Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- Ninebot Max G30E II elektromos rollerrel Hajdúszoboszlóról Berettyóújfaluba
- Szólánc.
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Amiga A500 - A régi barátnő
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Digitális Állampolgárság Program
- Miért ne vegyél gagyi kínai LED izzósort...
- Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
-
LOGOUT.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #252984 üzenetére
Lehet, hogy neked nem is akarok megfelelni? Egyébként nem tudom mióta vagyunk olyan jóban, hogy személyeskedj mindig. Ha nem kedvelsz/nem szereted/érdekel amit írok akkor ignoráld, de nem vagyok kíváncsi erre. Tudom minden topikban van egy ügyeletes megmondondó ember, de ne engem fárassz. 🥱 Írgattad volna csak szimplán azt, hogy muszáj használni. Tudom akkor nem lehet arcoskodni.
Amúgy városban nagyon kevesen használnak sisakot. Azt is tudom, hogy komoly hiba. Ha terepre mennék akkor vennék én is, de városba fölöslegesnek tartom még. Azért mert több mint 10 éve napi szinten mindenhová biciklivel járok és vagyok annyira körültekintő, hogy 0 rizikós helyzet volt, ezért még nem láttam szükségességét. Lehet ez idővel változik majd.
Szerk.: Majd nézek valamilyet. Beleáshatom magam a témába az ár/szellőzés/védelem témában.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz velizare #252997 üzenetére
Sisak es szemuveg nelkul sehova nem megyek. Az egyik szemuvegem lencsejet egy felcsapodo ko tette tonkre, amit egy gyorsan elhuzo auto okozott. A sisak detto jo akar a kavicsok ellen is, de szvsz sisak nelkul sehova. A kislanyomra is adom ra a sisakot, meg egy artatlan rollerezesre is, mert eleg egy szerencsetlen eses, es mar kapja is a fejutest. Ott vagyunk a legjobban serulekenyek, nem eri meg kockaztatni. Es bar esesnel meg soha nem volt a vedelmere szuksegem, az ordog nem alszik.
Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz Fall-N #252976 üzenetére
sisak nélküli esésben nem az a gáz, hogy sokkal könnyebben belehalhatsz, hanem hogy sokkal könnyebben leszel egy életre magatehetetlen, keresőképtelen nyomorék, akit naponta 5x etetnek pépessel, gyomorszondán át, és azokkal szúrsz ki leginkább, akiket a legjobban szeretsz.
ezeket tanulságos végigolvasni. [link][ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Csokicsibesz
tag
válasz fulton #252993 üzenetére
Az a baj, hogy már benne vagy a csapdában teljesen mind1 mit csinálsz.
Egy csomó pénzt elnyomtál a Csepelre, ez tény ezen nem tudsz változtatni.
Kicserélhetsz nagyon sok mindent a Csepelen, de attól az még egy acál váz lesz, ami ráadásul kicsi neked.
Az is tény, hogy egy trekking geo soha nem lesz olyan mint egy országúti geo. Állíthatod a kormány meg ülés magasságot, de nem fog úgy állni a villa, nem lesz olyan a nyeregcső szöge, nincs koskormány, fékváltókar stb. A kettőt nem lehet összehasonlítnai.Vagy bent maradsz ebben a helyzetben és költöd tovább a pénzt, bármilyen nagyobb eredmény nélkül, vagy kiszállsz belőle.
Ebből bukás nélkül nem tudsz kijönni. Kicsit olyan mintha vettél volna valami részvényt amikor magas volt az árfolyam, aztán vásároltál tovább, majd beszakad az árfolyam és látszik, hogy ebből csőd lesz. Megvárhatod fixen a csődöt és akkor ténylegesen semmi értéke nem lesz a részvényeidnek, vagy kiszállhatsz egy minimális öszeggel, de legalább nem nullával.
A másik meg ha nem akarod eladni a Csepelt, akkor tarsd meg és vegyél mellé egy rendes bringát.
De ez nem pénzügyi döntés már, mert a rossz döntéseket rég meghoztad. -
fulton
addikt
válasz parandroid #252980 üzenetére
Remélem eláll az eső, most beiktattam egy 4-5 nap pihit am is esik, jól esne egy karika. Egy lazas 120-130 as pulz.
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #252989 üzenetére
Egyszer kifullad minden. Élvezni kell míg ott a tűz
(Ha anno mikor elkezdett kattogni a hajtóművem tudom h ezzé válik nálam ez, nem fejlesztettem volna fel a csepelt) de ezen nem bánkódok/nem bánom jól van így -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsamiatt #252987 üzenetére
Ha nem tudod kihasználni mi az élmény benne?...az élmény nem annyira az átlagsebességről szól (mint ahogy az autónál sem) mint a hajtás csendességéről, a váltás pontosságáról, a kigyorsítások könnyedségéről, irányításról, fékezésről, terepen a rugózásról, a tapadásról, a merevségről, vagy éppen rezgéselnyelésről, hatékonyságról, kinézetről stb. Szerintem...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Ezzel nem teljesen tudok egyet érteni, egyéni célok fügvénye. Én szerettem volna jobb sebbességet elerni, nagyobb távoknál nagyon nem mind1 hogy 22-23km/h val haladsz, vagy 28-30km/h val azonos/vagy közeli pulzusatl. mellett. Nagyobb távokat tudsz beiktatni. Nálam ez szempont pl. Meg maga a tudat hogy ha úgy van akkor igen megy annyival is. Néha azon is elgondolkodok, kell e nekem ettől is nagyobb sebességre képesség. Ezen a csepelen már nem lesz játszótér erre. De valahol meg imádok száguldani, "még ide vele" élvezem a sebességet, hogy fürge és gyors vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #252981 üzenetére
Érzelmi (és anyagi) csapdában vergődik szeretett Csepelje miatt, ugyanakkor anyagilag megengedheti magának és ezért költ többet mint kellene ruhára...és amúgy arra a zsákutca Csepelre is. Sokan voltak, vannak és lesznek itt ilyenek akik tulajdonképp ideérkezve ássák bele magukat igazán a témába és akik számára csak itt derül ki, hogy valójában milyen kategóriájú is szeretett kerékpárjuk, ami általában persze óriási csalódás...gondolom kábé. ugyanígy járnék az autós fórumon SX4-esemmel, vagy éppen a vér Hi-Fi-sek között Denon DRA 445 erősítőm és Celestion F30-as hangszóróimmal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsamiatt
őstag
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
De ezért meg nem váltok trekkingről. Nem másnak akarok nagyobb sebességet, azt szeretném tudni bennem mi van. Ha nem tudod kihasználni mi az élmény benne?
[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Eladni nem akarom a csepelt. Ezt csak az erti aki építette foglalkozott sokat vele + nagyon jó menni vele.
Es igen benne van persze az is, hogy vajon lesz-e az az ugrás érzetben/sebességben...., de ezért próbálom majd ki elotte.
Van elvárásom. Ennyi pénzért legyen is csalódnék magamban ha nem lenne -
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #252979 üzenetére
Én is ezt írtam neki. Vegyen egy trekking Gepida vázat (tök jók vannak BikePro shopban) és mindent át kell pakolni. Egyedül a villa, ami új kellene, mert A-Heades a legtöbb váz már. A kerekek, váltó(k), hajtómű simán mehet át a többi cuccal együtt. Esetleg a nyeregcső még ami vastagabb lehet, de az filléres tétel. Később tehet rá alap hidrós tárcsaféket, én a V-féket már nem erőltetném. MT200-at olcsón kapni.
Az a vicc, hogy még így is jobban járna az outival kergetett álmok helyett.
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #252975 üzenetére
Az a kemeny, hogy van olyan szettje, cipo nelkul, ami tobbe kerul, mint a bicaj, amin ul. Nekem ez így nagyon...khm..furcsa.
Don't Tread On Me
-
parandroid
félisten
válasz fulton #252968 üzenetére
Nem tökmindegy? Egy wartburgnak valszeg jobb a légellenállása, mint egy x5 bmw-nek, valamiért mégsem téma, hogy melyik a jobb autó. Igen, a Csepeled egy Wartburg. A régi, kétütemű. Vagy még inkább egy Zaporozsec. Ültetve, meg felszpojlerezve, felfúrt blokkal, és sportkipufogóval.
[ Érted vagyok kemény, fiam, nem ellened. ]
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #252976 üzenetére
Egyrészt a túl sok infó kontraproduktív is lehet, erről már tanulmányok is készültek (pl. MR óta sokkal több gerincbántalmat műtenek meg fölöslegesen), másrészt az "én tudom mennyit ér a bringám, de a kutyának sem kell annyiért, most meg mit csináljak vele ha újat veszek?!" tipikus esete, ahol ráadásul még költött is rá egy valag pénzt ami soha nem térül meg és fél, hogy ha újat vásárol nemcsak bukik rajta hanem még esetleg csalódás is lesz az új a magas elvárások miatt. Vagyis csak a szokásos...
Amúgy meg van kiút, kell keresni egy jó vázzal rendelkező kerékpárt neki és átpakolni ezt-azt amit lehet erről...asszem kerékszettje és talán váltója jobb...#252978zsamiatt...az jutott eszembe, hogy ez a "gyorsulás" amolyan önigazolásszerű lehet, vagyis talán így próbáljuk egyszerűbben "kézzelfoghatóvá" tenni az előnyt ami a váltással (és az ezzel járó kiadással) jön, mintegy így igazolva döntésünket 🤔...ugyanakkor itt pont a lényeg mellé lövünk, a jobb kerékpárra váltás legkevésbé sem szól a gyorsulásról (hisz ha eddig a Stravan voltak 26-os átlagaid mivel lesz az jobb neked ha azok 28, vagy éppen harmincasok lesznek és felkerülsz a 100-as toplistán a 80. helyről a 75-re? ) hanem a kerékpározás élményéről szólnak. Vagyis autós analógiáddal élve, 140 fölött egyformán büntetik a Suzukit és az AMG Mercit is, ugyanakkor a dugóban araszolva is lehet "némi" különbség a kettő vezetésének élménye között.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsamiatt
őstag
válasz Fall-N #252976 üzenetére
most hogy felmerült bennem egy gravel és a gravel cross trekkingemhez történő sebesség növekedése azon agyalok, hogy ha veszek ki tudom e használni. A trekkinggel is sokszor képtelenség haladni bringa úton (szar út, tömeg, stb) Vagy le kell mennem az autók közé. De oda meg nem feltétlen szívesen.
Kicsit autó tipik esete. Szép és jó az amg merci, de 140 felett az is büntetik pályán meg a suzukit is. Akkor ki tudom használni? Ráadásul a magam 115 kg-val nem lesz mondjuk derékfájásom jobban tőle a nagyobb dőlés szög miatt?[ Szerkesztve ]
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #252973 üzenetére
A biciklis ruha engem sem érdekel. Nekem mondjuk sisakom sincs, ezért rossz volt olvasni a bukási történeteket. Hiába megyek városban, ha valami barom egyszer elüt, akkor a sisak hiánya szó szerint fájó lesz. Úgyhogy marad a körültekintő biciklizés.
Fultonnal az a baj, hogy mindent túlgondol. Szerintem vett volna már outit, csak millió adat meg elmélet miatt nem tudja mit vegyen. Pedig ezt csak úgy lehet biztosra megtudni, ha elmegy egy olyan boltba vagy kiállításra, ahol fel lehet pattani a vasakra és tekerni velük. Mivel nekem sem volt országútim, ezért én sem tudnám hirtelen mekkora vázméret kell. Tippre L-XL, de a hosszú végtagjaim miatt inkább a nagyobb. Utána meg kell jópár kilométer mire kialakul, hogy elég hosszú vagy rövid a kormányszár, jó-e a nyereg stb. Pedig egy outi vagy egy Endurance gravel biztos, hogy sokat hozna neki a céljaihoz. Vagy kiderül, hogy nem is outi kellett volna hanem cross trekking (kiosztások miatt például) vagy fitness.
A nem engedheti magának is relatív, mert én sem egy összegben vettem biciklit hanem mindig legóztam. Sokak jobb így nekem, így kevesebb kompromisszumot kell kötni. Az alkatrészek meg jönnek mennek, most például a Suntour XCM megy apróra.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Ringman #252957 üzenetére
És a Shield verzió is akciós két színben, amit már régóta tervezek. Köszi, hogy szóltál.
Ma megyek az új mezért (méretcserés, amúgy tök jó), hétfőn jön az új sisak, most meg még vegyek egy ilyet is... Ahogy a tanult kolléga mondaná, már csak tekerni kellene...[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #252971 üzenetére
Fulton lenyom meg egy szezont azzal a Csepellel... En komolyan nem ertem, azt gondoltam sikerult meggyozni, hogy valtson vegre. Az oke, hogy ha valaki nem engedheti meg maganak, de Fultonnak annyiba kerult a 'ruhasszekrenye', mint egy franko hasznalt outi.
Inkabb tekerek valami szedett-vedett goncben, de rendes bringan uljek. Mondjuk en abban is tekerek...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #252971 üzenetére
Fulton igényes, szerintem dura-ace szetten is találna hibát, de megoldaná karbonzsírral
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
parandroid
félisten
válasz fulton #252965 üzenetére
Ne a mostani, elbaszott váltódhoz, meg szedett-vedett, nem a megfelelő célra használt, ezerezer átépített bringádhoz nézd az országúti fogszámokat, ilyen egyszerű. Hidd el, ki van az találva, Tiagrától felfelé semmi problémád nem lesz azzal a rendszerrel egy országútin. Bár te képes vagy, és csinálsz magadnak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #252947 üzenetére
Nincs komolyabb tapasztalatom vele, de szerintem mindenkinek, aki valaha is fejlesztene egy jobb kerékszettre, mert lassan a belépő kategórián kívül mindenből csak boostost kapsz. Pont a múltkor akartunk venni a haveromnak egy Crossmax kerékszettet és már abból sincs gyorszáras, pedig az még nem is drága. Persze gagyi limlom hulladék Joytech, Tourney agyakat még sokág fogsz kapni, de azok nem valók terepre.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jojjer94
csendes tag
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
Azért nem eszik ilyen forrón.
Az árak a bike-discount.de-ről valók:
-Sram PC1110 9€.
Kíváncsi leszek mit bír, most tettem fel nemrég.
Váltásban nem nem éreztem nagyon durva különbséget a HG601-hez képest.
De ha nagyon keveset is menne el, akkor ott van a PC1130/KMC X11R 16€-ért. A jól bevált HG601 pedig 21€.-KMC X9 11€.
A sor az valóban drágább.
-HG400 11-28 20€
-R7000 11-28 35€De szvsz az a 5-6e JMF nem olyan vészes 1-2-3 évente, ami a különbség. Vagy ha a HG601 lánc kell, mert a PC1110 olyan gyenge lenne, akkor legyen 13e JMF.
Cserébe csak van +2 fokozat, jobb a kiosztás. Meg azért a Sora és a 105 között igen nagy különbség van a váltásban (Van mind a kettővel szerelt). -
fulton
addikt
válasz fulton #252967 üzenetére
Am kíváncsi lennék ha csak úgy: a csepelt egy szélcsatornába egy jó kis modern road mellé bedobnám, vajon mennyi lenne a cw érték. Hány watt különbség jönne ki mondjuk 30 -40 közt, nyilván a sebesség növekedésével egyre több..
érdekelnek az ilyen tudományos megközelítések, részletek..bár ez sose fog pontosan kiderülni. Biztos van jópár watt különbség, pláne egy race váznál. És akkor még a rider poziciójából származó előny...
tudom f*ág csak felmerült bennem gondolatilag[ Szerkesztve ]
-
-igu-
addikt
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
Akkor nem is mondom, hogy vintage csúcskategória milyen áron megy mostanában...
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
fulton
addikt
válasz ZavaBalazs #252964 üzenetére
#252962Fall-N: legyen , nekem most van a "fukszban" 9967 "karát", atya ég, nemsoká kerek szám! el ne felejtkezzek róla
#252964ZavaBalazs:
Igen, borzalmas áron adják.
És hiába látok pl 50/34 első tányér mellé 11-30 stb hátsó 11 sebis kazikat, nekem pont az kéne még amitől finom átmenetem lenne 30 35 körüli sebességnél a 16os fog. Egy van a 11-25 amiben megtalálható, de az meg mászásnál lehet kevés lenne
de az is lehet országútin nőne az utazó speeeedem ezé má nem is "köszönnék a 30-33as tempónak" ergó nem is kéne a 16
Sokat számít am, nekem ha 48 on vagyok elől akkor hátul a haladós tempómnál 2 fog az ugrás hátul amit használok (14 és 16 ugye). Ám ha elől a 36 on vagyok (ahogy szoktam) akkor 1 fog az ugrás (11 és 12), és jobb azt kell mondjam. Finomabb a fokozat növekedés.
Több am sem kell síkon, mert ezzel full kényelmesen pörgethető a 41 -42KM/h tartható is de 40 felett jólesően haladni csak ritkán (hátszél) van lehetőség.
am már q unom ezt a sok matekot .. már tolni szeretném[ Szerkesztve ]
-
ZavaBalazs
őstag
válasz fulton #252961 üzenetére
ki tudja, lehet, hogy lassabban kopik engem inkább az alkatrészek ára rettent el, elég
smucigárérzékeny vagyok. 9 sebességesnél 7-9 körül van egy sor (lenne, ha shimano lenne ehelyett a hülye szabvány helyett, így 15 körül van ), a kmc lánc meg 6-7 ezer forint, ugyanezek 11 sebességnél dupla-tripla körül mozognak, és nem hiszem, hogy nekem adna túl sok pluszt az a +2 fokozat*. 10-es alkatrészek csak minimálisan drágábbak, szóval a szembejövő apróhirdetéseknél már csak akkor csorgatom a nyálamat olyan bringákra, amiket úgysem veszek meg, ha 2x10 van a leírásban.*jó, rendes lejtőkre biztos jó lenne egy 11 fogas, 65-70-nél már pattogok 130-as pedálfordulattal a biciklin
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
Fall-N
veterán
válasz Fall-N #252962 üzenetére
Egyébként a 0,5 onnan jött, hogyha van például egy 200ezer Forintos SRAM XD sorod akkor nyilván ki akarod tolni az élettartamát, így ott lehet érdemes 0,5-nél láncot cserélni. Magam részéről inkább maradok a 9s vagy alatt, jóval olcsóbb fenntartani. De ha 12s lenne, akkor (is) SunRace-t vennék (amúgy is azt használok ).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #252961 üzenetére
Ez hülyeség, 0,7-nél ajánlott cserélni. Az a lényeg, hogy ne kopjon 1.0-ig, mert akkor kibír a fogaskoszorú több láncot is. Simán olvastam már 10ezer km körül 12-es lánccal és 0,7-es kopásról van szó. De olvass vissza Hasaggymeg szokott sokáig használni egy láncot, azaz sokáig bírja nála.
Legendásan sokáig bírja például a SRAM XX01 lánc, mondjuk a régi SRAM láncok is jók voltak.
Egyébként is a 12s láncok azért is tartósak, mert más kategória. A 6/7/8/9 már inkább alap, de a kisebb gyártási pontosság miatt olcsóbb gyártani és ezért birják viszonylag sokáig. De van rengeteg szar 6/7/8 lánc is, ami 1500-2000 km után kuka, még Shimanóban is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #252951 üzenetére
Ha elég ha nem ki kell találni új szabványokat, hogy ne legyen meg a kompatibilitás. Vannak jó fejlesztések, nem azért írom, hogy minden újítás rossz.
De ott van például a tapered. Átlag XC-re bőven elég lenne a sima egynyolcad, extrém durvulásokra meg erősebb lenne a Cannondale féle végig 1,5" (Hány villanyak törésről hallottatok 1 1/8" DH villánál? Mert régen az extrém ágon is az volt!). A kettő közt van a tapered mégis egyeduralkodó lett. Kormánynál is külön van a 35 mm befogó DH/trail/Enduro ágra, XC-re elég a 31,8 mm. Csak kormánynál maximum a szár bánja, tapered esetén a váz is cserés. Persze van adapter, de az csak félintegrált váznál opció, meg ha 44 mm a fejcső átmérője (van kisebb 1 1/8"-nál).
Átütőtengely jó dolog, de szerintem el lehet lenni amatőr szinten a QR-rel is.
A boost meg a technika haladása miatti kényszer, mert máshogy nem férnek el a 11-12 sebességes fogaskoszorúk. Mondjuk első keréknél a 100 mm O.L.D.-nál az a +1 cm megint sokat számít. De legalább nem kompatibilis a régebbi agyakkal. Pedig van bivalyerős 15 mm thru axle agy is 100 mm papucstávval...
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #252954 üzenetére
Attól függ miről áll át az ember. Ha eleve integrált monoblokk van, akkor tényleg olcsóbb a Deore. Én négyszög tengelyes hajtásról álltam át integráltra, így kellett monoblokk is. A Funn Ridgehez adnak gyárilag BSA integrált monoblokkot is, így azért drágább (létezik PF változat is). Deore mellé pluszban meg kellett volna vennem (akkor +7ezer Ft volt egy Shimano monoblokk), így egy árba jött volna ki kábé.
Viszont én a Funn és a Deore mellett a SunRace FCMX0-át is néztem, amihez szintén jár monoblokk, de lánctányér nem, így az is plusz költség lett volna és majdnem egy árban volt a Funnal. Deore meg kiesett a lánctányér fogszám miatt. Gyárilag csak 32T van, de a hajtóműhöz sem kapni nagyobb fogszámú lánctányért ezzel a BSD-vel.
fulton: Hülyeség, egyáltalán nem rövidebb élettartamú a 12s lánc. 9 sebesség fölött csak annyi a különbség, hogy érzékenyebb a váltó beállítására a hajtás. Kisebb tűrések vannak, kisebb távolság a fogaskerekek között a kazettán, keskenyebb a lánc stb.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
vagy teljesen újként ez, csak várni kell rá 4 hónapot: [link]
bár ez elég sportos---
Férfi hosszú ujjú mez országúti kerékpározáshoz RC500, átmeneti időre, fekete10k, szerintem jó ár, sok zsebe van, kb 2 éve használok ilyet. sportosabb fazon, elöl nem ér le nagyon, kb hasat takarja.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Fall-N
veterán
válasz kutga #252946 üzenetére
A jelenlegihez képest írom a Deore integrált hajtóművét. Hivatalosan az előző 3x hajtóművem láncvonala 47,5 mm volt, de amikor megmértem akkor kábé 48-49 mm volt az valójában. A jelenlegi Funn Ridge Solo Comp pedig 50 mm. Semmi negatív nem lett abból az 1-2 mm eltérésből. Egyébként is, sosem teljesen egyenesen áll a váz síkjához képest a lánc. Akkor még 1x7 volt, most 1x8 és szépen végigmegy a váltás és nem csak az állványon.
Ezt a Deore FC-5100-at néztem én is, de azért nem vettem meg, mert csak 32T első tányért lehet hozzá kapni, nekem meg 36T a Funn out of box.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz balintbaba #252948 üzenetére
hát de úgy vagyok vele hogy most azért cserélgetni nem állnék neki sort, síkra meg mondom pont hogy kellenek a finomabb átmenetek,de nem vagyok mázsa körül csak 90kg+9.5kg a speci+a nyeregtáska,ruha,stb. (vagyis több vagyok ha össz súlyt nézzük
(egyébként a fogyás részével egyet értek, próbáltam idén,húsvétig bírtam ,na majd jövöre ) most a meredek dombos vo2 maxokkal erősitem magam, úgynézki használ az is
"Egyébként 12 sebinél is lehet rossz a kiosztás"
persze, de a 11-12- 13-14-15-16-17-19-21-24-27-30 kb tökéletes lenne nekem , 34 kistányér a hátsó 30-assal szerintem fáradtan is elég lenne 12% körül
de most ez a miche "szarakodásom"
(kvázi a 12-28 9s vagyis - 12--14-15-16-17-19- 22-25-28 ) szerintem jó lesz,majd gyakorlatban persze kiderül.mauimagic :
"olyan radikális mértékben növeli meg a kerekek merevségét, hogy új világ nyílik meg a kerékpáros előtt."
na jolvan ezt is értem, de ez mondjuk számít e annak aki kb hobbiból terepezik(semmi trail vagy durvulás-ugratás), ha eddig is sokan elvoltak non boost-al..
a B opció nyilván mindig ott lebeg a kerékpáripar fejlesztéseknél is[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #252901 üzenetére
Szerintem tulizgulod ezt az eses dolgot.
balintbaba: Pedig pont MTB -nel valtasz tobbet, akkar brutal terheles alatt, ahova kell a pontos, gyors valtas. Terepen joforman folyamat valtasz, mert hirtelen valtozik a szint, az osveny minosege.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
mauimagic
senior tag
válasz flash- #252947 üzenetére
egyébként ez a boost kinek-kiknek jó leginkább?
A. A felhasználónak, mert a megnövelt agy szélesség (+10mm elöl és +3mm hátul) olyan radikális mértékben növeli meg a kerekek merevségét, hogy új világ nyílik meg a kerékpáros előtt.B. A gyártónak, mert egyrészt az új szabvány miatt a régi főalkatrészek nagy része nem kompatibilis a Boostal, másrészt valamit kell villantani, hogy Joe és Hans elhiggye végre, hogy az 5 éves 4000 USD-s/EUR-s bringája egy rakás szar, és újat vegyen
A megfelelőt húzd alá
-
balintbaba
tag
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
És legalább a villanyak sincs levágva, fulton kompatibilis. Korábban volt linkelve egy Emonda 700 ezerért, én akkor sem értettem az miért lenne olyan jó vétel a majdnem két kilós alapkerekeivel, 8050 Ultegrával - ez teljesen más kategória 200k ráfizetéssel. Viszont ez a váz hatalmas lesz a kollégának, inkább az M-L méreten lehetne filózni, az XL ezzel a méteres homlokcsővel óriásoknak van.
flash-: nem feltételeztem, hogy ennyire zavar, hogy nincs elég áttételed - először én is a sor cseréjét javasoltam volna. Mikor meg mész a hegyekbe, kicseréled a sort, kis gyakorlattal 5 perc alatt megvan. Másik megoldás, hogy le kell fogyni, ha jól emlékszem te is mázsa körül mozogsz.
Egyébként 12 sebinél is lehet rossz a kiosztás. Most elöl kompakt, hátul 11-34 van. Síkon elviselnék egyenletesebb kiosztást, de nem nagyon zavar.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #252843 üzenetére
egyébként ez a boost kinek-kiknek jó leginkább?
persze tudom mi az de a gyakrolatban milyen felhasználásnál-terepen-kiknek jelent nagyobb előnyt és ki az akinek a gyakorlatban nem releváns?fulton:
"Egy kérdés lenne a topikosokhoz.
Elsősorban országúton közlekedők, túrázóknál - mióta komolyabban toljátok (méritek a megtett távokat stb... ) volt már nagyobb bukásotok?
1. kb mennyi km mentetek eddig.
nemrég léptem át a 20.000km-ert 7év óta mióta elkezdtem edzésszerűen-túraszerűen stb. kerékpározni2. hányszor volt bukás
tini koromban sok,de azok városban poroszkálások alkalmával általában user error( elengedett kézzel kacsázás,szatyor belibbent a küllők közé,ilyesmi..utóbbi ájulás-fej összevarrás..
Az elmúlt 7 évben mióta elkeztem kerépározni ugy edzés-sport-túra gyanánt az alatt 1 eset volt.3. mi történt
Az az egy eset amit fentebb írtam, 37-es Schwable energizer plus tour külső volt a trekkingen, én meg 40 el lejtőn hirtelen homokra futottam, azonnal fejreestem.A semmi közepén sötétedésnél 1 órát feküdtem eszméletlenül,aztán tudtam hívni haverokat akik terepjáróval megközelítették a helyet és ügyeletre vittek,az pedig mentőt hívott és a közeli kórházba vitt.4. milyen vonzata volt"
3 nap kórház agyrázkodással, 1hétig szédülés,gyengeség vagyis 1hét táppénz,valamint picit elmozdult csigolya (azt csonkovács helyretette)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
köszi. melyik csopiban (pontos csoport név) vannak ezek pontosan?
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz lsebestyen #252939 üzenetére
Annyi jó bringát linkeltek mostanában neki, hogy lassan én is megkívánok egy outit.
-
kutga
nagyúr
válasz Hasaggymeg #252936 üzenetére
Pár évre még tervezek vele. A láncvonalat a mostani hajtómű gyártói oldaláról néztem. [link]
A váz Cube Aim Pro L 29-es. Néztem valami ilyesmit, de ez 52mm, mondjuk a leírása alapján kompatibilis a non-boost vázakkal is.
Van még ilyen is, ami 49mm.
'They bid me take my place among them in the halls of Valhalla where the brave may live...forever..' 13th warrior
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #252869 üzenetére
Nagyon helyes. Elment pofátlan módba a használtpiac.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -igu- #252924 üzenetére
A láncokat és a kereket nem látom rendesen, rossz a fénykép.
kutga...az, hogy van-e értelme nem tudom, 2/8-ról 2/10-re váltani amúgy aligha, esetleg ha te konkrétan hiányolod azokat a sebességeket. Igaza van annak aki 1/x felé terel, ugyanakkor ennek értelme is a váz korszerűségétől függ, vagy attól, hogy te meddig akarod ezt a bringát még használni, mert az tényleg drága. A láncvonalat honnan tudod, lemérted?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kutga
nagyúr
válasz Hasaggymeg #252839 üzenetére
Köszi. Van értelme egy ilyen cserének amúgy a mostani 2*8 helyett? Nagyjából össze írtam mi kellene hozzá, Shimano deore ~70k-ból kijön a mostani acera/altus helyett elől hátul. Kb mindenki akivel beszéltem 1*10 vagy 1*11-et javasolt, de az kb másfélszer ennyi, és a hajtómű kiválasztásnál megakadok, mert nem találok olyat ami az én 48.8mm láncvonalamhoz jó lenne, Shimano 52mm a legkisebb, sram van 49mm, de az meg drága.
'They bid me take my place among them in the halls of Valhalla where the brave may live...forever..' 13th warrior
-
Ringman
nagyúr
természetesen a kormányhoz rendelt alacsonyabb kúpos elem nem jó a biciklihez, mert amit rendeltem (ugyanúgy fsa orbit) belső karimája mélyebben van, mint a gyárinak, annál egy síkban van minden, így ha kicserélem erre, úgy eltartja a központosító gyűrű.
nem tudom kinek jó ez, hogy gyak. semmihez sincs rendes műszaki dokumentáció
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Stevo86
csendes tag
válasz werszomjas #252813 üzenetére
Köszönöm válaszod!
Az utóbbi 2-3 évben elszoktam a hosszabb távoktól. Ezt erősen érzem is az alsó részeken. Kicsit aggódom emiatt. De ha már elhatároztam magam, akkor megcsinálom ötödik alkalommal is, bármennyire is legyen rossz a végén.
No pain, no gain.Nothin is true, everything is permitted
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #252925 üzenetére
köszi, de ezeket passzolom
acélból újonnan a salsa vayát néztem, vagy a 8barnak is vannak jópofa modelljei, de 3-400-ért egy vázszettet most nem akarok venni.
kb 1 hónapja van fent a 32c-s gp5000, ez aszfaltra tök jó, így akár egy ritchey road logic disc is jöhetne, de az is baromi drága.
aluból inkább ez, mint a kona: [link]
+ csabán volt fent testbike aprón egy 26"-os kb '96-os acél trek 970 singletrack mtb merev villával, azt majdnem megvettem
---
átfűzték a 30 éves túrabicikli kerekeit úgy 11 sebis agyra, úgyhogy összerakhatom majd tiagrával, de kormánycsapágy is cserés, de előtte költözök éppen[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
flash-
veterán
Tour de France: A Peloton szív elérhető bizonyos helyeken, (természetesen a streaming szolgáltatásokra gondoltam
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
Ringman: van itt egy váz+villa, kattansz az ilyenekre, de lehet nagy Neked.
Itt egy kisebb Kona, ebben is van potenciál.[ Szerkesztve ]
-
-igu-
addikt
válasz Hasaggymeg #252922 üzenetére
Kijelentem, hogy menjapicsába
A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zsocy #252908 üzenetére
Ugyanaz nem?... egy egész egyketted, vagy másfél.
Phülöp...shimi tárcsák SM RT 10 CL és SM RT 56 six bolts.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz RAiN91 #252920 üzenetére
DT Swiss Oxic. nem tudom, felnit külön lehet-e kapni. és azt hiszem külön ehhez való fékbetét is van.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
RAiN91
őstag
Sziasztok,
országútira létezik olyan 622-es felni, ami teljesen fekete és felnifékes? Vagyis létezik, mert láttam már több biciklin, viszont nem találok sehol a neten, ahol kapható lenne csak a felni.
-
flash-
veterán
válasz balintbaba #252907 üzenetére
hát nekem meg rohadtul kellene az a plusz 2 vagy akár 3 fokozat pont azokon a helyeken lenne plusz fogaskerék hátul, ahol 1 köz jelenleg kimarad tehát a síkon való gyors(z4) haladásnál,ezért most jelenleg úgy néz ki hogy amikor pl. legjobb 1 órát akarok menni sikon vagy kisebb dombos részen kb. z4-en, akkor 2-3 percenként váltogatok mert vagy kellemetlen már a pörgetés vagy pedig túl tapsosós mert két fogaskerék között van több olyan ahol 1 kimaradt..
a lényeg ha ki akarod magadból sajtolni a maxot akkor fognak kelleni az egymásután elhelyezkedő fogaskerekek, most azzal próbálok operálni hogy 11-32 helyett felmegy a 13-28 miche(bár ebben az esetben a 13as kicsi 12re lesz cserélve hogy lejtőn ne kelljen azért 110el pörgetni mert azt nagy intenzitásnál percegik kényelmetlen nekem), arra megoldás lesz valamennyire hogy pont abban a sebesség tartományban szünnek meg az ugrások fokozatok között ahol kell,viszont le kell mondjak a 11-ről illetve a 30 vagy 32 ről, ami errefele nem baj,de amikor sokat mászik az ember hegyesebb részen akkor bizony főleg a vége felé már a 32 is tud olyan nehéz lenni mint máskor a 28 vagy mondjuk ha asszonnyl megyek hegyekbe és lazára akarom venni akkor se tudom mert hiába lassan tekerem a 28-at, azért intenzivebb az érzés nincs az a z2-z3 feeling mint amikor elől 34-en hátul 28 an van és úgy tekerek lassan feleséggelRingman :igaz, meg itt most egy rövid teszt semmit nem bizonyit mondjuuk...
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Nem lehet valahogy straván ráírni chat forma, valakire privát?
-
Napfénysüti
nagyúr
válasz parandroid #252855 üzenetére
Nekem is nyeregtáskában van a pótbelső, gumileszedő, CO2 patron meg a multitool.
Més que un club!
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #252863 üzenetére
Övtáska na én pl akit az is zavar ha kelleténél erősebb a kantár, övtáska veszett ügy lenne.
Én azt szeretem ha minél kevesebb a reteg, a kényelem, a"rajtam sincs" erzés visz sztem úgy az igazi. A pulzusmerő is úgy van beallítva szorossagra hogy éppenhogy megáll rajtam(menet közben am is "megtapad" es mintha rajtam sem lenne.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz parandroid #252881 üzenetére
Azért az durva lenne, százezerért nyeregtáskát . Tuti elírás, ez M-es, ha lejjebb görgetsz van S-es 6390-ért.
Mondjuk rendesek, adják részletre is... -
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
válasz jjeahh #252910 üzenetére
Köszi az infókat, rétisün neked is!
914 euró lenne magyar áfával, szállítással az egész, ha jól adja az árakat a bike24.
Az valahol 335 ezer körül van. Ennyiért még használtban sem találtam igazán jókat a magyar piacon, ahogy írtad a Decathlon sem a régi már.
Minden szép és jó lenne, de ha hazahozok mégegy bringát engem tényleg kinyírnak -
-
zsocy
őstag
válasz jjeahh #252905 üzenetére
Én most a hegyen egy Kellys Cliff 90 cross trekkingel tekerek amit úgy legóztam össze magamnak monti szerűre. 1x hajtás, max gumi ami belemegy az a 28x1.75, rugós RST Omega teló, ilyenek, és elvagyok vele egész jól.
Arra gondoltam hogy ha egy ilyen modernebb igazi montira lecserélném az olyan lenne mint egy űrhajó, nem hiszem hogy egy darabig nagyon upgradelnem kellene.
Köszi a tippet, a használtpiactól most egy kicsit kivagyok, jó látni hogy az új, márkás gépek közt is van élet.
Amúgy az 1-1/2" - 1-1/8" tapered fejcső ami ebben van az valami spéci Cannondale dolog? A "normális" tapered az nem 1.5" - 1-1/8" ? Vagy ez a kettő ugyanazt jelenti, csak tényleg ennyire nem beszélek modern montiul?[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz flash- #252904 üzenetére
Soráról én már nem váltanék nagyobb többletköltség árán mechanikus gruppóra, legyen az Shimi/Sram/Campa/bármilyen kínai. Lesz pár fokozattal több lehetőséged, de igazából ennyi. Nekem nagyon sokat adott országútin az elektromos váltás élményben - montimon is van, ott feleslegesnek érzem.
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #252904 üzenetére
azért majd idővel kiderül, ez a hidrós szett eléggé új, az első batchben szoktak gyerekbetegségek lenni (pl. ennél a szettnél is letört az egyik váltókar 2 youtube teszternél is).
a teljes (fék, váltás, hajtás, középcsapágy) felnifékes 105 405 euró: [link]egy 2x12-es sensah/ltwoo nem tudom mennyivel olcsóbb, de ott kínai a hajtókar is és gyak. nincs garancia semmire.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz zsocy #252903 üzenetére
Szerintem nagyon jó a geoja, az egyetlen furcsaság a méretezés, nekem ebből valszeg M-es kéne, pedig más bringákból általában S-es. Szerintem merev xc fronton ez már modern geonak számít és nagyon jó lehet vele mászni is. Nézd meg a gyártó oldalán a méret ajánlást, mert a váz a 2023-as modellen sem változott semmit, ha jól tudom. És igen, ez átütős, boost váz . Ennyiért szvsz kifogástalan, semmibe nem tudok belekötni. Hassagymeg majd megteszi, a felsőcső nem folytatása a támvillának .
szerk: persze arra számíts, hogy ez csak belépő a minőségi kategóriába, szal idővel, ha sokat tekersz vele, lehet ezt-azt le akarsz majd cserélni jobbra, de a váz jó alap, szal megéri.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
-
zsocy
őstag
válasz jjeahh #252896 üzenetére
Ez a Cannondale tényleg átütős? Elöl látom hogy az, de hátul nem ismerem fel a képről annak. Leírásban mondjuk azt írja 12x148mm, az meg átütő tengely méret... Nem értek a montikhoz
Az a baj hogy nálam is elindult a hangya, el kellene adni minden félmontimat és N+1-edik bringámat, aztán venni egy rendes montit a rendes országúti mellé. Ez a Cannondale pedig elég jó áron van.
jjeahh mester, mennyire számít ez jó geonak? -
parandroid
félisten
válasz jjeahh #252889 üzenetére
Az elég szar érzés, amikor szemüveg nélkül nemigen látsz, meg a bogarak, szél ellen is véd, de van rajta két zavaró csík, mert rácsöppent az izzadtság, és lefolyt róla. Mondjuk én ezt a papírzsepivel meg szoktam tudni oldani. Ami egyébként szerelés utáni kéztörlésre, seb lepucolására, vagy egyéb higiéniai vészhelyzet esetére is jól jön.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest