mikor pikk-pakk sikerült, de volt, hogy háromnegyed órát szptam vele, mire jó lett .
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, Care Refresh, FPV Controller, ND Filter szett
- DJI Air 2s FMC RC (Fly More Combo) drón - kijelzős távirányítóval
- Braun Silk 9 Flex epilátor 6hó jótállással!
- Roventa hajformázó új 6hó jótállással!
- DJI Mavic 2 Pro Fly More Combo FMC drón - 1" Hasselblad kamerával (2 akkuval)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest